quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
twitter:rivm twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 23:47:09Vanavond werd bekend dat een Duitse man positief testte op COVID-19. De man verbleef een week eerder in Limburg. De GGD is gestart met contactonderzoek. Mochten deze contacten klachten krijgen, dan worden zij geïsoleerd en getest. Morgen volgt een update. https://t.co/D3FZTtv03X https://t.co/eYExaKz9n4 reageer retweet
Plus eentje in Baden-Württemberg (uit datzelfde artikel)quote:Op dinsdag 25 februari 2020 22:19 schreef ijs_beer het volgende:
Volgens de Rheinische post zou er in Erkelenz, 20 kilometer bij Roermond vandaan, in Duitsland, een besmetting zijn.
https://rp-online.de/nrw/(...)stfalen_aid-49191227
In deze video zegt hij juist dat hij zich goed voelt en hoopt dat wanneer hij beter is weer aan het werk te kunnen gaan (vanaf 00:25).quote:Op dinsdag 25 februari 2020 22:01 schreef cemeteryslut het volgende:
Wat is de deal van die Iraanse politicus die besmet is op Twitter roept dat hij het niet gaat overleven? Iemand details? Vind ik zo’n vreemde actie.
Maar dat is iemand anders. Er zijn al vier of vijf relatief hoge Iraanse politici besmet.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 22:22 schreef Zopiclon het volgende:
[..]
In deze video zegt hij juist dat hij zich goed voelt en hoopt dat wanneer hij beter is weer aan het werk te kunnen gaan (vanaf 00:25).
Aldus een Iraniër op een sportforum.quote:parliament member, mayor, Tehran city council member, head of Qom's health organization. the guy next to deputy health minister in that video is also suspected (government's spokesperson)
Romania confirmed its first case — a man who returned three weeks ago from Italy, television station Realitatea Plus said, quoting medical sector sources. (bron cnbc)quote:Op dinsdag 25 februari 2020 22:16 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Not to be an asshole, maar bron?
Ja die bedoelde ik inderdaad niet, het gaat om deze:quote:Op dinsdag 25 februari 2020 22:22 schreef Zopiclon het volgende:
[..]
In deze video zegt hij juist dat hij zich goed voelt en hoopt dat wanneer hij beter is weer aan het werk te kunnen gaan (vanaf 00:25).
Wat een fucking dramaqueen, die vent.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 22:40 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Ja die bedoelde ik inderdaad niet, het gaat om deze: [ afbeelding ]
Apart.twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 22:49:52San Francisco declares state of emergency to help prepare for an outbreak of coronavirus; there are currently no confirmed cases in the city - SF Chronicle reageer retweet
Dit is tamelijk bizar te noemen inderdaad. Heb je meer bronnen grote vriend?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 22:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Apart.twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 22:49:52San Francisco declares state of emergency to help prepare for an outbreak of coronavirus; there are currently no confirmed cases in the city - SF Chronicle reageer retweet
Nouja, dit is de bron van BNOdesk:quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:02 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dit is tamelijk bizar te noemen inderdaad. Heb je meer bronnen grote vriend?
twitter:COVID_19NEWS twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 23:11:48BREAKING: Madrid reports first case of coronavirus, 5th case in Spain in 24 hours reageer retweet
Gaat best snel daar opeens.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:14 schreef weetjewel5 het volgende:
twitter:COVID_19NEWS twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 23:11:48BREAKING: Madrid reports first case of coronavirus, 5th case in Spain in 24 hours reageer retweet
twitter:COVID_19NEWS twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 23:14:40France reports 2 new cases of coronavirus reageer retweet
Het is ook geen logische verspreiding. Overal 'plukjes'quote:
Twee uur later had hij nogmaals gepost dat hij het gaat overwinnen met de hoop en gratie van god oid en nog wat gebrabbel. En nogmaals een video bericht waarbij hij praat over de geestelijke gezondheid:quote:Op dinsdag 25 februari 2020 22:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat een fucking dramaqueen, die vent.
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:24 schreef Zipportal het volgende:
Aardappelhoofd gaat straks live. @:powerloungen
Weten ze daar dan niet dat het gewoon een griepje is?quote:
Misschien omdat men pas na de uitbraak in Italië met testen begonnen is?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is ook geen logische verspreiding. Overal 'plukjes'
twitter:cardio_jacco twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 22:37:57Former Dutch colleague informed me of first Dutch #COVIDー19 case in “Noord-Brabant” tested positive around 21:30. Visited northern Italy 1 week ago apparently. reageer retweet
Meteen bij mij in Brabant.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:37 schreef Tjacka het volgende:
twitter:cardio_jacco twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 22:37:57Former Dutch colleague informed me of first Dutch #COVIDー19 case in “Noord-Brabant” tested positive around 21:30. Visited northern Italy 1 week ago apparently. reageer retweet
Dat scheelt wel in je werkdruk, jullie hebben het toch al zo zwaarquote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Meteen bij mij in Brabant.![]()
Owh neeee, daar gaan al mijn bejaarde mensjes.
Ik schrik me echt achterover.
Die Duitser die kritiek is, is 47. So much for bejaard.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nouja, ik heb nog nergens een bevestiging gelezen.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:38 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen om Willem vd Veer. Stukje doe een wens.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:37 schreef Tjacka het volgende:
Ja kom op, dit kun je toch niet tegenhouden.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:41 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nouja, ik heb nog nergens een bevestiging gelezen.
Ik ben bejaardenverzorgster,quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Die Duitser die kritiek is, is 47. So much for bejaard.
Misschien in slechte gezondheid?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Die Duitser die kritiek is, is 47. So much for bejaard.
Owh ja, daar kan jij niks aan doen. Als het waar zou zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:41 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nouja, ik heb nog nergens een bevestiging gelezen.
Hoe echt is dit?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:37 schreef Tjacka het volgende:
En is het te verifieren? hoewel ik er zelf ook niet aan twijfel.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:47 schreef Salina het volgende:
Lastig te zeggen. Komt wel van een NL arts schijnbaar. Maar..van horen zeggen.
Het zou me niets verbazen als het echt is.
De grote vraag is dan: waarom wordt dit - als het echt is - dan al sinds 21:30 stilgehouden door de media?
Je kan niet zomaar alles de wereld inslingeren zonder bevestiging van de desbetreffende autoriteitenquote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:47 schreef Salina het volgende:
De grote vraag is dan: waarom wordt dit - als het echt is - dan al sinds 21:30 stilgehouden door de media?
Dat is toch al voorbij nu.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:52 schreef Durmada het volgende:
Zou wel dramatisch nieuws zijn met het oog op carnaval.
twitter:rivm twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 23:47:09Vanavond werd bekend dat een Duitse man positief testte op COVID-19. De man verbleef een week eerder in Limburg. De GGD is gestart met contactonderzoek. Mochten deze contacten klachten krijgen, dan worden zij geïsoleerd en getest. Morgen volgt een update. https://t.co/D3FZTtv03X https://t.co/eYExaKz9n4 reageer retweet
- Misschien willen ze zijn woonplaats in stilte afsluiten van de rest van de wereld, niet dat het wat uitmaakt met al dat gefeest.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:47 schreef Salina het volgende:
IK WIST HETquote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:53 schreef Greys het volgende:
Oh jeequote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:53 schreef Greys het volgende:
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:53 schreef Greys het volgende:
Klopt helemaal, maar áls het een bevestigd geval is door de "autoriteit" (het ziekenhuis aldaar), dan zou dat dus betekenen dat dit al 2 uur bekend is bij die autoriteit (en niet gedeeld is door de media).quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:52 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar alles de wereld inslingeren zonder bevestiging van de desbetreffende autoriteiten
Limburg en Brabant zijn fuckedquote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:53 schreef Greys het volgende:
Komen nu ook meerdere berichten op twitter?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:52 schreef Durmada het volgende:
Zou wel dramatisch nieuws zijn met het oog op carnaval.
Zal wel via de minister gaan.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:54 schreef Salina het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar áls het een bevestigd geval is door de "autoriteit" (het ziekenhuis aldaar), dan zou dat dus betekenen dat dit al 2 uur bekend is bij die autoriteit (en niet gedeeld is door de media).
Misschien heeft Jacco zijn mond wel voorbij gepraat.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:55 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Zal wel via de minister gaan.
Nouja, eerst een paar dagen hebben gefuckt met vriend en vijand alsof je leven er van afhang, en dan later gefuckt zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:54 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Limburg en Brabant zijn fucked
Daarom moet je ook geen carnaval vieren. Dat is veel te link.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:54 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Limburg en Brabant zijn fucked
Door carnaval heeft heel Nederland het volgende weekquote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Daarom moet je ook geen carnaval vieren. Dat is veel te link.
Ken jij ze?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:57 schreef Jojoke het volgende:
Ze gaan eerst de minister inlichten. omdat het groot nieuws wordt. Ook familie, vrienden en werk moet ingelicht worden. Ik denk dat ze het morgen officieel bekend maken.
Ik ga morgen vroeg opstaan; ik wil er als eerste bij zijnquote:
https://www.theguardian.c(...)-jones-economy-fallsquote:Only 3% of Italian coronavirus patients have died, and all of them had pre-existing conditions, Walter Ricciardi of the World Health Organisation told a Rome press conference Tuesday. “We must scale back this great alarm,” said Ricciardi, a former director at Italy’s Higher Health Institute (ISS).
Of 100 sick people, 80 get well of their own accord, 15 have serious but manageable problems, 5% are extremely serious, of which 3% die. Furthermore, as you know, all the people who died already had serious health conditions.
He said the alarm “is right, is not to be underestimated, but the disease must be placed within the correct terms”.
Ook handig dat er juist veel distributiecentrums in Brabant staan.quote:
En Hugo de Jonge heeft geen mobiele telefoon? Of heeft de directeur generaal RIVM z’n nummer niet?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:55 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Zal wel via de minister gaan.
Ja snap niet dat je mij aanvalt. Ik zeg toch dat ze niet zomaar iets de wereld ingooien?quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En Hugo de Jonge heeft geen mobiele telefoon? Of heeft de directeur generaal RIVM z’n nummer niet?
Wat een onzin, vooralsnog is het niet meer dan een onbetrouwbaar twitteraccount die wat roept.
Mwa. Het RIVM deelt het op dezelfde avond dat er verdenkingen zijn??quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En Hugo de Jonge heeft geen mobiele telefoon? Of heeft de directeur generaal RIVM z’n nummer niet?
Wat een onzin, vooralsnog is het niet meer dan een onbetrouwbaar twitteraccount die wat roept.
Lekker elkaar allemaal aansteken in de winkel.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ga morgen vroeg opstaan; ik wil er als eerste bij zijn
Nederlanders kennende denk ik dat ik niet de enige zal zijn.
Positieve test. Het is hier geen Noord-Korea of China. Dat hou je niet stil. Zijn teveel mensen bij betrokken. Dus moet je wel naar buiten, anders verspeel je al je geloofwaardigheid.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:06 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mwa. Het RIVM deelt het op dezelfde avond dat er verdenkingen zijn??
Zet deze ook even in de OPquote:Op woensdag 26 februari 2020 00:10 schreef DonDruiper het volgende:
https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/
510.000 bedoel je.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:14 schreef Minimunt het volgende:
Als heel nederland besmet wordt en 3% daarvan gaat dood hebben we ca 54000 doden te betreuren.
Neequote:Op woensdag 26 februari 2020 00:19 schreef capricia het volgende:
Ik kom net thuis.
Wat is de status in NL? Nog geen officieel bericht toch?
Een tweet van het RIVM (zie op). Dus wel een redelijk verdachte case.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:19 schreef capricia het volgende:
Ik kom net thuis.
We gaan eraanquote:Op woensdag 26 februari 2020 00:19 schreef capricia het volgende:
Ik kom net thuis.
twitter:ADnl twitterde op woensdag 26-02-2020 om 00:26:12Op sociale media gaat een gerucht rond dat een man uit Brabant positief getest zou zijn op het coronavirus. Dit klopt niet, meldt een woordvoerder van @RIVM desgevraagd https://t.co/j4lSUInIi1 reageer retweet
If he dies, he dies.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-jones-economy-falls
"We must scale back this great alarm"? Als enkel mensen met "serious health conditions" eraan sterven, en die bvb 4% van de bevolking uitmaken, dan betekent een total fatality rate van 3% dat in die groep de kans om een infectie te overleven slechts 25% is...
Komt nog wel. Maar we moeten wel oppassen met fakenews inderdaad.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:26 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ADnl twitterde op woensdag 26-02-2020 om 00:26:12Op sociale media gaat een gerucht rond dat een man uit Brabant positief getest zou zijn op het coronavirus. Dit klopt niet, meldt een woordvoerder van @:RIVM desgevraagd https://t.co/j4lSUInIi1 reageer retweet
Fakenws mag in het NWS topic.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:27 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Komt nog wel. Maar we moeten wel oppassen met fakenews inderdaad.
Ja ach dat is wel nieuws ofzo dan ofzo dus topic in NWS ofzoquote:Op woensdag 26 februari 2020 00:36 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Lijkt mij logisch dat dit de echte reeks is. VBL topic in NWS is ook gek.
Sorry ik kon het niet laten:quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:41 schreef DonDruiper het volgende:
De dokter in het RTL nieuws filmpje zegt dat je komt te overlijden als je hart stopt door te weinig zuurstof.
Ik denk dat NL alles op alles moet zetten om dit goed te regelen.
Oudere mensen of zieke mensen die besmet zijn en een grotere kans hebben om te overlijden aan de zuurstoflessen en beademing?
Of denk ik te simpel
Ja goed gedacht, alleen heb je de materialen/capaciteit daar niet voor als er teveel gevallen komen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:41 schreef DonDruiper het volgende:
De dokter in het RTL nieuws filmpje zegt dat je komt te overlijden als je hart stopt door te weinig zuurstof.
Oudere mensen of zieke mensen die besmet zijn en een grotere kans hebben om te overlijden aan de zuurstoflessen en beademing?
Of denk ik te simpel
In de NRC stond dat Nederland 250 ziekenhuisbedden klaar heeft voor slachtoffers. En dat je ook thuis verzorgt kunt worden.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:41 schreef DonDruiper het volgende:
Of denk ik te simpel
Oh wouw.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:35 schreef NLinDE het volgende:
Ben sinds 3 weken terug uit China 🇨🇳 voel me doodziek en was in Groningen, Eindhoven, Utrecht en Breda.
Het spijt me.
Ja. Dus niet zozeer het minimaliseren van het aantal doden is het probleem, maar de capaciteit.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:44 schreef capricia het volgende:
[..]
In de NRC stond dat Nederland 250 ziekenhuisbedden klaar heeft voor slachtoffers. En dat je ook thuis verzorgt kunt worden.
Als het hier los gaat, is 250 bedden veel te weinig.
Nog niet in Barcelona gelukkig😷quote:Op dinsdag 25 februari 2020 23:14 schreef weetjewel5 het volgende:
quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:48 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Nog niet in Barcelona gelukkig😷
twitter:elmundoes twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 15:30:47#ÚltimaHora 🔴 Confirmado un caso de coronavirus en Barcelona https://t.co/1F6BTQpWB0 reageer retweet
Oh shitquote:Op woensdag 26 februari 2020 00:52 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
twitter:elmundoes twitterde op dinsdag 25-02-2020 om 15:30:47#ÚltimaHora 🔴 Confirmado un caso de coronavirus en Barcelona https://t.co/1F6BTQpWB0 reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 00:51:26NEW: Brazil's Health Ministry says a man has tested positive for coronavirus in an initial test, but they're waiting for results from a 2nd test. If confirmed. it would be South America's first case reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 00:54:15The patient is a 61-year-old man in São Paulo. He was in northern Italy from February 9 until February 21. https://t.co/msjeqDKhxA reageer retweet
Ja. Het is heel dichtbij.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:53 schreef Lyzio_NL het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rige-week-in-limburg
Serieus??quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh wouw.
Is dit echt? Heb je al gebeld naar je huisarts?
Ik ga voorlopig de deur niet meer uit.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Het is heel dichtbij.
Grote kans dat het hier al is.
Ik vind zijn pohi serieus overkomen. Jij?quote:
Oh kan gebeuren johquote:Op woensdag 26 februari 2020 00:35 schreef NLinDE het volgende:
Ben sinds 3 weken terug uit China 🇨🇳 voel me doodziek en was in Groningen, Eindhoven, Utrecht en Breda.
Het spijt me.
Over Italië en Conte:quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:02 schreef Maver24 het volgende:
Al het goede komt uit italie, daar ben ik het niet mee eens, hebben ze daar met hun kop in de pasta gehangen. Alles over het hoofd gezien. Elk geval komt uit Noord Italie.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ook-in-spanje-ooste/quote:Die geeft toe dat de verspreiding deels te wijten is aan een bepaald ziekenhuis waar de voorschriften nogal laks gevolgd zijn.
Jezus, dat is wel heel kwalijk dan. Zou ze aanklagen voor crimineelquote:Op woensdag 26 februari 2020 01:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Over Italië en Conte:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)ook-in-spanje-ooste/
En over de rode zones (quarantaine gebieden) lees ik ook dat mensen er zo in en uit kunnen.
https://www.theguardian.c(...)-jones-economy-fallsquote:Travellers returning to the UK from northern Italy may need to self-isolate as part of measures to stop the spread of coronavirus. Official government advice has been changed to say that those who have been to northern Italy, north of Pisa, should self-isolate if they develop flu-like symptoms on their return to the UK.
Britons who have been in lockdown regions of Italy, including those in the Lombardy and Veneto region, should self-isolate at home for 14 days even if they have no symptoms.
Dat wordt de diamond princess 2.0. Die mensen komen voorlopig hun hotel niet uit.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:16 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
2 nieuwe Italiaanse gevallen op Tenerife
In dat hotel? BVDquote:Op woensdag 26 februari 2020 01:16 schreef Houtenbeen het volgende:
2 nieuwe Italiaanse gevallen op Tenerife
quote:
twitter:lookner twitterde op woensdag 26-02-2020 om 01:22:20Four Italians who were diagnosed with the coronavirus in Tenerife (Canary Islands) were all staying at the hotel where around 1,000 guests are now locked downhttps://t.co/GQnhLBsnVE reageer retweet
Thanks, dit moet toch in een aparte thread.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:lookner twitterde op woensdag 26-02-2020 om 01:22:20Four Italians who were diagnosed with the coronavirus in Tenerife (Canary Islands) were all staying at the hotel where around 1,000 guests are now locked downhttps://t.co/GQnhLBsnVE reageer retweet
Dit moet nederland ook doen maar ik snap het niet waarom wij dat niet doenquote:Op woensdag 26 februari 2020 01:19 schreef crystal_meth het volgende:
UK advies:
[..]
https://www.theguardian.c(...)-jones-economy-falls
twitter:globaltimesnews twitterde op woensdag 26-02-2020 om 01:25:44#Beijing govt said they will pay close attention to the risk of overseas epidemic and strictly manage health condition of inbound people and provide services of epidemic prevention for foreigners in Beijing. #COIVID19 https://t.co/KbSLMKoBKs reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 01:28:15NEW: At least 50 people with coronavirus in Japan are seriously ill, including 36 people from the cruise ship - NHK reageer retweet
Als de ziekenhuizen overvol raken (dus echt over capaciteit) dan moeten gewone patienten plaats gaan maken. Zelfs als je een auto ongeluk hebt is er misschien geen plek. Het personeel moet ook gesplitst worden want die kunnen niet aan corona patienten werken EN andere patienten.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:33 schreef Ixnay het volgende:
Dit klinkt hard wat ik nu ga zeggen en moet zeker niet verkeerd opgevat worden.
Maar als het alleen zwakken "wegveegt" dan kan dit virus economisch gezien zelfs een goede uitwerking hebben. Of niet?
Let op: ik zeg niet dat ik het algemene plaatje goed nieuws vind.
Niet.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:33 schreef Ixnay het volgende:
Maar als het alleen zwakken "wegveegt" dan kan dit virus economisch gezien zelfs een goede uitwerking hebben. Of niet?
Op zich vind ik het wel vrij Nederlands om er zo'n ijskoude berekening op los te laten. Jammer voor oma en de buurman, maar het is beter voor de 'ekkenomie'.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:33 schreef Ixnay het volgende:
Tja. In China lijkt het nu toch allemaal wel iets anders in elkaar te steken.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:33 schreef Ixnay het volgende:
Zwangere vrouwen moeten ook naar het ziekenhuis, denk daar maar eens over na. In China waren ook baby's direct na geboorte besmet... Het probleem is dat alles gescheiden moet blijven.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Op zich vind ik het wel vrij Nederlands om er zo'n ijskoude berekening op los te laten. Jammer voor oma en de buurman, maar het is beter voor de 'ekkenomie'.
Europa zou zijn kracht eens moeten bewijzen door als er een brandhaard is ook patiënten van andere landen over te nemen.Laten we zeggen in Nederland is er een brandhaard en onze Ziekenhuizen liggen vol, terwijl het in Duitsland en België rustig is, dan moet het gewoon mogelijk zijn om patiënten daarheen te vervoeren in speciale bussen zodat we genoeg capaciteit houden in Europa.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen overvol raken (dus echt over capaciteit) dan moeten gewone patienten plaats gaan maken. Zelfs als je een auto ongeluk hebt is er misschien geen plek. Het personeel moet ook gesplitst worden want die kunnen niet aan corona patienten werken EN andere patienten.
'fysiek' zwakken kunnen op basis van intellect / management skills / ... ook heel belangrijk zijn voor de economie...quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:33 schreef Ixnay het volgende:
Jep. goede vriend van mij heeft MS, maar is wetenschapper doe onderzoek doet naar belangrijke nieuwe velden. Maar MS heb je volgens mij al een verhoogd risico..quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:39 schreef MMunkun het volgende:
[..]
'fysiek' zwakken kunnen op basis van intellect / management skills / ... ook heel belangrijk zijn voor de economie...
Maar fysiek sterken ook... Nog vaker zelfs.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:39 schreef MMunkun het volgende:
[..]
'fysiek' zwakken kunnen op basis van intellect / management skills / ... ook heel belangrijk zijn voor de economie...
Lijkt me onzin. Diabetes geeft dacht ik ook hoger risico voor Corona problemen. Daar hebben we er vrij veel van in Nederland, maar veel mensen zitten op belangrijke posts. Het probleem is dat we nog helemaal niet zeker weten wat het virus als zwak ziet. Veel zaken zijn gewoon mee te leven normaal.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:41 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar fysiek sterken ook... Nog vaker zelfs.
Ik heb het over statistiek.
Het immense verdriet wat dat mensen geeft, acht ik van een hoger belang dan die zogenaamde 'goede uitwerking op de economie'.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:33 schreef Ixnay het volgende:
Een economie die bij een grote uitbraak ook nog eens door het putje gaat. Alleen al de reisbranche gaat een gigantische recessie tegemoet.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Het immense verdriet wat dat mensen geeft, acht ik van een hoger belang dan die zogenaamde 'goede uitwerking op de economie'.
Maar hey, het kan misschien wel een goede uitwerking hebben als de kwetsbaren opgeruimd worden.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een economie die bij een grote uitbraak ook nog eens door het putje gaat. Alleen al de reisbranche gaat een gigantische recessie tegemoet.
2020 : Het jaar dat de vergrijzing werd opgelostquote:Op woensdag 26 februari 2020 01:33 schreef Ixnay het volgende:
Alleen pensioenfondsen zijn daar blij mee denk ik. Zelfs de zorg gaat zoveel extra kosten krijgen de komende tijd.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar hey, het kan misschien wel een goede uitwerking hebben als de kwetsbare opgeruimd worden.
Gaan we weer...twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 01:50:51NEW: Cayman Islands government says it is denying entry to the Meraviglia cruise ship because 2 of its crew members aren't well. Jamaica also denied entry. https://t.co/YABjOLCju7 reageer retweet
Mooi! Voor een prikkie op vakantie.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alleen al de reisbranche gaat een gigantische recessie tegemoet.
Plaatje van Joker in batman is hier van toepassingquote:Op woensdag 26 februari 2020 01:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaan we weer...twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 01:50:51NEW: Cayman Islands government says it is denying entry to the Meraviglia cruise ship because 2 of its crew members aren't well. Jamaica also denied entry. https://t.co/YABjOLCju7 reageer retweet
Hopelijk niet deze... capaciteit 4500 man. https://en.wikipedia.org/wiki/MSC_Meraviglia
Misschien dat zoiets wel gebeurt bij letterlijke "brandhaarden", maw rampen waar slachtoffers zware brandwonden oplopen. De Nederlandse brandwondencentra hebben een capaciteit van 55 bedden.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:39 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Europa zou zijn kracht eens moeten bewijzen door als er een brandhaard is ook patiënten van andere landen over te nemen.Laten we zeggen in Nederland is er een brandhaard en onze Ziekenhuizen liggen vol, terwijl het in Duitsland en België rustig is, dan moet het gewoon mogelijk zijn om patiënten daarheen te vervoeren in speciale bussen zodat we genoeg capaciteit houden in Europa.
Maar goed, zal vast wel niet dus..
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 01:57:34BREAKING: South Korea reports 169 new cases of coronavirus, raising total to 1,146 https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 01:57:34BREAKING: South Korea reports 169 new cases of coronavirus, raising total to 1,146 https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
Ik zeg alleen dat er een mogelijk pluspunt aan deze ramp zit.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Het immense verdriet wat dat mensen geeft, acht ik van een hoger belang dan die zogenaamde 'goede uitwerking op de economie'.
Wat voor mens met wat voor waarden ben je dan?
Omdat het niet klopt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat er een mogelijk pluspunt aan deze ramp zit.
Maar dit benoemen mag niet?
Zeker wel. Op de langere termijn heb je misschien ook wel gelijk.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:59 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Vogels MarineTraffic was dit schip 2 uur geleden onderweg van Jamaica naar Georgetown op de Kaaimaneilanden...quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hopelijk niet deze... capaciteit 4500 man. https://en.wikipedia.org/wiki/MSC_Meraviglia
Dat zal zeker meespelen. Hoe beter de zorg hoe beter het voor je is. Absoluutquote:Op woensdag 26 februari 2020 02:03 schreef DonDruiper het volgende:
Zeggen deze statistieken iets over de gezondheid(zorg) in het algemeen van een land?
Dodental percentage:
Iran 16.84%
China 3.43%
In S-Korea 1.13%
In Japan 0.62 %
Singapore 0.0%
USA 0.0%
Singapore en USA hebben te weinig cases denk ik om er iets over te zeggen. Italie zou je er wel bij kunnen doen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:03 schreef DonDruiper het volgende:
Zeggen deze statistieken iets over de gezondheid(zorg) in het algemeen van een land?
Dodental percentage:
Iran 16.84%
China 3.43%
In S-Korea 1.13%
In Japan 0.62 %
Singapore 0.0%
USA 0.0%
Sowieso maar zodra het door de lijn heen breekt van je capaciteit (bedden, personeel, maskers, beademing, etc) gaat het rap achteruit.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:04 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat zal zeker meespelen. Hoe beter de zorg hoe beter het voor je is. Absoluut
Je had het over een economisch pluspunt inzake een geval wat een economische ramp gaat zijn, wereldwijd.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:59 schreef Ixnay het volgende:
3.41%quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Singapore en USA hebben te weinig cases denk ik om er iets over te zeggen. Italie zou je er wel bij kunnen doen.
quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:58 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Rover829 twitterde op woensdag 26-02-2020 om 02:08:04KCDC: 134 of the new cases are in Daegu. 4 in Seoul, 8 in Busan, 1 in Incheon, 19 in North Gyeongsang Province. https://t.co/RoX6YoMN3r reageer retweet
Deels,quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:03 schreef DonDruiper het volgende:
Dodental percentage:
Iran 16.84%
China 3.43%
In S-Korea 1.13%
In Japan 0.62 %
Singapore 0.0%
USA 0.0%
Niet echt want van die 3 maanden kan je zo een maand afhalen. Misschien wel meer. Want het gaat eerst van 1 naar misschien 4 in de eerste week, en dan van 4 naar 12 in de tweede week, pas ergens in de 5e week beginnen de nummers significant te worden.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:13 schreef Remco het volgende:
En toch blijft het bijzonder die cijfers. Tuurlijk zijn het er veel maar 3 maand na het eerste geval zijn er nu rond de 80.000 mensen besmet geraakt, dit is net het FC Barcelona stadion vol in een gebied met alleen in de provincie Hubei al 60 miljoen mensen. Zegt dit niet dat het virus juist niet extreem besmettelijk is?
Kijk qua besmettelijkheid naar de case van de Diamond Princess svp.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:13 schreef Remco het volgende:
En toch blijft het bijzonder die cijfers. Tuurlijk zijn het er veel maar 3 maand na het eerste geval zijn er nu rond de 80.000 mensen besmet geraakt, dit is net het FC Barcelona stadion vol in een gebied met alleen in de provincie Hubei al 60 miljoen mensen. Zegt dit niet dat het virus juist niet extreem besmettelijk is?
Of over hoe goed ze milde gevallen detecteren. Of over de gemiddelde tijdsduur sinds ze besmet werden (bij recente besmettingen zal het % lager zijn, omdat de meesten die gaan sterven dan nog in leven zijn)quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:03 schreef DonDruiper het volgende:
Dodental percentage:
Iran 16.84%
China 3.43%
In S-Korea 1.13%
In Japan 0.62 %
Singapore 0.0%
USA 0.0%
Nee, de grote moeite tot containment wijst eerder op een hoge besmettelijkheid.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:13 schreef Remco het volgende:
Ja de ideale omstandigheden 4000 senioren op een cruise schip is natuurlijk in geen enkel geval te vergelijken met het normale leven in een gemiddelde stad/dorp.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:19 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk qua besmettelijkheid naar de case van de Diamond Princess svp.
twitter:BBCLBicker twitterde op woensdag 26-02-2020 om 02:12:24There has been a confirmed case of coronavirus in a Daegu city hall official. People who’d been working with that official were in the meeting with the South Korean President yesterday. https://t.co/MINC3cDA7B reageer retweet
Dat niet, maar qua niet extreem besmettelijk is het een interessant voorbeeld.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:21 schreef Remco het volgende:
Ja de ideale omstandigheden 4000 senioren op een cruise schip is natuurlijk in geen enkel geval te vergelijken met het normale leven in een gemiddelde stad/dorp.
Gelukkig niet...quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:26 schreef Remco het volgende:
Dit soort plaatjes werden in januari gepost dat is natuurlijk bij lange na niet uitgekomen.
[ afbeelding ]
Omdat er honderden miljoenen mensen in Lockdown zijn gezet.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:26 schreef Remco het volgende:
Dit soort plaatjes werden in januari gepost dat is natuurlijk bij lange na niet uitgekomen.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:26 schreef Remco het volgende:
Dit soort plaatjes werden in januari gepost dat is natuurlijk gelukkig bij lange na niet uitgekomen.
[ afbeelding ]
Ja omdat dat een grappig plaatje was gemaakt door een FOK!er. Drugshond volgens mij. Zonder enige echte gedachte achter het virus. Was gewoon een simpele exponentiële formule.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:26 schreef Remco het volgende:
[ afbeelding ]
twitter:YonhapNews twitterde op woensdag 26-02-2020 om 02:33:29S. Korea curbs exports of facial masks amid soaring virus cases https://t.co/TRhHameuds reageer retweet
In die tabel staat een reeks die vertienvoudigt elke 6 dagen. Dat zou misschien het geval zijn geweest bij nul maatregelen, maar we zitten nog steeds makkelijk op een verdubbeling elke week. Dat is weliswaar iets langzamer maar nog steeds exponentiële groei.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:26 schreef Remco het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een supergoede infograph! Moet eigenlijk om de 50 Posts weer even gedeeld wordenquote:Op woensdag 26 februari 2020 00:10 schreef DonDruiper het volgende:
https://www.worldometers.(...)ge-sex-demographics/
Vooral die case fatality ratio boven de 70quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:38 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Dit is een supergoede infograph! Moet eigenlijk om de 50 Posts weer even gedeeld worden
Dat is dan ook de reden voor de hoge gemiddelde death rate.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:40 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Vooral die case fatality ratio boven de 70
Staat gewoon in de OP nu.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:38 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Dit is een supergoede infograph! Moet eigenlijk om de 50 Posts weer even gedeeld worden
Als er geen eten in de appie ligt omdat alles op z'n gat ligt door quarantaines en zieke mensen dan kan dat bestquote:Op woensdag 26 februari 2020 02:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is dan ook de reden voor de hoge gemiddelde death rate.
80% van de bevolking hoeft zich nauwelijks zorgen te maken. Maar het VOELT alsof we allemaal dood gaan ofzo.
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 02:43:08BREAKING: China's National Health Commission reports 406 new cases of coronavirus and 52 new deaths, nearly all in Hubei province https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
Maar 5 erbij buiten Hubei. Geloof je het zelfquote:Op woensdag 26 februari 2020 02:44 schreef joyvke het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 02:43:08BREAKING: China's National Health Commission reports 406 new cases of coronavirus and 52 new deaths, nearly all in Hubei province https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
Als die cijfers wel kloppen hè. Dan lijkt het allemaal erg mee te vallen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:44 schreef joyvke het volgende:
Weet niet, ben nog steeds 50/50, ze zitten natuurlijk al een maand in quarantaine. Ze waren redelijk snel met het melden van alles, maar goed, of dat de ware nummers zijn dat blijft altijd de vraag.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar 5 erbij buiten Hubei. Geloof je het zelf
Dat heeft de CCP toch echt aan hunzelf te dankenquote:Op woensdag 26 februari 2020 02:46 schreef joyvke het volgende:
[..]
Weet niet, ben nog steeds 50/50, ze zitten natuurlijk al een maand in quarantaine. Ze waren redelijk snel met het melden van alles, maar goed, of dat de ware nummers zijn dat blijft altijd de vraag.
Geven ze de echte nummers: Niemand gelooft China
Geven ze andere nummers: Niemand gelooft China
In alle gevallen zullen ze niet geloofd worden.
I know, maar toch.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:48 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat heeft de CCP toch echt aan hunzelf te danken
twitter:YonhapNews twitterde op woensdag 26-02-2020 om 02:55:23(URGENT) S. Korea reports 12th death from new coronavirus https://t.co/rFqug03eLK reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 02:58:31UPDATE: South Korea reports another death from coronavirus, raising country's death toll to 12; patient was a 73-year-old man https://t.co/eUoE2bjB9j reageer retweet
twitter:USForcesKorea twitterde op woensdag 26-02-2020 om 03:03:58A USFK soldier stationed at Camp Carroll tested positive for COVID-19, marking the first time a U.S. service member has tested positive for the virus. We're implementing all appropriate control measures to protect the force. https://t.co/kkfEIuW7Jb reageer retweet
Behalve dat want winkelen betekend mogelijke blootstelling aan het virus bij een uitbraak en dat wil je toch zoveel mogelijk vermijden.quote:Op woensdag 26 februari 2020 03:10 schreef HiZ het volgende:
Ik krijg hier thuis nu eindelijk het besef dat het best wel verstandig kan zijn om wat extra voorraad te gaan aanhouden voor het geval dat de distributie ook hier gaat haperen.
Is geen slecht idee, ik zit zelf in het transport en heb er vanavond nog even met mijn werkgever over gesproken.quote:Op woensdag 26 februari 2020 03:10 schreef HiZ het volgende:
Ik krijg hier thuis nu eindelijk het besef dat het best wel verstandig kan zijn om wat extra voorraad te gaan aanhouden voor het geval dat de distributie ook hier gaat haperen.
Half Sittard gaat in de gemeente Selfkant (Tudderen) winkelen en tanken, de kans dat het daar prijs is lijkt me wel reëel.quote:In de Duitse gemeente Selfkant, net over de grens bij Sittard, is een man besmet met het coronavirus. Volgens het RIVM is hij vorige week in Limburg geweest.
Maar waar in Limburg is hij geweest? En hoe lang?quote:Op woensdag 26 februari 2020 03:28 schreef J.B. het volgende:
Duitse coronapatiënt was vorige week in Limburg, GGD start contactonderzoek https://nos.nl/l/2324591
[..]
Half Sittard gaat in de gemeente Selfkant (Tudderen) winkelen en tanken, de kans dat het daar prijs is lijkt me wel reëel.
Het beste moment hiervoor was 2 of meer weken geleden. Het op één na beste moment hiervoor is nu.quote:Op woensdag 26 februari 2020 03:13 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Behalve dat want winkelen betekend mogelijke blootstelling aan het virus bij een uitbraak en dat wil je toch zoveel mogelijk vermijden.
Nee, niet alle mensen met een zwakke gezondheid zijn direct een kostenpost. Tevens krijgt de economie nu ook al harde klappen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 01:33 schreef Ixnay het volgende:
Ze gaan de handel in wilde dieren verbieden, maar blijkbaar hebben ze dat bij SARS ook gedaan waarna ze gewoon weer lekker verder zijn gegaan. Hopelijk dat ze dit keer wel wijzer zijn geworden...quote:Op woensdag 26 februari 2020 07:15 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Nee, niet alle mensen met een zwakke gezondheid zijn direct een kostenpost. Tevens krijgt de economie nu ook al harde klappen.
We moeten wél China verantwoordelijk houden voor de schade. Dat gekloot met die wilde dieren is vergelijkbaar met het achteloos weggooien van een brandende peuk in een droog bos of rijden met alcohol.
Ja, het was al lang bekend wat de risico's zijn. Het is gewoon dood door schuld in het strafrecht.quote:Op woensdag 26 februari 2020 07:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze gaan de handel in wilde dieren verbieden, maar blijkbaar hebben ze dat bij SARS ook gedaan waarna ze gewoon weer lekker verder zijn gegaan. Hopelijk dat ze dit keer wel wijzer zijn geworden...
Gelukkig want China wil graag haar economie opstarten, dus het is inderdaad een heel prettig toevalquote:Op woensdag 26 februari 2020 02:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Als die cijfers wel kloppen hè. Dan lijkt het allemaal erg mee te vallen.
Volgens de cijfers zitten we nu op 80k, de 40k grens was bereikt op 9 februari, dus niet echt een verdubbeling elke week. Verder neemt het aantal actieve zaken af sinds de 17e, geen exponentiële groei.quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:37 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
In die tabel staat een reeks die vertienvoudigt elke 6 dagen. Dat zou misschien het geval zijn geweest bij nul maatregelen, maar we zitten nog steeds makkelijk op een verdubbeling elke week. Dat is weliswaar iets langzamer maar nog steeds exponentiële groei.
ja, ik keen vanmorgen naar buiten en ik dacht "wat?????"quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:09 schreef Salina het volgende:
Ik had me voorbereid op een eerste besmetting in NL.
Ik had me niet voorbereid op sneeuw.
Ik wilde vanmorgen even snel op de telefoon kijken voor nieuws over NL besmettingen en toen zag ik collega's al appen over sneeuw. Het was nog geeneens 7 uur.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:17 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
ja, ik keen vanmorgen naar buiten en ik dacht "wat?????"
Ik had ook een beetje beter op het weerbericht moeten letten
Haha die vrouw die kan zo naar het paniek-topic. Rare maatregel wel.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:24 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Burgemeester San Francisco roept de noodtoestand uit, ondanks het feit dat er geen besmettingen zijn in SF?
https://nypost.com/2020/0(...)cy-over-coronavirus/
quote:Op woensdag 26 februari 2020 02:46 schreef Tjacka het volgende:
Als die cijfers wel kloppen hè. Dan lijkt het allemaal erg mee te vallen.
https://www.straitstimes.(...)ested-positive-againquote:Op woensdag 26 februari 2020 07:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Gelukkig want China wil graag haar economie opstarten, dus het is inderdaad een heel prettig toeval
quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:24 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Burgemeester San Francisco roept de noodtoestand uit, ondanks het feit dat er geen besmettingen zijn in SF?
Is vooral zodat ze alvast bepaalde maatregelen kunnen treffen. Ziekenhuizen goed voorbereiden, extra geld vrijmaken enz.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:24 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Je begrijpt cynisme?quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:26 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
https://www.straitstimes.(...)ested-positive-again
14% of recovered coronavirus patients in China's Guangdong tested positive again
Lekker opstarten die economie. Ik begrijp het vanuit sociaal en economisch standpunt (CCP wil verdere economische schade voorkomen en vooral sociale onrust en onvrede voorkomen, want economische voorspoed is het enige waardoor de CCP nog de macht heeft), maar vraag me af of het wel de goede beslissing is.
Dit. Meer een politieke maatregel om dingen sneller te kunnen fixen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:29 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Is vooral zodat je alvast bepaalde maatregelen kunnen treffen. Ziekenhuizen goed voorbereiden, extra geld vrijmaken enz.
Zeker. Het was ook niet naar jou bedoeld, ik haalde je gewoon aan omdat het over de economie ging.quote:
Ja dat denk ik dus ook, budgetair etc...quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:29 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Is vooral zodat je alvast bepaalde maatregelen kunnen treffen. Ziekenhuizen goed voorbereiden, extra geld vrijmaken enz.
Ja, ik heb even gemist hoe dat eigenlijk is gekomen?quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Wat ik wel op een sinistere rechtvaardige manier grappig vind is dat de kans groot is dat de complete top van Iran de babipanganggriep heeft
Schijnt een virus te zijnquote:Op woensdag 26 februari 2020 08:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik heb even gemist hoe dat eigenlijk is gekomen?
hahaha ja kind hoe moet ik dat nou weten, ik zit hier ook maar op mijn zolder in mijn tijger onesiequote:Op woensdag 26 februari 2020 08:37 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar ik bedoel, wie was de eerste dan?
Had jij dit filmpje ook gezien?quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:39 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
hahaha ja kind hoe moet ik dat nou weten, ik zit hier ook maar op mijn zolder in mijn tijger onesie
https://twitter.com/rafsanchez/status/1232276847255224320?s=20
Kijk hoe die vent staat te zweten en beroerd staat te zijn, een dag erna werd bekend dat ie het had....
Heel die zaal voor journalisten...
Machtig om te zien hoe professioneel landen reageren
Dat zou mooi zijn ja.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Wat ik wel op een sinistere rechtvaardige manier grappig vind is dat de kans groot is dat de complete top van Iran de babipanganggriep heeft
Niet dat dan alsnog een 100 jarige burgeroorlog uitbreekt waarbij ze elkaar op de meest gruwelijke wijze mutileren...quote:
Het is toch net een film.. hahaha, als toeschouwer denk je echt van "quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Had jij dit filmpje ook gezien?
https://twitter.com/aliarouzi/status/1232340934114848769
Hij hoest al zo erg dat hij er bijna in blijft.
(bij wijze van spreken)
The deputy health minister vertelt al hoestend dat ze alles onder controle hebben.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
En dat is dan een toespraak waarin de regering bezweert dat ze alles onder controle hebben
Net die Irakees toen, met er zijn geen Amerikanen in Bagdad
Net Monty Pythonquote:Op woensdag 26 februari 2020 08:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
The deputy health minister vertelt al hoestend dat ze alles onder controle hebben.
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 08:51:18NEW: Croatia reports 2nd case of coronavirus in man who went to Champions League match in Italy https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ja lekker dan. De CL is besmet.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:53 schreef NaturalScience het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 08:51:18NEW: Croatia reports 2nd case of coronavirus in man who went to Champions League match in Italy https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
the fuck.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:53 schreef NaturalScience het volgende:
Mwa, daar zijn de omstandigheden in Iran denk ik niet zo naar. Vrij homogeen Shia moslims allemaal, dus niet de verdeeldheid die Irak heeft. Sommige zijn alleen flink radicaal en conservatief en de jeugd is een heel stuk moderner. Zou positief zijn als ditvirus al dieoudehardliners uit de weg ruimt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:45 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Niet dat dan alsnog een 100 jarige burgeroorlog uitbreekt waarbij ze elkaar op de meest gruwelijke wijze mutileren...
quote:Minister Blok niet getest op corona na bezoek aan Iran: 'Advies opgevolgd'
Minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken heeft na een bezoek aan Iran geen test ondergaan om te kijken of hij daar besmet is geraakt met het coronavirus. "Tijdens de terugvlucht hebben we overlegd met de bedrijfsarts en het RIVM", zei de minister.
Besloten is dat Blok en zijn team gewoon naar Nederland kunnen gaan. "Het advies was niet om een test te ondergaan. Als mensen geen tekenen vertonen heeft zo’n test geen zin", zegt de minister.
In Iran zijn tot nu toe 95 besmettingen vastgesteld; 16 mensen zijn aan de gevolgen van het virus zijn overleden.
'Volg advies op'
Blok sprak afgelopen weekend onder meer met de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Javad Zarif. Die had contact gehad met een bestuurder van Teheran van wie volgens Blok bekend was dat hij besmet was. "Wat voor mij van belang is is dat ik en de mensen die met mij meereisden het advies van het RIVM hebben opgevolgd", zei Blok.
"Dat adviseer ik iedereen die uit een gebied komt waar hij zich zorgen over maakt: neem contact op met dokter en volg advies op."
Ook de Iraanse onderminister Iraj Harirchi van Volksgezondheid blijkt het virus onder de leden te hebben. Hij is in Iran belast met de gang van zaken rond de uitbraak van het virus. "Ik ben sinds gisteren ook een coroner", zei de politicus in een videoboodschap. Op internet circuleerden beelden van een hevig zwetende Harirchi, gisteren tijdens een bijeenkomst.
Gesprek met president
Blok is de afgelopen dagen op rondreis geweest in het Midden-Oosten om door gesprekken met machthebbers te zorgen dat de spanningen afnemen. Hij had ook een ontmoeting met de Iraanse president Rohani.
Na zijn bezoek aan Iran heeft de minister ook het Nederlandse marinefregat De Ruyter bezocht in de haven van Abu Dhabi. Het Nederlandse marineschip doet mee aan een Europese missie.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-na-bezoek-aan-iran
quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Als je in het "play" knopje mondkapjes gaat zien....
[ afbeelding ]
Ik vind dit er eerlijk gezegd best griezelig uitzien.quote:Op woensdag 26 februari 2020 08:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Had jij dit filmpje ook gezien?
https://twitter.com/aliarouzi/status/1232340934114848769
Hij hoest al zo erg dat hij er bijna in blijft.
(bij wijze van spreken)
15de geval in Frankrijktwitter:franceinfo twitterde op woensdag 26-02-2020 om 09:02:11Covid-19 : un homme hospitalisé à Paris a été testé positif au coronavirushttps://t.co/u5Qb6mRawv https://t.co/uN8ZBoahZ9 reageer retweet
twitter:YonhapNews twitterde op woensdag 26-02-2020 om 09:05:43(URGENT) S. Korea reports 115 more cases of new coronavirus, total now at 1,261 https://t.co/gOq9suW5jN reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 09:06:32South Korea has reported 284 new cases in one day https://t.co/4fUpUSNy6N reageer retweet
Oh, dan is dat wellicht onze potentiële patiënt 0. Die Stef Blok ook weer hè.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:03 schreef Nikonlover het volgende:
Ik zie net pas het onderstaande nieuwsbericht. Wat is dit? Je hebt contact gehad met mensen die besmet zijn en je hoeft niet te testen want je vertoont geen tekenen?![]()
WTF! Je hebt contact gehad met besmette mensen dus dat lijkt mij een goede reden om te testen. Wat het RIVM betreft mag hij gewoon lekker tijdens de incubatietijd alles en iedereen besmetten want er zijn geen tekenen
[..]
Ik las dat je minimaal een kwartier bij een besmet persoon in de buurt moet zijn geweest om besmet te raken, het lijkt me sterk dat iemand dat zo lang volhoudt bij Stefkequote:Op woensdag 26 februari 2020 09:06 schreef n__n het volgende:
[..]
Oh, dan is dat wellicht onze potentiële patiënt 0. Die Stef Blok ook weer hè.
Misschien moet jij alvast naar de huisarts én de verschillende specialisten in het ziekenhuis want wellicht heb je iets onder de leden.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:03 schreef Nikonlover het volgende:
Ik zie net pas het onderstaande nieuwsbericht. Wat is dit? Je hebt contact gehad met mensen die besmet zijn en je hoeft niet te testen want je vertoont geen tekenen?![]()
WTF! Je hebt contact gehad met besmette mensen dus dat lijkt mij een goede reden om te testen. Wat het RIVM betreft mag hij gewoon lekker tijdens de incubatietijd alles en iedereen besmetten want er zijn geen tekenen
[..]
Ik ben wel benieuwd hoeveel nieuwe cases ze gaan melden als ze eenmaal al die kerkidioten getest hebben.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:05 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:YonhapNews twitterde op woensdag 26-02-2020 om 09:05:43(URGENT) S. Korea reports 115 more cases of new coronavirus, total now at 1,261 https://t.co/gOq9suW5jN reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 09:06:32South Korea has reported 284 new cases in one day https://t.co/4fUpUSNy6N reageer retweet
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien moet jij alvast naar de huisarts én de verschillende specialisten in het ziekenhuis want wellicht heb je iets onder de leden.
Ow en vergeet niet om ook meteen langs de fysio en osteopaat te gaan
Succes vanmiddag
Omdat een test in deze fase niks zegt. Zelfs al zou hij besmet zijn. Staat gewoon in het artikel wat jij plaatste. Wtfquote:
Die zitten wel al allemaal in quarantaine (dacht ik).quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:07 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoeveel nieuwe cases ze gaan melden als ze eenmaal al die kerkidioten getest hebben.
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 09:13:56South Korea says 20,716 people are currently being tested for coronavirus, up from 16,734 this morning. Many of them are being tested as a precaution. https://t.co/4fUpUSNy6N reageer retweet
Hij moet gewoon thuis blijven tot het zeker is dat hij niet ziek is.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat een test in deze fase niks zegt. Zelfs al zou hij besmet zijn. Staat gewoon in het artikel wat jij plaatste. Wtf
Maak een FP Pollquote:Op woensdag 26 februari 2020 09:46 schreef heywoodu het volgende:
Gisteren hadden we er vier nieuwe landen bij, de dag ervoor vijf. Hoeveel vandaag?
Gelderland, Flevoland, Ameland, Roeland, Schiermonnikland, Noord-Braland. 6quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:46 schreef heywoodu het volgende:
Gisteren hadden we er vier nieuwe landen bij, de dag ervoor vijf. Hoeveel vandaag?
Driequote:Op woensdag 26 februari 2020 09:46 schreef heywoodu het volgende:
Eyquote:Op woensdag 26 februari 2020 09:48 schreef Whipper het volgende:
[..]
Gelderland, Flevoland, Ameland, Roeland, Schiermonnikland, Noord-Braland. 6
twitter:NOS twitterde op woensdag 26-02-2020 om 10:00:09RIVM: Onderzoek GGD-Limburg naar Duitse coronapatiënt toch niet nodig https://t.co/BZEmgEf0lW reageer retweet
twitter:1Limburg twitterde op woensdag 26-02-2020 om 09:59:22De Duitse man die besmet is met het #coronavirus was tijdens zijn verblijf in #Limburg niet ziek én niet besmettelijk https://t.co/KYWwDnBv6g https://t.co/wK3z0i6dMH reageer retweet
Gelukkig maarquote:Op woensdag 26 februari 2020 10:01 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NOS twitterde op woensdag 26-02-2020 om 10:00:09RIVM: Onderzoek GGD-Limburg naar Duitse coronapatiënt toch niet nodig https://t.co/BZEmgEf0lW reageer retweet
twitter:1Limburg twitterde op woensdag 26-02-2020 om 09:59:22De Duitse man die besmet is met het #coronavirus was tijdens zijn verblijf in #Limburg niet ziek én niet besmettelijk https://t.co/KYWwDnBv6g https://t.co/wK3z0i6dMH reageer retweet
quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:01 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:RIVM: contactonderzoek niet nodig
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) laat weten dat er geen contactonderzoek komt, naar aanleiding van de besmette man in het Duitse grensgebied. Volgens het instituut is dat niet nodig omdat de Duitser, toen hij in Limburg was geen ziekteverschijnselen vertoonde.
2de geval in Madridtwitter:elmundoes twitterde op woensdag 26-02-2020 om 09:55:16#ÚltimaHora 🔴 Segundo caso de Covid-19 confirmado en Madrid. https://t.co/o0lJ76VZSS reageer retweet
Nou dan kunnen we sinterklaas ook wel op onze buik schrijvenquote:Op woensdag 26 februari 2020 10:04 schreef Houtenbeen het volgende:
2de geval in Madridtwitter:elmundoes twitterde op woensdag 26-02-2020 om 09:55:16#ÚltimaHora 🔴 Segundo caso de Covid-19 confirmado en Madrid. https://t.co/o0lJ76VZSS reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 10:15:14NEW: Italy reports 32 new cases of coronavirus, raising total to 357 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
En Frankrijk meldt de tweede dode en 3 nieuwe gevallen.twitter:le_Parisien twitterde op woensdag 26-02-2020 om 10:15:57🔴 [Direct] Un Français est mort du #coronavirus cette nuit à Paris : il fait partie de trois nouveaux cas de contamination confirmés par les autorités https://t.co/PwMinPiVwg https://t.co/BGZHP1PCIl reageer retweet
Stuk of vijf weer.quote:Op woensdag 26 februari 2020 09:46 schreef heywoodu het volgende:
Ok, dan hadden we er gisteren vijf, want daar valt Brazilië onder. Roemenië ook dacht ik, zes dusquote:Op woensdag 26 februari 2020 10:19 schreef Salina het volgende:
[..]
Stuk of vijf weer.
Brazilie (is al bevestigd ergens)
Hongarije
Roemenie
Azerbaijdjan
https://www.nature.com/articles/d41586-020-00551-1quote:Time to use the p-word? Coronavirus enters dangerous new phase
Snap niet wat je bedoelt.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ok, dan hadden we er gisteren vijf, want daar valt Brazilië onder. Roemenië ook dacht ik, zes dus
Brazilië werd gisteren al door de autoriteiten bevestigd. Het staat nog niet op BNO omdat ze nog een tweede test gaan doen, daar wacht BNO op. Roemenië vals alarm zou kunnen, dan valt die wegquote:Op woensdag 26 februari 2020 10:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Snap niet wat je bedoelt.
Brazilie is onofficieel vandaag pas bevestigd, maar staat nog niet op BNO. Roemenie was gisteren ook nog onofficieel dacht ik?
Ja, maar dat bedoel ik. Ik las een uur geleden dat de tweede test dus positief was.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Brazilië werd gisteren al door de autoriteiten bevestigd. Het staat nog niet op BNO omdat ze nog een tweede test gaan doen, daar wacht BNO op.
Ligt aan je definitie van officieelquote:Op woensdag 26 februari 2020 10:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, maar dat bedoel ik. Ik las een uur geleden dat de tweede test dus positief was.
Alleen de 1e test positief is nog geen officieel geval, toch?
Tot dusver vandaag.quote:09:15: 3 new cases, including 1 new death, in France. (Source)
09:13: 32 new cases in Italy. (Source)
09:01: 1 new case in Spain. (Source)
08:02: 115 new cases in South Korea. (Source)
07:48: 1 new case in Croatia. Recently traveled to Italy. (Source)
06:39: 1 new case in Kuwait. Traveler from Iran. (Source)
06:27: 3 new cases in Bahrain. Travelers from Iran. (Source)
06:13: 1 new case in Taiwan. (Source)
06:10: 1 new case, a fatality, in Hokkaido Prefecture, Japan. (Source)
04:57: 3 new cases in Thailand. (Source)
01:59: 1 new death in South Korea. (Source)
01:40: China’s National Health Commission reports 5 new cases on the mainland, excluding Hubei province. (Source)
01:40: 401 new cases and 52 new deaths in Hubei province, China. (Source)
00:55: 169 new cases in South Korea. (Source)
Dit is wel iets om over na te denken.... als iemand in Frankrijk nog niet eens gediagnosticeerd was op het moment van overlijden.... dan zitten er behoorlijk gaten in het opsporingssysteem.twitter:BNODesk twitterde op woensdag 26-02-2020 om 10:21:36The new death is among 3 new cases in France. This raises the death toll outside mainland China to 50. https://t.co/PGm4GU4kpY reageer retweet
DAAR GAAN WEquote:Kamerdebat gestaakt wegens 'opkomende griep' minister Blok
Een Kamerdebat over het functioneren van Verenigingen van Eigenaars (VVE’s) is geschorst omdat minister Stef Blok (Wonen) ziek werd.
quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
DAAR GAAN WE
https://www.ad.nl/binnenl(...)ister-blok~afa83aaf/
Wat the fakkin neuk!quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
DAAR GAAN WE
https://www.ad.nl/binnenl(...)ister-blok~afa83aaf/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |