Omdat het juridische begrip racisme niet duidt op onderscheid op basis van het biologische begrip ras. Die discussie is al honderdduizend keer gevoerd.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:37 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Waarom dan wel een tweet met kritiek op marokkanen racisme noemen.
Slaat nergens op.
Als dit een linkse politicus was, was FOK! te klein geweest.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:53 schreef deedeetee het volgende:
De media zijn dol op sensatie dat verkoopt namelijk goed. Dus logisch dat die graag iets extra opblazen.
Ok Tom, hoe wil jij dat we voortaan mensen noemen die discrimineren op basis van etniciteit of nationaliteit?quote:
discriminatie ligt voor de handquote:Op maandag 3 februari 2020 20:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok Tom, hoe wil jij dat we voortaan mensen noemen die discrimineren op basis van etniciteit of nationaliteit?
Wat een ongelofelijke onzinquote:Op maandag 3 februari 2020 20:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wanneer zat jij voor het laatst in de trein?
Als NS-personeel je onbeschoft behandelt dan heb jij dat NS-personeel eerst al veel onbeschofter behandeld.
Ze blijven tot in den treure netjes, tenzij je echt een asociale hond bent uiteraard, dan is het zo klaar met netjes zijn, en ook Gooische hockeytrutjes kunnen asociale keffertjes zijn.
Net zoals een gijzelaar zowel de gijzelnemer is als de gegijzelde?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
discriminatie ligt voor de hand
maar hoe noem je zo'n persoon dan ... discriminateur? discriminant? discriminist?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Dat is het gevaar waar jij het over hebt; zou ie gaan regeren dat ie dan geen kritiek van z'n eigen achterban zal verduren of krijgt te verduren?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Stel je niet aan. Ik vergelijk niemamd met Hitler. Maar Baudet ziet nu wel hoe de reactie van zijn aanhang is en mocht hij, God verhoede, gaan regeren weet hij wel dat hij kritiekloos te werk kan gaan. En nee, niet iedereen loopt als een schaap achter zijn leider aan. Daarbij gaan de leiders die fouten maken door het stof waar de Baudets en wilders van de wereld het hebben over demoniseren
Dit is al herhaaldelijk de revue gepasseerd.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:42 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Omdat er wetten zijn betekent nog niet dat dit feiten zijn.
Wetten zijn gemaakt, onderling afgesproken door mensen.
Niet op basis van wetenschappelijke feiten en dan nog staat het een ieder vrij het niet eens te zijn met bepaalde wetten.
Dit voorspelt niet veel goeds nee.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Dat is het gevaar waar jij het over hebt; zou ie gaan regeren dat ie dan geen kritiek van z'n eigen achterban zal verduren of krijgt te verduren?
Vrijwel ieder begrip is per definitie ambigu, daar gaat nooit maar dan ook nooit een wetenschappelijke consensus komen, laat staan dat je kunt spreken van "wetenschappelijke feiten" (zijn er ook niet-wetenschappelijke feiten?). Zeker kwalificaties als racisme, discriminatie, mensenrechten, vrijheid van meningsuiting etc.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:42 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Omdat er wetten zijn betekent nog niet dat dit feiten zijn.
Wetten zijn gemaakt, onderling afgesproken door mensen.
Niet op basis van wetenschappelijke feiten en dan nog staat het een ieder vrij het niet eens te zijn met bepaalde wetten.
quote:Op maandag 3 februari 2020 20:34 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ik heb mij te stevig en te snel geuit op FOK! Daarbij heb ik de kwestie te haastig in een media context getrokken: de context namelijk van demonisering, fophef en het uit verband trekken van al dan niet gedane uitspraken. Uiteraard heb ik niemand willen beschuldigen die geen blaam treft. Dit heb ik de redactie van Op1 inmiddels laten weten.
Er is wetenschappelijke consensus binnen de biologie dat de menselijke soort niet op die manier in te delen is.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vrijwel ieder begrip is per definitie ambigu, daar gaat nooit maar dan ook nooit een wetenschappelijke consensus komen, laat staan dat je kunt spreken van "wetenschappelijke feiten" (zijn er ook niet-wetenschappelijke feiten?). Zeker kwalificaties als racisme, discriminatie, mensenrechten, vrijheid van meningsuiting etc.
als het de onderbuik is, imo heeft hij dat verhaal gewoon bewust gefabriceert omdat het gewoon niet te checken isquote:Op maandag 3 februari 2020 20:53 schreef DrMabuse het volgende:
Tering.
Te laf om z'n onderbuik getjilp toe te geven.
Kleuter.
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 3 februari 2020 20:26 schreef Oostwoud het volgende:
Popcornavondje bij Op1: Baudet en Sylvana Simons aan tafel.
Kijk0n
Wat het ook is.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het de onderbuik is, imo heeft hij dat verhaal gewoon bewust gefabriceert omdat het gewoon niet te checken is
ga er niet van uit dat zijn dierbare vriendinnen tegen hem hebben lopen liegen iig
Heeft Baudet dierbare vriendinnen ? Hij ziet ze immers vooral als ambitieloze wezens die achter het fornuis horen.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het de onderbuik is, imo heeft hij dat verhaal gewoon bewust gefabriceert omdat het gewoon niet te checken is
ga er niet van uit dat zijn dierbare vriendinnen tegen hem hebben lopen liegen iig
Ik denk dat vriendinnen van Baudet doorgaans intelligenter zijn dan om op totaal uit het verband gerukte D66 frames hun beeld van Baudet te baseren.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:59 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Heeft Baudet dierbare vriendinnen ? Hij ziet ze immers vooral als ambitieloze wezens die achter het fornuis horen.
Maar het kan best verifieerbaar zijn. Er hangen immers cameras in de trein.
Dit is bewust gedaan hoor. Baudet is niet achterlijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 20:53 schreef DrMabuse het volgende:
Tering.
Te laf om z'n onderbuik getjilp toe te geven.
Kleuter.
Waar is dit bevestigd?quote:Op maandag 3 februari 2020 20:26 schreef Oostwoud het volgende:
Popcornavondje bij Op1: Baudet en Sylvana Simons aan tafel.
Kijk0n
Bron?quote:Op maandag 3 februari 2020 21:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is bewust gedaan hoor. Baudet is niet achterlijk.
quote:
Toch niet. Filmpje in de tweet.twitter:op1npo twitterde op maandag 03-02-2020 om 20:25:00Vanavond presenteren Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra #Op1! Te gast zijn o.a. @Frankiegoeswest, @SylvanaSimons, @Raybar180, @AlbertoStegeman en Alex Boogers. Rond 22:25 uur op @NPO1! https://t.co/eQH3nIBq7H reageer retweet
Lees zijn verklaring maar eens goed.quote:
Het 'bewust' deel gaat toch om het hele verhaal?quote:Op maandag 3 februari 2020 21:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Baudet zijn verklaring. Hij wist dat het om een controle ging maar liet dit weg.
Niet allemaal hoop ik. Er bestaan boreale Marokkanen die niet zouden opvallen in Zweden. Ik presenteer u Ahmed, de schapenherder:quote:Op maandag 3 februari 2020 19:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is het nou juist, hij wil ze sowieso allemaal weghebben want ze behoren niet tot het boreale ras.
In die promo zeggen ze dat ze het over zijn tweet gaan hebben; in de tweet die je meelinkte staat wie de echte gasten zijn. Als ik het goed begrepeen heb, zit Thierry ergens richting Italie bij een congres. Het wordt dus een Thierry bash avondje.quote:Op maandag 3 februari 2020 21:07 schreef BlackNero het volgende:
[..]Toch niet. Filmpje in de tweet.twitter:op1npo twitterde op maandag 03-02-2020 om 20:25:00Vanavond presenteren Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra #Op1! Te gast zijn o.a. @:Frankiegoeswest, @:SylvanaSimons, @:Raybar180, @:AlbertoStegeman en Alex Boogers. Rond 22:25 uur op @:NPO1! https://t.co/eQH3nIBq7H reageer retweet
quote:Op maandag 3 februari 2020 21:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
In die promo zeggen ze dat ze het over zijn tweet gaan hebben; in de tweet die je meelinkte staat wie de echte gasten zijn. Als ik het goed begrepeen heb, zit Thierry ergens richting Italie bij een congres.
boreaal genoeg voor wat?quote:Op maandag 3 februari 2020 21:12 schreef p078 het volgende:
[..]
Niet allemaal hoop ik. Er bestaan boreale Marokkanen die niet zouden opvallen in Zweden. Ik presenteer u Ahmed, de schapenherder:
[ afbeelding ]
Zou Baudet hem boreal genoeg vinden?
Eh, wat? Baudet twittert iets, laat cruciale informatie weg en achteraf blijkt dat hij al wist dat het een controle ging.quote:Op maandag 3 februari 2020 21:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het 'bewust' deel gaat toch om het hele verhaal?
Oh zo.quote:Op maandag 3 februari 2020 21:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eh, wat? Baudet twittert iets, laat cruciale informatie weg en achteraf blijkt dat hij al wist dat het een controle ging.
Stemmingmakerij...quote:Op maandag 3 februari 2020 21:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eh, wat? Baudet twittert iets, laat cruciale informatie weg en achteraf blijkt dat hij al wist dat het een controle ging.
Aha, "dit", een slecht maar onschuldig tweetje, "voorspelt" niet veel goeds.quote:
Een wilde met mishandelde leeuw?quote:Op maandag 3 februari 2020 21:20 schreef p078 het volgende:
[..]
Too late. The Barbarians zijn al onderweg. Heeft Baudet enig idee waar hij het tegen opneemt?
[ afbeelding ]
Moet dit ons angst aanjagen ofzo?quote:Op maandag 3 februari 2020 21:20 schreef p078 het volgende:
[..]
Too late. The Barbarians zijn al onderweg. Heeft Baudet enig idee waar hij het tegen opneemt?
[ afbeelding ]
Met 'dit' bedoelde ik uiteraard de reacties van Baudetliefhebbend Nederland en niet de tweet.quote:Op maandag 3 februari 2020 21:21 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Aha, "dit", een slecht maar onschuldig tweetje, "voorspelt" niet veel goeds.
Misschien niet voor 100%, maar daar komt hij toch wel dicht bij in de buurt.quote:
Tja?quote:
Ja.quote:
Volksvertegenwoordiger die bewust leugens de wereld uittweet om te polariserenquote:Op maandag 3 februari 2020 21:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ja.
Het interesseert me echt helemaal niets, en ik begrijp niets van mensen die zich om dit soort flauwekul heel erg druk kunnen maken. Een onhandig tweetje, nouja. Volgende week is er weer een ander die onhandige tweetjes plaatst. En de week daarop weer. Of dan is het weer Baudet, kan ook. Of Marianne Faber. Of Rob Jetten. Oh nee, die niet, die tweet altijd verstandige dingen.
Bewust liegen is een verzinsel.quote:Op maandag 3 februari 2020 21:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Volksvertegenwoordiger die bewust leugens de wereld uittweet om te polariseren
Onhandig tweetje
Oke Scrummie
Uhu.quote:Op maandag 3 februari 2020 21:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Bewust liegen is een verzinsel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |