abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2020 @ 17:36:47 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192100119
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Werkgelegenheid bij het al reeds kapot gesubsidieerde en vervuilende bedrijf is geen doel op zich. Werkgelegenheid in zijn algemeen wel.
Want welke bedrijvigheid gaat ineens bloeien als KLM/Schiphol kapot gaat?
pi_192100234
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar goed, ik kan wel uittekenen wat er gaat gebeuren.

Mocht het allemaal tegenvallen (wat ik wel verwacht), met de Nederlandse economie alweer buitengewoon hard geraakt en vele doden dan kan de regentenkaste altijd weer met het excuus van 'open economie' of 'bevolkingsdichtheid' uit de voeten (geen woord over hoe de schuldenberg de economische cycli versterkt).

Het volgt altijd hetzelfde patroon, net zoals in 2008. Ontkennen dat het ook naar Nederland kan komen ("onze banken zijn gezond", "dat is in Amerika waar alles kan") en als het kalf verdronken is dempt men de put. De zéér geconcentreerde kartelmedia doet de rest om VVD en Rutte in het zadel te houden. Echt een bekend patroon. Doen alsof de buitenwereld vies, vuil en gek is, en je dan laten verrassen.
Gezien het net bekend gemaakte enorm stevige pakket aan economische maatregelen zou het mij verbazen als Nederland hier economisch als slechtste uit komt, al zijn we natuurlijk wel erg afhankelijk van wereldwijde handel en die zal dan wel weer een keer op gang moeten komen.

Dat een land met een type economie als die van Nederland bij een crisis altijd buitensporig wordt geraakt is gewoon een feit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_192100297
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar goed, ik kan wel uittekenen wat er gaat gebeuren.

Mocht het allemaal tegenvallen (wat ik wel verwacht), met de Nederlandse economie alweer buitengewoon hard geraakt en vele doden dan kan de regentenkaste altijd weer met het excuus van 'open economie' of 'bevolkingsdichtheid' uit de voeten (geen woord over hoe de schuldenberg de economische cycli versterkt).

Het volgt altijd hetzelfde patroon, net zoals in 2008. Ontkennen dat het ook naar Nederland kan komen ("onze banken zijn gezond", "dat is in Amerika waar alles kan") en als het kalf verdronken is dempt men de put. De zéér geconcentreerde kartelmedia doet de rest om VVD en Rutte in het zadel te houden. Echt een bekend patroon. Doen alsof de buitenwereld vies, vuil en gek is, en je dan laten verrassen.
Als het goed gaat met Nederland, de economie fantastisch draait, de werkloosheid extreem laag is, de koopkracht van mensen stijgt, kleine en grote bedrijven fors winst maken en Nederland het vergeleken met andere landen in Europa het zeer goed doet, dan is het ondanks de VVD.

Als het economisch tegenzit, werkloosheid toeneemt en bedrijven omvallen dan is het altijd de schuld van de VVD.

:')
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 17:45:40 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192100323
Je zou bijna zeggen dat Klopkoek gewoon een alter ego van Ewald Engelen is
pi_192100382
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:45 schreef Hexagon het volgende:
Nu je het zegt.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_192100437
quote:
In elk geval een fervent aanhanger.

Gelukkig is zelfs de SP realistischer, die steunen het kabinet volledig: https://www.sp.nl/nieuws/2020/03/aanpak-van-coronavirus
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_192100541
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:24 schreef Hanca het volgende:
Als die intercontinentale vluchten weg vallen gaan die echt niet door een andere maatschappij worden overgenomen, maar gaan die overstappers gewoon naar een ander vliegveld.
Wie neemt er zo eventjes dat aantal vliegbewegingen en passagiers over dan?

Dat Schiphol zonder KLM niets zou voorstellen is in mijn optiek echt onzin. Anders staan de gulf carriers niet op de poorten te kloppen. Alleen door de innige relatie tussen Schiphol en KLM maakt Schiphol zichzelf ook wel erg afhankelijk van KLM, helemaal bij een echt disruptief event als een faillissement.

Dit artikel vat de meest belangrijke nuances bij het hele "zonder KLM geen Schiphol" wel goed samen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_192100774
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:54 schreef nostra het volgende:

[..]

Wie neemt er zo eventjes dat aantal vliegbewegingen en passagiers over dan?
Zat vliegvelden die uitbreiden. De grote maatschappijen die intercontinentale vluchten aanbieden hebben vrijwel allemaal een thuisbasis en zullen vooral vanaf daar willen vliegen.

Maar goed. Los daarvan zijn er ook zonder dat Schiphol omvalt tienduizenden banen direct afhankelijk van KLM.
pi_192101268
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:44 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Als het goed gaat met Nederland, de economie fantastisch draait, de werkloosheid extreem laag is, de koopkracht van mensen stijgt, kleine en grote bedrijven fors winst maken en Nederland het vergeleken met andere landen in Europa het zeer goed doet, dan is het ondanks de VVD.
De economie draait helemaal niet fantastisch. Het BNP steed, maar niet heel hard en de helft van die stijging kun je zo wegstrepen omdat die van de massa-immigratie komt. Het BNP per staatsburger steeg maar heel lafjes en daar zitten de stijgende woningprijzen door wanbeleid in de volkshuisvesting ook nog in. De arbeidsproductiviteit daalt, dat betekent dus dat mensen harder moeten werken voor hetzelfde geld, de geletterdheid en het algemeen niveau van het onderwijs daalt, de koopkracht steeg niet of nauwelijks wegens de toenemende lastendruk, óók VVD, en verhoging van de kosten van dingen waar mensen niet zonder kunnen, zoals energie en wonen. Intussen verdampen de pensioenen en spaargelden en is er heel veel verborgen werkloosheid, en niet alleen doordat de definitie moest worden veranderd.

Dus met wiens economie ging het eigenlijk zo goed? Met die van de mensen waarvoor de regering zou moeten werken? Er wordt vooral heel veel aan de Nederlanders verdiend.

quote:
Als het economisch tegenzit, werkloosheid toeneemt en bedrijven omvallen dan is het altijd de schuld van de VVD.

Dat was het wel ja. Het was immers de VVD die al die jaren aan de deregulering van de financiele sector had gewerkt en ze via de hypotheekrente aftrek van een oorlogskas had voorzien om internationaal de grote jongen uit te hangen, de markt zou het allemaal wel goed laten komen. Als de boel dan klapt dan kun je niet doen alsof je dat allemaal maar overkomt en volledig buiten je macht ligt. Als je dan wel in tegenstelling tot nu de zuinige boekhouder gaat uithangen om een rechtse agenda door te voeren en niet alleen de publieke sector kapot te bezuinigen maar ook door hele sectoren kapot te maken zodat mensen al hun relevante werkervaring, dat is nogal wat waard in salaris, te vernietigen.

Als je slecht beleid voert krijg je de schuld ja. Als je incompetente bestuurders levert ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192101432
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want welke bedrijvigheid gaat ineens bloeien als KLM/Schiphol kapot gaat?
Voedselbanken en het UVW?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:36:38 #211
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192101492
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Gezien het net bekend gemaakte enorm stevige pakket aan economische maatregelen zou het mij verbazen als Nederland hier economisch als slechtste uit komt, al zijn we natuurlijk wel erg afhankelijk van wereldwijde handel en die zal dan wel weer een keer op gang moeten komen.

Dat een land met een type economie als die van Nederland bij een crisis altijd buitensporig wordt geraakt is gewoon een feit.
Er zijn wel meer landen met een open economie en die doordat ze klein zijn vrijwel automatisch enorm in contact staan met de rest van de wereld.

Toch wordt Nederland telkens weer enorm hard geraakt. Voor een groot deel door de schuldenberg en enorme hypotheken. Dat werkt als katalysator naar boven en beneden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 17 maart 2020 @ 18:38:23 #212
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192101522
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 17:44 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Je praat over een fictieve werkelijkheid:

https://esb.nu/cookiewall(...)-in-het-eurotijdperk

https://ftalphaville.ft.c(...)ands-doing-so-badly/

De jaren mildzoet deze eeuw: 2001, 2006-2007, 2017-2019.

De jaren accuzuur: de rest.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192103033
quote:
Echt he
  dinsdag 17 maart 2020 @ 19:43:45 #214
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192103173
Opiniepanel twitterde op maandag 16-03-2020 om 12:14:12 Het vertrouwen in @MinPres Rutte als premier is tijdens deze kabinetsperiode nog nooit zo hoog geweest:
@EenVandaag https://t.co/4MJqGS6CMj reageer retweet
RF_HFC twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 18:31:06 Dit gelul. Mensen die het beter denken te weten gaan niet op de stoel van epidemiologen zitten, maar op die van Rutte. En zien het advies van WHO. Het gaat wel om mensenlevens. https://t.co/YCqd6d1MLC reageer retweet
WNLVandaag twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 14:44:00 We moeten rekening houden met mogelijk 50.000 sterfgevallen door het coronavirus, bevestigt arts-microbioloog Marc Bonten na een vraag van FD-Journalist @JeanDohmen in Goedemorgen Nederland. #wnl https://t.co/fQGwtRPsfT reageer retweet
Rutte zal vast de verkiezingen van 2021 winnen op deze manier, maar daarna is het wel klaar.

Ik houd er nu over op in dit draadje maar het aantal doden zal hier buitensporig hoog zijn tov andere landen (net als WO2, met soortgelijke achterliggende redenen zoals integriteit van bestuur handhaven). Dat wordt de nieuwe schandvlek.

Prettige avond verder en ik kom erop terug als het zover is. Jullie kleinkinderen horen de excuses 75 jaar later.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_192104328
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:43 schreef Klopkoek het volgende:
Opiniepanel twitterde op maandag 16-03-2020 om 12:14:12 Het vertrouwen in @:MinPres Rutte als premier is tijdens deze kabinetsperiode nog nooit zo hoog geweest:

@:EenVandaag https://t.co/4MJqGS6CMj reageer retweet
RF_HFC twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 18:31:06 Dit gelul. Mensen die het beter denken te weten gaan niet op de stoel van epidemiologen zitten, maar op die van Rutte. En zien het advies van WHO. Het gaat wel om mensenlevens. https://t.co/YCqd6d1MLC reageer retweet
WNLVandaag twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 14:44:00 We moeten rekening houden met mogelijk 50.000 sterfgevallen door het coronavirus, bevestigt arts-microbioloog Marc Bonten na een vraag van FD-Journalist @:JeanDohmen in Goedemorgen Nederland. #wnl https://t.co/fQGwtRPsfT reageer retweet
Rutte zal vast de verkiezingen van 2021 winnen op deze manier, maar daarna is het wel klaar.

Ik houd er nu over op in dit draadje maar het aantal doden zal hier buitensporig hoog zijn tov andere landen (net als WO2, met soortgelijke achterliggende redenen zoals integriteit van bestuur handhaven). Dat wordt de nieuwe schandvlek.

Prettige avond verder en ik kom erop terug als het zover is. Jullie kleinkinderen horen de excuses 75 jaar later.
Het stukje op 6.11 blijkt wel waar.
pi_192104547
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 19:43 schreef Klopkoek het volgende:
Opiniepanel twitterde op maandag 16-03-2020 om 12:14:12 Het vertrouwen in @:MinPres Rutte als premier is tijdens deze kabinetsperiode nog nooit zo hoog geweest:

@:EenVandaag https://t.co/4MJqGS6CMj reageer retweet
WNLVandaag twitterde op dinsdag 17-03-2020 om 14:44:00 We moeten rekening houden met mogelijk 50.000 sterfgevallen door het coronavirus, bevestigt arts-microbioloog Marc Bonten na een vraag van FD-Journalist @:JeanDohmen in Goedemorgen Nederland. #wnl https://t.co/fQGwtRPsfT reageer retweet

Sterke Godwin hoor.
pi_192105088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het stukje op 6.11 blijkt wel waar.
Baudet zou het wel eventjes allemaal beter doen.

Maar wat zijn dan precies die wapenfeiten van Baudet?
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:01:26 #218
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192105398
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 20:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zou idd weinig vertrouwen hebben in Baudet. Daar geef ik je groot gelijk in.

Zijn grote idool:
https://twitter.com/white(...)957780892540928?s=19

Hier laat ik het voorlopig bij.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_192105939
quote:

[..]

Je mist het punt weer volkomen. Doei.
pi_192106065
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 21:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zou idd weinig vertrouwen hebben in Baudet. Daar geef ik je groot gelijk in.

Zijn grote idool:
https://twitter.com/white(...)957780892540928?s=19

Hier laat ik het voorlopig bij.
Misschien kun je gewoon vertrouwen hebben in de experts:
https://nos.nl/artikel/23(...)-zou-onzin-zijn.html

Verder: de lockdown in de meeste landen scheelt weinig met hier, hier gaan de meesten ook alleen de straat op als het echt nodig is.
Er zijn hier wel wat meer winkels open, maar die zijn niet druk. En het is wel fijn: dat geeft mensen de kans om bijvoorbeeld wat voor hun kinderen te kopen die zich vervelen, of om dingen voor de tuin of klussen aan huis te kopen nu ze misschien plots thuis zitten.
  dinsdag 17 maart 2020 @ 21:53:53 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192106548
quote:

[..]

Baudet zou het zoals in China doen. Niet omdat het effectief is maar omdat hij geilt op zo autoritair mogelijk zijn.
pi_192111864
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 18:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je praat over een fictieve werkelijkheid:

https://esb.nu/cookiewall(...)-in-het-eurotijdperk

https://ftalphaville.ft.c(...)ands-doing-so-badly/

De jaren mildzoet deze eeuw: 2001, 2006-2007, 2017-2019.

De jaren accuzuur: de rest.
Tja, ik ben met je eens dat je in Nederland minder kan consumeren omdat je veel geld kwijt bent aan woonlasten. In andere landen in dat voorbeeld (Canada, Scandinavische landen) is dat probleem er niet. Vooral in Scandinavië wonen veel minder mensen en hun land is veel groter.

De oplossing waar jij volgens mij op doelt is de huizenprijzen lager krijgen door onze bevolkingsgroei beperken, dit kan vooral door immigratie tegen te gaan en dus ook minder vluchtelingen op te nemen. Mooi dat we het tenminste nog ergens over eens zijn. ^O^
pi_192112316
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:22 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Tja, ik ben met je eens dat je in Nederland minder kan consumeren omdat je veel geld kwijt bent aan woonlasten. In andere landen in dat voorbeeld (Canada, Scandinavische landen) is dat probleem er niet. Vooral in Scandinavië wonen veel minder mensen en hun land is veel groter.

De oplossing waar jij volgens mij op doelt is de huizenprijzen lager krijgen door onze bevolkingsgroei beperken, dit kan vooral door immigratie tegen te gaan en dus ook minder vluchtelingen op te nemen. Mooi dat we het tenminste nog ergens over eens zijn. ^O^
De kosten van onze huizen prijs komt ook omdat we niet vrij kunnen bouwen. Een familie (in mijn omgeving zie je dit veel) heeft een aantal hectare grond, wil dit best verkopen, maar er mag dan niet op gebouwd worden want dit moet blijven voor het geen wat in bestemmingsplan staat.
Daarbij lost instroom vluchtelingen feitelijk niet veel op en de kosten van huizen in Scandinavie zijn net zo duur als hier (in de gebieden met dezelfde bevolkingsdichtheid). Wil je goed koop wonen, dan moet je naar oost Groningen, Limburg, Zeeland kun je voor een prikkie prachtig wonen.
pi_192112402
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 08:56 schreef Korenfok het volgende:

[..]

De kosten van onze huizen prijs komt ook omdat we niet vrij kunnen bouwen. Een familie (in mijn omgeving zie je dit veel) heeft een aantal hectare grond, wil dit best verkopen, maar er mag dan niet op gebouwd worden want dit moet blijven voor het geen wat in bestemmingsplan staat.
Daarbij lost instroom vluchtelingen feitelijk niet veel op en de kosten van huizen in Scandinavie zijn net zo duur als hier (in de gebieden met dezelfde bevolkingsdichtheid). Wil je goed koop wonen, dan moet je naar oost Groningen, Limburg, Zeeland kun je voor een prikkie prachtig wonen.
Als je in de binnenstad van Helsinki of Stockholm wilt wonen klopt dat ja. Maar over het algemeen is wonen in Scandinavië veel goedkoper omdat er simpelweg veel meer dunbevolkte gebieden zijn.

Verder is het logisch dat er niet zo maar meer gebouwd kan worden, Nederland is al enorm vol. Er moet ook ruimte blijven voor natuur, landbouw, infrastructuur, etc.
We zijn het dichtbevolkste land van Europa (ministaatjes als San Marino/Malta/Monaco/etc, niet meegenomen). Minder aanbod en hoge vraag drijft de huizenprijs enorm op.

Zeventien miljoen mensen kunnen we net aan, maar het wordt problematisch als het strak richting de twintig miljoen gaat. Geboortecijfers zijn het probleem niet, immigratie des te meer.
pi_192112906
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 09:04 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Zeventien miljoen mensen kunnen we net aan, maar het wordt problematisch als het strak richting de twintig miljoen gaat. Geboortecijfers zijn het probleem niet, immigratie des te meer.
Immigratie is het probleem niet: dat zijn bijna allemaal arbeidsmigranten die veelal weer wegtrekken na een bepaalde tijd.

Sowieso: die 20 miljoen haalt Nederland op zijn vroegst in 2060, tegen die tijd zijn er wel andere oplossingen voor handen waarschijnlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')