quote:Greta Thunberg: ’Ga niet demonstreren’
Klimaatpuber waarschuwt voor besmettingsrisico
STOCKHOLM - Greta Thunberg vindt het klimaat belangrijk, maar niet zó belangrijk dat mensen ziek worden van ’Friday For Future’ protesten. De Zweedse klimaatactiviste heeft opgeroepen tot een tijdelijke stop op massale demonstraties.
Op Twitter schreef Greta: „Laten we doen wat de experts adviseren, zeker in risicogebieden. Wij jonge mensen worden weliswaar het minst geraakt door dit virus, maar het is essentieel dat we solidair zijn met de meest kwetsbaren en dat we handelen in het algemeen belang.”
De Zweedse roept haar aanhangers op om tijdelijke andere manieren dan massale protesten te vinden om het klimaat onder de aandacht te brengen. Als alternatief voor de fysieke klimaatstakingen stelt ze voor om een ’digitale’ staking te houden op vrijdag.
https://www.telegraaf.nl/(...)ga-niet-demonstreren
quote:Zieke Greta Thunberg in quarantaine
STOCKHOLM - Klimaatactiviste Greta Thunberg heeft de afgelopen twee weken in quarantaine doorgebracht omdat ze symptomen vertoonde van het coronavirus. Dat zegt ze op haar sociale media.
Ze was eerder op een trip door Europa geweest, toen ze bij terugkomst uit voorzorg besloot om zich samen met haar vader af te zonderen in een gehuurd appartement. De 17-jarige Thunberg zegt dat ze last kreeg van vermoeidheid, rillingen, keelpijn en hoest. Haar vader reisde met haar mee vanuit Brussel en zou op hetzelfde moment ziek zijn geworden.
Geen test
De tiener legt uit dat ze in Zweden niet getest kon worden omdat geen sprake was van een medische noodsituatie. Ze ging na terugkeer in haar thuisland uit voorzorg in isolatie in een appartement waar ze gebruik van mocht maken, uit de buurt van haar moeder en zus.
De klimaatactiviste drukt leeftijdsgenoten op het hart goed op te letten. „Ik voelde me bijna niet ziek. Mijn laatste verkoudheid was erger dan dit. Als niet toevallig iemand anders ook ziek was geworden op hetzelfde moment, had ik misschien niets vermoed.”
Thunberg waarschuwt andere jongeren dat ze misschien ook weinig merken van het virus, maar wel kwetsbare mensen kunnen besmetten. „Wij die niet behoren tot een risicogroep dragen een enorme verantwoordelijkheid. Wat wij doen kan het verschil maken tussen leven en dood voor veel anderen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)nberg-in-quarantaine
Miljoenen mensen hebben tegenwoordig zelfverklaarde corona. Ga je daar ook op haten?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:01 schreef AchJa het volgende:
Ze was na 3 dagen toch alweer genezen van haar zelfverklaarde corona?
Ze voelde er ook bijna niets van, deze heldin! Zo brak ik gisteren ook mijn been, maar kan ik nu weer lopen. Zoveel pijn deed het niet.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:01 schreef AchJa het volgende:
Tis toch sneu dat ze ziek wasquote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:01 schreef AchJa het volgende:
Jammer.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:01 schreef AchJa het volgende:
De klimaat problematiek is vele malen dodelijker dan Coronaquote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:00 schreef Aurelius het volgende:
Toch beetje lullig voor haar. Al haar aandacht weg door echte problemen.
Ik ben benieuwd wat er met die trekpop zou gebeuren als de mensen die de touwtjes in handen hebben wegvallen (bv. door Corona)quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jammer.
Had gehoopt voor haar dat de covid haar chronische boosheidscentrum had aangetast in haar hersenpan.
in de echte wereld zouden dit soort volwassen mensen voor de tuchtrechter verschijnenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:57 schreef cempexo het volgende:
Ik zou wel eens willen kennismaken met die dwaze en onvolwassene aan de touwtjestekkers van haar. Je moet toch een beetje ziek in je hoofd zijn om kinderen op deze manier te conditioneren.
Wat is er in hun jeugd misgegaan ?
Hahahaquote:Op zondag 29 maart 2020 11:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
De klimaat problematiek is vele malen dodelijker dan Corona
Het is allebei een hoaxquote:Op zondag 29 maart 2020 11:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
De klimaat problematiek is vele malen dodelijker dan Corona
Er is wel een aardige overenkomst: hoe langzaam men in het algemeen in staat is om dit soort mondiale problemen echt te beseffen en daar vervolgens daadkrachtig naar te handelen.quote:Op zondag 29 maart 2020 14:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dat de klimaatzeloten nog niet iets verzonnen hebben wat corona linkt aan climate change is een gemiste kans.
Dan wonen er veel toffe wijven in Rotterdam...quote:Op zondag 29 maart 2020 19:06 schreef GeneralRadek het volgende:
Greta is een tof wijf. Durft gewoon te zeggen waar het op staat.
Greta is een act. Net als Obama, Jesse Klaver en Beto O’Rourke.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:06 schreef GeneralRadek het volgende:
Greta is een tof wijf. Durft gewoon te zeggen waar het op staat.
quote:Woede over gesubsidieerde muurschildering Greta Thunberg
https://www.telegraaf.nl/(...)ering-greta-thunberg
En iedereen maar stug blijven volhouden dat scholen echt geen politieke kleur hebben hoorquote:Op donderdag 14 mei 2020 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een beetje gemeenschapsgeld uitgeven om Greta Thunberg als een soort halfgod te vereeuwigen op een hogeschool
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |