abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 2 maart 2020 @ 21:01:29 #201
236264 crew  capricia
pi_191801954
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 20:57 schreef JustAGame het volgende:

[..]

Ik had (toen het nog zin had) iedereen opgeroepen die uit risicogebied kwam om zich te laten testen en tot die tijd voorzichtigheid in acht te nemen. Hoeveel mensen zullen er naar Italie of andere risicogebieden zijn geweest, 500, 1000 ? Het was de moeite waard geweest.
Zonder verschijnselen testen mensen vaak negatief. En dan denk je dat je niets hebt.
Maar dat kan 5 dagen later anders zijn.
Het is gewoon lastig. En dat midden in een griep seizoen. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191802224
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 21:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Zonder verschijnselen testen mensen vaak negatief. En dan denk je dat je niets hebt.
Deze mensen hadden wel best een dag of 14 in quarantaine kunnen gaan. En daarna nog onder controle.
pi_191802236
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2020 21:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Daarom aanwezigheid in risicogebied alleen al als indicatie nemen voor minstens thuisquarantaine. En niet noodzakelijk verkeer van personen uit dergelijke gebieden gewoon geheel niet of slechts icm stricte quarantaine en testen op eigen kosten.

Maar goed daarvoor ben je nu weken te laat.
pi_191806440
Roeliekje twitterde op maandag 02-03-2020 om 16:17:23 @rivm Beste #RIVM wat moet ik doen wanneer ik iemand heb gesproken die in dat gebied is geweest, en ik krijg daarna klachten? reageer retweet
rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 16:56:30 @Roeliekje Thuisblijven en uitzieken is het advies. ^MS reageer retweet
:')
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_191806685
https://imgur.com/Ruajbi3

"Het advies om niet zomaar de huisarts te bellen betekent dat er besmettingen met het virus ongeregistreerd voorbij zullen gaan. Volgens het RIVM is dat geen probleem."

Ik begin me nou toch wel wat zorgen te maken denk ik. :X
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_191806725
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 06:39 schreef Salina het volgende:

"Het advies om niet zomaar de huisarts te bellen betekent dat er besmettingen met het virus ongeregistreerd voorbij zullen gaan. Volgens het RIVM is dat geen probleem."

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 18:30 schreef Chia het volgende:

[..]

De huisarts kan sowieso geen geval vaststellen, want die mogen niet testen. :')
https://huisartsvandetoek(...)j-uitbraak-covid-19/
[..]

Manager PR/Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 07:34:03 #207
269689 crew  Viv
pi_191807011
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 06:39 schreef Salina het volgende:

Dat zei ik hier gisteren al om 17:15: COR / De amateurs van het RIVM
;)

Gisteravond was die RIVM-directeur op TV, hij loog eerst glashard dat we nog steeds alle gevallen hebben kunnen herleiden naar een besmetting in het buitenland. Toen prikte de presentatrice daar doorheen, en maakte hij zich er met een smoesje van af. :')

Daarna gaf hij toe dat het doel niet (meer) is om het virus tot stilstand te brengen en nieuwe besmettingen te voorkomen, maar om de besmettingen zoveel mogelijk uit te smeren over de tijd (zodat we niet allemaal tegelijk ziek zijn) en om het een beetje uit te zingen tot de lente/zomer, want dan zou het virus waarschijnlijk vanzelf minder goed overgedragen worden.

Volgens hem was het kantelpunt van het "loslaten" nog niet bereikt, maar het feit dat ze het niet erg vinden om gevallen ongeregistreerd (en dus zonder isolatie van de patiënt en zonder quarantaine van de contacten) te laten, zegt toch echt wat anders..
pi_191807160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 05:10 schreef Resistor het volgende:
Roeliekje twitterde op maandag 02-03-2020 om 16:17:23 @:rivm Beste #RIVM wat moet ik doen wanneer ik iemand heb gesproken die in dat gebied is geweest, en ik krijg daarna klachten? reageer retweet
rivm twitterde op maandag 02-03-2020 om 16:56:30 @:Roeliekje Thuisblijven en uitzieken is het advies. ^MS reageer retweet
Dus geen quarantine?
Achja.
pi_191807209
Sowieso het feit dat ze patiënten met longontsteking op een ic neerleggen en daarna al drie ziekenhuizen moeten sluiten zegt iets over het protocol. Best een beetje dom.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk zo dat ze willen dat je vooral thuis blijft. Ik vermoed dat als de huisarts aangeeft dat je wellicht Corona hebt, ze dan we komen testen.

Ook op Twitter zitten natuurlijk mensen die er zoals altijd nul verstandig van hebben. Communicatiekutjes.
Whatever...
pi_191807214
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 07:55 schreef Spanky78 het volgende:
Sowieso het feit dat ze patiënten met longontsteking op een ic neerleggen en daarna al drie ziekenhuizen moeten sluiten zegt iets over het protocol. Best een beetje dom.
Dan gaat het wel hard met de capaciteit ja.
pi_191807306
Als er binnen 2 weken nog veel meer gevallen bij komen hoe moet dat dan met de capciteit als het nu al in het honderd loopt?
We hebben straks veel meer mensen die ic nodig hebben dan er plek voor is.
Hoe gaan onze vooruitziende intelligente vrienden van het rivm dit aanpakken?
Of weer achter de feiten aanlopen als het zo ver is?
pi_191807348
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als er binnen 2 weken nog veel meer gevallen bij komen hoe moet dat dan met de capciteit als het nu al in het honderd loopt?
We hebben straks veel meer mensen die ic nodig hebben dan er plek voor is.
Hoe gaan onze vooruitziende intelligente vrienden van het rivm dit aanpakken?
Of weer achter de feiten aanlopen als het zo ver is?
Eerste maatregel is, lekker uitzieken thuis en niet testen (scheelt werk en houdt het aantal gevallen laag), tweede maatregel: mocht je toch longontsteking krijgen, vooral niet naar de IC en testen, er is toch geen behandeling mogelijk. Lekker uitzieken en hopen dat je niet stikt. En omdat je niet geregistreerd bent als besmet, houden we ook het aantal ernstige zieken en doden laag.
En wij maar met wantrouwen naar de cijfers uit China kijken. Ik denk dat Nederland straks het beste is in het verdoezelen van de feiten.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_191807375
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:13 schreef Injetta het volgende:

[..]

Eerste maatregel is, lekker uitzieken thuis en niet testen (scheelt werk en houdt het aantal gevallen laag), tweede maatregel: mocht je toch longontsteking krijgen, vooral niet naar de IC en testen, er is toch geen behandeling mogelijk. Lekker uitzieken en hopen dat je niet stikt. En omdat je niet geregistreerd bent als besmet, houden we ook het aantal ernstige zieken en doden laag.
En wij maar met wantrouwen naar de cijfers uit China kijken. Ik denk dat Nederland straks het beste is in het verdoezelen van de feiten.
Erg toch? Je wordt gewoon aan je lot overgelaten en de situatoe wordt gebagatelliseerd.
Slotervaart staat er volgens mij nog. Maak dat dan een corona nood ziekenhuis
pi_191807497
De strategie was blijkbaar: we gaan van elk geval de contacten na en houden zo er grip op. Alleen... dat had gewerkt als ze heel actief die eerste gevallen hadden opgespoord i.p.v. afwachten of iemand zich meldt en alleen serieus nemen als die direct uit een besmet gebied komt? Je weet inmiddels al helemaal niet meer waar het rondwaart.
Te starten de afgelopen vier weken, de mensen met longontsteking testen. Over hoeveel heb je het dan in zo’n klein landje?
Dan de mensen oproepen met ernstige hoestklachten en koorts.
Dan had je daaruit ongetwijfeld de echte eerste gevallen ontdekt en daar had je je strategie op los kunnen laten.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_191807564
En... zelfs al zijn sommige acties in hun ogen overdreven of te vroeg of wat dan ook, het geeft de mensen meer vertrouwen als je iets doet ipv roepen dat paniek niet nodig is.
China stampt in 2 weken 2 ziekenhuizen uit de grond, sloot de miljoenensteden af. Zette bijna iedereen in quarantaine. En ja... er zijn alsnog mensen ziek geworden en gestorven. Maar... de overheid heeft laten zien het serieus te nemen en er alles aan te hebben gedaan om verspreiding te voorkomen. Dat wekt vertrouwen en geloof dat ze zich bekommeren om de mensen.
Wie weet was het al veel sneller een pandemie geworden als ze dat niet hadden gedaan. Beter ten strijde ten onder dan als makke schapen de ernst weglachen.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 08:41:48 #216
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_191807631
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Erg toch? Je wordt gewoon aan je lot overgelaten en de situatoe wordt gebagatelliseerd.
We hebben een nood ziekenhuis dat is het punt niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191808478
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:35 schreef Injetta het volgende:
En... zelfs al zijn sommige acties in hun ogen overdreven of te vroeg of wat dan ook, het geeft de mensen meer vertrouwen als je iets doet ipv roepen dat paniek niet nodig is.
China stampt in 2 weken 2 ziekenhuizen uit de grond, sloot de miljoenensteden af. Zette bijna iedereen in quarantaine. En ja... er zijn alsnog mensen ziek geworden en gestorven. Maar... de overheid heeft laten zien het serieus te nemen en er alles aan te hebben gedaan om verspreiding te voorkomen. Dat wekt vertrouwen en geloof dat ze zich bekommeren om de mensen.
Wie weet was het al veel sneller een pandemie geworden als ze dat niet hadden gedaan. Beter ten strijde ten onder dan als makke schapen de ernst weglachen.
Even serieus. Jij denkt dat Chinezen vertrouwen hebben in hun overheid? Jij denkt dat er echt twee volledig functionerende ziekenhuizen plus personeel en medicatie uit de grond gestampt is daar? Wat naief.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:01:40 #218
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191808621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 08:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik denk dat er een groot verschil is met wat ze jouw gaan vertellen en wat er op de achtergrond allemaal gebeurt.

Van een aantal ziekenhuizen is de IC gesloten. Mijn inschatting is dat die IC's worden klaargestoomd voor een Corona-IC. Maar dat gaan ze natuurlijk niet vertellen want dan stort in een keer de economie in en is er direct paniek.
Tot nooit .......
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:33:37 #219
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191809063

,
pi_191810051
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:01 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik denk dat er een groot verschil is met wat ze jouw gaan vertellen en wat er op de achtergrond allemaal gebeurt.

Van een aantal ziekenhuizen is de IC gesloten. Mijn inschatting is dat die IC's worden klaargestoomd voor een Corona-IC. Maar dat gaan ze natuurlijk niet vertellen want dan stort in een keer de economie in en is er direct paniek.
Wishful thinking. Dan denk je dus ook dat het verhaal dat er een week lang een besmette patiënt heeft liggen kuchen verzonnen is als dekmantel of zo?

Zo'n idioot plan verzin je toch niet :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191810052
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:33 schreef THEFXR het volgende:

,
ja, het RIVM heeft stomme fouten gemaakt,
maar ze staan nog steeds aan t roer,
ze proberen te bedenken hoe t verder moet.
Het advies om niet meteen de huisarts te bellen vind ik wél een goed advies.
We hebben al te weinig zorgverleners,
daar moeten we zuinig op zijn.
We moeten ze zeker niet overbelasten om niks.
Een dreigend te kort aan beschermende middelen is nóg een goeie reden om
af te zien van het in kaart brengen van de besmettingen.
Op zich doet het testen van mensen die niet dringend hulp nodig hebben
immers niks voor de volksgezondheid, aangezien er toch geen geneesmiddel is tegen t virus.
Dat er besmettingen met het virus ongeregistreerd voorbij zullen gaan,
is voor de volksgezondheid inderdaad geen probleem.
Ik vind zelf dat je pas de huisarts moet bellen wanneer je zeker weet dat je medische hulp nodig hebt, dus wanneer je je zó beroerd voelt dat je blij bent met een eventuele ziekenhuisopname.
Of er nou een virus heerst of niet.
maar on topic:
Om virusverspreiding tegen te gaan moet RIVM heel dringend adviseren om binnen te blijven bij twijfel over besmetting.
Voor Nederlanders die nog van Noord-Italië naar Nederland terug moeten,
moet RIVM adviseren, eisen dat ze allemaal terugreizen met mondkapjes en 2 weken binnenblijven.
Maar zelfs daar voegt testen niks toe aan de volksgezondheid,
integendeel: zorgverleners moet je niet onnodig bezig houden,
en zeker niet onnodig blootstellen aan risico op besmetting.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_191810116
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 09:52 schreef Pippalena het volgende:

[..]

Even serieus. Jij denkt dat Chinezen vertrouwen hebben in hun overheid? Jij denkt dat er echt twee volledig functionerende ziekenhuizen plus personeel en medicatie uit de grond gestampt is daar? Wat naief.
Ik merk wel dat jij de Chinezen niet kent. Als Chinezen ergens voor gaan, dan gaan ze er ook voor. Als individu heb je ook niks te willen, als de overheid besluit dat jij op plek X een ziekenhuis gaat bouwen dan sta jij een dag later met een schep in je hand.

Ik was enige tijd terug in Shijiazhuang. Daar besloot de overheid een metro aan te leggen. In 1 jaar een ondergrondse tunnel gegraven, in het tweede jaar 35 ondergrondse stations gebouwd. Binnen 2 jaar een werkende metrolijn. In Nederland zijn we nog niet eens begonnen na 2 jaar.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Manager PR/Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 12:04:15 #223
269689 crew  Viv
pi_191810350
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik merk wel dat jij de Chinezen niet kent. Als Chinezen ergens voor gaan, dan gaan ze er ook voor. Als individu heb je ook niks te willen, als de overheid besluit dat jij op plek X een ziekenhuis gaat bouwen dan sta jij een dag later met een schep in je hand.

Ik was enige tijd terug in Shijiazhuang. Daar besloot de overheid een metro aan te leggen. In 1 jaar een ondergrondse tunnel gegraven, in het tweede jaar 35 ondergrondse stations gebouwd. Binnen 2 jaar een werkende metrolijn. In Nederland zijn we nog niet eens begonnen na 2 jaar.
Klopt, dat ze die noodziekenhuizen uit de grond hebben gestampt is ook gewoon een feit. Ze hadden de blauwdruk al klaarliggen van een noodziekenhuis uit de SARS-epidemie. En in die video over de lockdown (eerder gelinkt hier) zie je dat ze militaire vliegtuigen vol medisch personeel van elders in China ingevlogen hebben. Mensen worden opgeroepen en dan gaan ze gewoon, en zijn nog trots ook dat ze een nuttige bijdrage hebben kunnen leveren. Kom daar hier maar eens om. :X
  dinsdag 3 maart 2020 @ 12:56:35 #224
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191811128
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:44 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

ja, het RIVM heeft stomme fouten gemaakt,
maar ze staan nog steeds aan t roer,
ze proberen te bedenken hoe t verder moet.
Het advies om niet meteen de huisarts te bellen vind ik wél een goed advies.
We hebben al te weinig zorgverleners,
daar moeten we zuinig op zijn.
We moeten ze zeker niet overbelasten om niks.
Een dreigend te kort aan beschermende middelen is nóg een goeie reden om
af te zien van het in kaart brengen van de besmettingen.
Op zich doet het testen van mensen die niet dringend hulp nodig hebben
immers niks voor de volksgezondheid, aangezien er toch geen geneesmiddel is tegen t virus.
Dat er besmettingen met het virus ongeregistreerd voorbij zullen gaan,
is voor de volksgezondheid inderdaad geen probleem.
Ik vind zelf dat je pas de huisarts moet bellen wanneer je zeker weet dat je medische hulp nodig hebt, dus wanneer je je zó beroerd voelt dat je blij bent met een eventuele ziekenhuisopname.
Of er nou een virus heerst of niet.
maar on topic:
Om virusverspreiding tegen te gaan moet RIVM heel dringend adviseren om binnen te blijven bij twijfel over besmetting.
Voor Nederlanders die nog van Noord-Italië naar Nederland terug moeten,
moet RIVM adviseren, eisen dat ze allemaal terugreizen met mondkapjes en 2 weken binnenblijven.
Maar zelfs daar voegt testen niks toe aan de volksgezondheid,
integendeel: zorgverleners moet je niet onnodig bezig houden,
en zeker niet onnodig blootstellen aan risico op besmetting.
even in het kort, het is een zooitje in NL en ze hadden zeker 6 weken om zich voor te bereiden.
pi_191811217
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:04 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Klopt, dat ze die noodziekenhuizen uit de grond hebben gestampt is ook gewoon een feit.
het is ook een feit dat wij hier noodhospitalen in no time 'uit de grond kunnen stampen'
pi_191811318
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

het is ook een feit dat wij hier noodhospitalen in no time 'uit de grond kunnen stampen'
bron?
pi_191811342
feiten kennen bronnen lijkt me
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 3 maart 2020 @ 13:15:56 #228
408813 crew  trein2000
pi_191811349
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:12 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

bron?
De eerste hebben we al uit de grond gestampt. Utrecht. Calamiteitenhospitaal
zie email 27 oktober
pi_191811372
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De eerste hebben we al uit de grond gestampt. Utrecht. Calamiteitenhospitaal
Die is er al, maar ok, in iedergeval een gefundeerd antwoord

:)
pi_191811447
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 12:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

even in het kort, het is een zooitje in NL en ze hadden zeker 6 weken om zich voor te bereiden.
ja, maar dat verandert tot nog toe niks aan de positie van RIVM.
Nog steeds doet heel Nederland braaf wat RIVM adviseert.
Er blijft niks anders over dan het volk opnieuw adviseren....
Wat wil je dan?
Dat ze ontslag nemen omdat ze fouten gemaakt hebben?
Het advies om de huisarts niet te bellen wanneer je geen medische hulp nodig hebt,
is normaal gesproken overbodig, alleen nu is dit toch een nuttig advies,
waarmee ze één van de missers kunnen goedmaken.
pi_191811448
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Die is er al, maar ok, in iedergeval een gefundeerd antwoord

:)
Heeft bij jou weinig zin heb ik zo t idee. Maar zouden deze mensen iets kunnen denk je of is dat ook allemaal verzonnen?

https://www.defensie.nl/o(...)eneeskundig-bataljon

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 13:24:03 ]
pi_191811534
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:23 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Heeft bij jou weinig zin heb ik zo t idee. Maar zouden deze mensen iets kunnen denk je of is dat ook allemaal verzonnen?

https://www.defensie.nl/o(...)eneeskundig-bataljon
Heel goed, moet je vaker doen, bronnen bij je beweringen :)
  dinsdag 3 maart 2020 @ 13:42:08 #233
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191811659
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wishful thinking. Dan denk je dus ook dat het verhaal dat er een week lang een besmette patiënt heeft liggen kuchen verzonnen is als dekmantel of zo?

Zo'n idioot plan verzin je toch niet :')
Nee hoor, maar zo'n ic heb je in een paar uur schoon en na 24 uur kan er weer een andere patient in. Een virus in een ic-ruimte is wat dat betreft niks geks hoor daar zijn standaard procedures voor.

Ditmaal is gekozen voor een patientenstop. Dat is vreemd bij een virusje.
De enige rede kan zijn dat ze uiteindelijk de IC leeg willen hebben. Stoppen met patienten aannemen is dan de eerste stap.
Tot nooit .......
pi_191812226
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Shijiazhuang_Metro

Daar staat toch wat anders.

Ik zeg niet dat het geen prestatie is, echter klopt jouw bericht simpelweg niet.
pi_191813178
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 14:22 schreef jroz het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Shijiazhuang_Metro

Daar staat toch wat anders.

Ik zeg niet dat het geen prestatie is, echter klopt jouw bericht simpelweg niet.
Nou dan was het iets langer, zoals je zelf constateert nog steeds een prestatie van jewelste. Waar het om gaat is dat chinezen allemaal voor het collectief gaan en gewoon met heel veel zijn. Ik twijfel er echt geen moment aan dat ze in staat zijn in 2 weken tijd een ziekenhuis te bouwen.
pi_191814539

https://www.ed.nl/eindhov(...)oronavirus~a63b1ea9/

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 16:56:51 ]
  dinsdag 3 maart 2020 @ 18:47:10 #237
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191816076
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 3 maart 2020 @ 19:04:38 #238
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_191816384
quote:
:X in wat voor een bananenrepubliek woon ik eigenlijk. w/
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 3 maart 2020 @ 19:10:56 #239
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_191816504
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:04 schreef Eix het volgende:

[..]

:X in wat voor een bananenrepubliek woon ik eigenlijk. w/
Ja bizar he :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_191816614
quote:
Ik vind het grote klasse van de vader dat hij zich niet meteen ziekmeldt, maar een beetje doorbijt en toch gaat werken
  dinsdag 3 maart 2020 @ 19:50:02 #241
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_191817312
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 19:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik vind het grote klasse van de vader dat hij zich niet meteen ziekmeldt, maar een beetje doorbijt en toch gaat werken
Precies, gewoon de schouders eronder. Corona, wie is er niet groot mee geworden.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:34:01 #242
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191818156
quote:

[..]

en dan gelijk iedereen besmetten, hulde!
  dinsdag 3 maart 2020 @ 20:39:35 #243
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_191818279
quote:

[..]

Klopt ja. Werk jij bij het RIVM toevallig?
pi_191819965
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 20:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en dan gelijk iedereen besmetten, hulde!
Ja goed toch?! Bang zijn dat je corono hebt en toch les blijven geven.
pi_191820515
Hier op een Nederlandse universiteit hebben afgelopen week wij als medewerkers PR bericht gekregen. Iedereen die vragen stelt moeten wij het antwoord voorschotelen dat we het beleid van de RIVM aanhouden. We zijn door het RIVM sterk aangeraden om geen verdere maatregelen te nemen om paniek te voorkomen en mensen van andere universiteiten en faculteiten niet het gevoel te geven dat hun veiligheid in gevaar is...

Met meerdere collega's al gesproken dat RIVM recente literatuur en wetenschap gewoon ontkent. Incompetent zooitje daar, waardoor juist paniek gaat ontstaan. Logisch dat mensen zich niet veilig voelen als een stel omhoog gevallen managers het beleid rond gezondheid bepaald i.p.v. medisch specialisten met kennis van zaken.
pi_191820797
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 22:38 schreef Fox. het volgende:
We zijn door het RIVM sterk aangeraden om geen verdere maatregelen te nemen om paniek te voorkomen en mensen van andere universiteiten en faculteiten niet het gevoel te geven dat hun veiligheid in gevaar is...
Gelukkig maar dat ze daar hun prioriteiten op orde hebben, fuck zo effectief mogelijke voorzorgsmaatregelen (al is het daar in dit stadium eigenlijk al veel te laat voor) we moeten allemaal mee in het sneue toneelstukje van het RIVM om "paniek te voorkomen". :')

Laat die flapdrollen eens kijken naar de Zuid-Koreaanse aanpak, kunnen ze heel wat van leren. :')
pi_191820823
Op mijn werk mogen werknemers zich in het openbaar ook niet negatief uitlaten over het bedrijf. Tot op zekere hoogte natuurlijk.

Was bij het vorige bedrijf ook al. Is geloof ik bij hele veel bedrijven.

Vinden de meeste mensen heel normaal, tenzij het RIVM betreft :')
pi_191820845
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 22:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Laat die flapdrollen eens kijken naar de Zuid-Koreaanse aanpak, kunnen ze heel wat van leren. :')
We konden volgens jou ook veel leren van de Amerikaanse aanpak

Okok je hebt gelijk, dit is bijzonder flauw van mij.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 23:02:51 #249
80382 manny
30 is best veel
pi_191820863
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 22:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat ze daar hun prioriteiten op orde hebben, fuck zo effectief mogelijke voorzorgsmaatregelen (al is het daar in dit stadium eigenlijk al veel te laat voor) we moeten allemaal mee in het sneue toneelstukje van het RIVM om "paniek te voorkomen". :')

gewoon een verwondervraag: welke kennis heb jij hierover om tot dat oordeel te komen ? jij weet (beter dan het rivm) welke aanpak werkt / het beste is?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_191820892
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:02 schreef manny het volgende:
gewoon een verwondervraag: welke kennis heb jij hierover om tot dat oordeel te komen ? jij weet (beter dan het rivm) welke aanpak werkt / het beste is?
Lees vooral dit topic eens terug en je daarna eens in mbt Q-koorts. Om in de mislukte quarantaine van Wuhan kort gevolgd door Chinees nieuwjaar en enorme volksbewegingen daaromtrent een perfecte storm te zien hoef je echt geen viroloog of arts te zijn. Veel meer dan een klein beetje boerenverstand is daarvoor niet vereist.
pi_191820945
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Lees vooral dit topic eens terug en je daarna eens in mbt Q-koorts. Om in de mislukte quarantaine van Wuhan kort gevolgd door Chinees nieuwjaar en enorme volksbewegingen daaromtrent een perfecte storm te zien hoef je echt geen viroloog of arts te zijn. Veel meer dan een klein beetje boerenverstand is daarvoor niet vereist.
Ach, iedereen begrijpt dat alle bewegingen stoozetten en elk verdacht persoon in absolute quarantaine plaatsen de beste oplossing is.

Alleen dat kost wat. En zijn die kosten acceptabel voor een hevige vorm van griep.

Blijkbaar verschillen wij van mening met de overheid en het RIVM. Het is duidelijk beleid van het RIVM, dat bewijst de posting van de medewerker ook
pi_191820989
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:11 schreef opgebaarde het volgende:
En zijn die kosten acceptabel voor een hevige vorm van griep.
Een hevige vorm van griep of een "iets mildere" maar veel besmettelijkere vorm van horrorvirus SARS?
pi_191821004
Het volk krijgt de bestuurders die het kiest, wanneer er ongrijpbare dingen gebeuren is de zondebok deze keer gevonden in het RIVM.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 23:21:25 #254
80382 manny
30 is best veel
pi_191821041
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

check.

borrelpraat.
pi_191821048
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:21 schreef manny het volgende:

[..]

check.

borrelpraat.
Ach beter dan een "een beetje stoute" kleuterpraat icm wekenlang niets doen.
pi_191821060
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:17 schreef PP_Sound het volgende:
Het volk krijgt de bestuurders die het kiest, wanneer er ongrijpbare dingen gebeuren is de zondebok deze keer gevonden in het RIVM.
Ach, persoonlijk heb ik voor geen van de regerende partijen de afgelopen 10 jaar gekozen.
pi_191821116
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 23:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]
vorm griep milder maar besmettelijk van horror SARS
Excuus dat ik het onvoldoende inkaderde, maar je begreep de vraag
  dinsdag 3 maart 2020 @ 23:41:52 #258
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191821226
quote:
Hier op een Nederlandse universiteit hebben afgelopen week wij als medewerkers PR bericht gekregen. Iedereen die vragen stelt moeten wij het antwoord voorschotelen dat we het beleid van de RIVM aanhouden. We zijn door het RIVM sterk aangeraden om geen verdere maatregelen te nemen om paniek te voorkomen en mensen van andere universiteiten en faculteiten niet het gevoel te geven dat hun veiligheid in gevaar is...

Met meerdere collega's al gesproken dat RIVM recente literatuur en wetenschap gewoon ontkent. Incompetent zooitje daar, waardoor juist paniek gaat ontstaan. Logisch dat mensen zich niet veilig voelen als een stel omhoog gevallen managers het beleid rond gezondheid bepaald i.p.v. medisch specialisten met kennis van zaken.
Dit vind ik best wel heel erg. Dat ze niet alleen zelf onvoldoende maatregelen nemen, maar ook actief bezig zijn om verstandige beslissingen van anderen de kop in te drukken. :{
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191821623
wanneer melden de mensen zoxh hier allemaal bij de poorten van het rivm om te solliciteren?

stel zeelui aan wal :{w
pi_191822827
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 00:40 schreef mschol het volgende:
wanneer melden de mensen zoxh hier allemaal bij de poorten van het rivm om te solliciteren?

stel zeelui aan wal :{w
Want dat moet meteen? Je mag geen commentaar hebben als je het zelf niet beter kan/wil? :')

RIVM :') wat een kneuzenorganisatie.
pi_191822833
Tussenstand: nog steeds 0 doden in Nederland. 0 doden jongens.

Maar het RIVM IS KUUUUUTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!
Zonder wrijving geen glans
pi_191822841
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tussenstand: nog steeds 0 doden in Nederland. 0 doden jongens.

Maar het RIVM IS KUUUUUTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!

Bedankt inderdaad, RIVM. Nog geen doden. Ook realistisch dat dit zo zou blijven, Harrie?
pi_191822846
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Bedankt inderdaad, RIVM. Nog geen doden. Ook realistisch dat dit zo zou blijven, Harrie?
Er is geen enkele reden om kritiek te hebben op het RIVM.
pi_191822863
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden om kritiek te hebben op het RIVM.
Flikker toch op man. Je hebt het blijkbaar amper gevolgd. Ze snappen zelf niet eens wat ze zeggen.
pi_191822870
De nieuwste ziekenhuis parodie update is trouwens uit. *O*

Deze keer MET eervolle vermelding voor het RIVM. :)

COR / Nederlandse ziekenhuizen zijn een parodie op ziekenhuizen
pi_191822878
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Flikker toch op man. Je hebt het blijkbaar amper gevolgd. Ze snappen zelf niet eens wat ze zeggen.
Mensen moeten eens stoppen met dat paniekzaaien om een simpel griepje.

Zolang de mensen op straat om je heen niet spontaan dood neervallen is er echt geen reden tot zorg.
pi_191822886
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Mensen moeten eens stoppen met dat paniekzaaien om een simpel griepje.

Zolang de mensen op straat om je heen niet spontaan dood neervallen is er echt geen reden tot zorg.
Naïeve vent ben je toch ook.
pi_191822889
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Naïeve vent ben je toch ook.
Nee, gewoon realistisch.
pi_191822908
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Nee, gewoon realistisch.
Het is amper uitgebroken en de ziekenhuizen vallen nu al om. We zijn als land absoluut niet klaar voor de echte uitbraak. Het RIVM is mede verantwoordelijk voor de uitbraak die gaat volgen. Kneuzenkermis.

Maar denk maar lekker wat je wil geloven. :)
pi_191822914
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het is amper uitgebroken en de ziekenhuizen vallen nu al om. We zijn als land absoluut niet klaar voor de echte uitbraak. Het RIVM is mede verantwoordelijk voor de uitbraak die gaat volgen. Kneuzenkermis.

Maar denk maar lekker wat je wil geloven. :)
De media is verantwoordelijk voor alle onnodige paniek.
pi_191822957
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

De media is verantwoordelijk voor alle onnodige paniek.
Nee. De media weet maar half hoe debiel het gaat. En wat voor enorme fouten er worden gemaakt.
pi_191822980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee. De media weet maar half hoe debiel het gaat. En wat voor enorme fouten er worden gemaakt.
Oké Lenny.

0 doden Lenny, 0 doden.
  woensdag 4 maart 2020 @ 07:42:20 #273
80382 manny
30 is best veel
pi_191823307
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dus jij weet dingen, die je niet via de media hebt gehoord EN die niet in de media zijn verschenen, waardoor jij stelt dat er enorme fouten worden gemaakt als het gaat om hoe we omgaan met Corona?

Knap.
pi_191823513
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 07:42 schreef manny het volgende:

[..]

Dus jij weet dingen, die je niet via de media hebt gehoord EN die niet in de media zijn verschenen, waardoor jij stelt dat er enorme fouten worden gemaakt als het gaat om hoe we omgaan met Corona?

Knap.
Waarom is dat knap?
pi_191823642
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 06:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Oké Lenny.

0 doden Lenny, 0 doden.
Heb je daar bewijs voor? Mensen die overlijden aan longontsteking worden niet eens getest. In Spanje hadden ze tot voor kort helemaal geen besmettingen, alleen bleek er achteraf al wel iemand aan overleden te zijn.
pi_191823848
quote:

Welke uni is dat? TIAS heeft gisteren besloten om de reünie niet door te laten gaan komende vrijdag.

Overigens zou het goed kunnen dat de IC's worden vrijgemaakt. Mijn manager wist te melden dat wij in de jaren 90 verpleegafdelingen moesten leegmaken voor een eventuele HIV epidemie. Dat ging via decreet vanuit VWS.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_191823858
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 08:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom is dat knap?
Ah oke het moet volledig uitgeschreven worden

• Waar haal jij die informatie vandaan?
pi_191823877
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 07:42 schreef manny het volgende:

[..]

Knap.
Hoezo is dat knap? Hij werkt in een ziekenhuis. Ik werk in de zorg en ontvang ook interne stukken van het ETZ. Wij merken aan veel dingen dat ze rekening gaan houden met dat het losgaat.
pi_191824154
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 08:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wij merken aan veel dingen dat ze rekening gaan houden met dat het losgaat.
Mijn vriendin ook op haar werk. Bijeenkomsten, mails, protocollen, overleggen etc.

En als het echt los gaat hier, en dat ligt geheel in de lijn der verwachting, dan is binnen no time ons zorgapparaat gewoon overbelast en compleet vastgelopen.

Daar hoef je echt geen expert, kenner, viroloog of RIVM medewerker voor te zijn om dat in te zien.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191824275
quote:
7s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:12 schreef vosss het volgende:
En als het echt los gaat hier, en dat ligt geheel in de lijn der verwachting, dan is binnen no time ons zorgapparaat gewoon overbelast en compleet vastgelopen.
Hoeveel extra bedden kunnen ze beschikbaar maken (bovenop de normale bezetting?). Ik denk per ziekenhuis (Nederland kent 120 ziekenhuislocaties) gemiddeld een extra 100 bedden (wilde gok) is dus 12.000 bedden max capaciteit?
pi_191824302
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:24 schreef zoost het volgende:

[..]

Hoeveel extra bedden kunnen ze beschikbaar maken (bovenop de normale bezetting?). Ik denk per ziekenhuis (Nederland kent 120 ziekenhuislocaties) gemiddeld een extra 100 bedden (wilde gok) is dus 12.000 bedden max capaciteit?
Het gaat vastlopen op personeel
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:26:30 #282
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191824311
quote:
Hoezo? het overgrote deel van de besmette mensen kan gewoon thuis uitzieken.

Als het echt los gaat hoef je ook geen test meer te doen. Uiteindelijk doe je die test dan voor de statistieken, de behandeling is niet anders dan een zware griep. Er is maar een klein deel dat voor complicaties naar het ziekenhuis moet.

12.000 bedden is heel veel. stel dat 10% in het ziekhuis beland, TEGELIJK, dan kunnen we met dus ruim 100.000 besmette patienten TEGELIJK aan.

Als het los gaat wordt het in heel Nederland chaos. Geen treinen, geen transport en bevoorading van supermarkten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 04-03-2020 09:39:42 ]
Tot nooit .......
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:38:09 #283
80382 manny
30 is best veel
pi_191824463
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:26 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als het echt los gaat hoef je ook geen test meer te doen. Uiteindelijk doe je die test dan voor de statistieken, de behandeling is niet anders dan een zware griep. Er is maar een klein deel dat voor complicaties naar het ziekenhuis moet.
Volgens de specialisten een zware griep inderdaad. Balen als je het krijgt. Verder kunnen we stoppen met hamsteren, onjuiste informatie verspreiden en experts in twijfel trekken zonder kennis van zaken.
pi_191824532
quote:
Hoezo? Omdat wereldwijde data uitwijst dat zo een 15 tot 20% van ALLE gevallen ziekenhuisopname behoeven, variërend van enkele dagen tot 3 weken.

Je hoeft geen rekenwonder te zijn om vast te kunnen stellen dat bijvoorbeeld met 5000 besmette gevallen het dan al tot 1000 extra bedden komt.

5000 besmette gevallen zitten we binnen no time aan lijkt me, gezien de besmettelijkheid.
vosss is de naam,
pi_191824558
quote:
Er is maar een klein deel dat voor complicaties naar het ziekenhuis moet.
15 tot 20% noem ik geen klein deel.
vosss is de naam,
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:44:05 #286
80382 manny
30 is best veel
pi_191824568
quote:
3s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat wereldwijde data uitwijst dat zo een 15 tot 20% van ALLE gevallen ziekenhuisopname behoeven, variërend van enkele dagen tot 3 weken.

Je hoeft geen rekenwonder te zijn om vast te kunnen stellen dat bijvoorbeeld met 5000 besmette gevallen het dan al tot 1000 extra bedden komt.

5000 besmette gevallen zitten we binnen no time aan lijkt me, gezien de besmettelijkheid.
Even voor het idee. Hoe hebben ze vastgesteld wat ALLE gevallen zijn ?
pi_191824570
Overigens lijkt mij 100 extra bedden per ziekenhuis schromelijk overdreven. Die capaciteit hebben we helemaal niet.
vosss is de naam,
pi_191824574
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:44 schreef manny het volgende:
Even voor het idee. Hoe hebben ze vastgesteld wat ALLE gevallen zijn ?
Alle positief geteste gevallen dan.
vosss is de naam,
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:47:46 #289
3542 Gia
User under construction
pi_191824627
quote:

[..]

12.000 bedden is heel veel. stel dat 10% in het ziekhuis beland, TEGELIJK, dan kunnen we met dus ruim 100.000 besmette patienten TEGELIJK aan.

Als het los gaat wordt het in heel Nederland chaos. Geen treinen, geen transport en bevoorading van supermarkten.
Er liggen ook mensen voor andere dingen dan Corona in het ziekenhuis.
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:49:56 #290
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191824671
quote:

[..]

Mijn vriendin ook op haar werk. Bijeenkomsten, mails, protocollen, overleggen etc.

Daar hoef je echt geen expert, kenner, viroloog of RIVM medewerker voor te zijn om dat in te zien.
Hoop dat al die organisaties er dan in het opstellen van die plannen rekening mee houden dat ze van de overheid niet veel hoeven te verwachten.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 4 maart 2020 @ 09:54:08 #291
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191824746
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Er liggen ook mensen voor andere dingen dan Corona in het ziekenhuis.
dat was een reactie op iemand die stelde dat er 'maar' 12000 bedden voor Corona beschikbaar zouden kunnen zijn. Er liggen troewens ook mensen die er niet hoeven zijn. Geplande operaties die uitgestelt kunnen worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Speekselklier op 04-03-2020 09:59:37 ]
Tot nooit .......
pi_191824853
https://lci.rivm.nl/sites(...)20behandeladvies.pdf

Richtlijnen mbt behandeling, waarbij zelfs een niet geregistreerd geneesmiddel genoemd wordt dat mogelijk gegeven kan worden:

quote:
Remdesivir is een nog niet geregistreerd geneesmiddel, alleen verkrijgbaar via contact met het RIVM (LCI 030-2747000), die de behandelend arts de contactgegevens van Gilead doorgeeft, die de indicatie mede beoordeeld. Na accoord is geautoriseerde import via RIVM mogelijk van dit niet-geregistreerde middel.
RIVM Goden _O_
vosss is de naam,
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:02:30 #293
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191824877
quote:
4s.gif Op woensdag 4 maart 2020 09:43 schreef vosss het volgende:

[..]

15 tot 20% noem ik geen klein deel.
Ik weet niet of die 15% ook daadwerkelijk noodzakelijk is bij een uitbraak. Voor een deel zijn waarschijnlijk ook alternieven te bedenken.
Tot nooit .......
pi_191825000
.

[ Bericht 99% gewijzigd door opgebaarde op 04-03-2020 10:12:36 ]
  woensdag 4 maart 2020 @ 10:49:34 #295
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191825539
quote:

[..]

ophouden met liegen, "het is maar een zware griep"
pi_191826058
Zelfs de live-counter loopt hopeloos achter, vind ik vrij tekenend voor de hele situatie
pi_191826244
even ter aanvulling van de vele goeie tips van RIVM:
-wisten jullie al dat je een virus veel makkelijker overdraagt in droge lucht?
in de Alpen, Noord-Italië dus is de lucht erg droog.
en in alle vliegtuigen ook, vanwege de hoogte.
beter even waarschuwen nu dacht ik.
hou afstand van teruggekeerde reizigers!
oja, behalve dus hoestend en niezend,
kan het virus ook pratend overgedragen worden.
deel je vakantie-avonturen liever digitaal!
  woensdag 4 maart 2020 @ 11:59:28 #298
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191826636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 10:49 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ophouden met liegen, "het is maar een zware griep"
ik zeg niet dat het een zware griep is he....
ik zeg dat de behandeling niet anders is.

thuisblijven en uitzieken.
Pas bij ernstiger klachten naar het ziekenhuis.
Tot nooit .......
  woensdag 4 maart 2020 @ 12:22:34 #299
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_191826969
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 11:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ik zeg niet dat het een zware griep is he....
ik zeg dat de behandeling niet anders is.

thuisblijven en uitzieken.
Pas bij ernstiger klachten naar het ziekenhuis.
Dat dan weer overvol zit door de andere besmettingen, je kan geen kant op
RIVM doet er goed aan om nu al veld hospitals op te zetten en meer gaat testen en andere maatregelen van andere landen over te nemen ipv de "geen paniek knop" maar blijven in te drukken
pi_191827031

We sluiten alle grenzen.
Nachtklok vanaf 19:00
Alle verloven worden ingetrokken
20 veldhospitalen over Nederland verdeeld
Iedereen aan de mondkapjes
Verboden om in groepen van meer dan 10 personen te begeven

Maar geen paniek. We hebben alles onder controle. GEEN PANIEK, DOE KALM, ALLES ONDER CON-TRO-LE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')