Bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)-wedstrijd~a71b94db/quote:Afspreken om te vechten: hooligans Club Brugge en Antwerp massaal op de vuist na wedstrijd
Tientallen politieagenten moesten gisteravond in actie komen op een parkeerplaats in het Belgische Wommelgem, bij Antwerpen. Hooligans van Club Brugge en Royal Antwerp hadden er afgesproken om met elkaar te vechten na de wedstrijd. Vijftig vechtersbazen werden aangehouden. Eén van hen raakte gewond.
Buitenlandredactie 3 feb. 2020
Laatste update: 08:12
22
1
Veel commotie in een rustige woonwijk in Wommelgem. Gisteravond raakten vanuit het niets verschillende voetbalsupporters bij een grootschalige knokpartij betrokken. ,,Er was ons via via ter ore gekomen dat een supportersbus vanuit Brugge onderweg was naar Wommelgem om te komen knokken met supporters uit Antwerpen", zegt politiewoordvoerder Willem Migom. ,,We hielden toevallig een grote korpsactie met helikopter in de buurt, dus we waren zeer snel ter plaatse met grote middelen.”
Rivaliserende teams
De politie kon de massale vechtpartij, met ongeveer vijftig betrokkenen, snel uit elkaar trekken, waardoor er slechts één iemand gewond raakte en naar het ziekenhuis werd gebracht. ,,Ze zijn allemaal aangehouden en naar ons kantoor aan de Noorderlaan gebracht. Daar wordt uitgezocht wie precies wat op zijn kerfstok heeft.”
Er wordt verwacht dat betrokkenen die relatief weinig schuld hebben aan de confrontatie, in de loop van de avond en nacht zullen worden vrijgelaten. Voor de aanstokers of hooligans met een strafblad wacht wellicht een zwaardere straf.
Het is niet duidelijk waarom er precies in Wommelgem werd afgesproken om te knokken. Hooligans van rivaliserende teams die afspreken om te gaan vechten gebeurt wel vaker, maar eerder op meer afgelegen plaatsen.
Omstreden doelpunt
Royal Antwerp FC was gisteravond op bezoek bij Club Brugge KV en verloor met 1-0. Over het doelpunt van Brugge werd fel gediscussieerd omdat de bal niet over de lijn zou zijn gekomen ondanks dat de goal wel werd goedgekeurd door de scheidsrechter.
Interessant bruggetje wat je hier weet te slaan. Snap je? Slaan, vechten? Hahahaquote:Op maandag 3 februari 2020 19:54 schreef Scarface88 het volgende:
Sluit wel aan bij dit topic NWS / 'Alles wat jongens en mannen leuk vinden wordt verboden' #3
Alles verboden dus ga je maar knokken omdat je je dood verveelt.
quote:Op maandag 3 februari 2020 19:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niks mis mee. Beverwijk destijds was ook gewoon goed afgesproken werk. Laat ze elkaar lekker afmaken, cameraatje voor de neutrale toeschouwer erop en popcorngenot
Wel van te voren even schriftelijk afstand doen van gratis zorg mocht je wat tanden moeten laten rechtzetten of een klauwhamer uit je hoofd laten halen.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niks mis mee. Beverwijk destijds was ook gewoon goed afgesproken werk. Laat ze elkaar lekker afmaken, cameraatje voor de neutrale toeschouwer erop en popcorngenot
Afstand doen van zorg? Wat is dat?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Wel van te voren even schriftelijk afstand doen van gratis zorg mocht je wat tanden moeten laten rechtzetten of een klauwhamer uit je hoofd laten halen.
Prima. Meteen invoeren voor alle sport en spel.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Wel van te voren even schriftelijk afstand doen van gratis zorg mocht je wat tanden moeten laten rechtzetten of een klauwhamer uit je hoofd laten halen.
Nederlands?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Afstand doen van zorg? Wat is dat?
Zullen vechtsporters leuk vinden.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Prima. Meteen invoeren voor alle sport en spel.
Wel goed afgesproken inderdaad. Maar niet goed nagekomen door een paar laffe kakkerlakken met wel wapens.quote:Op maandag 3 februari 2020 19:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik woon in Nederland en ben er geboren en getogen, maar in dit land kennen we een heel zorgstelsel. Je weet wel, met zorgverzekeringen enzo.quote:
Goed verhaal zeg.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:25 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik woon in Nederland en ben er geboren en getogen, maar in dit land kennen we een heel zorgstelsel. Je weet wel, met zorgverzekeringen enzo.
Oh sorry hoor internetpolitie. Dit is nieuws en geen voetbal.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:13 schreef RensAjacied het volgende:
Dit kan gewoon in dit topic
VBL / [Centraal] Randverschijnselen #42
Verder niks mis mee, zijn weinig mensen tot last. Beter dit dan im het stadion. Twee partijen die beide voor het zelfde komen.
Jawel is gewoon een vaste reeks voorquote:Op maandag 3 februari 2020 20:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Oh sorry hoor internetpolitie. Dit is nieuws en geen voetbal.
Bijzondere straf daar ze niet in het stadion waren op dat moment. De uiting van clubloyaliteit is slechts ter herkenning en gevoel van eenheid, maar deze mensen zijn denk ik meer geïnteresseerd in het vechten. Hoe dan ook is een stadionverbod niet echt treffend lijkt me.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:27 schreef Hexagon het volgende:
Allemaal stadionverbod voor het leven hoop ik? Of doen ze daar in Belgie niet aan?
We nemen het mee.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:27 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Jawel is gewoon een vaste reeks voor
Het lijkt me de beste straf waar dit soort halfprimaten van onder de indruk zijn. Bovendien wil je ze sowieso al niet in een stadion.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Bijzondere straf daar ze niet in het stadion waren op dat moment. De uiting van clubloyaliteit is slechts ter herkenning en gevoel van eenheid, maar deze mensen zijn denk ik meer geïnteresseerd in het vechten. Hoe dan ook is een stadionverbod niet echt treffend lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |