Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)-wedstrijd~a71b94db/quote:Afspreken om te vechten: hooligans Club Brugge en Antwerp massaal op de vuist na wedstrijd
Tientallen politieagenten moesten gisteravond in actie komen op een parkeerplaats in het Belgische Wommelgem, bij Antwerpen. Hooligans van Club Brugge en Royal Antwerp hadden er afgesproken om met elkaar te vechten na de wedstrijd. Vijftig vechtersbazen werden aangehouden. Eén van hen raakte gewond.
Buitenlandredactie 3 feb. 2020
Laatste update: 08:12
22
1
Veel commotie in een rustige woonwijk in Wommelgem. Gisteravond raakten vanuit het niets verschillende voetbalsupporters bij een grootschalige knokpartij betrokken. ,,Er was ons via via ter ore gekomen dat een supportersbus vanuit Brugge onderweg was naar Wommelgem om te komen knokken met supporters uit Antwerpen", zegt politiewoordvoerder Willem Migom. ,,We hielden toevallig een grote korpsactie met helikopter in de buurt, dus we waren zeer snel ter plaatse met grote middelen.”
Rivaliserende teams
De politie kon de massale vechtpartij, met ongeveer vijftig betrokkenen, snel uit elkaar trekken, waardoor er slechts één iemand gewond raakte en naar het ziekenhuis werd gebracht. ,,Ze zijn allemaal aangehouden en naar ons kantoor aan de Noorderlaan gebracht. Daar wordt uitgezocht wie precies wat op zijn kerfstok heeft.”
Er wordt verwacht dat betrokkenen die relatief weinig schuld hebben aan de confrontatie, in de loop van de avond en nacht zullen worden vrijgelaten. Voor de aanstokers of hooligans met een strafblad wacht wellicht een zwaardere straf.
Het is niet duidelijk waarom er precies in Wommelgem werd afgesproken om te knokken. Hooligans van rivaliserende teams die afspreken om te gaan vechten gebeurt wel vaker, maar eerder op meer afgelegen plaatsen.
Omstreden doelpunt
Royal Antwerp FC was gisteravond op bezoek bij Club Brugge KV en verloor met 1-0. Over het doelpunt van Brugge werd fel gediscussieerd omdat de bal niet over de lijn zou zijn gekomen ondanks dat de goal wel werd goedgekeurd door de scheidsrechter.
Interessant bruggetje wat je hier weet te slaan. Snap je? Slaan, vechten? Hahahaquote:Op maandag 3 februari 2020 19:54 schreef Scarface88 het volgende:
Sluit wel aan bij dit topic NWS / 'Alles wat jongens en mannen leuk vinden wordt verboden' #3
Alles verboden dus ga je maar knokken omdat je je dood verveelt.
quote:Op maandag 3 februari 2020 19:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niks mis mee. Beverwijk destijds was ook gewoon goed afgesproken werk. Laat ze elkaar lekker afmaken, cameraatje voor de neutrale toeschouwer erop en popcorngenot
Wel van te voren even schriftelijk afstand doen van gratis zorg mocht je wat tanden moeten laten rechtzetten of een klauwhamer uit je hoofd laten halen.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niks mis mee. Beverwijk destijds was ook gewoon goed afgesproken werk. Laat ze elkaar lekker afmaken, cameraatje voor de neutrale toeschouwer erop en popcorngenot
Afstand doen van zorg? Wat is dat?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Wel van te voren even schriftelijk afstand doen van gratis zorg mocht je wat tanden moeten laten rechtzetten of een klauwhamer uit je hoofd laten halen.
Prima. Meteen invoeren voor alle sport en spel.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Wel van te voren even schriftelijk afstand doen van gratis zorg mocht je wat tanden moeten laten rechtzetten of een klauwhamer uit je hoofd laten halen.
Nederlands?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Afstand doen van zorg? Wat is dat?
Zullen vechtsporters leuk vinden.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Prima. Meteen invoeren voor alle sport en spel.
Wel goed afgesproken inderdaad. Maar niet goed nagekomen door een paar laffe kakkerlakken met wel wapens.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik woon in Nederland en ben er geboren en getogen, maar in dit land kennen we een heel zorgstelsel. Je weet wel, met zorgverzekeringen enzo.quote:
Goed verhaal zeg.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik woon in Nederland en ben er geboren en getogen, maar in dit land kennen we een heel zorgstelsel. Je weet wel, met zorgverzekeringen enzo.
Oh sorry hoor internetpolitie. Dit is nieuws en geen voetbal.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:13 schreef RensAjacied het volgende:
Dit kan gewoon in dit topic
VBL / [Centraal] Randverschijnselen #42
Verder niks mis mee, zijn weinig mensen tot last. Beter dit dan im het stadion. Twee partijen die beide voor het zelfde komen.
Jawel is gewoon een vaste reeks voorquote:Op maandag 3 februari 2020 20:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Oh sorry hoor internetpolitie. Dit is nieuws en geen voetbal.
Bijzondere straf daar ze niet in het stadion waren op dat moment. De uiting van clubloyaliteit is slechts ter herkenning en gevoel van eenheid, maar deze mensen zijn denk ik meer geïnteresseerd in het vechten. Hoe dan ook is een stadionverbod niet echt treffend lijkt me.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:27 schreef Hexagon het volgende:
Allemaal stadionverbod voor het leven hoop ik? Of doen ze daar in Belgie niet aan?
We nemen het mee.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:27 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Jawel is gewoon een vaste reeks voor
Het lijkt me de beste straf waar dit soort halfprimaten van onder de indruk zijn. Bovendien wil je ze sowieso al niet in een stadion.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Bijzondere straf daar ze niet in het stadion waren op dat moment. De uiting van clubloyaliteit is slechts ter herkenning en gevoel van eenheid, maar deze mensen zijn denk ik meer geïnteresseerd in het vechten. Hoe dan ook is een stadionverbod niet echt treffend lijkt me.
Gebaseerd op vrij weinig als ik het goed begrijp. Als deze personen al in het stadion hadden gezeten hadden ze het net zo goed daar kunnen doen denk je dan.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het lijkt me de beste straf waar dit soort halfprimaten van onder de indruk zijn. Bovendien wil je ze sowieso al niet in een stadion.
Ja, en dan gewoon ergens in een afgelegen weiland/grasland, waar ze verder niks slopen. Slechts 1 persoon mag levend het veld verlaten.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Of op een parkeerplekquote:Op maandag 3 februari 2020 21:40 schreef InverHouse het volgende:
Geestelijk gestoorden horen thuis in een inrichting.
stadionverbod? zodat ze niet meer buiten het stadion gaan vechten? slim ideequote:Op maandag 3 februari 2020 20:27 schreef Hexagon het volgende:
Allemaal stadionverbod voor het leven hoop ik? Of doen ze daar in Belgie niet aan?
Nee omdat het een van de dingen is waar dat soort lui misschien nog boodschap aan heeftquote:Op dinsdag 4 februari 2020 07:47 schreef bamibij het volgende:
[..]
stadionverbod? zodat ze niet meer buiten het stadion gaan vechten? slim idee
worden wel heel persoonlijke straffen op deze wijze. misschien kunnen we hun xbox ook afpakkenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 08:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee omdat het een van de dingen is waar dat soort lui misschien nog boodschap aan heeft
Overigens krijg je in NL al voor heel wat minder een stadionverbodquote:Op dinsdag 4 februari 2020 22:39 schreef bamibij het volgende:
[..]
worden wel heel persoonlijke straffen op deze wijze. misschien kunnen we hun xbox ook afpakken
En hoe is dat een uitleg?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 22:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Overigens krijg je in NL al voor heel wat minder een stadionverbod
Dat het vrij normaal beleid is om hooligans een stadionverbod te geven voor dingen die ze elders doen op basis van hun cluppie.quote:
Volgens mij kun je geen stadionverbod krijgen voor zaken die buiten het stadion(gebied) gebeurenquote:Op dinsdag 4 februari 2020 22:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Overigens krijg je in NL al voor heel wat minder een stadionverbod
Hierquote:Op dinsdag 4 februari 2020 22:48 schreef bamibij het volgende:
[..]
Volgens mij kun je geen stadionverbod krijgen voor zaken die buiten het stadion(gebied) gebeuren
als dat wel kan ben ik abuis en heb je wel een punt
Dit kun je prima als voetbalgerelateerd wangedrag zienquote:Standaardvoorwaarden van de KNVB en/of het zich
schuldig maken aan voetbalgerelateerd wangedrag, waaronder in ieder geval, maar niet uitsluitend,
ongeregeldheden rondom voetbalwedstrijden worden verstaan, zal door de KNVB worden uitgesloten
van het bezoek aan voetbalstadions
En alle mannen poedelnaakt en van top tot teen ingesmeerd met ranzig frituurvet het strijdperk in. Camera erop en we hebben een prachtig schouwspel.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:11 schreef Red_85 het volgende:
Wat is hier mis mee?
Afspreken geen wapens meenemen, als iemand op de grond ligt laat je diegene liggen en van andermans spullen blijf je af.
Nog altijd beter dan een oude fontijn slopen...
Mooiste vond ik nog een berichtje van een paar jaar geleden. Was ergens in Nederland ook zo'n afgesproken matpartij en toen de politie na wat meldingen eens polshoogte kwam nemen vonden ze beide groepen in een kroeg aan het bierquote:Op dinsdag 4 februari 2020 22:52 schreef Hathor het volgende:
Ze doen net alsof dit zo'n bijzonder nieuws is, dit gebeurt al jaren en neemt in omvang steeds meer toe, ook in Nederland. Zelfs de meest lullige clubs waarvan je het niet verwacht hebben wel zo'n groep met wie je op afspraak kan gaan knokken. Overgewaaid uit Rusland en Polen waar dit zo'n beetje een nationaal tijdverdrijf is geworden.
Het is niet eens overgewaaid uit Rusland en Polen. Vooral bij de lagere divisies gebeurt dit al 30 jaar ofzo. Beverwijk is ook al ruim 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 22:52 schreef Hathor het volgende:
Ze doen net alsof dit zo'n bijzonder nieuws is, dit gebeurt al jaren en neemt in omvang steeds meer toe, ook in Nederland. Zelfs de meest lullige clubs waarvan je het niet verwacht hebben wel zo'n groep met wie je op afspraak kan gaan knokken. Overgewaaid uit Rusland en Polen waar dit zo'n beetje een nationaal tijdverdrijf is geworden.
Beverwijk is op geen enkele manier te vergelijken met die afgesproken matpartijen. Daar gaat het om 20 tegen 20 of met hoeveel dan ook als het aan beide kanten maar evenveel is, en het belangrijkste van alles....alleen met de blote hand, dus geen slag of steekwapens. Daar was in Beverwijk dus geen sprake van. Feyenoord was daar met een kleine 200 man denk ik, en er waren er bij met messen en hamers, terwijl de Ajaxboys met schat ik een mannetje of 50 waren. Dat lijkt dus totaal niet op hoe het er bij die gevechten van tegenwoordig aan toe gaat. Overigens vind ik die ook verre van clean, want ik heb vaak genoeg beelden gezien van iemand die al op de grond ligt en dan van een man of 3 nog even flink wat trappen krijgt. Ze roepen wel vol trots dat iemand die neer is met rust gelaten word, maar de praktijk laat toch vaak wat anders zien.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:56 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het is niet eens overgewaaid uit Rusland en Polen. Vooral bij de lagere divisies gebeurt dit al 30 jaar ofzo. Beverwijk is ook al ruim 20 jaar geleden.
Moet kunnen, al zie ik dat Rotterdammers en Amsterdammers nog niet zo snel doen.quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:38 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mooiste vond ik nog een berichtje van een paar jaar geleden. Was ergens in Nederland ook zo'n afgesproken matpartij en toen de politie na wat meldingen eens polshoogte kwam nemen vonden ze beide groepen in een kroeg aan het bier
Dat is jouw fetisj?quote:Op dinsdag 4 februari 2020 23:14 schreef Knip het volgende:
[..]
En alle mannen poedelnaakt en van top tot teen ingesmeerd met ranzig frituurvet het strijdperk in. Camera erop en we hebben een prachtig schouwspel.
Geloof me, ook 20 jaar geleden spraken groepen (van gelijke grootte) al af om op een plek te gaan rellen zonder wapens e.d. Dit is echt niet iets nieuws hoor.quote:Op woensdag 5 februari 2020 02:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Beverwijk is op geen enkele manier te vergelijken met die afgesproken matpartijen. Daar gaat het om 20 tegen 20 of met hoeveel dan ook als het aan beide kanten maar evenveel is, en het belangrijkste van alles....alleen met de blote hand, dus geen slag of steekwapens. Daar was in Beverwijk dus geen sprake van. Feyenoord was daar met een kleine 200 man denk ik, en er waren er bij met messen en hamers, terwijl de Ajaxboys met schat ik een mannetje of 50 waren. Dat lijkt dus totaal niet op hoe het er bij die gevechten van tegenwoordig aan toe gaat. Overigens vind ik die ook verre van clean, want ik heb vaak genoeg beelden gezien van iemand die al op de grond ligt en dan van een man of 3 nog even flink wat trappen krijgt. Ze roepen wel vol trots dat iemand die neer is met rust gelaten word, maar de praktijk laat toch vaak wat anders zien.
Dan nog is het natuurlijk niet in evenwicht, Feyenoord was met minimaal 2 keer zoveel.quote:Op woensdag 5 februari 2020 12:36 schreef FYazz het volgende:
[..]
Geloof me, ook 20 jaar geleden spraken groepen (van gelijke grootte) al af om op een plek te gaan rellen zonder wapens e.d. Dit is echt niet iets nieuws hoor.
Enige wat is gewijzigd is dat deze filmpjes tegenwoordig makkelijker te vinden zijn op internet. Vroeger werden dit soort beelden onderling gedeeld of op clubfora, maar niet op YouTube ofzo.
Beverwijk was wel van een iets andere orde ja. Vraag me wel af hoe je erbij komt dat er maar 50 Ajacieden waren (misschien in de war met de clash hiervoor? Of wellicht gelezen i het boek van de F-side ...), maar in werkelijkheid waren de Ajacieden ook met meer dan honderd man in Beverwijk.
Dat heb ik ook nergens beweerdquote:Op woensdag 5 februari 2020 12:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan nog is het natuurlijk niet in evenwicht, Feyenoord was met minimaal 2 keer zoveel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |