abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191611397
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191611585
Laatste post

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 08:47 schreef Pinuts het volgende:
Wegen is altijd zo kut als je de dag ervoor zout hebt gegeten. Ik stel me altijd in dat het iets meer is, maar toch valt het altijd tegen :')
pi_191611706
Ik merk daar niet direct zoveel verschil in eigenlijk. Ja, als ik echt een paar dagen slechter heb gegeten, dan wel. Maar dan is het niet alleen zout.
pi_191611714
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 09:24 schreef Myraela het volgende:
Ik merk daar niet direct zoveel verschil in eigenlijk. Ja, als ik echt een paar dagen slechter heb gegeten, dan wel. Maar dan is het niet alleen zout.
Als ik soep eet dan ben ik de dag erna meteen een stuk zwaarder.
pi_191611716
Zout terugzien op de weegschaal, check. Maar sowieso wel gevoelig voor vocht vasthouden, bij langdurig warm weer heb ik ook altijd drie keer zo dikke voeten. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_191611718
Woensdag was vet goede (eet)dag. Donderdagochtend wegen. Zwaarder. Pest daarin, donderdag zout en meer dan ik zou willen gegeten. Vanochtend: nog zwaarder. Was te verwachten, toch teleurgesteld :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191611855
Afgelopen week naar AYCE sushi wel 2 kilo zwaarder, maar dat is niet alleen zout. Wel de dag erna weer weg.
pi_191617259
Hoi allemaal,

Even een korte vraag, tips gevraagd, daarom steek ik mijn neus weer eens in dit topic.
Wanneer ik een periode ongezonder eet, heb ik geen last van mijn buik (alleen diarree). Alleen als ik gezonder eet (gewoon volkoren brood, veel groente en fruit, eiwitten enz), krijg ik enorme obstipatie en buikpijn. Ik snap niet zo goed hoe het kan, want ik eet echt veel vezels (pond groente op een dag, drie keer fruit. Alles volkoren en zo). En ik drink ook heel veel (droge mond van de pillen).
Hebben jullie een tip om ervoor te zorgen dat ik minder buikpijn heb? Het is altijd een van die twee uiterste.

Thnx vast
  vrijdag 21 februari 2020 @ 17:02:13 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191617430
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi allemaal,

Even een korte vraag, tips gevraagd, daarom steek ik mijn neus weer eens in dit topic.
Wanneer ik een periode ongezonder eet, heb ik geen last van mijn buik (alleen diarree). Alleen als ik gezonder eet (gewoon volkoren brood, veel groente en fruit, eiwitten enz), krijg ik enorme obstipatie en buikpijn. Ik snap niet zo goed hoe het kan, want ik eet echt veel vezels (pond groente op een dag, drie keer fruit. Alles volkoren en zo). En ik drink ook heel veel (droge mond van de pillen).
Hebben jullie een tip om ervoor te zorgen dat ik minder buikpijn heb? Het is altijd een van die twee uiterste.

Thnx vast
Een pond groente en drie keer fruit is mogelijk meer dan jouw lichaam prettig vindt. Wat dacht je van de gouden middenweg?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_191617495
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Een pond groente en drie keer fruit is mogelijk meer dan jouw lichaam prettig vindt. Wat dacht je van de gouden middenweg?
Ja, maar ik weet niet wat ik dan verkeerd doe. Ik krijg wel genoeg vetten binnen (romige Becel op brood en ik bak mijn vleesvervanger in vloeibare boter). Dus dat is het niet.

En tja... met die pond ben ik opgegroeid. 250gr bij de lunch en 250gr bij het avond eten. En elk dagdeel een stuk fruit... Misschien even wat minder bij de lunch proberen :)

Het is niet dat ik op een streng regiem zit en ik beweeg ook gewoon genoeg (lekker veel wandelen, thuis meedoen met youtube dans/sportfilmpjes)

Ik ga met de vezels experimenteren.
pi_191618875
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 17:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja, maar ik weet niet wat ik dan verkeerd doe. Ik krijg wel genoeg vetten binnen (romige Becel op brood en ik bak mijn vleesvervanger in vloeibare boter). Dus dat is het niet.

En tja... met die pond ben ik opgegroeid. 250gr bij de lunch en 250gr bij het avond eten. En elk dagdeel een stuk fruit... Misschien even wat minder bij de lunch proberen :)

Het is niet dat ik op een streng regiem zit en ik beweeg ook gewoon genoeg (lekker veel wandelen, thuis meedoen met youtube dans/sportfilmpjes)

Ik ga met de vezels experimenteren.
Weet je, ik heb precies hetzelfde. Wanneer ik ongezond eet gaat alles prima. Terwijl als ik gezond eet en veel water drink ik ook last heb van obstipatie. Duurt meestal 2 weken ofzo en daarna verdwijnt het. Denk dat mijn lichaam dan altijd een beetje moet wennen ofzo.
pi_191618897
Vandaag prima dagje. Hele huis opgeruimd/gepoetst dus genoeg beweging ondanks 'rustdag' qua sport.
O: appel, 250 gram kwark
L: 1 boterham met 2 eieren
T: mango/ananas partjes, 250 gram kwark, handje walnoten
D: zilvervliesrijst met indische viscurry
T: denk dadelijk nog een shake aangezien het D niet zo veel eiwitten had.
pi_191618903
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 18:49 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Weet je, ik heb precies hetzelfde. Wanneer ik ongezond eet gaat alles prima. Terwijl als ik gezond eet en veel water drink ik ook last heb van obstipatie. Duurt meestal 2 weken ofzo en daarna verdwijnt het. Denk dat mijn lichaam dan altijd een beetje moet wennen ofzo.
Oke :) Sowieso zet ik nu door. Dus ik hoop dat mijn buik mee gaat doen :) Mijn darmen krijgen nog even de tijd
pi_191619706
O - Franse magere kwark
T - Cherrytomaten
L - Drie volkoren boterhammen met linzensoep en tonijnsalade.
D - Zilvervliesrijst met bonenschotel
T - Salmiaklollies :9
B/S: Twintig minuten fietsen en misschien wat krachtoefenkngen.
De eiwitten gaan er steeds makkelijker in. Weegschaal gaat gestaag weer naar beneden. Nu nog ontdekken hoe ik m van lbs weer naar kg krijg. Ik schrok me rot toen ik er plotseling met lbs op ging staan :’)
pi_191626722
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi allemaal,

Thnx vast
Belangrijkste is hoe ziet je ontlasting er uit. Bij ongezond heb je diarree zeg je. Dat is ook niet goed. Kijk naar de vorm en vooral de kleur. Donker is oude ontlasting dus kan best zijn dat je met ongezond overloop diarree hebt dat het nu stopt en je lichaam nu probeert oude ontlasting op te ruimen en dus harde ontlasting. Dat het straks misschien beter gaat.

Daarnaast kijk naar de soorten fruit die je neemt. Neem bijv smorgens een kiwi die hebben vaak goed effect op de ontlasting. Eet niet te veel bananen die kunnen effect op je darmen hebben.

Je moet nr 3 of 4 hebben
https://images.app.goo.gl/bzJ3cpUKvjp8TaQq5
pi_191626926
Vanochtend 74. Niet gek, want gisteren satékip met aardappels uit de oven (halve zak) op. Met een lik mayonaise ernaast, wel ook met sambal geroerbakte spitskool.

Dit las ik vanochtend in de krant, veel wisten het al, maar toch zinvol: het maakt wel degelijk uit wat je in je hoofd stopt, het gaat niet om alleen calorieën
quote:
Let op je levervet (en kijk uit wat je in plaats van alcohol drinkt) https://www.volkskrant.nl/a-b52954c5
@Goitske en @ChildoftheStars
Vergeet ook de vezels niet! En genoeg vocht (bij voorkeur water) en skip de olie niet helemaal, om wat smeermiddel te hebben.

Recent ben ik geswitcht van movicolon naar psylliumvezels. Ze zorgen wel voor meer verzadiging, maar soms ook wel een opgezette buik. En beide zijn ze smerig :+
pi_191626967
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 07:43 schreef Goitske het volgende:

[..]

Belangrijkste is hoe ziet je ontlasting er uit. Bij ongezond heb je diarree zeg je. Dat is ook niet goed. Kijk naar de vorm en vooral de kleur. Donker is oude ontlasting dus kan best zijn dat je met ongezond overloop diarree hebt dat het nu stopt en je lichaam nu probeert oude ontlasting op te ruimen en dus harde ontlasting. Dat het straks misschien beter gaat.

Daarnaast kijk naar de soorten fruit die je neemt. Neem bijv smorgens een kiwi die hebben vaak goed effect op de ontlasting. Eet niet te veel bananen die kunnen effect op je darmen hebben.

Je moet nr 3 of 4 hebben
https://images.app.goo.gl/bzJ3cpUKvjp8TaQq5

Dank je wel voor je uitleg :*

Bananen eet ik gelukkig niet. Meestal appels en peren. Tenzij er iets fancy's in de reclame is. Voor kiwi en ananas ben ik extreem allergisch

Ik ga gewoon even geduld hebben, eens zien wat er gebeurt :) opruiming van de darmen klinkt ook als een mogelijkheid
pi_191626973
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vanochtend 74. Niet gek, want gisteren satékip met aardappels uit de oven (halve zak) op. Met een lik mayonaise ernaast, wel ook met sambal geroerbakte spitskool.

Dit las ik vanochtend in de krant, veel wisten het al, maar toch zinvol: het maakt wel degelijk uit wat je in je hoofd stopt, het gaat niet om alleen calorieën
[..]

@:goitske en @:childofthestars
Vergeet ook de vezels niet! En genoeg vocht (bij voorkeur water) en skip de olie niet helemaal, om wat smeermiddel te hebben.

Recent ben ik geswitcht van movicolon naar psylliumvezels. Ze zorgen wel voor meer verzadiging, maar soms ook wel een opgezette buik. En beide zijn ze smerig :+
Oooh dat wist ik niet, van de kcal

Vezels eet ik erg veel :) en ik ga eens thee met water afwisselen :) Vetten krijg ik binnen!

Movicolon heb ik wel eens gehad idd... dat is idd raar spul
pi_191627312
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:35 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

@:goitske en @:childofthestars

Macrogol is veel beter qua smaak
Vocht, vezels en gezonde vetten natuurlijk!
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 08:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Oooh dat wist ik niet, van de kcal

Vezels eet ik erg veel :) en ik ga eens thee met water afwisselen :) Vetten krijg ik binnen!

Movicolon heb ik wel eens gehad idd... dat is idd raar spul
Water en thee maakt niet uit.
Gezonde vetten zijn gewoon nodig. Alles naar light doen is ook niet goed bijv volvette boter dan zitten er geen rare extra toevoeging in
pi_191627557
Weekend, dus geen IF. Net voor ontbijt met z'n allen wat verschillende worstjes gegrild, opgegeten met een broodje, beetje Hela-curry en een boel mesclunsalade en zelfgemaakte sjalotjesvinaigrette door de sla. Koffie met melk. Glas versgeperst bloedsinaasappelsap erbij en mijn handpers is dermate onhandig dat ik bij sinaasappels persen altijd minstens zoveel kcal verbrand als ik er vervolgens middels het sap weer mee naar binnenklok. :Y)

Plaatjes bij de praatjes:

Ik hou het even bij wat ik net aan ontbijt gegeten heb want eind van de middag naar een verjaardag en we eten daar en dat wordt ongetwijfeld naar de snackbar, pizza bestellen of Chinees halen, dus daar houden we alvast maar wat ruimte voor over. *)

[ Bericht 10% gewijzigd door minilot op 22-02-2020 10:13:04 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_191627859
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 09:32 schreef Goitske het volgende:

[..]

Macrogol is veel beter qua smaak
Vocht, vezels en gezonde vetten natuurlijk!
Hmmz. Movicolon (dus de versie met elektrolyten) vind ik vooral te doen met een scheutje gemberlimoen erdoor. Met zoet spul of alleen met water is het smerig :@

Psyllium is figuurtechnisch minder goed (want t maakt opgeblazen soms) , maar voor mij wel een betere laxans. Met yoghurt, met water wordt t zo’n vieze drab :+

Tot zover puff’s laxeerleer :s)
pi_191628581
Vandaag gewogen op 76.3. Dat is nog steeds 1.3 meer dan 3 weken geleden (daarna had ik weer even een terugval), maar in vergelijking met de 77.2 van gisteren (want zout) was ik positief verrast. Lijstje vandaag:
O: 250 gram kwark
L: 2 kaasbroodjes :9
T: 250 gram kwark, handje nootjes, iets van fruit
S: 3 km hardlopen (ben aan het opbouwen)
D: stamppot
T: iets van fruit
pi_191630832
Hebben jullie ook als je squat dat je dan iets over voelt schieten in je been ? Ik heb altijd als ik tot op 90 graden probeer te squaten dan voelt het op ong. 3 kwart alsof de ene spier langs de andere schuurt. Zowel bij hamstring als bij kuit. Is verder niet pijnlijk ofzo. Maar voelt wel altijd beetje vervelend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinuts op 22-02-2020 16:27:52 ]
pi_191631604
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 15:01 schreef Pinuts het volgende:
Hebben jullie ook als je squat dat je dan iets over voelt schieten in je been ? Ik heb altijd als ik tot op graden probeer te squaten dan voelt het op ong. 3 kwart alsof de ene spier langs de andere schuurt. Zowel bij hamstring als bij kuit. Is verder niet pijnlijk ofzo. Maar voelt wel altijd beetje vervelend.
Nope, stretch je wel goed?
pi_191631633
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 16:25 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Nope, stretch je wel goed?
Denk het wel. Had nu ook een rondje hardgelopen van tevoren (3km) dus qua warming up zat het ook wel goed. Ben wel zo wat stijfjes, als ik, ik ben niet lenig. Dus stretch nu wel meer dan voorheen, omdat ik ook wat leniger wil worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')