Belastingvoordeel.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:01 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Al is het maar impliciet. Waarom zou je trouwen als je met anderen seks wil?
Eerlijk, loyaliteit, trouw etcetera zijn maar ouderwets volgens u?quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:58 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Je bent in 1950 blijven hangen.
Er kunnen zoveel redenen zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:01 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Al is het maar impliciet. Waarom zou je trouwen als je met anderen seks wil?
Daar straffen aan willen koppelen is ouderwets.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:04 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Eerlijk, loyaliteit, trouw etcetera zijn maar ouderwets volgens u?
Dat is een ding, ja?quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Vreemdgaan kan ook gewoon na bijv 7 jaar huwelijk gebeuren he. Zie je vooraf niet aankomen.
7 goede jaren, 7 magere jaren btw. Als je die weet te overleven zit je huwelijk wel goed.
Waarom spreek je van holbewonersdriften?quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:18 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Of proberen het uit te praten als een normaal persoon maar als die mogelijkheid er klaarblijkelijk niet meer is en je dus per se seks met iemand anders wil omdat je je holbewonersdriften niet in bedwang hebt lijkt me dat een prima advies inderdaad.
Oneens maar zelfs dan, niemand dwingt iemand om vreemd te gaan.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
In jouw voorstel waar de "loyalist" er voordeel uit kan halen dat de partner een farizeeër blijkt?
Groot.
Ben nooit weg gegaanquote:Op woensdag 15 januari 2020 10:03 schreef herverwijderd het volgende:
Je kon toch niet wegblijven he
[..]
Belastingvoordeel.
Spreek graag de waarheid.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:07 schreef TucoRamirez het volgende:
[..]
Waarom spreek je van holbewonersdriften?
Waarom is het 'goed' om jezelf zo in te houden en wie bepaalt dat?
Volgens mij moet iemand dat lekker zelf bepalen.
Dat maakt het nog niet universeel 'goed'. Dat is wellicht jouw waarheid, maar een ander kan een heel andere moraal hebben. En dat is dan ook prima.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:10 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Spreek graag de waarheid.
Omdat we anders nog in grotten zouden wonen.
Eens. Wil je de hoer spelen? Prima, daar is de deur.
Zelfs dan? De loyalist is dan niet echt een loyalist hè.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:07 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Oneens maar zelfs dan, niemand dwingt iemand om vreemd te gaan.
Prima toch? daar is de deur.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:13 schreef TucoRamirez het volgende:
[..]
Dat maakt het nog niet universeel 'goed'. Dat is wellicht jouw waarheid, maar een ander kan een heel andere moraal hebben. En dat is dan ook prima.
Ik zie overigens niet in hoe het verlangen naar seks met iemand in relatie staat tot in grotten wonen, maargoed.
Oh jazeker wel, hij verbreekt de fundamentele belofte niet maar is wel in andere opzichten immoreel bezig.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs dan? De loyalist is dan niet echt een loyalist hè.
Vrij kansloos.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:12 schreef JoshCampbell het volgende:
We leven weliswaar in tijden waarin trouw als vies woord word getypeerd door de aanhangers van polyamorie en seriële monoamorie maar het lijkt me desalniettemin best een legitieme vraag om te stellen.
Zou er een straf moeten komen te staan op vreemdgaan binnen het huwelijk, al dan niet wettelijk? Is die mogelijkheid er wellicht al binnen het civiel recht? Bijvoorbeeld dat de vreemdganger nergens meer aanspraak op mag maken bij overtreding van een dergelijke clausule die opgenomen kan worden als huwelijkse voorwaarde? Ook lijkt het me niet onredelijk om de kosten van de bruiloft te verhalen op de vreemdganger bovenop de kosten die in de loop der tijd zijn gemaakt door de loyalist voor de vreemdganger mits aantoonbaar. Je ontneemt de loyalist tevens de mogelijkheid tot een normaal gezinsleven met alle gevolgen van dien, ook voor eventuele kinderen dus moreel zou een schadevergoeding voor emotionele schade naar mijn idee ook op z'n plaats zijn.
Ik ben me er overigens van bewust dat dat laatste niet geheel realistisch is maar ben wel benieuwd wat jullie er in moreel opzicht van vinden.
Mwah, iemand inhuren om over je partner heen te gaan zodat jij een schadevergoeding kunt krijgen verbreekt de belofte niet? Okay....quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:19 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Oh jazeker wel, hij verbreekt de fundamentele belofte niet.
Heterdaad, onderzoek bij vermoeden etcetera.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vrij kansloos.
Om maar iets heel simpels te noemen: bewijslast.
Hoe ga je aantonen dat de ander is vreemdgegaan als diegene ontkent?
Niemand dwingt je te trouwen. Gewoon niet doen. Hoef je ook geen geld van het feestje terug te willen vorderen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:07 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Oneens maar zelfs dan, niemand dwingt iemand om vreemd te gaan.
Ik vind dat de wetgever zich hier totaal niet mee dient te bemoeien.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:12 schreef JoshCampbell het volgende:
We leven weliswaar in tijden waarin trouw als vies woord word getypeerd door de aanhangers van polyamorie en seriële monoamorie maar het lijkt me desalniettemin best een legitieme vraag om te stellen.
Zou er een straf moeten komen te staan op vreemdgaan binnen het huwelijk, al dan niet wettelijk? Is die mogelijkheid er wellicht al binnen het civiel recht? Bijvoorbeeld dat de vreemdganger nergens meer aanspraak op mag maken bij overtreding van een dergelijke clausule die opgenomen kan worden als huwelijkse voorwaarde? Ook lijkt het me niet onredelijk om de kosten van de bruiloft te verhalen op de vreemdganger bovenop de kosten die in de loop der tijd zijn gemaakt door de loyalist voor de vreemdganger mits aantoonbaar. Je ontneemt de loyalist tevens de mogelijkheid tot een normaal gezinsleven met alle gevolgen van dien, ook voor eventuele kinderen dus moreel zou een schadevergoeding voor emotionele schade naar mijn idee ook op z'n plaats zijn.
Ik ben me er overigens van bewust dat dat laatste niet geheel realistisch is maar ben wel benieuwd wat jullie er in moreel opzicht van vinden.
Tot de jaren zeventig logen stellen juist over vreemdgaan omdat dat de enige manier was om te kunnen scheiden.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:54 schreef JoshCampbell het volgende:
Verbaasd me niet dat dat uitgerekend toen gebeurde. Sodom en Gomorrah in de vorm van een tijdsperiode.
Dank je.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:09 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Ben nooit weg gegaan
Fantastische reden verder.
Heterdaad? Door wie? De partner? Wat is het woord van een partner bij een scheiding?quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:24 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Heterdaad, onderzoek bij vermoeden etcetera.
Je gedachtegang is ouderwets, met je hoofdkostwinnaar en geforceerde religieuze normen en waarden.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:04 schreef JoshCampbell het volgende:
[..]
Eerlijk, loyaliteit, trouw etcetera zijn maar ouderwets volgens u?
DNA onderzoeken natuurlijk! Spermasporen veilig stellen. CCTV camerabeelden opvragen. Locaties van mobiele telefoons uitlezen. Gewoon de hele forensische opsporing erop loslaten.quote:Op woensdag 15 januari 2020 10:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heterdaad? Door wie? De partner? Wat is het woord van een partner bij een scheiding?
Onderzoek? Door wie? De (al overbelaste) politie? Die mogen zich daar niet mee bezighouden.
Je kan het gewoon ontkennen, erg lastig te bewijzen.
Zelfs een foto van je partner bij een andere man of vrouw betekent niet dat deze vreemd gaat, kan ook op de koffie zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |