Helaas komt dat homofobe gedrag nog veelvuldig voor in de regio's van ons land waar de kerken nog wekelijks (over)vol zitten. In de minder kerkelijke delen van het land is men meestal wat toleranter.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:38 schreef -XOR- het volgende:
Ik dacht trouwens dat die provinciaalse achterlijkheid vooral een linkse grachtengordelmythe is en dat homofobie niet meer voorkwam binnen de autochtone gemeenschappen.
Heb je even een linkje, ik kan zo even niets vinden.quote:Op maandag 17 februari 2020 18:48 schreef -XOR- het volgende:
Dat de FvD dit Hart van Nederland-achtige itempje in een mannengenocide-frame gooit is dan weer te sneu voor woorden.
quote:
quote:Op maandag 17 februari 2020 20:22 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Heb je even een linkje, ik kan zo even niets vinden.
Cultuurmarxisme hou ik me niet mee bezig, maar dat er een war on boys is dat is wel duidelijk.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Overigens is het niet het 'war-on-men'-frame maar een meer algemeen 'cultuurmarxisme'-frame.
quote:Op maandag 17 februari 2020 20:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Cultuurmarxisme hou ik me niet mee bezig, maar dat er een war on boys is dat is wel duidelijk.
MaAr MaKe-Up Is SeKsuEeL!!!!1!1!!!!111quote:Op maandag 17 februari 2020 15:58 schreef Ixnay het volgende:
Als die jongen dat leuk vindt zie ik niet wat hier mis mee is.
Vinden we het raar? Ja
Waarom vinden we het raar? Andere jongens doen het ook niet.
Waarom niet? Omdat het raar is.
Maar waarom is het bij een meisje niet raar?
Ja bij hun is het wel normaal...
Maar uiteindelijk kan niemand vertellen waarom dit raar is.
Veel kleding vind ik echter wel typisch vrouwelijk omdat het vrouwelijke vormen accentueert. Hierdoor zou ik dit raar vinden bij een man.
Kort haar wordt geassocieerd met een man omdat dit praktischer was tijdens een gevecht of tijdens de jacht. Lang haar bij een vrouw laat zien dat ze een langere periode gezond/vruchtbaar is geweest. Ditzelfde geldt voor nagels.
Allemaal verklaarbare redenen dus waarom bepaalde dingen met mannelijkheid of vrouwelijkheid geassocieerd worden.
Bij sommige dingen is het gewoon een kwestie van wat men normaal/raar vindt.
Een man die ijdel is is niets mis mee.
Traditioneel gezien waren er altijd veel meer vrouwen dan mannen, omdat mannen vaker dood gingen tijdens het jagen en vechten. Het mannelijke hormoon testosteron zorgt ervoor dat iemand meer risico's neemt.
Hierdoor kiest de man dus een vrouw uit in plaats van andersom. Hij maakt die beslissing met zijn instinct, wat betekent dat hij de meest vruchtbaar uitziende vrouw kiest. Oftewel de mooiste. Daarom zijn vrouwen traditioneel gezien meer ijdel dan mannen.
Tegenwoordig is dit vrouwenoverschot er niet meer. Eerder een tegendeel.
Waar is deze besmeuring nou weer voor nodig?quote:Op maandag 17 februari 2020 20:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat een bang en onzeker bestaan moet je leiden als je je hierdoor al bedreigd voelt. Man man man.
Daar heb ik als gothic gelukkig geen last van gehad. Zaten genoeg alternatieven bij mij op school. En de gothicfeesten waren sowieso erg tof. Leuke muziek en geen geruzie. Iets wat je sowieso ziet bij feesten met alternatieve muziek. Mensen gaan gewoon relax met elkaar om.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ga inderdaad maar naar strohalmen grijpen.
Het is gewoon realistisch wat ik zeg. Als je je jeugd een beetje normaal wilt doorbrengen is een beetje aanpassen aan de groep een must.
Vroeger hadden we op school een stuk of twee gothics, die werden ook overal op school buitengesloten en belachelijk gemaakt. Is vast een genot om zo eenzaam door je middelbare schooltijd heen te komen, want je was lekker anders dan de rest.
De Korsakoffquote:Op maandag 17 februari 2020 20:49 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daar heb ik als gothic gelukkig geen last van gehad. Zaten genoeg alternatieven bij mij op school. En de gothicfeesten waren sowieso erg tof. Leuke muziek en geen geruzie. Iets wat je sowieso ziet bij feesten met alternatieve muziek. Mensen gaan gewoon relax met elkaar om.
Verder heb ik er ook helemaal geen spijt van. Juist op de middelbare school heb je de mogelijkheid om te experimenteren met dat soort kledingstijlen. Je als een 'normie' kleden kun je nog de rest van je leven doen als je een vaste baan hebt.
Btw, ik heb ook een zwak voor mannen met make-up. Maar dan wel in jaren 80 new wave stijl. Of alleen wat oogpotlood. Het moet de persoon sowieso staan. Genoeg mannen bij wie ik het niet zou aanraden.
Nee, je bent een vijandsbeeld aan het maken dat er niet is voor politiek gewin.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waar is deze besmeuring nou weer voor nodig?
Ik kaart gewoon een feit aan.
Dat is er wel.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, je bent een vijandsbeeld aan het maken dat er niet is voor politiek gewin.
Boy George misstond het ook niet vind ik.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:49 schreef Morrigan het volgende:
Btw, ik heb ook een zwak voor mannen met make-up. Maar dan wel in jaren 80 new wave stijl. Of alleen wat oogpotlood. Het moet de persoon sowieso staan. Genoeg mannen bij wie ik het niet zou aanraden.
Nee, je uit een paranoide opvatting.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waar is deze besmeuring nou weer voor nodig?
Ik kaart gewoon een feit aan.
Precies en nog wel meer plekken/feesten. Ik ga trouwens nog elk jaar naar WGT.quote:
Dat bedoel ik met jaren 80 stijl. Ik vind het wel wat hebben.quote:Op maandag 17 februari 2020 20:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Boy George misstond het ook niet vind ik.
[ afbeelding ]
Het is een complot!!quote:Op maandag 17 februari 2020 20:52 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is er wel.
Jongens gedragen zich te veel als jongens, mensen weten blijkbaar niet meer hoe ze daar mee om moeten gaan. Stel je bijvoorbeeld maar eens voor dat ze af en toe agressief kunnen worden.
Volgens mij is dat precies wat de FVD adepten beweren.quote:
Leg me geen woorden in de mond.quote:
Ach, je ziet deze troep toch alleen online op FOK!. En dan vooral de FvD-aanhang. Laatst ook al een of andere mafkees die een topic opende dat jongeren te verwijfd waren omdat hij weinig groepjes jongens buiten zag staan tegenwoordig die in bomen klimmenquote:
Iemand die de term war on boys gebruikt denkt niet in complotten?quote:Op maandag 17 februari 2020 21:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Leg me geen woorden in de mond.
Geen complot of conspiracy, maar een groeiende afkeurende houding tegenover mannelijk gedrag.
Vechten aanmoedigenquote:Op maandag 17 februari 2020 20:50 schreef Harvest89 het volgende:
Laat ze stoeien en af en toe vechten met elkaar.
Aldus iemand die op een forum huilt over een tv-fragment waarin een jongen make-up draagt.quote:Op maandag 17 februari 2020 21:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geen complot of conspiracy, maar een groeiende afkeurende houding tegenover mannelijk gedrag.
Dank je voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op maandag 17 februari 2020 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vechten aanmoedigen. Wat is er mis met boeken lezen en tekeningen maken?
boeken lezenquote:Op maandag 17 februari 2020 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vechten aanmoedigen. Wat is er mis met boeken lezen en tekeningen maken?
Homo`s in elkaar tikken maakt je geen echte man jongenquote:Op maandag 17 februari 2020 21:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dank je voor het bevestigen van mijn punt.
Dus omdat een of ander joch graag make up draagt voel jij je bedreigd als man en moet zijn gedrag dus vooral in de kop worden gedrukt.quote:Op maandag 17 februari 2020 21:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zag die term door een andere user gepost worden en het viel me op dat dit inderdaad aan de hand is. Niet in de vorm van een complot of samenzwering, maar dat er een groeiende afkeur is op gedrag van jongens wat vroeger gewoon als normaal werd gezien.quote:Op maandag 17 februari 2020 21:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Iemand die de term war on boys gebruikt denkt niet in complotten?
Heb je er ooit aan gedacht dat jongens an sich gewoon een andere smaak hebben dan vroeger door o.a de opkomst van games en social media?quote:Op maandag 17 februari 2020 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zag die term door een andere user gepost worden en het viel me op dat dit inderdaad aan de hand is. Niet in de vorm van een complot of samenzwering, maar dat er een groeiende afkeur is op gedrag van jongens wat vroeger gewoon als normaal werd gezien.
Tja, dat donkere mensen achter in de bus moesten zitten werd vroeger ook als normaal gezien hè.quote:Op maandag 17 februari 2020 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
maar dat er een groeiende afkeur is op gedrag van jongens wat vroeger gewoon als normaal werd gezien.
Straks wordt er nog beweerd dat intellectueel niet mannelijk is.quote:
Waarom zou je mannelijk gedrag moeten vertonen als je jong bentquote:Op maandag 17 februari 2020 21:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wellicht heb je in de kern gelijk, maar dan meer in de vorm dat we een groeiende groep 'mannen' hebben die zich gekrenkt voelen in hun mannelijkheid omdat mensen meer doen waar ze zin in hebben. Diezelfde 'mannen' die vervolgens klagen over een gebrek aan mannelijkheid.quote:Op maandag 17 februari 2020 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zag die term door een andere user gepost worden en het viel me op dat dit inderdaad aan de hand is. Niet in de vorm van een complot of samenzwering, maar dat er een groeiende afkeur is op gedrag van jongens wat vroeger gewoon als normaal werd gezien.
Dat is gewoon huftergedrag.quote:Op maandag 17 februari 2020 21:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Homo`s in elkaar tikken maakt je geen echte man jongen
quote:Op maandag 17 februari 2020 21:06 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Straks wordt er nog beweerd dat intellectueel niet mannelijk is."Nee Jantje, je mag geen boeken lezen. Alleen maar vechten en in bomen klimmen."
quote:Op zaterdag 11 januari 2020 00:20 schreef imgoddamnugly het volgende:
Lezen is alleen voor de trutjes (man/vrouw) in onze samenleving.
Sowieso, je bedreigd en onzeker voelen door een jeugdjournaalitem over een opgemaakte puber en dan prat gaan op je mannelijke gedrag en anderen mietjes noemen.quote:Op maandag 17 februari 2020 21:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heb je er ooit aan gedacht dat jongens an sich gewoon een andere smaak hebben dan vroeger door o.a de opkomst van games en social media?
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.quote:Op maandag 17 februari 2020 21:09 schreef Harvest89 het volgende:
Als jongens zo lastig zijn en hun gedrag niet wenselijk is, dan is het misschien voor veel ouders ook een optie om naast het op doen van makeup ook eens bij de huisarts langs te gaan voor castratie.
Jij hebt in je jeugd ook te weinig liefde gekregen, niet?quote:Op maandag 17 februari 2020 21:09 schreef Harvest89 het volgende:
Als jongens zo lastig zijn en hun gedrag niet wenselijk is, dan is het misschien voor veel ouders ook een optie om naast het op doen van makeup ook eens bij de huisarts langs te gaan voor castratie.
Ach, je ziet toch hoe hij steeds gekkere opmerkingen maakt hoe meer mensen tegen zijn achterlijkheid agerenquote:Op maandag 17 februari 2020 21:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, je bedreigd en onzeker voelen door een jeugdjournaalitem over een opgemaakte puber en dan prat gaan op je mannelijke gedrag en anderen mietjes noemen.
En er dan zelf de ironie niet van inzien.quote:Op maandag 17 februari 2020 21:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, je bedreigd en onzeker voelen door een jeugdjournaalitem over een opgemaakte puber en dan prat gaan op je mannelijke gedrag en anderen mietjes noemen.
En die jongens in de OP krijgen iets te veel liefde. Van moeders kan ik het nog begrijpen, die vinden alles schattig. Maar als je als vader toestaat dat je zoon make-up op doet dan is er iets goed mis.quote:Op maandag 17 februari 2020 21:10 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Jij hebt in je jeugd ook te weinig liefde gekregen, niet?
Inderdaad. Dat moet je er gewoon uitslaanquote:Op maandag 17 februari 2020 21:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En die jongens in de OP krijgen iets te veel liefde. Van moeders kan ik het nog begrijpen, die vinden alles schattig. Maar als je als vader toestaat dat je zoon make-up op doet dan is er iets goed mis.
Daar worden ze hard vanquote:Op maandag 17 februari 2020 21:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat moet je er gewoon uitslaan
Daar denk ik regelmatig aan ja, en daarna ga ik een rondje rijden of een stukje hiken in de natuur.quote:Op maandag 17 februari 2020 21:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat moet je er gewoon uitslaan
Want wat is anders de consequentie als je het toelaat?quote:Op maandag 17 februari 2020 21:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
En die jongens in de OP krijgen iets te veel liefde. Van moeders kan ik het nog begrijpen, die vinden alles schattig. Maar als je als vader toestaat dat je zoon make-up op doet dan is er iets goed mis.
Lekker knoopje erin leggen jongen. Figuren zoals jij horen geen kinderen te krijgenquote:Op maandag 17 februari 2020 21:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar denk ik regelmatig aan ja, en daarna ga ik een rondje rijden of een stukje hiken in de natuur.
Nee, het inderdaad beter als hij het onderdrukt, braaf met een vrouw trouwt en tot zijn dood ongelukkig is.quote:Op maandag 17 februari 2020 19:32 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Arie Boomsma![]()
De reddende engel die kinderen in de provincie uit de kast laat komen zodat ze helemaal geen leven meer hebben in het dorp.
Die jongens krijgen een hoop gezever over zich heen de rest van hun leven, maar Arie kan lekker in de spotlights gaan staan en over zichzelf gaan opscheppen over wat een geweldige kerel hij wel niet is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |