Je hebt als stemmer genoeg opties om hervormingen af te dwingen. Stem een anti EU nationale regering of stem voor hervormingspartijen tijdens de nationale verkiezingen. Daar doelde ik op. Dat is nog altijd een beter alternatief dan een Nexit.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:42 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
"Mond houden, voor je kijken en doorlopen".
Dat gaat er voor zorgen dat de groep mensen die de huidige EU afkeuren alleen maar groter word en alleen meer af gaan keuren.
En terecht.
Dat zijn cijfers van asielmigranten. De Nederlandse regering bepaald wie er recht heeft op asiel en wie niet. Zie Denemarken die de toestroom wel tot vrijwel 0 heeft kunnen terugdringen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De kosten van asielmigratie:
http://www.demo-demo.nl/KostenVanAsielOpBasisVanCPB2003.htm
Kosten immigratie Rutte II:
http://www.demo-demo.nl/KostenImmigratieRutteII.htm
[..]
Nu keer je het om. Vind je het zelf niet vreemd on straks ieder jaar 13 miljard over te maken voor iets waarvan je nou niet precies aan kunt geven wat je er aan verdient?
Nee, dat stel ik niet. Jij stelt. Jij stelt dat we tientallen miljarden verdienen dankzij de EU. Waarop ik zeg dat je dat helemaal niet hard kunt maken. En dan zeg je nu opeens: we kunnen de discussie pas voeren als de cijfers bekend zijn. Als dat zo is, dan kun je ook niet beginnen met stellen dat we tientallen miljarden verdienen aan EU, dat kun je dan ook niet zeggen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Net zoals jij de kosten die je niet aandroeg afgezien van de EU bijdrage niet hard kan maken. We kunnen de discussie pas echt voeren als beide cijfers bekend zijn. Jij stelt verder dat dit komt door de EU. Waar baseer je dat op? Wellicht waren de cijfers als we geen lid waren geweest nog wel veel dramatischer geweest.
Ik heb al toegegeven dat ik ze helaas niet hard kan maken. Jij komt vervolgens aan met een stelling dat alleen maar geld kost. Dat kun je ook niet hard maken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, dat stel ik niet. Jij stelt. Jij stelt dat we tientallen miljarden verdienen dankzij de EU. Waarop ik zeg dat je dat helemaal niet hard kunt maken. En dan zeg je nu opeens: we kunnen de discussie pas voeren als de cijfers bekend zijn. Als dat zo is, dan kun je ook niet beginnen met stellen dat we tientallen miljarden verdienen aan EU, dat kun je dan ook niet zeggen.
Oost Europeanen staan er ook gewoon tussen hoor. Die komen gewoon als EU onderdaan:quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat zijn cijfers van asielmigranten. De Nederlandse regering bepaald wie er recht heeft op asiel en wie niet. Zie Denemarken die de toestroom wel tot vrijwel 0 heeft kunnen terugdringen.
We zullen er hier en daar best wat van profiteren maar ik vind het raar om straks 8 en daarna 13 miljard!!! over te maken voor een resultaat waarvan niemand nou precies weet hoeveel het is.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik heb al toegegeven dat ik ze helaas niet hard kan maken. Jij komt vervolgens aan met een stelling dat alleen maar geld kost. Dat kun je ook niet hard maken.
Daar zijn zat studies naar gedaan hoor. Het CPB bijvoorbeeld in 2008 schatte dat voor wat betreft de interne markt op ongeveer 4-7% aan gerealiseerd voordeel en 5-15% aan potentieel te realiseren voordeel. Of platgeslagen gezegd: we verdienden toen ongeveer één maandsalaris sec aan de IM.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Daar gaat het niet nu niet om. Niet opeens over iets anders beginnen. Jij zegt dat wij dankzij de EU tientallen miljarden verdienen, en dat is simpelweg niet hard te maken.
Waarbij Nederland vermoedelijk aan de voordelige kant van de verdeling zit, met name als het gaat om goederenhandel.quote:Our estimates suggest that per capita European incomes in the absence of the economic and political integration process would have been on average 12 per cent lower today, with substantial variations across countries, enlargements as well as over time (discussed in detail below). These
estimates are within the range of estimates previously obtained in the literature, which
point to a minimum of 5 percent (Boltho and Eichengreen, 2008) gains in per capita income
from EU accession, to a maximum of 20 percent gains (Badinger, 2005).
quote:The objective of this paper is to provide a novel and more satisfactory answer to the
important question of whether one can identify significant and substantial payoffs from
“deep integration” (combining economic and political aspects and using EU membership as
a case study) in terms of higher per capita GDP and higher labor productivity. The main
finding is that there seems to be strong evidence on positive pay-offs from EU membership,
despite considerable heterogeneity across countries.
twitter:fvdemocratie twitterde op zondag 02-02-2020 om 11:19:38FVD is de grootste ledenpartij van Nederland geworden en dat is niet onopgemerkt gebleven! Zelfs Google is in de war als u lid wilt worden van de VVD! Logisch. Word dus lid van Forum voor Democratie, klik hier: https://t.co/Cyfw4Jb7gM https://t.co/IKh2TUR1eq reageer retweet
Ik was hier ook al naar op zoek. Als een Marokkaan een scheet laat in een stiltecoupe dan heeft fok het hier al snel over. Maar als grote vriend Baudet op een leugen betrapt wordt dan coveren ze dat up.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:03 schreef FYazz het volgende:
Toch een knappe prestatie van zo'n jonge partij. De marketingmachine werkt top.
Nu moet Baudet zijn leden alleen nog wel weten vast te houden en dat is het lastigste en daar gaat leugens posten niet bij helpen. Zonde weer.
"Een tweet en Instagrampost van Thierry Baudet deden flink wat stof opwaaien dit weekend. In de berichten die de FVD-leider vrijdagavond plaatste vertelt hij over een incident in de trein waarbij twee ‘dierbare vriendinnen’ van hem zouden zijn lastiggevallen door Marokkanen. Het verhaal werd door twitteraars al snel in twijfel getrokken, maar nu heeft ook de NS gereageerd en lijkt het anders te zijn gegaan dan Baudet suggereert."
https://www.ad.nl/politie(...)n-controle~a88abcc0/
Nee hoor, het was geplaatst bij Politiek...quote:Op zondag 2 februari 2020 21:08 schreef Fries1956 het volgende:
Ik was hier ook al naar op zoek. Als een Marokkaan een scheet laat in een stiltecoupe dan heeft fok het hier al snel over. Maar als grote vriend Baudet op een leugen betrapt wordt dan coveren ze dat up.
Ik moet inderdaad toegeven dat ook ik verbaasd was (of juist niet) dat hier nog geen topic over was.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:08 schreef Fries1956 het volgende:
[..]
Ik was hier ook al naar op zoek. Als een Marokkaan een scheet laat in een stiltecoupe dan heeft fok het hier al snel over. Maar als grote vriend Baudet op een leugen betrapt wordt dan coveren ze dat up.
Ik hoop dat mensen snel doorkrijgen dat Baudet de grootste leugenaar in Nederland is die ooit geleefd heeft. Daar was Mussert een kleine jongen bij.
Als het echt zo was geweest en de dames waren wel lastiggevallen door Marokkanen dan was hier natuurlijk in nws wel een topic over geopend.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nee hoor, het was geplaatst bij Politiek...
POL / [CENTRAAL] FvD #192 Mocros knippen de kaartjes.
Ik las het in de telegraaf en ben op zoek gegaan op fok en vond bij pol al een discussie erover... tja dan laat ik het bij politiek en ga niet in nws verder...quote:Op zondag 2 februari 2020 21:12 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik moet inderdaad toegeven dat ook ik verbaasd was (of juist niet) dat hier nog geen topic over was.
Zoals ik ook al in het andere topic zei:quote:Op zondag 2 februari 2020 21:08 schreef Fries1956 het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen snel doorkrijgen dat Baudet de grootste leugenaar in Nederland is die ooit geleefd heeft. Daar was Mussert een kleine jongen bij.
Als los item zonder link naar fvd/baudet, ja!quote:Op zondag 2 februari 2020 21:13 schreef FYazz het volgende:
[..]
Als het echt zo was geweest en de dames waren wel lastiggevallen door Marokkanen dan was hier natuurlijk in nws wel een topic over geopend.
De titel is wel erg misleidend. Had beter kunnen gaan over de leugen van Baudet in plaats van over mocro's die kaartjes knippen... Volgens mij is dat het probleem niet.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:16 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik las het in de telegraaf en ben op zoek gegaan op fok en vond bij pol al een discussie erover... tja dan laat ik het bij politiek en ga niet in nws verder...
Ik bedenk de titel niet....quote:Op zondag 2 februari 2020 21:22 schreef Fries1956 het volgende:
[..]
De titel is wel erg misleidend. Had beter kunnen gaan over de leugen van Baudet in plaats van over mocro's die kaartjes knippen... Volgens mij is dat het probleem niet.
Joh, ik ga echt geen discussie houden of iets wel/niet in nws wordt gepost en waarom dan wel/niet.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:21 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als los item zonder link naar fvd/baudet, ja!
Ze hebben zich kennelijk gelegitimeerd.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:20 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zoals ik ook al in het andere topic zei:
Conducteurs in burger? Sure. Als een mocro mij om een treinkaartje komt vragen zeg ik ook opdonderen. Kun je wel zeuren over die tweet maar als burger kun je toch niet weten dat ze voor de NS werken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |