abonnement Unibet Coolblue
pi_191443879
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 18:14 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het zal ook eens niet een klagende leraar zijn zeg.
Paar uur in een vliegtuig zitten zonder één meter vooruit te komen geeft wel wat recht op klagen, denk ik :P
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 03:09:47 #102
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191450387
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:50 schreef Fer het volgende:
Zijn de motoren ook niet ontworpen om efficiënt te zijn op de normale kruissnelheid op 30000ft?

Als je te langzaam gaat, krijgen ze te weinig lucht om optimaal te draaien.
Is geen issue. Het vliegtuig zal eerder in een stall gaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191451808
Angstige momenten bij landingspoging op Schiphol van Air Europa
https://nos.nl/l/2322343

Je hoort in die video maar één persoon panikeren en schreeuwen, misschien hadden ze dat mens beter wat valium kunnen geven :P
pi_191452221
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je vliegt een vaste snelheid en die wordt geregeld met de throttle inderdaad tijdens de kruisvlucht. Mocht die opeens toenemen door windvlagen oid, dan herstelt zich dat vanzelf wel (bij hogere snelheden is je vliegtuig stabiel wat betreft snelheid, een hogere snelheid leidt dan tot meer weerstand waardoor je snelheid weer afneemt. In eerste instantie verandert je throttlestand dus niet als de snelheid wat omhoog loopt).
Mocht het hard toenemen dan zal er toch ingegrepen moeten worden met de throttles, en je hebt gelijk dat in extremere gevallen de speedbrakes gebruikt kunnen worden. Een andere optie is klimmen om snelheid kwijt te raken, maar daar zitten wel wat haken en ogen aan qua ander verkeer etc.
Dankje! Daar was ik naar op zoek. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191452266
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:16 schreef J.B. het volgende:
Angstige momenten bij landingspoging op Schiphol van Air Europa
https://nos.nl/l/2322343

Je hoort in die video maar één persoon panikeren en schreeuwen, misschien hadden ze dat mens beter wat valium kunnen geven :P
Aan de ene kant denk ik ook, jezus, doe ff normaal, want kan me zulke angsten helemala niet voorstellen. Aan de andere kant heb ik ook nooit in zo'n situatie gezeten, wie weet hoe ik zelf zou reageren. :+
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_191466127
KLM heeft in Charleston de 5e 787-10 (en 18e 787) in ontvangst genomen; PH-BKG "Hyacinth/Bluebell".





Toestel is onderweg en wordt rond 7 uur verwacht op Schiphol:
https://www.flightradar24.com/KLM9870/23d546d7
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 12 februari 2020 @ 07:22:05 #107
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_191466751
En zojuist geland.
pi_191472813
Nadat Qantas de afgelopen jaren al haar 21 'standaard' 747-400's al heeft uitgefaseerd, is het afgelopen zondag begonnen met het uitfaseren van de laatste 6 toestellen.
Deze 6 waren 747-400ER toestellen; Qantas was de enige luchtvaartmaatschappij die dit type heeft gevlogen.

De 747-400ER toestellen konden 760 kilometer verder vliegen dan een standaard 747-400 of 6.8 ton meer payload door een maximum takeoff weight van 413 ton; een kleine 16 ton meer dan een standaard -400.
Hiervoor waren er verscheidene zaken aangepast; grotere landing gear, aanpassingen aan de vleugels maar bovenal de toevoeging van 1 of 2 brandstoftanks in de voorste cargo-ruimte die elk ruim 12.000 liter brandstof kan bevatten. Qantas vloog hun 6 -400ER's met 1 extra brandstoftank.
(en alle 40 -400ERF's vliegen zonder extra brandstoftanks)



Tevens kregen de -400ER's het nieuwe Boeing Signature Interior met o.a. grotere bagagebakken, in de cockpit werden de CRT schermen vervangen door LCD's en nog (veel) meer zichtbare en onzichtbare aanpassingen.

Qantas bestelde op 19 december 2000 6 747-400ER's bij Boeing voor hun ultra-long routes over de Grote Oceaan.
De eerste -400ER werd op 31 oktober 2002 aan de maatschappij geleverd en was de 52e 747 voor Qantas.
Dit 17 jaar jonge toestel (VH-OEF "Sydney") is nu afgelopen zondag vanuit Sydney naar Los Angeles gevlogen waar het bij de Qantas' maintenance facility gereed wordt gemaakt voor haar allerlaatste vlucht naar de Amerikaanse woestijn.
Zo zijn met een emmer verf en een roller zijn de bekende Qantas' kangaroo en Oneworld titles afgedekt.

Eind dit jaar zijn alle Qantas 747's uitgefaseerd bij de maatschappij die eens een all-747 airline was.

Laatste vertrek uit Australië zondagavond:



Lik verf om de boel af te dekken op LAX:

Qantas VH-OEF by Jimmy Vu, on Flickr
pi_191479321
Eind 2015, begin 2016 heeft KLM 4 Airbus A330-200 toestellen uitgefaseerd.
De eerste was PH-AOH.

Dat toestel was op 2 februari 2007 aan KLM geleverd; op 24-25 oktober 2015 maakte ze haar laatste vlucht voor KLM van Dallas naar Amsterdam.
Toestel werd op Schiphol gereed gemaakt voor haar nieuwe eigenaar; het Pakistaanse Shaheen Air, inclusief paintjob.
Alle vluchten van die maatschappij werden in oktober 2018 opgeschort en de A330 werd op 6 oktober opgeslagen in Tarbes.

Afgelopen maandag is ze overgevlogen naar Shannon. Momenteel maakt ze haar allerlaatste vlucht;
naar San Bernardino, Californië voor ontmanteling en sloop: https://www.flightradar24.com/2PAOH/23d6589b
Kan ze zich voegen bij haar oude collega; de MD-11 PH-KCC "Marie Curie".
De A330 is ruim 13 jaar oud.



Met de tijdelijke registratie 2-POAH (van lease-maatschappij Aercap), op de dag van roll-out van de Shaheen livery:

151228 2-PAOH A332 SAI (ex PH-AOH will become AP-BMI) by mzunguwamap, on Flickr

Opgeslagen in Tarbes:

A330-200_ShaheenAirInternational_2-PAOH-002 by Ragnarok31, on Flickr

Het lot van de overige 3 A330's is ook onzeker. 2 andere (PH-AOL en -AOI) vlogen na Shaheen voor AtlasGlobal; de maatschappij die vandaag definitief faillissement heeft aangevraagd en zijn beide op 25 januari opgeslagen in Shannon.
De andere (PH-AOK) die al die tijd al in Istanboel staat opgeslagen *lijkt* naar het Jordanese Jordan Aviation te gaan; een charter-maatschappij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 12-02-2020 22:20:57 ]
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 01:50:38 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191482115
13 jaar, dat is wel heel jong :o

Waarom heeft KLM zo kort met deze vliegtuigen gevlogen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191484319
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 01:50 schreef derLudolf het volgende:
13 jaar, dat is wel heel jong :o

Waarom heeft KLM zo kort met deze vliegtuigen gevlogen?
Volgens mij willen ze op de lange afstanden weer volledig met Boeings gaan vliegen om de piloten makkelijker te kunnen inzetten op zowel de 777 en 787.
Minder training, 10% minder brandstof en beter te plannen
Wie dit leest is gek
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 09:48:32 #112
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191484537
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 08:58 schreef Hojdhopper het volgende:
Aan de ene kant denk ik ook, jezus, doe ff normaal, want kan me zulke angsten helemala niet voorstellen. Aan de andere kant heb ik ook nooit in zo'n situatie gezeten, wie weet hoe ik zelf zou reageren. :+
Heb geen last van vliegangst, maar zat dinsdag in een vliegtuig terug naar Schiphol en tijdens de landing kneep ik hem toch wel even.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 13 februari 2020 @ 20:01:59 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_191492852
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 01:50 schreef derLudolf het volgende:
13 jaar, dat is wel heel jong :o

Waarom heeft KLM zo kort met deze vliegtuigen gevlogen?
quote:
99s.gif Op donderdag 13 februari 2020 09:32 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Volgens mij willen ze op de lange afstanden weer volledig met Boeings gaan vliegen om de piloten makkelijker te kunnen inzetten op zowel de 777 en 787.
Minder training, 10% minder brandstof en beter te plannen
Waren dit ook geen dry-lease toestellen? Dus relatief makkelijk om uit te faseren zonder grote financiële gevolgen, itt aangekochte kisten waar eerder voor gekozen wordt om ze een heel eind op te vliegen (MD-11 bijv).
pi_191494708
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[..]

Waren dit ook geen dry-lease toestellen? Dus relatief makkelijk om uit te faseren zonder grote financiële gevolgen, itt aangekochte kisten waar eerder voor gekozen wordt om ze een heel eind op te vliegen (MD-11 bijv).
Zal idd wel lease zijn. Zullen wel via een of andere constructie bij een low cost carrier terecht komen die dan net na het vakantieseizoen failliet gaat. :+
Wie dit leest is gek
pi_191494901
Die A330's waren toch ook (deels?) om de vertraging rondom de 787 op te vangen?
So we just called him Fred too
pi_191495048
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:40 schreef Fred2 het volgende:
Die A330's waren toch ook (deels?) om de vertraging rondom de 787 op te vangen?
De 787's die eigenlijk voor Air France waren maar geruild zijn met de A350's die KLM zou krijgen.
Wie dit leest is gek
pi_191495625
quote:
99s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
De 787's die eigenlijk voor Air France waren maar geruild zijn met de A350's die KLM zou krijgen.
Wat bedoel je te zeggen?
So we just called him Fred too
  donderdag 13 februari 2020 @ 22:12:09 #118
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_191495691
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 21:40 schreef Fred2 het volgende:
Die A330's waren toch ook (deels?) om de vertraging rondom de 787 op te vangen?
Jep. De 767's moesten eruit, want daar waren ze niet tevreden over (cargo), maar de 787 was er nog niet. Dan maar de A330

De 767 was weer een halve oplossing voor de A310 die niet (meer) voldeed.

Allemaal types waar maar 10-12 jaar mee is gevlogen door KLM. Blijkbaar was er steeds geen type beschikbaar die echt voldeed aan wat KLM wilde.
  Moderator donderdag 13 februari 2020 @ 23:21:24 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191497239
Nog een paar jaar te gaan voor de 787 dus :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 14 februari 2020 @ 09:31:57 #120
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_191500488
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 22:09 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Wat bedoel je te zeggen?
KLM had oorspronkelijk A350 besteld en Air France de B787-9
En dat hebben ze een jaar geleden of zo omgeruild, A350 naar AF en B787 naar KLM
Maar ik weet dus niet of dat deze 787's betreft of ergens in de toekomst.
Wie dit leest is gek
pi_191506551
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 09:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
KLM had oorspronkelijk A350 besteld en Air France de B787-9
En dat hebben ze een jaar geleden of zo omgeruild, A350 naar AF en B787 naar KLM
Maar ik weet dus niet of dat deze 787's betreft of ergens in de toekomst.
Dat zijn de 787's die nog moeten komen :)
So we just called him Fred too
pi_191509749
MennoSwart twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 19:58:29 From Holland with love! 🇳🇱 On Valentine’s Day: Dutch pilot Joeri van Veen wrote “💖 love” in the sky via @flightradar24 flying his @VansAircraft RV12 ✈️ PH-BZT#avgeek #aviation #planespotting #Valentines2020 #valentijn #ValentinesDay https://t.co/gCF4Uw10YO reageer retweet
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bzt#23dcc00c

Bekend van de kerstboom in december 2016:: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #34: 19-09-2016 - 100 Jaar Schiphol

  Moderator zaterdag 15 februari 2020 @ 00:58:43 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191515054
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_191517722
Loos dreigement van KLM en dat weten ze bij Boeing ook.

Sterker nog, als ik een klein rekensommetje maak dan zou KLM wel eens te laat kunnen zijn met het plaatsen van orders bij zowel Airbus én Boeing om voor het einde van de levensduur van de oudste 737's te kunnen beschikken over nieuwe toestellen.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 februari 2020 @ 16:12:58 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191521354
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 09:51 schreef Fred2 het volgende:
Loos dreigement van KLM en dat weten ze bij Boeing ook.

Sterker nog, als ik een klein rekensommetje maak dan zou KLM wel eens te laat kunnen zijn met het plaatsen van orders bij zowel Airbus én Boeing om voor het einde van de levensduur van de oudste 737's te kunnen beschikken over nieuwe toestellen.
Een deel zal wel uit een leasepool gaan komen. Kan niet anders
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')