abonnement Unibet Coolblue
pi_191565838
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 11:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat de meeste vrouwen die gewoon hun dagelijkse make-up op doen, dat zeker niet doen met het idee dat ze seksuele signalen af (willen) geven. En voor kinderen geldt dat helemaal.
Nee, dat snap ik. Maar het wordt door anderen misschien wel zo geïnterpreteerd. En daar zou je het als ouder eens met je kind over kunnen hebben. Niet per se verbieden of zo, maar bewust maken van.
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 11:29:18 #102
5428 crew  miss_sly
pi_191565844
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 11:27 schreef Nikonlover het volgende:
Maar zonder makeup zie je er ook leuk uit :)
Vast. Maar ik heb mijn mening over mezelf en ik zie mezelf liever met een beetje kleur rondom mijn ogen in de vorm van mascara, wenkbrauwen aanzetten en een donker lijntje onder mijn ogen. En als ik mezelf dan in een spiegel zie, vind ik dat prettiger dan wanneer het helemaal kleurloos is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 11:31:51 #103
5428 crew  miss_sly
pi_191565875
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 11:28 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik. Maar het wordt door anderen misschien wel zo geïnterpreteerd. En daar zou je het als ouder eens met je kind over kunnen hebben. Niet per se verbieden of zo, maar bewust maken van.
Het lijkt me heel verstandig om met je kind over een heleboel zaken te praten en hoe anderen die kunnen interpreteren.

Then again vind ik daarbij dat als mijn kind dan alsnog beslist iets bepaald te doen of te laten, mijn kind mijn steun verdient. Tot een jaar of 16-18 kun je heel veel bepalen voor je kind als je dat nodig vindt, maar er komt een moment dat ze het toch zelf moeten doen. Ik laat ze liever in veilgiheid oefenen met al die zaken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191565910
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 11:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het lijkt me heel verstandig om met je kind over een heleboel zaken te praten en hoe anderen die kunnen interpreteren.

Then again vind ik daarbij dat als mijn kind dan alsnog beslist iets bepaald te doen of te laten, mijn kind mijn steun verdient. Tot een jaar of 16-18 kun je heel veel bepalen voor je kind als je dat nodig vindt, maar er komt een moment dat ze het toch zelf moeten doen. Ik laat ze liever in veilgiheid oefenen met al die zaken.
Ben het volkomen met je eens. Zo zou ik het ook doen :)
pi_191566310
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 11:13 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

Daar hebben jij en de originele TS wel een punt te pakken.

Make-up is een seksueel signaal, het is maar de vraag of zo’n kind dat wel beseft. Daar zou je het als ouder dan ook over moeten hebben.

Maar dat geldt voor meisjes net zo goed, natuurlijk.


Dank voor je inhoudelijke reactie.

Wat Mats maar zeer zeker wat die Keegan doet ontstijgt heel duidelijk en zeer sterk het onschuldige, volkomen normale en tijdloze experimenteren, het verkleden, het speels er mee omgaan.

Het valt sterk op en prikkelt soms bewust en heel regelrecht de volwassen(en) wereld.

Zelfs dat aspect bij laatstgenoemde en in de breder getrokken discussie niet willen zien is in mijn optiek te gemakkelijk en maakt de discussie een eenzijdig dictaat.

En ja , dat geldt vanzelfsprekend ook voor (dit soort) jonge meisjes (zie boven).

Naar mijn mening.
  Moderator dinsdag 18 februari 2020 @ 12:15:10 #106
5428 crew  miss_sly
pi_191566431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 12:04 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dank voor je inhoudelijke reactie.

Wat Mats maar zeer zeker wat die Keegan doet ontstijgt heel duidelijk en zeer sterk het onschuldige, volkomen normale en tijdloze experimenteren, het verkleden, het speels er mee omgaan.

Het valt sterk op en prikkelt soms bewust en heel regelrecht de volwassen(en) wereld.

Zelfs dat aspect bij laatstgenoemde en in de breder getrokken discussie niet willen zien is in mijn optiek te gemakkelijk en maakt de discussie een eenzijdig dictaat.

En ja , dat geldt vanzelfsprekend ook voor (dit soort) jonge meisjes (zie boven).

Naar mijn mening.
Zoiets als de meisjes in die beauty pageants is iets heel anders, in mijn ogen. Daar wordt bewust geprobeerd om deze hele jonge meisjes op een volwassen manier te kleden, op te maken en te laten bewegen. Persoonlijk vind ik die pageants vreselijk en ook heel ongezond voor deze meisjes, en in veel gevallen vraag ik me af hoeveel projectie van moeder er in zit. Deze jonge meisjes, kleuters of jonger vaak nog, zijn ook niet aan het experimenteren met make-up, wat het met hun uiterlijk en hun gevoel over zichzelf doet en doen dit ook vaak niet helemaal uit zichzelf.

Ik vind dat echt heel anders dan tieners, jongens en meisjes, die experimenteren met make-up en het willen dragen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191568453
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:05 schreef DrMabuse het volgende:

Tot een jaar geleden, toen bovenstaande Keegan, door de NOS aan het Nederlandse publiek werd voorgesteld als een soort van nieuwe held.

Toen pas werd het mij duidelijk dat dit soort jongetjes / jonge kinderen door sommigen volledig als heel normaal (moeten) worden beschouwd en de wensen van dit soort jongetjes/ jonge kinderen heel serieus (moeten) worden genomen.

En werd het mij vooral duidelijk dat vraagtekens bij deze bizar snelle ontwikkeling zetten voor sommigen (bijna) gelijk stond / staat aan totale en ouderwetse onverdraagzaamheid,enorme preutsheid, kindermishandeling,homo- haat en meer van dit gezelligs.

Ja, ik krijg een ietwat ongemakkelijk gevoel als ik een jongetje als Mats zo op zijn school zie, volledig opgemaakt, met aanplakwimpers en daar kom ik voor uit en dat is mijn mening.

Gelukkig kunnen we van mening verschillen in dit land.

Maar dat ongemakkelijk gevoel had ik zeer zeker en sterker toen ik de 9 jarige Keegan zag.

En ik / was ben niet de enige.

Toen ook duidelijk werd dat hij als lekker hapje had staan dansen in een homo bar ging er bij velen ( zo ook een aantal van de Keegan supporters) opeens een heel rood alarmlampje branden.

Het onschuldig verkleedpartijtje bleek opeens niet zo heel onschuldige / nare bijeffecten te hebben.

Een kind is een kind in mijn optiek en niet een (kleine) volwassene.

En een kind kan / mag / moet je af en toe best beperken totdat het kind oud en wijs genoeg is om bepaalde keuzes te maken en de consequenties van zijn wensen / keuzes (beter) te kunnen begrijpen / in te zien.

Daar zijn immers we / de volwassenen / ouders voor.

En dat heeft echt totaal niets met totale ouderwetse onverdraagzaamheid,enorme preutsheid, kindermishandeling,homo- haat en meer van dit gezelligs te maken.

Meningen kunnen / mogen verschillen, laten we het daar bij houden.
Ik had het dan ook over ''ondersteunend aanmoedigen'', en daarmee bedoel ik dus wél in gepaste vorm ondersteunen, zonder het; óf gelijk welhaast met bemoeizucht een (gender/feminien) standaard willen doordrukken (en daarmee je eigen kind misbruikend); óf doordraaien in hele foute ''kinder beauty contests''.

Jij hebt het dus over iets anders dan wat ik bedoel.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')