Jullie zijn ook vluchtelingen?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 09:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij de eerste les van mijn dochter (zwemles buiten school) mocht iedere ouder kijken, de hele les lang.
Het was geen les maar "wennen aan water".quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:01 schreef descon het volgende:
[..]
En vraag me af hoe een badmeester les wil geven als het kind de taal niet spreekt. Zou als zwembad zulke kinderen niet eens accepteren in de normale zwemklas als ze geen Nederlands spreken.
Lijkt me een logistiek probleem dat je prima kan oplossen met planning vooraf. Bijv vooraf kijken hoeveel kinderen tegelijk je lesgeeft en van welke afkomst die zijn (en dan Bv groepjes maken met een ouder erbij die dezelfde taal spreekt)quote:Op dinsdag 11 februari 2020 09:54 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Waren meerdere kinderen van het azc. Als al die moeders meegaan, die ook niet kunnen zwemmen, heb je een veel groter probleem bij het toezicht houden.
Het kind, is dat zo raar?quote:
Euh.....als ik zie dat mijn kind bijna verdrinkt dan gaat niemand mij negeren, hoor?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
En als er iets gebeurt, wat dan? Springen de moeders dan het bad in om te redden? Kunnen die zélf wel zwemmen?
Hoe komt dat kind in een dieper deel, dat is de vraag.
Was het niet afgesloten, waren daar ook kinderen aan het zwemmen en is hij er tussen geglipt/ gesprongen?
Is er een ongeluk gebeurd waardoor hij bewusteloos is geraakt in het water? Waren ze een wedstrijdje adem inhouden aan het doen?
Tot zover is daar niets van bekend.
Oh vreemd, foutje blijkbaar.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:00 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom quote je mijn post hier, die daar helemaal niet over gaat?
Wat een flauwekul. Je kan ook (als het moet, dat is helemaal niet gezegd) van te voren met de ouders de regels even doornemen in het Engels.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jullie zijn ook vluchtelingen?
Of gewoon Nederlanders bekend met de normen en waarden en omgangsregels in een zwembad met Badmeesters?
En hoe zie jij dat dan? Want ik heb nog nergens de toedracht gelezen, jij weet die wel?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Euh.....als ik zie dat mijn kind bijna verdrinkt dan gaat niemand mij negeren, hoor?
Dan maak ik dat wel duidelijk.
Jij vind dat ... misschien denkt de badmeester er anders over en ziet het als onderdeel van het leer proces en verwacht dat het kind zich er wel uit red.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Euh.....als ik zie dat mijn kind bijna verdrinkt dan gaat niemand mij negeren, hoor?
Dan maak ik dat wel duidelijk.
Okeequote:
Jij gaat er vanuit dat ze voldoende Engels spreken?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Je kan ook (als het moet, dat is helemaal niet gezegd) van te voren met de ouders de regels even doornemen in het Engels.
En als je je kind naar de gewone zwemles stuurt zitten alle ouders daar gewoon bij... Of gelden daar andere zwembadregels?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:07 schreef daNpy het volgende:
Jullie zijn ook vluchtelingen?
Of gewoon Nederlanders bekend met de normen en waarden en omgangsregels in een zwembad met Badmeesters?
Beetje raar als de badmeester verwacht van kinderen die niet kunnen zwemmen, zichzelf uit een netelige situatie gaan krijgen. Daar zijn ze namelijk badmeester voor om dat te voorkomen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:10 schreef descon het volgende:
[..]
Jij vind dat ... misschien denkt de badmeester er anders over en ziet het als onderdeel van het leer proces en verwacht dat het kind zich er wel uit red.
Vermoed dat dit via de basisschool ging als ik het nieuwsbericht zo lees.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
En als je je kind naar de gewone zwemles stuurt zitten alle ouders daar gewoon bij... Of gelden daar andere zwembadregels?
Kijk. Ik zit op het bankje. Ik kijk naar mijn kind. Ik zie dat hij naar het diepere gedeelte gaat.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
En hoe zie jij dat dan? Want ik heb nog nergens de toedracht gelezen, jij weet die wel?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
En als je je kind naar de gewone zwemles stuurt zitten alle ouders daar gewoon bij... Of gelden daar andere zwembadregels?
Ik zwem veel en hier zitten er bij de zwemlessen juist wel veel buitenlandse ouders vanwege die taalbarrière. Het is heel gangbaar.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 09:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Denk eerder dat die moeder juist in de weg zit.
Ouders mogen er niet voor niets niet bijzitten tijdens zwemles. (over het algemeen)
Leid het kind af of ze gaan de plek half innemen van de badmeester.
Kan juist voor een gevaarlijke situatie zorgen.
Wel zijn er steken gevallen natuurlijk, hoe kan het dat het kind is verzopen, ouders erbij of niet, iemand heeft zijn werk niet gedaan.
Nou, ik denk dat-ie het zelf niet zo heel erg vond.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
In de zin waar ik op doelde wel ja.
Door in het water te springen als je zelf niet kan zwemmen?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Kijk. Ik zit op het bankje. Ik kijk naar mijn kind. Ik zie dat hij naar het diepere gedeelte gaat.
Op dat moment is het personeel dus al niet goed genoeg aan het opletten, dus dan grijp ik in.
We hadden het nog over " zet die moeders dan op een bankje in het zwembad"
Welke reacties? Kom maar op met de bewijzen dat het niet aan het toezicht lag, want ik zie je hier niets posten dat dit onderbouwd. Blijft een dikke blunder van de school/het zwembad in mijn optiek.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:12 schreef Kim-Holland het volgende:
Het lag niet aan de toezichthouders.
Het verhaal is dan ook anders dan dat de media bericht. [zie reacties AD FB]
Gelukkig hebben ze al geld kunnen binnenharken om het kind terug naar het onveilige Eritrea te brengen.![]()
https://www.lc.nl/friesla(...)%2Fl.facebook.com%2F
Eritreërs spreken ook Engels hoorquote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Door in het water te springen als je zelf niet kan zwemmen?
Of in het Arabisch naar een badmeester te gaan schreeuwen, die dan naar jou kijkt ipv het bad? Hoe moet ik dat ingrijpen zien?
Nou.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 10:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Door in het water te springen als je zelf niet kan zwemmen?
Of in het Arabisch naar een badmeester te gaan schreeuwen, die dan naar jou kijkt ipv het bad? Hoe moet ik dat ingrijpen zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |