=======================quote:Model weigert “racistische” apenoren en -lippen te dragen tijdens modeshow
Een Afro-Amerikaans model zegt dat ze recent onder druk werd gezet om op een modeshow van het Fashion Institute of Technology (FIT) in New York bizarre, “racistische” accessoires zoals apenoren en extra grote lippen te dragen. De 25-jarige schone trok dan ook zonder de accessoires de catwalk op.
“Ik stond op het punt om in te storten en vertelde het personeel dat ik me ongelooflijk ongemakkelijk voelde bij het dragen van de accessoires omdat ze voor mij duidelijk een racistische ondertoon hadden”, vertelt Amy Lefevre (25) aan The New York Post. “Ik kreeg te horen dat het prima was om me slechts 45 seconden ongemakkelijk te voelen.”
Lefevre, die al 4 jaar aan het werk is als model, zei dat ze nog nooit zoiets meegemaakt had. “Ik kon mijn emoties niet beheersen. Mijn hele lichaam trilde. Ik heb me nog nooit zo gevoeld in mijn leven.”
Uiteindelijk liep Lefevre de show, maar ze weigerde om de apenoren en felrode lippen, die gemaakt waren van een seksspeeltje, te dragen.
De productie was onderdeel van een reeks festiviteiten om het 75-jarige bestaan van FIT te vieren. De controversiële ontwerpen zelf werden gemaakt door de recent afgestudeerde Junkai Huang. Het concept achter Huangs ontwerpen was om de ‘lelijke kenmerken van het lichaam’ te benadrukken, maar dat schoot bij velen dus in het verkeerde keelgat. De show werd geregisseerd door professor aan de school Jonathan Kyle Farmer en geproduceerd door Richard Thornn, creatief directeur van het Britse modeproductiebedrijf NAMES LDN.
Zowel Huang, Farmer en Thornn wilden niet reageren. Joyce C. Brown, die aan het hoofd staat van het FIT deed dat daarentegen wel. “We beschermen de vrijheid van een student om zijn eigen persoonlijke en unieke artistieke perspectief als ontwerper te creëren, zelfs als het gaat om wat sommigen als provocatief zouden beschouwen. Maar hoe provocerend design en mode ook mogen zijn, ervoor zorgen dat mensen zich niet ongemakkelijk, beledigd of geïntimideerd voelen, is ook voor mij van het grootste belang. Niet alleen voor mij persoonlijk, maar ook voor de hogeschoolgemeenschap. We nemen die plicht erg serieus en zullen onderzoek doen naar en passende maatregelen nemen met betrekking tot de klacht.”
https://m.hln.be/nina/sty(...)s-modeshow~acca3cfd/
En zie hier de reden dat ze groot gelijk had het niet te doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:21 schreef BasEnAad het volgende:
Ze hadden haar een bot door haar neus moeten slaan.
Hear, hear.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En zie hier de reden dat ze groot gelijk had het niet te doen.
Leuke oneliner, maar slaat nergens op.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dit ja.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Blanke mensen lopen toch ook met apenoren op? Wat een onzin weer om de racismekaart te trekken.
"Ik stond te trillen." Waardeloze kut. Ik verlies echt steeds meer respect voor iedereen die meedoet met de progressive waanzin.
Dit is de modeshow voor de nieuwe collecties van Gucci: een van de meest toonaangevende merken in de modewereld. Dit is hoe tegenwoordig modeshows eruit zien.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:19 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
=======================
Jezus, hoe verzinnen ze het. Ziet er ook niet uit. Terecht dat ze zich niet voor lul wil laten zetten. In de modewereld zijn ze echt gek aan t worden
Met van die oren en lippen kan toch iedereen daar op die catwalk gaan lopen? Je ziet nauwelijks hun gezicht. Hoef je echt geen model voor te zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:19 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
=======================
Jezus, hoe verzinnen ze het. Ziet er ook niet uit. Terecht dat ze zich niet voor lul wil laten zetten. In de modewereld zijn ze echt gek aan t worden
Er worden ook wel wat eisen aan het figuur gesteld hè. En zelfs plus size modellen zijn niet gewoon dik maar hebben het vet op de 'juiste' plekken.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Met van die oren en lippen kan toch iedereen daar op die catwalk gaan lopen? Je ziet nauwelijks hun gezicht. Hoef je echt geen model voor te zijn lijkt me.
Omg wat is ditquote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is de modeshow voor de nieuwe collecties van Gucci: een van de meest toonaangevende merken in de modewereld. Dit is hoe tegenwoordig modeshows eruit zien.
Geef maar even aan tot hoever je hebt kunnen kijken en of je die apenoren nog steeds zo erg vind.
Dit is geen uitzondering. De modewereld van tegenwoordig is compleet ziek.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:57 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Omg wat is dit
Ik had een heel ander beeld bij een modeshow
Ik heb het topic geopend omdat ik die oren en lippen opvallend vond. Maar blijkbaar is dat inderdaad vrij normaal vergeleken bij andere modeshowsquote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is geen uitzondering. De modewereld van tegenwoordig is compleet ziek.
Het is een van de meest gefeminiseerde werelden. Dan krijg je zulk soort zieke shit.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:02 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik heb het topic geopend omdat ik die oren en lippen opvallend vond. Maar blijkbaar is dat inderdaad vrij normaal vergeleken bij andere modeshows![]()
![]()
Echt heel ziek.
![]()
Meaning?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is een van de meest gefeminiseerde werelden. Dan krijg je zulk soort zieke shit.
Bekijk die nieuwste modeshow van Gucci maar eens.quote:
Ik vraag wat je bedoelt met "meest gefeminiseerd DUS zieke shit".quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bekijk die nieuwste modeshow van Gucci maar eens.
Totdat je ogen pijn beginnen te doen.
Wat lopen die mennekes allemaal ongelukkig zeg. En maar boos kijken in hun mantelpakje met handtasje. Of hoogwaterbroek met geschmockt topje.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is de modeshow voor de nieuwe collecties van Gucci: een van de meest toonaangevende merken in de modewereld. Dit is hoe tegenwoordig modeshows eruit zien.
Geef maar even aan tot hoever je hebt kunnen kijken en of je die apenoren nog steeds zo erg vind.
Hier moest ik ook gelijk aan denkenquote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:38 schreef Resistor het volgende:
Waarom dan niet gelijk een design apenpak?
Die 'mannen' in deze modeshow hebben weinig meer met mannen te maken naar mijn idee. Of mode voor wat dat betreft.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vraag wat je bedoelt met "meest gefeminiseerd DUS zieke shit".
Graag gedaan!quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:09 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wat lopen die mennekes allemaal ongelukkig zeg. En maar boos kijken in hun mantelpakje met handtasje. Of hoogwaterbroek met geschmockt topje.
Volgens mij lachen die ontwerpers zich helemaal een slag in de rondte, dat ze mensen zo gek krijgen.
Dank voor het delen!
Die zitten zwaar onder de drugs als ze zoiets verzinnen lijkt mij. Als normaal mens bedenk je zoiets niet.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:09 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wat lopen die mennekes allemaal ongelukkig zeg. En maar boos kijken in hun mantelpakje met handtasje. Of hoogwaterbroek met geschmockt topje.
Volgens mij lachen die ontwerpers zich helemaal een slag in de rondte, dat ze mensen zo gek krijgen.
Dank voor het delen!
Ok. Het klonk voor mij als "feminien DUS het is ziek". Alsof álles wat feminien is per defintie "ziek" is. Alsof je het niet zo op hebt met vrouwen en hun manier van doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die 'mannen' in deze modeshow hebben weinig meer met mannen te maken naar mijn idee. Of mode voor wat dat betreft.
Is "artistiek". Niet feminien volgens mij.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:11 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Die zitten zwaar onder de drugs als ze zoiets verzinnen lijkt mij. Als normaal mens bedenk je zoiets niet.
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is "artistiek". Niet feminien volgens mij.
Het filmpje komt op mij over alsof ze hun mannelijke modellen er zo lelijk mogelijk en zo ongelukkig mogelijk uit willen laten zien door ze de meest foute vrouwelijke combinaties aan te doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok. Het klonk voor mij als "feminien DUS het is ziek". Alsof álles wat feminien is per defintie "ziek" is. Alsof je het niet zo op hebt met vrouwen en hun manier van doen.
Vandaar dat ik vroeg wat je bedoelde.
Helder.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het filmpje komt op mij over alsof ze hun mannelijke modellen er zo lelijk mogelijk en zo ongelukkig mogelijk uit willen laten zien door ze de meest foute vrouwelijke combinaties aan te doen.
Zeg ik. Is "artistiek".quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:19 schreef Apekoek het volgende:
Nee mooi is het allemaal niet maar dan ben je simpelweg niet geschikt voor het vak, dit is een vorm van kunst. Heeft weinig met racisme te maken.
Ze zien er in elk geval overdreven vrouwelijk of androgyn uit. Alsof ze van elk mannelijk model elk stukje mannelijkheid weg hebben willen poetsen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Helder.
Maar ik vind dat dus weinig met "feminien" te maken hebben.
Ik mag als vrouw toch hopen dat ik feminien ben, maar ik wil mannen echt niet ongelukkig zien hoor.
Tenzij ze het er naar maken uiteraard.
quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Owh, ik ook zo niet hoor. Heb er verder ook niks mee. Maar het probleem is "artistiek", niet "feminien". Vind ik.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze zien er in elk geval overdreven vrouwelijk of androgyn uit. Alsof ze van elk mannelijk model elk stukje mannelijkheid weg hebben willen poetsen.
Maar ik zal mode wel niet begrijpen.
Ok, dat snap ik dan ook weer wel.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, ik ook zo niet hoor. Heb er verder ook niks mee. Maar het probleem is "artistiek", niet "feminien". Vind ik.
Omdat?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:29 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tja, en net als bij veel vrouwenmode wordt de Dachau-look nagestreefd. Mij bekruipt bij veel modeontwerpers toch wel vaak het gevoel dat het pretentieuze mensenhaters zijn.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze zien er in elk geval overdreven vrouwelijk of androgyn uit. Alsof ze van elk mannelijk model elk stukje mannelijkheid weg hebben willen poetsen.
Maar ik zal mode wel niet begrijpen.
Gut, dit lijkt wel racistisch van je....quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:21 schreef BasEnAad het volgende:
Wat stelt dat wijf zich aan zeg, je weet toch van tevoren dat het een poppekast is in de modewereld.
En dat racisme roepen
overkomt mij ook de laatste tijd op Fok!quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
-Onbedoelde dubbelquote niet goed ontdubbeld-
Juist.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 21:23 schreef RickoKun het volgende:
Sorry hoor, maar dan ben je toch juist een racist als je vind dat volle lippen en apenoren met gekleurde mensen te maken heeft?
De modewereld is altijd al vrij excentriek geweest. Zeker als het gaat om modehuizen zoals Gucci.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit is geen uitzondering. De modewereld van tegenwoordig is compleet ziek.
Dank je wel hè. Nu weet ik zeker dat ik vanacht nachtmerries krijg.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 21:39 schreef maily het volgende:
Ik vind het niet gek dat ze weigeren ....![]()
[ afbeelding ]
Ik hoop maar dat je nooit zo droomt als ikquote:Op dinsdag 18 februari 2020 21:42 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dank je wel hè. Nu weet ik zeker dat ik vanacht nachtmerries krijg.
Dat vind ik nog wel meevallen. Die zanger zou trouwen zo mee kunnen doe met die Gucci modeshow.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 21:44 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat je nooit zo droomt als ik
Ik doelde op een deel van de tekst van dat liedje ....quote:Op dinsdag 18 februari 2020 21:46 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat vind ik nog wel meevallen. Die zanger zou trouwen zo mee kunnen doe met die Gucci modeshow.
Oh, dan had ik het verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 21:49 schreef maily het volgende:
[..]
Ik doelde op een deel van de tekst van dat liedje ....
En ik hoop dat je geen nachtmerrie krijgt van "mijn" foto ....
Die arme apen die gekrent wordenquote:“Ik stond op het punt om in te storten en vertelde het personeel dat ik me ongelooflijk ongemakkelijk voelde bij het dragen van de accessoires omdat ze voor mij duidelijk een racistische ondertoon hadden”,
Laten we racisme leuk houden en niet als een middel gebruiken.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gut, dit lijkt wel racistisch van je....
waarom vind je racisme leuk ?quote:Op woensdag 19 februari 2020 01:09 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Laten we racisme leuk houden en niet als een middel gebruiken.
Nee.... het perse niet willen begrijpen dat er een associatie wordt gemaakt met apen en donkere mensen is eerder schrijnende onverschilligheid en eerder discriminatieneigend te noemen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 21:23 schreef RickoKun het volgende:
Sorry hoor, maar dan ben je toch juist een racist als je vind dat volle lippen en apenoren met gekleurde mensen te maken heeft?
Omdat je daar grappen over moet kunnen maken, zonder dat een onwetende nobody daar gelijk een oordeel over velt.quote:
je bedoelt... je vind het leuk om mensen die niet van jouw ras zijn belachelijk te maken ?quote:Op woensdag 19 februari 2020 02:16 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Omdat je daar grappen over moet kunnen maken, zonder dat een onwetende nobody daar gelijk een oordeel over velt.
Omdat mijn vrienden mij ook wel eens een kneus noemen, of dik, of lelijk, daarom!
Nee, ik bedoel, stel je niet zo vreselijk aan.quote:Op woensdag 19 februari 2020 02:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je bedoelt... je vind het leuk om mensen die niet van jouw ras zijn belachelijk te maken ?
Dan ben je een racist, toch ?
Dat van die grappen is een smoes.....
Jij bent chubby?quote:Op woensdag 19 februari 2020 02:16 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Omdat je daar grappen over moet kunnen maken, zonder dat een onwetende nobody daar gelijk een oordeel over velt.
Omdat mijn vrienden mij ook wel eens een kneus noemen, of dik, of lelijk, daarom!
Man man manquote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:21 schreef BasEnAad het volgende:
Wat stelt dat wijf zich aan zeg, je weet toch van tevoren dat het een poppekast is in de modewereld.
En dat racisme roepen
Mensheid is 1 ras, racist.quote:Op woensdag 19 februari 2020 02:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je bedoelt... je vind het leuk om mensen die niet van jouw ras zijn belachelijk te maken ?
als het goede grappen zijn ... waarom nietquote:Op woensdag 19 februari 2020 02:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een onschuldig grapje over je afkomst moet kunnen......maar dat was dit niet eens.quote:Op woensdag 19 februari 2020 02:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
quote:
Als dat nog te moeilijk voor je te begrijpen is.......quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:21 schreef BasEnAad het volgende:
Dat jij mensen met een ander kleurtje "mensen van een ander ras" noemt is veelzeggend over wie hier precies racistisch isquote:Op woensdag 19 februari 2020 02:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zie altijd poedels en bulldogs voor mij als die ras-geobsedeerden zo gaan praten.quote:Op woensdag 19 februari 2020 08:38 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat jij mensen met een ander kleurtje "mensen van een ander ras" noemt is veelzeggend over wie hier precies racistisch is
Maar wie zijn precies die mensen die die associatie maken dan? Ik ken ze niet. Moeten we ons echt zorgen maken over hypothetische racisten die op een hypothetische manier naar donkere mensen zouden kunnen kijken?quote:Op woensdag 19 februari 2020 02:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee.... het perse niet willen begrijpen dat er een associatie wordt gemaakt met apen en donkere mensen is eerder schrijnende onverschilligheid en eerder discriminatieneigend te noemen.
Evenzo niet willen begrijpen dat mensen die associatie wel maken.
Omdat de slachtoffers het geen goede grap vinden?quote:Op woensdag 19 februari 2020 06:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het goede grappen zijn ... waarom niet
dat weet je toch niet van te voren?quote:Op woensdag 19 februari 2020 09:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Omdat de slachtoffers het geen goede grap vinden?
Lijkt me reden genoeg.
De NOS en een aantal users hier zullen vast bijna orgastisch heen en weer wippend op hun stoel hebben zitten kijken.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
TeGeNwOoRdIg.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit is hoe tegenwoordig modeshows eruit zien.
Dit ja, als een tribune vol voetbalfans oerwoudgeluiden gaat maken wanneer een zwarte speler de bal krijgt is dat immers ook geen racisme, maar gewoon ludiek. Zelfde met bananen gooien naar zwarte spelers, dat is geen racisme maar gewoon een geintje. Dat zwarte mensen al decennialang worden uitgemaakt voor apen moet gewoon als vriendschappelijk worden gezien en helemaal niet als kwetsend en racistisch. Het is dus ook volstrekt onbegrijpelijk en belachelijk dat zij nu de racismekaart speelt. Waar haalt ze dat überhaupt vandaan?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 19:08 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Prima dat je dat niet wil als model zijnde, maar laat die racisme kaart nou eens liggen.
Dit ook. Zelfde als zwarte voetballers gaan klagen wanneer een tribune vol passionele fans oerwoudgeluiden gaat maken wanneer die speler de bal krijgt. DAT IS GEEN RACISME, MAAR LUDIEK. Dat die speler dan zelf de associatie met apen maakt, maakt hem inderdaad de racist. Ik word er zo moe van dat deze fans worden weggezet als racisten terwijl ze gewoon vol passie het spel volgen. Dat ze apengeluiden maken wanneer zwarte spelers balbezit hebben is gewoon een ongelukkig toeval. Dat had net zo goed bij blanke spelers kunnen gebeuren. Het ligt echt aan die zwarte spelers zelf.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 22:17 schreef BlackEyedAngel het volgende:
[..]
Die arme apen die gekrent worden
Vallen dieren nu ook al onder racisme
Dat ze automatisch de associatie maakt tussen visuele kenmerken van apen en de donkergekleurde medemens maakt haar juist de racist imho.
Achterlijke muts![]()
Die komen inderdaad wel met meer idioterie!quote:Op dinsdag 18 februari 2020 18:19 schreef Nikonlover het volgende:
In de modewereld zijn ze echt gek aan t worden
ik probeerde uit te leggen waarom zwarte modellen wellicht iets meer moeite hebben met apenoren dan blanke modellen, maar dat is uiteraard verspilde moeite aan het gros van de FOK!kers in NWS die uiteraard van mening zijn dat zwarte mensen niet moeten zeiken omdat zijzelf vanachter hun toetsenbord geen enkel probleem zien in dit voorval.quote:Op woensdag 19 februari 2020 11:17 schreef sp3c het volgende:
beetje matige vergelijking tenzij iedere voetballer oerwoudgeluiden en bananen naar zijn hoofd krijgt
denk dat iedereen wel snapt waarom ze er problemen mee heeft ... de meeste wel iigquote:Op woensdag 19 februari 2020 11:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik probeerde uit te leggen waarom zwarte modellen wellicht iets meer moeite hebben met apenoren dan blanke modellen, maar dat is uiteraard verspilde moeite aan het gros van de FOK!kers in NWS die uiteraard van mening zijn dat zwarte mensen niet moeten zeiken omdat zijzelf vanachter hun toetsenbord geen enkel probleem zien in dit voorval.
wellicht lees jij een ander topic dan ikquote:Op woensdag 19 februari 2020 11:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat iedereen wel snapt waarom ze er problemen mee heeft ... de meeste wel iig
denk dat dat wel meevaltquote:Op woensdag 19 februari 2020 11:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wellicht lees jij een ander topic dan ik
mwah bij post #2 gaat het mijns inziens al fout, maar blijkbaar valt dit taalgebruik toch onder NWS / NWS Refreshedquote:Op woensdag 19 februari 2020 11:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk dat dat wel meevalt
een van de quotes die je aanhaalt zegt het zelfs letterlijk maar wellicht lees jij alleen wat je wil lezen?
Wat een vreemde vergelijking.quote:Op woensdag 19 februari 2020 11:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit ook. Zelfde als zwarte voetballers gaan klagen wanneer een tribune vol passionele fans oerwoudgeluiden gaat maken wanneer die speler de bal krijgt. DAT IS GEEN RACISME, MAAR LUDIEK. Dat die speler dan zelf de associatie met apen maakt, maakt hem inderdaad de racist. Ik word er zo moe van dat deze fans worden weggezet als racisten terwijl ze gewoon vol passie het spel volgen. Dat ze apengeluiden maken wanneer zwarte spelers balbezit hebben is gewoon een ongelukkig toeval. Dat had net zo goed bij blanke spelers kunnen gebeuren. Het ligt echt aan die zwarte spelers zelf.
ik zeg ook niet dat die modeontwerp(st)er een racist(e) is, maar geef aan waarom zwarte modellen meer moeite kunnen hebben met apenoren dan blanke modellen. dat jij en anderen dit niet inzien vind ik op zich wel weer begrijpelijk, maar leg me dan geen woorden in de mond dat deze ontwerp(st)er racistische intenties heeft.quote:Op woensdag 19 februari 2020 11:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wat een vreemde vergelijking.
Bij het voetbal is racisme overduidelijk de intentie, bij het ander is die intentie er gewoonweg niet.
het wijf stelt zich ook aan en het is ook gewoon een poppenkast ... zal niet het raarste zijn wat er ooit van dr gevraagd isquote:Op woensdag 19 februari 2020 11:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
mwah bij post #2 gaat het mijns inziens al fout, maar blijkbaar valt dit taalgebruik toch onder NWS / NWS Refreshed
dat doettie ook nietquote:Op woensdag 19 februari 2020 11:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat die modeontwerp(st)er een racist(e) is, maar geef aan waarom zwarte modellen meer moeite kunnen hebben met apenoren dan blanke modellen. dat jij en anderen dit niet inzien vind ik op zich wel weer begrijpelijk, maar leg me dan geen woorden in de mond dat deze ontwerp(st)er racistische intenties heeft.
Heeft niet zoveel met 'inzien' te maken. Het is gewoon per definitie niet racistisch, hoe ongemakkelijk zij zich er ook bij voelt. En dat gevoel/probleem zal ze toch echt bij zichzelf moeten zoeken, niet bij een ander.quote:Op woensdag 19 februari 2020 11:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat die modeontwerp(st)er een racist(e) is, maar geef aan waarom zwarte modellen meer moeite kunnen hebben met apenoren dan blanke modellen. dat jij en anderen dit niet inzien vind ik op zich wel weer begrijpelijk, maar leg me dan geen woorden in de mond dat deze ontwerp(st)er racistische intenties heeft.
Nou ja, als dit enkel gevraagd werd aan donkere modellen had je een punt gehad. Maar dat was niet aan de orde.quote:Op woensdag 19 februari 2020 11:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit ja, als een tribune vol voetbalfans oerwoudgeluiden gaat maken wanneer een zwarte speler de bal krijgt is dat immers ook geen racisme, maar gewoon ludiek. Zelfde met bananen gooien naar zwarte spelers, dat is geen racisme maar gewoon een geintje. Dat zwarte mensen al decennialang worden uitgemaakt voor apen moet gewoon als vriendschappelijk worden gezien en helemaal niet als kwetsend en racistisch. Het is dus ook volstrekt onbegrijpelijk en belachelijk dat zij nu de racismekaart speelt. Waar haalt ze dat überhaupt vandaan?
quote:Observers told The Post that the designs were created by a recent FIT graduate from China who did not appear to understand the racial overtones of his work. The original concept called for highlighting “ugly features of the body,” according to a witness.
Dat andere modellen niet weigerde snap ik ook niet zo goed.quote:Op woensdag 19 februari 2020 11:38 schreef sp3c het volgende:
snap ook niet; dat de rest denkt ... ok, we gaan er als een aap bijlopen ... leuk
Gast, overdrijf ff niet zo. Racisme is nooit ludiek en dat beweer ik ook nergens.quote:Op woensdag 19 februari 2020 11:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit ja, als een tribune vol voetbalfans oerwoudgeluiden gaat maken wanneer een zwarte speler de bal krijgt is dat immers ook geen racisme, maar gewoon ludiek. Zelfde met bananen gooien naar zwarte spelers, dat is geen racisme maar gewoon een geintje. Dat zwarte mensen al decennialang worden uitgemaakt voor apen moet gewoon als vriendschappelijk worden gezien en helemaal niet als kwetsend en racistisch. Het is dus ook volstrekt onbegrijpelijk en belachelijk dat zij nu de racismekaart speelt. Waar haalt ze dat überhaupt vandaan?
Er zal over iedereen op elke manier wel wat negatiefs staan op het internet dus tja... Moeten we dan maar niks meer doen?quote:Op woensdag 19 februari 2020 08:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
[..]
Als dat nog te moeilijk voor je te begrijpen is.......
Dit.quote:Op woensdag 19 februari 2020 12:10 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
[..]
Gast, overdrijf ff niet zo. Racisme is nooit ludiek en dat beweer ik ook nergens.
Alle modellen kregen dezelfde outfit, niet alleen de getinte. Heb je daar problemen mee? Prima doe je het niet. Maar je word in deze niet anders behandeld als een ander dus stel je niet aan.
Nee, je moet je als donker persoon maar aanpassen aan de racisten en iedere link met apen of andere primaten vermijden. Zelfs door een banaan te eten lok je het al uit. Zie je zelf niet in hoe dom deze redenatie is?quote:Op woensdag 19 februari 2020 11:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zwarte mensen al decennialang worden uitgemaakt voor apen moet gewoon als vriendschappelijk worden gezien en helemaal niet als kwetsend en racistisch.
In je schuimbekkende drift om een on gefundeerd punt te maken heb je inderdaad geen tijd om mijn punt te begrijpen. Geeft niet, ooit kom je er wel.quote:Op woensdag 19 februari 2020 13:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nee, je moet je als donker persoon maar aanpassen aan de racisten en iedere link met apen of andere primaten vermijden. Zelfs door een banaan te eten lok je het al uit. Zie je zelf niet in hoe dom deze redenatie is?Net zoiets als niet tegen radicale moslims durven zeggen dat ze niet mogen oproepen tot het doden van joden, want godverdomme straks spelen we Wilders op één of andere manier in de kaart.
Waarom is de mening van een stel voetbalhooligans zo belangrijk? Oh god, laten we vooral die mensen niet in de kaart spelen. Leuke samenleving krijg je dan.
Er is ook zo ontzettend veel overlap tussen voetbalhooligans en de modewereld he. Die gasten zitten eerst op de tribune en in de avond natuurlijk allemaal naast hun vriendin Holland's Next Top Model te kijken.
Ik reageerde ontzettend kalm en gebruikte ijzersterke logica, waarmee ik jouw idiote uitspraken vakkundig de nek omdraaide, en dat kan iedereen zien. Veeg zelf maar het schuim van je lippen.quote:Op woensdag 19 februari 2020 13:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In je schuimbekkende drift om een on gefundeerd punt te maken
Je hebt helemaal geen punt, dat is precies het probleem. Je bent een typische ''witte messias'': emotie boven rede.quote:heb je inderdaad geen tijd om mijn punt te begrijpen. Geeft niet, ooit kom je er wel.
Tip: dat deed je wel degelijk. Ga je eigen kletspraat nog maar eens nalezen. Vooral dat stuk over bananen gooien.quote:Tip: ik vergelijk deze modemaker niet met racistische voetbalhoolies.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |