Paar uur in een vliegtuig zitten zonder één meter vooruit te komen geeft wel wat recht op klagen, denk ikquote:Op maandag 10 februari 2020 18:14 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het zal ook eens niet een klagende leraar zijn zeg.
Is geen issue. Het vliegtuig zal eerder in een stall gaan.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:50 schreef Fer het volgende:
Zijn de motoren ook niet ontworpen om efficiënt te zijn op de normale kruissnelheid op 30000ft?
Als je te langzaam gaat, krijgen ze te weinig lucht om optimaal te draaien.
Dankje! Daar was ik naar op zoek.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je vliegt een vaste snelheid en die wordt geregeld met de throttle inderdaad tijdens de kruisvlucht. Mocht die opeens toenemen door windvlagen oid, dan herstelt zich dat vanzelf wel (bij hogere snelheden is je vliegtuig stabiel wat betreft snelheid, een hogere snelheid leidt dan tot meer weerstand waardoor je snelheid weer afneemt. In eerste instantie verandert je throttlestand dus niet als de snelheid wat omhoog loopt).
Mocht het hard toenemen dan zal er toch ingegrepen moeten worden met de throttles, en je hebt gelijk dat in extremere gevallen de speedbrakes gebruikt kunnen worden. Een andere optie is klimmen om snelheid kwijt te raken, maar daar zitten wel wat haken en ogen aan qua ander verkeer etc.
Aan de ene kant denk ik ook, jezus, doe ff normaal, want kan me zulke angsten helemala niet voorstellen. Aan de andere kant heb ik ook nooit in zo'n situatie gezeten, wie weet hoe ik zelf zou reageren.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:16 schreef J.B. het volgende:
Angstige momenten bij landingspoging op Schiphol van Air Europa
https://nos.nl/l/2322343
Je hoort in die video maar één persoon panikeren en schreeuwen, misschien hadden ze dat mens beter wat valium kunnen geven
Volgens mij willen ze op de lange afstanden weer volledig met Boeings gaan vliegen om de piloten makkelijker te kunnen inzetten op zowel de 777 en 787.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:50 schreef derLudolf het volgende:
13 jaar, dat is wel heel jong
Waarom heeft KLM zo kort met deze vliegtuigen gevlogen?
Heb geen last van vliegangst, maar zat dinsdag in een vliegtuig terug naar Schiphol en tijdens de landing kneep ik hem toch wel even.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:58 schreef Hojdhopper het volgende:
Aan de ene kant denk ik ook, jezus, doe ff normaal, want kan me zulke angsten helemala niet voorstellen. Aan de andere kant heb ik ook nooit in zo'n situatie gezeten, wie weet hoe ik zelf zou reageren.
quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:50 schreef derLudolf het volgende:
13 jaar, dat is wel heel jong
Waarom heeft KLM zo kort met deze vliegtuigen gevlogen?
Waren dit ook geen dry-lease toestellen? Dus relatief makkelijk om uit te faseren zonder grote financiële gevolgen, itt aangekochte kisten waar eerder voor gekozen wordt om ze een heel eind op te vliegen (MD-11 bijv).quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze op de lange afstanden weer volledig met Boeings gaan vliegen om de piloten makkelijker te kunnen inzetten op zowel de 777 en 787.
Minder training, 10% minder brandstof en beter te plannen
Zal idd wel lease zijn. Zullen wel via een of andere constructie bij een low cost carrier terecht komen die dan net na het vakantieseizoen failliet gaat.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Waren dit ook geen dry-lease toestellen? Dus relatief makkelijk om uit te faseren zonder grote financiële gevolgen, itt aangekochte kisten waar eerder voor gekozen wordt om ze een heel eind op te vliegen (MD-11 bijv).
De 787's die eigenlijk voor Air France waren maar geruild zijn met de A350's die KLM zou krijgen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:40 schreef Fred2 het volgende:
Die A330's waren toch ook (deels?) om de vertraging rondom de 787 op te vangen?
Wat bedoel je te zeggen?quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
De 787's die eigenlijk voor Air France waren maar geruild zijn met de A350's die KLM zou krijgen.
Jep. De 767's moesten eruit, want daar waren ze niet tevreden over (cargo), maar de 787 was er nog niet. Dan maar de A330quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:40 schreef Fred2 het volgende:
Die A330's waren toch ook (deels?) om de vertraging rondom de 787 op te vangen?
KLM had oorspronkelijk A350 besteld en Air France de B787-9quote:
Dat zijn de 787's die nog moeten komenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 09:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
KLM had oorspronkelijk A350 besteld en Air France de B787-9
En dat hebben ze een jaar geleden of zo omgeruild, A350 naar AF en B787 naar KLM
Maar ik weet dus niet of dat deze 787's betreft of ergens in de toekomst.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bzt#23dcc00ctwitter:MennoSwart twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 19:58:29 From Holland with love! 🇳🇱 On Valentine’s Day: Dutch pilot Joeri van Veen wrote “💖 love” in the sky via @flightradar24 flying his @VansAircraft RV12 ✈️ PH-BZT#avgeek #aviation #planespotting #Valentines2020 #valentijn #ValentinesDay https://t.co/gCF4Uw10YO reageer retweet
Een deel zal wel uit een leasepool gaan komen. Kan niet andersquote:Op zaterdag 15 februari 2020 09:51 schreef Fred2 het volgende:
Loos dreigement van KLM en dat weten ze bij Boeing ook.
Sterker nog, als ik een klein rekensommetje maak dan zou KLM wel eens te laat kunnen zijn met het plaatsen van orders bij zowel Airbus én Boeing om voor het einde van de levensduur van de oudste 737's te kunnen beschikken over nieuwe toestellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |