Dat is mooie bedachte ambtenaren taal.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:50 schreef cempexo het volgende:
Verder, als een boom groeit dan verbruikt deze CO2 om te groeien. Als je hout verbrand stoot dit CO2 uit. Totaal verbruiksrendement is dus 0.
Het gaat om de hoeveelheid, zie bijdrage Kaasplankje.quote:Op donderdag 13 februari 2020 15:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is mooie bedachte ambtenaren taal.
Als ik andere fossiele brandstoffen verstook geldt dat ook in die theorie. Immers dat heeft ook ooit co2 gebruikt, is dood gegaan en gaat nu ook weer de atmosfeer in. Maar volgens de berekening niet.
Dat plaatje is uitstoot. Ook open vuur. Op het moment dat je ergens de brand in steekt, stoot je uit. Klaar.
Sommige zaken zijn gewoon niet te snappen zonder ingewikkelde ambtelijke uitleggen en dat er iemand ergens enorm voordeel aan heeft.
Prima joh. Leuk voor het canadese hout, de scheepvaart en de biocentrales.quote:Op donderdag 13 februari 2020 15:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee goed plan juist, want een boom groeit misschien 30 jaar dus neemt die 30 jaar Co2 op uit de atmosfeer en zorgt voor een broedplaats voor vogels en andere dieren, en een groen uitzicht. Dan kap je hem en is die in slechts een of 2 dagen verbrand in de houtkachel. De levensduur (groene periode) is dus aanmerkelijk langer dan de verbrandingsfase. Dus is hout stoken zeer groen.
Hout stoken is juist groen. De teelt van bomen zorgt voor een groene planeet. Het gaat alleen mis bij overbevolking, maar daar gaat eigenlijk alles mis.quote:Op donderdag 13 februari 2020 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prima joh. Leuk voor het canadese hout, de scheepvaart en de biocentrales.
30 jaar productie en 2 dagen verbruik. Goede efficiency ook. Echt super.
Waarom is er dan zo'n aanval gaande op open haarden? Die schijnen 'vervuilend' te zijn.
Ergens de brand in steken = uitstoot.
Maar het ene niet, en het andere wel.
Shoot me.
Nee, daar ook niet want daar gelden dezelfde natuurwetten als elders in het universum. Verbranden is CO2 uitstoten. Kan het ook niet mooier maken.quote:
De teelt wel ja, het kappen en verbranden niet.quote:Op donderdag 13 februari 2020 15:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hout stoken is juist groen. De teelt van bomen zorgt voor een groene planeet. Het gaat alleen mis bij overbevolking, maar daar gaat eigenlijk alles mis.
jij snapt er echt niks van.quote:Op donderdag 13 februari 2020 15:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee goed plan juist, want een boom groeit misschien 30 jaar dus neemt die 30 jaar Co2 op uit de atmosfeer en zorgt voor een broedplaats voor vogels en andere dieren, en een groen uitzicht. Dan kap je hem en is die in slechts een of 2 dagen verbrand in de houtkachel. De levensduur (groene periode) is dus aanmerkelijk langer dan de verbrandingsfase. Dus is hout stoken zeer groen.
Nee hier gelden de conclusie van een aanname. Jesse Klaver, een vmbo scholier, tekent bij het kruisje van het IPCC rapport. Hij snapt het zelf totaal niet, zijn milieu vrienden trouwens ook niet.quote:Op donderdag 13 februari 2020 15:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, daar ook niet want daar gelden dezelfde natuurwetten als elders in het universum. Verbranden is CO2 uitstoten. Kan het ook niet mooier maken.
Wil je beweren dat in Denemarken andere natuurwetten gelden dan hier?quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:05 schreef cempexo het volgende:
[..]
Nee hier gelden de conclusie van een aanname.
ik heb het over de aanname van...quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wil je beweren dat in Denemarken andere natuurwetten gelden dan hier?
Verbranding leidt in Denemarken niet tot CO2 uitstoot? Knap....
Welke aanname? Dat houtverbranding CO2 uit stoot is een feit.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:11 schreef cempexo het volgende:
[..]
ik heb het over de aanname van...
Die bomen moeten eerst allemaal groeien anders kan je ze niet stoken. Met de teelt van het hout compenseer jequote:Op donderdag 13 februari 2020 16:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar in de tussentijd wil ik ook mijn huis verwarmen dus voordat we 30 jaar verder zijn heb ik nog 5000 bomen verbrandt.
De bomen zijn al gegroeid. Dat heet bos. Daar zit nu een heleboel co2 in. Als we dat bos verbranden zit die co2 morgen in de lucht. Zo moeilijk is het echt niet.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die bomen moeten eerst allemaal groeien anders kan je ze niet stoken. Met de teelt van het hout compenseer je
De boom zal sws sterven want bomen worden ook niet allemaal 1000 jaar en bij verrotting zit die co2 ook in de lucht.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De bomen zijn al gegroeid. Dat heet bos. Daar zit nu een heleboel co2 in. Als we dat bos verbranden zit die co2 morgen in de lucht. Zo moeilijk is het echt niet.
Het is goed met je. Tegen zoveel simpelheid kan ik niet op.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De boom zal sws sterven want bomen worden ook niet allemaal 1000 jaar en bij verrotting zit die co2 ook in de lucht.
prima toch als Denenarken op een andere manier aan het klimaatakkoord denkt te gaan voldoen. Ik benieuwd naar het alternatief plan.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:05 schreef cempexo het volgende:
[..]
Nee hier gelden de conclusie van een aanname. Jesse Klaver, een vmbo scholier, tekent bij het kruisje van het IPCC rapport. Hij snapt het zelf totaal niet, zijn milieu vrienden trouwens ook niet.
Overigens worden hier sinds 3 jaar geen windmolens meer geplaatst, het volk wil het niet meer en er is geen aanvaardbaar rendement. Dit op voordracht van de Deense sociaal democraten. Dat is in Nederland volkomen onmogelijk !!
Academisch werken met axioma's. Derhalve relativeer je het een, wijst het ander af en adopteert een aanname.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Welke aanname? Dat houtverbranding CO2 uit stoot is een feit.
ok, dus je relativeert de gedachte dat gas groen is.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:34 schreef cempexo het volgende:
[..]
Academisch werken met axioma's. Derhalve relativeer je het een, wijst het ander af en adopteert een aanname.
Wij hebben geen plan zoals Nederland dat heeft. Je kunt daar beter over nadenken hoe die twee landen in verhouding staan met elkaar. En waarom dan?quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:34 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
prima toch als Denenarken op een andere manier aan het klimaatakkoord denkt te gaan voldoen. Ik benieuwd naar het alternatief plan.
dus ini 2050 knipt denemarken met zijn vingers en is het uitstootvrij.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:36 schreef cempexo het volgende:
[..]
Wij hebben geen plan zoals Nederland dat heeft. Je kunt daar beter over nadenken hoe die twee landen in verhouding staan met elkaar. En waarom dan?
Ik zit er eerder over te denken om mijn 6 cylinder Porsche om te ruilen tegen een 8 cylinder Jaguar.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:37 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
dus ini 2050 knipt denemarken met zijn vingers en is het uitstootvrij.
kan ook natuurlijk.
Is Hans Christian Andersen niet Deens?
Wat relativeer ik, wat wijs ik af en welke aanname adopteer ik.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:34 schreef cempexo het volgende:
[..]
Academisch werken met axioma's. Derhalve relativeer je het een, wijst het ander af en adopteert een aanname.
De belastingen op macro niveau zijn hier sinds 5 jaar verlaagd met 7%. Nederland laat zich vangen door politici die andere politici napraten op basis van drama.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:53 schreef kaasplankje het volgende:
Nederland is een van de meest vervuilende landen van Europa. Ze kunnen wat leren van Denemarken maar liegen liever de boel aan elkaar met papieren regeltjes en schijnduurzaamheid.
Nee niet vaag maar een abstracte gedachte van de logica.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat relativeer ik, wat wijs ik af en welke aanname adopteer ik.
Graag man en paard noemen in plaats van dit vage geklets.
En nu graag concreet.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:04 schreef cempexo het volgende:
[..]
Nee niet vaag maar een abstracte gedachte van de logica.
Zoals je al zegt ...wetten, dus meervoud. Dat is niet interessant als oplossing als je niet eerst het probleem hebt omschreven, geanalyseerd en vertaalt in output termen. Dus niet wat moet het opleveren maar een waarom.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En nu graag concreet.
Je zit er faliekant naast, snapt niet hoe de natuurwetten werken en probeert je er met vaag onduidelijk geklets onderuit te wurmen.
Nogmaals:
Wat relativeer ik
Wat wijs ik af
Wat neem ik aan
Ga je nu weer duiken?
Dat hoeft helemaal niet je denkt toch niet dat Zo'n merkenbureau zulke fouten maakt. Die hebben gewoon een compleet rapport geleverd met cijfers die niet bevielen. Toen zijn er wat posten weg gestreept tot het getal wel beviel. Gebeurd vaker bij de overheid. WODC had er ook een handje van.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:08 schreef nostra het volgende:
Dat er daadwerkelijk iemand naar ze toe moet gaan om te vertellen dat in het echte leven bedrijven niet tegen kostprijs werken, geeft toch wel aan hoe verschrikkelijk wereldvreemd dat soort ambtenarenclubjes is.
Dat hoeft helemaal niet je denkt toch niet dat Zo'n merkenbureau zulke fouten maakt. Die hebben gewoon een compleet rapport geleverd met cijfers die niet bevielen. Toen zijn er wat posten weg gestreept tot het getal wel beviel. Gebeurd vaker bij de overheid. WODC had er ook een handje van.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:08 schreef nostra het volgende:
Dat er daadwerkelijk iemand naar ze toe moet gaan om te vertellen dat in het echte leven bedrijven niet tegen kostprijs werken, geeft toch wel aan hoe verschrikkelijk wereldvreemd dat soort ambtenarenclubjes is.
Ze moeten bij zulke fouten gewon in de wet zetten dat elke regeringspartij een zetel inlevert aan PVV of FvD. andersom wordt het dan D66 of GLquote:Op donderdag 13 februari 2020 09:13 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Dat komt omdat er zelden of nooit consequenties zijn voor het maken van zeer grove fouten voor de betreffende ambtenaren.
Men blijft in dienst krijgt geen officiële waarschuwing, loopt geen bonus mis.
Nee er zijn geen gevolgen.
En qua gevoel ook niet want juist omdat het om andermans geld gaat denkt niemand in die kringen na over de gevolgen immers het is eenvoudig om belasting te verhogen en het probleem is opgelost!
Geniaal dit! bijna alle fouten die je als ambtenaar maakt kun je oplossen met belastingverhogingen.
Ok, je kiest dus voor duiken. Prima, doen we het op jouw manier.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:14 schreef cempexo het volgende:
[..]
Zoals je al zegt ...wetten, dus meervoud. Dat is niet interessant als oplossing als je niet eerst het probleem hebt omschreven, geanalyseerd en vertaalt in output termen. Dus niet wat moet het opleveren maar een waarom.
Dat is ook de oorzaak van het geschreeuw in Nederland. Jesse Klaver voorop die wordt ingefluisterd door anderen, wel zijn vriendjes. Maar zelf de ballen er niet van snapt.
Als je je tussenwoning met een aanvoertemperatuur van 50 graden al aangenaam kunt verwarmen en maar 700m³ verbruikt dan denk ik dat het wel meevalt, zeker een woning uit 1998, want daarbij de buitenmuren extra isoleren is wat lastiger want die zal al spouwmuurisolatie hebben, qua dak en vloerisolatie zijn er wellicht nog wel dingen eenvoudig te realiseren.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:36 schreef Fer het volgende:
Is die extra isolatie nou echt nodig dan?
Tussenwoning uit 98 en stook warm genoeg met 700 kuub en 50c aanvoer. Volgens mij zijn de isolatie getalen veel te hoog.
Het gaat er niet om of de analyses juist of niet juist zijn. Het gaat om de vraag waarom die analyses gemaakt worden, in relatie tot wat dan ? De DK 5,94 ton is een aanname. Maar dat betekent niet dat of die aanname aansluit als een situationeel probleem.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ok, je kiest dus voor duiken. Prima, doen we het op jouw manier.
Probleem: co2 uitstoot te hoog.
Analyse: de Deen stoot nu 5,94 ton per jaar per hoofd van de bevolking uit. Dat moet terug naar 3,5 ton.
Leg maar uit hoe het verbranden hout daartoe bijdraagt. En voordat je weer gaat duiken: als mijn analyse niet klopt hoor ik graag hoe het wel moet en waar ik de fout in ben gegaan.
O ja, de natuurwetten, die zijn wel belangrijk. Daar kun je niet omheen, ook niet met wensdenken.
Exact, de media holt er ook braaf achteraan en blijft maar propaganda publiceren ik lees vandaag nog "Nederland moet van het gas af om het klimaat te redden."Als je het maar vaak genoeg blijft roepen gaat het volk het vanzelf slikken.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:14 schreef cempexo het volgende:
Dat is ook de oorzaak van het geschreeuw in Nederland. Jesse Klaver voorop die wordt ingefluisterd door anderen, wel zijn vriendjes. Maar zelf de ballen er niet van snapt.
Enige wat ik nog zou willen doen is een nieuwe Schuifpui en een nieuw element in de convectorput, ondiepe put of een met fans erin.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je je tussenwoning met een aanvoertemperatuur van 50 graden al aangenaam kunt verwarmen en maar 700m³ verbruikt dan denk ik dat het wel meevalt, zeker een woning uit 1998, want daarbij de buitenmuren extra isoleren is wat lastiger want die zal al spouwmuurisolatie hebben, qua dak en vloerisolatie zijn er wellicht nog wel dingen eenvoudig te realiseren.
De winst is wellicht ook te boeken bij je ramen en kierdichting.
Heel veel tekst om eigenlijk gewoon te zeggen: je hebt gelijk, met houtstook halen we de klimaatdoelstellingen niet.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:57 schreef cempexo het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of de analyses juist of niet juist zijn. Het gaat om de vraag waarom die analyses gemaakt worden, in relatie tot wat dan ? De DK 5,94 ton is een aanname. Maar dat betekent niet dat of die aanname aansluit als een situationeel probleem.
Veel mensen denken als iedereen zo schreeuwt, praat en de boel uitlegt, dan zal het ook wel waar zijn. Zoals Napoleon riep: Qu'est-ce que l'Histoire, sinon une fable sur laquelle tout le monde est d'accord? ( De geschiedenis is een hoop leugens waarover iedereen het eens is.)
of
Le moyen d'être cru est de rendre la vérité incroyable. (Om geloofd te worden, hoeft men slechts de waarheid ongelooflijk te maken.)
Of Adolf Hitler: hoe groter de leugen, hoe meer mensen die het geloven.
Eerst riep het IPCC, jullie verdrinken allemaal als de ijsbergen gaan smelten. Wel stop in een glas met water wat ijsklontjes, streep het niveau aan en je zult zien dat na het smelten het niveau hetzelfde is.
Nu schreeuwen ze daarom maar: jullie verdrinken allemaal als het ijs op het land gaat smelten.
Zo...gaat de thermostaat in het huis maar op 23 graden zetten, lekker warm...kost niets
Onzin, trekt het met gemak. Tot -20 redt hij het sowieso.quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:24 schreef cempexo het volgende:
[..]
Gelezen: een warmtepomp met buiten vorst, trekt het niet tot nauwelijks.
Klopt, als je zoals jij aan gratis hout (pallets) kan komen en voldoende ruimte hebt om je hele erf er mee vol te leggen dan kost het je niets.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:57 schreef cempexo het volgende:
[..]
Zo...gaat de thermostaat in het huis maar op 23 graden zetten, lekker warm...kost niets
We kunnen in principe wel op aardgas blijven draaien nu de winning in Groningen wordt afgebouwd, er zijn echter enkele mitsen en maren:quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:25 schreef Houtenbeen het volgende:
Benieuwd of we nu nog van het gas afgaan
Ik weet niet wat voor warmtepomp die "bekenden" van je hebben staan maar als die onderbemeten is of je afgiftesysteem niet groot genoeg is ga je het inderdaad niet warm krijgen met een warmtepomp. Dat is natuurkunde en gewoon een fout van de installateur. Met een 2kW CV-ketel ga je je woning ook niet warm krijgen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, voor elk hallelujah warmtepompverhaal lees ik 10 verhalen die een stuk minder positief zijn en hoor ik ervaringen van bekenden die bij temperaturen van rond het vriespunt de hut niet meer warm krijgen. Dat die paar verdwaalde groene Tweakers die hier rondzwerven de meest fantastische verhalen ophangen zal allemaal wel.
Waarom zou je vaker verkouden worden van een lucht/lucht warmtepomp?quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee je wordt wel wat vaker verkouden als er en virusje heerst
Ok, in welke regio's in Nederland heb je waterstof uit de leidingen stromen?quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
De warmtepomp is alweer ingehaald door de waterstofketel.
Ik corrigeer je nogmaals.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:05 schreef cempexo het volgende:
[..]
Nee hier gelden de conclusie van een aanname. Jesse Klaver, een vmbo scholier, tekent bij het kruisje van het IPCC rapport. Hij snapt het zelf totaal niet, zijn milieu vrienden trouwens ook niet.
Overigens worden hier sinds 3 jaar geen windmolens meer geplaatst, het volk wil het niet meer en er is geen aanvaardbaar rendement. Dit op voordracht van de Deense sociaal democraten. Dat is in Nederland volkomen onmogelijk !!
quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik corrigeer je nogmaals.
Denemarken voorziet nu in 41% van zijn stroom door windmolens en is daarmee het land met de hoogste capaciteit aan windmolens in heel Europa qua percentage.
Daarnaast heeft het Deense ministerie van energie in december 2019 aangekondigd een windpark te willen plaatsen voor 10 miljoen huishoudens, ofwel zo'n 10 GWe. Dat is gigantisch.
Dus kom niet aanzetten met "Denemarken doet niet meer aan windmolens".
Leuk weetje: de windmolens die zo'n 23km voor de kust bij Borsele worden geplaatst, worden geplaatst door het Deense Ørsted (je weet wel, voorheen DONG energie).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |