Dat had ik laatst ook omdat degene die voor me met 60 in wou voegen er plotseling achter kwam dat de rest 120 reed en ze weer naar rechts moest. Ondertussen was mijn snelheid ook al opgehoogd omdat ik graag voor zo'n josti in wil voegen en toen moest ik even een stukje uitloopstrook mee pakkenquote:Op woensdag 11 maart 2020 10:15 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb nooit last met invoegen als ik niemand voor me heb, echter afgelopen weekend weer een Duitser (die kunnen echt niet invoegen) voor me die met 70 de snelweg op ging. Ik was de 2e in een rijtje van 5 die allemaal dus met een pissnelheid moeten invoegen omdat 1 iemand het vertikt de voet op het gas te zetten. Gelukkig niet druk en mensen die ruimte maakten om in te voegen, dus ging goed. Maar ik ben er ook wel eens een rechts voorbij gegaan via invoegstrook en stuk vluchtstrook om te voorkomen dat ik met 60 in moest voegen.
Ik ken ook een gast met een diesel die altijd achter vrachtwagens hing en toen bij grote beurt was de hele roetfilter vol met troep omdat hij nooit ff wat meer toeren maakte. Garage zei ook dat je af en toe ff schoon moet blazen en gewoon gas moet geven.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik kon iemand die nooit boven de 4000 toeren ging. Zei dat dat slecht voor de motor was.
Meer afstand houden? Dan moet ik op de oprit zowat stil gaan staan en dan zelf in een paar honderd meter zien op te trekken tot acceptabel snelheid. Zo snel is mijn auto niet. Dat iemand niet doorrijdt kom je pas achter als je de scherpe bocht uitkomt waar je normaal kunt dooraccellereren van pak hem beet 60 tot 100-120. Van tevoren weet je niet dat die persoon gewoon 60 door blijft sukkelenquote:Op woensdag 11 maart 2020 10:21 schreef Maegrim het volgende:
je kan toch meer afstand houden als je dat aan ziet komen
Meestal weet je dat wel, maar het is zo asociaal om ze meteen via de vluchtstrook in te halenquote:Op woensdag 11 maart 2020 10:25 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zo snel is mijn auto niet. Dat iemand niet doorrijdt kom je pas achter als je de scherpe bocht uitkomt waar je normaal kunt dooraccellereren van pak hem beet 60 tot 100-120. Van tevoren weet je niet dat die persoon gewoon 60 door blijft sukkelen
Ik vind het asociaal om al het verkeer om je heen in gevaar te brengen omdat je te beroerd bent om het gas in te drukken en met een sukkelvaartje in te voegen tussen verkeer dat 2x zo hard rijdt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meestal weet je dat wel, maar het is zo asociaal om ze meteen via de vluchtstrook in te halen
Wat schiet je daar mee op?quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:21 schreef Maegrim het volgende:
je kan toch meer afstand houden als je dat aan ziet komen
Zit wel wat in hoor. Ik houd sws altijd wel wat afstand want heb hekel aan bumperklevers dus ga dat zelf uiteraard dan ook niet lopen doen...quote:
Voor ca. 20 euro kan je in ieder geval voorkomen dat ze het een tweede keer doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Er hadden er al meer gebeld. Maar ze mogen gewoon niks doen.
En dan meteen weer achter die trage invoeger zitten die dan hooguit 70 rijd? Ik ben het met je eens dat een beetje helpt. Maar het is geen wondermiddel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zit wel wat in hoor. Ik houd sws altijd wel wat afstand want heb hekel aan bumperklevers dus ga dat zelf uiteraard dan ook niet lopen doen...
Maar als je je voorligger wat extra van je laat wegrijden terwijl je de invoegstrook nadert, en je houdt zelf in een lagere versnelling (2 of 3) even gas in, dan kan je zodra er wat afstand is tussen jou en je eventuele slak-invoeger alsnog vaart maken en met 80 a 90 invoegen ipv 60
Gelijk met 90 naar de linkerbaanquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dan meteen weer achter die trage invoeger zitten die dan hooguit 70 rijd? Ik ben het met je eens dat een beetje helpt. Maar het is geen wondermiddel.
Maar voeg je dan in achter degene die (nog steeds) 60 rijdt of haal je die netjes in via de invoegstrook?quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zit wel wat in hoor. Ik houd sws altijd wel wat afstand want heb hekel aan bumperklevers dus ga dat zelf uiteraard dan ook niet lopen doen...
Maar als je je voorligger wat extra van je laat wegrijden terwijl je de invoegstrook nadert, en je houdt zelf in een lagere versnelling (2 of 3) even gas in, dan kan je zodra er wat afstand is tussen jou en je eventuele slak-invoeger alsnog vaart maken en met 80 a 90 invoegen ipv 60
Ik vind het echt heerlijk. 100 rijden, cruise control erop en gaan Perfect. Klein nadeel vind ik dat het verschil met vrachtwagens (die vaak 80/90 rijden) nu wel klein is waardoor je niet meer lekker kan/mag inhalen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering jantje, helemaal niemand op de weg en uitgerekend nu 100 rijden
Reed vorige week op een provinciale weg waar dus nu traject controle is. Mocht er 80 maar iemand vond het wel zo veilig om 60 te gaan rijden 😂quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering jantje, helemaal niemand op de weg en uitgerekend nu 100 rijden
Dit is overigens echt een terechte irritatie. Als je te hard rijdt dan zijn ze er als de kippen bij om behoorlijke boetes uit te schrijven, maar te zacht maakt niet uit. Bizar ook dat het gewoon niet strafbaar is. Op een 100 weg moet je minimaal 50 kunnen en gaan rijden. Op de snelweg is dat 60 (straks dus ook 50). Ik vind dat echt ronduit bizar, als je 50 gaat rijden op een 100 weg dan krijg je sowieso ongelukken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Reed vorige week op een provinciale weg waar dus nu traject controle is. Mocht er 80 maar iemand vond het wel zo veilig om 60 te gaan rijden 😂
Bij ons op het werk zit een Chinees die dat dagelijks doet. Lekker file rijden achter die Truusquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Reed vorige week op een provinciale weg waar dus nu traject controle is. Mocht er 80 maar iemand vond het wel zo veilig om 60 te gaan rijden 😂
Het scheelt wel een aardig beetje brandstof.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering jantje, helemaal niemand op de weg en uitgerekend nu 100 rijden
Eens. Al merk ik dat 100 (blijven) rijden best wel verdomd lastig is in een auto zonder cc.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het scheelt wel een aardig beetje brandstof.
Je geeft direct een reden waarom het niet heerlijk is. Ik rij liever 130/150 op de linkerbaan met auto pilot en gaan. Dan hoef je ook niet telkens naar rechts (tenzij er iemand nog harder wil).quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:50 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik vind het echt heerlijk. 100 rijden, cruise control erop en gaan Perfect. Klein nadeel vind ik dat het verschil met vrachtwagens (die vaak 80/90 rijden) nu wel klein is waardoor je niet meer lekker kan/mag inhalen.
Ja gelukkig rijdt mijn auto niet op brandstofquote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het scheelt wel een aardig beetje brandstof.
Ja maar dat eerste is sowieso een utopie in Nederland. Zeker als je in de tijden rondom de spits rijdt. Juist met hogere snelheid moet je constant in de ankers voor langzaam verkeer, als iedereen gewoon 100 rijdt dan heb je in ieder geval een soort constante flow.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je geeft direct een reden waarom het niet heerlijk is. Ik rij liever 130/150 op de linkerbaan met auto pilot en gaan. Dan hoef je ook niet telkens naar rechts (tenzij er iemand nog harder wil).
[..]
Ja gelukkig rijdt mijn auto niet op brandstof
Daarom moet je ook wel dynamische cruise hebben Als ik in een oude auto rij ga ik ook niet links rijden inderdaad, dat gas rem hele tijd is strontirritant.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:03 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja maar dat eerste is sowieso een utopie in Nederland. Zeker als je in de tijden rondom de spits rijdt. Juist met hogere snelheid moet je constant in de ankers voor langzaam verkeer, als iedereen gewoon 100 rijdt dan heb je in ieder geval een soort constante flow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |