Korte samenvatting:quote:Situatie escaleert aan Schaarbeekse school, politie zet traangas in
Het is deze namiddag tot zware rellen gekomen aan de poort van de Schaarbeekse school waar een mogelijk geval van kindermisbruik was gemeld. De politie heeft traangas ingezet en ter plaatse staan agenten in gevechtsuitrusting. Een vrouw werd naar het ziekenhuis gebracht. De betogers aanvaarden niet dat het parket bekendmaakte dat er geen sprake is van seksueel misbruik.
Nadat gisteren ongeveer tweehonderd buurtbewoners samenkwamen, verzamelden deze ochtend vanaf 8.40 uur opnieuw een vijftigtal mensen aan de school. Het aantal manifestanten steeg snel tot boven de honderd en de straat werd afgesloten door de politie. Verschillende ouders wilden gerechtigheid en eisten “de sluiting van de school” en “het ontslag van de directie”. De betogers kwamen vooral uit de Guinese gemeenschap, waartoe ook de ouders van het meisje behoren.
Nadat de verklaring van het parket werd voorgelezen aan de school zijn er rond 11.30 uur voor de eerste keer rellen uitgebroken. Er werd met eieren en flessen naar de politie gegooid door ouders en jongeren die de conclusie van het parket niet willen aanvaarden. Daarop stuurde de politie agenten in gevechtstenue naar de ingang van de school. De vader van het meisje sprak rond de middag de menigte toe, maar de situatie bleef onrustig.
Rond 14.15 uur escaleerde de situatie opnieuw en greep de politie in. Er is daarbij traangas ingezet. De politie heeft de straat afgezet met een peloton agenten in gevechtsuitrusting. Zowel de politie als de school werden met stenen bekogeld. Op de school sneuvelden alvast enkele ruiten. “Bij het manoeuvre is ook een persoon ten val gekomen”, zegt Audrey Dereymaeker van de politie. “Die is voor de zekerheid naar het ziekenhuis afgevoerd.”
Bij de eerste opstootjes raakten ook al twee wagens van de politiezone Brussel-Noord beschadigd. “Het gaat slechts om lichte schade. Onze prioriteit was om de school te beschermen”, zegt Audrey Dereymaeker van de politie.
Onderzoek
Het Brussels parket heeft onderzocht of een 4-jarig meisje aangerand is op de Schaarbeekse school. Vanochtend om 11 uur vond een persconferentie plaats over het onderzoek. “In dit stadium van het onderzoek kan het parket bevestigen dat er geen zedenfeiten of enige andere vorm van geweld gebruikt is. De verwondingen werden veroorzaakt door een infectie. Er zijn geen strafrechtelijke misdrijven vastgesteld”, zei Denis Goeman, woordvoerder van het Brusselse parket.
De moeder van de kleuter stapte donderdag naar de politie Brussel Noord (Schaarbeek/Evere/Sint-Joost-ten-Node). Nadat ze haar dochtertje rond 15.15 uur had afgehaald, vond ze bloedvlekken in het ondergoed van het meisje. De moeder meldde zich opnieuw om 16 uur. De schooldirectie had daarop de schoolverpleegster en het gemeentebestuur verwittigd, waarna de minderjarige werd overgebracht naar het Paul Brienziekenhuis om de nodige zorgen te krijgen. De moeder en haar kind werden nadien doorverwezen naar het Sint-Pietersziekenhuis, waar de artsen de politie op de hoogte brachten. Het parket van Brussel bevestigde dat er verwondingen waren aangetroffen bij het meisje.
‘Vragen de waarheid’
De vader van het meisje is het niet eens met de bevindingen van het parket dat het om een infectie gaat. “Dat is wat ze ons zeggen, maar ik geloof dat zeker net”, zei hij aan VTM Nieuws. “We hebben geen enkele bewijs gekregen. We zijn in het ziekenhuis geweest maar we hebben niets gekregen.”
Ook de betogers zijn het niet eens met de conclusie van het parket. “Wij willen de waarheid”, zegt Diallo Moussa Elhadj, die de gemeenschap vertegenwoordigt. “Wij ervaren deze beslissing van het parket als een belediging. We zullen een advocaat onder de arm nemen om dit tot op de bodem uit te zoeken. Het kan toch niet dat een kind een infectie heeft en dat niemand van de school de ouders daarvan iets vertelt?” Ook de ouders van het meisje hebben ondertussen verschillende advocaten aangenomen om hen bij te staan.
Clerfayt: ‘Politieke recuperatie door PS en CDh’
In een reactie roept Schaarbeeks burgemeester Bernard Clerfayt (Défi) op om het voorval niet te recupereren. “Ik veroordeeld de politieke recuperatie door sommige kandidaten die nood hebben aan ruchtbaarheid”, zegt hij. “Ik betreur ook dat er valse verklaringen zijn gegeven door mensen die niet alle informatie hebben. Sommige mensen hebben opgeroepen tot haat en rellen tegenover de openbare diensten. De verantwoordelijken hiervoor moeten rekenschap afleggen aan de gemeenschap. Ik zal aan de fractievoorzitter van de PS en het CDh in de Schaarbeekse gemeenteraad vragen om de acties van hun leden op zich te nemen.”
De burgemeester roept ook opnieuw op tot kalmte. “Er is geen enkele reden om de school of de veiligheid van de kinderen in vraag te stellen”, zegt hij. “Ik hoop dat de ouders hun vertrouwen in de school bewaren en donderdag hun kinderen opnieuw naar school sturen.”
Donderdag zal er op de school een vergadering plaatsvinden om het vertrouwen te herstellen, zo benadrukt de gemeente.
België.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
In welk Afrikaans land ligt die stad?
quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
Nou je zou het haast denken als je de foto's ziet.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik weet het, Europa anno 2019. In die landen sterven ontzettend veel kinderen aan infecties omdat ze niet weten wat het is, die mensen zijn niet geïnformeerd en er totaal onbekend mee. Als jij bloed vind bij je kind ga je meteen naar de huisarts, nee die beginnen meteen te roeptoeteren dat het kind misbruikt is. Kindje had gewoon een blaasontsteking, genegeerd door de ouders en nu dus misbruik waar de school de schuld krijgt.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Zou je niet zeggen als je naar de foto's kijkt
Ze willen niet geloven dat het een infectie is, volgens hun misbruik. Waar ze dat op baseren is mij een raadsel. Was het al even aan het volgen, de "racisme" argumenten vlogen je weer om de oren.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:14 schreef maily het volgende:
Wat heeft het met flessen en eieren gooien te maken met een niet door de ouders ontdekte infectie?
Gewoon rellen om het rellen?
Dan verzaakt een overheid daar het toch verboden is of niet?quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:20 schreef Elan het volgende:
Janken om een beetje bloed en straks zeker zelf de hele kut van dat kind aan gruzelementen snijden.
Bijzonder hypocriet weer.
Ah Nice! Las het al in de comments in de bron. Ook een lerares die onterecht was weggestuurd vanwege misbruik, het valt wel op dat het dezelfde slag mensen zijn die maar onterechte beschuldigingen blijven roepen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:16 schreef Nepthys het volgende:
Doet me denken aan deze zaak van een paar jaar geleden (ook in België, juf is vrijgesproken):
Een nieuw filiaal van de Sharia Sisters is weer bezig? Best mogelijk.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:16 schreef Nepthys het volgende:
Doet me denken aan deze zaak van een paar jaar geleden (ook in België, juf is vrijgesproken):
Hé wat gek!quote:Ook de betogers zijn het niet eens met de conclusie van het parket. “Wij willen de waarheid”, zegt Diallo Moussa Elhadj, die de gemeenschap vertegenwoordigt. “Wij ervaren deze beslissing van het parket als een belediging. We zullen een advocaat onder de arm nemen om dit tot op de bodem uit te zoeken. Het kan toch niet dat een kind een infectie heeft en dat niemand van de school de ouders daarvan iets vertelt?
Van de ouders hoef je in elk geval niet te verwachten dat ze weten in welke gezondheid het kind verkeert. Een prima aanleiding dus om ook naar hun een onderzoek te starten.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:37 schreef Nikonlover het volgende:
Maar goed dat de school het kind heeft laten onderzoeken, anders hadden ze de infectie nog niet gevonden...
Ik vind het nalatigheid van de ouders, ze proberen nu de school de schuld te geven, treurig geval die ouders samen met de rest van die relschoppers.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:47 schreef IriYe het volgende:
[..]
Van de ouders hoef je in elk geval niet te verwachten dat ze weten in welke gezondheid het kind verkeert. Een prima aanleiding dus om ook naar hun een onderzoek te starten.
Dat is het ook, nalatigheid. En ja, natuurlijk geven ze anderen de schuld. Dat is hoe kansenparels rollen: zo hard mogelijk schreeuwen, eisen, rellen en vernielen, om er vervolgens met een aai over de bol mee weg te komen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 17:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik vind het nalatigheid van de ouders, ze proberen nu de school de schuld te geven, treurig geval die ouders samen met de rest van die relschoppers.
Een beetje peuter/kleuter opvang doen ook de luiers verschonen / ze helpen naar de wc te gaan.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:32 schreef Elan het volgende:
Dit is ook weer een stukje prachtige retoriek van deze cultuurverrijkende kansenparels:
[..]
Hé wat gek!
Misschien juist omdat mensen van een school niets te zoeken hebben in het onderbroekje van een 4-jarige dat het niet is opgevallen?
Vanaf morgen eerst dagelijks een verplicht uitgebreid vaginaal onderzoek voor elke kleuter alvorens we beginnen aan het puzzeluurtje.
Kleuters zijn over het algemeen al zindelijk. Die kunnen in principe gewoon zelfstandig naar de wc etc.quote:Op dinsdag 30 april 2019 17:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Een beetje peuter/kleuter opvang doen ook de luiers verschonen / ze helpen naar de wc te gaan.
hebben etc.
Nou nee, dat verschilt enorm per kind.quote:Op dinsdag 30 april 2019 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Kleuters zijn over het algemeen al zindelijk. Die kunnen in principe gewoon zelfstandig naar de wc etc.
Mijn neefje en nichtje waren met 3 wel zindelijk hoor. Zal inderdaad verschillen per kind, maar een kind van 4 zoals het kind in dit verhaal zal over het algemeen wel zelf kunnen plassen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou nee, dat verschilt enorm per kind.
Meestal begin je daar überhaupt pas mee tussen 3 en 4.
Ene kind is natuurlijk wat sneller dan de andere, maar zoals goed de billen afvegen etc, forget about it.
Dan ga je naar de 5+.
In dat opzicht vind ik het dus niet heel gek dat de school niks gemerkt heeft van die vermeende infectie/bloedverlies.quote:De meeste kinderen worden zo tussen de 24 en 36 maanden overdag zindelijk waarna het meestal nog tussen de zes en twaalf maanden duurt voordat het kind ook 's nachts zindelijk wordt.
https://www.opvoedadvies.nl/zindelijkheid.htm
Zo vreemd is dat niet. Zeker niet als je mensen met allerlei achterstanden decennia lang allemaal maar bij elkaar in dezelfde wijken propt. Dan krijg je vanzelf dit soort ghetto's.quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:30 schreef Logic91 het volgende:
Derdewereld toestanden in België anno 2019. Importeer de laagste sociale klassen uit shithole landen en je gaat er blijkbaar hard op achteruit.
En ook al veeg je bij zo'n kleintje af, is het echt niet dat je de binnenkant van het ondergoed perse bekijkt. Helemaal als het je eigen kind niet is.quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou nee, dat verschilt enorm per kind.
Meestal begin je daar überhaupt pas mee tussen 3 en 4.
Ene kind is natuurlijk wat sneller dan de andere, maar zoals goed de billen afvegen etc, forget about it.
Dan ga je naar de 5+.
Je ongelijk toegeven is jezelf in de eer aantasten he. Dan beter de boel kapotrellen. Ik sta er echt versteld van dat er nog leerkrachten op zwarte scholen willen werken trouwens.quote:Op dinsdag 30 april 2019 18:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ze zouden verdorie blij moeten zijn dat het 'maar' een infectie is ipv misbruik.
Als ze ook nog werken moesten deel ik je mening.quote:Op dinsdag 30 april 2019 19:50 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Je ongelijk toegeven is jezelf in de eer aantasten he. Dan beter de boel kapotrellen. Ik sta er echt versteld van dat er nog leerkrachten op zwarte scholen willen werken trouwens.
VTM NIEUWSquote:Op dinsdag 30 april 2019 16:16 schreef Nepthys het volgende:
Ook in België heeft men zwarte scholen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 23:37 schreef Oud_student het volgende:
Alle foto's zijn gefotoshopped, ik zie alleen maar zwarten
Je mag het misschien niet benoemen, maar ik denk toch dat dit een cultuur dingetje is. Het is blijkbaar niet de eerste keer dat zoiets gebeurd, waarbij een hoop onterechte beschuldigingen worden geuit en een leven wordt verwoest. Als je dan kijkt naar het type volk wat hiervoor verantwoordelijk is zie je toch bepaalde overeenkomsten die we maar niet zullen benoemen. Ik kan mij niet echte gevallen herinneren waarbij normale autochtone burgers zo losgaan voor een school vanwege vermeend misbruik ondanks dat alle bewijzen en onderzoeken uitwijzen dat er niets aan de hand is. Of dit met onwetendheid en een laag IQ te maken heeft durf ik niet te zeggen, zou mij niet verbazen als enkelen zich gewoon willen blijven afzetten tegen de westerse samenleving en dankbaar gebruik maken van dit soort gevallen om hun frustraties te ventileren.quote:Op woensdag 1 mei 2019 08:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
VTM NIEUWS
Juf Magali werd zes jaar geleden onterecht beschuldigd van misbruik: “Die stempel blijft”
De rellen aan de school in Schaarbeek, doen denken aan wat Magali Alpaerts zes jaar geleden is overkomen. Aan de school de Blokkendoos in Antwerpen kwamen familieleden van leerlingen hysterisch op straat omdat ze dachten dat hun kinderen misbruikt waren door een juf.
Juf Magali, op dat moment 23 jaar oud, werd de dag zelf nog op straat gezet. Drie jaar later bleek dat de beschuldigingen onterecht waren en werd ze vrijgesproken.
Het is haar grote droom om terug in het onderwijs te stappen, maar ze heeft nog niet opnieuw durven solliciteren. “Het is een stempel die blijft en ik denk dat dat ook nooit gaat veranderen”, vertelt ze.
Magalie wil zich niet uitspreken over wat er vandaag is gebeurd, want als er sprake is van misbruik, moet er natuurlijk een onderzoek komen. Maar de manier waarop nu wordt gehandeld, roept pijnlijke herinneringen op. “Het heeft proporties aangenomen die niet aangenomen hadden moeten worden”, zegt ze over de rellen in Schaarbeek. “Er zijn volgens mij te snel een oordeel geveld.”
https://m.hln.be/nieuws/b(...)pel-blijft~a45f80ba/
Allerminst haar leven zoals ze dat zou willen terug op de rails.
Tering.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik vond dit al een vreemd stukje, maar blijkbaar zitten er daar figuren in de gemeenteraad die er graag wat info bij verzinnen en zo wat extra olie op het vuur gooien: https://www.bruzz.be/vide(...)dat-meisje-verkrachtquote:Clerfayt: ‘Politieke recuperatie door PS en CDh’
In een reactie roept Schaarbeeks burgemeester Bernard Clerfayt (Défi) op om het voorval niet te recupereren. “Ik veroordeeld de politieke recuperatie door sommige kandidaten die nood hebben aan ruchtbaarheid”, zegt hij. “Ik betreur ook dat er valse verklaringen zijn gegeven door mensen die niet alle informatie hebben. Sommige mensen hebben opgeroepen tot haat en rellen tegenover de openbare diensten. De verantwoordelijken hiervoor moeten rekenschap afleggen aan de gemeenschap. Ik zal aan de fractievoorzitter van de PS en het CDh in de Schaarbeekse gemeenteraad vragen om de acties van hun leden op zich te nemen
quote:CDH-kandidaat: 'Er is bewijs dat meisje verkracht is'
Enkele kandidaten van CDH en PS hebben via sociale media foutieve berichten verspreid over het meisje dat volgens hen verkracht werd in de Schaarbeekse school École 1. Dat zegt burgemeester Clerfayt.
"Een aantal kandidaten van CDH en PS hebben deze situatie gebruikt om politieke aandacht te krijgen", zegt burgemeester Bernard Clerfayt aan BRUZZ. "Zij hebben valse informatie verspreid en riepen op tot een betoging, met alle gevolgen van dien."
Onder meer Fatima Ba, CDH-kandidaat voor het Brussels Parlement, protesteerde mee. "Niet alles is gezegd geweest", aldus Ba. "Er is bewijs van de dokter dat het meisje verkracht is", zegt ze voor de schoolpoort aan BRUZZ. Onderzoek van het parket wees uit dat het vierjarig meisje geen slachtoffer is van seksueel misbruik.
O ja ? Ik dacht dat het nep nieuws was van racistenquote:
Het wordt zulke mensen daar in België wel bedroevend makkelijk gemaakt hoor. In Nederland is het ook wel redelijk slappe hap, maar ik denk niet dat dit hier zo uit de klauwen was gelopen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Je mag het misschien niet benoemen, maar ik denk toch dat dit een cultuur dingetje is. Het is blijkbaar niet de eerste keer dat zoiets gebeurd, waarbij een hoop onterechte beschuldigingen worden geuit en een leven wordt verwoest. Als je dan kijkt naar het type volk wat hiervoor verantwoordelijk is zie je toch bepaalde overeenkomsten die we maar niet zullen benoemen. Ik kan mij niet echte gevallen herinneren waarbij normale autochtone burgers zo losgaan voor een school vanwege vermeend misbruik ondanks dat alle bewijzen en onderzoeken uitwijzen dat er niets aan de hand is. Of dit met onwetendheid en een laag IQ te maken heeft durf ik niet te zeggen, zou mij niet verbazen als enkelen zich gewoon willen blijven afzetten tegen de westerse samenleving en dankbaar gebruik maken van dit soort gevallen om hun frustraties te ventileren.
In Belgie, Frankrijk maar ook bv de UK hebben ze de slechte buurten decennialang gewoon laten verpauperen. Niks gedaan aan ruimtelijke (her)ordening, kansarme onderlagen blijven stapelen en er niet of nauwelijks meer naar omkijken. Dan krijg je vanzelf dit soort enclaves in je grote steden.quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het wordt zulke mensen daar in België wel bedroevend makkelijk gemaakt hoor. In Nederland is het ook wel redelijk slappe hap, maar ik denk niet dat dit hier zo uit de klauwen was gelopen.
Hier in de grote steden wonen ook een hoop allochtonen, maar ik heb het idee dat we in Nederland nog een beetje de touwtjes in handen hebben. In België, en Frankrijk ook, is dat compleet zoek.
Precies. Rotterdam Zuid (om maar even een voorbeeld te geven), daar wonen ook een hele hoop allochtonen. Maar dat gedeelte blijft zich wel vernieuwen. Er wordt volop woningen gebouwd, wat afgebroken moet worden wordt afgebroken. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om het te laten verpauperen met alle gevolgen vandien. Neemt niet weg dat er wel wat delen op Zuid wel verpauperd zijn en als je ziet welke mensen daar wonen... Altijd gek dat er bij verpaupering een bepaalde soort mensen wonen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In Belgie, Frankrijk maar ook bv de UK hebben ze de slechte buurten decennialang gewoon laten verpauperen. Niks gedaan aan ruimtelijke (her)ordening, kansarme onderlagen blijven stapelen en er niet of nauwelijks meer naar omkijken. Dan krijg je vanzelf dit soort enclaves in je grote steden.
Nah, ik kan me nog beelden herinneren van Nederlandse tokkies die zich ergens hadden verzameld waar een veroordeelde pedofiel zou wonen, en die waren ook van het soort dat het liefst het recht in eigen hand zou nemen. Niet dat ik het gedrag van die Afrikanen goed wil praten, maar dat soort schuimbekkende idioten heb je overal.quote:Op woensdag 1 mei 2019 09:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Je mag het misschien niet benoemen, maar ik denk toch dat dit een cultuur dingetje is. Het is blijkbaar niet de eerste keer dat zoiets gebeurd, waarbij een hoop onterechte beschuldigingen worden geuit en een leven wordt verwoest. Als je dan kijkt naar het type volk wat hiervoor verantwoordelijk is zie je toch bepaalde overeenkomsten die we maar niet zullen benoemen. Ik kan mij niet echte gevallen herinneren waarbij normale autochtone burgers zo losgaan voor een school vanwege vermeend misbruik ondanks dat alle bewijzen en onderzoeken uitwijzen dat er niets aan de hand is. Of dit met onwetendheid en een laag IQ te maken heeft durf ik niet te zeggen, zou mij niet verbazen als enkelen zich gewoon willen blijven afzetten tegen de westerse samenleving en dankbaar gebruik maken van dit soort gevallen om hun frustraties te ventileren.
Dat laatste is niet zo heel vreemd. Mensen die daar wonen kunnen vaak letterlijk en figuurlijk geen kant op omdat ze daar gewoon niet de middelen voor hebben. Maar wat je dus als stadsbestuur vooral niet moet doen is alleen maar van dat soort groepen bij elkaar zetten in dezelfde wijk.quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Precies. Rotterdam Zuid (om maar even een voorbeeld te geven), daar wonen ook een hele hoop allochtonen. Maar dat gedeelte blijft zich wel vernieuwen. Er wordt volop woningen gebouwd, wat afgebroken moet worden wordt afgebroken. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om het te laten verpauperen met alle gevolgen vandien. Neemt niet weg dat er wel wat delen op Zuid wel verpauperd zijn en als je ziet welke mensen daar wonen... Altijd gek dat er bij verpaupering een bepaalde soort mensen wonen.
Een veroordeelde pedofiel wat in je buurt komt wonen zou ik ook niet accepteren, dat is nogal een verschil met een onterechte aanklacht van misbruik wat gewoon nalatigheid van de ouders bleek te zijn. Waarbij ik niet goed wil praten dat mensen het recht in eigen hand nemen, maar als je kinderen hebt wil je gewoon dat ze veilig zijn.quote:Op woensdag 1 mei 2019 10:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nah, ik kan me nog beelden herinneren van Nederlandse tokkies die zich ergens hadden verzameld waar een veroordeelde pedofiel zou wonen, en die waren ook van het soort dat het liefst het recht in eigen hand zou nemen. Niet dat ik het gedrag van die Afrikanen goed wil praten, maar dat soort schuimbekkende idioten heb je overal.
Wat wil je eraan doen dan? Hij is veroordeeld en heeft zijn straf uitgezeten, daar een beetje tegen gaan lopen rellen heeft weinig zin.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Een veroordeelde pedofiel wat in je buurt komt wonen zou ik ook niet accepteren, dat is nogal een verschil met een onterechte aanklacht van misbruik wat gewoon nalatigheid van de ouders bleek te zijn.
Gezien eerdere situaties met zogenaamde re-integreerde criminelen in dit land is het toch te begrijpen dat mensen totaal geen vertrouwen hebben in feit dat deze man na het uitzitten van zijn straf "genezen" zou zijn. Zou jij die gok willen nemen ten koste van jouw kinderen?quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat wil je eraan doen dan? Hij is veroordeeld en heeft zijn straf uitgezeten, daar een beetje tegen gaan lopen rellen heeft weinig zin.
En als die bij jouw in de buurt komt wonen?quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat wil je eraan doen dan? Hij is veroordeeld en heeft zijn straf uitgezeten, daar een beetje tegen gaan lopen rellen heeft weinig zin.
Hahahaha ha haquote:Op woensdag 1 mei 2019 11:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik mag aannemen dat er wat camera's aanwezig waren en dat iedereen die met shit heeft gegooid de komende weken een bezoekje van de politie krijgt en misschien zelfs een gratis verblijf in een Nederlandse gevangenis omdat de Belgen jarenlang een tekort hadden als ik mij goed herinner.
Oh nee wacht dat past niet in onze multiculturele heilstaat.
Dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om daar voor de deur te gaan staan schuimbekken.quote:Op woensdag 1 mei 2019 16:00 schreef john2406 het volgende:
[..]
En als die bij jouw in de buurt komt wonen?
Hoeveel haren heb jij?quote:Op woensdag 1 mei 2019 18:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om daar voor de deur te gaan staan schuimbekken.
kom op zeg, elk normaal kind van net vier plast gewoon zelf op de wc. Elke ouder die een luierdragend kind naar school brengt zou een bezoek moeten krijgen van jeugdbescherming vanwege gebrek aan gedegen opvoeding.quote:Op dinsdag 30 april 2019 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Kleuters zijn over het algemeen al zindelijk. Die kunnen in principe gewoon zelfstandig naar de wc etc.
En hoe komt die jongeman of meisje tot op of over de rand van het toilet, en wat betreft zelf, moeder kijkt dan niet, als met bankje, of het kind niet voorover gegaan is in het toilet?quote:Op woensdag 1 mei 2019 23:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
kom op zeg, elk normaal kind van net vier plast gewoon zelf op de wc.
Huh?quote:Op woensdag 1 mei 2019 23:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
En hoe komt die jongeman of meisje tot op of over de rand van het toilet, en wat betreft zelf, moeder kijkt dan niet, als met bankje, of het kind niet voorover gegaan is in het toilet?
En wat betreft idioten wacht maar eens af, dadelijk is Antwerpen de haven van Europa dat voorspel ik alvast, of het uitkomen mag?
quote:Ouders meisje (4) Schaarbeek geloven dokter nu toch: “Ze is niet misbruikt”
De ouders van het meisje van 4 in Schaarbeek geloven nu toch de bevindingen van de dokters. Dat zegt hun advocaat aan onze redactie. Eerder kwam het meisje thuis met bloed in haar slip, waarna ze dachten dat ze op school misbruikt was.
De ouders en advocaat van het meisje zaten gisteren samen met de pediater en de gynaecoloog, om de resultaten van het medisch onderzoek te bespreken. Uit dat verslag blijkt dat het meisje een zeldzame aandoening heeft. Maar ze werd dus met 100 procent zekerheid niet misbruikt.
Begin deze week braken er rellen uit aan de school van het meisje, omdat er vermoedens waren dat het kind op school misbruikt was. Tientallen ouders protestereerden aan de schoolpoort. Eerst omdat ze kwaad waren op de school, later omdat ze het rapport van het parket niet geloofden. Daarin stond namelijk dat het meisje een infectie had die bloed met zich mee kon brengen, en dat ze niet misbruikt werd.
De ouders schamen zich voor de heisa die het hele verhaal heeft veroozaakt en roepen op tot kalmte. Het kind gaat maandag gewoon terug naar school.
https://nieuws.vtm.be/bin(...)ch-ze-niet-misbruikt
Dat geloof je toch zeker zelf niet?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 11:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]Bieden de oproerkraaiers ook even hun excuses aan?
Inderdaad.quote:
"De ouders schamen zich voor de heisa die het hele verhaal heeft veroozaakt en roepen op tot kalmte. "quote:Op vrijdag 3 mei 2019 11:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Of de politici die de boel hebben lopen opruien:quote:Op vrijdag 3 mei 2019 11:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb het over de rest van die buurtbewoners die met alles wat los en vast zat de school en de agenten hadden bekogeld.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 12:27 schreef jogy het volgende:
[..]
"De ouders schamen zich voor de heisa die het hele verhaal heeft veroozaakt en roepen op tot kalmte. "
Vind ik best een vorm van excuses eigenlijk.
Dan nog ga je je niet als een complete idioot gedragen door moedwillig mensen en gebouwen te beschadigen. Gaat gewoon nergens over.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 12:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Of de politici die de boel hebben lopen opruien:
Waren rellen aan schoolpoort gevolg van Facebook-geruchten? Burgemeester dient klacht in
Maar ja, allochtone 5e colonne politici, die mogen altijd net ietsjes meer.
[ afbeelding ]
Blij dat die gasten niet Geert of Thierry heten, want dan was de wereld te klein geweest.
Nee, ze schamen zich voor het gedrag van de anderen "heisa".quote:Op vrijdag 3 mei 2019 12:27 schreef jogy het volgende:
[..]
"De ouders schamen zich voor de heisa die het hele verhaal heeft veroozaakt en roepen op tot kalmte. "
Vind ik best een vorm van excuses eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |