Die mogen ook 100.quote:Op maandag 9 maart 2020 17:49 schreef Fer het volgende:
Bussen lijken nog regelmatig met 100+ rond te katten. Over een week rijden ze vast overal links iedereen inhalen die langzamer dan 100 gaat.
Care, jij en hij een halve tel het gas los en weer door.quote:Op maandag 9 maart 2020 18:26 schreef kanovinnie het volgende:
Want ik rij namelijk op 2/3 seconden van mijn voorganger af. Als er dan een andere auto tussen komt is het zowel voor als achter de invoeger te krap.
Je kan ook mensen die zichzelf klemrijden ondersteunen met verkeersinzicht en op voorhand een plekje opschuiven?quote:Op maandag 9 maart 2020 18:26 schreef kanovinnie het volgende:
Bij de derde binnen 30 minuten kon ik 't niet meer opbrengen om geduldig te zijn en ben ik er omheen gezwiert en vlak voor hem weer ertussen gegaan. verre van netjes, maar ik had het helemaal gehad met dat soort eikels.
Kan. Maar in niet alle gevallen kan dat. Want daar rijd of al iemand, of er is een vangrail. De eerste/belangrijkste regel van het verkeer is dat het geven en nemen is. Maar bij de derde debiel die niet zit op te letten is dat geven en nemen wel een keer klaar.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kan ook mensen die zichzelf klemrijden ondersteunen met verkeersinzicht en op voorhand een plekje opschuiven?
Voor hem was jij de eerstequote:Op maandag 9 maart 2020 19:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan. Maar in niet alle gevallen kan dat. Want daar rijd of al iemand, of er is een vangrail. De eerste/belangrijkste regel van het verkeer is dat het geven en nemen is. Maar bij de derde debiel die niet zit op te letten is dat geven en nemen wel een keer klaar.
Dat vraag ik me oprecht af. Iemand die zoiets 1 keer doet zonder door te hebben wat hij/zij doet moet dat vaker doen.quote:
Klopt maar het is wel irritant als zo’n kolos constant met 104 de meute probeert in te halen.quote:
Ik denk dat je gelijk hebt, genoeg aso's in den wereld, maar misschien zat die er lang achter geplakt binnen de spits?quote:Op maandag 9 maart 2020 19:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat vraag ik me oprecht af. Iemand die zoiets 1 keer doet zonder door te hebben wat hij/zij doet moet dat vaker doen.
Tja ik zie regelmatig mensen in allerlei voertuigen precies hetzelfde doen. Van die bus weet je dat hij niet harder kan, van die anderen weet je dat ze niet op zitten te letten.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt maar het is wel irritant als zo’n kolos constant met 104 de meute probeert in te halen.
Dat moet je dus niet doen. Want er zijn al veel teveel mensen van mening dat ze voorrang hebben bij van baan wisselen en dat komt dus door mensen die van baan opschuiven om plaats te maken voor m.n. invoegers die niet kijken naar de rijbaan waar ze in moeten voegen.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kan ook mensen die zichzelf klemrijden ondersteunen met verkeersinzicht en op voorhand een plekje opschuiven?
Het was niet in de spits. Achter mij was meer dan genoeg ruimte. Maar hij zat te druk met zijn zoon te praten om door te hebben wat er om hem heen gebeurde.quote:Op maandag 9 maart 2020 19:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, genoeg aso's in den wereld, maar misschien zat die er lang achter geplakt binnen de spits?
Precies. Soms moet je wel even ruimte maken, zeker bij die invoegstroken zoals hier. Maar in alle andere gevallen in principe niet.quote:Op maandag 9 maart 2020 20:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat moet je dus niet doen. Want er zijn al veel teveel mensen van mening dat ze voorrang hebben bij van baan wisselen en dat komt dus door mensen die van baan opschuiven om plaats te maken voor m.n. invoegers die niet kijken naar de rijbaan waar ze in moeten voegen.
Lijkt me aardige onzin dit maar goed. Ik vind het altijd wel aardig als mensen rekening met mij houden.quote:Op maandag 9 maart 2020 20:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat moet je dus niet doen. Want er zijn al veel teveel mensen van mening dat ze voorrang hebben bij van baan wisselen en dat komt dus door mensen die van baan opschuiven om plaats te maken voor m.n. invoegers die niet kijken naar de rijbaan waar ze in moeten voegen.
Er moet een overduidelijk te korte invoegstrook zijn of een voertuig wat het gewoon niet kan halen, dan maak ik uiteraard plaats. Maar mensen die het presteren precies naast me te gaan rijden en daar 100m blijven rijden hebben echt zelf een probleemquote:Op maandag 9 maart 2020 20:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Precies. Soms moet je wel even ruimte maken, zeker bij die invoegstroken zoals hier. Maar in alle andere gevallen in principe niet.
Kut dat soort mensen.quote:Op maandag 9 maart 2020 20:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het was niet in de spits. Achter mij was meer dan genoeg ruimte. Maar hij zat te druk met zijn zoon te praten om door te hebben wat er om hem heen gebeurde.
Ik kan er altijd wel van genieten als je ze een beetje boos, verward of angstig ziet kijkenquote:Op maandag 9 maart 2020 20:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er moet een overduidelijk te korte invoegstrook zijn of een voertuig wat het gewoon niet kan halen, dan maak ik uiteraard plaats. Maar mensen die het presteren precies naast me te gaan rijden en daar 100m blijven rijden hebben echt zelf een probleem
Dit jaar nog heb ik mensen gehad die toeterden dat ik aan de kant moest en mensen die heeeeeel boos gingen zwaaien. Er was in beide gevallen voor én achter me gewoon ruimte genoeg.quote:Op maandag 9 maart 2020 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kan er altijd wel van genieten als je ze een beetje boos, verward of angstig ziet kijken
Bussen en touringcars zocht ik juist op met m'n iQ toen. Lekker zuinig achter rijden zonder de slakkengang van vrachtwagensquote:Op maandag 9 maart 2020 19:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt maar het is wel irritant als zo’n kolos constant met 104 de meute probeert in te halen.
Bijna iedereen maakt daar ruimte, vaak ook als het niet nodig. Ik kom daar iedere dag rustig met m'n Model 3 met 40 á 50 aanrijden en kan altijd er tussen krijgen zelfs met vrachtwagens. Dat is het voordeel van veel vermogenquote:Op maandag 9 maart 2020 20:29 schreef kanovinnie het volgende:
Dit iis trouwens wel een plek waar ik altijd ruimte maak. Die in/uitvoegstrook is extreem kort en het is er bijna altijd druk.
Same here; laatst had ik er ook eentje in een midsize Fransoos die een heel toneelstuk zat op te voeren richting mij, ik denk wel 150 meter lang, hij had tiijjd zát om er gewoon voor of achter in te voegen; voor- én achter me honderden meters ruimte, en toen was de invoegstrook 'op' en ging ie heel demonstratief vol in de remmen tot ik denk 40 ofzo, hij voegt in, en even later zie ik de vrachtwagen die zéker wel 300 meter achter me reed, 10 miljard watt aan LED in die knakker zijn nek gooien, en hem vervolgens inhalenquote:Op maandag 9 maart 2020 20:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit jaar nog heb ik mensen gehad die toeterden dat ik aan de kant moest en mensen die heeeeeel boos gingen zwaaien. Er was in beide gevallen voor én achter me gewoon ruimte genoeg.
En ik rijd nauwelijks op de snelweg Daarnaast rijd ik ook altijd op de cruise, dus ik ben geen josti die de hele tijd wisselt van snelheid waardoor het inschatten moeilijker is.
Ik kan me op zich best voorstellen dat niet iedereen het 'in zich heeft' om hun auto vol door te trekken, mensen genoeg die denken dat ie dan ontploft, maar ik heb vaak zat in trage kuhokken moeten invoegen, en als je een beetje wilt, lukt dat echt. Oók in een i10 met wind tegen en heuveltje op. kwestie van meteen beginnen met gas geven aan het begin van de toerit, dus na de rotonde of whatever.. maar als je met 50 boven komt bij het verdrijvingsvlak, je hebt nog geen seconde gekeken wat er links naast en boven je rijdt, dan kan het idd wel eens krap worden.. maar dan kun je dus gewoon niet rijden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:39 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vind invoegen echt zo goed als nooit een issue.
Als mensen sociaal doen en plek voor me maken, top!
Is het druk en men maakt geen plek? Oke, ook prima, dan houd ik desnoods even in en schuif ik 'm achter een auto en dan is het ook goed.
Het is echt niet moeilijk. Maar ik begrijp dat niet iedereen er zo makkelijk mee omgaat
Ik kon iemand die nooit boven de 4000 toeren ging. Zei dat dat slecht voor de motor was.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 18:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik kan me op zich best voorstellen dat niet iedereen het 'in zich heeft' om hun auto vol door te trekken, mensen genoeg die denken dat ie dan ontploft, maar ik heb vaak zat in trage kuhokken moeten invoegen, en als je een beetje wilt, lukt dat echt. Oók in een i10 met wind tegen en heuveltje op. kwestie van meteen beginnen met gas geven aan het begin van de toerit, dus na de rotonde of whatever.. maar als je met 50 boven komt bij het verdrijvingsvlak, je hebt nog geen seconde gekeken wat er links naast en boven je rijdt, dan kan het idd wel eens krap worden.. maar dan kun je dus gewoon niet rijden.
Ik heb ook nooit gezeik, ik heb power zat, en er is ALTIJD meer dan 6 meter ruimte tussen voertuigen. Als je gewoon rechts voor een vrachtwagen die kort op zijn voorganger zit je knipper aan zet, gaan ze echt van het gas voor je.. als je ernaast rijdt kun je uiteraard het lazerus krijgen.. je gaat niet als beroepschauffeur met een voertuig van 40 - 50 ton een verkeersovertreding begaan omdat een ander niet kan anticiperen.
Dat had ik laatst ook omdat degene die voor me met 60 in wou voegen er plotseling achter kwam dat de rest 120 reed en ze weer naar rechts moest. Ondertussen was mijn snelheid ook al opgehoogd omdat ik graag voor zo'n josti in wil voegen en toen moest ik even een stukje uitloopstrook mee pakkenquote:Op woensdag 11 maart 2020 10:15 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb nooit last met invoegen als ik niemand voor me heb, echter afgelopen weekend weer een Duitser (die kunnen echt niet invoegen) voor me die met 70 de snelweg op ging. Ik was de 2e in een rijtje van 5 die allemaal dus met een pissnelheid moeten invoegen omdat 1 iemand het vertikt de voet op het gas te zetten. Gelukkig niet druk en mensen die ruimte maakten om in te voegen, dus ging goed. Maar ik ben er ook wel eens een rechts voorbij gegaan via invoegstrook en stuk vluchtstrook om te voorkomen dat ik met 60 in moest voegen.
Ik ken ook een gast met een diesel die altijd achter vrachtwagens hing en toen bij grote beurt was de hele roetfilter vol met troep omdat hij nooit ff wat meer toeren maakte. Garage zei ook dat je af en toe ff schoon moet blazen en gewoon gas moet geven.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:38 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik kon iemand die nooit boven de 4000 toeren ging. Zei dat dat slecht voor de motor was.
Meer afstand houden? Dan moet ik op de oprit zowat stil gaan staan en dan zelf in een paar honderd meter zien op te trekken tot acceptabel snelheid. Zo snel is mijn auto niet. Dat iemand niet doorrijdt kom je pas achter als je de scherpe bocht uitkomt waar je normaal kunt dooraccellereren van pak hem beet 60 tot 100-120. Van tevoren weet je niet dat die persoon gewoon 60 door blijft sukkelenquote:Op woensdag 11 maart 2020 10:21 schreef Maegrim het volgende:
je kan toch meer afstand houden als je dat aan ziet komen
Meestal weet je dat wel, maar het is zo asociaal om ze meteen via de vluchtstrook in te halenquote:Op woensdag 11 maart 2020 10:25 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zo snel is mijn auto niet. Dat iemand niet doorrijdt kom je pas achter als je de scherpe bocht uitkomt waar je normaal kunt dooraccellereren van pak hem beet 60 tot 100-120. Van tevoren weet je niet dat die persoon gewoon 60 door blijft sukkelen
Ik vind het asociaal om al het verkeer om je heen in gevaar te brengen omdat je te beroerd bent om het gas in te drukken en met een sukkelvaartje in te voegen tussen verkeer dat 2x zo hard rijdt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Meestal weet je dat wel, maar het is zo asociaal om ze meteen via de vluchtstrook in te halen
Wat schiet je daar mee op?quote:Op woensdag 11 maart 2020 10:21 schreef Maegrim het volgende:
je kan toch meer afstand houden als je dat aan ziet komen
Zit wel wat in hoor. Ik houd sws altijd wel wat afstand want heb hekel aan bumperklevers dus ga dat zelf uiteraard dan ook niet lopen doen...quote:
Voor ca. 20 euro kan je in ieder geval voorkomen dat ze het een tweede keer doen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 16:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Er hadden er al meer gebeld. Maar ze mogen gewoon niks doen.
En dan meteen weer achter die trage invoeger zitten die dan hooguit 70 rijd? Ik ben het met je eens dat een beetje helpt. Maar het is geen wondermiddel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zit wel wat in hoor. Ik houd sws altijd wel wat afstand want heb hekel aan bumperklevers dus ga dat zelf uiteraard dan ook niet lopen doen...
Maar als je je voorligger wat extra van je laat wegrijden terwijl je de invoegstrook nadert, en je houdt zelf in een lagere versnelling (2 of 3) even gas in, dan kan je zodra er wat afstand is tussen jou en je eventuele slak-invoeger alsnog vaart maken en met 80 a 90 invoegen ipv 60
Gelijk met 90 naar de linkerbaanquote:Op woensdag 11 maart 2020 16:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dan meteen weer achter die trage invoeger zitten die dan hooguit 70 rijd? Ik ben het met je eens dat een beetje helpt. Maar het is geen wondermiddel.
Maar voeg je dan in achter degene die (nog steeds) 60 rijdt of haal je die netjes in via de invoegstrook?quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zit wel wat in hoor. Ik houd sws altijd wel wat afstand want heb hekel aan bumperklevers dus ga dat zelf uiteraard dan ook niet lopen doen...
Maar als je je voorligger wat extra van je laat wegrijden terwijl je de invoegstrook nadert, en je houdt zelf in een lagere versnelling (2 of 3) even gas in, dan kan je zodra er wat afstand is tussen jou en je eventuele slak-invoeger alsnog vaart maken en met 80 a 90 invoegen ipv 60
Ik vind het echt heerlijk. 100 rijden, cruise control erop en gaan Perfect. Klein nadeel vind ik dat het verschil met vrachtwagens (die vaak 80/90 rijden) nu wel klein is waardoor je niet meer lekker kan/mag inhalen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering jantje, helemaal niemand op de weg en uitgerekend nu 100 rijden
Reed vorige week op een provinciale weg waar dus nu traject controle is. Mocht er 80 maar iemand vond het wel zo veilig om 60 te gaan rijden 😂quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering jantje, helemaal niemand op de weg en uitgerekend nu 100 rijden
Dit is overigens echt een terechte irritatie. Als je te hard rijdt dan zijn ze er als de kippen bij om behoorlijke boetes uit te schrijven, maar te zacht maakt niet uit. Bizar ook dat het gewoon niet strafbaar is. Op een 100 weg moet je minimaal 50 kunnen en gaan rijden. Op de snelweg is dat 60 (straks dus ook 50). Ik vind dat echt ronduit bizar, als je 50 gaat rijden op een 100 weg dan krijg je sowieso ongelukken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Reed vorige week op een provinciale weg waar dus nu traject controle is. Mocht er 80 maar iemand vond het wel zo veilig om 60 te gaan rijden 😂
Bij ons op het werk zit een Chinees die dat dagelijks doet. Lekker file rijden achter die Truusquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Reed vorige week op een provinciale weg waar dus nu traject controle is. Mocht er 80 maar iemand vond het wel zo veilig om 60 te gaan rijden 😂
Het scheelt wel een aardig beetje brandstof.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Tering jantje, helemaal niemand op de weg en uitgerekend nu 100 rijden
Eens. Al merk ik dat 100 (blijven) rijden best wel verdomd lastig is in een auto zonder cc.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het scheelt wel een aardig beetje brandstof.
Je geeft direct een reden waarom het niet heerlijk is. Ik rij liever 130/150 op de linkerbaan met auto pilot en gaan. Dan hoef je ook niet telkens naar rechts (tenzij er iemand nog harder wil).quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:50 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ik vind het echt heerlijk. 100 rijden, cruise control erop en gaan Perfect. Klein nadeel vind ik dat het verschil met vrachtwagens (die vaak 80/90 rijden) nu wel klein is waardoor je niet meer lekker kan/mag inhalen.
Ja gelukkig rijdt mijn auto niet op brandstofquote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het scheelt wel een aardig beetje brandstof.
Ja maar dat eerste is sowieso een utopie in Nederland. Zeker als je in de tijden rondom de spits rijdt. Juist met hogere snelheid moet je constant in de ankers voor langzaam verkeer, als iedereen gewoon 100 rijdt dan heb je in ieder geval een soort constante flow.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je geeft direct een reden waarom het niet heerlijk is. Ik rij liever 130/150 op de linkerbaan met auto pilot en gaan. Dan hoef je ook niet telkens naar rechts (tenzij er iemand nog harder wil).
[..]
Ja gelukkig rijdt mijn auto niet op brandstof
Daarom moet je ook wel dynamische cruise hebben Als ik in een oude auto rij ga ik ook niet links rijden inderdaad, dat gas rem hele tijd is strontirritant.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:03 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Ja maar dat eerste is sowieso een utopie in Nederland. Zeker als je in de tijden rondom de spits rijdt. Juist met hogere snelheid moet je constant in de ankers voor langzaam verkeer, als iedereen gewoon 100 rijdt dan heb je in ieder geval een soort constante flow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |