abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 januari 2020 @ 12:29:21 #101
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191247482
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 12:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je kunt gewoon op wijkniveau de stemuitslagen vinden.
Ik kan het zo snel niet vinden.
pi_191247685
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 10:43 schreef PiyeReloaded het volgende:
Heeft ze die man beschoten omdat hij welgesteld was dan? Nee natuurlijk niet, wat een gelul.

Welgestelden zijn geen bedreigde groep. Sterker nog, ze zijn niet eens een groep. De zogenaamde demonisering gaat over mensen die al hun kennis en kunde gebruiken om welvaart uit de maatschappij te trekken en mensen uit te buiten. Parasieten die de negatieve gevolgen van hun welvaartsaccumulatie afschuiven op de rest van de samenleving. Eigenaren van bedrijven die bewust het milieu kapot maken, de bevolking vergiftigen, verdienen aan de financiėle ondergang van normale mensen, vakbonden kapot maken, doodseskaders betalen in landen met een zwakkere rechtsstaat etc. etc.

Vervolgens krijg je types die een bovenmodaal salaris binnenharken of een winkeltje runnen die denken dat het over hun gaat. Die in de leugen trappen dat zij tot dezelfde groep behoren en hun belangen in het gedrang komen.
Je kan hier ook nog aan toe voegen dat die groep hun kennis, kunde en vooral financiele middelen gebruikt om met succes misinformatie en propaganda te verspreiden juist om personen als bijv. TS te doen denken dat globalwarming een hoax is en welgestelden gedemoniseerd worden.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 29 januari 2020 @ 13:41:56 #103
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_191248569
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 12:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies. Hetzelfde lulverhaal wordt ook opgehangen over Polen en Hongarije, dat de mensen daar xenofoob zijn omdat ze nou eenmaal nooit in contact zijn gekomen met al die prachtige vreemde culturen. :') Het zijn zielige, achtergestelde mensen, zo verklaart de zelfingenomen progressieve 'wereldburger'.

Bullshit, beledigende bullshit. Mensen hebben ook hersenen en ogen. Mensen zien ook wel dat er in Polen vrijwel geen Islamitische aanslagen worden gepleegd, weinig tot geen overlast is van allerlei tribale groepen zoals de Turken en Koerden die elkaar te lijf gaan.
Je mag best bang voor islamietjes zijn hoor, dat is jouw keuze. Maar je hebt echt een VMBO achtergrond nodig om ook maar iets van PVV of FvD te verwachten qua oplossing voor welk probleem dan ook.
pi_191248839
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 12:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Precies. Hetzelfde lulverhaal wordt ook opgehangen over Polen en Hongarije, dat de mensen daar xenofoob zijn omdat ze nou eenmaal nooit in contact zijn gekomen met al die prachtige vreemde culturen. :') Het zijn zielige, achtergestelde mensen, zo verklaart de zelfingenomen progressieve 'wereldburger'.

Bullshit, beledigende bullshit. Mensen hebben ook hersenen en ogen. Mensen zien ook wel dat er in Polen vrijwel geen Islamitische aanslagen worden gepleegd, weinig tot geen overlast is van allerlei tribale groepen zoals de Turken en Koerden die elkaar te lijf gaan.
Tegenover een islamitische aanslag ooit in Nederland. Wow.

Maar wacht even, was het niet Polen waar een burgemeerster door extreem-rechts vermoord was?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2020 13:57:03 ]
pi_191250688
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 12:43 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Je kan hier ook nog aan toe voegen dat die groep hun kennis, kunde en vooral financiele middelen gebruikt om met succes misinformatie en propaganda te verspreiden juist om personen als bijv. TS te doen denken dat globalwarming een hoax is en welgestelden gedemoniseerd worden.
Dat denk ik ook. De groep die voldoende middelen heeft om de beeldvorming te bepalen, deze zoekt en inzet om hun belangen te dienen, hoeft niet eens groot te zijn. De manipulatie hoeft niet media breed te zijn, omdat de media niet alleen trends kunnen zetten, maar zelf ook trends volgen om publiek te trekken (een sneeuwbal effect). Omdat iedereen afhankelijk van de media is, om te worden bijgepraat over de stand van zaken, kunnen slimme mensen met beperkte middelen effectief zijn, waarna uit polls blijkt dat veel mensen het inmiddels hebben overgenomen. Iedereen wordt misleid als de media misleidend zijn, niet alleen 'het domme volk', maar 'de welgestelden' evengoed. Verder gaat het niet alleen over wat er wel wordt gezegd, maar ook over wat er niet wordt gezegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 29-01-2020 17:32:56 ]
The view from nowhere.
pi_191256223
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 09:13 schreef J.B. het volgende:
[ afbeelding ]

Ik denk dat veel welgestelden prima voor zichzelf zorgen en eventuele demonisering vooral aan zichzelf te wijten hebben. Voor mensen als Murdock en de Koch broers heb ik bijvoorbeeld nogal weinig respect, die wenden hun vermogens voor een groot deel aan om hun eigen denkbeelden politiek door de te drukken en hebben daarbij schijt aan de gewone man.
Wat er tegen doen?

De kunst zit hem namelijk in dit soort zaken aanpakken, maar wel een klimaat te houden waar mensen selfmade-rijk kunnen worden.
pi_191256895
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat er tegen doen?

De kunst zit hem namelijk in dit soort zaken aanpakken, maar wel een klimaat te houden waar mensen selfmade-rijk kunnen worden.
Betalen mensen die selfmade-rijk worden ook gewoon belasting? Er is een context waarin deze mensen selfmade-rijk worden, die meer omvat dan henzelf. Probeer maar eens selfmade-rijk te worden in je uppie op een onbewoond eiland. Helemaal selfmade word je niet rijk. Niemand is selfmade.
The view from nowhere.
  woensdag 29 januari 2020 @ 23:12:41 #108
8369 speknek
Another day another slay
pi_191257059

quote:
From 2017 to 2018, Bezos made $4,474,885 an hour. An Amazon worker earning the $15 minimum wagewould need to work about 298,325 hours, or 24 hours a day for about 34 years, just to earn what Bezos makes in one hour.
quote:
The fortunes of the world's 500 richest people grew 25% in 2019, Bloomberg's Tom Metcalf and Jack Witzip reported.

The combined fortunes of the world's 26 richest people is greater than all of the wealth owned by world's poorest 3.8 billion people, according to a January report by poverty-focused non-profit network Oxfam.

Billionaires added an average of $2.5 billion to their collective fortunes every day in 2018, bringing their share of the world's wealth to $1.4 trillion, according to Oxfam.

The richest person in the world right now is Jeff Bezos, who has a $114 billion net worth.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191259239
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat er tegen doen?

Ik heb de indruk dat zelf rijk worden tegenwoordig eerder moeilijker dan makkelijker gaat, bij mijn weten daalt sociale mobiliteit alleen maar. De Amerikaanse droom bestaat nauwelijks meer, en dat is eerder dankzij dan ondanks de lastenverlichtingen voor rijken.
pi_191259281
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:04 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat zelf rijk worden tegenwoordig eerder moeilijker dan makkelijker gaat, bij mijn weten daalt sociale mobiliteit alleen maar. De Amerikaanse droom bestaat nauwelijks meer, en dat is eerder dankzij dan ondanks de lastenverlichtingen voor rijken.
Maar nogmaals: hoe dat veranderen?

Belasting omhoog op vermogen?
pi_191259302
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 23:04 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Betalen mensen die selfmade-rijk worden ook gewoon belasting? Er is een context waarin deze mensen selfmade-rijk worden, die meer omvat dan henzelf. Probeer maar eens selfmade-rijk te worden in je uppie op een onbewoond eiland. Helemaal selfmade word je niet rijk. Niemand is selfmade.
Wat een kolder. Alsof je ineens niet 'selfmade' bent, omdat je er mensen bij hebt gebruikt.

En zelfs al zou je gelijk hebben, dat was niet de essentie van mijn post. Ondernemen en daarmee goed geld verdienen, is goed voor de economie. Punt is alleen: dat als je dan een vermogen hebt opgebouwd, je wel eerlijk je belasting moet betalen.
  donderdag 30 januari 2020 @ 09:01:36 #112
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191259676
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zorgen dat je alle loopholes om erfbelasting en vermogensbelasting te kunnen ontwijken dichtmaakt, zou een goede stap zijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191260230
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 09:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Zorgen dat je alle loopholes om erfbelasting en vermogensbelasting te kunnen ontwijken dichtmaakt, zou een goede stap zijn.
Eens.
pi_191260657
Deze discussie mist wat uitgangspunten. Wanneer ben je dan rijk? Want klopkoek vindt mij ook heel rijk.

En wanneer ben je arm? En wat is dan een fatsoenlijke levensstandaard die iedereen in Nederland zou moeten hebben en wat moet je zelf regelen?

Wat denkende van het belonen van werken en hoe zorgen we dat de verZorgingsstaat geen hangmat is voor lapzwansen( want er zijn er zat).

Of hebben we het hier alleen over de absolute top qua rijkdom; miljardairs? Ik mis dit en daarmee wordt de discussie nogal vaag.
Whatever...
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:53:50 #115
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_191260901
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat gaat niet , ede economie is in feit een monopolie spel waar rijken vanzelf rijker worden en armen niet of heel veel mazzel moeten hebben
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191260910
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:33 schreef Spanky78 het volgende:
Deze discussie mist wat uitgangspunten. Wanneer ben je dan rijk? Want klopkoek vindt mij ook heel rijk.

En wanneer ben je arm? En wat is dan een fatsoenlijke levensstandaard die iedereen in Nederland zou moeten hebben en wat moet je zelf regelen?

Wat denkende van het belonen van werken en hoe zorgen we dat de verZorgingsstaat geen hangmat is voor lapzwansen( want er zijn er zat).

Of hebben we het hier alleen over de absolute top qua rijkdom; miljardairs? Ik mis dit en daarmee wordt de discussie nogal vaag.
Dit is heel flauw. Klopkoek is van de flanken aan de linkerkant.

Het gaat hier om wat je intersubjectief kan vaststellen. Rijk ben je, wanneer je het vermogen bent waarmee je instaat bent om creatief aan belastingontwijking te doen.

Miljonairs dus.
pi_191261556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit is heel flauw. Klopkoek is van de flanken aan de linkerkant.

Het gaat hier om wat je intersubjectief kan vaststellen. Rijk ben je, wanneer je het vermogen bent waarmee je instaat bent om creatief aan belastingontwijking te doen.

Miljonairs dus.
Dat is niet flauw, we praten over dezelfde termen, met verschillende definities daarvoor. En dan begrijp je elkaar nauwelijks.

Als je het extreem stelt: werkgevers/ondernemers buiten werknemers uit om rijk te worden, of andersom; sociale stelsels bestelen mensen die zelf met pijn en moeite wat bereiken om dat te geven aan degenen die daar niets voor willen/kunnen/zullen doen.

En daartussen zit een heel spectrum aan zaken.

Ik ben zelf in zaken als keuzevrijheid en meritocratie aardig liberaal, maar ik vind wel dat we iedereen veel meer kansen op die zaken moeten gunnen. Ik kom uit een wijk met heel veel kanslozen, en die zijn veelal ook kansloos door achterlijk gedrag, dat stimuleren we ook met bepaalde sociale regelingen. Die mensen moeten wel degelijk gestraft en betutteld worden. Terwijl we de meeste normale mensen vooral de kansen moeten bieden om ook echt waarde toe te voegen aan de maatschappij.

Niets doen en boe roepen vind ik waardeloos.

Overigens vind ik zelf vooral dat inkomen uit arbeid te hoog belast wordt; werken moet lonen. Vermogen is te veel vrijgesteld en inkomen uit vermogen ook. Erfbelasting zou tot op zekere hoogte lager belast moeten worden, maar juist de hogere bedragen veel hoger. Dus zeg tot 500k onbelast, of 10%, daarboven 50%.

Want juist erven zorgt voor kansenongelijkheid. En toegankelijk onderwijs ben ik ook voor (weg met dat leenstelsel). Maar ik vind ook dat mensen zonder startkwalificatie die niet aantoonbaar niet in staat zijn die te halen (mensen met syndroomvan down ofzo) die zullen hard moeten worden aangepakt. meedoen of op een houtje bijten is het devies.
Whatever...
  donderdag 30 januari 2020 @ 11:43:41 #118
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_191261620
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat gaat niet , ede economie is in feit een monopolie spel waar rijken vanzelf rijker worden en armen niet of heel veel mazzel moeten hebben
Daarom dit:

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 09:02 schreef mcmlxiv het volgende:
Waarschijnlijk is het binnenkort wel weer tijd voor een frisse revolutie in sommige werelddelen. Regelmatig wat snoeien in die groep lijkt helaas onontkoombaar om ze in toom te houden.
pi_191261687
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 11:39 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is niet flauw, we praten over dezelfde termen, met verschillende definities daarvoor. En dan begrijp je elkaar nauwelijks.

Als je het extreem stelt: werkgevers/ondernemers buiten werknemers uit om rijk te worden, of andersom; sociale stelsels bestelen mensen die zelf met pijn en moeite wat bereiken om dat te geven aan degenen die daar niets voor willen/kunnen/zullen doen.

En daartussen zit een heel spectrum aan zaken.

Ik ben zelf in zaken als keuzevrijheid en meritocratie aardig liberaal, maar ik vind wel dat we iedereen veel meer kansen op die zaken moeten gunnen. Ik kom uit een wijk met heel veel kanslozen, en die zijn veelal ook kansloos door achterlijk gedrag, dat stimuleren we ook met bepaalde sociale regelingen. Die mensen moeten wel degelijk gestraft en betutteld worden. Terwijl we de meeste normale mensen vooral de kansen moeten bieden om ook echt waarde toe te voegen aan de maatschappij.

Niets doen en boe roepen vind ik waardeloos.

Overigens vind ik zelf vooral dat inkomen uit arbeid te hoog belast wordt; werken moet lonen. Vermogen is te veel vrijgesteld en inkomen uit vermogen ook. Erfbelasting zou tot op zekere hoogte lager belast moeten worden, maar juist de hogere bedragen veel hoger. Dus zeg tot 500k onbelast, of 10%, daarboven 50%.

Want juist erven zorgt voor kansenongelijkheid. En toegankelijk onderwijs ben ik ook voor (weg met dat leenstelsel). Maar ik vind ook dat mensen zonder startkwalificatie die niet aantoonbaar niet in staat zijn die te halen (mensen met syndroomvan down ofzo) die zullen hard moeten worden aangepakt. meedoen of op een houtje bijten is het devies.
Het is wel flauw. Want het maakt de baan vrij voor constant relativisme.

Mijn definitie is toch helder: 'je bent rijk als je de luxe hebt, om op creatieve manieren belasting te ontwijken'. Multinationals, mensen die hun geld in belastingparadijzen stekken.

Zoals ik al zei: rijk kunnen worden is goed voor de economie. Maar wanneer je dan eenmaal rijk bent, moet je wel eerlijk je belasting betalen.

Verder ben ik het met je eens. Geld waarvoor je hebt gewerkt moet zo min mogelijk belast worden. Maar verhoging van belasting op grote vermogens is broodnodig. Nergens zijn de vermogensverschillen zo groot als in Nederland (behalve Amerika).
pi_191262801
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:33 schreef Spanky78 het volgende:
Dat heb ik nooit gezegd, ondanks dat jij ongenuanceerd denkt over zaken.

Voorbeeld (leestip):
https://www.vox.com/2018/(...)-murray-policy-wrong
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191262885
hakhverdian twitterde op dinsdag 28-01-2020 om 14:51:10 I'm happy that this work with Wouter Schakel and Brian Burgoon is finally out. Public opinion guides political outcomes but the preferences of the rich have more weight in the policy process than the preferences of the poor. Plutocracy is real (and extends far beyond the US). https://t.co/Srwo9G9NtJ reageer retweet
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191264288
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 12:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit gezegd, ondanks dat jij ongenuanceerd denkt over zaken.

Voorbeeld (leestip):
https://www.vox.com/2018/(...)-murray-policy-wrong
Dat is geen antwoord op de vraag wat jij rijk noemt.

Een vaag verhaal over de bell curve en een twitter fittie daarover is niet erg relevant. Probeer zelf eens een definitie te geven of zo?
pi_191264465
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat vroeg hij helemaal niet. Ik hoef niet per se een definitie te geven (die ik sowieso niet exclusief aan inkomen zou willen relateren) om te zeggen dat ik hem niet rijk vind.

quote:
Een vaag verhaal over de bell curve en een twitter fittie daarover is niet erg relevant. Probeer zelf eens een definitie te geven of zo?
Dit is geen vaag verhaal (bronverwijzingen staan in het originele artikel):

quote:
• Mercury emissions (mostly from coal plants) end up in the water, where they end up in fish, from whence they end up in the bloodstreams of children and pregnant women, poisoning their brains and lowering IQ. This problem was tackled in a limited way by the Obama-era Environmental Protection Agency, but the transmission of coal emissions into fish and thus into food is a highly globalized process that, like the better-known issue of climate change, really requires an international solution.
• As a bonus inconvenience, if you skip past the toxic heavy metals contained in most fish, eating fish is really good for kids’ neurological development, so to the extent that parents respond to environmental degradation by reducing the quantity and variety of fish that kids eat, kids’ brains suffer on the other side.
• Relatedly, neurologically damaging levels of lead are present in the soil of essentially every American city. There is also a lot of toxic lead lurking in the paint on old houses.
• Beyond heavy metal toxicity, there’s considerable evidence that good old-fashioned welfare works well. Research on the Mothers’ Pension programs from the early 20th century showed that kids whose mothers received a very modest welfare check ended up with early-adult incomes that were 20 percent higher than those of mothers who didn’t receive checks, and were also 35 percent less likely to be underweight as adults and received additional schooling.
• More modern welfare programs work too. A January 2015 paper by David Brown, Amanda Kowalski, and Ithai Lurie studied Medicaid expansions in the 1980s and ’90s and concluded that kids who benefited from expansion ended up paying more in cumulative taxes and receiving less in EITC disbursements than those who did not.
• Speaking of the EITC, in 2013, a paper by Michelle Maxfield found that kids whose parents benefited from increased EITC generosity had higher math scores, were more likely to graduate high school, and were more likely to complete one or more years of college.
• Indeed, it is in some ways likely that standard methods are undercounting the benefits of social assistance programs. Chloe East, Sarah Miller, Marianne Page, and Laura Wherry found in September 2017 that the grandchildren of low-income pregnant women who benefited from Medicaid expansion in the 1980s were less likely to suffer from low birth weight (which itself seems to correlate with low IQ, among other health problems).
[...]
This relates in important ways to intelligence. A growing body of academic research — which includes DNA testing to control for potential genetic factors — indicates that the stress of growing up in poverty does concrete neurological damage to children’s brains over and above the issues with exposure to toxic chemicals.
En ja, ik vind dat hij te makkelijk over dat soort zaken denkt. Waar hij natuurlijk niet alleen in staat (relevante stukken daar zijn in het bijzonder de secties tussen noten 10 en 42, 87 tot 117).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_191265987
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De wens om dat te definieren volgt uit de TT. Dat soort kwalificaties definieren, is een moeras. Het is zinniger om erop te wijzen dat grote verschillen in rijkdom een bron van problemen is.
The view from nowhere.
pi_191266861
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:45 schreef deelnemer het volgende:

[..]

De wens om dat te definieren volgt uit de TT. Dat soort kwalificaties definieren, is een moeras. Het is zinniger om erop te wijzen dat grote verschillen in rijkdom een bron van problemen is.
Nee, het is bepalend voor de discussie of welgesteld/rijk begint bij een ton per jaar, 5 ton, een miljoen of miljarden. Dan weet je over welke bandbreedte je praat als je over maatregelen spreekt.

En dan kan je ook bepalen wat het oplevert bijvoorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2020 18:01:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')