abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191294912
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:25 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hele horden waren dat hoor. Amsterdam is wat dat betreft een kutstad om die arrogante lapzwansen als klant te hebben.
De houding die je hier etaleert zal ongetwijfeld ook doorsijpelen in je dagelijkse voorkomen. Daar zou ik ook vrij chagrijnig van worden, als ik zo'n chagrijnige Hollander tref wiens hoofd al op tilt slaat bij het moeten opschrijven of uitspreken van een voor hem exotische achternaam.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:29:51 #127
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191294941
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tijden veranderen, we leven nu eenmaal niet meer in primitieve samenlevingen die bestaan uit boeren en jagers. Je bent onderdeel van het probleem maar zolang je dat weigert in te zien zul je ook weinig kunnen veranderen.
Dit gaat over de periode tot WO2.

Ik verdom het me voor de vrijwillige keuze van een ander in te moeten spannen. Jij wilt hier wonen, ik wil helemaal niet dat je hier woont met alles wat je niet achter kunt laten. Ga alsjeblieft terug naar waar je vandaan komt als dat land zo superieur is en je het hier niet kunt waarderen zoals het is.
pi_191294975
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dit gaat over de periode tot WO2.

Ik verdom het me voor de vrijwillige keuze van een ander in te moeten spannen. Jij wilt hier wonen, ik wil helemaal niet dat je hier woont met alles wat je niet achter kunt laten. Ga alsjeblieft terug naar waar je vandaan komt als dat land zo superieur is en je het hier niet kunt waarderen zoals het is.
En het dan heel gek vinden dat je mensen treft die niet zo gediend zijn van je houding. Zware tijden voor je man.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:37:55 #129
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191295064
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De houding die je hier etaleert zal ongetwijfeld ook doorsijpelen in je dagelijkse voorkomen. Daar zou ik ook vrij chagrijnig van worden, als ik zo'n chagrijnige Hollander tref wiens hoofd al op tilt slaat bij het moeten opschrijven of uitspreken van een voor hem exotische achternaam.
Ging doorgaans schriftelijk. Mensen volkomen over de zeik omdat de ö of ş toen niet in de gangbare software kon worden verwerkt (of sowieso diakritische tekens, al was je freule Cro ) Totaal over de rooie als werd gevraagd hun naam te spellen als het telefonisch was. Volledig onbegrip dat we hier hun taal niet spreken of dat ze niet begrepen worden al doe je nog zo je best dat gebrabbel te verstaan. Dat laatste kom je wel heel vaak tegen, ook bij sommige toeristen.
Maar goed, niet snappen hoe het in Nederland werkt is een van de kenmerken om iemand niet als Nederlander te beschouwen.
pi_191295094
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ging doorgaans schriftelijk. Mensen volkomen over de zeik omdat de ö of ş toen niet in de gangbare software kon worden verwerkt (of sowieso diakritische tekens, al was je freule Cro ) Totaal over de rooie als werd gevraagd hun naam te spellen als het telefonisch was. Volledig onbegrip dat we hier hun taal niet spreken of dat ze niet begrepen worden al doe je nog zo je best dat gebrabbel te verstaan. Dat laatste kom je wel heel vaak tegen, ook bij sommige toeristen.
Maar goed, niet snappen hoe het in Nederland werkt is een van de kenmerken om iemand niet als Nederlander te beschouwen.
:')

Ok man.
pi_191295105
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, en? Door het Nederlands staatsburgerschap aan te nemen wordt dat ook jouw geschiedenis en ben je net zo schuldig aan dat verleden als willekeurig welke andere Nederlandse staatsburger.
Ja én ? Jij mag je zelf schuldig voelen. Ga je gang. Maar ik doe dat niet
Elke cultuur verdringt de minder fraaie daden van de cultuur en cultuurgenoten.
Zo zie je ook jaren later dat jongere generaties dat grote verdringen niet meer zo willen .. vandaar de aandacht tegenwoordig voor de genoemde wandaden.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:41:06 #132
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191295106
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En het dan heel gek vinden dat je mensen treft die niet zo gediend zijn van je houding. Zware tijden voor je man.
Zo werkt dat in de praktijk niet. Doorgaans ben ik open naar die mensen, je moet er toch mee samenwerken dus kun je beter goede collega's worden. Al blijkt na verloop van tijd àltijd dat ze de cultuur van hun stamland superieur vinden aan de Nederlandse en daarom weigeren zich te conformeren aan wat hier gebruikelijk is.
Wat doe je hier dan nog en wat verwacht je dan van mij?
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:44:15 #133
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191295157
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja én ? Jij mag je zelf schuldig voelen. Ga je gang. Maar ik doe dat niet
Als de herstelbetalingen gedaan moeten worden zul jij dat net zo hard voelen, want Nederlands staatsburger.
Jij ziet de hypocrisie er niet van dat mensen zich vrijwillig aansluiten bij een groepering die ze ten diepste haten, waar ze niet van willen behalve geld en een liberale vrijheid.
pi_191295164
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zo werkt dat in de praktijk niet. Doorgaans ben ik open naar die mensen, je moet er toch mee samenwerken dus kun je beter goede collega's worden. Al blijkt na verloop van tijd àltijd dat ze de cultuur van hun stamland superieur vinden aan de Nederlandse en daarom weigeren zich te conformeren aan wat hier gebruikelijk is.
Doe jezelf en die collega's een plezier en wees gewoon eerlijk, dat jij zogenaamd open en onbevooroordeeld zou zijn is lachwekkend. Mensen voelen prima aan hoe jij er in staat en prikken daar door heen.
pi_191295189
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:44 schreef Lunatiek het volgende:

Jij ziet de hypocrisie er niet van dat mensen zich vrijwillig aansluiten bij een groepering die ze ten diepste haten, waar ze niet van willen behalve geld en een liberale vrijheid.
Zeg je nu dat zp-activisten Nederlanders ten diepste haten ?
Nogal een vijandige opstelling van je. Haat jij soms die zp-activisten ?
pi_191295225
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat doe je hier dan nog en wat verwacht je dan van mij?
Het kan zijn dat hun land onveilig voor ze is geworden. Zo mogen Afghaanse tolken naar Nederland komen omdat ze gewerkt hebben voor het Westen.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:49:57 #137
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191295237
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Doe jezelf en die collega's een plezier en wees gewoon eerlijk, dat jij zogenaamd open en onbevooroordeeld zou zijn is lachwekkend. Mensen voelen prima aan hoe jij er in staat en prikken daar door heen.
Nee, dat onbevooroordeelde is oprecht. Ik krijg pas een hekel aan ze als ze laten merken dat ze Nederland en de Nederlandse cultuur niks vinden, in het gunstigste geval lachwekkend. Dat ze weigeren Nederlands te spreken terwijl ze dat wel kunnen en dat soort dingen. Geen Nederlander willen zijn ondanks inburgeringscursus en staatsburgerschap, maar wel eisen dat ze als Nederlander gezien worden.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:50:16 #138
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_191295242
Als ze een Nederlands paspoort hebben, zijn ze Nederlander, simple as that.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:50:40 #139
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191295245
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:48 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Het kan zijn dat hun land onveilig voor ze is geworden. Zo mogen Afghaanse tolken naar Nederland komen omdat ze gewerkt hebben voor het Westen.
Ik neem aan dat ze teruggaan wanneer het veilig is.
pi_191295262
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:49 schreef Lunatiek het volgende:
Nee, dat onbevooroordeelde is oprecht. Ik krijg pas een hekel aan ze als ze laten merken dat ze Nederland en de Nederlandse cultuur niks vinden,
Uhu.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:44 schreef Lunatiek het volgende:
Maar als jij jezelf voor de gek wil houden moet je dat vooral doen natuurlijk. Liberale vrijheid, enzo.
pi_191295265
Ik.voel mezelf al geen Nederlander.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:57:40 #142
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191295334
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Uhu.
[..]

Maar als jij jezelf voor de gek wil houden moet je dat vooral doen natuurlijk. Liberale vrijheid, enzo.
Die liberale vrijheid wordt steeds meer ingeperkt door import-Nederlanders.
pi_191295471
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zoek je een zondebok ? Geef buitenlanders/vijanden de schuld. Zo eeuwenoud dom en bron van ellende
rookverbod, vuurwerkverbod, verbod op 120 km, stikstofuitstootverboden bedoel je dit ?
pi_191295526
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze teruggaan wanneer het veilig is.
Ze zijn het beste te vergelijken met de meeste Vietnamezen in Nederland op dit moment.
pi_191295543
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:50 schreef Mikeytt het volgende:
Als ze een Nederlands paspoort hebben, zijn ze Nederlander, simple as that.
Ik denk dat deze discussie verder gaat dan enkel een papiertje, maargoed ieder zo zijn eigen opvattingen.
pi_191295642
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

dat is 75 jaar geleden.
pi_191296751
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:18 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Ik ken de realiteit, de meeste passen zich totaal niet aan en leven in enclave vol soortgenoten.
Eh, nee. Een heel klein gedeelte doet dat wellicht. Natuurlijk komen ze bijvoorbeeld in moskeeën wel samen, maar ook Nederlandse moslims zijn daar ook gewoon welkom (de verbindende factor is daar geloof, niet achtergrond). Maar de meesten zitten gewoon op scholen, werken en sporten tussen de Nederlanders. Er zitten er genoeg bij mijn kinderen op de sportvereniging en zelfs bij mijn kinderen op de gereformeerde basisschool (ook daar is de verbindende factor geloof). Ook heb ik bij al mijn werkgevers collega's van allerlei achtergronden gehad.

Doen alsof de meerderheid zich op sluit in een enclave is echt een probleem verzinnen omdat je graag een zondebok wil zien. Dat is de PVV wel goed gelukt: ze hebben een probleem verzonnen en plots lijkt een heel deel van Nederland te denken dat het probleem er echt is (ook een deel van de niet PVV/FvD stemmers).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 1 februari 2020 @ 17:43:39 #148
489622 JeffersonFinisDavis
The South Will Rise Again
pi_191297354
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 16:41 schreef Hanca het volgende:

Doen alsof de meerderheid zich op sluit in een enclave is echt een probleem verzinnen omdat je graag een zondebok wil zien. Dat is de PVV wel goed gelukt: ze hebben een probleem verzonnen en plots lijkt een heel deel van Nederland te denken dat het probleem er echt is (ook een deel van de niet PVV/FvD stemmers).
Dan moet je echt eens rond gaan kijken en het nieuws lezen zonder roze bril op. Dat de meerderheid goed geïntegreerd is, zich ook echt Nederlander voelt en mee bouwt aan een toekomst voor ons allen, is een al veel te lang in stand gehouden sprookje.
Het probleem is echt, en is groot en immer nog groeiende, ik hoop dat er op tijd genoeg mensen wakker worden om de problemen het hoofd te bieden.
#jesuismila #jesuischarlie #jesuisrushdie #jesuistheo #jesuisfortuyn #jesuiswilders #jesuisbaudet
Echte NSB'ers stemmen D66 of GroenLinks!
https://www.youtube.com/watch?v=g5EHpok66SU
pi_191297558
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:43 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:

[..]

Dan moet je echt eens rond gaan kijken en het nieuws lezen zonder roze bril op. Dat de meerderheid goed geïntegreerd is, zich ook echt Nederlander voelt en mee bouwt aan een toekomst voor ons allen, is een al veel te lang in stand gehouden sprookje.
JIj verzint dat dit sprookje bestaat.
Verzin je ook de ernst van feitelijke problemen ?
pi_191297668
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:52 schreef Sigaartje het volgende:
Ik.voel mezelf al geen Nederlander.
Maar hoe zou dat dan moeten voelen? :?
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')