SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 08:47 schreef Pinuts het volgende:
Wegen is altijd zo kut als je de dag ervoor zout hebt gegeten. Ik stel me altijd in dat het iets meer is, maar toch valt het altijd tegen
Als ik soep eet dan ben ik de dag erna meteen een stuk zwaarder.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:24 schreef Myraela het volgende:
Ik merk daar niet direct zoveel verschil in eigenlijk. Ja, als ik echt een paar dagen slechter heb gegeten, dan wel. Maar dan is het niet alleen zout.
Een pond groente en drie keer fruit is mogelijk meer dan jouw lichaam prettig vindt. Wat dacht je van de gouden middenweg?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 16:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi allemaal,
Even een korte vraag, tips gevraagd, daarom steek ik mijn neus weer eens in dit topic.
Wanneer ik een periode ongezonder eet, heb ik geen last van mijn buik (alleen diarree). Alleen als ik gezonder eet (gewoon volkoren brood, veel groente en fruit, eiwitten enz), krijg ik enorme obstipatie en buikpijn. Ik snap niet zo goed hoe het kan, want ik eet echt veel vezels (pond groente op een dag, drie keer fruit. Alles volkoren en zo). En ik drink ook heel veel (droge mond van de pillen).
Hebben jullie een tip om ervoor te zorgen dat ik minder buikpijn heb? Het is altijd een van die twee uiterste.
Thnx vast
Ja, maar ik weet niet wat ik dan verkeerd doe. Ik krijg wel genoeg vetten binnen (romige Becel op brood en ik bak mijn vleesvervanger in vloeibare boter). Dus dat is het niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 17:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Een pond groente en drie keer fruit is mogelijk meer dan jouw lichaam prettig vindt. Wat dacht je van de gouden middenweg?
Weet je, ik heb precies hetzelfde. Wanneer ik ongezond eet gaat alles prima. Terwijl als ik gezond eet en veel water drink ik ook last heb van obstipatie. Duurt meestal 2 weken ofzo en daarna verdwijnt het. Denk dat mijn lichaam dan altijd een beetje moet wennen ofzo.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 17:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, maar ik weet niet wat ik dan verkeerd doe. Ik krijg wel genoeg vetten binnen (romige Becel op brood en ik bak mijn vleesvervanger in vloeibare boter). Dus dat is het niet.
En tja... met die pond ben ik opgegroeid. 250gr bij de lunch en 250gr bij het avond eten. En elk dagdeel een stuk fruit... Misschien even wat minder bij de lunch proberen![]()
Het is niet dat ik op een streng regiem zit en ik beweeg ook gewoon genoeg (lekker veel wandelen, thuis meedoen met youtube dans/sportfilmpjes)
Ik ga met de vezels experimenteren.
Okequote:Op vrijdag 21 februari 2020 18:49 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Weet je, ik heb precies hetzelfde. Wanneer ik ongezond eet gaat alles prima. Terwijl als ik gezond eet en veel water drink ik ook last heb van obstipatie. Duurt meestal 2 weken ofzo en daarna verdwijnt het. Denk dat mijn lichaam dan altijd een beetje moet wennen ofzo.
Belangrijkste is hoe ziet je ontlasting er uit. Bij ongezond heb je diarree zeg je. Dat is ook niet goed. Kijk naar de vorm en vooral de kleur. Donker is oude ontlasting dus kan best zijn dat je met ongezond overloop diarree hebt dat het nu stopt en je lichaam nu probeert oude ontlasting op te ruimen en dus harde ontlasting. Dat het straks misschien beter gaat.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 16:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi allemaal,
Even een korte vraag, tips gevraagd, daarom steek ik mijn neus weer eens in dit topic.
Wanneer ik een periode ongezonder eet, heb ik geen last van mijn buik (alleen diarree). Alleen als ik gezonder eet (gewoon volkoren brood, veel groente en fruit, eiwitten enz), krijg ik enorme obstipatie en buikpijn. Ik snap niet zo goed hoe het kan, want ik eet echt veel vezels (pond groente op een dag, drie keer fruit. Alles volkoren en zo). En ik drink ook heel veel (droge mond van de pillen).
Hebben jullie een tip om ervoor te zorgen dat ik minder buikpijn heb? Het is altijd een van die twee uiterste.
Thnx vast
@Goitske en @ChildoftheStarsquote:Let op je levervet (en kijk uit wat je in plaats van alcohol drinkt) https://www.volkskrant.nl/a-b52954c5
Dank je wel voor je uitlegquote:Op zaterdag 22 februari 2020 07:43 schreef Goitske het volgende:
[..]
Belangrijkste is hoe ziet je ontlasting er uit. Bij ongezond heb je diarree zeg je. Dat is ook niet goed. Kijk naar de vorm en vooral de kleur. Donker is oude ontlasting dus kan best zijn dat je met ongezond overloop diarree hebt dat het nu stopt en je lichaam nu probeert oude ontlasting op te ruimen en dus harde ontlasting. Dat het straks misschien beter gaat.
Daarnaast kijk naar de soorten fruit die je neemt. Neem bijv smorgens een kiwi die hebben vaak goed effect op de ontlasting. Eet niet te veel bananen die kunnen effect op je darmen hebben.
Je moet nr 3 of 4 hebben
https://images.app.goo.gl/bzJ3cpUKvjp8TaQq5
Oooh dat wist ik niet, van de kcalquote:Op zaterdag 22 februari 2020 08:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vanochtend 74. Niet gek, want gisteren satékip met aardappels uit de oven (halve zak) op. Met een lik mayonaise ernaast, wel ook met sambal geroerbakte spitskool.
Dit las ik vanochtend in de krant, veel wisten het al, maar toch zinvol: het maakt wel degelijk uit wat je in je hoofd stopt, het gaat niet om alleen calorieën
[..]
@:goitske en @:childofthestars
Vergeet ook de vezels niet! En genoeg vocht (bij voorkeur water) en skip de olie niet helemaal, om wat smeermiddel te hebben.
Recent ben ik geswitcht van movicolon naar psylliumvezels. Ze zorgen wel voor meer verzadiging, maar soms ook wel een opgezette buik. En beide zijn ze smerig
Macrogol is veel beter qua smaakquote:Op zaterdag 22 februari 2020 08:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vanochtend 74. Niet gek, want gisteren satékip met aardappels uit de oven (halve zak) op. Met een lik mayonaise ernaast, wel ook met sambal geroerbakte spitskool.
Dit las ik vanochtend in de krant, veel wisten het al, maar toch zinvol: het maakt wel degelijk uit wat je in je hoofd stopt, het gaat niet om alleen calorieën
[..]
@:goitske en @:childofthestars
Vergeet ook de vezels niet! En genoeg vocht (bij voorkeur water) en skip de olie niet helemaal, om wat smeermiddel te hebben.
Recent ben ik geswitcht van movicolon naar psylliumvezels. Ze zorgen wel voor meer verzadiging, maar soms ook wel een opgezette buik. En beide zijn ze smerig
Water en thee maakt niet uit.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 08:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oooh dat wist ik niet, van de kcal
Vezels eet ik erg veelen ik ga eens thee met water afwisselen
Vetten krijg ik binnen!
Movicolon heb ik wel eens gehad idd... dat is idd raar spul
Hmmz. Movicolon (dus de versie met elektrolyten) vind ik vooral te doen met een scheutje gemberlimoen erdoor. Met zoet spul of alleen met water is het smerigquote:Op zaterdag 22 februari 2020 09:32 schreef Goitske het volgende:
[..]
Macrogol is veel beter qua smaak
Vocht, vezels en gezonde vetten natuurlijk!
Nope, stretch je wel goed?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 15:01 schreef Pinuts het volgende:
Hebben jullie ook als je squat dat je dan iets over voelt schieten in je been ? Ik heb altijd als ik tot op graden probeer te squaten dan voelt het op ong. 3 kwart alsof de ene spier langs de andere schuurt. Zowel bij hamstring als bij kuit. Is verder niet pijnlijk ofzo. Maar voelt wel altijd beetje vervelend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |