abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191340434
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191340438
Ik gooide hem dicht:

Lijstje:
L: salade met druif, biet en geitenkaas
D: tortellinisoep
S: 1,5u danstraining
T: Radler 0.0
B: 10k stappen
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:27:01 #3
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191340461
B: 70 minuten fietsen
O: Jimmy Joy shake aardbei 600kcal
T: koffie
L: Jimmy Joy shake aardbei 600kcal
D: normaal bord: aardappel, groente, vleesvervanger - alpro soja toetje na.
T: koffie, halve liter Franziskaner Weissbier alcoholvrij.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_191340467
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:25 schreef Sarabi het volgende:
Ik gooide hem dicht:

Lijstje:
L: salade met druif, biet en geitenkaas
D: tortellinisoep
S: 1,5u danstraining
T: Radler 0.0
Toch blijf ik me vaak verbazen over jouw lijstjes. Hoeveel kcal is dit?
pi_191340504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:27 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Toch blijf ik me vaak verbazen over jouw lijstjes. Hoeveel kcal is dit?
Op dinsdag en woensdag kan je je blijven verbazen. Met danstraining is het gewoon bijna onmogelijk om veel naar binnen te stouwen. Moet echt uren van te voren niet meer eten en als ik om 22u thuis kom ga ik ook niet meer eten.

Dit komt op 1300kcal uit. En don't worry, gemiddeld zit ik nog boven de 2000kcal per dag.
pi_191340534
Ow en zelfs de olijfolie vergeten dus komt nog 100-150kcal bij.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 09:52:26 #7
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191340752
Het is bijna Intermittent fasting... maar het gaat inderdaad uiteindelijk om je week-kcal.
pi_191340891
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 09:52 schreef BertV het volgende:
Het is bijna Intermittent fasting... maar het gaat inderdaad uiteindelijk om je week-kcal.
Zoiets maar dan met minder regels.

Achja ik kook met veel volvette dingen, zoals vandaag gaat er flink wat room en kaas bij de (kaas)tortellini.
Maar het is beter als ik geen lijstjes post :)
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 10:25:02 #9
382129 crew  Donna
pi_191341191
Het gaat goed hier! Vorige week uit eten geweest en dat was allemaal best zout, dus heb echt mega veel vocht vastgehouden wat er nu weer af is. Bijna 4 kilo kwijt nu en nu weer door. En niet weer uit eten bij dat restaurant. :D
pi_191341973
Het zou leuk zijn om foto’s te zien oid, zo’n droog lijstje zegt toch niet genoeg over hoeveelheden denk ik! Ik kan me niet zo goed voorstellen dat sarabi’s lijstje 1300 kcal is ieg :)
pi_191342055
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 08:50 schreef Pinuts het volgende:
Zijn er meer mensen die ontbijten met havermout? Ik eet ongeveer 40 gram en daar maak ik dan zo'n n papje van met water. Ben altijd blij als ik het op heb want dan zit ik echt vol. Maar 2 uur later heb ik alweer honger...
Ik ontbijt inmiddels al jaren met havermout. Ik doe 4 ruime eetlepels havermout, ongeveer 200 mL ongezoete sojamelk, 1 grote eetlepel gebroken lijnzaad, 1 eetlepel krentjes, aanvullen met water tot m'n bord vol is. Als het dan uit de magnetron komt, doe ik er een kleine banaan in en kaneel eroverheen. Meestal houd ik het daarop wel uit tot de lunch. Misschien komt dat door het lijnzaad ook?
pi_191342062
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het zou leuk zijn om foto’s te zien oid, zo’n droog lijstje zegt toch niet genoeg over hoeveelheden denk ik! Ik kan me niet zo goed voorstellen dat sarabi’s lijstje 1300 kcal is ieg :)
Denk dat je dan het 'ergste' nog niet zou zien :D
Zoals vanavond de room alleen al, zorgt voor 300kcal maar dat mengt in de soep en zie je verder niet.
pi_191342360
Geef je je lichaam dan wel voldoende voedingsstoffen om te functioneren met die overige 1000 kcal? Zeker op een dag met intensieve training zou ik meer nodig hebben.
Edit: maar als je geen feedback wil, zeg het dan ook gewoon.
pi_191342456
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:48 schreef Tuindier het volgende:
Geef je je lichaam dan wel voldoende voedingsstoffen om te functioneren met die overige 1000 kcal? Zeker op een dag met intensieve training zou ik meer nodig hebben.
Edit: maar als je geen feedback wil, zeg het dan ook gewoon.
Ojawel mag hoor.
Maar er zijn ook mensen die nuchter sporten toch? Ik merk er in ieder geval niets van.
Maar je hoeft ook niet bang te zijn dat ik een crashdieet doe want de overige dagen eet ik gewoon veel. Maar op dansdagen heb ik dat nog nooit voor elkaar gekregen.
Noten verdraag ik niet, anders was dat wel een mooie T geweest op die dagen.
pi_191342706
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 11:48 schreef Tuindier het volgende:
Zeker op een dag met intensieve training zou ik meer nodig hebben
Mwah, dat went ook hoor. Ik herken het ook wel, na intensieve cardio moet ik niet te snel wat willen eten, dat valt als een blok op m'n maag dan. En ervoor ook niet, want :r. Letterlijk. :+

Zolang je de dagen ervoor/erna een beetje in de gaten houdt (carb loaden voor bijvoorbeeld een marathon is een leuk voorbeeld hiervan ook), kan je lichaam best een dagje met wat minder. Daar heb je immers je reserves voor. Grootste gevaar is doorslaan in een crashdieet en dus dagelijks zo weinig eten, maar zolang je weektotalen er goed/gebalanceerd uitzien, zie ik geen probleem.

Scheelt het ook enorm wie het post, bij een voor mij onbekende ben ik er alerter op dan bij een mede-dino als Sarabi. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_191342820
Noem je me nu oud ;)

Maar wat voor voedingstoffen zou je aanraden Tuindier? Want vandaag is het vooral veel groente/fruit, verder dus veel vetten :9 nog wat brood voor croutons en tortellini voor vulling in de soep.
pi_191342880
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:15 schreef Sarabi het volgende:
Noem je me nu oud ;)

Vooral mezelf, maar dat komt op hetzelfde neer. *D

Overigens heb ik voor dat soort dagen m'n eiwitrepen/incidenteel een shake. Knaag makkelijk weg, zijn extra eiwitten (die zijn wat lastiger voor me) en toch weer 200kcal erbij zonder last van m'n maag te krijgen.

En meteen van m'n "IK MOET CHOCOLADE" af, want uiteraard een choco-variant. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191342915
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:19 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Vooral mezelf, maar dat komt op hetzelfde neer. *D

Overigens heb ik voor dat soort dagen m'n eiwitrepen/incidenteel een shake. Knaag makkelijk weg, zijn extra eiwitten (die zijn wat lastiger voor me) en toch weer 200kcal erbij zonder last van m'n maag te krijgen.

En meteen van m'n "IK MOET CHOCOLADE" af, want uiteraard een choco-variant. :+
Die shakes ken ik wel, repen nooit geprobeerd maar wel een goed idee.
Wel voor volgende maand denk ik, even kijken hoe duur ze zijn :D
pi_191342979
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die shakes ken ik wel, repen nooit geprobeerd maar wel een goed idee.
Wel voor volgende maand denk ik, even kijken hoe duur ze zijn :D
Ik heb meestal deze: https://www.bodyandfit.co(...)-Eiwitwafels/p/50554

Dus redelijk geprijsd I guess? Heb er toch maximaal 1 per dag, want teveel zoetstof ineens klinkt als een goed wc-recept. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 4 februari 2020 @ 13:22:30 #20
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191343714
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 10:25 schreef Donna het volgende:
Het gaat goed hier! Vorige week uit eten geweest en dat was allemaal best zout, dus heb echt mega veel vocht vastgehouden wat er nu weer af is. Bijna 4 kilo kwijt nu en nu weer door. En niet weer uit eten bij dat restaurant. :D
Belangrijkste is dat je er van genoten hebt :Y)

Vandaag mezelf is een cheatdagje gegund , moet kunnen 1x per maand toch. :P
O. roeryoghurt met bosvruchtjes, koffie (zw)
B. boodschappen doen te voet 1uur,
L. 4 croissants, 2 met gelateerde lever en pekelvlees, 1 met kaas en Jam, 1 met brie,
koffie met room.
D. kippebout met witlof, toetje roeryoghurt met bosvruchtjes, koffie met room
en voor vanavond 2 halve liter blikken bier B:)B
(als je dan cheat , moet je het ook goed doen *) )

En dan morgen weer braaf all keto voor de komende maand O-)
There is only one religion
pi_191344160
Hee allemaal!

ik heb besloten hier mee te gaan schrijven, ik poste alleen lijstjes in Slank maar dat is voor mij niet genoeg stok achter de deur merk ik qua eten, ergens "moeten" posten van mezelf met eventueel commentaar werkt beter. Ik wil vooral gezonder gaan eten en drinken, ipv alleen maar veel snoep en chocolade en chips enz ...

Mijn startpunt en huidige voortgang:
• 30 januari 2020: 72,8 kg
• Afname t.o.v. voorgaande meting hier op FOK!: 0,4 kg
• Afname t.o.v. start (29 december 2019: 75,4 kg): 2,6 kg
• Nog te gaan tot 1e doel (8 maart 2020: 69,9 kg): 2,9 kg (winkelen met mijn zusjes!)
• Nog te gaan tot 2e doel (8 augustus 2020: 66,9 kg): 5,9 kg (start vakantie met bikini en zo ;))

Ander doel: op 21 juni ga ik de 1/8 triatlon doen: 500 meter zwemmen, 20 km fietsen en 5 km hardlopen. Dus daar zal een groot deel van mijn sporten in gaan zitten (maar ik ben niet zo'n goede sporter met koud en nat weer dus ik wacht nog even af voor ik echt start ;) )
Ik probeer max 2 keer per week te wegen, anders wordt dat een te grote obsessie voor me ...

Lijstje vandaag:
Drinken: veel thee zonder suiker (zo'n 2-2,5 liter per dag)
O: mango
T: druiven
L: broodje makreel
T: appel, chocomel uit zo'n zakje met melk
D: uit eten, ik denk de poke bowl met vis
B: op en neer naar het station lopen en op het werk (dat is gemiddeld 7000 stappen)
pi_191344378
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:53 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal!

ik heb besloten hier mee te gaan schrijven, ik poste alleen lijstjes in Slank maar dat is voor mij niet genoeg stok achter de deur merk ik qua eten, ergens "moeten" posten van mezelf met eventueel commentaar werkt beter. Ik wil vooral gezonder gaan eten en drinken, ipv alleen maar veel snoep en chocolade en chips enz ...

Mijn startpunt en huidige voortgang:
• 30 januari 2020: 72,8 kg
• Afname t.o.v. voorgaande meting hier op FOK!: 0,4 kg
• Afname t.o.v. start (29 december 2019: 75,4 kg): 2,6 kg
• Nog te gaan tot 1e doel (8 maart 2020: 69,9 kg): 2,9 kg (winkelen met mijn zusjes!)
• Nog te gaan tot 2e doel (8 augustus 2020: 66,9 kg): 5,9 kg (start vakantie met bikini en zo ;))

Ander doel: op 21 juni ga ik de 1/8 triatlon doen: 500 meter zwemmen, 20 km fietsen en 5 km hardlopen. Dus daar zal een groot deel van mijn sporten in gaan zitten (maar ik ben niet zo'n goede sporter met koud en nat weer dus ik wacht nog even af voor ik echt start ;) )
Ik probeer max 2 keer per week te wegen, anders wordt dat een te grote obsessie voor me ...

Lijstje vandaag:
Drinken: veel thee zonder suiker (zo'n 2-2,5 liter per dag)
O: mango
L: broodje makreel
T: appel, chocomel uit zo'n zakje met melk
D: uit eten, ik denk de poke bowl met vis
B: op en neer naar het station lopen en op het werk (dat is gemiddeld 7000 stappen)
Welkom!

En dit is vast niet wat je wil horen, maar als de regen even opbokt, is het éigenlijk heerlijk hardloopweer. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191344745
Welkom Tinkerbel!

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 07:42 schreef Holyme het volgende:
O shake, 2 mandarijnen (in theorie :+ )
L overnight oats met speciale muesli, aangevuld met chia-/lijnzaad, rozijn, amandelmelk. Bak gemengde groenten
T druiven
D onbekend, activia, yakult
B 2u fietsen
De 2 mandarijnen werd er weer eentje, bleh. De gemengde groenten waren vandaag komkommer, halve tomaat, rode kool, eitje, geraspte wortel, broccoli, bloemkool, schijfjes wortel. De rest sprak me minder aan. Maar wel lekker, zo'n bakje bij de lunch! Verder nog een praline en een bescheiden puntje appelvlaai. Minder gezond, maar kon prima qua kcal, ik mik op een 500 max voor D. Voelt wel ok, om gewoon wat te kunnen pakken zonder dat ik helemaal los ga, of dat ik me schuldig voel :)
pi_191345017
Welkom Tinkerbel
pi_191345050
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:07 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Welkom!

En dit is vast niet wat je wil horen, maar als de regen even opbokt, is het éigenlijk heerlijk hardloopweer. :9
Ik hoor het vaker, maar ik ben van suiker ;) ik haat kou ....
pi_191345061
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:49 schreef Sarabi het volgende:
Welkom Tinkerbel
Dank je!
pi_191345591
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:51 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ik hoor het vaker, maar ik ben van suiker ;) ik haat kou ....
En als ik zeg dat iedereen gisteravond jaloers was op mijn korte mouwen? :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:49:19 #28
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191345994
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 13:53 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
met eventueel commentaar werkt beter.
Oh heerlijk mogen we je afbranden >:) , nou welkom dan he })
En dit zeg ik dan met een stukje chocola in mijn mond (99% cacao) :D
pi_191346076
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:49 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Oh heerlijk mogen we je afbranden >:) , nou welkom dan he })
En dit zeg ik dan met een stukje chocola in mijn mond (99% cacao) :D

Jazeker mag dat, daar kan ik wel tegen ;)

Haha ik had net ook nog een klein stukje pure chocolade (maar het was denk ik 2x2 cm, dus heel erg netjes voor mijn doen :D )
pi_191346079
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:27 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

En als ik zeg dat iedereen gisteravond jaloers was op mijn korte mouwen? :D
Gaat niet helpen :D ;)

Maar ik ga echt mijn best doen om binnenkort de motivatie te vinden. Overigens train ik wel wekelijks 1x op de sportschool bij de fysio, en daar heb ik ook een deel hardloopschema erin zitten.
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:56:18 #31
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191346134
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 14:07 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ja gewoon lopen is dan af te raden als je voor de regen weer thuis wilt zijn.
Maar zo kon ik vanmiddag wel 2 uur wandelen. en vanmorgen een uur boodschappen doen tussen de buien door. *O*
pi_191346143
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:53 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Gaat niet helpen :D ;)

Maar ik ga echt mijn best doen om binnenkort de motivatie te vinden. Overigens train ik wel wekelijks 1x op de sportschool bij de fysio, en daar heb ik ook een deel hardloopschema erin zitten.
Tip van flip: zet het in je agenda. Niet te vrijblijvend maken, dan ga je waarschijnlijk niet. (Eigen ervaring, teveel schuiven met traindagen komt neer op bankhangen. :+)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191346168
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:56 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ja gewoon lopen is dan af te raden als je voor de regen weer thuis wilt zijn.
Maar zo kon ik vanmiddag wel 2 uur wandelen. en vanmorgen een uur boodschappen doen tussen de buien door. *O*
Ook met regen is het prima buitensportweer nu hoor. Totaal niet koud ook als je eenmaal bezig bent. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 4 februari 2020 @ 15:59:56 #34
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191346195
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:53 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
het was denk ik 2x2 cm
Ja zo kom je er niet he, das 20x20mm, kijk zo lijkt het al een flink brok _O-
  dinsdag 4 februari 2020 @ 16:04:18 #35
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191346282
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:58 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ook met regen is het prima buitensportweer nu hoor. Totaal niet koud ook als je eenmaal bezig bent. :)
temperatuur beleving is verschillend voor mannen en vrouwen he, ik vind het nog steeds behoorlijk fris hoor,zeker met die wint erbij :')
pi_191346320
Met weer zestig kilo precies op de teller uit iets te lekker lang weekend komen rollen. :+
Moedig voorwaarts!

O: Zwarte koffie en water
L: Verse krentenbol met oude kaas. Handje gedroogde cranberries, takje kerstomaten, kleine appel.
D: Ovenschotel van bloemkoolrijst, groene paprika, ui, paddestoelen, pittig worstvlees en een beetje mozzarella. Toe een banaan, druiven en wat volle sinaasapppelkwark.
B: Uurtje buiten gewandeld
Let me see you stripped down to the bone
pi_191346382
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:59 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ja zo kom je er niet he, das 20x20mm, kijk zo lijkt het al een flink brok _O-
Haha ja, maar hier zit precies de reden waarom ik me hier meld, want dan ben ik minder geneigd om het te doen, normaal zou ik de halve reep opeten :D Volgende keer dus helemaal niks eten ;)
pi_191346473
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 15:56 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Tip van flip: zet het in je agenda. Niet te vrijblijvend maken, dan ga je waarschijnlijk niet. (Eigen ervaring, teveel schuiven met traindagen komt neer op bankhangen. :+)
Wel een goede! Zal eens kijken wanneer ik dat in kan plannen, zal voor de eerste keer dit weekend worden buiten als het oké weer wordt (ik loop ook nog eens niet graag alleen in het donker :D ).
Maar ik heb ook een abonnement op FitChannel, dat wil ik ook weer fanatieker op gaan pakken, dat ka lekker binnen!
pi_191346509
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:04 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

temperatuur beleving is verschillend voor mannen en vrouwen he, ik vind het nog steeds behoorlijk fris hoor,zeker met die wint erbij :')
Ja, meestal zijn vrouwen de koukleumen. *)

Maar serieus, zodra je voor langere tijd je hartslag omhoog gooit, is deze temperatuur (graad of 9 waar ik nu zit) echt prima.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191346555
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:14 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Wel een goede! Zal eens kijken wanneer ik dat in kan plannen, zal voor de eerste keer dit weekend worden buiten als het oké weer wordt (ik loop ook nog eens niet graag alleen in het donker :D ).
Maar ik heb ook een abonnement op FitChannel, dat wil ik ook weer fanatieker op gaan pakken, dat ka lekker binnen!
Ik zou inzetten op zaterdag, zondag wordt het weer om te janken. :') windkracht veel en regen en wie heeft er een hardloopeventje? Juistem. :'(

En goed binnenalternatief is handig! Wel je ritme houden zonder te afhankelijk te zijn van het weer! *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 4 februari 2020 @ 16:20:13 #41
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191346583
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:16 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Maar serieus, zodra je voor langere tijd je hartslag omhoog gooit, is deze temperatuur (graad of 9 waar ik nu zit) echt prima.
Je hebt gelijk hoor , maar ik ben verdomd lui aangelegd , is wel iets waar ik probeer aan te werken.(meer bewegen) :@
pi_191346649
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:20 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hoor , maar ik ben verdomd lui aangelegd , is wel iets waar ik probeer aan te werken.(meer bewegen) :@
Dan ook voor jou dezelfde tip: plan het in. Maakt niet uit wat voor beweging het is, alles is mooi meegenomen. :Y

Bij dezen zet ik voor morgen een half uurtje Ring Fit in mijn planning. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191346719
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:16 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het is echt niet koud :Y zeker niet om te sporten.

Maar goed zodra het boven de 30/35gr is wil ik juist niet meer bewegen :+
pi_191347753
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:20 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Haha same here!

Maar morgenavond ga ik een half uur fitchannel doen en half uur yoga!
pi_191347770
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 16:19 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik zou inzetten op zaterdag, zondag wordt het weer om te janken. :') windkracht veel en regen en wie heeft er een hardloopeventje? Juistem. :'(

En goed binnenalternatief is handig! Wel je ritme houden zonder te afhankelijk te zijn van het weer! *O*
Succes vast!

Daarom heb ik een triatlon in juni gekozen 😎
  dinsdag 4 februari 2020 @ 19:59:28 #46
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_191350109
Hier mijn lijstje.
O: muesli, yoghurt, appel
T: banaan
L: pompoensoep en 2 volkoren boterhammen met ham en kaas
T: mini stukje salami
D: couscous met boontjes
T: lolly
pi_191351405
Rennen ging niet lekker, last van mn knie. Heb dus ook gewandeld.

Lijstje
O havermout met melk walnoten en kaneel
T appel
L dubbele boterham pindakaas met ei, minestronesoep, optimel
T appel, 15 g walnoten
D Wok voor 2 bami
T 120 mL griesmeelpap
B poging tot opbouwlesje
1700 kcal, 10k stappen.
pi_191352611
Net voor de training gevallen :( zal morgen wel behoorlijk beurs zijn
pi_191356715
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 22:13 schreef Sarabi het volgende:
Net voor de training gevallen :( zal morgen wel behoorlijk beurs zijn
Oeh pijnlijk ... hoe gaat het nu?
pi_191356726
Lijstje voor vandaag - ga mijn uiterste best doen me hieraan te houden:
O: havermout, amandelmelk, kaneel, rozijnen
L: 4x volkoren crackers met avocado en tomaatjes
T: appel
T: tomaatjes en komkommer met humus
D: vega nasi
B: lopen op en neer naar station, rondje met de lunch, 30 min fitchannel iets van bewegen, yoga
T: heel veel thee!
pi_191357400
Gisteren:
O: havermout, lijnzaad, bessen, melk
L: (werklunch) worstenbroodje, hard driehoekbroodje met ham
D: curry met aubergine en tofu en wortelwraps
T: klein handje cashewnoten
B: les bodypump

Vandaag
O: idem
L: 6 knackebrod met kip, rosbief, tomaat, komkommer, margarine
T:?
D: restje erwtensoep, restje vega shepards pie
B: bodybalance of body attack afhankelijk van de hoeveelheid energie die ik heb

[ Bericht 1% gewijzigd door Tuindier op 05-02-2020 10:06:38 ]
  woensdag 5 februari 2020 @ 08:54:52 #52
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191357503
L: Jimmy Joy shake vanille 600kcal
D: normaal bord: aardappels, groente, vleesvervanger - alpro soja toetje.

04-01: 88kg
05-02: 83,7kg

Bizar dat mijn riem op het een-na-strakste gaatje moet, kan anders een baby kangaroo bij, terwijl ik volgens BMI overgewicht heb.

Het zijn geen spieren, iig. :P
pi_191357521
Ik had gisteren chocolade. :') Meteen m'n les weer geleerd, gewoon één ding halen en geen tig. Chocolade op voorraad hebben is een leugen. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 5 februari 2020 @ 09:09:46 #54
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191357643
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 08:56 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik had gisteren chocolade. :') Meteen m'n les weer geleerd, gewoon één ding halen en geen tig. Chocolade op voorraad hebben is een leugen. :+
HA! Dingen op moeten maken. Dat is ook mijn valkuil.
Ook met drank. Mensen die een fles wijn een week open hebben staan. :?
pi_191357690
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:09 schreef BertV het volgende:

[..]

HA! Dingen op moeten maken. Dat is ook mijn valkuil.
Ook met drank. Mensen die een fles wijn een week open hebben staan. :?
Meestal ben ik verstandiger en haal ik een klein reepje, maar nu dus niet. :') Gewoon niet meer doen dus.

Drank is makkelijker, bierflesje gaat sowieso wel leeg. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191358018
Maar goed, lijstje:

O: volkorenbol chocopasta
L: 3x snee volkorenbrood, 1x volkorenbol, chocopasta

Avondeten en T's weet ik nog niet. Ik heb eigenlijk zin in wraps met halloumi (en groente, uiteraard), maar er ligt nog wat ander spul in de koelkast dat eigenlijk eerst op moet. Eens bedenken hoe ik dat opgeleukt krijg voor naast wortelen. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191358049
Heb een blouse in maat 38 en hij zit gewoon mooi! Mt42 was te groot en 40 niet op voorraad. Wel een Scandinavisch merk en wat ruimvallend, maar toch!

Met een stretchbroek erbij en ik voel me zelfs een beetje slank :s)
pi_191358121
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 07:19 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Oeh pijnlijk ... hoe gaat het nu?
Gek genoeg waar ik dacht last van te krijgen voelt goed. Alleen een pijnlijke linker enkel, had geen idee dat ik ook daar op gevallen was.
Even aan kijken of ik vanavond kan trainen.
pi_191358134
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 08:45 schreef Tuindier het volgende:

T: klein handje
Altijd lekker ;)
  Moderator woensdag 5 februari 2020 @ 09:55:35 #60
382129 crew  Donna
pi_191358175
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb een blouse in maat 38 en hij zit gewoon mooi! Mt42 was te groot en 40 niet op voorraad. Wel een Scandinavisch merk en wat ruimvallend, maar toch!

*O*
pi_191358187
quote:

Altijd fijn! *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191358287
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Altijd lekker ;)
Oeps *) cashewnoten dus.
pi_191358522
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 12:25 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik heb meestal deze: https://www.bodyandfit.co(...)-Eiwitwafels/p/50554

Dus redelijk geprijsd I guess? Heb er toch maximaal 1 per dag, want teveel zoetstof ineens klinkt als een goed wc-recept. :+
Welke smaak neem jij trouwens?
pi_191358588
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Welke smaak neem jij trouwens?
Beide, ter afwisseling. Nu op een vanillekick, dus eh.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191358662
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 09:55 schreef Donna het volgende:

[..]

*O*
Fijn!

Ik zei het vanmorgen ook hardop tegen mijn vriend: ik ben niet meer dik. Zwaarder dan ik wil zeker, en mijn bmi is ook boven de 25, maar ik zie mezelf niet meer als dik als ik in de spiegel kijk.
pi_191358739
Vanmorgen trouwens weer terug op mijn laagste gewicht *O* benieuwd wat de rest van het jaar gaat brengen.
pi_191358804
quote:

*O* *O* *O* *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:43 schreef Tuindier het volgende:
Fijn!

Ik zei het vanmorgen ook hardop tegen mijn vriend: ik ben niet meer dik. Zwaarder dan ik wil zeker, en mijn bmi is ook boven de 25, maar ik zie mezelf niet meer als dik als ik in de spiegel kijk.
*O* *O* *O* *O*
pi_191358874
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 08:54 schreef BertV het volgende:
L: Jimmy Joy shake vanille 600kcal
D: normaal bord: aardappels, groente, vleesvervanger - alpro soja toetje.

04-01: 88kg
05-02: 83,7kg

Bizar dat mijn riem op het een-na-strakste gaatje moet, kan anders een baby kangaroo bij, terwijl ik volgens BMI overgewicht heb.

Het zijn geen spieren, iig. :P
Je hebt riemen in verschillende maten hč, misschien heb je wel een grote maat ;)
Hoe dan ook, gefeliciteerd met het verlies van de babykangoeroe *O*
pi_191358941
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:04 schreef Tele6 het volgende:

Je hebt riemen in verschillende maten hč, misschien heb je wel een grote maat ;)
:Y genoeg riemen die bij mij op het 'strakste' gaatje nog veel te groot zijn. En riemen die op het minst strakke gaatje te klein.

quote:

:D mooi! Fijn gevoel O+

quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 10:43 schreef Tuindier het volgende:

Ook al zo super _O_ Vooral dat laatste vind ik echt leuk voor je.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:53:13 #70
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191359488
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 11:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, dank. Helaas had ik net al mijn broeken weggegooid (ook uitgelopen-wijd) en vervangen met 6x deze maat.

Riem is gewoon een standaard "mannenriem". Ik wist niet dat je daar ook maten in had.

https://www.mooieriemen.nl/riemen/types/broekriem/

_O- ja dus...
pi_191359903
Ik moet ook een keer mooie riemen gaan kopen. Ik draag nu van die elastische riemen, want die zitten lekker en dan heb je nooit gedoe met gaatjes. Maar echt mooi is het niet. Ik draag altijd lange tops, dus dan zie je het niet. Maar ik wil nu ook broeken gaan dragen waar ik tops kan instoppen.

Lijstje vandaag:
O: Banaan
O2: Twee gekookte eieren, gebakken courgette en Hüttenkäse
L: Twee geroosterde boterhammen met een geprakte avocado, olijven en twee groenteworstjes
T: Bloemkoolsoep
D: Couscous
  woensdag 5 februari 2020 @ 13:00:46 #72
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191360198
:W #JoJo

Ik kwam in 3 maanden 6 kilo aan en die moeten er nu +4 in 5 maanden weer vanaf. }:|

Op het werk moet ik mn zelfbeheersing weer gaan vinden.. thuis wil ik meer volgens eet schema's gaan werken.. de eetschemas zijn dan voor ma-vr en in het weekend mag het dan wat losser..

Ik ga maar eens inspiratie uit jullie lijstjes opdoen.. plus kcal tellen mbt de schema's die ik op ga stellen.. En een sport schema maken. Eens kijken of sporten deze keer op het werk wel gaat lukken.. :X
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_191360353
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 12:32 schreef Myraela het volgende:
Ik moet ook een keer mooie riemen gaan kopen. Ik draag nu van die elastische riemen, want die zitten lekker en dan heb je nooit gedoe met gaatjes. Maar echt mooi is het niet. Ik draag altijd lange tops, dus dan zie je het niet. Maar ik wil nu ook broeken gaan dragen waar ik tops kan instoppen.

[ afbeelding ]

Lijstje vandaag:
O2: Twee gekookte eieren, gebakken courgette en Hüttenkäse
L: Twee geroosterde boterhammen met een geprakte avocado, olijven en twee groenteworstjes
T: Bloemkoolsoep
D: Couscous
Mijn favoriete riem komt op de markt; de riemenman op de markt kon de riem op maat snijden voor me, zodat ik netjes op het middelste gaatje zat. Misschien voor jou ook handig. :)
pi_191360498
Ik heb een goedkope riem van de Hema, waar ik sinds afvallen af en toe zelf een gaatje bijprik en dan knip ik er aan de andere kant een stukje in een boogje vanaf. :)
pi_191360846
Nog bedankt voor de welkom hier :)
Ben altijd een beetje met vlagen een actieve poster :P

De eerste dagen gaan goed voor wat betreft het geen alcohol drinken doordeweeks. Ik merkte de laatste tijd dat het er toch wel makkelijk insloop, elke avond een glaasje...maar ja dat brengt ook meteen de nodige kilo's met zich mee (en een wat futloos gevoel).

Tegelijk probeer ik het hardlopen weer op te pakken, twee weken geleden een lesje Evy gedaan, vandaag komt les 2 ( :') dat gaat dus lekker volgens plan haha). Gelukkig vandaag wel mooi weer.
pi_191360849
Ik had een riem vol met oogjes/gaten, dus hendig met steeds meer slinken. Alleen geen idéé waar het ding heen is. :+

Oh well, toch een hekel aan riemen, zit nooit lekker.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191360980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:55 schreef IJsdraakje het volgende:

Oh well, toch een hekel aan riemen, zit nooit lekker.
+1

Ook al moet ik nu wel bij 1 broek die echt te groot is.
pi_191361029
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

+1

Ook al moet ik nu wel bij 1 broek die echt te groot is.
De broeken waar het bij nodig is, zitten helemaal raar met een riem. :') Teveel stof bij de broekband, dus dat gaat lekker dubbel zitten enzo.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191361086
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 14:06 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

De broeken waar het bij nodig is, zitten helemaal raar met een riem. :') Teveel stof bij de broekband, dus dat gaat lekker dubbel zitten enzo.
Ja, charmant is anders.
Maar soms zitten alle andere broeken in de was :D
pi_191361116
Besloten vanavond wel gewoon te gaan trainen, even aan kijken welke oefeningen wel of niet gaan met mijn enkel.
pi_191361974
Kus voor de enkel @Sarabi :*
(En svp wél lijstjes blijven posten, vind de jouwe juist leuk om te lezen!)

Lijstje:
O: Zwarte koffie, water
L: Stukje oude Jerseykaas, één gekookt ei. Volkoren cracker met pittige hummus en babyspinazie. Kleine appel, glas light cassis.
D: Vegaballetjes, veeeeeeeel krokant geroosterde broccoli, aardappelpuree met melk en boter en geroosterde knoflook. Toe banaan, druiven en kwark.
B: Anderhalf uur buiten wandelen. Anderhalf uur fanatiek huishouden.
pi_191362002
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 13:00 schreef Barreltje het volgende:
:W #JoJo

En een sport schema maken. Eens kijken of sporten deze keer op het werk wel gaat lukken.. :X
daar ben ik ook wel benieuwd naar. zodra ik google op sportschema's krijg ik echt van die semi professionele dingen met allerlei termen die ik totaal niet begrijp. ik wil niet professioneel body builder worden ofzo maar wel wat serieuzer werk ervan maken dan de dagelijkse grond oefeningen die ik nu doe.
pi_191362824
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:19 schreef minilot het volgende:
Kus voor de enkel @:Sarabi :*

Mijn lijst vandaag is hetzelfde als gisteren alleen sap ipv Radler.
pi_191363591
quote:

Lijstje:
O: Zwarte koffie, water
L: Stukje oude Jerseykaas, één gekookt ei. Volkoren cracker met pittige hummus en babyspinazie. Kleine appel, glas light cassis.
D: Vegaballetjes, veeeeeeeel krokant geroosterde broccoli, aardappelpuree met melk en boter en geroosterde knoflook. Toe banaan, druiven en kwark.
B: Anderhalf uur buiten wandelen. Anderhalf uur fanatiek huishouden.
Bij nader inzien tagliatelle met tomaten/kaassaus in plaats van de aardappelpuree, verder alles hetzelfde :)
pi_191363626
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:38 schreef minilot het volgende:
Bij nader inzien tagliatelle met tomaten/kaassaus in plaats van de aardappelpuree, verder alles hetzelfde :)
Zou eten. :9
pi_191363715
Ik heb vanavond couscous uit zo'n verspakket. Ik vind het echt ideaal. Ik hoef niet na te denken, heb geen halfopen verpakkingen versproducten liggen en voor 5 euro kunnen we er samen twee keer van eten. Geen idee of het heel gezond is, maar er gaan zat groenten in.
pi_191363798
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 17:47 schreef Myraela het volgende:
Ik heb vanavond couscous uit zo'n verspakket. Ik vind het echt ideaal. Ik hoef niet na te denken, heb geen halfopen verpakkingen versproducten liggen en voor 5 euro kunnen we er samen twee keer van eten. Geen idee of het heel gezond is, maar er gaan zat groenten in.
Prima dingen dat. :Y

Hier werd de D rijst, groente, vegastukjes en zoetzure chilisaus. Lamme takkenvoedsel. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191364528
Die couscous pakketten van de AH vind ik prima, en ook goed in te vriezen :Y

Ik las over slank voelen *O* niet meer dik in de spiegel *O* en een enkel -O-

Riemen heb ik een paar, maar ligt vooral aan de broek welk gaatje het is. Taillebroek = strak, heupbroek = los :+

Lijstje (en mijn dag) was wat raar vandaag, havermout/muesli overload.

O shake (gemaakt van o.a. havermout dus)
L muesli (met bessen en pecannoten) met amandelmelk, kopje kippensoep (lees: bouillon met gruis) en groenvoer van de saladebar. Grote bakken, en verse groenten. Kwam er bij de weegschaal achter dat ik 439 gram had opgeschept :') Witte en rode kool, wortel, tomaat, komkommer, biet met appel, avocado, tauge, spinazie, broccoli. Ik geloof dat dat het wel zo'n beetje was :+
T druiven
D proteinepannenkoek met scheut olijfolie, kaneel, rozijn. Activia (met muesli) en yakult, bakje havermout met appel, kaneel en pruim met amandelmelk
B 2u fietsen, bijna 5m hoepelen tot au

Met kcal en groenten prima, voor de rest is er ruimte voor verbetering, het voelt als een vrij bruin lijstje.
  woensdag 5 februari 2020 @ 19:06:11 #89
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_191364845
O: yoghurt, muesli, appel
B: uurtje boxing bag
T: banaan
L: salade met geitenkaas, paprika, rode ui, zongedroogde tomaten en pijnboompitten en een sesamcracker met hazelnootpasta
T: oeps 6 lange vingers 🙈
D: kip madras
Bij elkaar 1850 kcal, dus dat is prima!
Zo misschien nog 1,5 uur wandelen.
pi_191365728
quote:
Sarabisalade zit een beetje standaard in mijn lunchsalades repertoire :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_191365857
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 19:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Sarabisalade zit een beetje standaard in mijn lunchsalades repertoire :+
Kom maar door met het recept!

Peuter hier at vanavond niet alleen z'n eigen portie geroosterde broccoli maar ook nog de helft van mijnes, dus maar aangevuld met een bak kerstomaatjes.
pi_191365868
Ik voel me ziekig, moe en dus eten. RIP.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191365955
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:00 schreef minilot het volgende:

Kom maar door met het recept!

Peuter hier at vanavond niet alleen z'n eigen portie geroosterde broccoli maar ook nog de helft van mijnes, dus maar aangevuld met een bak kerstomaatjes.
Ik doe kikkererwten, tonijn, avocado, uitje, paprika bij elkaar en dan wat dressing. Ik weet niet of het precies is wat Sarabi doorgaans maakt, maar lekker is het zeker.
pi_191365963
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:01 schreef Lonaa het volgende:
:*
pi_191366047
quote:
2s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:01 schreef Lonaa het volgende:
Boks.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:57:20 #96
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191366776
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 15:23 schreef LC01 het volgende:

[..]

daar ben ik ook wel benieuwd naar. zodra ik google op sportschema's krijg ik echt van die semi professionele dingen met allerlei termen die ik totaal niet begrijp. ik wil niet professioneel body builder worden ofzo maar wel wat serieuzer werk ervan maken dan de dagelijkse grond oefeningen die ik nu doe.
Aan die van mij ga je niks hebben :+
Ik heb een hekel aan krachttraining en doe vooral de dingen die ik leuk vind :
Volleybal, zwemmen, hardlopen en fietsen.. de laatste 3 omdat ik weer eens een micro triatlon wil gaan doen ^O^
  woensdag 5 februari 2020 @ 20:59:04 #97
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_191366798
Iedereen had het idee om paaseitjes mee te nemen naar werk.. de snoep pot is al 3 keer van kantoor verwisseld want niemand wil hem hebben..
Dat wordt nog wat deze 2 weken.. :X
pi_191367831
quote:
Ik vind ze ook ideaal. Maar vaak doen we er een tweepersoonshoeveelheid rijst en vlees bv bij (vaak eten we zo’n bak ook vegetarisch) en eten we zo’n pakket met zn tweeën op :@ bij iets als couscous is dat toch wel erg veel eigenlijk.
Vandaag wel netjes de tweede helft van het verspakket Lasagna op (wel met normale hoeveelheid vlees)!
Gevolg: vriend eet koekjes erbij, ik niet. Benieuwd hoe lang ik dat trek.

Morgen een vrije dag, dat is vaak tricky om zooi te kopen :+ gelukkig ga ik in elk geval naar de kapper.

Lijstje
Vanochtend 73,3 kg
O dubbele boterham pindakaas
L dubbele boterham pindakaas, ei, groentesoep, optimel
T 2x appel, 15g walnoten
D Lasagna van verspakket
pi_191368285
Ook maar eens een lijstje posten :) Heb het drinken er ook ingezet maar schuingedrukt.

O: 2 zachte witte bolletjes, 1 met becel&pindakaas, 1 met becel&ham, glas halfvolle melk
T: 2 zwarte koffie, glas water
L: 2 zachte witte bolletjes, 1 met eiersalade, 1 met becel&pindakaas, 1 eierkoek becel&hagelslag, glas halfvolle melk
T: 1 banaan, halve liter water, 2 koffie, 1 heule grote mok thee
D: Macaroni, bakje vla
S: Les 2 van evy, 20 minuten afwisselend hardlopen/wandelen
T: grote plak 48+ kaas, 1 koffie, halve liter water, 1 glas cola zero
pi_191372249
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2020 22:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik vind ze ook ideaal. Maar vaak doen we er een tweepersoonshoeveelheid rijst en vlees bv bij (vaak eten we zo’n bak ook vegetarisch) en eten we zo’n pakket met zn tweeën op :@ bij iets als couscous is dat toch wel erg veel eigenlijk.
Vandaag wel netjes de tweede helft van het verspakket Lasagna op (wel met normale hoeveelheid vlees)!
Dan eet je toch vooral meer groenten als je wel maar de helft van de koolhydraten eet? Dan is dat toch niet slecht.

Ik kies altijd de pakketten uit waar je niets toe hoeft te voegen. Of nouja, vaak staat er vlees op, maar dat doe ik er gewoon niet bij. Gisteren wel een extra courgette omdat ik die nog had liggen.
pi_191372679
quote:
Oeh die ga ik eens proberen!

Zijn er nog meer die goed te doen zijn?
pi_191372768
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:57 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Aan die van mij ga je niks hebben :+
Ik heb een hekel aan krachttraining en doe vooral de dingen die ik leuk vind :
Volleybal, zwemmen, hardlopen en fietsen.. de laatste 3 omdat ik weer eens een micro triatlon wil gaan doen ^O^
merk je wel dat het iets doet voor spieropbouw of conditie? zit zelf beetje te dubben omdat ik zoveel tegenstrijdige dingen lees over sporten. dan lees je weer dat je het vooral elke dag moet doen en ergens anders dat dat juist heel slecht is. of een combinatie moet doen van krachttraining en wat rustigere sport. dat cardio niet altijd even goed is weet ik nu wel, maar ja, wat dan wel.
pi_191372823
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 08:38 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

De tomatensoep en groentesoep van de AH sowieso. Al gooi ik er bij beide wel balletjes bij, en vaak bij de tomatensoep ook 2 puntpaprika's (die pureer ik mee).
pi_191372827
Lijstje van gister - aangepast:
O: havermout, amandelmelk, kaneel, rozijnen
T: klein amandelhapje van Marokkaanse collega (Zijn moeder is in NL en denkt dat wij te weinig eten volgens mij ;) )
L: 4x volkoren crackers met avocado en tomaatjes
T: appel
T: tomaatjes en komkommer met humus
T: klein blokje pure chocolade
D: vega nasi
B: lopen op en neer naar station,1:15 uur fietsen - 20 km
T: heel veel thee, kopje melk, glas ijsthee met weinig suiker

Planning vandaag:
O: thee en havermout met amandelmelk, rozijnen, kaneel en appel
L: 4x crackers met 3x avocado, komkommer en tomaatjes, 1x zalmsalade
T: nog onbekend
D: spinazietaart
T: heel veel thee
B: fitchannel
Ik werk vandaag thuis, dat is voor mij altijd een valkuil ...
pi_191373183
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 08:38 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

De nasi, noodlessoep en curry’s vind ik ook wel prima.
pi_191373258
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2020 20:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik doe kikkererwten, tonijn, avocado, uitje, paprika bij elkaar en dan wat dressing. Ik weet niet of het precies is wat Sarabi doorgaans maakt, maar lekker is het zeker.
Ik doe tomaat ipv paprika, maar dit klinkt eigenlijk nog beter :9

Goedemorgen :W
Weegschaal gaf hetzelfde aan als gisteren.
Enkel doet geen zeer meer, voel alleen nu weer mijn schouder, komende dagen maar even niet meer sporten.
Alleen wandelen.
pi_191375714
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 07:28 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dan eet je toch vooral meer groenten als je wel maar de helft van de koolhydraten eet? Dan is dat toch niet slecht.

Ik kies altijd de pakketten uit waar je niets toe hoeft te voegen. Of nouja, vaak staat er vlees op, maar dat doe ik er gewoon niet bij. Gisteren wel een extra courgette omdat ik die nog had liggen.
Als de koolhydraten er al bij zitten, zoals bij de couscous of de risotto, eten we vaak wel het hele pak!
Een deel van de winst zit erin dat mn vriend minder snel pizza bestelt met zo’n pakket op het aanrecht of in de koelkast. Ik denk erover om de ingrediënten per maaltijd in een bakje te doen zodat we meer variatie hebben dan alleen de geprepareerde verspakketten.
pi_191375828
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 13:03 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als de koolhydraten er al bij zitten, zoals bij de couscous of de risotto, eten we vaak wel het hele pak!
Een deel van de winst zit erin dat mn vriend minder snel pizza bestelt met zo’n pakket op het aanrecht of in de koelkast. Ik denk erover om de ingrediënten per maaltijd in een bakje te doen zodat we meer variatie hebben dan alleen de geprepareerde verspakketten.
Oooh, zo! Dus een tweepersoonsportie pp. Ik las 'm eerst ook anders, wel het pakket, maar de carbs aangepast naar twee personen. :+

Wat ik dan wel eens doe, is vooraf een portie eruit halen voor later in de week. Voorkomt dat ik door blijf eten en het scheelt weer koken (of afhaal :P ) later.

En wat ook altijd een prima optie is bij dit soort gerechten: de "saus" (dus groente, evt. vlees, smaakmakers) in grotere hoeveelheid maken en in porties invriezen, hoeft er alleen nog een koolhydraat bij. Geen stomme hoeveelheden over, per bereiding kan je variëren (dus altijd wel verschillend op voorraad) en lekker makkelijk zo doordeweeks.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191379774
Vandaag was een redelijk waardeloze dag, maar niet zo slecht als normaal! Zat met een bakje chips voor me, maar na 3 chipsjes heb ik die weer weggegaan want vond het zo slecht van mezelf :)

Vanavond geen gekke dingen meer en morgen weer een dag ... Dat thuiswerken moet ik echt nog een routine in vinden, op het werk en in het weekend vind ik het veel makkelijker ...
pi_191379825
Lijstje:

L: pizzabroodje
D: gnocchi met paddestoelen en Chinese kool in roomsaus
T: kaasplankje

In ieder geval genoeg kcal :') morgen maar weer wat meer groente
  donderdag 6 februari 2020 @ 18:50:49 #111
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191380373
Mijn gewicht blijft weer hangen tussen de 76 en 80kg, op zich binnen mijn bmi maar niet mijn doelgewicht. Tip van ijsdraakje opgevolgd en van bewegen een agenda-punt gemaakt. Tot nu toe braaf iedere morgen 2 uur gewandeld, en zelfs een beetje meer gedaan (joggen enzo).
Lijstje van vandaag:
O. koffie(zw)
B. wandelen/joggen (+div. oefeningetjes)
L. 2geb.eieren met spek en kaas/koffie(zw)
D. geruld gehakt,met paprika /kastanjechampions/ui/broccolie-rijst, groente 2st witlof met kaas
Koffie met room en chocola.
Best tevreden met mezelf, er zit een stijgende lijn in (helaas ook in mijn gewicht :'( )
pi_191382391
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 09:31 schreef Sarabi het volgende:

Ik doe tomaat ipv paprika, maar dit klinkt eigenlijk nog beter :9

Goedemorgen :W
Weegschaal gaf hetzelfde aan als gisteren.
Enkel doet geen zeer meer, voel alleen nu weer mijn schouder, komende dagen maar even niet meer sporten.
Alleen wandelen.
Ik heb het geloof ik ook wel eens met tomaat gemaakt ja! :Y Laatste paar keer met rode paprika.
pi_191388540
Gister een ruime 500 kcal meer gegeten dan de bedoeling was. Iets met moe en snaaizin :+ Maar heb het gezond gehouden met kokos en noten enzo. Lijstje vandaag:

O shake
L muesli met amandelmelk, 2 mandarijnen, gemengd groenvoer (gok ik)
T ?
D uit eten
B 2u fietsen
pi_191388592
Vandaag nieuwe ronde nieuwe kans😁 ben wel weer thuis vandaag, maar vandaag vrij dus drukker met boodschappen en zo.

Planning:
O: thee en even kijken of ik honger heb (heb gister zo veel gegeten 😕)
T: fruit
L: poke bowl
T: komkommer en tomaatjes met humus
D: pasta
T: veel thee
B: 1 uur sporten bij de fysio, indien mogelijk qua tijd ook eerste keer hardlopen.
pi_191388963
Enorme egopost, straks bijlezen, want enorm druk gehad. Maar vanochtend de -25 kilo aangetikt :) Na de <100, toch ook weer een enorme mijlpaal voor mij...
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_191389220
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 08:56 schreef Luke83 het volgende:
Enorme egopost, straks bijlezen, want enorm druk gehad. Maar vanochtend de -25 kilo aangetikt :) Na de <100, toch ook weer een enorme mijlpaal voor mij...
Wat ontzettend knap! Gefeliciteerd met de mijlpaal!
  vrijdag 7 februari 2020 @ 09:57:56 #117
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191389556
quote:
_O_

Gave prestatie, maar dat wist je al. :P
pi_191389566
quote:
Supergoed gedaan. _O_
pi_191390555
quote:
Da's geen enorme egopost, dat is een compleet terecht berichtje. Goed bezig!! *O*
  vrijdag 7 februari 2020 @ 12:43:43 #120
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_191391378
quote:
*O* *O* *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191391510
quote:
*O* wat goed
pi_191392007
Ik het kader van makkelijke maaltijden kwam ik bij de Lidl zakken met vega maaltijden tegen in de vriezer. Ben benieuwd of het lekker is. Ik heb de chili sin carne en de linzencurry meegenomen. Ze vielen qua kcal best mee, maarja het is dan ook vooral gewoon groente. Wat rijst erbij koken kan ik nog net wel aan op een luie avond.

Voor de rest vandaag een beetje veel trek. Mijn lunch net op maar wil eigenlijk nu alweer het volgende gaan eten. Gelukkig heb ik niets in huis.

O: Groentemix (wortel, broccoli en bloemkool) met spinazie, twee gekookte eieren en huttenkase.
T: Twee mandarijnen
L: Romige tomatensoep en een pompoenpitbroodje met smeerkaas
T: ?? Denk iets met pindakaas
D: Chinese hotpot met veel chinese kool, tauge, lente-ui en koriander
pi_191398936
quote:

[..]

Ik ben het hele weekend kut dus tijd zat om uit te leggen wat nodig. DM/PM openbaar, vraag maar raak.

Hele week sociale verplichtingen als je eigenlijk moet rusten. Nu kapot.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_191403772
Gister hier goed gegaan met eten, ondanks dat ik de hele dag thuis was. Resulteerde vanmorgen in 0,1 kg afval mijn laagste gewicht tot nu toe!

Planning vandaag :
O: skyr & blauwe bessen
T: fruit - appel of druiven
L: poke bowl en 2 crackers
T: fruit en komkommer en tomaatjes met humus
D: tomatensoep en lasagne
T: hopelijk niets te veel ... vanavond naar het tonproaten als aanloop naar carnaval, normaal is dat wijn, chips, nootjes, friet enz ...

B: eerste keer hardlopen en veel extra lopen
pi_191404024
Rare werkweek gehad, maar relatief netjes gegeten. Heb ook maar een gewichtenapp gedownload en dat is toch meer motiverend dan ik dacht. -0,5 sinds januari. :o

Vandaag:
O: cracker met smeerkaas en yoghurtdrink
T: afbakbroodje en fruit
L: ik denk iets van wraps?
A: nasi-pakket van de AH zonder vlees, met kroepoek en losse satéstokjes.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_191404341
Plan is vandaag veel in huis te doen. Maar zou zomaar kunnen gebeuren dat we uiteindelijk toch geen flikker doen. :') Eet ook niet te netjes. Maar ach, het is weekend.

Komen vast nog een miljoen dingen bij, maar dit is voor nu de planning:
O: Twee geroosterde boterhammen met smeerkaas en twee gebakken eieren
T: 2 blokjes pure chocolade
L: Volkoren puntje met een vega kroket en puntje met Hüttenkäse en olijf
D: Happy Italy

Morgen:
L: Turks ontbijt
D: Nasi
pi_191404362
quote:
*O* mooi!

Hier wat rommeliger afgelopen dagen
Donderdag
L broodje zalm
T appel
D halve portie kip bacon salade, 1 aardappelrosti, witlofwortelovenschotel met spek
Daarna nog bijeenkomst van werk: 2 koekjes en één blokje kaas op

Vrijdag
T 15g walnoot
L bruine bonensoep, optimel, broodje kaas
D rest overschotel
T verjaardag: stuk taart, 2 handjes nootjes , cola light
Ik was flink moe!

Planning vandaag
L zelfgemaakt worstenbroodje, salade
D curry van kip, rijst en paksoi
T?
pi_191405965
Vraagje :), ik lees dat een aantal hier IF doen.. weten jullie of het ook helpt bij een regelmatig opgeblazen buik? Doel voor mij is niet om gewicht kwijt te raken maar ik heb zķ vaak zo'n opgeblazen gevoel/buik, daar zou ik zo graag wat minder last van hebben.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_191406085
Ik weet vandaag alleen mijn lunch :9 wortelwraps met hummus, spinazie en gerookte kip.

Verder ga ik 2 Too Good To Go pakketten ophalen en daar mee koken/snacken :D
pi_191406442
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 12:03 schreef Kirb het volgende:
Vraagje :), ik lees dat een aantal hier IF doen.. weten jullie of het ook helpt bij een regelmatig opgeblazen buik? Doel voor mij is niet om gewicht kwijt te raken maar ik heb zķ vaak zo'n opgeblazen gevoel/buik, daar zou ik zo graag wat minder last van hebben.
Heb niet echt gelet op verschil, dus dat durf ik niet te zeggen. Bij mij is het specifiek eten wat me meteen doet opblazen. Zo zat ik gisteravond in een restaurant met kramp omdat mijn buik zo opgezet was: iets teveel brood gegeten -O- Je zou dus ook kunnen kijken naar wat je eet, ipv naar hoe laat je eet :)

Lijstje gister was lekker, inclusief toetje en wijn en likeur enzo :+ Vandaag ook niet optimaal qua kcal denk ik, had zin in broodjes met kaas, en reepje chocola. Heb me wel ingehouden, de potten B&J staan nog in de winkel, maar mijn brunch tikt bij elkaar toch al zo'n 1400 kcal aan, als het niet meer is :') Verder maar rustig aan doen, en bijslapen, dat zal ook wel schelen.
pi_191407112
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 12:34 schreef Holyme het volgende:

[..]

Heb niet echt gelet op verschil, dus dat durf ik niet te zeggen. Bij mij is het specifiek eten wat me meteen doet opblazen. Zo zat ik gisteravond in een restaurant met kramp omdat mijn buik zo opgezet was: iets teveel brood gegeten -O- Je zou dus ook kunnen kijken naar wat je eet, ipv naar hoe laat je eet :)

Lijstje gister was lekker, inclusief toetje en wijn en likeur enzo :+ Vandaag ook niet optimaal qua kcal denk ik, had zin in broodjes met kaas, en reepje chocola. Heb me wel ingehouden, de potten B&J staan nog in de winkel, maar mijn brunch tikt bij elkaar toch al zo'n 1400 kcal aan, als het niet meer is :') Verder maar rustig aan doen, en bijslapen, dat zal ook wel schelen.
Oppo ijs vind ik wil een goede vervanger voor B&J. Was zo'n ander merk die wat meer richting extra eiwitten ging, maar vind ik persoonlijk dan weer te duur.

Die slaat wel beter aan bij anderen, dus als je geld genoeg hebt...

Scheelt ook dat je niet 's avonds naar de NY-pizza gaat voor een beker B&J en stiekem een slice meatlovers meepakt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_191407487
quote:

[..]

Je hebt PM.

Volgens mij vooral uitgelegd wat het moeilijker maakt, als ik uit m'n ibuprofen-roes ben zal ik wel een iets meer coherente uitleg geven.
pi_191407570
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 13:12 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Oppo ijs vind ik wil een goede vervanger voor B&J. Was zo'n ander merk die wat meer richting extra eiwitten ging, maar vind ik persoonlijk dan weer te duur.

Die slaat wel beter aan bij anderen, dus als je geld genoeg hebt...

Scheelt ook dat je niet 's avonds naar de NY-pizza gaat voor een beker B&J en stiekem een slice meatlovers meepakt.
Ja, wat was het, Halo Top of ehh, er is nog zo'n merk, Breyers of wat is het? Dan heb ik ook liefst Oppo choco :Y Maar heb het bij zo'n reepje Tony's bij de kassa gehouden. En broodjes kaas enzo, geen ongezonde meuk, wel teveel. Maar boeit me niet zoveel, mijn hormonen doen even raar (denk ik), dus dan valt dit reuze mee.

Ibuprofen roes? Alles ok met je?

@Sarabi leuk, die pakketten! Lokaal 4x gehaald, 3 vielen tegen, sindsdien heb ik de app niet meer. Maar in CUL zie ik toffe pakketten. Deel je straks wat het is geworden?
pi_191407806
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 13:50 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ja, wat was het, Halo Top of ehh, er is nog zo'n merk, Breyers of wat is het? Dan heb ik ook liefst Oppo choco :Y Maar heb het bij zo'n reepje Tony's bij de kassa gehouden. En broodjes kaas enzo, geen ongezonde meuk, wel teveel. Maar boeit me niet zoveel, mijn hormonen doen even raar (denk ik), dus dan valt dit reuze mee.

Ibuprofen roes? Alles ok met je?

@:Sarabi leuk, die pakketten! Lokaal 4x gehaald, 3 vielen tegen, sindsdien heb ik de app niet meer. Maar in CUL zie ik toffe pakketten. Deel je straks wat het is geworden?
Ik ben gevoelig voor NSAID's, diclofenac ga ik helemaal raar op (ooit bij zere onderrug gekregen).
Maar omdat hoesten vrij vervelend werd nu ibuprofen genomen, maar 100mg versie dus die je in supermarkt kan halen.

Eentje is genoeg voor mij om wazig te zijn. Wees gerust, ik heb boodschappen gedaan voor het innemen. Ook een zak katjesdrop gekocht, voor daadwerkelijke werking itt hoestsiroop

Nu gewoon wazig, ietsje meer dan normaal.
pi_191408073
Sigme's beestenboel is wel een goed topic als je wilt weten hoe boerenleven is.

Als je goed vlees wilt hebben, koop het bij haar.
pi_191411837
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 13:50 schreef Holyme het volgende:

[..]

@:Sarabi leuk, die pakketten! Lokaal 4x gehaald, 3 vielen tegen, sindsdien heb ik de app niet meer. Maar in CUL zie ik toffe pakketten. Deel je straks wat het is geworden?
Dit was het:

Bakket Bart:
2 broden
Zak met zachte bolletjes
Zak met krentenbollen
4 bolussen
2 pecan broodjes

Ekoplaza:
Winterpeen
Bleekselderij
Desembrood
5 eieren (kapotte verpakking)
Kiemgroente
Bietensap
Havermoutpap
Kwark

Dus vanavond bij Wie is de Mol een bolus :9

Avondeten heb ik er niet mee gemaakt, dat werd kokosrijst met garnalen en broccoli uit de vriezer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sarabi op 08-02-2020 19:35:54 ]
pi_191412217
Oh ik ga kijken of de ekoplaza bij ons ook zo’n pakket heeft! Al dat brood hoeft niet zo nodig, maar die klinkt wel goed :)
pi_191412274
Voordeel van brood is dat het makkelijk in de vriezer kan. Dus we kunnen er voorlopig weer tegen aan :D

Zelf eet ik maar een paar sneetjes brood in de week, maar mijn man wel meer.
pi_191416042
Happy Italy werd een burger laten thuis bezorgen. Er stond een rij voor de Happy in het dorp, ik ga echt niet in de rij staan voor een matige pizza. :') Gelukkig wel een hele lekkere vega-burger. :9
pi_191416467
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 22:15 schreef Myraela het volgende:
Happy Italy werd een burger laten thuis bezorgen. Er stond een rij voor de Happy in het dorp, ik ga echt niet in de rij staan voor een matige pizza. :') Gelukkig wel een hele lekkere vega-burger. :9
Ik heb wel ooit in de rij gestaan voor Happy Italy -O- schoonfamilie wilde dat graag. Snap het nog steeds niet.....
pi_191416547
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 22:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik heb wel ooit in de rij gestaan voor Happy Italy -O- schoonfamilie wilde dat graag. Snap het nog steeds niet.....
Ik snapte ook niet waarom al die mensen buiten gingen staan. Ik vind Happy prima als makkelijke snelle hap buiten de deur, maar in de rij staan is iets te enthousiast. :D
pi_191421775
Happy is wel oke, maar niet uitstekend toch?

Gister me goed in kunnen houden tijdens tonproaten: 2 kleine wijntjes (altijd van die mini glaasjes bij dit soort dingen), wat zoute nootjes en 3 bitterballen. Dus viel me niet tegen!

Gister ook mijn allereerste buiten rondje hardgelopen als voorbereiding op de1/8 triatlon. Ging verbazingwekkend goed, dus ga even wat verderop in het schema verder (ik begon gister al in week 3 omdat ik ook al binnen hierop train). Wel wat spierpijn maar valt me heel erg mee.

Planning vandaag:
O: 3 crackers met beleg - geen idee nog wat, ga nu ontbijten
T: fruit - druiven en blauwe bessen
L: geen idee nog ...
T: fruit en groente
D: gevulde zoete aardappel
  zondag 9 februari 2020 @ 10:21:47 #143
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_191421941
Tink, hou je er rekening mee dat de impact op gewrichten enzo buiten zwaarder is dan op de loopband (die dempt van zichzelf, tegels enzo niet)? Daar is die trage opbouw vooral voor, niet alleen voor conditie. Zou zonde zijn als je met een blessure kwam te zitten. :)

Mijn zondag is omgegooid, loopding is afgelast. Niet heel erg, want ik kon gisteren niets binnenhouden en nu hebben ze de keuze voor me gemaakt om wel of niet te lopen. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191422089
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 22:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik snapte ook niet waarom al die mensen buiten gingen staan. Ik vind Happy prima als makkelijke snelle hap buiten de deur, maar in de rij staan is iets te enthousiast. :D
Wij hebben toen zelfs in de regen staan wachten -O-
Achja het eten was oké (niets bijzonders), maar niet om voor in de rij te gaan staan.
pi_191422477
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 10:21 schreef IJsdraakje het volgende:
Tink, hou je er rekening mee dat de impact op gewrichten enzo buiten zwaarder is dan op de loopband (die dempt van zichzelf, tegels enzo niet)? Daar is die trage opbouw vooral voor, niet alleen voor conditie. Zou zonde zijn als je met een blessure kwam te zitten. :)

Mijn zondag is omgegooid, loopding is afgelast. Niet heel erg, want ik kon gisteren niets binnenhouden en nu hebben ze de keuze voor me gemaakt om wel of niet te lopen. :+
Dank je! Ik ga er rekening mee houden. Ik verwacht ook gewoon een week later verder te gaan, dus idd niet het halve programma over te slaan.
Ik wil als het wat langer licht is ook in het bos gaan lopen, maar dat ik woon hier net dus weet ook de weg nog niet 😃
pi_191433752
Lijstje vandaag
L 2 zelfgemaakte worstenbroodjes met salade
D winterrisotto van verspakket (1/4e portie)
T yoghurt met psyllium en een handje geconfijte appel
pi_191438787
Zit inmiddels op -5,5 kg! *O*

Gek weekend qua eten achter de rug, met bios, popcorn, maltesers en friet. Nu weer normaal doen.

Vandaag:

L: 2 volkoren met osseworst
T: Vitalu volkoren crackers
D: Hoisin witlof met eiermie en spekjes
T: ?

Vanavond sporten en bodybalance. Merk dat als ik erna nog een tussendoortje ‘moet’ eten om aan mn kcal te komen ik toch vaak geen trek heb. Dus even kijken hoe ik dat kan combineren vandaag. Lijstje is nu nog wat magertjes.
pi_191439489
Het weekend viel me niet tegen, redelijk binnen de perken gebleven. Maar het kan altijd beter!

Lijstje vandaag:
O: -
T: Blauwe bessen
T: 4 kleine koekjes :S
L: Komkommer, tomaat met humus (vergeten meer mee te nemen ...)
D: Courgetti
B: lopen naar station en 1 uur sporten bij fysio
pi_191439545
Vandaag is nog een beetje weekend en mijn eetlijst bestaat vooral uit restjes sushi :9
  maandag 10 februari 2020 @ 13:02:20 #150
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191440056
Nieuwe week, nieuwe kansen.
O. koffie(zw)
B. 2,5u wandelen/joggen/div oefeningetjes. (gaat allemaal steeds beter en makkelijker)
L. omelet met spek en kaas + koffie
D. kippedijen met bloemkoolrijst en ijsbergsalade,met tomaat,bosui, feta en spek
T. theelepeltjes pindakaas (beetje mee opletten , eet vaak meer dan een bescheiden theelepeltje)
verder thee en salted water met citroen.
Gewicht vanochtend was 76.3kg (was het gisteren ook)
pi_191441886
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 13:02 schreef Dance99Vv het volgende:
Salted water met citroen.
Wat moet ik me hierbij voorstellen ? Gooi je gewoon letterlijk zout bij je water?
  maandag 10 februari 2020 @ 15:56:12 #152
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191442044
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:42 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Wat moet ik me hierbij voorstellen ? Gooi je gewoon letterlijk zout bij je water?
Daar komt het wel op neer, ik gebruik daarvoor Baleine essential zout, deze bevat 50% minder sodium en natrium , maar bevat 50% zeezout en verder mineralen zoals potasium en magnesium Voeg zelf daar een beetje citroensap aan toe voor de smaak.
Het is niet zo slecht als het lijkt. Ik verlies nogal veel vocht en zouten door het low carbs (keto)dieet..dat vang ik dus zo op. (kan ook zout in mijn koffie gooien maar daar heb ik slechte associaties bij)
pi_191442247
Ik merk dat ik echt wel moeite heb met “nee” zeggen tegen collega’s die met iets lekkers voorbij komen ... net weer met stukken pizza. In eerste instantie zeg ik netjes nee, maar als de hele kamer er dan naar ruikt ga ik toch weer overstag ... daar zit wel mijn grootste valkuil merk ik wel. Ik kom niet in de verleiding zelf iets te kopen, maar als anderen het aanbieden vind ik het echt heel moeilijk ...

Hoe gaan jullie daarmee om? Ergens anders gaan zitten is geen optie 😉
pi_191442530
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:12 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik merk dat ik echt wel moeite heb met “nee” zeggen tegen collega’s die met iets lekkers voorbij komen ... net weer met stukken pizza. In eerste instantie zeg ik netjes nee, maar als de hele kamer er dan naar ruikt ga ik toch weer overstag ... daar zit wel mijn grootste valkuil merk ik wel. Ik kom niet in de verleiding zelf iets te kopen, maar als anderen het aanbieden vind ik het echt heel moeilijk ...

Nee blijven zeggen en aangeven dat ze het niet moeten aanbieden omdat ik er moeite mee heb.
pi_191442603
quote:

Maak een ludiek bordje met "niet voeren" en zet dat op je bureau :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 10 februari 2020 @ 16:41:56 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_191442688
Afspreken dat er niet gegeten wordt op de werkplek. Hebben jullie geen aparte plek om te eten?
disclaimer
pi_191442800
Gingen ze bij mij ook maar langs met pizza. :9

Die zoete troep afslaan is easy, maar pizza is een stuk lastiger.
pi_191442843
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:31 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Nee blijven zeggen en aangeven dat ze het niet moeten aanbieden omdat ik er moeite mee heb.
Dat moet ik dus echt leren ... ach, ik zet maar door!
pi_191442848
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 16:50 schreef Myraela het volgende:
Gingen ze bij mij ook maar langs met pizza. :9

Die zoete troep afslaan is easy, maar pizza is een stuk lastiger.
Ik werk met IT-ers: die eten allerlei dingen op de gekste tijden 😂
  maandag 10 februari 2020 @ 17:59:32 #160
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191443658
quote:
Hoe gaan jullie daarmee om? Ergens anders gaan zitten is geen optie
Vroeger werd het gerespecteerd als je (als vrouw zijnde) gewoon zei nee dank je ,ik ben op dieet.
pi_191444496
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:59 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Vroeger werd het gerespecteerd als je (als vrouw zijnde) gewoon zei nee dank je ,ik ben op dieet.
In de ideale wereld is ‘nee dank je’ voldoende.
Maar dat is moeilijk als het duiveltje op je schouder zegt dat je wel wat van dat lekkers wil :@
pi_191446426
Lijstje
O yoghurt met psyllium, havermout en een paar geconfijte stukjes appel
T appel
L dubbele boterham baba ghanoush met ei, optimel, groentesoep
T appel, cherrytomaatjes, 15 g walnoten
D rijst met biefstuk en wokgroenten
T Griekse yoghurt (1 forse eetlepel)met psyllium, aangelengd met water, kaneel en een theelepel honing*

* uit caloriebesparing nam ik een eetlepel yoghurt en lengde ik het aan met water. Uiteindelijk zeker 100 mL toegevoegd, maar het werd een steeds smakelozere soort panna cotta :+
De zoektocht naar de perfecte manier om dit in te nemen volgt dus nog :s)
pi_191451097
Ik ga mijn best weer doen vandaag! Hopelijk heeft niemand iets lekkers vandaag.

O: skyr
L: groente wraps
T: peer
D: taco salade denk ik
B: yoga thuis, misschien hardlopen als het weer oké is (anders morgen)
pi_191451187
Lang weekend is weer voorbij :)

Lijstje:
L: 4 sneden desembrood met hummus
D: rode linzensoep
S: uur danstraining geven
T: boterham met kaas
pi_191452099
Het weekend blijft lastig als ik een feestje heb. Stokbrood en kaas kan ik gewoon niet doseren.

Gisteren wel een keurig lijstje:
O: havermout, mango, melk, lijnzaad
L: wasa vezelrijk (6x): kipfilet, rosbief, pindakaas
D: rijst in amandelmelk, kapucijners, broccoli, hoisinsaus
S: 2 nummer body attack, les gritt strength
T: magere yoghurt met wat nootjes

En vandaag op de planning:
O: idem
L: idem (misschien een cracker minder)
D: The Stew
S: spinningfiets besteld *O* dus stukje fietsen als die er is. Iemand een idee welke les mills daarvan leuk is? The trip, rpm, of die andere?
T: iets
pi_191452128
Ik heb drie dagen wat minder goed gegeten. Voor mijn gevoel heel slecht, maar realistisch gezien eerder op/rond onderhoud.

Ik wilde eigenlijk de hele week al afschrijven omdat ik vrijdag ook uiteten ga en zaterdag ontbijt met pannenkoeken. Maar toch besloten nu gewoon netjes te eten en niet alles meteen als mislukt te zien. Voordat ik in deze slechtere periode blijf hangen.

Planning vandaag:
T: Mandarijn als ik op tijd bij de fruitschaal op kantoor ben
L: Vier boterhammen pindakaas
T: Amandelen
D: Kaasschnitzel en gekookte worteltjes
pi_191452676
Ik heb een k-mix besteld :@
En deze week 3x goed* uit eten!

*goed: luxe plekken, uitgebreid eten. Of het calorietechnisch goed is, valt te bezien!
pi_191452759
Wat is een k-mix?

Ik ben weer ruim een kilo afgevallen zag ik gisteren. Ik heb er vier keer op gestaan en de weegschaal naar verschillende plekken gesleept om te kijken of het echt zo was, maar de weegschaal bleef hetzelfde aangeven :D
Vandaag een fijne, drukke dag, dus makkelijk om in het ritme te blijven.

O Magere kwark
T Peer
L Spinaziesoep met een paar volkoren boterhammen
T Lindahl kvarg met stracciatella
D Zilvervliesrijst met linzencurry
B Yoga, een wandeling van een uur

Ik ben erg gek van onderstaande zakken van Hak. Relatief weinig calorieen, makkelijk te maken voor op werk en vullend, maar weinig calorietjes op de teller.

pi_191452768
Oh, wel een heeeeeeel groot plaatje, sorry :9
  dinsdag 11 februari 2020 @ 09:46:19 #170
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191452813
Ik zak "wat" af in mijn striktheid.
Een verjaardagsweekend waarbij ik me niet heb ingehouden.

Nu komijnekaas en port... nog even opmaken. |:)

Koffie
S: 70 minuten fietsen
O: Jimmy Joy Vanille 600kcal + Koffie
L: Jimmy Joy Vanille 600kcal + Koffie
D: Aardappel, groente, vleesvervanger + alprosoja toetje.
T: Flink stuk komijnen kaas + 2 port
pi_191453076
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:41 schreef Meridiaan het volgende:
Wat is een k-mix?
Dit!

quote:
Ik ben weer ruim een kilo afgevallen zag ik gisteren. Ik heb er vier keer op gestaan en de weegschaal naar verschillende plekken gesleept om te kijken of het echt zo was, maar de weegschaal bleef hetzelfde aangeven :D
Vandaag een fijne, drukke dag, dus makkelijk om in het ritme te blijven.

O Magere kwark
T Peer
L Spinaziesoep met een paar volkoren boterhammen
T Lindahl kvarg met stracciatella
D Zilvervliesrijst met linzencurry
B Yoga, een wandeling van een uur

Ik ben erg gek van onderstaande zakken van Hak. Relatief weinig calorieen, makkelijk te maken voor op werk en vullend, maar weinig calorietjes op de teller.

[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe je zo’n zak dan eet. Als tussendoor of lichte lunch ofzo? Voor avondeten lijkt t me wel krap :)
pi_191453453
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 09:46 schreef BertV het volgende:

Nu komijnekaas en port... nog even opmaken. |:)

Dat is juist spul dat wel even (in ieder geval tot het weekend) goed blijft, toch?
  dinsdag 11 februari 2020 @ 11:31:58 #173
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191453988
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:45 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is juist spul dat wel even (in ieder geval tot het weekend) goed blijft, toch?
dit.werkt.niet.zo.bij.mij... }:| ;)
pi_191454914
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 10:45 schreef Sarabi het volgende:

Waarom moet dat tot het weekend :+
pi_191454962
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 12:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waarom moet dat tot het weekend :+
Niets moet :) persoonlijk haal ik in het weekend weer lekkers dus dan zou je bezig blijven. Dan kan je het beter bewaren. Maar voor Bert is het anders.
pi_191455055
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 12:41 schreef Sarabi het volgende:

Niets moet :) persoonlijk haal ik in het weekend weer lekkers dus dan zou je bezig blijven. Dan kan je het beter bewaren. Maar voor Bert is het anders.
Ik werk (bijna) elk weekend. Dit is mijn weekend :+
  dinsdag 11 februari 2020 @ 12:51:54 #177
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_191455087
* IJsdraakje zet dieetgoeroehoed op

Het hķeft helemaal niet op natuurlijk. *D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191455089
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 12:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik werk (bijna) elk weekend. Dit is mijn weekend :+
Dat gevoel kreeg ik niet bij Bert.
Maar geniet er van :)
pi_191455096
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 12:51 schreef IJsdraakje het volgende:
* IJsdraakje zet dieetgoeroehoed op

Het hķeft helemaal niet op natuurlijk. *D
:D

Ooit wel, als je niet van het weggooien bent.
pi_191455121
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 12:52 schreef Sarabi het volgende:

Dat gevoel kreeg ik niet bij Bert.
Maar geniet er van :)
Ik probeer eigenlijk gewoon elke dag 'normaal' te doen, tenzij bijzonder iets zoals verjaardag of etentje. Mijn weekenden zijn op zich niet anders dan werkdagen. Ik denk niet plots: oooooh, NU mag ik chips WANT het is weekend. Neuh.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 12:55:23 #181
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_191455123
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 12:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ooit wel, als je niet van het weggooien bent.
Kaas door het eten, port door de gootsteen. *O*

Disclaimer: ik drink geen port
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191455150
Jongens, je kan toch gewoon kaas eten en port drinken als je daar zin in hebt en het in je dieet vandaag past?
  dinsdag 11 februari 2020 @ 12:57:15 #183
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_191455152
Overigens ben ik wel van het afval minimaliseren, maar ik ga van mezelf geen kliko maken.

Nu kreeg ik niet het idee dat Bert heel serieus was met "het MOET op", maar ik wilde het toch nog even benoemen. :Y)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 februari 2020 @ 12:58:39 #184
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_191455168
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 12:57 schreef Isabeau het volgende:
Jongens, je kan toch gewoon kaas eten en port drinken als je daar zin in hebt en het in je dieet vandaag past?
Uiteraard! Maar dan wel gaarne omdat je het wil en het in je dieet past, niet "omdat het op moet". :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 februari 2020 @ 12:59:03 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_191455172
quote:
Zeker! Graag!
Maar wat ijs zegt... het opeten omdat het op moet, dat leer ik liever af ;)
disclaimer
pi_191455219
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 12:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik probeer eigenlijk gewoon elke dag 'normaal' te doen, tenzij bijzonder iets zoals verjaardag of etentje. Mijn weekenden zijn op zich niet anders dan werkdagen. Ik denk niet plots: oooooh, NU mag ik chips WANT het is weekend. Neuh.
De geniet er van was ook meer voor het weekend en niet voor het eten :)

En wat voor iemand werkt is altijd persoonlijk. Jij bent nu alweer zoveel jaren goed bezig *O*
pi_191455230
quote:
Tuurlijk, maar haar smiley keek niet echt gelukkig. Vandaar mijn opmerking, het hoeft ook niet als je niet wil.
pi_191455276
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:05 schreef Sarabi het volgende:

Tuurlijk, maar haar smiley keek niet echt gelukkig. Vandaar mijn opmerking, het hoeft ook niet als je niet wil.
Oh nee, niet iets 'gedwongen' opeten omdat het moet of zo. Dat is raar. Helemaal mee eens.

En ja, al jarenlang meer dan 20 kg kwijt, dat is wel heel erg fijn O+ Alleen nog steeds niet waar ik wil zijn :+
  dinsdag 11 februari 2020 @ 15:13:55 #189
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191456816
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 13:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh nee, niet iets 'gedwongen' opeten omdat het moet of zo. Dat is raar. Helemaal mee eens.

Grappig dat ik hier vrouwelijk ingeschat wordt. :D
Raar? Iedereen heeft hier een reden voor overgewicht / lijnactie.

Die van mij is dat alles op "moet". (Zonder dat het een straf is, maar wel een valkuil)
Dus een bakje cashewnoten, een kaasje, een fles wijn.

Zolang ik het niet in huis heb gaat het prima.
pi_191457152
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 15:13 schreef BertV het volgende:

[..]

Grappig dat ik hier vrouwelijk ingeschat wordt. :D
Raar? Iedereen heeft hier een reden voor overgewicht / lijnactie.

Die van mij is dat alles op "moet". (Zonder dat het een straf is, maar wel een valkuil)
Dus een bakje cashewnoten, een kaasje, een fles wijn.

Zolang ik het niet in huis heb gaat het prima.
Maar als je zelf al erkent dat die ‘het moet op’ gedachte de reden is dat je moest gaan afvallen. Waarom dan niet proberen van die gedachte af te komen voor een blijvende verandering? Zo stop je het ‘probleem’ alleen maar weg.
pi_191457711
Ik ken die valkuil ook wel. Niet per se in de zin van het moet op want anders is het niet meer goed en moet het weggegooid (zo lang staat het hier meestal niet :+ ) maar wel in de zin van dat als ik eenmaal zoiets geopend heb, ik het lastig vind het niet allemaal in één keer op te eten.

En ik begin meestal dan ook met niet in huis halen. Want: makkelijker. Eerst maar weer eens een basis creëeren van gezond eten en zo. En dan een keer weer lekkere dingen met mate toevoegen. Het gewoon gezond eten en maat houden met de hoeveelheden daarvan kost me in het begin al genoeg moeite, dan ondertussen ook nog dat kaasje in de koelkast / chocola in de kast negeren is meer zelfkastijding en zelfsabotage dan dat het op dat moment een goede kans van slagen heeft. Dus eerst zorgen dat normale porties van normaal eten weer wat meer op automatische piloot gaat, dan lekkere dingen toevoegen zodat ik al m'n energie kan gebruiken om mezelf ervan te overtuigen dat het echt een beter idee is om elke dag een klein stukje kaas te eten dan meteen de eerste dag 200 gram brie op m'n boterham te leggen :+
pi_191464822
Lijstje vandaag
O yoghurt met havermout, psyllium en 15 g gekonfijte appel
T appel
L kerriesoep, dubbele boterham baba ghanoush, optimel, puntpaprika
T appel, cherrytomaatjes, 15g walnoot
D pasta met gehakt groentes en tomatensaus
Totaal 1600 kcal
  woensdag 12 februari 2020 @ 08:30:34 #193
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191467179
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 15:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar als je zelf al erkent dat die ‘het moet op’ gedachte de reden is dat je moest gaan afvallen. Waarom dan niet proberen van die gedachte af te komen voor een blijvende verandering? Zo stop je het ‘probleem’ alleen maar weg.
Mijn overgewicht ontstond vrijwel zeker door langzaam steeds meer eten.
Niet door dat "rare" probleem.
Daarbij ben ik niet gigantisch, BMI 26.5, maar (persoonlijk) net te dik voor wielren kleding.

Koffie
O: Jimmy Joy Koffie 600kcal + Koffie
L: Jimmy Joy Koffie 600kcal + Koffie
D: Aardappel, groente, vleesvervanger + alprosoja toetje.
T: 1 port (kaas op)
pi_191467962
Lijstje:

L: noten/rozijnen brood met kaas
D: zalm en Chinese kool gewokt + rijst
T: druiven en een schaaltje kroepoek
pi_191468129
Gisteren hoefde ik niets voor te bereiden voor het eten (yay, restjes), dus teveel tijd over. Chocopasta stond nog op tafel en was niet veilig. :') Uiteindelijk de bui om weten te buigen naar een opruimbui, dus nu heb ik een blinkend schone keuken en geen leeggevreten pot chocopasta. :+

Voor vanavond staat er een bak salade op de planning, dus volume moet goed komen vandaag. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191468136
Lijstje vandaag - wordt een beetje een gekke dag met veel reizen en tussendoor thuis dus geen idee hoe laat alles gegeten wordt. Kan het ook niet meenemen...

O: 3 crackers met pindakaas
T: geen idee
L: poke bowl
T: fruit of noten
B: fietsen naar station, fietsen naar werklocatie en terug. Totaal een uur denk ik
pi_191468852
Lijstje gisteren:
O: 400gr kwark, banaan, cappuccino
T: 2 mandarijntjes
L: mexicanobroodje :')
T: B'tween zero reep
D: Spaghetti met kipgehakt, courgette, cherrytomaatjes en kruidenkaas
S: 3 uur krachttraining
T: Eiwitshake en half wit bolletje hagelslag :P

Vandaag:

O: Halve kilo kwark met eetlepel jam
T: eiwitreep
L: ?
D: Broodje surinaamse kip
S: Hypertrofie training
T: Eiwitshake
pi_191468974
Ik heb wat weinig boodschappen in huis, dus het is een beetje improviseren vandaag. Vooral geen brood meer. En geen cottage cheese meer, dat is ook zwaar. :D Maar niet zwaar genoeg om daadwerkelijk de deur uit te gaan en iets te gaan halen.

O: Havermout met amandelmelk, blauwe bessen, banaan en cacao
L: Stukje van de bloemkoolpizza als 'brood' met smeerkaas, spinazie en gebakken ei
D: De rest van de bloemkoolpizza maar dan gewoon met pastasaus en olijven
T: Halve galiameloen

Misschien nog wel wat meer tussendoortjes. Die heb ik dan weer wel. :')
pi_191469161
Oeh cottage cheese :9 misschien lunch met cottagecheese, avocado en kip :9
pi_191470436
Blijkbaar een gaatje in de verpakking van de bloemkoolpizza's. }:| Dus nu als lunch groenteballetjes met spinazie en als avondeten courgettekoekjes, courgette, wortel en kaasschnitzel.
pi_191471172
TREK
pi_191474648
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 13:44 schreef Lonaa het volgende:
TREK
Ik ook. Lunch werd een donut. :')
pi_191476544
Lijstje morgen:

O: Halve kilo kwark, banaan
T: Mandarijntje
L: Broodje cottage cheese, gekookt ei, avocado
T: Eiwitreep
D: Ik denk couscous met veel kip.
S: Uurtje fietsen ofzo
pi_191479433
Hier is het sinds het weekend rommelig. Onverwachte omstandigheden :r en nu weer ziekig, wat bij mij veel snaaizin oplevert. Gelukkig weet ik het binnen de perken te houden, maar ik zal blij zijn als ik weer saaie, voorspelbare lijstjes heb (ipv geen idee waar ik ben rond L en D).

Lijstje morgen is dan ook geen lijstje, maar een 'weet ik niet' aangevuld met activia yoghurtje, yakult, mineola, peer, 2 proteinebites :+
  donderdag 13 februari 2020 @ 12:18:30 #205
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191486482
Koffie
T: Koffie
L: Jimmy Joy Koffie + begin Vanille 600kcal
D: Zelfgemaakte erwtensoep + alprosoja toetje.
pi_191489643
Meh :{ ik mis m'n bruine bonen met spek wel...

Normaal altijd vaste prik op donderdag, maar past vandaag niet binnen nieuwe regime want anders zou ik slapjes training van vanavond ingaan.

Gaat biefstukreepjes met wokgroente en noodles worden, wat ook lekker is natuurlijk maar toch.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 17:19 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

pi_191489831
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 17:19 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Wil ik ook :D Maar lunch gister was poké bowl, ook prima ;)

Vandaag:
O: 4 crackers met zalmsalade
T: bakje chips :S
L: 2 crackers halloumi, 2 roggebrood met beetje stroop
T: appel:
D: pastasalade
Mijn thuiswerkdagen worden langzaam beter, niet de hele dag meer snaaien, nu nog maar 1 misstapje gemaakt.
pi_191491895
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 19:28 schreef emmyemmy2 het volgende:
Lijstje morgen:

O: Halve kilo kwark, banaan
T: Mandarijntje
L: Broodje cottage cheese, gekookt ei, avocado
T: Eiwitreep
D: Ik denk couscous met veel kip.
S: Uurtje fietsen ofzo
Dit werd rijst met broccoli en kip. Het broodje bij de lunch weggehaald. Paar stukjes chocolade erbij.
pi_191491907
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:18 schreef BertV het volgende:
Koffie
L: Jimmy Joy Koffie + begin Vanille 600kcal
D: Zelfgemaakte erwtensoep + alprosoja toetje.
Dat is veel koffie :P
pi_191492563
Ik heb mijn bloemkoolpizza laten vallen. Toen had ik nog maar een halve pizza. }:| Dat was te weinig, maar dan heb ik dus wel een dilemma. Dan vind ik het zo moeilijk om iets te bedenken om dat een beetje aan te vullen, zonder meteen heel ongezond te gaan eten. Uiteindelijk werden het wat mini aardappelkroketjes met cottage cheese. Dat was wel prima.

Dat maakt mijn lijstje van vandaag:

L: Vier boterhammen met pindakaas
T: Paar nootjes en een kwart appel
D: Halve bloemkoolpizza met olijven en wat mini aardappelkroketjes met cottage cheese

Ook wat veel fruit, eigenlijk. Maarja, ik had gewoon de hele dag trek vandaag. En dan was een mandarijn uit de fruitschaal pakken een betere keuze dan beginnen te graaien in de chocoladetraktatie die er ook stond.

Morgen ga ik uiteten. Superveel zin in. Een restaurantje met allemaal verschillende vegetarische tapas. Zoveel te proberen. :9 Proberen de rest van de dag een beetje netjes te eten. Al verwacht ik overdag nog wel meer te gaan eten. Ik kan me nooit aan mijn lijstje houden als ik vanuit huis werk. :')

L: Bloemkool, spinazie, cottage cheese en een groenteworstje
T: Mandarijn
D: Uiteten
pi_191493186
Meh,rug naar de klote, denk iets te fanatiek gesport laatste tijd, mss i.c.m. in korte tijd veel afvallen. Maar rust houden dus. Ik ben wel direct bang weer aan te komen, terwijl ik mijn eten wel aanpas.
Lijstje dan maar:
O: havermout met halfvolle melk en blauwe bessen
T: boterham met casselerib
L: salade van bieten en geitenkaas en appel
T: boterham met casselerib, handje amandelen
D: stamppot boerenkool met extra magere rookworst
T: nog ff verzinnen
It's better to regret something you did than something you didn't do
  vrijdag 14 februari 2020 @ 09:21:27 #212
37248 BertV
Klei indiaan
pi_191500381
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:12 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Dat is veel koffie :P
:P

SNACKDAG! (avond)

Koffie
O: Jimmy Joy Vanille 600kcal
L: Jimmy Joy Vanille 600kcal
S: 85 minuten fietsen
D: Groot bord patat oorlog + vega-kroket / mosterd
T: 2 grote port, 100g brie, 100g cashewnoten
pi_191500708
Terug van paar dagen Disneyland met zeer bourgondische schoonfamilie. :+ Halve kilo erbij, 60.5 nu. Valt me nog mee als ik in ogenschouw neem wat ik allemaal gegeten en gedronken heb, maar dat werd natuurlijk wel een tikkeltje gecompenseerd door drie lange dagen rondhollen in een pretpark. :)

Lijstje vandaag..
O: Koffie met halfvolle melk
L: Twee geroosterde boterhammen met geraspte gruyčre erover (even laten smelten in de magnetron) en bosui, een kleine appel en een mandarijntje.
D: Restje zuurkool (opgebakken), pittige witte bonen in tomatensaus, vegaworstjes. Banaan en kiwi toe.
B: Twee uur woest huishouden, twee uur buiten wandelen
pi_191503436
O: Koffie. Maar mijn laptop had ook dorst blijkbaar. Dus geen koffie.
L: 3 bruine broodjes: vruchtenhagel, kruidenkaas en pindakaas&hagelslag. Banaan. Preworkout.
D: Valentijnsdinertje gemaakt door vriendje O+
pi_191516640
Gisteren teveel, maar wel echt heerlijk gegeten. Flink partijtje ongesteld geworden. Minderfijn. Maar dan ben ik ook gewoon wat minder streng voor mezelf.

En ik deed een klein boodschapje en toen mocht ik een gratis zak chips meenemen. Dat kon ik niet weerstaan. :’) kleinste zak gekozen van een smaak die ik nog niet kende. Eet vanavond een maaltijdsalade van 430 kcal, dus dan daarna bij de Mol een bakje chips kan eigenlijk ook wel.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 09:09:27 #216
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_191517320
I did it *O* *O* *O* 75kg schoon aan de haak.
Nou vast houden en wat reserve creëren. ^O^
Happy met wat ik bereikt hebt. Nee nog geen feestviering hier want dat zou het gelijk ruīneren.
Maar een schouderklopje heb ik wel verdiend _O_ 20kg kwijt , conditie begint ook weer een stijgende lijn te vertonen,alleen het stoppen met roken laat nog even op zich wachten.
Maar voor nu *O* *O* *O*
pi_191517433
Cool. :)

Hier nu 5 sinds halverwege december. Dat is prima. :7
toch in totaal bijna -35 :7
pi_191519344
Netjes Dance en Lonaa! *O*

En Myraela, dat lijkt me inderdaad best kunnen, een keer wat chips.

Hier een rommelige week gehad, wel weer gezakt op de weegschaal, maar het waren niet alleen groenten, zeg maar :+ Komend weekend een etentje en sushi workshop, dus deze week rustig aan doen.

O/L proteinepannenkoek met scheutje olijfolie, appel/pruim/kaneel muesli en rozijn. Theelepel pindakaas, 2 activia toetjes
T frambozen, mineola, 8 minder-kcal-suikervrije dropjes
D marokkaanse couscous,yakult, 2 mandarijntjes

Misschien vanmiddag nog een kop thee in de stad. Totaal minus de couscous zit rond de 1150-1175.
pi_191519772
Hier een rare week door een plotseling overlijden. De vader van een goede vriend. Niet heel erg opgelet maar wel normaal gedaan.
Ook ongesteld geworden dus snaaizin is goed aanwezig.

Vandaag

L: Brintapannenkoekjes met Alpro yoghurt en warme appel met rozijn en honing.
D: Hutspot met vegaballen
T: geen idee nog, cracker met geitenkaas/sambalsmeerkaas wellicht.
pi_191537933
O: Croissantje, half koekje, preworkout
S: 2.5 uur krachttraining
T: eiwitreep tijdens de training
L: 2 broodjes hamburger met cheddar
D: Roerbak met kip en rijst

dood.
pi_191544377
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:54 schreef Holyme het volgende:
Netjes Dance en Lonaa! *O*

En Myraela, dat lijkt me inderdaad best kunnen, een keer wat chips.

Hier een rommelige week gehad, wel weer gezakt op de weegschaal, maar het waren niet alleen groenten, zeg maar :+ Komend weekend een etentje en sushi workshop, dus deze week rustig aan doen.

O/L proteinepannenkoek met scheutje olijfolie, appel/pruim/kaneel muesli en rozijn. Theelepel pindakaas, 2 activia toetjes
T frambozen, mineola, 8 minder-kcal-suikervrije dropjes
D marokkaanse couscous,yakult, 2 mandarijntjes

Misschien vanmiddag nog een kop thee in de stad. Totaal minus de couscous zit rond de 1150-1175.
Wat is het recept van jouw proteīnepannenkoek?

Ik heb vakantie en dan is mijn eten sowieso dramatisch qua ritmel Gelukkig loop ik dan ook heel veel.
O - Yoghurt, drie bolletjes brood met kaas en komkommer en tonijnsalade
L - Appel
D - Pasta met gehaktragout, banaan
pi_191544411
Ik heb Plotse Chaos en Plotse Stress, dus mijn eetpatroon is weer helemaal :W :W
pi_191544675
Vandaag de beslissing gemaakt om te stoppen met boksen bij de sportschool waar ik door de weeks train. Ik merk dat ik me er toch niet helemaal thuis voel en eigenlijk altijd een excuus zoek om niet te gaan. Er wordt naar mijn mening te hard gespard en de mensen zijn 'anders'. In plaats daar van ga ik doordeweeks gewoon lekker mijn eigen trainingen doen/maken zodat ik ook wat flexibeler ben (handig met werk :P). In het weekend blijf ik wel gewoon lekker 1x per week boksen bij mijn 'oude' sportschool, waar het wel chill is.
pi_191548064
Klinkt als een verstandige keuze, pinuts.

Ik heb dit weekend even niet te streng gedaan. Geen hele slechte dingen, maar wel meer dan normaal. Bleef maar honger houden. Gelukkig is het doordeweeks makkelijker om daar niet aan toe te geven. Wel veel etentjes deze week. Maar ach. Dan val ik even niet af, ook prima.
pi_191548140
Heb een heeeerlijk weekend gehad. +0,7 op de weegschaal, dus we gaan weer met frisse moed verder.
pi_191548219
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 21:38 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Wat is het recept van jouw proteīnepannenkoek?

Ik heb vakantie en dan is mijn eten sowieso dramatisch qua ritmel Gelukkig loop ik dan ook heel veel.
O - Yoghurt, drie bolletjes brood met kaas en komkommer en tonijnsalade
L - Appel
D - Pasta met gehaktragout, banaan
Proteinepannenkoekmix met aanvullingen :+ (mix van Kruidvat)

O overnight oats in vanilla kipferl smaak, met lijnzaad, chiazaad, rozijn en amandelmelk
L 4 sneetjes volkoren met linzenspread, actimel drankje, bak gemixte groenten (nog onbekend wat)
T peer, 2 mandarijnen
D marokkaanse couscous, activia, yakult, pindakaasbal (creabea in de keuken, met havermout, lijnzaad, rozijn, cacaonibs - prima te nassen plakzooi :') )
B 2 uur fiets

Zonder de groente bij lunch is dit 1740. Kan zijn dat er naast die groente nog wat bij komt, verder wel prima zo.
pi_191548931
Best een oké weekend gehad: zaterdag een zelfgemaakte high tea (dus veel gegeten maar ook best wel gezond) en zondag restjes daarvan.

Planning vandaag:
O: Alpro yoghurt en granola
T: 2 dadels appel
L: Smoothie, mango & paprika
T: tomaatjes
B: lopen van en naar station, rondje buiten alsh et weer meewerkt, fitchannel (yoga en/of echt sporten)
pi_191549232
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 07:55 schreef Holyme het volgende:

[..]

Proteinepannenkoekmix met aanvullingen :+ (mix van Kruidvat)
Klinkt goed (en makkelijk), zal eens kijken. Ik moet/wil meer eiwitten binnen krijgen, maar ik eet niet veel vlees en dus moet ik wat originelere manieren gaan verzinnen om ze toch binnen te krijgen.

O - Twee pannenkoekjes met zure room, bakje yoghurt, verse sinaasappelsap
L - Lindahl stracciatella kvarg, twee bolletjes met kaas, komkommer, sla en tomaat
T - Appel
D - Een wokmaaltijd met groenten, bonen en noedels
T - Reepjes paprika
pi_191549330
Niet dik geworden dit weekend. :7

Vandaag o.a.: zuurdesem boterham met smeerkaas. Zuurdesem boterham met gebakken champignons en avocado. Shrimp&corn chowder.
pi_191549719
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:08 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Klinkt goed (en makkelijk), zal eens kijken. Ik moet/wil meer eiwitten binnen krijgen, maar ik eet niet veel vlees en dus moet ik wat originelere manieren gaan verzinnen om ze toch binnen te krijgen.

Eiwitshake als aanvulling als je er moeite mee hebt ? Of wil je daar niet aan beginnen?
pi_191549738
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:53 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Eiwitshake als aanvulling als je er moeite mee hebt ? Of wil je daar niet aan beginnen?
Ik kan daar eens naar kijken. Probeer nu ook meer bonen, noten en vis te eten. Dank voor de tip.
pi_191550152
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:16 schreef Lonaa het volgende:
Niet dik geworden dit weekend. :7
Wekelijks doel :D Hier ook niet, al werd het zaterdaglijstje aangevuld met wijn en borrelnootjes. Enzo.
pi_191550246
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 11:24 schreef Holyme het volgende:

[..]

Wekelijks doel :D Hier ook niet, al werd het zaterdaglijstje aangevuld met wijn en borrelnootjes. Enzo.
Het was hier ook geen net weekend hoor. :') Zaterdag een daghap bij de Griek, naar het stadion (= bier), dan onverwacht winnen (= meer bier) en dus is zondag ook ruk. :')
pi_191550928
Na weekend vol random gehakballetjes, hopen kaas, biertjes, een paar verdwaalde paaseitjes en een stel Maleisische afhaalsnacks zijn maandagen goed voor spaarzame lijstjes.. :+

L: Twee gekookte eieren, koffie met melk, mandarijntje.
D: Plaattaart met rode pesto, een heleboel verschillende gegrilde groenten, beetje feta. Druiven toe.
B: Uur buiten wandelen, poosje stevig huishouden.

Morgen wegen, vanmorgen vergeten en nu zit er al lunch in. :)
pi_191551076
Ik kom me hier na een tijdje lurken ook maar eens melden :W
Nu, 8 weken na bevalling, staat de teller op nog circa +10 kg tov voor de zwangerschap. Dat moet eraf en graag nog meer want ik was al (veel) te zwaar.
Ik gebruik nu MFP om bij te houden wat ik eet. Dat gaat best oke, leuk om te zien hoe sommige dagen compleet de mist in gaan :')

Lijstje? Lijstje!
O: boterham met filet
T: plakje kwarkcake
L: boterham met filet, gekookt ei, mini kitkat chunky
T: ?
D: biefstukje, salade met oa penne, peer en rauwe ham
pi_191554438
Heb vandaag voor het eerst de bulgarian split squat geprobeerd (soort squat op 1 been). Nou dat ga ik voelen morgen. Stond op een gegeven moment gewoon te trillen. Maar kwam wel meteen naar voren dat ik duidelijk 1 sterk en 1 zwak been heb, dus nu die zwakke maar goed trainen.
pi_191555602
De constante honger was helaas op een werkdag toch niet makkelijker. Okay, ik had minder eten in handbereik. Maar waar ik normaal voldoende heb aan wat ik normaal eet, bleef ik nu maar extra dingen eten en toch honger houden. Geen slechte dingen, maar toch. Net een groot bord pasta op, maar toch nog trek. Irritant.

Dat maakt mijn lijstje:
L: Vier volkoren boterhammen met pindakaas
T: 2x pakje LU volkoren crackers, Nakd reep en een halve appel
D: Groot bord volkoren pasta, tomatensaus, spinazie, courgette en cottage cheese
  maandag 17 februari 2020 @ 18:22:32 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191555677
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:18 schreef Myraela het volgende:
De constante honger was helaas op een werkdag toch niet makkelijker. Okay, ik had minder eten in handbereik. Maar waar ik normaal voldoende heb aan wat ik normaal eet, bleef ik nu maar extra dingen eten en toch honger houden. Geen slechte dingen, maar toch. Net een groot bord pasta op, maar toch nog trek. Irritant.

Dat maakt mijn lijstje:
L: Vier volkoren boterhammen met pindakaas
T: 2x pakje LU volkoren crackers, Nakd reep en een halve appel
D: Groot bord volkoren pasta, tomatensaus, spinazie, courgette en cottage cheese
Er vanuit gaande dat je pindakaas niet idioot dik smeert, zit er erg weinig eiwit in je voeding vandaag.
Dat maakt naast spieropbouw en -behoud qua vol gevoel erg uit.
Kan helpen :)
Naast psychische honger enzo. Wat een kutsysteem is het toch ook af en toe eigenlijk :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_191555770
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 17:01 schreef Pinuts het volgende:
Heb vandaag voor het eerst de bulgarian split squat geprobeerd (soort squat op 1 been). Nou dat ga ik voelen morgen. Stond op een gegeven moment gewoon te trillen. Maar kwam wel meteen naar voren dat ik duidelijk 1 sterk en 1 zwak been heb, dus nu die zwakke maar goed trainen.
Die zijn gemeen he :P Ik moest laatst met 65 kilo normaal squatten, 8 setjes van 3 herhalingen in 10 minuten, en daarna nog bulgarians split squats :')
pi_191555840
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:22 schreef Molo het volgende:
Er vanuit gaande dat je pindakaas niet idioot dik smeert, zit er erg weinig eiwit in je voeding vandaag.
Dat maakt naast spieropbouw en -behoud qua vol gevoel erg uit.
Kan helpen :)
Naast psychische honger enzo. Wat een kutsysteem is het toch ook af en toe eigenlijk :')
Klopt, ik probeer meer eiwitten te eten als ik niet op kantoor zit. Maar zo (banaan, vier boterhammen pindakaas en een tussendoortje) eet ik eigenlijk al maanden, en dat is normaal voldoende. Ik gooi het nu maar op mijn ongesteldheid, maar dan is de trek meestal vooral net voordat het begint, niet de hele week door.

Maar misschien is het ook wel goed om gewoon even iets meer te eten. Zolang dat gewoon de gezonde dingen zijn en geen frituur, chocolade en chips, probeer ik maar een beetje naar m'n lichaam te luisteren.
pi_191555939
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:27 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Die zijn gemeen he :P Ik moest laatst met 65 kilo normaal squatten, 8 setjes van 3 herhalingen in 10 minuten, en daarna nog bulgarians split squats :')
Damn. En dan nog naar huis rijden/fietsen/lopen :')
pi_191555942
Dubbel
pi_191556001
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:37 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Damn. En dan nog naar huis rijden/fietsen/lopen :')
Daarna nog benchen en deadliften bedoel je :'( O+
pi_191556183
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:40 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Daarna nog benchen en deadliften bedoel je :'( O+
Beast mode _O_
  maandag 17 februari 2020 @ 18:53:32 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191556256
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:27 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Klinkt als Oostblok martelmethode _O-
pi_191556830
Wel in mei wedstrijd doen *O*
pi_191557180
@Myraela Herinner me even, wat is je bezwaar tegen ei? Gekookte eieren maak je makkelijk met tien tegelijk, handzame hap op werkdagen, eiwitten én fantastisch tegen trek. Ik zou het zonder eieren serieus een stuk lastiger vinden om af te vallen..
pi_191557233
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 12:30 schreef minilot het volgende:
L: Twee gekookte eieren, koffie met melk, mandarijntje.
D: Plaattaart met rode pesto, een heleboel verschillende gegrilde groenten, beetje feta. Druiven toe.
Toetje bij D was nog plus een paar happen volle kersenkwark en een medjooldadel. :9 Mogelijk straks nog een biertje bij het slaperig Netflixen met mijn echtgenoot :)

Maar mijn koter dronk afgelopen nacht en vandaag ineens 6789943x mijn boobs leeg in plaats van de gebruikelijke twee keer, dus dat kost me ook nog wel wat extra's kcals :7
pi_191557604
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:34 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Herinner me even, wat is je bezwaar tegen ei? Gekookte eieren maak je makkelijk met tien tegelijk, handzame hap op werkdagen, eiwitten én fantastisch tegen trek. Ik zou het zonder eieren serieus een stuk lastiger vinden om af te vallen..
Eet ik thuis vaak, inderdaad. Geen rationeel bezwaar tegen, maar vertrouw ik op kantoor niet zo. Eigenlijk niets wat ik gekoeld moet bewaren. Daarom de pindakaas en kant en klare snacks.
  maandag 17 februari 2020 @ 19:58:57 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191557708
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 19:54 schreef Myraela het volgende:

[..]

Eet ik thuis vaak, inderdaad. Geen rationeel bezwaar tegen, maar vertrouw ik op kantoor niet zo. Eigenlijk niets wat ik gekoeld moet bewaren. Daarom de pindakaas en kant en klare snacks.
Een ei blijft eenmaal gekookt bijzonder lang goed, ook buiten de koelkast

Ik mik vaak bij haast een pakje kipfiletbeleg in mijn tas en eet dat een uur of acht kater pas. Is geen probleem :)
pi_191557801
Heeft iemand trouwens nog tips voor leuke podcasts die op Spotify/een andere gratis source te vinden zijn? Ik zoek wat vermaak voor tijdens het wandelen. Muziek is leuk, maar ook altijd hetzelfde :P
  maandag 17 februari 2020 @ 20:04:04 #252
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_191557830
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:03 schreef Pinuts het volgende:
Heeft iemand trouwens nog tips voor leuke podcasts die op Spotify/een andere gratis source te vinden zijn? Ik zoek wat vermaak voor tijdens het wandelen. Muziek is leuk, maar ook altijd hetzelfde :P
Nieuwe album van Tool :9
pi_191560292
quote:
Podcasts: brand in het landhuis, s town, bob, el tarangu
pi_191564587
@Myraela, dacht al dat het zoiets was, ja :* Wat @Molo zegt dus, al helpt dat wellicht niet zo als het onderliggende bezwaar al niet rationeel is. ;)

Inmiddels 59,2 op de teller hier, dus weer de goeie kant op. ^O^ Qua eetmomenten een verschoven IF-dag vandaag wegens raar schema. Lijstje!

O: Twee koffie met melk, twee zachtgekookte eieren, vijf kerstomaten, een dadel, een bakje druiven en een zelfgebakken volkoren broodje met demi-zoute roomboter en een gesnipperde bosui.
B: Uur baantjes trekken in zwembad, uur in de achtertuin aan de slag (takken gevelde boom opruimen), uur buiten wandelen
L: Pittige witte bonen in tomatensaus, kruidensalade met oude geitenkaas. Banaan en halve mandarijn toe.
Geen D, heel vroeg naar bed.
pi_191564711
quote:
Echt gebeurd. Hierin vertellen mensen verhalen die ze zelf hebben meegemaakt. De verhalen duren zo'n 8-15 minuten en kunnen hilarisch zijn, maar ook verdrietig of opmerkelijk. Incidenteel wordt er ook voorgelezen uit een puberdagboek, dat is vaak ook erg grappig.
pi_191564817
Nog wel even een muziek/wandeltip voor @Pinuts, er is een aantal appjes waarmee je je playlists in Spotify kunt sorteren op beats per minuut. Als je op die manier lijsten samenstelt met muziek die qua bpm precies aansluit bij je gemiddelde hoeveelheid stappen per minuut: dat loopt me een partij lekker! O+ _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 18-02-2020 09:54:23 ]
  dinsdag 18 februari 2020 @ 09:52:06 #257
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_191564851
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 09:48 schreef minilot het volgende:
Nog wel even een muziek/wandeltip voor @:Pinuts, er is een aantal appjes warmee je je playlists in Spotify kunt sorteren op beats per minuut. Als je op die manier lijsten samenstelt met muziek die qua bpm precies aansluit bij je gemiddelde hoeveelheid stappen per minuut: dat loopt me een partij lekker! O+ _O_
Ik kan daar dus echt niet mee omgaan. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191565258
Gister een goede dag gehad, niet helemaal aan mijn schema gehouden maar nette gezonde vervangers gegeten. dus we gaan weer vooruit. Ook een volledig vegan dag behalve mijn kaas op de taco wrap die ik had. Vandaag volledig vegan! Ik lette er in het verleden al op door minimaal de halve week vegetarisch te eten, maar dat was wat verwaterd en wil ik weer oppakken. En ook wat meer echt volledig vegan.

Vandaag:
O: Alpro yoghurt met granola
T: Mango
L: groente wrap met gegrilde paprika, avocado, spinazie, paprika, tomaatjes, hummus
T: tomaatjes en appel
D: pompoensoep
B: rondje lopen tijdens de lunch (maar hebben bezoek dus de vraag is of dat gaat lukken)
pi_191566136
Thanks voor alle tips. Ga het eens proberen :)
pi_191571485
Tactiek tegen de onstilbare honger was vandaag een berg worteltjes en komkommertjes eten. Dat werkte, of in ieder geval, dat zorgde ervoor dat ik tenminste alleen maar extra groenten at. :D Net in de stad gegeten, dus nu is de honger wel echt weg. Maar was wel lekker. :9 En voor een avondje uiteten vind ik dat ik het nog best netjes heb gehouden. Alleen water en thee verder.

L: Vier volkoren boterhammen pindakaas
T: Berg worteltjes en komkommertjes
T: Lu volkoren crackertjes
D: Mozzarella vooraf, pasta met tomatensaus hoofd en cannoli als toetje. :9
pi_191571631
O: 300gr kwark, jam
T: Mandarijntjes, banaan
L: broodje jam, broodje pindakaas
T: Klein stukje chocolade, minizakje tumtummetjes
D: Spaghetti met restjessaus
T: Donut
T Eiwitshake

op naar de gym nu al die suiker nog in mn systeem zit :s)
pi_191572431
Lijstje:
O: 40 gram havermout, whey shake
L: tomatensoep, boterham met 2 eieren, salade
T: handje walnoten, halve galiameloen, 250 gram kwark
D: hotspot, sucadelapje, bloemkool
S: 45 minuten fietsen in sportschool (actieve rustdag na mijn spierpijn :P), 15 min krachtcircuit
T: 250 gram kwark, druiven
pi_191574733
Lijstje vandaag
O zuurdesem volkomen met pindakaas, half glas melk met psyllium
T appel
L zuurdesem volkoren met baba ghanoush, vermicellisoep, paprika, optimel
T appel, walnoot cherry tomaatjes
D Indonesische gestoofde kip met rijst en erwtjes
pi_191580000
Vanochtend gewogen, de weegschaal gaat mooi omlaag ^O^

Lijstje gisteren:
O: plakje kwarkcake
L: salade left over van de dag ervoor
D: pasta met gehaktballetjes en tomatensaus
T: oa kwark, mini kitkat en cashew/pecan/rozijnen mix

Vandaag nog niks besloten qua eten, alleen het avondeten staat vast.
pi_191580404
-6,5 sinds begin dit jaar *O* easy does it
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_191580472
Vanmorgen 59.0 precies. Recht zo die gaat, al vindt er vanavond wat sociale dieetsabotage plaats: ik moet met mijn mams naar een high wine. High tea met drank. 8)7
Voor de lol net alvast de beloofde twee glazen witte wijn, een rode wijn en een dosis prosecco in mijn kcalteller ingevoerd en het is toch altijd wel fraai confronterend om te zien hoe hard alcohol aantikt. :') Enfin!

Lijstje.
O: 2 x koffie met melk
B: Uur baantjes trekken in het zwembad, uur buiten wandelen, uur huishouden
L: Twee zachtgekookte eieren, een beetje geroosterde kip, een paar kerstomaten en een medjooldadel
D: High wine met vier keer wijn en een nog onbekende hoeveelheid diverse bijpassende hapjes
pi_191580764
Ik heb me gister weer netjes aan mijn schema kunnen houden, dus het gaat de goede kant op. Morgen maar weer eens wegen. Ik heb maar besloten om even helemaal niks ongezonds te eten, dat werkt voor mij het beste: even alles uitbannen ipv "je mag wel 1! stukje" want dan worden het bij mij veel meer stukjes ;)

Voor vandaag:
O: Alpro yogurt & zelfgemaakte granola
T: Druiven & tomaatjes met hummus
L: zelfgemaakte pompoensoep & groentewrap met spinazie, komkommer en surimisticks
T: zelfgemaakte eiermuffins met groente en een appel
D: gevulde zoete aardappel of blauwkaas taart
B: lopen, lopen, lopen, minimaal 10k stappen
pi_191580780
Ik ga straks sporten. Ik doe ook IF. Dat zou betekenen op een lege maag. Dat vind ik maar lastig. :') So, to eat, or not to eat.
pi_191580783
Gaat lekker mini.
Ik dacht even dat je als voorbereiding al begonnen was met drinken :+
pi_191580885
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:12 schreef littledrummergirl het volgende:
-6,5 sinds begin dit jaar *O* easy does it
Goed bezig zeg! Gefeliciteerd!
pi_191580888
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:19 schreef minilot het volgende:
Vanmorgen 59.0 precies. Recht zo die gaat, al vindt er vanavond wat sociale dieetsabotage plaats: ik moet met mijn mams naar een high wine. High tea met drank. 8)7
Voor de lol net alvast de beloofde twee glazen witte wijn, een rode wijn en een dosis prosecco in mijn kcalteller ingevoerd en het is toch altijd wel fraai confronterend om te zien hoe hard alcohol aantikt. :') Enfin!

Lijstje.
O: 2 x koffie met melk
B: Uur baantjes trekken in het zwembad, uur buiten wandelen, uur huishouden
L: Twee zachtgekookte eieren, een beetje geroosterde kip, een paar kerstomaten en een medjooldadel
D: High wine met vier keer wijn en een nog onbekende hoeveelheid diverse bijpassende hapjes
Wel lekker :D
pi_191580922
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:47 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga straks sporten. Ik doe ook IF. Dat zou betekenen op een lege maag. Dat vind ik maar lastig. :') So, to eat, or not to eat.
Heb je al eens eerder geprobeerd te sporten op een lege maag?
Ik zou het iig aanraden om een keer te proberen, kijken of het meevalt. Banaan oid in de sporttas erbij voor als het tegenvalt.

Ik ben afgelopen maand telkens voor het ontbijt gaan sporten. Ik sport van 8:00 tot 9:00, dan douche ik en daarna ontbijt ik pas. Ik heb mijn ontbijt nu net op. Ik had gedacht dat er wel momenten zouden zijn dat ik slap zou zijn van de honger, maar tot nu toe geen last van gehad. ^O^
pi_191580967
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Heb je al eens eerder geprobeerd te sporten op een lege maag?
Ik zou het iig aanraden om een keer te proberen, kijken of het meevalt. Banaan oid in de sporttas erbij voor als het tegenvalt.

Ik ben afgelopen maand telkens voor het ontbijt gaan sporten. Ik sport van 8:00 tot 9:00, dan douche ik en daarna ontbijt ik pas. Ik heb mijn ontbijt nu net op. Ik had gedacht dat er wel momenten zouden zijn dat ik slap zou zijn van de honger, maar tot nu toe geen last van gehad. ^O^
Nee, zou de eerste keer zijn, wb sporten. Ik loop wel veel op de lege maag (grote ronde hond is vlak voor ik normaal ga eten), maar dat is toch anders dan 20 zware deadlifts, roeien en kettlebell swings met 20 kg :')
pi_191581052
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee, zou de eerste keer zijn, wb sporten. Ik loop wel veel op de lege maag (grote ronde hond is vlak voor ik normaal ga eten), maar dat is toch anders dan 20 zware deadlifts, roeien en kettlebell swings met 20 kg :')
Toch jammer dat de enige manier om daar achter te komen is door het te proberen. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191581258
Ha, ik kwam een training tegen die me in theorie aanstaat (gooien met kettlebells), op een dag die me aanstaat, op een afstand die me aanstaat en voor niet honderdmiljoenmiljard per training. Uitproberen it is!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191581795
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 10:12 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Toch jammer dat de enige manier om daar achter te komen is door het te proberen. :P
Ik ga het proberen :Y
pi_191582364
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2020 11:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ga het proberen :Y
Succes!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191583209
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 09:19 schreef minilot het volgende:
Recht zo die gaat, al vindt er vanavond wat sociale dieetsabotage plaats: ik moet met mijn mams naar een high wine. High tea met drank. 8)7
Have fun. :D Als de hapjes maar lekker zijn. :9
pi_191583255
Ik zie net dat ik de verkeerde pastasaus heb gekocht. Die ik nu heb heeft dubbel zoveel kcal, kan die ook maar beter dubbel zo lekker zijn. :D Voor de rest wel een prima dagje. Als het weer aan het eind van de dag nog zo is, maar weer een keer een fatsoenlijk rondje lopen. Want dat schiet er wel behoorlijk bij in de laatste tijd.

Ik durf nog niet te hard te juichen, want ik heb deze week nog veel etentjes. Maar ondanks alle etentjes, de extra trek en daarom ook extra dingen die ik heb gegeten, gaat de weegschaal toch gewoon naar beneden. _O_

Lijstje:
T: Banaan
O: Twee eieren in tomatensaus, berg spinazie met cottage cheese en een theelepeltje sukisaus
L: Zak Unox vega groentesoep
T: Komkommer en wortel
D: Bloemkoolpizza, pastasaus, olijven en groentemix
pi_191583713
Made it. Wat een kut wod :X :')

Zware deadlifts 6-6-4-4-2-2

medcon:
2 rondes
250 meter roeien
russian kettle bell swings 16 kg

Allemaal dezelfde spieren RIP.
pi_191583739
Hier op -6,0 sinds 1 januari *O*

Lijstje van vandaag:

L: Alpro met een banaan, muesli en hagelslag
D: Uit eten met vriendinnen

Wel lunchrondje gewandeld, maar mijn sportlesje van de woensdag mis ik. Vrijdag maar even in halen.
pi_191583746
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2020 13:45 schreef Lonaa het volgende:

medcon:
2 rondes
250 meter roeien

Ziet er heftig uit! Merkte je iets van je lege maag?
pi_191583882
quote:

medcon:
2 rondes
250 meter roeien

_O_ Made it! Hoe ging het op een lege maag? Ik vind dat vaak nog verrassend goed gaan.
pi_191584046
quote:

medcon:
2 rondes
250 meter roeien

:D Hier ook een nieuwsgierige naar hoe het ging zonder voedsel. :9

Vanmiddag een flink stuk tijd "over" dankzij niet hoeven koken, het weer lijkt nog even prima te blijven, dus een mooi moment om een stukje te lopen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191584221
Het viel me alles mee. :Y Ja, het was zwaar. Maar ik ben natuurlijk ook echt heel erg ziek gweest en dus 3 weken niet gesport.

Ik werd bij de warming up (roeien) heel even wat misselijk maar dat trok eigenlijk gelijk weer weg.

Nu boterham *O* Werd tijd. :9 1700 uur gevast, gesport, 6 km gefietst, 10k stappen gelopen dus ik lust wel wat en ben een beetje moe :')
pi_191584287
Jeetje, ik vind het maar knap hoor. :D Ik trek het met mijn kantoorbaantje al niet als ik 3 uur niet heb gegeten, laat staan als ik ook nog eens zou moeten bewegen. :')
pi_191584312
quote:
2s.gif Op woensdag 19 februari 2020 14:21 schreef Lonaa het volgende:
1700 uur gevast
Da's lang. :o
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191584339
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2020 14:28 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Da's lang. :o
Oh :') Ja. Ok.17 uur dus
pi_191584350
Maar fijn dat het meeviel!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191584352
quote:
10s.gif Op woensdag 19 februari 2020 14:26 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, ik vind het maar knap hoor. :D Ik trek het met mijn kantoorbaantje al niet als ik 3 uur niet heb gegeten, laat staan als ik ook nog eens zou moeten bewegen. :')
Het valt me echt alles mee. Behalve dan dat ik IEDERE dag in dezelfde valkuil stap: 's avonds eten. En dan is het ineens 9 uur of half 10 en denk ik FUUUUUUUUUUUUUCK, mag pas om 13:00 of 13:30 eten ;( :')
pi_191586043
Vandaag extra rustdag want nog steeds veel spierpijn. Dadelijk even lekker wandelen naar mijn favoriete pokebowl spot. Hopelijk morgen weer knallen.

Lijstje:
O: 40 gram havermout, whey shake
T: proteīne reep (want onderweg)
L: boterham met 2 eieren, soep
T: handje walnoten, druiven
D: pokebowl :9
T: kwark, halve meloen
pi_191586966
Ik wil snoep.
pi_191587006
Lijstje:

O: 1.5 bruin bolletje met 3 gebakken eieren, beetje ketchup
T: 2 stroopwafels :') en een mandarijn
L: Broodje ossenworst, broodje rookworst
D: Spaghetti met restjessaus
S: 1.5 uur krachttraining (booty workout met de vereniging :P)
T: Misschien een wheyshake
We zijn de kasten leeg aan het eten :P
pi_191596349
Voor t eerst havermout op in mn kwark, bevalt goed :s) Goed vullend :7

O: 40gr havermout, 300gr kwark, een banaan en een theelepeltje vanille aroma
L: 2 broodjes ossenworst, eiwitmilkshake
D: Gehaktcurry met veeeeel koriander en rijst

Ergens nog een uurtje fietsen :)
pi_191596439
Gisteren had ik chocolade. Iets met ezels en stenen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_191596828
Kwam gisteren high winend rond de 2900 kcal uit. Bitterballen en kaastengels all around. :') O ;( uch! Naja, mijn moeder had een leuke avond - ook wat waard! Erna 's avonds laat nog wel anderhalf uur stevig gewandeld. :9

Vandaag weer moedig voorwaarts!

O: Koffie met melk
L: 1 broodje roerei, kleine appel, paar gedroogde cranberries
D: Spinaziecrepes (gemaakt met speltmeel), gevuld met warmgerookte zalm, zure room en salade van groene kruiden (kervel, dille, peterselie, basilicum, knoflookstengels, bieslook). Kwark of een banaantje toe.
B: Uur buiten wandelen

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 20-02-2020 15:30:40 ]
pi_191600736
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 09:57 schreef emmyemmy2 het volgende:
Voor t eerst havermout op in mn kwark, bevalt goed :s) Goed vullend :7

O: 40gr havermout, 300gr kwark, een banaan en een theelepeltje vanille aroma
L: 2 broodjes ossenworst, eiwitmilkshake
D: Gehaktcurry met veeeeel koriander en rijst

Ergens nog een uurtje fietsen :)
Uurtje fietsen gaat niet door, knieblessure speelt op en moet morgen veel squatten ;(

Toegevoegd aan lijstje: halve mango :9 :9
pi_191603929
Vanmorgen voor het eerst onder de 75 kg,(74.8)
Wat extra beweging doet blijkbaar wonderen, slapen gaat ook goed,al met al forse vooruitgang aan het boeken.
O. Koffie (zw)
B. 1,5 uur wandelen
L. 3 geb.eieren met spek en kaas + koffie(zw)
D. gerookte makreel salade(sla tomaat bosui, feta,)+Koffie met room
T. stuk brie en wat theelepeltjes amandelpasta.
B. (staat nog op de planning) wandelen, joggen en div. oefeningetjes
pi_191604456
Vandaag een extra rondje gewandeld. En toch maar onverwachts naar een borrel gegaan. Balans, noemen we dat. :') :D

L: Vier boterhammen pindakaas
T: Wortel en komkommer
T: Maiswafels paprikasmaak
T: Mini kaassoufle en 2 bruschetta
D: Nasigroenten met een nep kipfiletding
T: Klein bakje Ben en Jerry Moophoria

Het lijkt zo in een lijstje veel, maar het valt best wel mee.
pi_191608635
Ik heb mijn kcal en koolhydraten omhoog gegooit en ik krijg het idee dat dat een goed idee was O+ Veel minder schonmelingen O+
pi_191611394
Wegen is altijd zo kut als je de dag ervoor zout hebt gegeten. Ik stel me altijd in dat het iets meer is, maar toch valt het altijd tegen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')