SPOILER: Sigme-kampeermeetOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Fijn dat het lekker wasquote:Op zondag 23 februari 2020 20:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrrpp, heerlijk gegeten bij vrienden. Een van de mannen moest om 20 uur gaan werken, vandaar zo vroeg. Jullie krijgen allemaal de groeten van Safwan.
Nu maar even flink wat water drinken, volgens mij heb ik nu wel mijn zout van een hele week op.
Wat fijn dat jullie het zo leuk hadden. Familie, het blijft altijd zo apart, die band zit er toch op de een of andere manierquote:Op zondag 23 februari 2020 20:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het was echt gezellig bij mijn neef en zijn gezin. Hij heeft een erg leuke vrouw en de kinderen zijn ook echt tof. Zijn 11-jarige heeft een eigen fur suit gemaakt en gaat met haar moeder naar ComicCon![]()
Ik hoop dat we een beetje een band op kunnen bouwen. Beter laat dan nooit.
Wat fijn!quote:Op zondag 23 februari 2020 20:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het was echt gezellig bij mijn neef en zijn gezin. Hij heeft een erg leuke vrouw en de kinderen zijn ook echt tof. Zijn 11-jarige heeft een eigen fur suit gemaakt en gaat met haar moeder naar ComicCon![]()
quote:Op zondag 23 februari 2020 20:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat fijn!
En beter laat dan nooit idd.![]()
Klinkt wel alsof het goed gaat komen, ik bedoel, jij bent tof, zij zijn tof = match.
Klinkt goed! Fijn dat jullie elkaar na al die jaren weer gevonden hebbenquote:Op zondag 23 februari 2020 20:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ook onder poesquote:Op zondag 23 februari 2020 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klinkt goed! Fijn dat jullie elkaar na al die jaren weer gevonden hebben
Hier een regenachtig dagje met de koste optocht EVER. Grote optocht was afgelast dus de 1, 2, en 3-tallen hadden zich verzameld voor een rondje. Binnen vijf minuten waren ze langs, we hadden het net op tijd in de gaten zodat we de ramen open konden doen![]()
Daarna met mijn ouders wat gesleuteld aan ons reisplan en Hollandse pot mee gegeten.
En nu thuis, onder poes.
Klinkt heel leukquote:Op zondag 23 februari 2020 20:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lekker! Mag dat wel met de stomme regels op school over trakteren tegenwoordig?quote:Op zondag 23 februari 2020 20:46 schreef fietsie het volgende:
Traktatie voor uk voor school morgen gebakken:
[ afbeelding ]
Je hebt het wel gered?quote:Op zondag 23 februari 2020 20:55 schreef FutureFairytale het volgende:
@:Isabeau; duidelijk dat challenges hier zeldzaam zijn. Ze begrijpen niet hoe ze het moeten doen.
Leuke jonge mensen maar alles kon een betere smaak hebben.
Ik vind lepels wasabi heerlijk en hele hete hartige (Koreaanse) saus maar een berg poeder.. Is toch niet lekker? Gewoon gedroogde peper en dat was het. Maar goed, gedaan
Oow die negeer ik. Moeilijk doen doen ouders thuis maar.quote:Op zondag 23 februari 2020 20:53 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker! Mag dat wel met de stomme regels op school over trakteren tegenwoordig?
Ik heb ook een batch appel kaneel gebakkenquote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(In spoiler omdat Imgur onuitsprekelijke dingen met mijn foto’s doet)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
We leven in een maatschappij waar alles meetbaar moet zijn. Dat niet alles meetbaar is doet er niet toe.quote:Op zondag 23 februari 2020 21:05 schreef Blues het volgende:
Over dingen op school. Vandaag zagen wij het rapport van onze 5 jarige kleinzoon. Een soort balkensysteem met driehoekjes die aangeven of een kind gemiddeld, boven of onder gemiddeld 'presteert', waar je eerst zelf eerst training voor gehad moet hebben om dat hele rapport te snappen. Ik heb mijn bedenkingen om kinderen van 4 en 5 jaar al onder een meetlat te leggen, de stress bij ouders of hun kind wel goed presteert als kleuter, echt![]()
Tja...quote:Op zondag 23 februari 2020 21:57 schreef Isabeau het volgende:
We leven in een maatschappij waar alles meetbaar moet zijn. Dat niet alles meetbaar is doet er niet toe.
Je mag de mijne wel een paar nachten lenen, dan genees je wel. Ze heeft een vervelende fase. Tot laat wakker, vroeg op, ligt zo breeduit dat ze ons uit bed duwt.quote:
Daar heb ik er ook één van, dan hou ik nog een rustige overquote:Op zondag 23 februari 2020 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je mag de mijne wel een paar nachten lenen, dan genees je wel. Ze heeft een vervelende fase. Tot laat wakker, vroeg op, ligt zo breeduit dat ze ons uit bed duwt.
quote:Op zondag 23 februari 2020 23:09 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Poes die als ze zin heeft doet alsof ze me herkent.. Dit beest kijkend naar, wat bleek lichtinval van mijn mobieltje op de muur te zijn.
.
Vooralsnog besloten geen poes te nemen. Ik vind dat ik te vaak weg ben om echt een beest in huis te nemen. En te weinig ruimte, maar dat is mijn argument.![]()
Daarom slapen de mijnesen twee verdiepingen lagerquote:Op zondag 23 februari 2020 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je mag de mijne wel een paar nachten lenen, dan genees je wel. Ze heeft een vervelende fase. Tot laat wakker, vroeg op, ligt zo breeduit dat ze ons uit bed duwt.
Hmm ook hier mag je er wel eentje lenen af en toe.quote:
Mijn mormels liggen ook een verdieping lager.quote:Op maandag 24 februari 2020 06:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Daarom slapen de mijnesen twee verdiepingen lager![]()
Geen nachtelijk irritant gesjouw, gemiauw of gekrabbel hier.
Nu wel wakker door wekker, maar met een beetje geluk blijken de collega’s allemaal aan het werk te kunnen dadelijk en word ik niet opgeroepen zodat ik nog een poos kan
Ah, ik had vroeger het geluk dat Pukkie (zo heette de poes) wel bij mij kwam slapen, soms op een wat onhandige plek, maar 's ochtends stil wegsloop en dan mijn vader ging halen voor hetenquote:Op zondag 23 februari 2020 23:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wiskequote:Op zondag 23 februari 2020 23:09 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Poes die als ze zin heeft doet alsof ze me herkent.. Ze vergeeft me nog steeds niet dat ik ben vertrokken
. Dit beest kijkend naar, wat bleek lichtinval van mijn mobieltje op de muur te zijn.
.
Vooralsnog besloten geen poes te nemen. Ik vind dat ik te vaak weg ben om echt een beest in huis te nemen. En te weinig ruimte, maar dat is mijn argument.![]()
Sowieso.. kattenquote:Op maandag 24 februari 2020 07:46 schreef Blues het volgende:
[..]
Wiske
Mijn eerste kat had ik gevonden op straat, liep al dagen miauwend rond in de straat waar mijn vriendje toen woonde... nam hem mee en toen woonde hij bij mij in mijn (grote) kamer. Gewoon 1 kamer, het was nog een jong beest en soms nam ik m mee aan een tuigje naar buiten. Vond het allemaal prima.
Dus klein wonen is géén excuus
mja die gaat zo de huisarts bellen.. in de hoop dat die het kan oplossen. Ben heel benieuwd.quote:Op maandag 24 februari 2020 07:55 schreef Blues het volgende:
Ze voelen het!
Als je een keer niet lekker bent of echt goed ziek, is Xena hier ook kauwgom![]()
Leuke uitdrukking. Beterschap voor het lief.
Was ik blij dat het buiten stil is, geen storm of harde wind, regent het als ik zo op de fiets moetBeetje klaar met dit weer! Kom op
Lente
!
Het is bizar iddquote:Op zondag 23 februari 2020 21:05 schreef Blues het volgende:
Over dingen op school. Vandaag zagen wij het rapport van onze 5 jarige kleinzoon. Een soort balkensysteem met driehoekjes die aangeven of een kind gemiddeld, boven of onder gemiddeld 'presteert', waar je eerst zelf eerst training voor gehad moet hebben om dat hele rapport te snappen. Ik heb mijn bedenkingen om kinderen van 4 en 5 jaar al onder een meetlat te leggen, de stress bij ouders of hun kind wel goed presteert als kleuter, echt![]()
48 hier.quote:Op maandag 24 februari 2020 08:21 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh allemaalNa een weekje vakantie weer om 6:40 op kantoor. Maar 22 mails te verwerken.
Als tegengeluid: ik vond de cito-scores echt heel behulpzaam toen we bij ons januari-kind twijfelden over 1,5 of 2,5 jaar kleuteren. Samen met de ervaring van de kleuterjuf en onze visie heeft het ons erg geholpen om een weloverwogen besluit te maken. Ook verder vind ik het nuttig om te signaleren of een kind geen achterstand oploopt. Onze school gaat er heel relaxed mee om verder en mijn kind ervaart in ieder geval absoluut geen stress van dit soort toetsmomenten.quote:Op zondag 23 februari 2020 21:05 schreef Blues het volgende:
hmm jij was ook iemand die de eerst maand van een lesjaar de meeste "leerboeken" al uit had en dan zat te duimen draaien? mijn hele interesse in school is daar al een beetje verknald denk ikquote:Op maandag 24 februari 2020 09:02 schreef Clubsoda het volgende:
Het had mij in ieder geval heel wat momenten van wachten op de rest en dan maar zitten lezen bespaard.
Vetspekblokjes zijn gesneden van rugvetquote:Op maandag 24 februari 2020 08:35 schreef Vanyel het volgende:
@:sigme wat is het verschil tussen de vetspekblokjes en de reuzel? Op de hoeveelheid na lijkt het hetzelfde?
quote:Op maandag 24 februari 2020 09:12 schreef liedetector het volgende:
[..]
hmm jij was ook iemand die de eerst maand van een lesjaar de meeste "leerboeken" al uit had en dan zat te duimen draaien? mijn hele interesse in school is daar al een beetje verknald denk ik
Maar dit deed laatste mijn oude basisschool ook, (ze waren hun tijd echt al ver vooruit wat dat betreft) en zij hebben zich juist enorm lang verzet tegen de cito-toetsen.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Ik zat op een school die heel klassikaal was. Allemaal tegelijk rekenen, taal etc. Dus als je klaar was zat je je te vervelen totdat de rest dat ook was. Ook iedere week dictee: op maandag oefendictee, dan mocht je de hele week je fouten verbeteren en oefenen en op vrijdag controledictee. Alleen had ik dus zelden een fout dus dan was de dicteetijd dus ook gewoon saai. Het enige wat ze op school aan uitzondering maakten was dat we in groep 8 vast wat sommetjes uit het wiskundeboek van de eerste klas mochten doen
![]()
Als ik dan bij mijn zoon kijk: weekplanningen, zelf je tijd indelen, rekenen en begrijpend lezen op meerdere niveau's, een dag per week plusklas. Aan mijn 8-jarige wordt gevraagd welke doelen hij heeft voor de komende periode (Engels leren) en hoe hij dat dan denkt te bereiken (op de tablet, werkbladen, lesboekjes) en na hoeveel tijd er dan geëvalueerd wordt of hij zijn doel behaald heeft. Dat vraagt allemaal meer van leerling en leerkracht en ik begrijp best dat ze in al dat maatwerk goed moeten bekijken of een kind de leerdoelen wel haalt.
Maar tussentijds via een ingewikkeld rapport rapporteren hoe een kind ervoor staat is toch wat anders dan 'de cito-toets'?quote:Op maandag 24 februari 2020 10:11 schreef Candaasje het volgende:
Maar dit deed laatste mijn oude basisschool ook, (ze waren hun tijd echt al ver vooruit wat dat betreft) en zij hebben zich juist enorm lang verzet tegen de cito-toetsen.
Dacht ik ook...quote:Op maandag 24 februari 2020 09:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als tegengeluid: ik vond de cito-scores echt heel behulpzaam toen we bij ons januari-kind twijfelden over 1,5 of 2,5 jaar kleuteren. Samen met de ervaring van de kleuterjuf en onze visie heeft het ons erg geholpen om een weloverwogen besluit te maken. Ook verder vind ik het nuttig om te signaleren of een kind geen achterstand oploopt. Onze school gaat er heel relaxed mee om verder en mijn kind ervaart in ieder geval absoluut geen stress van dit soort toetsmomenten.
En qua 'vroeger deden we ook zonder', ik benijd mijn kind hoor, hoe leuk en uitdagend en aansluitend op zijn niveau de leerstof wordt aangeboden nu. Het had mij in ieder geval heel wat momenten van wachten op de rest en dan maar zitten lezen bespaard.
Vooral dit denk ikquote:Op maandag 24 februari 2020 10:11 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar dit deed laatste mijn oude basisschool ook, (ze waren hun tijd echt al ver vooruit wat dat betreft) en zij hebben zich juist enorm lang verzet tegen de cito-toetsen.
Niet dat die toetsen geen positieve kanten kunnen hebben, maar het is niet noodzakelijk om toch een leerling goed individueel te kunnen beoordelen/lesstof aan te kunnen bieden
Op basis van Blues' beschrijving ging ik er vanuit dat het de cito was. Die hebben in ieder geval ook een onmogelijk systeem met kleurtjes, figuurtjes en lijntjes. Onze school heeft daarnaast ook nog een beoordeling met onvoldoende-voldoende-ruim voldoende-goed, net als 30 jaar geledenquote:Op maandag 24 februari 2020 10:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar tussentijds via een ingewikkeld rapport rapporteren hoe een kind ervoor staat is toch wat anders dan 'de cito-toets'?
Ja, de cito toets was niet echt een ding toen wij die maakten. Voor mijn gevoel kreeg ik plots één of andere niet echt moeilijke toets en ik had er niet voor hoeven leren, dus prima. Geen zenuwen, niet van te voren voorbereiden, niets. We gingen uit mijn klas met z'n 4'en of 5'en naar het vwo. Die groep kreeg nog wel extra les in zinsontleding en dergelijke.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:50 schreef Barreltje het volgende:
Dat jullie dat nog weten van jullie basisschool tijd.. Ik kan me helemaal niet meer Herrineren wat voor leerling ik was.. ik weet alleen maar de lastige situaties eigenlijk ..
Wij hadden wel een eenmalige CITO toets.. Ik snapte helemaal niet waar die voor was dus ik deed een beetje van " lalala toets" en had als enige uit mijn klas vwo advies
Wat had jij voor kinky schoolquote:Op maandag 24 februari 2020 11:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Brugklas ging ook prima, alleen bij het ondergespoten had de mentor wat door elkaar gehaald.
Ondergespoten ja?quote:Op maandag 24 februari 2020 11:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Op het einde van de vijfde klas had ik de leesboeken van groep 8 al uit (ik was zo’n grensgeval, nooit in groep 7 of in de zesde klas gezeten).
Snelle lezer, snelle leerling dus veel tijd over. Geen idee meer wat ik in groep 8 las.
In mijn herinnering nooit extra les gehad, wel had ik thuis al de hele encyclopedie doorgelezen.
CITO was een eitje, 12 fouten had ik. (Gek, welke dingen een mens onthoudt)
Brugklas ging ook prima, alleen bij het ondergespoten had de mentor wat door elkaar gehaald. Die was aangenaam verrast dat ik het als zwakke leerling zo goed deed.We verdenken mijn lagere school voornaamgenoot van de verwarring.
Autocorrectquote:
Dat is wel treurig ja. En ik denk ook dat het dit soort gevallen zijn die hebben gezorgd voor halfjaarlijkse cito vanaf groep 1. En ik vind het ook niet zo gek dat je als leerkracht van drie leerjaren met zeven ondersteuningsniveaus niet alles doorblikt. Dat zijn 21 mogelijke leerniveaus in 1 klasquote:Op maandag 24 februari 2020 11:21 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb op vier basisscholen gezeten. De laatste waar ik op zat was een montessorischool in een niet heel goede wijk. Ik weet nog dat één van mijn klasgenootjes een bizar lage score op de Cito had, 507 of zo waar 500 het laagst mogelijk is en 550 het hoogst. Die is naar praktijkonderwijs gegaan. Op zich is dat allemaal niet heel raar, maar het rare was dat het voor de juf als een complete verrassing kwam.
Wij zijn van hetzelfde laatste basisschooljaar.quote:Op maandag 24 februari 2020 11:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Op het einde van de vijfde klas had ik de leesboeken van groep 8 al uit (ik was zo’n grensgeval, nooit in groep 7 of in de zesde klas gezeten).
quote:
Nee -dat- maakt het beter...quote:
quote:Op maandag 24 februari 2020 11:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij zijn van hetzelfde laatste basisschooljaar.
quote:
Ik begrijp best dat dat laatste niet meer kan. Je zult als school maar al je tijd en energie moeten steken in leerlingen wiens ouders grotere ambities hebben dan de intellectuele vaardigheden van hun kind. En je zult als kind maar voortdurend op je tenen moeten lopen in zo'n situatie.quote:Op maandag 24 februari 2020 12:16 schreef golfer het volgende:
Ik heb nooit een CITOtoets gedaan en wij kregen ook geen tussentijdse rapportages op de kleuterschool.
In de 6e klas van de lagere school kregen je ouders gewoon een gesprek met een schooladvies en dan nog was het aan de ouders (in samenspraak met de leerling) om dat al dan niet op te volgen.
Wij hebben een website. Dráák van een website. Maar verder inderdaad net als vroeger. Met nog wat vragen over hoe ze functioneren en waar hun talenten liggen in zelfstandigheid, netheid, sociale vaardigheden etc.quote:Op maandag 24 februari 2020 12:25 schreef laziness het volgende:
Nee een app als rapport, dat is nog hipper
Inhoud is overigens ongeveer nog steeds gelijk aan dat van vroeger.
Wat extra tekeningen van kind zelf en uitslagen van de cito toetsen.
Oh ja kind had zelf ook ingevuld hoe hij dacht over zijn sociale en werk vaardigheden. Was best interessant die van hem en juf naast elkaar te zien.quote:Op maandag 24 februari 2020 12:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij hebben een website. Dráák van een website. Maar verder inderdaad net als vroeger. Met nog wat vragen over hoe ze functioneren en waar hun talenten liggen in zelfstandigheid, netheid, sociale vaardigheden etc.
Die bestond inderdaad in mijn tijd nog niet.quote:Op maandag 24 februari 2020 12:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Wel een citotoets gehad.. Wij waren de eerste 6e klas die daar aan meedeed.
En dan zeggen ze wel eens dat het niveau na invoer van de mammoetwet zo belabberd geworden isquote:Op maandag 24 februari 2020 12:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Die bestond inderdaad in mijn tijd nog niet.
Wel de eerste experimentele Mamoetwet-middelbare school: de MULO werd Mavo (weliswaar nog met verouderde Mulo-lesboeken, want voor de Mavo moest dat nog ontwikkelt worden).
Ik ookquote:Op maandag 24 februari 2020 13:13 schreef Kreator het volgende:
Ik zal zowel op de lagere als op de middelbare school nog in de tijd dat je gewoon klassikaal dingen deed en computerles een uur per week type-les was.
Dit was nog in de tijd dat je voltooid deelwoorden met een t schreef.quote:Op maandag 24 februari 2020 12:48 schreef golfer het volgende:
want voor de Mavo moest dat nog ontwikkelt worden).
Cito komt ook uit Arnhem toch?quote:Op maandag 24 februari 2020 12:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Wel een citotoets gehad.. Wij waren de eerste 6e klas die daar aan meedeed.
Inclusief knop om direct een tikkie naar opa's en oma's te sturenquote:Op maandag 24 februari 2020 12:25 schreef laziness het volgende:
Nee een app als rapport, dat is nog hipper
En mammoet met 2 m'enquote:Op maandag 24 februari 2020 13:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit was nog in de tijd dat je voltooid deelwoorden met een t schreef..
Dat komt met beitelen in steen wellicht mooier uit?quote:
quote:Op maandag 24 februari 2020 13:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Inclusief knop om direct een tikkie naar opa's en oma's te sturen
?
Oh nee hoor, het was een tussentijds rapport voor de voorjaarsvak.quote:Op maandag 24 februari 2020 10:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Op basis van Blues' beschrijving ging ik er vanuit dat het de cito was. Die hebben in ieder geval ook een onmogelijk systeem met kleurtjes, figuurtjes en lijntjes. Onze school heeft daarnaast ook nog een beoordeling met onvoldoende-voldoende-ruim voldoende-goed, net als 30 jaar geleden
Zo oudquote:Op maandag 24 februari 2020 13:22 schreef fietsie het volgende:
Hier nooit in een "groep x" gezeten; hette toen nog gewoon normaal " klas"
quote:Op maandag 24 februari 2020 13:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Inclusief knop om direct een tikkie naar opa's en oma's te sturen
?
Joh.quote:Op maandag 24 februari 2020 13:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Dat doet mijn neefje dus he
Ik zie zijn rapport digitaal en vervolgens krijg ik een ING betaalverzoek van hem
quote:Op maandag 24 februari 2020 13:56 schreef PdeHoog het volgende:
Ik zie zijn rapport digitaal en vervolgens krijg ik een ING betaalverzoek van hem
quote:Op maandag 24 februari 2020 13:56 schreef PdeHoog het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |