abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201531956
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 19:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Geen economische groei wilt niet gelijk zeggen dat een land failliet is.
Een daling in de economie biedt nieuwe kansen.
Eerder een nieuwe regering
pi_201532175
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 19:00 schreef mcmlxiv het volgende:
Welke rust, vrede en stabiliteit heeft brexit het VK precies gebracht dan?

De kloof tussen de haves en de have nots wordt alleen maar groter, de NHS staat onder grote druk, belangrijke handelsverdragen zijn nog steeds niet afgesloten en noord-Ierland is onrustiger dan in decennia.

Kortom, welke resultaten zijn er bereikt?
De Britse regering kan nog geen enkel voordeel benoemen. Eerst logen ze dat hun vaccinatie snelheid door de Brexit kwam. Nu ze door heel wat EU landen ingehaald zijn houden ze daar wijselijk hun mond over.

De lijst met nadelen is wel gigantisch.

https://yorkshirebylines.(...)-downside-dossier-2/
  zondag 26 september 2021 @ 19:56:18 #203
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201532326
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 19:45 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De Britse regering kan nog geen enkel voordeel benoemen. Eerst logen ze dat hun vaccinatie snelheid door de Brexit kwam. Nu ze door heel wat EU landen ingehaald zijn houden ze daar wijselijk hun mond over.

De lijst met nadelen is wel gigantisch.

https://yorkshirebylines.(...)-downside-dossier-2/
Kwam natuurlijk door die 350 miljoen per week die nu naar de NHS gaat ipv naar de EU. Daar hebben ze al die verpleegsters van gerecruteerd die de vaccinaties deden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 26 september 2021 @ 19:59:24 #204
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201532369
twitter
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 26 september 2021 @ 20:00:52 #205
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_201532397
Tja nationalisme is een kanker die regelmatig de kop opsteekt. “Wij zijn beter want….”.

Zonder uitzondering geeft het ellende. Vaak internationaal, hopelijk nu alleen in het VK zelf.

Verandering omdat er een plan achter zit, doordacht, doorgerekend en met acceptatie van consequenties, helemaal prima. Verandering vanwege vage emoties, onlustgevoelens en vreemdelingenhaat leidt alleen maar tot mislukking, pijn en verdriet. Helaas niet alleen, of zelfs maar voornamelijk, bij de schuldigen.
  zondag 26 september 2021 @ 20:01:22 #206
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201532408
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 19:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik probeer je niet te overtuigen ofzo.
Maar ik geef alleen aan dat zulke dingen hier ook gebeuren.
Wat heeft dat met een strootje te maken?
275 issues die we hier ook hebben?
pi_201532412
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 19:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Kwam natuurlijk door die 350 miljoen per week die nu naar de NHS gaat ipv naar de EU. Daar hebben ze al die verpleegsters van gerecruteerd die de vaccinaties deden.
pi_201533674
quote:
Het zit je wel hoog hè :D

Natuurlijk hebben ze daar problemen.
De problemen die wij hier hebben die zijn daar veel ernstiger omdat ze zich net van de unie hebben afgescheiden.
Maar eigenlijk valt het me nog wel mee.
Ik had een zwaardere economische crisis verwacht daar.
Waarschijnlijk liften ze mee op de wereldwijde economische groei na de val aan het begin van de corona periode.

Waar het om gaat is hoe ze er over 5 of 10 jaar voor staan.
Dan pas kunnen ze zeggen of ze blij zijn met de brexit of niet.
Dan nog zal je altijd mensen hebben die de brexit een drama vinden en mensen die het fantastisch vinden.

Nou is de regering daar niet echt fantastisch bezig dus het kan nog wel ff duren voor ze alles onder controle hebben.
  zondag 26 september 2021 @ 21:24:25 #209
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201533773
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het zit je wel hoog hè :D

Natuurlijk hebben ze daar problemen.
De problemen die wij hier hebben die zijn daar veel ernstiger omdat ze zich net van de unie hebben afgescheiden.
Maar eigenlijk valt het me nog wel mee.
Ik had een zwaardere economische crisis verwacht daar.
Waarschijnlijk liften ze mee op de wereldwijde economische groei na de val aan het begin van de corona periode.

Waar het om gaat is hoe ze er over 5 of 10 jaar voor staan.
Dan pas kunnen ze zeggen of ze blij zijn met de brexit of niet.
Dan nog zal je altijd mensen hebben die de brexit een drama vinden en mensen die het fantastisch vinden.

Nou is de regering daar niet echt fantastisch bezig dus het kan nog wel ff duren voor ze alles onder controle hebben.
Ik laat vooral zien hoe belachelijk het is Brexit nog steeds als goed idee te zien.
pi_201534600
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik laat vooral zien hoe belachelijk het is Brexit nog steeds als goed idee te zien.
Zachte heelmeesters, stinkende wonden. Ik ben ook van mening dat pas over 5 tot 10 jaar duidelijkheid zal ontstaan over de gevolgen van Brexit voor de britten zelf. Ondertussen kan mainland-europe te maken krijgen met de gevolgen van de nu weer flink toenemende migratie van kans-armen uit Azie en Afrika. De UK is al bezig zich daar beter tegen te wapenen. De verdeelde EU heeft hierop geen antwoord waardoor bijv. asielshoppen nog steeds mogelijk blijft.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201534696
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zachte heelmeesters, stinkende wonden. Ik ben ook van mening dat pas over 5 tot 10 jaar duidelijkheid zal ontstaan over de gevolgen van Brexit voor de britten zelf. Ondertussen kan mainland-europe te maken krijgen met de gevolgen van de nu weer flink toenemende migratie van kans-armen uit Azie en Afrika. De UK is al bezig zich daar beter tegen te wapenen. De verdeelde EU heeft hierop geen antwoord waardoor bijv. asielshoppen nog steeds mogelijk blijft.
Leuk... Denk dat de bevolking in de UK benzine en volle supermarkten toch belangrijker gaat vinden dan wat asielzoekers
pi_201534900
twitter

Gaat lekker daarzo.
pi_201535071
Het gaat daar alleen erger worden. Deze regering heeft geen flauw benul. Brexiteers hadden hun mond vol over het geld wat beter verdeeld zou worden meteen na de exit. Niets meer naar de EU maar alles in eigen land. Dat zou je meteen moeten kunnen zien.

Nu hoor je zelfs hier dat slappe gelul dat je de Brexit pas over 10 jaar mag beoordelen. Net of de problemen die ze vandaag de dag meemaken opeens door de tijd opgeslokt worden.
pi_201535080
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 22:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Leuk... Denk dat de bevolking in de UK benzine en volle supermarkten toch belangrijker gaat vinden dan wat asielzoekers
Die worden wel weer aangevuld.
Die asielzoekers gaan nooit meer weg
pi_201535096
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die worden wel weer aangevuld.
Die asielzoekers gaan nooit meer weg
Blijkbaar is dat niet iets wat ze eventjes doen. Of denk je dat ze dat dan niet al geregeld hadden?
pi_201535128
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:52 schreef Chadi het volgende:

[..]
Blijkbaar is dat niet iets wat ze eventjes doen. Of denk je dat ze dat dan niet al geregeld hadden?
Ze zijn er al mee bezig.
Toevallig werk ik met spullen waar de Britten een tekort aan hebben er gaan gaan boten en vrachtwagens die kant op.
pi_201535150
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze zijn er al mee bezig.
Toevallig werk ik met spullen waar de Britten een tekort aan hebben er gaan gaan boten en vrachtwagens die kant op.
Met welke spullen werk je? Wat is er zo veranderd dat er nu wel op de UK wordt gereden?
pi_201535186
Dit is gewoon tijdelijk ongemak omdat het parasitaire systeem en de daarbij behorende slavenhandel door bedrijven nu weg is. De economie moet de kans krijgen om zich te hervormen.

Als een vrachtwagenchauffeur dan 100.000 pond per jaar moet verdienen, dan zij dat zo.
pi_201535300
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:57 schreef Chadi het volgende:

[..]
Met welke spullen werk je? Wat is er zo veranderd dat er nu wel op de UK wordt gereden?
Met o.a CO2 daar hebben ze een gebrek aan in het VK.
En dat is ook één van de oorzaken van de lege schappen.
Samen met de chauffeurs natuurlijk.
pi_201535315
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Met o.a CO2 daar hebben ze een gebrek aan in het VK.
En dat is ook één van de oorzaken van de lege schappen.
Samen met de chauffeurs natuurlijk.
Wat is er dan verandert in de afgelopen dagen dat er nu wel op gereden gaat worden?
pi_201535406
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:14 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat is er dan verandert in de afgelopen dagen dat er nu wel op gereden gaat worden?
Ze komen in het VK al jaren CO2 tekort maar nu nog meer dan normaal.
Maar vanwege de hoge gasprijs wordt er ook minder CO2 geproduceerd.
Ook in de rest van Europa.
pi_201535430
quote:
1s.gif Op zondag 26 september 2021 22:50 schreef Chadi het volgende:
Het gaat daar alleen erger worden. Deze regering heeft geen flauw benul. Brexiteers hadden hun mond vol over het geld wat beter verdeeld zou worden meteen na de exit. Niets meer naar de EU maar alles in eigen land. Dat zou je meteen moeten kunnen zien.

Nu hoor je zelfs hier dat slappe gelul dat je de Brexit pas over 10 jaar mag beoordelen. Net of de problemen die ze vandaag de dag meemaken opeens door de tijd opgeslokt worden.
Ik ben al langer van mening dat de een Brexit niet zonder problemen gepaard kon gaan. Brexit gaat vooral over de langere termijn en nu al een balans opmaken mag maar ik volg de komende jaren liever hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201535432
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:00 schreef Confetti het volgende:
Dit is gewoon tijdelijk ongemak omdat het parasitaire systeem en de daarbij behorende slavenhandel door bedrijven nu weg is. De economie moet de kans krijgen om zich te hervormen.

Als een vrachtwagenchauffeur dan 100.000 pond per jaar moet verdienen, dan zij dat zo.
hyperinflatie zouden we dat noemen.

Geef eens een land als voorbeeld dat je graag na streeft, wat nationalistisch (gesloten grenzen!) is en veel persoonlijke vrijheden heeft en hoog welvaart gehalte.
pi_201535446
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ik ben al langer van mening dat de een Brexit niet zonder problemen gepaard kon gaan. Brexit gaat vooral over de langere termijn en nu al een balans opmaken mag maar ik volg de komende jaren liever hoe het zich verder gaat ontwikkelen.
Oh VK zal groeien va 15 procent paar jaar laten zien. (alleen dan niet kijken waar ze vandaan moeten komen, en als de eu stabiel blijft, zullen ze nooit de schade in halen.)
pi_201535593
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:24 schreef Korenfok het volgende:

[..]
hyperinflatie zouden we dat noemen.

Geef eens een land als voorbeeld dat je graag na streeft, wat nationalistisch (gesloten grenzen!) is en veel persoonlijke vrijheden heeft en hoog welvaart gehalte.
Toch werkt het wel.
https://www.ad.nl/buitenl(...)man-worden~a60d0206/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')