De houding die je hier etaleert zal ongetwijfeld ook doorsijpelen in je dagelijkse voorkomen. Daar zou ik ook vrij chagrijnig van worden, als ik zo'n chagrijnige Hollander tref wiens hoofd al op tilt slaat bij het moeten opschrijven of uitspreken van een voor hem exotische achternaam.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:25 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hele horden waren dat hoor. Amsterdam is wat dat betreft een kutstad om die arrogante lapzwansen als klant te hebben.
Dit gaat over de periode tot WO2.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tijden veranderen, we leven nu eenmaal niet meer in primitieve samenlevingen die bestaan uit boeren en jagers. Je bent onderdeel van het probleem maar zolang je dat weigert in te zien zul je ook weinig kunnen veranderen.
En het dan heel gek vinden dat je mensen treft die niet zo gediend zijn van je houding. Zware tijden voor je man.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dit gaat over de periode tot WO2.
Ik verdom het me voor de vrijwillige keuze van een ander in te moeten spannen. Jij wilt hier wonen, ik wil helemaal niet dat je hier woont met alles wat je niet achter kunt laten. Ga alsjeblieft terug naar waar je vandaan komt als dat land zo superieur is en je het hier niet kunt waarderen zoals het is.
Ging doorgaans schriftelijk. Mensen volkomen over de zeik omdat de ö of ş toen niet in de gangbare software kon worden verwerkt (of sowieso diakritische tekens, al was je freule Cro ) Totaal over de rooie als werd gevraagd hun naam te spellen als het telefonisch was. Volledig onbegrip dat we hier hun taal niet spreken of dat ze niet begrepen worden al doe je nog zo je best dat gebrabbel te verstaan. Dat laatste kom je wel heel vaak tegen, ook bij sommige toeristen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De houding die je hier etaleert zal ongetwijfeld ook doorsijpelen in je dagelijkse voorkomen. Daar zou ik ook vrij chagrijnig van worden, als ik zo'n chagrijnige Hollander tref wiens hoofd al op tilt slaat bij het moeten opschrijven of uitspreken van een voor hem exotische achternaam.
quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:37 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ging doorgaans schriftelijk. Mensen volkomen over de zeik omdat de ö of ş toen niet in de gangbare software kon worden verwerkt (of sowieso diakritische tekens, al was je freule Cro ) Totaal over de rooie als werd gevraagd hun naam te spellen als het telefonisch was. Volledig onbegrip dat we hier hun taal niet spreken of dat ze niet begrepen worden al doe je nog zo je best dat gebrabbel te verstaan. Dat laatste kom je wel heel vaak tegen, ook bij sommige toeristen.
Maar goed, niet snappen hoe het in Nederland werkt is een van de kenmerken om iemand niet als Nederlander te beschouwen.
Ja én ? Jij mag je zelf schuldig voelen. Ga je gang. Maar ik doe dat nietquote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:17 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, en? Door het Nederlands staatsburgerschap aan te nemen wordt dat ook jouw geschiedenis en ben je net zo schuldig aan dat verleden als willekeurig welke andere Nederlandse staatsburger.
Zo werkt dat in de praktijk niet. Doorgaans ben ik open naar die mensen, je moet er toch mee samenwerken dus kun je beter goede collega's worden. Al blijkt na verloop van tijd àltijd dat ze de cultuur van hun stamland superieur vinden aan de Nederlandse en daarom weigeren zich te conformeren aan wat hier gebruikelijk is.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En het dan heel gek vinden dat je mensen treft die niet zo gediend zijn van je houding. Zware tijden voor je man.
Als de herstelbetalingen gedaan moeten worden zul jij dat net zo hard voelen, want Nederlands staatsburger.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja én ? Jij mag je zelf schuldig voelen. Ga je gang. Maar ik doe dat niet
Doe jezelf en die collega's een plezier en wees gewoon eerlijk, dat jij zogenaamd open en onbevooroordeeld zou zijn is lachwekkend. Mensen voelen prima aan hoe jij er in staat en prikken daar door heen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zo werkt dat in de praktijk niet. Doorgaans ben ik open naar die mensen, je moet er toch mee samenwerken dus kun je beter goede collega's worden. Al blijkt na verloop van tijd àltijd dat ze de cultuur van hun stamland superieur vinden aan de Nederlandse en daarom weigeren zich te conformeren aan wat hier gebruikelijk is.
Zeg je nu dat zp-activisten Nederlanders ten diepste haten ?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:44 schreef Lunatiek het volgende:
Jij ziet de hypocrisie er niet van dat mensen zich vrijwillig aansluiten bij een groepering die ze ten diepste haten, waar ze niet van willen behalve geld en een liberale vrijheid.
Het kan zijn dat hun land onveilig voor ze is geworden. Zo mogen Afghaanse tolken naar Nederland komen omdat ze gewerkt hebben voor het Westen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zo werkt dat in de praktijk niet. Doorgaans ben ik open naar die mensen, je moet er toch mee samenwerken dus kun je beter goede collega's worden. Al blijkt na verloop van tijd àltijd dat ze de cultuur van hun stamland superieur vinden aan de Nederlandse en daarom weigeren zich te conformeren aan wat hier gebruikelijk is.
Wat doe je hier dan nog en wat verwacht je dan van mij?
Nee, dat onbevooroordeelde is oprecht. Ik krijg pas een hekel aan ze als ze laten merken dat ze Nederland en de Nederlandse cultuur niks vinden, in het gunstigste geval lachwekkend. Dat ze weigeren Nederlands te spreken terwijl ze dat wel kunnen en dat soort dingen. Geen Nederlander willen zijn ondanks inburgeringscursus en staatsburgerschap, maar wel eisen dat ze als Nederlander gezien worden.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Doe jezelf en die collega's een plezier en wees gewoon eerlijk, dat jij zogenaamd open en onbevooroordeeld zou zijn is lachwekkend. Mensen voelen prima aan hoe jij er in staat en prikken daar door heen.
Ik neem aan dat ze teruggaan wanneer het veilig is.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:48 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Het kan zijn dat hun land onveilig voor ze is geworden. Zo mogen Afghaanse tolken naar Nederland komen omdat ze gewerkt hebben voor het Westen.
Uhu.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:49 schreef Lunatiek het volgende:
Nee, dat onbevooroordeelde is oprecht. Ik krijg pas een hekel aan ze als ze laten merken dat ze Nederland en de Nederlandse cultuur niks vinden,
Maar als jij jezelf voor de gek wil houden moet je dat vooral doen natuurlijk. Liberale vrijheid, enzo.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:44 schreef Lunatiek het volgende:
Jij ziet de hypocrisie er niet van dat mensen zich vrijwillig aansluiten bij een groepering die ze ten diepste haten, waar ze niet van willen behalve geld en een liberale vrijheid.
Die liberale vrijheid wordt steeds meer ingeperkt door import-Nederlanders.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uhu.
[..]
Maar als jij jezelf voor de gek wil houden moet je dat vooral doen natuurlijk. Liberale vrijheid, enzo.
Zoek je een zondebok ? Geef buitenlanders/vijanden de schuld. Zo eeuwenoud dom en bron van ellendequote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:57 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die liberale vrijheid wordt steeds meer ingeperkt door import-Nederlanders.
Ze zijn het beste te vergelijken met de meeste Vietnamezen in Nederland op dit moment.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze teruggaan wanneer het veilig is.
Ik denk dat deze discussie verder gaat dan enkel een papiertje, maargoed ieder zo zijn eigen opvattingen.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:50 schreef Mikeytt het volgende:
Als ze een Nederlands paspoort hebben, zijn ze Nederlander, simple as that.
dat is 75 jaar geleden.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:57 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die liberale vrijheid wordt steeds meer ingeperkt door import-Nederlanders.
Eh, nee. Een heel klein gedeelte doet dat wellicht. Natuurlijk komen ze bijvoorbeeld in moskeeën wel samen, maar ook Nederlandse moslims zijn daar ook gewoon welkom (de verbindende factor is daar geloof, niet achtergrond). Maar de meesten zitten gewoon op scholen, werken en sporten tussen de Nederlanders. Er zitten er genoeg bij mijn kinderen op de sportvereniging en zelfs bij mijn kinderen op de gereformeerde basisschool (ook daar is de verbindende factor geloof). Ook heb ik bij al mijn werkgevers collega's van allerlei achtergronden gehad.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:18 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Ik ken de realiteit, de meeste passen zich totaal niet aan en leven in enclave vol soortgenoten.
Dan moet je echt eens rond gaan kijken en het nieuws lezen zonder roze bril op. Dat de meerderheid goed geïntegreerd is, zich ook echt Nederlander voelt en mee bouwt aan een toekomst voor ons allen, is een al veel te lang in stand gehouden sprookje.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 16:41 schreef Hanca het volgende:
Doen alsof de meerderheid zich op sluit in een enclave is echt een probleem verzinnen omdat je graag een zondebok wil zien. Dat is de PVV wel goed gelukt: ze hebben een probleem verzonnen en plots lijkt een heel deel van Nederland te denken dat het probleem er echt is (ook een deel van de niet PVV/FvD stemmers).
JIj verzint dat dit sprookje bestaat.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 17:43 schreef JeffersonFinisDavis het volgende:
[..]
Dan moet je echt eens rond gaan kijken en het nieuws lezen zonder roze bril op. Dat de meerderheid goed geïntegreerd is, zich ook echt Nederlander voelt en mee bouwt aan een toekomst voor ons allen, is een al veel te lang in stand gehouden sprookje.
Maar hoe zou dat dan moeten voelen?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:52 schreef Sigaartje het volgende:
Ik.voel mezelf al geen Nederlander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |