Jij snapt er werkelijk helemaal niets van. Blijkbaar snap je de ernst van zijn uitspraken niet en vervolgens linkt hij het, net als sommigen hier, aan totaal andere dingen zonder. Het ligt aan de immigratie dat hij een leugen heeft gepost. Dream on, Harvest.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:01 schreef Harvest89 het volgende:
Oh jeetje, Baudet heeft de situatie uitgelegd en het is nog niet voldoende.![]()
WIE HAD DAT KUNNEN DENKEN?
Nog een beetje nat achter de oren... Komt wel goed met hem!quote:Op maandag 3 februari 2020 17:05 schreef luxerobots het volgende:
Baudet blijkt maar weer eens een politieke amateur te zijn.
Ik vind het echt schokkend hoe openlijk racisme hier wordt goedgekeurd. Zijn die allemaal van 8chan gekomen ofzo?quote:Op maandag 3 februari 2020 17:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je begrijpt niet waarom het zo fout is wat hij gedaan heeft en nog schuift hij het in andere schoenen dan die van hem zelf. Als je dat niet begrijpt zal het iets met je normen en waarden te maken hebben. Grappig genoeg laat je inmiddels met verschillende comments zien dat je gewoon een haat hebt tegen Marokkanen en ook jij geeft hen de schuld van het liegen van Baudet
Heul veul mensen vinden van niet, dus laten we 'm nog even verder op z'n plek zetten.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:06 schreef Harvest89 het volgende:
Ach mensen.
Als Baudet publiekelijk in de kamer zijn keel doorsnijd zou het nog niet voldoende zijn.
Baudet heeft dit netjes afgehandeld. Kunnen we gelukkig weer allemaal normaal doen.
Daarom wat ik al eerder zei.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:06 schreef Steef121 het volgende:
[..]
Nee, want ik ben ook tegen die groene gekte, maar het maakt het allemaal niet makkelijker.
Grappig want je zit net twee topics te zeggen dat hij helemaal geen sorry hoeft te zeggen en dat het aan de Marokkanen ligt. Jij staat zelfs nog te juichen als hij jou in je bek piest.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:06 schreef Harvest89 het volgende:
Ach mensen.
Als Baudet publiekelijk in de kamer zijn keel doorsnijd zou het nog niet voldoende zijn.
Baudet heeft dit netjes afgehandeld. Kunnen we gelukkig weer allemaal normaal doen.
Ik zou je aanraden professionele hulp te zoeken. Daar laat ik het maar bij, want het is verspilde tijd.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:06 schreef Harvest89 het volgende:
Ach mensen.
Inhoudelijk, wel..quote:Op maandag 3 februari 2020 17:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Grappig want je zit net twee topics te zeggen dat hij helemaal geen sorry hoeft te zeggen en dat het aan de Marokkanen ligt. Jij staat zelfs nog te juichen als hij jou in je bek piest.
Hij hoeft ook geen sorry te zeggen.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Grappig want je zit net twee topics te zeggen dat hij helemaal geen sorry hoeft te zeggen en dat het aan de Marokkanen ligt. Jij staat zelfs nog te juichen als hij jou in je bek piest.
quote:Op maandag 3 februari 2020 17:10 schreef VoMy het volgende:
Nou, prima. Goed dat de Baudepten nu ook zien dat de originele tweet een miskleun was.
Waaruit blijkt dat? Hij heeft namelijk geen sorry gezegd, dus dat kan je niet weten.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij hoeft ook geen sorry te zeggen.
Maar zelfs als hij sorry zegt zal het niet voldoende zijn, dat is onderhand wel duidelijk.
Uit de verklaring blijkt al dat hij wist dat het om een controle ging...quote:Op maandag 3 februari 2020 17:10 schreef Donderjagers het volgende:
[..]
Je hoeft hiervoor ook geen excuses aan te bieden. Enkel een verklaring.
Is helaas al een poosje zo. Al heb ik het idee dat die nieuwe NWS mod er wel op modereert, maar normaliter mag openlijk racisme blijven staan, wellicht totdat iemand er in feedback over begint.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het echt schokkend hoe openlijk racisme hier wordt goedgekeurd. Zijn die allemaal van 8chan gekomen ofzo?
Jawel hoor.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:06 schreef Vis1980 het volgende:
Jij snapt er werkelijk helemaal niets van.
Natuurlijk. Maar gemakshalve weggelaten. Want er moeten genoeg tweet-karakters overblijven om te generaliseren.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:10 schreef Leandra het volgende:
Hij wist dus gewoon dat het een controle was, met z'n FaceBookverklaring.
Hij wist dat het controleurs waren idd. En als hij de werkelijkheid zou tweeten dan kwam zijn punt niet aan. Dus hij maakt er 4 Marokkanen van zodat iedereen denkt dat zijn vriendinnen aangerand waren oid, want dat was de associatie die ik had.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uit de verklaring blijkt al dat hij wist dat het om een controle ging...
Dat is nog wel het meest bijzondere aan het verhaal, ja. Hij wist dat de dames werden gecontroleerd en alsnog post hij dit.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Uit de verklaring blijkt al dat hij wist dat het om een controle ging...
Ah duidelijkquote:Op maandag 3 februari 2020 17:02 schreef probeer het volgende:
[..]
(Hoofd)conducteurs zijn inderdaad BOA's, maar hebben sowieso geen politiebevoegdheden, en dus nooit pepperspray, een wapenstok of handboeien bij zich.
NS beveiligers zijn ook BOA's, hebben beperkte politiebevoegdheden, en dus handboeien en soms een wapenstok bij zich. Geen pepperspray.
[..]
[..]
Je leest niet aandachtig krijg ik de indruk.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder erg. Disciminatie of racisme - om het even. En de haaien ruiken geen bloed, de haaien krijgen hele lappen vlees toegegooid. Dom doen en dan een reactie krijgen, om vervolgens problemen te hebben met de reactie op het dom doen. Je maakt nu van hem een zielig slachtoffer. Het probleem zal met dit soort statements van hem alleen maar erger worden, als jij denkt dat deze wijze van het 'benoemen' van problemen de problemen op gaat lossen, dan ben je ver van huis.
Dit is trouwens geen afgang voor de hele rechtse flank.quote:Op maandag 3 februari 2020 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
Hahaha, wat een afgang weer voor de politieke rechterflank. PVV, FvD, same shit. Komt alleen maar onzin uit. Puur uit op sensatie, bewust stoken, rellen, eigenlijk lijken ze best veel op de Marokkaanse straatratjes. We hebben ze allemaal zien komen en gaan, de Janmaatjes, Wildersjes, Baudetjes. Sjiek van buiten, stront van binnen.
Waar ga je nu op stemmen?quote:Op maandag 3 februari 2020 16:58 schreef Steef121 het volgende:
Niet de 'excuses' waar ik op gehoopt had. Jammer.
Hij heeft in ieder geval toegegeven dat hij te snel gehandeld heeft, dus ik vergeef hem voor deze keer.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daarom wat ik al eerder zei.
Laat je niet zo opjutten door deze hysterie. Dat is precies wat zijn tegenstanders willen.
Dan had er gestaan "4 Marokkaanse controleurs van de NS hebben 2 dierbare vriendinnen aangerand in de trein". Dan was er wel wat aan de hand geweest natuurlijk.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Misschien werden ze ook aangerand. Weet jij veel.
@Lonaa Godin.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:12 schreef probeer het volgende:
[..]
Is helaas al een poosje zo. Al heb ik het idee dat die nieuwe NWS mod er wel op modereert, maar normaliter mag openlijk racisme blijven staan, wellicht totdat iemand er in feedback over begint.
Deze discussie werd gisteren al in het FvD topic gevoerd.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:16 schreef HiZ het volgende:
Kan er geen centraal 'Baudet heeft het moeilijk met de waarheid' topic komen?
Zie je. Dan is het dus weer niet goedquote:Op maandag 3 februari 2020 16:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar had hij de hele dag voor nodig? ('eigenlijk had ik toch soort van gelijk')
quote:Op maandag 3 februari 2020 17:16 schreef Steef121 het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval toegegeven dat hij te snel gehandeld heeft, dus ik vergeef hem voor deze keer.
Over de MO van de controleurs mag ook wel eens over nagedacht worden.quote:Dit waren controleurs, maar dat was voor de vrouwen onduidelijk. De wijze waarop zij werden aangesproken was voor de vrouwen zeer intimiderend. Ze gaven mij aan dat er openlijk en meermalen wapengerei werd getoond, dat er sprake was van intimiderend verbaal en non-verbaal gedrag en dat de mannen op agressieve wijze hun ‘legitimatie’ toonden. Die legitimatie bevreemdde de vrouwen, omdat zij in vorm en stijl (lettertype) afwijkende geplastificeerde papiertjes te zien kregen. Dat gaf de vrouwen weinig vertrouwen en een onaangenaam gevoel. Toen de vrouwen dat kenbaar maakten, werd gedreigd hen ‘mee te nemen’. Van de-escalatie van de zijde van het personeel, was volgens hen geen sprake. Ook nadat zij geldige vervoersbewijzen toonden bleef de groep mannen de rest van de reis op een voor de vrouwen intimiderende manier om hen heen hangen.
Al had hij een IS-filmpje geplaatst waarin hij eigenhandig een krijgsgevangene onthoofd met als tekst 'zelfs een paar van mijn beste vrienden zijn Marokkaan' had jij het nog als excuses geaccepteerd, ga toch weg man.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zie je. Dan is het dus weer niet goedZoals ik al eerder geroepen had.
FvD vooralsnog, tot zich een beter alternatief voordoet.quote:
Jup.quote:
Zijn allemaal hele nette mensen joh, als je sommige users hier moet geloven.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over de MO van de controleurs mag ook wel eens over nagedacht worden.
Want een vertoning. Hier krijg je inderdaad wel de kriebels van.
Het is wel een beetje jammer dat hij er drie dagen voor nodig had, toch? Het is een tweet van vrijdagavond en er was al eerder behoorlijk wat ruchtbaarheden aan gegeven.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zie je. Dan is het dus weer niet goedZoals ik al eerder geroepen had.
Exact.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:02 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het is geen discriminatie of racisme.
Wat een bullshit hype is dit weer, gatverdamme. Dus 2 vrouwen klagen bij Thierry over Marokkanen, Thierry tweet iets, blijkt dat die vriendinnen niet helemaal de waarheid vertelden.
Is dat de schuld van Thierry Baudet? Nee.
Had hij het kunnen weten? Nee.
Moet hij excuses aanbieden? Nee.
Verandert het iets aan het feit dat talloze mannen en vrouwen dagelijks worden lastiggevallen door criminele Marokkanen? Nee.
Echt walgelijk dat er nu kwalijke dingen worden geroepen als ''Baudet heeft het uit zijn duim gezogen''.Kamerleden verontwaardigd. Mensen kijken of er aangifte kan worden gedaan.
Wat een kutland is dit.
quote:Verandert het iets aan het feit dat talloze mannen en vrouwen dagelijks worden lastiggevallen door criminele Marokkanen? Nee.
Doe er zelf dan wat aan in plaats van je hier druk te maken om wie zich druk maakt om een tweet.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Doe eerder hier wat aan dan je over tweetjes druk te gaan maken
[..]
Zoiets schreef ik 500 posts geleden al.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien een moment om even geen hypotheses meer de lucht in te gooien.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Misschien werden ze ook aangerand. Weet jij veel.
Ah de rechtse dictatoriale trekjes komen bij sommige ook langzaam boven drijven.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Deze discussie werd gisteren al in het FvD topic gevoerd.
Deze 3 topicreeksen van vandaag zijn overbodig.
Nee. Alleen groots gebracht toen de nos de reactie van de ns had.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is wel een beetje jammer dat hij er drie dagen voor nodig had, toch? Het is een tweet van vrijdagavond en er was al eerder behoorlijk wat ruchtbaarheden aan gegeven.
Dat bepaal ik zelf wel.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Misschien een moment om even geen hypotheses meer de lucht in te gooien.
Goh, zijn de argumenten weer eens op?quote:Op maandag 3 februari 2020 17:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Doe er zelf dan wat aan in plaats van je hier druk te maken om wie zich druk maakt om een tweet.
(ik gebruik alleen jouw eigen peuterlogica, hè)
quote:Op maandag 3 februari 2020 17:24 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Zoiets schreef ik 500 posts geleden al.
Omdat het controleurs/ambtenaren zijn hoeft nog niet te betekenen dat het geen asociaal uitschot kan zijn.
Omdat de NOS wel aan bronverificatie doet...quote:Op maandag 3 februari 2020 17:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Alleen groots gebracht toen de nos de reactie van de ns had.
Toen konden ze er wat mee namelijk.
Kun je een nóg dikkere plaat voor je kop hebben?quote:Voor de rest duurt het ook altijd een paar dagen totdat een politieke partij met iets komt. Dat schijnt politiek te zijn. Ofso.
Ja, laten we spontaan aannemen dat het verhaal over het gedrag van de controleurs wel waar is...quote:Op maandag 3 februari 2020 17:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vervelend, hè? Als iemand je eigen gebrekkige argumentatie tegen je gebruikt.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Goh, zijn de argumenten weer eens op?
Echt bizar, zoiets verwacht je nietquote:Op maandag 3 februari 2020 17:01 schreef Harvest89 het volgende:
Oh jeetje, Baudet heeft de situatie uitgelegd en het is nog niet voldoende.![]()
WIE HAD DAT KUNNEN DENKEN?
Leuk stukje bedrijfspropaganda man.quote:
Die zagen hun kans schoon even die rechtse bal te bakken. Niet omdat ze aan bronverificatie doen.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat de NOS wel aan bronverificatie doet...
[..]
Kun je een nóg dikkere plaat voor je kop hebben?
Er zit niets oprechts aan, dit is geen ruiterlijk toegeven dat hij fout zat. Dat vind ik toch op z’n zachtst gezegd jammer.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Alleen groots gebracht toen de nos de reactie van de ns had.
Toen konden ze er wat mee namelijk.
Voor de rest duurt het ook altijd een paar dagen totdat een politieke partij met iets komt. Dat schijnt politiek te zijn. Ofso.
Dus hoezo 'jammer'?
Naja dit incident staat op zich los van het weldegelijk aanwezige Marokkanen probleem in dit land. Thierry was alleen een beetje dom om te gaan roeptoeteren zonder alle feiten te kennen over dit specifiek incident.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wacht even, Thierry tweet zelf een verhaal, een verhaal wat hij niet kan verifieren, complete bevolkingsgroepen worden op basis daarvan beschuldigd, maar het ligt niet aan Thierry.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee hoor. Er zijn relatief gezien veel te veel jongeren met een Marokkaanse achtergrond die op een negatieve manier met de politie in aanraking komen. En dat is een serieus probleem.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zijn allemaal hele nette mensen joh, als je sommige users hier moet geloven.
Nee hoor. Ik zie gewoon dat je argumenten op zijn. Dan gaan mensen namelijk op de man zitten spelenquote:Op maandag 3 februari 2020 17:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vervelend, hè? Als iemand je eigen gebrekkige argumentatie tegen je gebruikt.
Ik had het over treinconducteurs.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor. Er zijn relatief gezien veel te veel jongeren met een Marokkaanse achtergrond die op een negatieve manier met de politie in aanraking komen. En dat is een serieus probleem.
Maar jij en ik verschillen nogal (understatement) over 1) de mate van invloed die hun Marokkaanse achtergrond heeft op dat in aanraking komen met de politie, en 2) in hoeverre we daar andere Marokkanen verantwoordelijk moeten houden en/of dat ook op hun mogen projecteren.
Al heb ik nu helaas wel weer gehapt op je poging om de discussie af te leiden van Baudet's fout, door het alweer over immigratie / marokkanen / insert racistische onzin, te hebben.
Dan plak je hem maar onder een van je vele racistische reacties in dit topic die wel over Marokkanen gingen.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik had het over treinconducteurs.
Ik heb letterlijk hetzelfde argument gebruikt als jij. Dat had je gezien als je die plaat weggehaald zou hebben.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zie gewoon dat je argumenten op zijn. Dan gaan mensen namelijk op de man zitten spelen
En dan met name vrouwenquote:Op maandag 3 februari 2020 16:36 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
[..]
Waarom? Gewoon uitleg toch?
Kan me overigens prima voorstellen dat Marokkanen zich zelfs in functie ernstig misdragen richting Westerlingen.
In die zin lijkt zijn verklaring de zaak eerder erger te maken: hij lijkt de tweet bewust een bepaalde kant op gedraaid te hebben.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij wist dat het controleurs waren idd. En als hij de werkelijkheid zou tweeten dan kwam zijn punt niet aan. Dus hij maakt er 4 Marokkanen van zodat iedereen denkt dat zijn vriendinnen aangerand waren oid, want dat was de associatie die ik had.
Ja, klopt idd, verergert de boel alleen maar.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:31 schreef OllieA het volgende:
[..]
In die zin lijkt zijn verklaring de zaak eerder erger te maken: hij lijkt de tweet bewust een bepaalde kant op gedraaid te hebben.
WTF? NS personeel gedraagt zich altijd heel correct.quote:Op maandag 3 februari 2020 16:36 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
[..]
Waarom? Gewoon uitleg toch?
Kan me overigens prima voorstellen dat Marokkanen zich zelfs in functie ernstig misdragen richting Westerlingen.
De 'raskaart' wordt uiteindelijk getrokken door Baudet zelf en niet door zijn tegenstanders. Dat is meteen het hele punt. Immers hij begint zelf over Marokkanen. Niet de criminele Marokkanen, niet de probleemmarokkanen, nee 'de Marokkanen, massaimmigratie'. Hij gebruikt de kaart, niemand anders. En dan ook nog eens verkeerd.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:15 schreef TomLuny het volgende:
Je leest niet aandachtig krijg ik de indruk.
Ik schreef dat door het vol op de racisme-troefkaart in te zetten het probleem groter wordt en aanpak uitblijft. Nergens schreef ik dat Baudet met zijn tweet het probleem zal oplossen.
Daar kunnen we denk ik wel over eens zijn, dat heeft het enkel verergerd omdat dit gelegenheid en aanleiding geeft om de troefkaart te kunnen trekken. Hij schiet in eigen voet dus.
Ik heb niet de indruk dat je durft te erkennen hoe groot het probleem van fake news in rechtse contreien nu is. Meer specifiek bij de PVV en FvD. Het incidentje rondom Marjolein Faber alweer vergeten?quote:Dit is trouwens geen afgang voor de hele rechtse flank.
Het is een fout gemaakt door één politicus.
Met als bijkomend gevolg dat ook al komt zijn hoofd op het hakblok men dit niet zomaar zal laten gebeuren en er een sluiten van de rijen zal plaatsvinden.
Dat verwacht ik althans.
De cultuur, wijze hoe ze opgevoed zijn, en dat rotte geloof dat ze aanhangen is ook een probleem. Niet alleen de criminele gevallen.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:33 schreef Mutant01 het volgende:
De 'raskaart' wordt uiteindelijk getrokken door Baudet zelf en niet door zijn tegenstanders. Dat is meteen het hele punt. Immers hij begint zelf over Marokkanen. Niet de criminele Marokkanen, niet de probleemmarokkanen, nee 'de Marokkanen, massaimmigratie'. Hij gebruikt de kaart, niemand anders. En dan ook nog eens verkeerd.
Lijkt me ook dat je, zeker in zo'n functie, een VOG aan moet vragen. Maar goed, Marokkanen bashen doet het op het nieuwe Stormfront altijd goed.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
WTF? NS personeel gedraagt zich altijd heel correct.
Dat vind jij een probleem. Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk blijft het vooral jouw probleem.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
De cultuur, wijze hoe ze opgevoed zijn, en dat rotte geloof dat ze aanhangen is ook een probleem. Niet alleen de criminele gevallen.
Was het maar alleen mijn probleem he?quote:Op maandag 3 februari 2020 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat vind jij een probleem. Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk blijft het vooral jouw probleem.
Op de man spelen is natuurlijk heel erg sterk.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb letterlijk hetzelfde argument gebruikt als jij. Dat had je gezien als je die plaat weggehaald zou hebben.
En gelukkig is het argument 'jouw argumenten zijn op' natuurlijk erg sterk!![]()
Voor jou en je politieke medestanders. Maar die hebben gelukkig bar weinig te zeggen in dit land.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Was het maar alleen mijn probleem he?
Helaas is dat niet zo.
Ik begrijp wat je bedoelt, daar wringt de schoen ook bij mij. Echter, onderaan de streep is het nog steeds de partij die het dichtst komt bij het behartigen van mijn belangen.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zit niets oprechts aan, dit is geen ruiterlijk toegeven dat hij fout zat. Dat vind ik toch op z’n zachtst gezegd jammer.
Maar goed, ik vind mensen die blind loyaal zijn nogal lastig en hier zitten hele hordes. Zelfs nu blijkt dat hij wel wist dat het controleurs waren wordt nog gezegd dat hij dat niet wist en dus niet loog. Tja, dan houdt het we een beetje op.
Over het algemeen. Je hebt er echt horken tussen zitten.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
WTF? NS personeel gedraagt zich altijd heel correct.
De mijne niet, dat scheelt.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:40 schreef Steef121 het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, daar wringt de schoen ook bij mij. Echter, onderaan de streep is het nog steeds de partij die het dichtst komt bij het behartigen van mijn belangen.
Als je de illusie hebt dat zelfs met Wilders en Baudet die een meerderheid weten te halen dit probleem zich oplost kom je nog voor een hoop teleurstellingen te staan.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Was het maar alleen mijn probleem he?
Helaas is dat niet zo.
Ja, want een VOG-verklaring hebben betekent automatisch dat je je in het vervolg ook zult gedragen.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me ook dat je, zeker in zo'n functie, een VOG aan moet vragen. Maar goed, Marokkanen bashen doet het op het nieuwe Stormfront altijd goed.
Die heb ik niet.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je de illusie hebt dat zelfs met Wilders en Baudet die een meerderheid weten te halen dit probleem zich oplost kom je nog voor een hoop teleurstellingen te staan.
Het geeft geen garantie inderdaad, maar de kans wordt aanzienlijk kleiner.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:42 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ja, want een VOG-verklaring hebben betekent automatisch dat je je in het vervolg ook zult gedragen.
Wat een onzin, VOG's gaan over het verleden.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het geeft geen garantie inderdaad, maar de kans wordt aanzienlijk kleiner.
Dan toch kunnen ze soms onvriendelijk tot intimiderend overkomen. Heb het laatste zelf meegemaakt in de trein. Bij eenzelfde soort controle zelfs toevallig (undercover). Wellicht dat ze hiervoor het liefst potige brutale kerels inzetten, maar toen ik om identificatie vroeg kreeg ik ook een grote mond terug.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Lijkt me ook dat je, zeker in zo'n functie, een VOG aan moet vragen. Maar goed, Marokkanen bashen doet het op het nieuwe Stormfront altijd goed.
Bedankt voor dit scherpzinnige inzicht Sherlock.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:45 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Wat een onzin, VOG's gaan over het verleden.
Iedereen weet toch dat alle Marokannen van Jesse Klaver standaard een VOG krijgen?quote:Op maandag 3 februari 2020 17:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het geeft geen garantie inderdaad, maar de kans wordt aanzienlijk kleiner.
En die treden dan toevallig gezamenlijk op, idem voor de politieagent die erbij gehaald is?quote:Op maandag 3 februari 2020 17:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Over het algemeen. Je hebt er echt horken tussen zitten.
TB gaf de aanleding en de gelegenheid, dat was ik al met je eens en heb ik zelf vrijdag al genoteerd dat hij uitgaat van niet te verifieren aannames.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De 'raskaart' wordt uiteindelijk getrokken door Baudet zelf en niet door zijn tegenstanders. Dat is meteen het hele punt. Immers hij begint zelf over Marokkanen. Niet de criminele Marokkanen, niet de probleemmarokkanen, nee 'de Marokkanen, massaimmigratie'. Hij gebruikt de kaart, niemand anders. En dan ook nog eens verkeerd.
En nogmaals, Marokkanen zijn geen ras, het is een nationaliteit.quote:De fractie van Denk wil een debat over de kwestie en over de gevolgen voor de samenleving als politici "leugens en haatzaaiende tweets" gaan verspreiden. Andere partijen zoals GroenLinks, willen dat Baudet zijn excuses aanbiedt.
"Dit is wat extreemrechts doet", zegt partijleider Klaver. "Racistische drek de wereld in slingeren zodat iedereen ermee bezig is."
Vond het niet handig, dat schreef ik al.quote:Ik heb niet de indruk dat je durft te erkennen hoe groot het probleem van fake news in rechtse contreien nu is. Meer specifiek bij de PVV en FvD. Het incidentje rondom Marjolein Faber alweer vergeten?
Ja, dat inzicht maakt duidelijk dat je opmerking nergens op sloeg.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bedankt voor dit scherpzinnige inzicht Sherlock.
Met het eisen van een VOG sluit je mensen die losse handjes hebben gehad in het verleden voor een heel groot deel uit. Dat er ook machtsgeile blaaskaakjes rondlopen met een te groot ego en dito bek is helaas vrij inherent aan zo'n functie.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:46 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ja, dat inzicht maakt duidelijk dat je opmerking nergens op sloeg.
quote:Op maandag 3 februari 2020 17:46 schreef TomLuny het volgende:
En nogmaals, Marokkanen zijn geen ras, het is een nationaliteit.
quote:Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
Dat is wel erg pijnlijk ja. Logisch dat de academie te hoog voor hem was dus.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Het klopt dus dat Baudet van begin af wist dat het om een kaartcontrole ging?
Of niet iedereen staat in het leven met de mentaliteit van een autogedomesticeerde urbane belastingbetaler. Je mag best kritisch zijn op verzoeken vanuit overheidswege. Je hebt in zo'n functie als controleur iemand met fatsoen aan te spreken. Als je de stoere testosteronknaap wil spelen hoef je niet in alle gevallen op vriendelijkheid of een gedwee karakter te rekenen.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
En die treden dan toevallig gezamenlijk op, idem voor de politieagent die erbij gehaald is?
Als NS-personeel je hufterig behandelt dan heb je dat primair aan jezelf te danken, want het zijn idd geen sneeuwvlokjes als jij de onbeschofte reiziger uit gaat hangen.
Het gebruiken van Fortuyn om links gedachtegoed weg te zetten is al bijna een godwin op zichzelf.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:46 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Bekende radicaal-linkse retoriek om hun eigen agressieve handelen goed te praten zoals het bekladden van voordeuren en het afknallen van politici.
Daar lijkt het op, en dat maakt de zaak alleen maar erger. Maar dat lijkt hij zich niet te realiseren.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Het klopt dus dat Baudet van begin af wist dat het om een kaartcontrole ging?
Goed dat je erkent dat je eerste opmerking onjuist was en er in zo'n functie ook wat primitieve lui rondlopen waarbij machtsmisbruik want uniform en geweldsdrempel laag ligt op kunnen duiken.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met het eisen van een VOG sluit je mensen die losse handjes hebben gehad in het verleden voor een heel groot deel uit. Dat er ook machtsgeile blaaskaakjes rondlopen met een te groot ego en dito bek is helaas vrij inherent aan zo'n functie.
En nog erger: zijn aanhangers ook niet.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:51 schreef OllieA het volgende:
[..]
Daar lijkt het op, en dat maakt de zaak alleen maar erger. Maar dat lijkt hij zich niet te realiseren.
Ik zei geloof ik nergens dat die mogelijkheid wordt uitgesloten, wel dat de vereiste VOG de kans op losse handjes en dergelijke aanmerkelijk kleiner wordt gemaakt.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:52 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Goed dat je erkent dat je eerste opmerking onjuist was en er in zo'n functie ook wat primitieve lui rondlopen waarbij machtsmisbruik want uniform en geweldsdrempel laag ligt op kunnen duiken.
Mensen zoals jij zijn hele gevaarlijke stemmers. Zo geïndoctrineerd dat alles met de mantel der liefde wordt bedektquote:Op maandag 3 februari 2020 17:51 schreef Tengano het volgende:
Voorstel volgende topictitel: Thierry Baudet is kut #5
''Gevaarlijke'' stemmers.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zijn hele gevaarlijke stemmers. Zo geïndoctrineerd dat alles met de mantel der liefde wordt bedekt
Ach wat schattig. Heb je nieuw woordje van me geleerd?quote:Op maandag 3 februari 2020 18:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Gevaarlijke'' stemmers.
Duidt dat eens dat ''gevaar''...
Ik vind dat er nu een nogal negatieve connotatie aanhangt...
En geef nou eens antwoord op de vraag.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ach wat schattig. Heb je nieuw woordje van me geleerd?
Jij vind mensen die door hun leider zo gehersenspoelt zijn dat ze zelf niet meer kritisch kunnen nadenken niet gevaarlijk? Niet best
Maar wat is dat ''gevaar'' dan?quote:Op maandag 3 februari 2020 18:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ach wat schattig. Heb je nieuw woordje van me geleerd?
Jij vind mensen die door hun leider zo gehersenspoelt zijn dat ze zelf niet meer kritisch kunnen nadenken niet gevaarlijk? Niet best
zwartrijders houden niet van kaartcontrole, dat is wat anders dan lastig gevallen worden. De context van kaartcontrole weglaten was bewust en polariserendquote:Op maandag 3 februari 2020 18:02 schreef ludovico het volgende:
Je kan toch lastig worden gevallen door conducteurs
Garant staan voor een steeds minder integer functionerend systeem en meer racisme. Je wordt tenslotte toch niet teruggefloten als je je bedient van racistische leugens.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar wat is dat ''gevaar'' dan?
Gelukkig kan hier op een volwassen manier gedebatteerd worden.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:51 schreef Tengano het volgende:
Voorstel volgende topictitel: Thierry Baudet is kut #5
Dat je een maatschappij krijgt waarin mensen alles maar toelaten wat hun vertegenwoordiger roept, doet. Is nu nog maar een onschuldige tweetquote:Op maandag 3 februari 2020 18:03 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar wat is dat ''gevaar'' dan?
Ze reden toch niet zwart?quote:Op maandag 3 februari 2020 18:04 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
zwartrijders houden niet van kaartcontrole, dat is wat anders dan lastig gevallen worden. De context van kaartcontrole weglaten was bewust en polariserend
Ik was er niet bij, ik beweer dus niks over die zogenaamde intimidatie van mensen die hun werk deden. Jij was er ook niet bij en Baudet al helemaal nietquote:Op maandag 3 februari 2020 18:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ze reden toch niet zwart?
Normaal om een kaartje vragen is idd niet lastiggevallen worden. Maar jij was er dus bij?
quote:Op maandag 3 februari 2020 18:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat je een maatschappij krijgt waarin mensen allesmaar toelaten wat hun vertegenwoordiger roept, doet. Is nu nog maar een onschuldige tweet
Zo zeg. Gelukkig geef jij het goede voorbeeld wat betreft inhoudelijk reagerenquote:
Baudet gelooft zijn vriendinnen dat ze lastig zijn gevallen. Gebeurt wel vaker toch door wat ongure types.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik was er niet bij, ik beweer dus niks over die zogenaamde intimidatie van mensen die hun werk deden. Jij was er ook niet bij en Baudet al helemaal niet
En jij gelooft Baudet nog steedsquote:Op maandag 3 februari 2020 18:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Baudet gelooft zijn vriendinnen dat ze lastig zijn gevallen. Gebeurt wel vaker toch door wat ongure types.
Hier ben ik het mee eens (als links sneeuwvlokje). Ik heb best vaak meegemaakt dat conducteurs intimiderend overkwamen en heb hier ook 3 keer iets van gezegd.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:52 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Goed dat je erkent dat je eerste opmerking onjuist was en er in zo'n functie ook wat primitieve lui rondlopen waarbij machtsmisbruik want uniform en geweldsdrempel laag ligt op kunnen duiken.
Dus als ik er niet zo'n drama van maak dat Thierry met deze tweet in de fout gaat, vind ik automatisch alles maar goed wat hij in de toekomst gaat roepen. Dat heet invullen wat je doet en het is daarnaast weinig realistisch. En ps: dat vind ik dan weer gevaarlijk dat andere mensen gaan invullen cq bepalen hoe iemand is en wat zijn gedrag zal zijn.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:08 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zo zeg. Gelukkig geef jij het goede voorbeeld wat betreft inhoudelijk reageren
? Dus omdat het conducteuren waren is het per definitie niet waar? Het is sowieso een vaag verhaal. Misschien waren die dames racistisch, misschien waren die gasten een beetje opgefokt? I Dunno mannnquote:Op maandag 3 februari 2020 18:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
En jij gelooft Baudet nog steeds
Dit.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:08 schreef Oostwoud het volgende:
1. Marokkanen vallen Nederlandse vrouwen lastig: sorry we hebben het te druk als politie
2. Politicus uit een onjuiste beschuldiging in een tweet: De politie onderzoekt een aangifte
Dat is mij bekend Xa1ptquote:
> https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2016:15014quote:Zien de uitlatingen op ‘ras’ in de zin van de artikelen 137c en 137d van het Wetboek van Strafrecht?
Bij deze beoordeling stelt de rechtbank het volgende voorop.
De implementatie van het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie uit 1966 (hierna: het IVUR) heeft ertoe geleid dat in 1971 in het Wetboek van Strafrecht artikel 137c werd aangepast en artikel 137d een volledig nieuwe tekst kreeg. Kort gezegd kwam het erop neer dat alleen groepen die gekenmerkt werden door ‘ras’, ‘godsdienst’ of ‘levensovertuiging’ (later ook ‘geslacht’, ‘seksuele gerichtheid’ en ‘handicap’) onder de bescherming van deze strafbepalingen vielen.
In de Memorie van Toelichting op het betreffende wetsvoorstel stelt de regering dat het begrip ‘ras’ moet worden uitgelegd naar de kennelijke strekking van artikel 1 van het IVUR.19 In artikel 1, eerste lid, van het IVUR wordt onder “rassendiscriminatie” verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ‘ras’, ‘huidskleur’, ‘afkomst’ of ‘nationale of etnische afstamming’.
Het is aan de rechter om te beoordelen hoe, gegeven deze kenmerken, het begrip ‘ras’ in een concreet geval moet worden geïnterpreteerd.
Duidelijk is verder dat de juridische betekenis van het begrip ‘ras’ veel ruimer is dan de betekenis die dit begrip in het Nederlandse spraakgebruik en de wetenschap gewoonlijk heeft.
* TomLuny : oftewel opgerekt en uitgewoond
Verdachte heeft op 12 en 19 maart 2014 uitlatingen gedaan over een groep landgenoten. Hij heeft de groep landgenoten waarop hij het oog had op een voor iedereen heldere en duidelijke wijze geïdentificeerd. Hij heeft namelijk verwezen naar wat nu juist hen onderscheidt van andere bevolkingsgroepen in Nederland in wat voor hen kenmerkend is: hun gemeenschappelijke Marokkaanse afkomst.
Vervolgens is het de vraag of het hierbij gaat om een groep die wordt gekenmerkt door ‘nationale of etnische afstamming’ in de zin van artikel 1 van het IVUR. Volgens de verdediging zien deze kenmerken uitsluitend op het verleden van personen, hun herkomst of oorsprong en niet op de ‘present status’. Bij Marokkanen gaat het echter om de ‘present status’ want zij bezitten naast de Nederlandse nationaliteit altijd de Marokkaanse nationaliteit, aldus nog steeds de verdediging.
Deze beperkte uitleg volgt de rechtbank niet. Met ‘nationale of etnische afstamming’ wordt naar het oordeel van de rechtbank gedoeld op personen die een binding hebben met een nationale staat of grondgebied omdat zij afkomstig zijn uit eenzelfde land of streek en een gemeenschappelijke geschiedenis, gemeenschappelijke tradities, een gemeenschappelijke cultuur en/of een gemeenschappelijke taal hebben. Niet ter discussie staat dat van nagenoeg al deze aspecten bij de Marokkaanse bevolkingsgroep in Nederland sprake is. Dat zij naast de Nederlandse nationaliteit al dan niet gedwongen ook de Marokkaanse nationaliteit hebben, maakt dat niet anders.
Onder deze omstandigheden is de rechtbank van oordeel dat de door verdachte gebruikte term ‘Marokkanen’ verwijst naar de in het IVUR opgenomen kenmerken ‘afkomst’, ‘nationale afstamming’ en ‘etnische afstamming’. Daarmee is sprake van een ‘ras’ in de zin van artikelen 137c en 137d van het Wetboek van Strafrecht.
De rechtbank wordt in haar conclusie gesteund door eerdere uitspraken waarin is geoordeeld dat met de term ‘Marokkanen’ (evenals de term ‘Turken’) gedoeld wordt op een zekere etnische of nationale afstamming.20 Dat het in twee van deze zaken zou zijn gegaan om een ‘verbloemde raciale kwalificering’, zoals deskundige prof. Zwart heeft gesteld, kan de rechtbank uit die uitspraken niet afleiden. Zoals de officieren van justitie terecht hebben opgemerkt zijn de citaten in het rapport van prof. Zwart op dit punt niet geheel juist.
Het voorgaande brengt met zich dat de rechtbank verdachte niet volgt in zijn standpunt dat hij expliciet heeft gesproken over personen met de Marokkaanse nationaliteit in de zin van het staatsburgerschap van Marokko.
Dit betekent dat de rechtbank ook niet toekomt aan de vraag of het begrip ‘nationale of etnische afstamming’ in artikel 1 van het IVUR ook nationaliteit in deze zin omvat en hoe daarover in het internationale (publiek)recht wordt gedacht.
[..]
op 19 maart 2014 te Den Haag, tezamen en in vereniging met anderen, in het openbaar, mondeling, heeft aangezet tot discriminatie van mensen, te weten Marokkanen, wegens hun ras,
Een Marokkaan, een Nederlander en een politieagent - allemaal opgefokt jegens deze dames ?quote:Op maandag 3 februari 2020 18:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
? Dus omdat het conducteuren waren is het per definitie niet waar? Het is sowieso een vaag verhaal. Misschien waren die dames racistisch, misschien waren die gasten een beetje opgefokt? I Dunno mannn
Treinen heb ik niet veel ervaring mee.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:17 schreef Tengano het volgende:
Ik zit heel vaak in de trein en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik niet altijd uniform wordt behandeld door conducteurs. En tot nu toe waren dat slecht eenlingen. Ik kan me voorstellen dat ze zich in een groepje nog iets groter maken, dat is op zich geen vreemd of ongewoon verschijnsel bij de specifieke groep in kwestie.
Wapengerei? Met zo'n kniptang kun je mensen inderdaad lelijk bezeren.quote:Op maandag 3 februari 2020 17:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zit elke dag minstens 2 keer in de trein en ik ben nooit negatief bejegend door welke controleur dan ook.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:17 schreef Tengano het volgende:
Ik zit heel vaak in de trein en ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik niet altijd uniform wordt behandeld door de 'diverse' conducteurs. En tot nu toe waren dat slecht eenlingen. Ik kan me voorstellen dat ze zich in een groepje nog iets groter voelen cq maken, dat is op zich geen vreemd of ongewoon verschijnsel bij de specifieke groep in kwestie.
Het zou pas vreemd worden als politici racistische leugens de wereld in kunnen helpen en niemand zich daar druk over maakt.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:34 schreef Luckyseven het volgende:
Als ik naar NU.nl ga lijkt het wel of Baudet een aanslag heeft gepleegd. Het mag best benoemd worden maar wat wordt dit weer opgeblazen zeg.
Dus omdat jij het niet meemaakt gebeurt het ook niet. Oke.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik zit elke dag minstens 2 keer in de trein en ik ben nooit negatief bejegend door welke controleur dan ook.
De enige conflicten die ik meemaak zijn mensen die zwart of grijs rijden.
quote:Op maandag 3 februari 2020 18:11 schreef Tengano het volgende: [..] Dus als ik er niet zo'n drama van maak dat Thierry met deze tweet in de fout gaat, vind ik automatisch alles maar goed wat hij in de toekomst gaat roepen. Dat heet invullen wat je doet en het is daarnaast weinig realistisch. En ps: dat vind ik dan weer gevaarlijk dat andere mensen gaan invullen cq bepalen hoe iemand is en wat zijn gedrag zal zijn. Walk your talk preacher.
Aldus iemand die nooit in de trein zit. Oke.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dus omdat jij het niet meemaakt gebeurt het ook niet. Oke.
Regelmatig mensen die vinden dat ze met hun tweedeklaskaartje recht hebben op een zitplaats in de eersteklas.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Ik zit elke dag minstens 2 keer in de trein en ik ben nooit negatief bejegend door welke controleur dan ook.
De enige conflicten die ik meemaak zijn mensen die zwart of grijs rijden.
En met tweedeklas kaartje telefoon gaan opladen in de eerstequote:Op maandag 3 februari 2020 18:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Regelmatig mensen die vinden dat ze met hun tweedeklaskaartje recht hebben op een zitplaats in de eersteklas.
Dan vind ik ze vaak nog veel te coulant en veel mensen vreselijk onbeschoft jegens zo'n conducteur.
Als je D66 extreem-links vindt, dan moet je je toch eens afvragen of je niet erg ver naar rechts bent opgeschoven in het politieke spectrum.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:40 schreef Confetti het volgende:
De politieke hyena's aan de extreem-linkse kant, zoals Jetten, hebben weer voer.
Pure kwaadaardigheid.
Lees anders eens wat ik schrijf i.p.v. wat je denkt te lezen.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dus omdat jij het niet meemaakt gebeurt het ook niet. Oke.
Bij mij ergens ook, maar als een partij door zo'n clown wordt bestuurd wil je je daarmee toch niet associëren? Dan maar gewoon weer een keertje niet stemmenquote:Op maandag 3 februari 2020 17:40 schreef Steef121 het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, daar wringt de schoen ook bij mij. Echter, onderaan de streep is het nog steeds de partij die het dichtst komt bij het behartigen van mijn belangen.
Ik zeg nog duidelijk dat ik snap dat het benoemd word. Moet je echt alles zo nodig in het extreme trekken?quote:Op maandag 3 februari 2020 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zou pas vreemd worden als politici racistische leugens de wereld in kunnen helpen en niemand zich daar druk over maakt.
Leuke is dat dit meestal averechts werkt.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:34 schreef Luckyseven het volgende:
Als ik naar NU.nl ga lijkt het wel of Baudet een aanslag heeft gepleegd. Het mag best benoemd worden maar wat wordt dit weer opgeblazen zeg.
Taal evolueert, definities veranderen. Vrij normaal hoor.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:15 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Dat is mij bekend Xa1pt
Prima dat je het even aan iedereen laat zien maar dat is de betekenis die eraan is gegeven na wo2 door de VN, of eigenlijk door de Unesco.
Oftewel na de verkrachting van dat woord.
Onder andere hier valt daar meer over te vinden, gaat terug tot 1951
https://www.academia.edu/(...)_Statements_on_Race_
Verder wordt het in het wilders proces nog eens bevestigd :
[..]
> https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2016:15014
Kunstmatig erbij gekweekt dus, een verzinsel los van de realiteit.
Als er al realiteit aan racisme vast zit dan mag dit niet benoemd worden want men wil geen meerdere rassen erkennen, is compleet taboe op de linkerflank.
Er ontstaat dus de paradox dat gesteld wordt dat er geen vliegende olifanten bestaan maar dat die wel bekeurd worden wegens vliegen zonder brevet.
Tja nu.nl...quote:Op maandag 3 februari 2020 18:43 schreef Luckyseven het volgende:
[..]
Ik zeg nog duidelijk dat ik snap dat het benoemd word. Moet je echt alles zo nodig in het extreme trekken?
Thierry heeft een domme fout gemaakt en mag best even op de blaren zitten, zich flink schamen en de hoon over zich heen kijken. Maar als ik na werk even op NU.nl kijk en de eerste 2 artikelen gaan over een tweet dan vind ik dat erg vreemd.
En nee, ik ben geen Baudetfan voor ik die zwarte piet ook weer toebedeeld krijg.
Helaas de keerzijde van democratie ja. Dat elke josti mag stemmen. Niet dat ik het anders zou willen maar toch.quote:Op maandag 3 februari 2020 18:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zal hem zelfs zetels opleveren.
nou ja, enkele pvda'ers maakten behoorlijk racistische opmerkingen (als in, tig keer zo erg als dit van baudet en daar werd geen enkele aandacht aan besteedquote:Op maandag 3 februari 2020 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het zou pas vreemd worden als politici racistische leugens de wereld in kunnen helpen en niemand zich daar druk over maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |