Ik corrigeer je nogmaals.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:05 schreef cempexo het volgende:
[..]
Nee hier gelden de conclusie van een aanname. Jesse Klaver, een vmbo scholier, tekent bij het kruisje van het IPCC rapport. Hij snapt het zelf totaal niet, zijn milieu vrienden trouwens ook niet.
Overigens worden hier sinds 3 jaar geen windmolens meer geplaatst, het volk wil het niet meer en er is geen aanvaardbaar rendement. Dit op voordracht van de Deense sociaal democraten. Dat is in Nederland volkomen onmogelijk !!
quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik corrigeer je nogmaals.
Denemarken voorziet nu in 41% van zijn stroom door windmolens en is daarmee het land met de hoogste capaciteit aan windmolens in heel Europa qua percentage.
Daarnaast heeft het Deense ministerie van energie in december 2019 aangekondigd een windpark te willen plaatsen voor 10 miljoen huishoudens, ofwel zo'n 10 GWe. Dat is gigantisch.
Dus kom niet aanzetten met "Denemarken doet niet meer aan windmolens".
Leuk weetje: de windmolens die zo'n 23km voor de kust bij Borsele worden geplaatst, worden geplaatst door het Deense Ørsted (je weet wel, voorheen DONG energie).
I.t.t. de VS, waar de rijken de armen uitknijpen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 22:11 schreef Scarface88 het volgende:
Deze klimaatwaanzin gaat nog eens het einde van Europa worden. Mensen worden tot de laatste cent uitgeknepen voor de hobbies van links.
Trickle down theory.quote:Op donderdag 13 februari 2020 22:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
I.t.t. de VS, waar de rijken de armen uitknijpen.
Onwaar natuurlijk. Maar ik als rijke in de VS zou die arme sloebers ook zoveel mogelijk proberen uit te knijpen. Dat is waar de VS op gebouwd is. Dog eat dog business.quote:
Dat gaat om "oude" windparken (2010 / 2011 staat in het artikel) die destijds absoluut nog een forse subsidie nodig hadden om uit de kosten te komen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:53 schreef daNpy het volgende:
Zijn dat van die windmolens die niet rendabel zijn omdat ze qua installatie en onderhoud duurder zijn dan de stroom die ze opwekken, zoals in DE?
https://groene-rekenkamer(...)arken-niet-rendabel/
Dat wordt hier helemaal niet gezegd.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 09:00 schreef NoPicNic het volgende:
Rekenaars maken een fout.
Wat zeggen de klimaatontkenners?
"Zie je wel, de aarde warmt niet op"
Wie zegt datquote:Op vrijdag 14 februari 2020 09:00 schreef NoPicNic het volgende:
Daarom is het ook zo schadelijk als rekenbureau's zulke fouten maken pf een rapport aangepast word tot de getallen wel bevallenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 09:00 schreef NoPicNic het volgende:
Links verdeeld die inkomsten toch weer? Maar dat links dat geld weer teruggeeft aan armen, zal jou wel onwelgevallig zijn? Want links weet dat er veel ondernemers zijn die veel inkomsten willen voor het schoonhouden en voor het afkoelen van de woonomgevingen van armen, zodat de armen niet te stikken hoeven in de hitte.quote:Op donderdag 13 februari 2020 22:11 schreef Scarface88 het volgende:
Deze klimaatwaanzin gaat nog eens het einde van Europa worden. Mensen worden tot de laatste cent uitgeknepen voor de hobbies van links.
Tip: de echte rekenmeesters zitten bij het CPB.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 09:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo schadelijk als rekenbureau's zulke fouten maken pf een rapport aangepast word tot de getallen wel bevallen
En we weten nu ook dat ministers de overheidsorganen onder druk zetten om rapporten te vervalsen. Dus.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 09:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo schadelijk als rekenbureau's zulke fouten maken pf een rapport aangepast word tot de getallen wel bevallen
Wat ik me nou toch afvraag, in het filmpje stemt de kamer tegen motie nr 103, welke motie is dat?quote:Op donderdag 13 februari 2020 07:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ooo? Waar blijkt dat uit dan? De klimaatplannen mogen niet eens volledig doorberekend worden, daar stemt het kartel tegen dus ik ben erg benieuwd hoe jij kennelijk wel die bedragen weet.
Kijk het hele filmpje. Korte samenvatting:quote:Op vrijdag 14 februari 2020 12:44 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Wat ik me nou toch afvraag, in het filmpje stemt de kamer tegen motie nr 103, welke motie is dat?
In het filmpje is te horen aan het eind dat men gaat stemmen voor motie 103. Kun jij aangeven waar te vinden is wat motie 103 inhoud? Want ik hoor nergens bij het betoog in het filmpje dat het om dezelfde motie gaatquote:Op vrijdag 14 februari 2020 12:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Kijk het hele filmpje. Korte samenvatting:
Baudet: "kosten klimaatakkoord 1000 miljard"
Kamer: "onzin!"
Baudet: " dan laten we het klimaatakkoord doorrekenen door het PBL en door een onafhankelijk bureau. Steunen jullie dat?"
Kamer: "uiteraard, dien maar een motie in."
En dan wordt de motie ingediend en stemmen alle gluiperds tegen. De kosten mogen niet bekend worden. Voor de camera goede sier maken, en als de camera uit staat stiekem tegen stemmen.
Dan zou Baudet zo maar dingen verzinnen en aan elkaar plakken, dat zal toch niet?quote:Op vrijdag 14 februari 2020 13:04 schreef NLGooner het volgende:
[..]
In het filmpje is te horen aan het eind dat men gaat stemmen voor motie 103. Kun jij aangeven waar te vinden is wat motie 103 inhoud? Want ik hoor nergens bij het betoog in het filmpje dat het om dezelfde motie gaat
De suggestie wordt gewekt dat het gaat om de doorrekening van de klimaatplannen. Het lijkt mij dat als dat niet zo zou zijn geweest en baudet sneaky heeft geknipt en geplakt de politici in kwestie daar wel op hadden gereageerd. Ik zal eens kijken of ik er iets over kan vinden.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 13:04 schreef NLGooner het volgende:
[..]
In het filmpje is te horen aan het eind dat men gaat stemmen voor motie 103. Kun jij aangeven waar te vinden is wat motie 103 inhoud? Want ik hoor nergens bij het betoog in het filmpje dat het om dezelfde motie gaat
Yep, het is vooral een berekening gedaan vanuit Nationaal perspectief waar interne belastingen, arbeid en (te maken) winsten geen kostfactoren zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:20 schreef MisChrartin het volgende:
Dit was te verwachten. Ik heb meermaals tegen PBL aangegeven dat ze een vertekend beeld geven van de kosten. Ze zeggen dat dat ze alles doorrekenen in nationale kosten. Dat wil zeggen, eindgebruikers belastingen, btw zit niet in die berekening. Omdat, volgens PBL, die kosten niet verdwijnen uit Nederland. Maar als eindgebruiker zie je die kosten natuurlijk wel.
Zo rekenen ze in hun modellen met een elektraprijs van 9ct/kWh, terwijl de werkelijke kosten eerder op 22ct liggen.
Tsja dan ga je rare uitkomsten krijgen als je dit soort fratsen uithaalt en het nergens duidelijk vermeld.
En ik kan je vast aangeven: het wordt nog erger. Zoek maar eens op warmtewet 2.0. Zo is het plan dat gemeenten gebieden aanwijzen als ‘warmtekavel’ en dan 1 partij aanwijzen als warmteleverancier. Eeuwigdurend. Wat zou daar nou mis kunnen gaan..
Ja dat niet meer dan anders principe werkt alleen voor vrij grote verbruikers. Een warmtenet aansluiting kost vaak rond de 500 euro per jaar aan vastrecht en dan heb je nog geen warmte verbruikt.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, het is vooral een berekening gedaan vanuit Nationaal perspectief waar interne belastingen, arbeid en (te maken) winsten geen kostfactoren zijn.
Basaal gezien, zijn in die berekening; de kosten van energietransitie dan beperkt tot puur het materiaal of wie weet, misschien alleen wel de grondstoffen.
Ik heb ook al berekeningen gezien die stellen dat een zonnedak, bv. niets kost omdat het een vervanging van je dakbedekking zou zijn die je toch - volgens die redenering - eens in de 20 jaar moet vervangen etc.etc. Kortom, het is de bekende rekentruc waarmee je wordt "verleid".... koop die elektrische/hybride auto van €40K is dan eigenlijk gratis is omdat je immers geen brandstofkosten hebt.
Stadsverwarming, monopolies en de NietMeerDanAnders situatie is op zichzelf al een vorm van oplichting waar de eindgebruiker geen kant op kan met fictief gecalculeerde kosten en (vastrecht)verplichtingen. De prijs die je in je superisolatie woning moet betalen wordt dan afgemeten tegen een middelmatig gasverwarmd/tochtend huis waar alles qua onderhoud/aanleg wordt uitbesteed bij een dure installateur.
Kern daarbij is dat je dan niet betaalt voor de gebruikte energie maar simpelweg eenzijdig kan worden geplukt. Ga je vervolgens, samen in een warmtenet, gemiddeld minder "energie" verbruiken moet de prijs daarvan wel omhoog om zo op die wijze het terugverdien/omzetvolume te behouden.
Ik hoop dat als de andere partijen dit daadwerkelijk zo hebben gedaan ze er een goede uitleg bij hebben.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:19 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dan zou Baudet zo maar dingen verzinnen en aan elkaar plakken, dat zal toch niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |