Ja, wie schrijft er Debsterr dan ook met 2 R'en!quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:27 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ze vergeten bij mij altijd de laatste letter. Dus dan laat ik bij hen meestal ook een letter weg als ik terug mail.
Same.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ondanks dat mijn naam een c bevat, wordt het wel altijd goed uitgesproken.
door die 2de r spreek ik het in mijn hoofd wel automatisch uit als Debstùùrrrrquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, wie schrijft er Debsterr dan ook met 2 R'en!
Samzzzzzzzzzquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:38 schreef Samzz het volgende:
Mijn naam is onmogelijk fout uit te spreken.
quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:38 schreef Samzz het volgende:
quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Sorry, ik had niet door dat ik 'm sloot.
Die van mij ook.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:38 schreef Samzz het volgende:
Sherry-lips.quote:
Matcht wel bij mijn Rotterdamse roots.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:38 schreef gianni61 het volgende:
[..]
door die 2de r spreek ik het in mijn hoofd wel automatisch uit als Debstùùrrrr
Ik ken de schrijfwijze zonder h niet eens geloof ikquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:39 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]![]()
Die van mij wordt qua uitspraak op twee manieren uitgesproken. Met een lange 'a' voor de schrijfwijze zonder h, met een korte 'a' voor de schrijfwijze met h. Ik vind het verschrikkelijk als mijn naam met een lange 'a' wordt uitgesproken
Komt veelal in het westen van het land voor, waar ze 'm ook standaard met lange 'a' uitsprekenquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ken de schrijfwijze zonder h niet eens geloof ik.
Ik begin nu nieuwsgierig te worden.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Komt veelal in het westen van het land voor, waar ze 'm ook standaard met lange 'a' uitsprekenEn internationaal komt het ook net wat vaker voor zonder h.
Chlamydia.quote:
Maar in het buitenland spreken ze de a wel kort uit toch?quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Komt veelal in het westen van het land voor, waar ze 'm ook standaard met lange 'a' uitsprekenEn internationaal komt het ook net wat vaker voor zonder h.
voor vrouwen ook best wel (Geraldine)quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Lief naampje. Voor een 60-jarige Tukker.
Je bent niet de enige.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik begin nu nieuwsgierig te worden.
Deed ik het goed?quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:48 schreef Debsterr het volgende:
Gerrie presenteerde ons personeelsfeest vorig jaar.
Oh ik zou dat ook uitspreken als Djessy, ja.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:48 schreef rival het volgende:
Mijn nichtje heet Jessy. Ik spreek dat uit als "djessy". Dan roept mijn neef altijd, ze heet Jessy.
Ik zou Jessie zeggen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:48 schreef rival het volgende:
Mijn nichtje heet Jessy. Ik spreek dat uit als "djessy". Dan roept mijn neef altijd, ze heet Jessy.
ik ookquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh ik zou dat ook uitspreken als Djessy, ja.
Ja, kloptquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar in het buitenland spreken ze de a wel kort uit toch?
Nou, als dat ALTIJD zo is, dan verdien jij ook wel een bitchslap tegen je kop.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:48 schreef rival het volgende:
Julie spreek ik dan weer uit als Sjuuliequote:Op donderdag 23 januari 2020 09:50 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik ook
net als Julie/julia/juultje
Ik meer met een Z.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Julie spreek ik dan weer uit als Sjuulie.
Maar jij bent half Vlaams ondertussen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn als ze een broertje genaamd James heeft.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:48 schreef rival het volgende:
ik vind het dan ook heel raar dat die youtuber Juultje heet. en niet Zjuultjequote:Op donderdag 23 januari 2020 09:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook. Iig niet als Djulie.quote:
Ja daar komt t wel echt door. Een jaar gewerkt met een Sjuliequote:Op donderdag 23 januari 2020 09:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar jij bent half Vlaams ondertussen.
Ik ben ook nieuwsgierig naar jouw naamquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het is niet Djames, het is Jamesquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:52 schreef Chia het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn als ze een broertje genaamd James heeft.
Ik zou een naamswijziging aanvragen als ik Juultje zou heten.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:53 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ik vind het dan ook heel raar dat die youtuber Juultje heet. en niet Zjuultje
Cha-mesquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is niet Djames, het is James.
Ik ken ook iemand die Eefje heet. Die is inmiddels volwassen en wil ook liever gewoon met 'Eef' aangesproken wordenquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou een naamswijziging aanvragen als ik Juultje zou heten.
Ja, dat snap ik wel. Dat soort namen zijn leuk als je klein bent.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die Eefje heet. Die is inmiddels volwassen en wil ook liever gewoon met 'Eef' aangesproken worden
Jeems!quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is niet Djames, het is James.
Sla me'es?quote:
moet kunnen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die Eefje heet. Die is inmiddels volwassen en wil ook liever gewoon met 'Eef' aangesproken worden
Ja! Vreselijk. Gebruik dan geen Engelse namen.quote:
Zo heet mijn beste vriendin.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:55 schreef gianni61 het volgende:
[..]
moet kunnen.
alleen als je trijntje heet, dan wordt het weer raar.
Ik ken een Keet.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zo heet mijn beste vriendin.
Ik vind die dan nog wel oke. Maar ik kende als kind ook een meisje dat Bibi heette.
Ja heel schattig als kind hoor, maar..........
Dat was toch juist Eefje?quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:56 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet bij de uitspraak Zjuulie altijd aan Dutroux denken
Train-Cha!quote:
Ook zo geschreven?quote:
Vroeger hoorde je dat vaker.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:57 schreef Samzz het volgende:
Laatst een sollicitant die Zusje heet. Dat vond ik ook wel echt heel vreemd.
Keetquote:
Ik had Zusje echt nog nooit gehoord.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Vroeger hoorde je dat vaker.
Gewoon letterlijk Zus en Broer als voornamen.
Ik kende een Ebeltien.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:58 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Keet![]()
Mijn oma heette Klaske, werd 'Klas' genoemd. Vond ik ook altijd apart
Ebeltien...quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik kende een Ebeltien.
Dat was de zus van Wiebe.
Zo heet een van de paarden hier op stal.quote:
Ik een Wolf.quote:
dat zie je helaas wel vaker.quote:
Ken meerdere mensen met die naamquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:59 schreef Samzz het volgende:
De raarste naam ooit, in mijn optiek, was die van mijn klasgenoot. Hij heet Pier.
Pier.
oh dat hoor je hier wel vaker. Al heet die dan op papier vaak Pieter of Pierrequote:Op donderdag 23 januari 2020 09:59 schreef Samzz het volgende:
De raarste naam ooit, in mijn optiek, was die van mijn klasgenoot. Hij heet Pier.
Pier.
Ik niet. Ik kreeg een enorme lachstuip toen ik die naam hoorde. Ik niet alleen, trouwensquote:Op donderdag 23 januari 2020 10:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ken meerdere mensen met die naam
Jan, Pier, Tjoris en Korneel!quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:59 schreef Samzz het volgende:
Pier.
Ja, maar dan moet je Maaike ook vreemd vindenquote:Op donderdag 23 januari 2020 10:01 schreef Samzz het volgende:
Pier. Je zoon vernoemen naar die creepy crawlers in de modder.
Bij Pier denk ik gelijk aan Pier 39 in SFquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:59 schreef Samzz het volgende:
Pier.
En nee, het is niet "Jan, PIET, JORIS en Korneel".quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:01 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jan, Pier, Tjoris en Korneel!
Kei normaal, als ie maar z'n baard laat staan.
Ken ook iemand die Broer heet.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:57 schreef Samzz het volgende:
Laatst een sollicitant die Zusje heet. Dat vond ik ook wel echt heel vreemd.
Broer Konijn!quote:
Ik aan Pier Vellinga.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Bij Pier denk ik gelijk aan Pier 39 in SF
Daarom worden sommige Maaikes Maayke genoemd.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je Maaike ook vreemd vinden
Ja die dan weer nietquote:Op donderdag 23 januari 2020 10:02 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je Maaike ook vreemd vinden
Of Mayke. En Meike. Ik heb een beetje moeite met de verschillen in uitspraak.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Daarom worden sommige Maaikes Maayke genoemd.
Maike of Mayke bestaan ook nog.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:04 schreef Chia het volgende:
[..]
Daarom worden sommige Maaikes Maayke genoemd.
quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik weet allesquote:Op donderdag 23 januari 2020 09:53 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik ben ook nieuwsgierig naar jouw naam
Hier is er dus een die heet Mandy en je spreekt het ook echt uit als Man-die.quote:
Ja eens.quote:Op donderdag 23 januari 2020 09:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou, als dat ALTIJD zo is, dan verdien jij ook wel een bitchslap tegen je kop.
Ik had een klasgenoot die Nancy heet (uitspraak Nan-cie).quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hier is er dus een die heet Mandy en je spreekt het ook echt uit als Man-die.
deze week is daar al ver overheenquote:
Ik ook niet, maar een Vlaamse collega zei: Wie noemt z'n kind nou larfke?!quote:
Wacht, ik stuur je wel een dickpic.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:17 schreef Samzz het volgende:
Ik kan m'n ogen bijna niet open houden.
Daarom ben ik maar gaan staan, dan is het wat makkelijkerquote:Op donderdag 23 januari 2020 10:17 schreef Samzz het volgende:
Ik kan m'n ogen bijna niet open houden.
Volgende week volgens Pietquote:Op donderdag 23 januari 2020 10:26 schreef CherryLips het volgende:
Gaat het nog eens stormen deze winter?
Liever niet.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:26 schreef CherryLips het volgende:
Gaat het nog eens stormen deze winter?
Geef me nog even tijd om aan mijn beach body te werken.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Liever niet.
Laten we maar gewoon naar de lente gaan. De winter heeft z'n kans gehad.
Ja, nou, de winter duurt meestal tot en met april, dus ik ben bang dat we nog even moetenquote:Op donderdag 23 januari 2020 10:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Liever niet.
Ik ga in februari een weekje skiën dus kom nog maar even op met wat sneeuwstormen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:27 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Liever niet.
wat houdt dat in?quote:
Wat fanatiek zeg!quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:24 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Daarom ben ik maar gaan staan, dan is het wat makkelijker
Ja, vind je?quote:
Ik zie veel collega's ook wisselen. Ik heb dat 1 keer gedaan omdat ik niet goed kon zitten van de rugpijn.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, vind je?
Vind het wel lekker dat ik kan wisselen tussen zittend en staand werken
Was dat maar waarquote:Op donderdag 23 januari 2020 10:38 schreef rival het volgende:
[..]
Ik zie veel collega's ook wisselen. Ik heb dat 1 keer gedaan omdat ik niet goed kon zitten van de rugpijn.
Hebben jullie ook van die bureaufietsen?
die zou ik op zich wel willen hebbenquote:Op donderdag 23 januari 2020 10:38 schreef rival het volgende:
[..]
Ik zie veel collega's ook wisselen. Ik heb dat 1 keer gedaan omdat ik niet goed kon zitten van de rugpijn.
Hebben jullie ook van die bureaufietsen?
Zou ik ook wel willen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:38 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, vind je?
Vind het wel lekker dat ik kan wisselen tussen zittend en staand werken
Helaas al plannen dit weekend!quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
@:Debsterr zin in een weekendje Amsterdam met koffiemeneer?
quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:42 schreef gianni61 het volgende:
[..]
die zou ik op zich wel willen hebben
word gewoon postbode ofzo als je dat wil.quote:
als ik daarmee mijn huidige salaris behoudt..quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:44 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
[..]
word gewoon postbode ofzo als je dat wil.
Kan ik dan ook thuiswerken?quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:44 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
[..]
word gewoon postbode ofzo als je dat wil.
quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Kan ik dan ook thuiswerken?
Iedereen gaat we dit jaar op vooruit zegt Ruttequote:![]()
Op donderdag 23 januari 2020 10:46 schreef gianni61 het volgende:
[..]
als ik daarmee mijn huidige salaris behoudt..
alsof we er ooit al eens op vooruit zijn gegaan..quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Iedereen gaat we dit jaar op vooruit zegt Rutte
Morgen gaan we het zien.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heel eventjes.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:50 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Kan ik dan ook thuiswerken?
Ik ga voor beached whale.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Geef me nog even tijd om aan mijn beach body te werken.
Hou dat ff lekker lokaal dan!quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:31 schreef rival het volgende:
[..]
Ik ga in februari een weekje skiën dus kom nog maar even op met wat sneeuwstormen.
Belgen hebben sowieso andere benamingen voor een hoop dingenquote:Op donderdag 23 januari 2020 10:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar een Vlaamse collega zei: Wie noemt z'n kind nou larfke?!
Ik had er echt nog nooit zo naar gekeken
Ja, zo wil ik graag met je poepen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 10:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Belgen hebben sowieso andere benamingen voor een hoop dingen.
Maar de prijzen voor boodschappen en andere dagelijkse dingen gaan ook omhoog, waardoor je uiteindelijk niets van dat 'vooruit gaan' merktquote:Op donderdag 23 januari 2020 10:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Maar jij valt niet op vrouwenquote:Op donderdag 23 januari 2020 10:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, zo wil ik graag met je poepen.
Maar dan wel maar op 1 manier!
hij kan toch wel een keer een uitzondering maken..quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar jij valt niet op vrouwen!!!!
Gewoon net op het goede moment struikelen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:18 schreef gianni61 het volgende:
[..]
hij kan toch wel een keer een uitzondering maken..
en zo met je neus in de boter vallen?quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gewoon net op het goede moment struikelen.
Oh alleen dat houdt je tegen?quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Gewoon in haar poep poepen en dan zijn ogen dicht houden.quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:18 schreef gianni61 het volgende:
[..]
hij kan toch wel een keer een uitzondering maken..
en oppassen waar hij zn handen neerzetquote:Op donderdag 23 januari 2020 11:22 schreef Chia het volgende:
[..]
Gewoon in haar poep poepen en dan zijn ogen dicht houden.
Wat lees ik hierquote:Op donderdag 23 januari 2020 11:22 schreef Chia het volgende:
[..]
Gewoon in haar poep poepen en dan zijn ogen dicht houden.
Aannames.quote:
quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:39 schreef STING het volgende:
[..]
Het niveau is hier toch wel gedaald nu MCH en Losdop hier op het moment niet posten
Ik vond het al zo gezellig vandaagquote:Op donderdag 23 januari 2020 11:39 schreef STING het volgende:
[..]
Het niveau is hier toch wel gedaald nu MCH en Losdop hier op het moment niet posten
He godver, dat vergeet ik steeds.quote:Op donderdag 23 januari 2020 11:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Omdat je ergens niet op valt, betekent dat niet dat je er niets mee mag doen.quote:
En dan? Is de dag om?quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
12 uur
Nog zo'n 12 uur te gaan.
en dan begint de mooiste vrijdag van de week.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
En dan? Is de dag om?
Nog 3 uurtjes werken aanwezig zijn, dan weekend
Dan heb ik weekend.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:03 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
En dan? Is de dag om?
Nog 3 uurtjes werken aanwezig zijn, dan weekend
de mooiste vrijdag van de week. Zijn er dan nog andere vrijdagen in een week?quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:06 schreef gianni61 het volgende:
[..]
en dan begint de mooiste vrijdag van de week.
Ik moet nu nog 12 uur werken. Dus vandaag nog zo'n 4,5 uur en dan morgen nog.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Moet je 24 uur werken dan?
nee, dus mijn stelling is sowieso waar.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
de mooiste vrijdag van de week. Zijn er dan nog andere vrijdagen in een week?
Ik zou wel graag nog een extra zaterdag en zondag in de week hebben.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:10 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nee, dus mijn stelling is sowieso waar.
Ah, zoquote:Op donderdag 23 januari 2020 12:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik moet nu nog 12 uur werken. Dus vandaag nog zo'n 4,5 uur en dan morgen nog.
Ik dacht dinsdag al dat het woensdag was.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:16 schreef CherryLips het volgende:
Jezus het is donderdag. Ik dacht dat het vrijdag was.
Wel lekker kort weekje dan.quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:17 schreef Vinniiee het volgende:
Gisteren was ik een dag vrij, dacht dat het maandag was vandaag.
Ja!quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wel lekker kort weekje dan.
Ik zat net ook lekker met m'n snoetje in de zon achter t glasquote:
Een dag langer werken!quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:16 schreef CherryLips het volgende:
Jezus het is donderdag. Ik dacht dat het vrijdag was.
Snel uitgeven voor het op is!quote:Op donderdag 23 januari 2020 12:58 schreef STING het volgende:
[..]
Lekker op de spaarrekening storten
gewoon zeggen dat je deze maand niks gekregen hebt.quote:
Dat trucje kan alleen werken als je ZZP'er bent lijkt mequote:Op donderdag 23 januari 2020 13:10 schreef gianni61 het volgende:
[..]
gewoon zeggen dat je deze maand niks gekregen hebt.
Salaris verhoging!quote:
Dat je brutoloon hoger wordt. Of zo....quote:
Dat je CAO eindelijk rond is en je er wat bij krijgt en zo.quote:
Ja zoiets ja.quote:
Zoveel erbij heb ik echt al jaren niet gehad. vorig jaar 1,2% in juni met terugwerkende kracht vanaf januari.quote:
Dat vraag ik me nu eigenlijk ook af. En ook tot wanneer de huidige CAO loopt.quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:25 schreef DrMarten het volgende:
Ben wel benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren voordat er een nieuwe CAO is
Vast weer KFC ofzoquote:Op donderdag 23 januari 2020 13:32 schreef rival het volgende:
[..]
Ben alweer vergeten wat ik had voor lunch zo lang geleden is dat
Die van ons loopt to 1 juli. Dan zou je verwachten dat je zo langzamerhand voorzichtig wat ging horen van de bonden, maar de overheid kennende zal er ergens im september worden begonnen met praten en duurt het tot maart volgend jaar (op zijn vroegst) dat er weer een nieuwe cao ligt.quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat vraag ik me nu eigenlijk ook af. En ook tot wanneer de huidige CAO loopt.
edit: gevonden. eind mei is ie gesloten met looptijd van 1 januari t/m 31 december.
de CAO 19-20 in het PO is ook pas op 10 januari gesloten.quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:35 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die van ons loopt to 1 juli. Dan zou je verwachten dat je zo langzamerhand voorzichtig wat ging horen van de bonden, maar de overheid kennende zal er ergens im september worden begonnen met praten en duurt het tot maart volgend jaar (op zijn vroegst) dat er weer een nieuwe cao ligt.
quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:49 schreef CherryLips het volgende:
Dat je iets in de magnetron of oven flikkert en de verpakking twee keer uit de prullenbak kunt vissen omdat je steeds vergeet hoe hoog en hoe lang het erin moet
1% persoonlijk?quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:43 schreef Debsterr het volgende:
[..]
3! 2 op cao en 1 op persoonlijk
quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:43 schreef Debsterr het volgende:
[..]
3! 2 op cao en 1 op persoonlijk
Ja, o.b.v. functioneren ofzo. Zat nog vrij laag in mijn schaal dus ze hebben me wat opgeschoven.quote:
Hopelijk deze zomer 5 à 10% bonus.quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja ik ook zoiets
2.3% CAO en dan 0.5% persoonlijk
Zo jammer dat er een totaaltarget wordt gesteld en dat als CAO dan al wat gebruikt, er dus voor persoonlijk niet veel overblijft. En COA had afgelopen augustus een verhoging en nu in januari weer. Dus ja, dan blijft er weinig meer in de pot.
O, die gaat hopelijk dit jaar heel erg wordenquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:00 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Hopelijk deze zomer 5 à 10% bonus.
Ik ben vandaag pas voor et eerst de deur weer uit, was wat ziekig al vanaf et weekend.quote:Op donderdag 23 januari 2020 13:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Maar wel lekker gesport gisteren?
Haha, ja uit eten bij niet-Ginscal heb je wel een bonus voor nodig hoorquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
O, die gaat hopelijk dit jaar heel erg worden
Aflopen jaar niks (econimischhe mini crisis in electronica, dank u Trump), maar nu gaat t ineens super goed met t bedrijf.
Dan kan ik wel uit eten bij niet-Ginscal.
Wat doe jij eigenlijk? Trede klinkt als overheid, maar klanten nietquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:02 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Paar grote klanten zijn weg hier en volgend jaar nog een paar. Dus ik verwacht geen loonsverhoging. Misschien 1-1,5% of zo. Als het goed is in augustus wel een trede omhoog.
3.25 CAO. Dikke vetpotquote:Op donderdag 23 januari 2020 13:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja ik ook zoiets
2.3% CAO en dan 0.5% persoonlijk
Zo jammer dat er een totaaltarget wordt gesteld en dat als CAO dan al wat gebruikt, er dus voor persoonlijk niet veel overblijft. En COA had afgelopen augustus een verhoging en nu in januari weer. Dus ja, dan blijft er weinig meer in de pot.
Zakelijke dienstverlening. Onze klanten zijn onderwijsinstellingen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:04 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk? Trede klinkt als overheid, maar klanten niet.
Oja, dat zei je eerder vandaag. Hebben de poezels wel goed op je gepast?quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:02 schreef rival het volgende:
[..]
Ik ben vandaag pas voor et eerst de deur weer uit, was wat ziekig al vanaf et weekend.
quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:00 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Hopelijk deze zomer 5 à 10% bonus.
Ik ben geen fan van bonus culturenquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]![]()
Hier is de bonus ongeveer 1 maandsalaris; afhankelijk van hoe het bedrijf; de afdeling en jezelf gepresteerd hebt.
Geen CAO hier dus zelf beetje vechten voor je salaris; soms ook best grote verschillen daardoor voor mensen die ongeveer hetzelfde werk doen.
Ja Connie komt telkens om aandacht vragen en kroelenquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Oja, dat zei je eerder vandaag. Hebben de poezels wel goed op je gepast?
Zo schattigquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:12 schreef rival het volgende:
[..]
Ja Connie komt telkens om aandacht vragen en kroelen
Dat is hier gelukkig ook niet; dit een eindejaarsbonus (ipv 13e maand).quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van bonus culturen
Hier is het nog mooier. Businessunit staat flink in het rood, maar global gezien draaien we winst dus we krijgen gewoon een bonusquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In de cao is hier een bonus voor het personeel geregeld indien het resultaat meer dan 5 ton is. Maar ja, hoelang is dat al geleden dat er zo'n winst was.![]()
Dat breekt je toch ook een beetje op ?quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]![]()
Hier is de bonus ongeveer 1 maandsalaris; afhankelijk van hoe het bedrijf; de afdeling en jezelf gepresteerd hebt.
Geen CAO hier dus zelf beetje vechten voor je salaris; soms ook best grote verschillen daardoor voor mensen die ongeveer hetzelfde werk doen.
Verpleegkundigen en docenten, bedoel je.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:33 schreef Geytenbeekje het volgende:
De bonussen in de bankierswereld is sowieso veel te hoog, verpleegsters en meesters doen meer voor de maatschappij
Banken zouden eigenlijk hun winsten terug moeten laten vloeien naar de maatschappij.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:33 schreef Geytenbeekje het volgende:
De bonussen in de bankierswereld is sowieso veel te hoog, verpleegsters en meesters doen meer voor de maatschappij
Precies, als ze echt het ruwe kapitalisme in willen moeten ze maar ergens anders werkenquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Banken zouden eigenlijk hun winsten terug moeten laten vloeien naar de maatschappij.
Nee. Je moet wel voor jezelf opkomen, maar er is geen extreme prestatie cultuur hier waarbij mensen elkaar voor de voeten gaan lopen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:34 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dat breekt je toch ook een beetje op ?
Ja, die oubolligheid van mij ookquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:34 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Verpleegkundigen en docenten, bedoel je.
O okee das wel fijnquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:36 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Nee. Je moet wel voor jezelf opkomen, maar er is geen extreme prestatie cultuur hier waarbij mensen elkaar voor de voeten gaan lopen.
ja, ik ga niet zoeken naar welke comments je nu bedoelt natuurlijkquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:37 schreef CherryLips het volgende:
https://www.instagram.com/nikitabeauxink/
Even haar stories lezen. Jezus wat een volk loopt er toch ook rond. Vind het zo sneu voor d'r.
je hersenen doorslaan?quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:41 schreef Californium het volgende:
Dus.
Ik ga even mijn hersenen doorslaan met youtube en slapen ofzo
doodslaanquote:
Ja, dit inderdaad.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:41 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ja, ik ga niet zoeken naar welke comments je nu bedoelt natuurlijk
beetje hetzelfdequote:
Gewoon NIET nadenkenquote:
Stories. Klik op haar profielfoto (met gekleurd cirkeltje eromheen), foto's worden vanzelf vervangen. Hou de muisknop ingedrukt op het scherm om het stil te zetten. Begint bij de derde story.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:41 schreef gianni61 het volgende:
[..]
ja, ik ga niet zoeken naar welke comments je nu bedoelt natuurlijk
het is je gegund.quote:
JUPquote:
Tokkies gonna tokquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:37 schreef CherryLips het volgende:
https://www.instagram.com/nikitabeauxink/
Even haar stories lezen. Jezus wat een volk loopt er toch ook rond. Vind het zo sneu voor d'r.
Ze had al eerder iets geplaatst over die troela. Ze zou op een zwarte lijst van tattoeerders moeten komen.quote:
Superkut lijkt me dat ook, dat je duidelijke afspraken maakt, maar vervolgens zo'n viswijf in je zaak hebt.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze had al eerder iets geplaatst over die troela. Ze zou op een zwarte lijst van tattoeerders moeten komen.
Ja zit je dan in je studioquote:Op donderdag 23 januari 2020 14:55 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Superkut lijkt me dat ook, dat je duidelijke afspraken maakt, maar vervolgens zo'n viswijf in je zaak hebt.
En vervolgens het aarsgewei maar bij een thuisprikker laten zetten omdat ze daar sneller aan de beurt is en het 350 euro goedkoper is.quote:Op donderdag 23 januari 2020 14:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze had al eerder iets geplaatst over die troela. Ze zou op een zwarte lijst van tattoeerders moeten komen.
nog 7 uur werken eerstquote:
En ze daar geen aanbetaling hoeft te doen en ze die persoon wel gewoon midden in de nacht kan appen met onzin.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:11 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En vervolgens het aarsgewei maar bij een thuisprikker laten zetten omdat ze daar sneller aan de beurt is en het 350 euro goedkoper is.
echt he, op misschien een handjevol na dan.quote:
en tig keren je bedenken wat je nu wil hebben etc. etc.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En ze daar geen aanbetaling hoeft te doen en ze die persoon wel gewoon midden in de nacht kan appen met onzin.
Gezichtstattoo vragen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gisteravond kreeg ik weer de vraag of ik al iets wist voor mijn verjaardag.
Nee, dat vind ik doodeng en ik vind de meeste tatoeages ook niet eens mooi.quote:
Ik koop liefste gewoon iets voor mezelf.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ja meestal bedenk je wat je ongeveer wil hebben en maak je dan een afspraak, deze maakt een afspraak en gaat dan pas bedenken wat ze wil en daar dan 5000 keer over heen en weer mailen en veranderen. Ik hoop niet dat ze ook al 1000 verschillende designs voor d'r heeft gemaakt.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en tig keren je bedenken wat je nu wil hebben etc. etc.
Bastards.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Blijkbaar is normaal doen wel ongebruikelijk want mijn tattoo artiest bedankte me voor het snel reagerenquote:Op donderdag 23 januari 2020 15:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
en tig keren je bedenken wat je nu wil hebben etc. etc.
De meeste tokkies zijn inderdaad niet echt snel.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:32 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Blijkbaar is normaal doen wel ongebruikelijk want mijn tattoo artiest bedankte me voor het snel reageren.
Meh, dan heb je kans dat je toch nog moet werken voor je geld.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo eentje met glow-in-the-dark.
Ik heb al drie dingen doorgegeven. Dat is toch wel genoeg.quote:
True.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:23 schreef gianni61 het volgende:
[..]
echt he, op misschien een handjevol na dan.
Toch geen tokkiequote:Op donderdag 23 januari 2020 15:34 schreef aeque het volgende:
[..]
De meeste tokkies zijn inderdaad niet echt snel.
Je kort pittige kapsel maakt je toch wel een twijfelgeval.quote:
Gekke koosnaam voor je bf.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:40 schreef Samzz het volgende:
Nog een uurtje. Hopelijk blijft t mooi weer, kan ik nog even met knollie naar t strand.
must provide food? whut? Dat moet je als ouder toch regelen.quote:
Een bon, geld of een nieuwe mok?quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb al drie dingen doorgegeven. Dat is toch wel genoeg.
Nope.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:41 schreef aeque het volgende:
[..]
Je kort pittige kapsel maakt je toch wel een twijfelgeval.
Heb je een hond?
Kids are well behaved.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waarom vraagt ze geen geld toe voor zo'n goede deal
Nou vooruit dan. Je krijgt voor nu het voordeel van de twijfel.quote:
Ik blijf toch altijd twijfelen omdat het zo definitief is.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:32 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Blijkbaar is normaal doen wel ongebruikelijk want mijn tattoo artiest bedankte me voor het snel reageren.
vitrinekast, sportschoenen en bureaulamp.quote:
Sowieso. Nette kinderen bestaan niet.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kids are well behaved.
Waarschijnlijk satansgebroed dat stront op de muren smeert.
Ach ja, dat had ik me dan 5 plaatjes/17 jaar eerder moeten bedenkenquote:Op donderdag 23 januari 2020 15:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik blijf toch altijd twijfelen omdat het zo definitief is.
Vrouwen waar ik mee date hebben in de regel wel altijd plaatjes op de een of andere manier.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:52 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ach ja, dat had ik me dan 5 plaatjes/17 jaar eerder moeten bedenken
Ik wil stiekem nog steeds graag een bliksemschickt in dat holletje van de duim naar de pols.quote:Op donderdag 23 januari 2020 15:52 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ach ja, dat had ik me dan 5 plaatjes/17 jaar eerder moeten bedenken
Hahaha, geeft niet hoorquote:Op donderdag 23 januari 2020 15:54 schreef Samzz het volgende:
Dat heeft verder totaal niks met jouw opmerking te maken, sorry.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |