Achterlijk wijf.quote:Obsessieve moeder (40) verwoestte leven van kleuterjuf met reeks onterechte beschuldigingen
Een 40-jarige moeder stond gisteren terecht voor het belagen van een kleuterjuf van een school in Antwerpen. Ze had haar ervan beschuldigd haar zoontje van 4,5 jaar te hebben mishandeld. Hoewel de juf dat onmogelijk kon hebben gedaan, bleef de moeder haar lastigvallen en zette ze ook andere ouders tegen haar op. Justitie eiste achttien maanden cel.
Het zoontje van de beklaagde liep op 4 september 2015 verwondingen aan de hals op tijdens het spelen op school. Het jongetje werd meteen verzorgd en de school lichtte ook de ouders in. Toen de vrouw aan haar zoontje vroeg wat er gebeurd was, zou hij geantwoord hebben dat zijn juf hem pijn had gedaan.
De vrouw zocht eerst contact met de betrokken juf via Facebook, en ging daarna, op 7 september, naar de directie. Die legde haar uit dat de juf het niet gedaan kón hebben, omdat ze op het moment van het voorval aan het vergaderen was met collega’s. Een ander kind had bovendien gezien dat het jongetje gewoon was gevallen.
Door het lint
De moeder wilde dat niet accepteren en ging door het lint. Ze liep naar de klas van de betrokken juf en liet al roepend en tierend - voor de ogen van de kleuters - een filmpje zien waarop ze haar zoon ondervroeg en hij de juf beschuldigde van de verwondingen.
De vrouw diende daarop niet alleen een klacht in tegen de juf, maar verspreidde via Facebook ook allerlei berichten waarin ze beweerde dat de juf bij haar kind een koord rond zijn nek had gespannen, na een discussie over het klimrek.
Dreigende reacties
De berichten werden uitvoerig gedeeld en lokten veel (dreigende) reacties uit. De politie raadde de juf aan om niet meer naar school te gaan. Een terecht advies, want de moeder organiseerde op 10 september een protestactie voor de kleuterschool, waar een dertigtal ouders aan deelnam. De actie kreeg ook veel media-aandacht, waarna de juf verschillende doodsbedreigingen ontving.
,,Het ging zelfs zo ver dat ze politietoezicht kreeg. Het leidt dan ook geen twijfel dat mijn cliënte hier enorm onder geleden heeft. Ze kreeg angstaanvallen, leed aan slapeloosheid en voelde zich nergens meer veilig”, stelde advocaat Christian Clement namens de juf.
De juf werd in december 2016 vrijgesteld van vervolging maar de moeder liet het daar niet bij en spande een burgerlijke procedure aan tegen de school. Ook daar ving ze bot. De juf en de school dienden op hun beurt zelf een klacht in tegen de moeder. Die staat nu terecht voor belaging, lasterlijke aangifte, laster en beledigingen.
,,Ik word hier echt onpasselijk van. Beklaagde blijft erbij dat de juf haar zoontje wilde wurgen en dat de school alles heeft toegedekt. Ze beseft niet dat haar gedrag verregaande gevolgen had voor de slachtoffers. Hier is een duidelijk signaal nodig en een strenge bestraffing”, stelde de officier.
Te ver gegaan
De advocaat van de moeder ontkent de beledigingen aan het adres van de juf niet. ,,Mijn cliënt beseft dat ze daarin te ver is gegaan, maar we vragen wel vrijspraak voor de lasterlijke aangifte. Mijn cliënte legde die klacht neer omdat ze antwoorden wilde. Ze deed wat ze als moeder meende te moeten doen, op basis van wat haar kind haar verteld had. De laster betwisten wij. Ze kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de reacties die haar berichten kregen”, pleitte haar raadsman Rutger Verhelst.
Op 10 maart gaat de zaak verder.
https://www.ad.nl/buitenl(...)uldigingen~a42afcc9/
Het filmpje hoort niet bij dit nieuwsbericht.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Achterlijk wijf.
En dit is niet het eerste incident waarbij moslima's samenscholen dit soort walgelijke aantijgingen doen aan het adres van een juf. Cultureel verschijnsel, of waar komt dit gedrag vandaan?
Dat klopt, ik zeg dat het niet de eerste keer is en post het filmpje er onder. Van dit betreffende incident zijn ook beelden, welke te bekijken zijn op de site van het AD gelinkt onder het artikel.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het filmpje hoort niet bij dit nieuwsbericht.
Ja, nee, extreem moeilijke ouders die blind varen op hun kind is echt iets van alleen moslims.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Achterlijk wijf.
En dit is niet het eerste incident waarbij moslima's samenscholen dit soort walgelijke aantijgingen doen aan het adres van een juf. Cultureel verschijnsel, of waar komt dit gedrag vandaan?
Ik werk in het familie en jeugdrecht en kom ook genoeg andere gestoorde moeders tegen die hun kind onvoorwaardelijke geloven en anderen daardoor kapot maken. Het is geen cultureel verschijnsel wat mij betreft. Nederlandse tokkie moeders kunnen er ook wat van.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Achterlijk wijf.
Dat.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:06 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja, nee, extreem moeilijke ouders die blind varen op hun kind is echt iets van alleen moslims.![]()
Die opmerking komt op jouw conto want dat suggereer ik nergens.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:06 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja, nee, extreem moeilijke ouders die blind varen op hun kind is echt iets van alleen moslims.![]()
Want het zijn allemaal blanken in dat filmpje?quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:15 schreef Fok-it het volgende:
ElanLekker aan het polariseren jongen
Specifiek over moslima's die samenscholen bedoel je?quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Die opmerking komt op jouw conto want dat suggereer ik nergens.
Heb het specifiek over het samenscholen en de collectieve hysterie die je in de beelden ziet.
Je hebt het in je OP toch over moslimas en een cultuurverschijnsel?quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Want het zijn allemaal blanken in dat filmpje?
Maar die hebben niks te maken met dit verhaal. Dus ja, het is nogal vergezocht en het lijkt er daarmee op dat je het impliceert.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb het specifiek over het samenscholen en de collectieve hysterie die je in de beelden ziet.
quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:19 schreef Elan het volgende:
Simpelweg de feiten benoemen is polariserenOke
quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:06 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Welke feiten dan? Dat er moslima's te zien in dat filmpje? Ja. Maar dat dit probleem enkel iets van moslims zou zijn is gewoon je reinste kolder.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:19 schreef Elan het volgende:
Simpelweg de feiten benoemen is polariserenOke
Die zie ik ook in de rechtszaal wanneer tokkie familie + aanhang aanwezig is.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie blanken dit anders nooit doen. Wel zich misdragen en zelfs agressief worden, maar zo voor een school staan protesteren en de kop van een juf eisen. Er zijn met name in België behoorlijk wat van dergelijke incidenten geweest. Toevallig of niet waren daar altijd Moslims bij betrokken.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:20 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Welke feiten dan? Dat er moslima's te zien in dat filmpje? Ja. Maar dat dit probleem enkel iets van moslims zou zijn is gewoon je reinste kolder.![]()
Wat lul jij debiel.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Lol, Elan zet zich weer eens goed voor lul.
Overigens ben ik ook wel benieuwd naar zijn feiten.
Waar staat dat het moslims zijn?quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Achterlijk wijf.
Dit was de Schaarbeekse bloeddruppel in een meisjesonderbroek, toch?quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie blanken dit anders nooit doen. Wel zich misdragen en zelfs agressief worden, maar zo voor een school staan protesteren en de kop van een juf eisen. Er zijn met name in België behoorlijk wat van dergelijke incidenten geweest. Toevallig of niet waren daar altijd Moslims bij betrokken.
[ afbeelding ]
Correct, daar moest traangas worden ingezet om de menigte in bedwang te houden. Kutbelgen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:27 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Dit was de Schaarbeekse bloeddruppel in een meisjesonderbroek, toch?
Was dit niet bij de rechtbank? Anyhow. Lekker joh, een nieuwsfeit van uit april erbij zoeken.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie blanken dit anders nooit doen. Wel zich misdragen en zelfs agressief worden, maar zo voor een school staan protesteren en de kop van een juf eisen. Er zijn met name in België behoorlijk wat van dergelijke incidenten geweest. Toevallig of niet waren daar altijd Moslims bij betrokken.
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:30 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Was dit niet bij de rechtbank? Anyhow. Lekker joh, een nieuwsfeit van uit april erbij zoeken.
Dit heeft meer met een epidemie van psychologische problemen te maken die generatie op generatie wordt overgedragen. Helaas zie je in dat soort kringen dat mensen die emotionele rollercoaster nodig hebben en ook opzoeken om nog een beetje leven te voelen vanwege alle overige afstompingen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik werk in het familie en jeugdrecht en kom ook genoeg andere gestoorde moeders tegen die hun kind onvoorwaardelijke geloven en anderen daardoor kapot maken. Het is geen cultureel verschijnsel wat mij betreft. Nederlandse tokkie moeders kunnen er ook wat van.
Nee jij met je bewust discriminatoire posts altijd !! Alles wat anders is moet het bij jou altijd ontgelden.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Als moderator had je ook het juiste kunnen doen: een TR plaatsen of gastmodden (als dat mag). In plaats daarvan ga je het topic lopen vervuilen met dit soort teksten.
Reageer ontopic of ga weg.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nou @:elan je hebt je doel wel weer bereikt hoor, lekker moslimbashtopicje gemaakt.
Tijd om het tokkiegedeelte van fok weer te verlaten
Gelachen, bedanktquote:Op donderdag 13 februari 2020 13:39 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Nee jij met je bewust discriminatoire posts altijd !! Alles wat anders is moet het bij jou altijd ontgelden.
Xenofoob !!
Dat is tegenwoordig een geuzennaam.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:39 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Nee jij met je bewust discriminatoire posts altijd !! Alles wat anders is moet het bij jou altijd ontgelden.
Xenofoob !!
Als ik bang zou zijn van mijn eigen schaduw, ben ik dan ook xenofoob? Indien ja, zou ik dat dan ook op mijn CV vermelden?quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:39 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Xenofoob !!
Een grote groep autochtone tokkies vinden dit anno 2020 in Nederland ook steeds acceptabeler worden anders terwijl we in een land met een goed rechtssysteem wonen. Toch lijkt me dit niet een Nederlands cultuurfenomeenquote:Op donderdag 13 februari 2020 13:51 schreef Elan het volgende:
zonder proces publiekelijk worden gelyncht op een marktplein bijvoorbeeld,
Jouw duiding klopt niet. De kern in deze is niet dat het moslims zijn, maar dat het Belgen zijn. Die zijn gewoon wat dommig en snel aan te zetten tot 'actie'. Het is niet voor niets dat ze vakbondsleden in België bijvoorbeeld militanten noemen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:51 schreef Elan het volgende:
Even een korte duiding: Met cultureel fenomeen bedoelde ik dus dat het in bepaalde landen misschien normaal is om je zo te uiten niet dat alle moslims kut zijn en constant dit soort acties hebben.
Als in jouw land van afkomst het gebruikelijk is dat mensen verdacht van pedofilie of kindermisbruik zonder proces publiekelijk worden gelyncht op een marktplein bijvoorbeeld, kan ik me voorstellen dat je je eerder zo agressief komt uiten dan dat je uit een land komt waar meer een geciviliseerde rechtstaat is en lijfstraffen/doodstraf uit den boze zijn en men eerst het onderzoek afwacht.
Ik ga hier zo tijdens het schijten even over nadenken.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:53 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Als ik bang zou zijn van mijn eigen schaduw, ben ik dan ook xenofoob? Indien ja, zou ik dat dan ook op mijn CV vermelden?
Dat weet ik wel vriend, maar die gaan over het algemeen toch niet daadwerkelijk tot actie over en schreeuwen maar wat op Facebook (of FOK!quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een grote groep autochtone tokkies vinden dit anno 2020 in Nederland ook steeds acceptabeler worden anders terwijl we in een land met een goed rechtssysteem wonen. Toch lijkt me dit niet een Nederlands cultuurfenomeen
Ja maar wel allemaal Belgen met een dubbele nationaliteit.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Jouw duiding klopt niet. De kern in deze is niet dat het moslims zijn, maar dat het Belgen zijn. Die zijn gewoon wat dommig en snel aan te zetten tot 'actie'. Het is niet voor niets dat ze vakbondsleden in België bijvoorbeeld militanten noemen.
Weet ik niet. Vorig jaar nog toch in Assen, geloof ik, die groep gasten die die vent dood trapten zonder noemenswaardig bewijs en zonder proces. Allemaal leuk en aardig dat hij uiteindelijk daaraan niet schijnt overlijden te zijn maar de essentie bij die mannen was duidelijk dat het recht ze niet interesseerdenquote:Op donderdag 13 februari 2020 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat weet ik wel vriend, maar die gaan over het algemeen toch niet daadwerkelijk tot actie over en schreeuwen maar wat op Facebook (of FOK!) .
Protesteren omwille van vermeend seksueel misbruik staat toch totaal los van vakbondsbewegingen?quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:55 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Jouw duiding klopt niet. De kern in deze is niet dat het moslims zijn, maar dat het Belgen zijn. Die zijn gewoon wat dommig en snel aan te zetten tot 'actie'. Het is niet voor niets dat ze vakbondsleden in België bijvoorbeeld militanten noemen.
Nee, want:quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:59 schreef Elan het volgende:
Zien we jouw binnenkort ook terug op Youtube Don?
Je vergeet je zwart satijnen pantoffeltjes met paarse bies.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:02 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, want:
- ik ben geen Belg
- ik ben geen tokkie
- ik kan mensen inhuren om voor mij te protesteren
- ik heb werk
In die speeltuin bedoel je? Die zijn allemaal vrijgesproken, een burgerarrest is ook niet verboden en staat op geen enkele manier in verhouding tot opruiing/openbare geweldpleging/bedreiging.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Weet ik niet. Vorig jaar nog toch in Assen, geloof ik, die groep gasten die die vent dood trapten zonder noemenswaardig bewijs en zonder proces. Allemaal leuk en aardig dat hij uiteindelijk daaraan niet schijnt overlijden te zijn maar de essentie bij die mannen was duidelijk dat het recht ze niet interesseerden
quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:53 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Als ik bang zou zijn van mijn eigen schaduw, ben ik dan ook xenofoob? Indien ja, zou ik dat dan ook op mijn CV vermelden?
Nee.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:56 schreef Muskusboktor57 het volgende:
[..]
Ik ga hier zo tijdens het schijten even over nadenken.
Het gaat om de actie bereidwilligheid. Je zegt het goed, het ging om vermeend misbruik en toch stonden ze met z'n allen op straat.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:01 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Protesteren omwille van vermeend seksueel misbruik staat toch totaal los van vakbondsbewegingen?
Puur omdat er maar 1 kant van het verhaal kan worden belicht. Je gaat me toch niet vertellen dat als 5 mannen op 1 iemand afstormen en vervolgens is desbetreffend persoon dood dat het om een simpel burgerarrest gingquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:03 schreef Elan het volgende:
[..]
In die speeltuin bedoel je? Die zijn allemaal vrijgesproken,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |