quote:Op zondag 2 februari 2020 21:20 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Zoals ik ook al in het andere topic zei:
Conducteurs in burger? Sure. Als een mocro mij om een treinkaartje komt vragen zeg ik ook opdonderen. Kun je wel zeuren over die tweet maar als burger kun je toch niet weten dat ze voor de NS werken?
Ach en daar heb je de volgende al die komt 'toelichten' dat het niet aan de dames of Baudet ligt, maar aan de ander.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:20 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Conducteurs in burger? Sure. Als een mocro mij om een treinkaartje komt vragen zeg ik ook opdonderen. Kun je wel zeuren over die tweet maar als burger kun je toch niet weten dat ze voor de NS werken?
https://www.geenstijl.nl/(...)kaart-controle/#morequote:Op zondag 2 februari 2020 21:20 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 2 februari 2020 21:30 schreef recursief het volgende:
[..]
Ze hebben zich kennelijk gelegitimeerd.
Pasje is makkelijk te faken. Hoe weet je dat het echt is? Genoeg ouderen krijgen mensen met een fake legitimatie pasje aan de deur en vervolgens hele huis leeg gehaald. Ik snap de twijfel van de dames in kwestie.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]![]()
Dat wordt omgeroepen en ze legitimeren zich.
Ja doei.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:32 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ach en daar heb je de volgende al die komt 'toelichten' dat het niet aan de dames of Baudet ligt, maar aan de ander.
Dus ik ben weer weg hier. NWS refreshed is een mooi streven, maar de posters zelf zijn niet ineens anders ...
Iedereen snapt de twijfel. Zoals in het andere topic echter ook al gezegd gaat het er om dat op het moment dat Baudet zijn tweet de wereld inslingerde die twijfel allang niet meer bestond.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:35 schreef Scarface88 het volgende:
Pasje is makkelijk te faken. Hoe weet je dat het echt is? Genoeg ouderen krijgen mensen met een fake legitimatie pasje aan de deur en vervolgens hele huis leeg gehaald. Ik snap de twijfel van de dames in kwestie.
Je weet dat het echt is als het wordt omgeroepen en er een agent bij staat. Maar goed, zelfs in dat geval is dat geen enkele reden om dit soort fakenews op Twitter te verspreiden natuurlijk.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:35 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[..]
Pasje is makkelijk te faken. Hoe weet je dat het echt is? Genoeg ouderen krijgen mensen met een fake legitimatie pasje aan de deur en vervolgens hele huis leeg gehaald. Ik snap de twijfel van de dames in kwestie.
Daar komt bij dat Baudet met zo'n soort tweet ook nog bijdraagt aan de twijfel en dat Marokkanen met nog meer wantrouwen worden bekeken.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Iedereen snapt de twijfel. Zoals in het andere topic echter ook al gezegd gaat het er om dat op het moment dat Baudet zijn tweet de wereld inslingerde die twijfel allang niet meer bestond.
Een nuance aan kunnen brengen is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:35 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja doei.
Je verwart controles met enquetes en wat dies meer zij.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:39 schreef Nikonlover het volgende:
Ik snap de ophef niet, die controles in burger mag je gewoon weigeren. Zeg ik wens hier niet aan mee te werken en ze lopen gewoon door.
Ja natuurlijk he, ze willen dat je je kaartje laat zien zodat ze dat kunnen jatten. Daarvoor maken ze legitimatiebewijzen na en hacken het omroepsysteem en dan beroven ze je van je vervoersbewijs in een volle trein.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:35 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja doei.
Ja joh dat is de hele tijd aan de hand. Heb je dat nooit dan? Ik had laatst in de bioscoop ook al zo'n Moslim die mijn kaartje kwam checken voor de film, voor je het weet had hij die kunnen meenemen voor zijn verzameling of tussen mijn deur gestopt om te zien of ik thuis ben.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je weet dat het echt is als het wordt omgeroepen en er een agent bij staat. Maar goed, zelfs in dat geval is dat geen enkele reden om dit soort fakenews op Twitter te verspreiden natuurlijk.
En eh, wat? Figuren die zich voordoen als controleur met een fake legitimatie pasje om... voor de grap... je vervoersbewijs te controleren? Klinkt heel logisch inderdaad.
Och, iedereen weet dat criminelen zich regelmatig uitgeven als NS-conducteurs, om zo neppe vervoersbewijscontroles uit te kunnen voeren en wellicht zelfs keihard met de OV-pas weg te rennen in rijdende treinen. Dat is echt wel heus een serieus risico.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een nuance aan kunnen brengen is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd.
Waarom dan die tweet van Baudet?quote:Op zondag 2 februari 2020 21:39 schreef Nikonlover het volgende:
Ik snap de ophef niet, die controles in burger mag je gewoon weigeren. Zeg ik wens hier niet aan mee te werken en ze lopen gewoon door.
Met Baudet straks aan het roer kom je als Marokkaan tenslotte helemaal lastig aan een baan dus met een jongensdroom om controleur te worden kun je het dan beter zo in de praktijk brengen.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja natuurlijk he, ze willen dat je je kaartje laat zien zodat ze dat kunnen jatten. Daarvoor maken ze legitimatiebewijzen na en hacken het omroepsysteem en dan beroven ze je van je vervoersbewijs in een volle trein.
Baudet daarentegen heeft natuurlijk niks fout gedaan. Die trok meteen zijn conclusies want Marokkanen en naïeve Nederlanders.
Natuurlijk niet. Maar als je lieverd Thierry zelf in de trein had gezeten en geweigerd had met een mededeling dat hij die mocros niet vertrouwd had je de ophef nog niet begrepen.quote:
En dan hebben ze een helikopter gejat (net als bij die gevangenisuitbraakpoging) om zo, hup, van het dak van de trein opgepikt te worden. De nieuwe James Bond zou Marokkaans moeten zijn.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:40 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja natuurlijk he, ze willen dat je je kaartje laat zien zodat ze dat kunnen jatten. Daarvoor maken ze legitimatiebewijzen na en hacken het omroepsysteem en dan beroven ze je van je vervoersbewijs in een volle trein.
Baudet daarentegen heeft natuurlijk niks fout gedaan. Die trok meteen zijn conclusies want Marokkanen en naïeve Nederlanders.
Op grond van welk artikel? Bij mijn weten is dat namelijk onzin. Je mag wel om legitimatie vragen en die moeten ze dan ook tonen.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:39 schreef Nikonlover het volgende:
Ik snap de ophef niet, die controles in burger mag je gewoon weigeren.
Klopt, en daar aandacht aan schenken en de NS er op wijzen dat dit een stomme manier van controle inrichten is is dus helemaal goed.quote:Op zondag 2 februari 2020 21:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Och, iedereen weet dat criminelen zich regelmatig uitgeven als NS-conducteurs, om zo neppe vervoersbewijscontroles uit te kunnen voeren en wellicht zelfs keihard met de OV-pas weg te rennen in rijdende treinen. Dat is echt wel heus een serieus risico.
Edit: Kijk, anderen weten ook dat dit gebeurt. Dit is dus geen complete onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |