Paar uur in een vliegtuig zitten zonder één meter vooruit te komen geeft wel wat recht op klagen, denk ikquote:Op maandag 10 februari 2020 18:14 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het zal ook eens niet een klagende leraar zijn zeg.
Is geen issue. Het vliegtuig zal eerder in een stall gaan.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:50 schreef Fer het volgende:
Zijn de motoren ook niet ontworpen om efficiënt te zijn op de normale kruissnelheid op 30000ft?
Als je te langzaam gaat, krijgen ze te weinig lucht om optimaal te draaien.
Dankje! Daar was ik naar op zoek.quote:Op maandag 10 februari 2020 17:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je vliegt een vaste snelheid en die wordt geregeld met de throttle inderdaad tijdens de kruisvlucht. Mocht die opeens toenemen door windvlagen oid, dan herstelt zich dat vanzelf wel (bij hogere snelheden is je vliegtuig stabiel wat betreft snelheid, een hogere snelheid leidt dan tot meer weerstand waardoor je snelheid weer afneemt. In eerste instantie verandert je throttlestand dus niet als de snelheid wat omhoog loopt).
Mocht het hard toenemen dan zal er toch ingegrepen moeten worden met de throttles, en je hebt gelijk dat in extremere gevallen de speedbrakes gebruikt kunnen worden. Een andere optie is klimmen om snelheid kwijt te raken, maar daar zitten wel wat haken en ogen aan qua ander verkeer etc.
Aan de ene kant denk ik ook, jezus, doe ff normaal, want kan me zulke angsten helemala niet voorstellen. Aan de andere kant heb ik ook nooit in zo'n situatie gezeten, wie weet hoe ik zelf zou reageren.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:16 schreef J.B. het volgende:
Angstige momenten bij landingspoging op Schiphol van Air Europa
https://nos.nl/l/2322343
Je hoort in die video maar één persoon panikeren en schreeuwen, misschien hadden ze dat mens beter wat valium kunnen geven
Volgens mij willen ze op de lange afstanden weer volledig met Boeings gaan vliegen om de piloten makkelijker te kunnen inzetten op zowel de 777 en 787.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:50 schreef derLudolf het volgende:
13 jaar, dat is wel heel jong
Waarom heeft KLM zo kort met deze vliegtuigen gevlogen?
Heb geen last van vliegangst, maar zat dinsdag in een vliegtuig terug naar Schiphol en tijdens de landing kneep ik hem toch wel even.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 08:58 schreef Hojdhopper het volgende:
Aan de ene kant denk ik ook, jezus, doe ff normaal, want kan me zulke angsten helemala niet voorstellen. Aan de andere kant heb ik ook nooit in zo'n situatie gezeten, wie weet hoe ik zelf zou reageren.
quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:50 schreef derLudolf het volgende:
13 jaar, dat is wel heel jong
Waarom heeft KLM zo kort met deze vliegtuigen gevlogen?
Waren dit ook geen dry-lease toestellen? Dus relatief makkelijk om uit te faseren zonder grote financiële gevolgen, itt aangekochte kisten waar eerder voor gekozen wordt om ze een heel eind op te vliegen (MD-11 bijv).quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze op de lange afstanden weer volledig met Boeings gaan vliegen om de piloten makkelijker te kunnen inzetten op zowel de 777 en 787.
Minder training, 10% minder brandstof en beter te plannen
Zal idd wel lease zijn. Zullen wel via een of andere constructie bij een low cost carrier terecht komen die dan net na het vakantieseizoen failliet gaat.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Waren dit ook geen dry-lease toestellen? Dus relatief makkelijk om uit te faseren zonder grote financiële gevolgen, itt aangekochte kisten waar eerder voor gekozen wordt om ze een heel eind op te vliegen (MD-11 bijv).
De 787's die eigenlijk voor Air France waren maar geruild zijn met de A350's die KLM zou krijgen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:40 schreef Fred2 het volgende:
Die A330's waren toch ook (deels?) om de vertraging rondom de 787 op te vangen?
Wat bedoel je te zeggen?quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
De 787's die eigenlijk voor Air France waren maar geruild zijn met de A350's die KLM zou krijgen.
Jep. De 767's moesten eruit, want daar waren ze niet tevreden over (cargo), maar de 787 was er nog niet. Dan maar de A330quote:Op donderdag 13 februari 2020 21:40 schreef Fred2 het volgende:
Die A330's waren toch ook (deels?) om de vertraging rondom de 787 op te vangen?
KLM had oorspronkelijk A350 besteld en Air France de B787-9quote:
Dat zijn de 787's die nog moeten komenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 09:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
KLM had oorspronkelijk A350 besteld en Air France de B787-9
En dat hebben ze een jaar geleden of zo omgeruild, A350 naar AF en B787 naar KLM
Maar ik weet dus niet of dat deze 787's betreft of ergens in de toekomst.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bzt#23dcc00ctwitter:MennoSwart twitterde op vrijdag 14-02-2020 om 19:58:29 From Holland with love! 🇳🇱 On Valentine’s Day: Dutch pilot Joeri van Veen wrote “💖 love” in the sky via @flightradar24 flying his @VansAircraft RV12 ✈️ PH-BZT#avgeek #aviation #planespotting #Valentines2020 #valentijn #ValentinesDay https://t.co/gCF4Uw10YO reageer retweet
Een deel zal wel uit een leasepool gaan komen. Kan niet andersquote:Op zaterdag 15 februari 2020 09:51 schreef Fred2 het volgende:
Loos dreigement van KLM en dat weten ze bij Boeing ook.
Sterker nog, als ik een klein rekensommetje maak dan zou KLM wel eens te laat kunnen zijn met het plaatsen van orders bij zowel Airbus én Boeing om voor het einde van de levensduur van de oudste 737's te kunnen beschikken over nieuwe toestellen.
Wauwtwitter:AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 17:21:46 ‘From now on, that’s how you land!’ Earlier today at @HeathrowAirport: @Airbus A380 @EtihadAirways, crosswind landing during #StormDennis. Video: https://t.co/g4gKvMaAb6 🇬🇧 @AirbusPRESS @a380fanclub @stef_schaffrath @sara_rcc @AirbusintheUK https://t.co/VmlK1d25Gs reageer retweet
Altijd mooi een stormlanding met zulk zwaar materieel . Ongetwijfeld ook voor de piloten.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 19:44 schreef Pino112 het volgende:Wauwtwitter:AeronewsGlobal twitterde op zaterdag 15-02-2020 om 17:21:46 ‘From now on, that’s how you land!’ Earlier today at @:HeathrowAirport: @:Airbus A380 @:EtihadAirways, crosswind landing during #StormDennis. Video: https://t.co/g4gKvMaAb6 🇬🇧 @:AirbusPRESS @:a380fanclub @:stef_schaffrath @:sara_rcc @:AirbusintheUK https://t.co/VmlK1d25Gs reageer retweet
Als er geen botsingsgevaar is geweest dan het laatste.quote:Op zondag 16 februari 2020 11:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tja, wat verstaan ze onder gesloten. Vanwege werkzaamheden of gewoon nog niet officieel geopend.
Denk dat dat dit vliegtuig is ja, zoals in de tekst staat.quote:Op zondag 16 februari 2020 11:39 schreef Viezze het volgende:
De veiligheidspin nog in het neuswiel, die zorgt er toch voor dat de besturing wordt geblokkeerd? Hoe kan het vliegtuig dan op de startbaan op Ivalo zijn gekomen dan?
Volgens mij is dit ergens de afgelopen weken ook al een keer bij HV gebeurd.
Pushback heeft `m misschien recht op de baan gezet?quote:Op zondag 16 februari 2020 11:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Denk dat dat dit vliegtuig is ja, zoals in de tekst staat.
Heeft echt niets met elkaar te maken...quote:Op zondag 16 februari 2020 11:16 schreef DeeBee het volgende:
MaAr hEt iS veIliG oM veRDeR uIt tE brEIdeN hOor!
Helemaal vanaf de terminal naar de startpositie op de baan? Praktisch gezien niet onmogelijk natuurlijk, maar als je kijkt via Google Maps naar het bewuste vliegveld enigszins onlogisch.quote:Op zondag 16 februari 2020 12:06 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Pushback heeft `m misschien recht op de baan gezet?
Ah never mind, ik dacht dat dit incident gisteren plaatsvond maar was al in januariquote:Op zondag 16 februari 2020 11:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Denk dat dat dit vliegtuig is ja, zoals in de tekst staat.
Nee, het bericht is van gisteren. Maar het incident was al langer geleden:quote:Op zondag 16 februari 2020 14:48 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dit gaat over gisteren. Volgens mij was er een tijd terug eenzelfde incident.
quote:Deze miscommunicatie vond plaats op zaterdag 18 januari en gebeurde vlak nadat een toestel van Transavia de Buitenveldertbaan bezet hield, omdat er nog een veiligheidspin in het landingsgestel zat.
Nee, die tekst over die gesloten baan is incident van vorige maand.quote:Op zondag 16 februari 2020 14:48 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dit gaat over gisteren. Volgens mij was er een tijd terug eenzelfde incident.
Vindt de beargumentering van NH nieuws wel slap. Het geluidsfragment maakt het nieuwsbericht alleen maar spectaculairder, het voegt niet iets nieuws toe.quote:Op zondag 16 februari 2020 15:37 schreef Adrie072 het volgende:
NH Nieuws vindt het maatschappelijk en journalistiek belang van dit fragment echter van dusdanig hoge waarde, dat wij deze niet willen verwijderen. De veiligheidssituatie op Schiphol is een belangrijk onderwerp, blijkt ook uit de vele bezorgde reacties onder het artikel. Veel omwonenden maken zich al jarenlang zorgen over de groei en de daarbijbehorende veiligheidsrisico's. Ook de Onderzoeksraad voor Veiligheid waarschuwde hier al voor.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)richt-over-landingen
quote:Op zondag 16 februari 2020 11:39 schreef Viezze het volgende:
De veiligheidspin nog in het neuswiel, die zorgt er toch voor dat de besturing wordt geblokkeerd?
Daardoor, dus.quote:This had not been noticed on departure from Ivalo due to the slippery ground, so that they steered the aircraft with engine power rather than nose wheel steering.
Eens. Plus dat de meeste mensen helemaal niks verstaan van het radioverkeer. Laat staan dat ze begrijpen wat er gezegd wordtquote:Op zondag 16 februari 2020 17:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vindt de beargumentering van NH nieuws wel slap. Het geluidsfragment maakt het nieuwsbericht alleen maar spectaculairder, het voegt niet iets nieuws toe.
Mag dan wel slap zijn, maar ze moeten gewoon zelf kunnen bepalen wat ze wel of niet willen publiceren. Uiteindelijk heeft LVNL namelijk gewoon ongelofelijk geblunderd en moeten ze nu dus niet klagen dat er publiciteit voor hun blunder is.quote:Op zondag 16 februari 2020 17:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vindt de beargumentering van NH nieuws wel slap. Het geluidsfragment maakt het nieuwsbericht alleen maar spectaculairder, het voegt niet iets nieuws toe.
Ja, binnen de kaders van de wet.quote:Op zondag 16 februari 2020 17:56 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Mag dan wel slap zijn, maar ze moeten gewoon zelf kunnen bepalen wat ze wel of niet willen publiceren.
Als die Europese Verordening, waar ze zich op beroepen, bestaat, dan mogen ze dat wellicht niet. En het doet niet ter zake of de LVNL 'ongelofelijk geblunderd' heeft. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. In de luchtvaart wordt daar over het algemeen heel goed mee omgegaan. NH nieuws wil het alleen maar spectaculair brengen.quote:Op zondag 16 februari 2020 17:56 schreef Carlos93 het volgende:
Mag dan wel slap zijn, maar ze moeten gewoon zelf kunnen bepalen wat ze wel of niet willen publiceren. Uiteindelijk heeft LVNL namelijk gewoon ongelofelijk geblunderd en moeten ze nu dus niet klagen dat er publiciteit voor hun blunder is.
Als die bestaat, dan is dat ook ongelofelijk triest. Is een manier om geblunder in de doofpot te stoppen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen LVNL oid, maar als ze blunderen mag dat van mij best aan de hoogste boom gehangen worden, ook als dat spectaculair nieuws geeft.quote:Op zondag 16 februari 2020 18:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als die Europese Verordening, waar ze zich op beroepen, bestaat, dan mogen ze dat wellicht niet. En het doet niet ter zake of de LVNL 'ongelofelijk geblunderd' heeft. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. In de luchtvaart wordt daar over het algemeen heel goed mee omgegaan. NH nieuws wil het alleen maar spectaculair brengen.
Ok, laat maar. Wij denken daar structureel anders over. En de bedrijfstak (gelukkig) over het algemeen ook.quote:Op zondag 16 februari 2020 18:08 schreef Carlos93 het volgende:
Als die bestaat, dan is dat ook ongelofelijk triest. Is een manier om geblunder in de doofpot te stoppen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen LVNL oid, maar als ze blunderen mag dat van mij best aan de hoogste boom gehangen worden, ook als dat spectaculair nieuws geeft.
Als LVNL namelijk niet wil dat dit gebeurd, dan moeten ze niet blunderen. Tevens moeten ze er voor zorgen dat nieuwskanalen zoals deze niet aan hun data kan komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |