Als in Nederland een nieuwe besmettelijke ziekte uitbrak, met pakweg 100 gevallen en 3 doden, dan zou jij jouw reeds betaalde vakantie in het buitenland annuleren?quote:Op woensdag 5 februari 2020 00:52 schreef ootjekatootje het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, tig miljoenen zitten binnen. Al dagen en sommigen, blijkbaar met een dikke portemonnee kunnen wel weg. En vervolgens de wereld besmetten.
Ik vind dat onrechtvaardig, zeker omdat de meerderheid van de Chinezen hier geen blaam aan treft.
Degene die nu vrijwillig afreizen naar China, dat kan ik geen medeleven voor opbrengen volgende week.
Ik vermoed namelijk dat het erger is dan we denken.
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 05-02-2020 om 00:55:20UPDATE: China's National Health Commission reports 675 new cases of coronavirus, adding to the more than 3,100 announced 2 hours ago https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Teveel informatie maar geen officiële informatie, geen officiële beelden of updates inderdaad.quote:Op woensdag 5 februari 2020 00:53 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Het boeit me niet echt en ik denk heel veel mensen. Het is teveel gehyped om serieus te nemen. Heeft de media zeker een rol in, dus als we om zeep gaan dan kan het zomaar door de media zijn. Dat we het niet serieus nemen òf te serieus.
Ik kan er niks meer van brouwen iig.
Wat voor idiote vergelijking is dit nu weer?quote:Op woensdag 5 februari 2020 00:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als in Nederland een nieuwe besmettelijke ziekte uitbrak, met pakweg 100 gevallen en 3 doden, dan zou jij jouw reeds betaalde vakantie in het buitenland annuleren?
Geen officiële informatie?quote:Op woensdag 5 februari 2020 00:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Teveel informatie maar geen officiële informatie, geen officiële beelden of updates inderdaad.
Dan kun je twee dingen doen, zelf gaan zoeken op Social media of aannemen wat de instanties zeggen en die twee dingen liggen heel ver uit elkaar momenteel.
Ja jij gelooft al dagen de cijfers van de overheid in China. Ik niet, ook nooit gedaan.quote:
Ik zeg ook niet dat ik alle cijfers geloof, maar officiële informatie is er dus wel. Wat zou je aan officiële beelden willen dan?quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja jij gelooft al dagen de cijfers van de overheid in China. Ik niet, ook nooit gedaan.
Dus het heeft geen zin daar een discussie over te voeren. Ik geloof die cijfers niet.
Alleen naar cijfers kijken geeft lang niet genoeg context om daar iets zinnigs over te zeggen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:02 schreef Digi2 het volgende:
Opnieuw geen enkele dode in de rest van China behalve in Hubei province ondanks het grote aantal besmettingen en critical cases. Dit is toch totaal ongeloofwaardig
Ik zie betrouwbare beelden, die jij hier al dagen lacherig belachelijk maakt.quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik alle cijfers geloof, maar officiële informatie is er dus wel. Wat zou je aan officiële beelden willen dan?
Ook dat zeg ik helemaal niet. Wel dat je niet alle sensatiefilmpjes moet geloven, maar goed, dat is aan dovemansoren gericht.quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zie betrouwbare beelden, die jij hier al dagen lacherig belachelijk maakt.
Want alles is fake toch?
Nee, lach het maar weg. Het lijkt al dagen alsof je Rutte bent, of in ieder geval een groot fan van hem. Haha, lol... Zoietsquote:Op woensdag 5 februari 2020 01:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alleen naar cijfers kijken geeft lang niet genoeg context om daar iets zinnigs over te zeggen.
Nee, ik kan heel goed een scheiding maken tussen echt en nep.quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook dat zeg ik helemaal niet. Wel dat je niet alle sensatiefilmpjes moet geloven, maar goed, dat is aan dovemansoren gericht.
Hoezo, in verhouding tot de totale Nederlandse bevolking zijn dat meer gevallen en doden dan er vorige week in China waren, jij zou dus gemiddeld een groter besmettingsrisico vormen dan een Chinees die vorige week op reis vertrok.quote:Op woensdag 5 februari 2020 00:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat voor idiote vergelijking is dit nu weer?
Dat maakt het simpelweg niet echt. Of beter gezegd: dat zegt echt totaal niks over of het met de situatie rondom dit virus te maken heeft.quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, ik kan heel goed een scheiding maken tussen echt en nep.
Ik zie vele slachtoffers shacken. Net voordat ze overlijden.
Het enorme verschil in mortaliteit in en buiten Hubei province komt nu ook bij Lookner ter sprake.quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alleen naar cijfers kijken geeft lang niet genoeg context om daar iets zinnigs over te zeggen.
tussen het moment dat je hier riep het valt wel mee en nu, zijn we al 400 doden verder. Volgens de officiële getallen...quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat maakt het simpelweg niet echt. Of beter gezegd: dat zegt echt totaal niks over of het met de situatie rondom dit virus te maken heeft.
"Maar er zijn veel veel filmpjes!"
Ja, omdat werkelijk elk filmpje met iemand die al schokkend naar de grond gaat en er Chinees uit ziet tig likes krijgt.
Niks lacherig aan.
Nee, zeker nietquote:Op woensdag 5 februari 2020 01:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat maakt het simpelweg niet echt. Of beter gezegd: dat zegt echt totaal niks over of het met de situatie rondom dit virus te maken heeft.
"Maar er zijn veel veel filmpjes!"
Ja, omdat werkelijk elk filmpje met iemand die al schokkend naar de grond gaat en er Chinees uit ziet tig likes krijgt.
Niks lacherig aan.
twitter:IsChinar twitterde op woensdag 05-02-2020 om 00:20:16Not much privacy but they seem to be getting much better beds in this one at least. Forgive the morbid humour, it's distressing to watch this happening. We seem to be shifting into a higher gear here, with mass-scale quarantine facilities being prepared. #coronavirus #quarantine https://t.co/ksLdGeUNND reageer retweet
twitter:globaltimesnews twitterde op woensdag 05-02-2020 om 01:21:02Charts show daily figures of confirmed cases of novel #coronavirus in Hubei Province and all of China. Hubei reported 3,156 new cases and 65 deaths on Feb 4 compared with 3,887 new cases and 65 deaths nationwide. https://t.co/CS4vdDf5r7 reageer retweet
Medische faciliteiten buiten Hubei niet overbelast en lag in de mortaliteit door latere besmetting verklaren een deel. Bij SARS duurde het gemiddeld 36 dagen geloof ik. Hoe zit dat hier eigenlijk?quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:02 schreef Digi2 het volgende:
Opnieuw geen enkele dode in de rest van China behalve in Hubei province ondanks het grote aantal besmettingen en critical cases. Dit is toch totaal ongeloofwaardig
De mortaliteit buiten mainland China is 1% vergeleken met 0,14% in mainland China ex Hubei province. Dat is ook een aanzienlijk verschil waarvoor een logische verklaring ontbreekt.quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Medische faciliteiten buiten Hubei niet overbelast en lag in de mortaliteit door latere besmetting verklaren een deel. Bij SARS duurde het gemiddeld 36 dagen geloof ik. Hoe zit dat hier eigenlijk?
Maar het blijft curieus ja. Ik denk eigenlijk dat het nog veel erger is in Wuhan.
Kleinere sample size buiten China. Één of twee overledenen en de mortaliteit schiet omhoog.quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:50 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De mortaliteit buiten mainland China is 1% vergeleken met 0,14% in mainland China ex Hubei province. Dat is ook een aanzienlijk verschil waarvoor een logische verklaring ontbreekt.
Dat is waar maar de sample size buiten China neemt toe en op langere termijn zou dat een betrouwbaarder beeld moeten gaan opleveren mijnsinziens.quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kleinere sample size buiten China. Één of twee overledenen en de mortaliteit schiet omhoog.
Nee, je bent zeker niet de enige.quote:Op woensdag 5 februari 2020 00:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Ben ik nu de enige die Chinezen die nu aan het reizen zijn een stelletje asosialen vind?
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 05-02-2020 om 01:41:03On February 4, there were 38 new cases outside mainland China, the biggest daily increase to date https://t.co/ZpVR3No4OK reageer retweet
twitter:lookner twitterde op woensdag 05-02-2020 om 02:20:22Update on Japan cruise ship: "Among the passengers, samples of 273 people have been taken, ministry officials said. Out of 31 results returned so far, 10 people had tested positive."h/t @SoundsRetreathttps://t.co/9l8vH29I5A reageer retweet
damn... maar 31 getest dus. Maar dat zullen dan wel mensen zijn die al symptomen hadden mag ik hopen anders heeft 1/3 van het schip het...quote:Op woensdag 5 februari 2020 02:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:lookner twitterde op woensdag 05-02-2020 om 02:20:22Update on Japan cruise ship: "Among the passengers, samples of 273 people have been taken, ministry officials said. Out of 31 results returned so far, 10 people had tested positive."h/t @:SoundsRetreathttps://t.co/9l8vH29I5A reageer retweet
Lijst van de ziekenhuizen:quote:Op dinsdag 4 februari 2020 22:30 schreef Markesh het volgende:
Bron graag dat Wuhan 111 ziekenhuizen heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron:
https://www.google.com/search hospitals+wuhanBestaande ziekenhuizen waren net als in NL voor de reguliere zorg, niet berekend op een uitbraak.quote:Vandaar dat er een extra ziekenhuis gebouwd moest worden in 10 dagen en dat ze iedere zaal, stadium en hal inrichten als veldhospitaals🙄
[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 05-02-2020 02:41:51 ]
Waren er wel symptomen, ze hoorden tijdens deze reis dat er tijdens de vorige cruise iemand later het virus bleek te hebben en zijn, die zat er dus niet meer op.quote:Op woensdag 5 februari 2020 02:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
damn... maar 31 getest dus. Maar dat zullen dan wel mensen zijn die al symptomen hadden mag ik hopen anders heeft 1/3 van het schip het...
Nep.quote:Op woensdag 5 februari 2020 02:50 schreef n__n het volgende:
Was deze al gepost? Is datzelfde kanaal als die ondertitelde Chen Qiushi-filmpjes en lijkt het ook te vermelden als iets 'uncomfirmed' is.
Omdat er 111 ziekenhuizen in Wuhan zijn, en 8 slachtoffers achter elkaar in 1 ziekenhuis 2 dagen op rij (al dan niet de hele dag door) niet representatief kan zijn.quote:
Ja maar we weten inmiddels toch wel dat de situatie zoals door China en de WHO geschetst ook niet volledig klopt?quote:Op woensdag 5 februari 2020 03:03 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat er 111 ziekenhuizen in Wuhan zijn, en 8 slachtoffers achter elkaar in 1 ziekenhuis 2 dagen op rij (al dan niet de hele dag door) niet representatief kan zijn.
De overledenen in take 1 zijn gekneveld?, in take 2 liggen ze op banken, met welk nut wanneer er zieke mensen staan te wachten.
Nog los van het hygiënische aspect.
Dat hangt af van de definitie van "ziekenhuis". Ik woon in Mexico en woon in een stad met 1,5 miljoen inwoners met 21 ziekenhuizen. Veel van deze ziekenhuizen zijn echter erg klein.quote:Op woensdag 5 februari 2020 03:03 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat er 111 ziekenhuizen in Wuhan zijn, en 8 slachtoffers achter elkaar in 1 ziekenhuis 2 dagen op rij (al dan niet de hele dag door) niet representatief kan zijn.
De overledenen in take 1 zijn gekneveld?, in take 2 liggen ze op banken, met welk nut wanneer er zieke mensen staan te wachten.
Nog los van het hygiënische aspect.
Alleen doordat er veel meer doden gerapporteerd worden? Hou er rekening mee dat er in een stad als Wuhan sowieso rond de ~320-400 doden per dag vallen. Hieronder zitten natuurlijk ook mensen die aan een gewone griep overlijden, maar die worden natuurlijk ook direct verbrand aangezien men momenteel niet genoeg capaciteit heeft.quote:Op woensdag 5 februari 2020 04:07 schreef n__n het volgende:
[..]
Ja maar we weten inmiddels toch wel dat de situatie zoals door China en de WHO geschetst ook niet volledig klopt?
Yep dat zei ik in het vorige topic ook. Op een normale dag in NL (ongeveer zelfde populatie) sterven er 420 man.quote:Op woensdag 5 februari 2020 04:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Alleen doordat er veel meer doden gerapporteerd worden? Hou er rekening mee dat er in een stad als Wuhan sowieso rond de ~320-400 doden per dag vallen. Hieronder zitten natuurlijk ook mensen die aan een gewone griep overlijden, maar die worden natuurlijk ook direct verbrand aangezien men momenteel niet genoeg capaciteit heeft.
Omdat de capaciteit er niet is iedereen te testen, en er achterstanden zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2020 04:07 schreef n__n het volgende:
Ja maar we weten inmiddels toch wel dat de situatie zoals door China en de WHO geschetst ook niet volledig klopt?
En we weten niet hoeveel besmette personen er zijn, in een aantal landen en in Hubei zou dat veel hoger kunnen liggen dan het aantal bevestigde gevallen.quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kleinere sample size buiten China. Één of twee overledenen en de mortaliteit schiet omhoog.
.quote:Op woensdag 5 februari 2020 05:03 schreef BlaZ het volgende:
Nog eens een update van de stedenlijst. (Links: geïnfecteerden, Rechts: overledenen)
laatste update staat rechts.
Ezhou vind ik een interessant geval.
5385 (+576)(+894)(+1033)(+1242) Wuhan 344 (+33)(+32)(+41)(+48)
1422(+153)(+276)(+244)(+176) Huanggang 20(+2)(+1)(+2)(+2)
1020 (+87)(+121)(+169)(+202) Xiaogan 18(+3)(+1)(+3)
632 (+61)(+94)(+107)(+84) Xiangyang 1(+1)
499 (+66)(+46)(+166)(+114) Jingzhou 7 (+1)(+2)(+1)
639 (+76)(+80)(+74)(+183) Suizhou 8 (+1)(+2)(+2)(+1)
452 (+109)(+77)(+39)(+60) Yichang 3(+2)
406 (+41)(+43)(+82)(+71) Huangshi 2(+1)
387(+24)(+78)(+16)(+55) Jingmen 13(+2)(+4)(+3)
366 Chongqing 2
339 (+14)(+24)(+26)(+49) Wenzhou
332(+40)(+40)(+50)(+52) Xianning
322(+38)(+51)(+28)(+26) Ezhou 22(+3)(+4)(+2)(+3)
291 (+27)(+35)(+44)(+35) Shiyan
268 (+37)(+38)(+24) Shenzhen
213 (+42)(+16)(+10)(+11) Shanghai 1
215(+23)(+24) Beijing 1
215 (+38)(+29)(+21)(+16) Guanzhou
188 (+7)(+43)(+29)(+19) Xiantao 5(+2)
127 (+15)(+17)(+16)(+2) Tianmen 10 (+1)(+3)
151 (+26)(+13)(+23) Changsha
123 (+6)(+12) Enshi
132 (+12)(+8)(+14) Hangzhou
115(+5)(+9)(+6) Taizhou
102 (+27) Ningbo
121 (+14)(+18) Nanchang
Het lijkt haast wel of we in Ezhou en Tianmen te maken hebben met een andere meetmethode. Huanggang lijkt aan de andere kant wel een erg laag sterftepercentage te hebben.quote:Op woensdag 5 februari 2020 06:10 schreef Idisrom het volgende:
[..]
.
Dank je voor deze update.
In Xiangyang de eerste dode en in Yichang twee doden erbij. Ook in het westen van Hubei overlijden slachtoffers.
Je hebt gelijk, het aantal doden van Ezhou, maar ook van Tianmen zijn heel hoog t.o.v. het aantal zieken.
Dan valt Changsha mij ontzettend mee, ook qua aantal ziektegevalllen.
Zit je als rat in de val op dat schipquote:Op woensdag 5 februari 2020 02:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:lookner twitterde op woensdag 05-02-2020 om 02:20:22Update on Japan cruise ship: "Among the passengers, samples of 273 people have been taken, ministry officials said. Out of 31 results returned so far, 10 people had tested positive."h/t @:SoundsRetreathttps://t.co/9l8vH29I5A reageer retweet
Hoor net op het nieuws dat nog niet iedereen getest is en dat men minstens twee weken aan boord moet blijven.quote:Op woensdag 5 februari 2020 07:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Zit je als rat in de val op dat schip
Nu ben ik wel benieuwd... dit zijn allemaal cruises in Azie maar genoeg cruises gaan ook richting Europa en dat duurt een week ... wat 2 ofzo? Word daar wel naar gekeken?twitter:BNODesk twitterde op woensdag 05-02-2020 om 06:46:02NEW: Hong Kong investigating cruise ship with 1,800 people on board after learning that 3 former passengers were diagnosed with coronavirus; 30 crew members report symptoms - REU/RTHK reageer retweet
twitter:howroute twitterde op maandag 03-02-2020 om 20:58:39This is similar to what we’ve seen in other videos, people collapse due to #coronavirus (a possible heart, lungs or nervous system failure, seizure). The original poster (@hongyihope) says he saw multiple corpses lying on the street in Wuhan, China. https://t.co/WihBpkMqtA reageer retweet
Erg leuk bordspel trouwens, Pandemicquote:Op woensdag 5 februari 2020 07:08 schreef thabit het volgende:
Wanneer kunnen we het bordspel Pandemic: Corona verwachten?
Mwah... stel je woont daar en had al een reis geboekt. Je voelt je prima en kijkt uit naar de reis. Dan snap ik wel dat je gaat.quote:Op woensdag 5 februari 2020 00:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Ben ik nu de enige die Chinezen die nu aan het reizen zijn een stelletje asosialen vind?
Niet degene van 1-15 januari maar wel die afgelopen week doodleuk het vliegtuig namen en nu besmet blijken te zijn?
Tja, als de autoriteiten zeggen dat het veilig is, dan gaan de meesten.quote:Op woensdag 5 februari 2020 07:45 schreef Coeus het volgende:
[..]
Mwah... stel je woont daar en had al een reis geboekt. Je voelt je prima en kijkt uit naar de reis. Dan snap ik wel dat je gaat.
of Coronisten van Wuhanquote:Op woensdag 5 februari 2020 07:08 schreef thabit het volgende:
Wanneer kunnen we het bordspel Pandemic: Corona verwachten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 februari 2020 07:59 schreef DemonRage het volgende:
Weet je hoe ze in China vaststellen of iemand echt dood is?Nee, niet too soon. Gewoon niet grappig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig nog wat wijze woorden hier.quote:Op woensdag 5 februari 2020 01:18 schreef crystal_meth het volgende:
Ik heb geen enkel filmpje bekeken, maar ik ben vrij zeker dat degenen die aan deze ziekte sterven reeds uren voordien al niet meer op hun benen kunnen staan. Tenzij je ze in hun bed ziet sterven zou ik het met een korrel zout nemen...
Echt he, het grootste probleem rondom het Wuhan-vrius?quote:Op woensdag 5 februari 2020 07:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
NOG een cruiseship (de 3e) bij Hong Kong nu:Nu ben ik wel benieuwd... dit zijn allemaal cruises in Azie maar genoeg cruises gaan ook richting Europa en dat duurt een week ... wat 2 ofzo? Word daar wel naar gekeken?twitter:BNODesk twitterde op woensdag 05-02-2020 om 06:46:02NEW: Hong Kong investigating cruise ship with 1,800 people on board after learning that 3 former passengers were diagnosed with coronavirus; 30 crew members report symptoms - REU/RTHK reageer retweet
Lijkt me een epileptische aanval. Lijkt me stug dat iemand van 100% gezond (want lijkt aan het werk) spontaan een "system failure" krijgt.quote:Op woensdag 5 februari 2020 07:06 schreef THEFXR het volgende:
twitter:howroute twitterde op maandag 03-02-2020 om 20:58:39This is similar to what we’ve seen in other videos, people collapse due to #coronavirus (a possible heart, lungs or nervous system failure, seizure). The original poster (@:hongyihope) says he saw multiple corpses lying on the street in Wuhan, China. https://t.co/WihBpkMqtA reageer retweet
Vooral als het noro-virus uitbreekt op een cruiseschip dan wordt het "erg gezellig" daar.quote:Op woensdag 5 februari 2020 08:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Echt he, het grootste probleem rondom het Wuhan-vrius?
Cruises
Op zich niet eens zo heel gek gedacht vwb cruises.quote:Op woensdag 5 februari 2020 08:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Echt he, het grootste probleem rondom het Wuhan-vrius?
Cruises
Dan is het gedaan met de zilte zeeluchtquote:Op woensdag 5 februari 2020 08:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vooral als het noro-virus uitbreekt op een cruiseschip dan wordt het "erg gezellig" daar.
We hebben gelukkig torpedo's.quote:Op woensdag 5 februari 2020 08:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Op zich niet eens zo heel gek gedacht vwb cruises.
Men zit daar op een kluitje (een heel luxe kluitje weliswaar) en het is een langzame manier van reizen.
Dus áls er mensen besmet zijn zonder het te weten, kan men elkaar in alle rust besmetten. En als ze dan na een week of 2 ergens aanmeren en aan land gaan kan het zich ver verspreiden.
Die zijn tegenwoordig in beslag genomen door vrouwelijke bemanningsleden van de onderzeeërsquote:
Dat zat ik ook te denken, je moet idd het aantal doden en het aantal zwaar zieken relateren aan de besmettingen van 7 a 10 dagen geleden.quote:Op woensdag 5 februari 2020 00:15 schreef crystal_meth het volgende:
Is er informatie over de gemiddelde tijdsduur tussen de eerste symptomen en het overlijden?
Stel bvb dat de dood pas intreedt minstens negen dagen nadat de besmetting "confirmed" werd. In dat (theoretische) geval zouden de 426 doden van nu (gisteren) allemaal tot de groep van 2014 confirmed cases van 26 januari behoren, en de kans op overlijden ruim 21% bedragen...
Je kan testen of je verhoogd risico hebtquote:Op woensdag 5 februari 2020 08:45 schreef quirina het volgende:
Heel erg belangrijk!
Hier op deze site kan je testen of je Corona hebt.
http://www.coronavirustest.be/
Misschien is het wat voor de OP?
Daarentegen worden de milde gevallen niet geteld. Ik denk dat dit effect groter is dan wat jij uitlegt.quote:Op woensdag 5 februari 2020 08:55 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat zat ik ook te denken, je moet idd het aantal doden en het aantal zwaar zieken relateren aan de besmettingen van 7 a 10 dagen geleden.
Voor de zwaar zieken kom je dan aan een hoger percentage uit.
Bovendien kunnen uit de pool van de zwaar zieken ook mensen overlijden.
Het is onduidelijk waaraan je het aantal recovered moet meten ( 2 weken na besmetting?)
Met deze overwegingen is het beeld toch wel wat ernstiger dan het door de media wordt voorgesteld (blijkbaar zijn een paar honderd doden in China geen nieuws meer)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |