Ik snap ook best dat het kan gebeuren cq zou me kunnen overkomen maar als buur zou ik echt not amused zijn denk ik. Er kan wel iets breekbaars of privés in zitten.quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:29 schreef rena het volgende:
FF, stilte en kinderen is nooit goedDe buren hebben er vast wel begrip voor.
Dat klinkt ook héél herkenbaar.. soms zijn het draakjes 😂quote:Op vrijdag 24 januari 2020 21:56 schreef Nazil het volgende:
Justme ja wij hadden ook feest vanmiddag. We gingen even naar de kinderboerderij. Daar aangekomen was alles eng en wilde hij nergens kijken. Ik zeg dan gaan we weer naar huis. Dat was prima, tot we halverwege waren. Toen moesten we terug en keihard huilen omdat hij niet naar huis wildeecht heel leuk zo op de fiets midden in het centrum. Hij was gewoon moe, 's ochtends op de opvang een uitje naar de bieb gehad.
Goed gehandeld en het is eruit. klasse!quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:01 schreef TolstoiFan het volgende:
Vandaag echt de schrik van mijn leven gehad: Simon stikte bijna in een stukje fruit. Hij kokhalsde wel, maar kreeg het niet eruit. Hij keek mij met paniek in zijn oogjes aan. Uiteindelijk heb ik het eruit gekregen, totaal onverantwoord met mijn vingers gegraaid, maar mijn paniek was ook groot.
Daarna allebei huilen en ik heb nog een hele tijd zitten shaken van de schrik.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat klinkt hartveroverend en hilarisch tegelijkquote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:10 schreef Molo het volgende:
Zoontje van Quoi logeerde hier.
Ik heb hard gelachen om de totaal verschillende leefwerelden waar onze kinderen zich in bevinden (auto's versus Elsa van Frozen), en het totaal niet luisteren naar elkaar in gesprekken.
Én maar door ouwehoeren tegen elkaar, echt totaal langs elkaar lullend![]()
![]()
![]()
Hulde! Wat komt er dan instinctief handelen bij kijken hè. Mijne stikte eens bijna in een stukje pannenkoek. Ik heb haar toen iets voren gebogen en een ferme klap net iets boven de schouderbladen gegeven. Toen was ik blij dat ik ook kinder EHBO kennis had...quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:01 schreef TolstoiFan het volgende:
Vandaag echt de schrik van mijn leven gehad: Simon stikte bijna in een stukje fruit. Hij kokhalsde wel, maar kreeg het niet eruit. Hij keek mij met paniek in zijn oogjes aan. Uiteindelijk heb ik het eruit gekregen, totaal onverantwoord met mijn vingers gegraaid, maar mijn paniek was ook groot.
Daarna allebei huilen en ik heb nog een hele tijd zitten shaken van de schrik.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zo heb ik het ook geleerd, dacht al even dat ik het fout had onthouden dus ik was het al even aan het nazoeken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:24 schreef FlyingFish het volgende:
Wat schrikken Tolstoj. Maar het er met je vingers uitdraaien is toch niet onverantwoord? Ik meen me van de kinder Ehbo te herinneren dat je dat juist moet proberen, en ook tijdens beademen moet blijven proberen om de zoveel keer. En sowieso is het het resultaat dat telt, dus goed gereageerd!
Ja man. Winter 2019-2020 zullen ze herinneren als de winter waarin ze uit elkaar groeiden. Max is wel obsessief into voertuigen ook hoor.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 17:10 schreef Molo het volgende:
Zoontje van Quoi logeerde hier.
Ik heb hard gelachen om de totaal verschillende leefwerelden waar onze kinderen zich in bevinden (auto's versus Elsa van Frozen), en het totaal niet luisteren naar elkaar in gesprekken.
Én maar door ouwehoeren tegen elkaar, echt totaal langs elkaar lullend![]()
![]()
![]()
Die fase is hier soms ook en als ik dan zeg prima dan eet je niet en we zelf verder gaan met eten, eet ze toch ongemerkt het een en ander.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 19:21 schreef Lemijn het volgende:
Wat een schrik Tolstoi! Heb je kunnen analyseren waarom het gebeurde? Kauwde hij niet goed/afleiding/nieuw fruit?
Jacob is in avondetenstaking. Hij zegt voordat hij heeft gezien wat er op tafel staat 'ikke niet eten'. Hij at vanavond, bij mij op schoot want ook eigenstoelstaking, de binnenkant van wat komkommer. Zal wel weer overgaan en zo maar het was wel gezelliger aan tafel in de tijd dat hij gewoon tegenover me zat te bunkeren.
Nee, ik snap ook wel dat ze er van zullen balen hoor, maar als het al gebeurd is kun je er weinig meer aan voorkomenquote:Op donderdag 23 januari 2020 23:17 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik snap ook best dat het kan gebeuren cq zou me kunnen overkomen maar als buur zou ik echt not amused zijn denk ik. Er kan wel iets breekbaars of privés in zitten.
Team aanklooienquote:Op dinsdag 28 januari 2020 13:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
Aan de ouders van zindelijke peuters: ik weet dat sommigen van jullie hier bewust werk van hebben gemaakt (potje in de woonkamer, stickers, etc), maar zijn er ook succesverhalen van ouders (en hun peuters) die maar wat aanklooien?![]()
Ik laat ZZ naar de wc gaan als ze daar zelf om vraagt op een handig moment, maar dat gebeurt hooguit 1 keer per dag en vaak ook helemaal niet. Ze kan wel al heel lang aanvoelen dat ze aan het poepen of plassen is, dit van tevoren aangeven is lastiger. (Ook omdat ze op de wc zitten leuk vindt, en daarom vaak "ik moet poepen!" roept terwijl het niet waar is.)
In oktober wordt ze 4 (dus naar school en dan moet ze zindelijk zijn dacht ik), ik hoor het graag als ik gewoon kan blijven aanklooien.
Ditquote:Op dinsdag 28 januari 2020 13:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Team aanklooiennooit op gestuurd, kind was toch van de een op de andere dag zindelijk, dus het kán prima
Op het kinderdagverblijf gaan ze ook vaak met de zindelijke peuters mee en krijgen ze dus veel meer intrinsieke drive om het zelf ook te proberen, dat scheelt
Dat laatste had ik ook hoor. Thuis dus ook weleens beloond voor pogingen. Alleen vanaf het moment dat hij geen luier meer om wilde, kon/wilde hij dus ineens gewoon plassen en poepen op de WC en hoefde hij dat niet meer te leren. Daarna was het meer de kunst om langer dan 2s op de WC te blijven zitten (ik liet 'm ff tot 20 tellen of een liedje zingen), de sabotage-acties doorhebben ("mama, ga maar weg, ik kan het alleen!") en tijdens het spelen wél te gaan zodra hij moet. Vanaf dat moment vond ik het belonen van echte plas-poep-acties inclusief goed afvegen, doortrekken, handen wassen en afdrogen wél van toegevoegde waarde!quote:Op dinsdag 28 januari 2020 18:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
Mooi zo, dan blijf ik lekker aanklooien.![]()
Bij het kdv mag ze inderdaad ook naar de wc, maar dat is vergelijkbaar met thuis (soms komt er een plasje, soms niet, het is niet dat ze het vooraf probeert op te houden of zo).
Ze heeft daar trouwens wél zo'n stickerkaart aan de muur (doen ze daar standaard), maar als ze dan geen nieuwe sticker heeft terwijl ze wel naar de wc is geweest, roep ik altijd demonstratief "Heel goed geprobeerd hoor!" omdat ik vind dat ze dát zouden moeten belonen en niet het plasje, als je dan toch zo nodig met beloningen wil werken. (Heb ik daar ook wel eens aangegeven hoor.)
First things first, compleet logischquote:Op dinsdag 28 januari 2020 20:15 schreef Nanuke het volgende:
Zindelijkheid, ik geloof dat we hier ook team aanklooien zijn wat dat stuk betreft. Dirk heeft van zichzelf 0 interesse in t potje/zonder luier. Toen we hem er standaard s ochtends en s avonds een tijd op lieten zitten, ging hij alleen maar spelen en verkondigen 'nog niet klaar'. Want aankleden/naar bed gaan is natuurlijk nóg minder leuk. Was dus niet erg nuttig.
Hij wordt wel oprecht verdrietig als hij niet met mij mee mag naar de wc, maar zelf zitten wil hij ook niet proberen. Ik ga van t zomer wel weer een (halve mijzelf kennende) poging doen met rondlopen in z'n blote billen of iets. Momenteel ben ik al blij als we een dag doorkomen waarop hij me geen pijn doet (door slaan/gooien) of hij op een fatsoenlijk tijdstip op bed ligt.
Lage standaarden hier.
Kleine floeperds zijn het toch ookquote:Op dinsdag 28 januari 2020 19:13 schreef Nazil het volgende:
Wij deden op een gegeven moment (man's idee) een klein snoepje als hij naar het potje ging. Resultaat: als meneer een snoepje wilde maar niet mocht van ons ging hij wel naar het potje. Snel afgeschaft dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
In de zomer, dat dacht ik afgelopen zomer ook.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:15 schreef LeSage het volgende:
Wat knap, PKM!
Maar qua zindelijkheid, daar heb je toch nog heel veel tijd voor? Ik ben daar dan echt te lui voor, 3 keer natte klerenvan de zomer misschien, in zijn blote kont in de tuin ofzo. En anders wacht ik tot hij zelf wil, dat ging bij S. ook gelukkig.
Ligt aan de situatie. Dit vond ik wel grappig. Gedoe met eten en bepaalde manieren van boterhammen, appels of whatever snijden vind ik lastiger.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:31 schreef LeSage het volgende:
Oh de herkenbaarheid, venco. Ik word er ooit zo moe van![]()
quote:Op donderdag 30 januari 2020 13:57 schreef vencodark het volgende:
We hebben hier 2 keer het potje neergezet en Z. bloot laten rondwandelen maar ze plast gewoon op een willekeurige plek om daarna uit te glijden over de natte vloer.![]()
Dus over een tijdje nog eens proberen. Het is dan meer een soort test of kennismaking.
Totaal geen haast mee.
Verder zojuist een (vast herkenbare) peuterbui meegemaakt:
Z. is wakker na haar dutje dus ik haal haar uit bed.
Z: “Nijnij (knuffeltje) niet mee!! Nijnij deken!!!”![]()
Ok, naar beneden zonder Nijnij.
1 tel beneden:
Z: “Nijnij hebbuuuuh!”![]()
Dus grote broer haalt Nijnij en geeft die aan Z.
Z: “Neeee, mama Nijnij pakken!!![]()
![]()
Dus ik loop naar boven. Ze smijt Nijnij zelf terug in bed. Ik pak Nijnij.
Z:![]()
![]()
Peuters.![]()
Bij Lucas ook zitten aanklooien. Vond 't wel grappig af en toe op 't potje te zitten maar nergens een serieus teken dat hij zindelijk zou worden. Van de een op de andere dag wilde hij geen luier 's nachts en omdat hij al een paar nachten een droogluier had vond ik 't best. Vanaf toen was hij zindelijk 's nachts en een week later ook overdag. Niks aan gedaan. De stap van potje naar wc was wel nog ff een ding en daarna zonder bril verkleiner ook wat drama.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 13:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
Aan de ouders van zindelijke peuters: ik weet dat sommigen van jullie hier bewust werk van hebben gemaakt (potje in de woonkamer, stickers, etc), maar zijn er ook succesverhalen van ouders (en hun peuters) die maar wat aanklooien?![]()
Ik laat ZZ naar de wc gaan als ze daar zelf om vraagt op een handig moment, maar dat gebeurt hooguit 1 keer per dag en vaak ook helemaal niet. Ze kan wel al heel lang aanvoelen dat ze aan het poepen of plassen is, dit van tevoren aangeven is lastiger. (Ook omdat ze op de wc zitten leuk vindt, en daarom vaak "ik moet poepen!" roept terwijl het niet waar is.)
In oktober wordt ze 4 (dus naar school en dan moet ze zindelijk zijn dacht ik), ik hoor het graag als ik gewoon kan blijven aanklooien.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:35 schreef Chanty het volgende:
@:ViviRAWRS zei dat ik hier weer eens moet komen mee posten. Ik ga een poging wagen of ik 't kan bijhouden hier
Verschrikkelijk zulke avonden. Wordt altijd gezegd dat je consequent moet zijn om hem aan te leren om te slapen, maar dat is dan zo moeilijk. Hopelijk is het incidenteel.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:01 schreef Molo het volgende:
Kind heeft vanavond twee uur liggen krijsen dat ze niet wilde slapen.
Hartstikke moe en ze moet gewoon lekker gaan tukken, maar man man man wat waren wij er beide op een gegeven moment klaar mee.
Heb nog gevraagd aan Koos of niet wel echt bij de crèche was geweest of per ongeluk een krijsaap bij Blijdorp had meegenomen![]()
Pijn aan mijn hoofd en oren nu van dat geschreeuw, maar mevrouw slaapt inmiddels
Naar beneden halen kan, maar ze trekt het dan rustig door tot 2 uur 's nachts en dan morgen dik drama. Net zo'n nachtuil als haar moeder vrees ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog vier dagen tot peuterspeel! Snif, snuf.
Let me see you stripped down to the bone
Leuk kereltje heb je toch.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:41 schreef minilot het volgende:
Nog vier dagen tot peuterspeel! Snif, snuf.
Gaat goed met ons. Amélie is een temperamentvol dametje, uitermate bijdehand ookquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:32 schreef Arja het volgende:
Lesage, gefeliciteerd! Wat een leuke collage. Echt een kleuter om te zien en fijn dat hij er ook aan toe is.
Chanty hai! Hoe gaat het met je en met A.?
PKM wat een snoetje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe gaat het met jouw dame?
Ook een kind met temperament Molo?
Schattig minilotMaak ik uit je post nou goed op dat hij 2,5 is?
Bella wij hebben onze dochter toen een loopfiets gegeven
Arja school brengt weer andere leuke dingen met zich meeMaar idd geniet je extra hard als het vakantie is (of staking) en je rustig kunt opstarten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Wij hadden hetzelfde met Lucas. Die kwam elke 1,5 a 2 uur en dronk 20-45 minuten dus in 't slechtste geval kon ik nog 45 minuten slapen. Hij was toen 1,5 jaar en hebben het roer toen radicaal omgegooid. Ik heb een week lang met oordoppen ingeslapen en mijn man ging naar hem toe steeds om hem te troosten en te zeggen dat hij moest gaan slapen. Oordoppen deed ik in omdat ik anders wakker zou worden en toch naar 'm toe zou gaanquote:Op zondag 2 februari 2020 10:41 schreef vencodark het volgende:
Ik kom weer eens om advies of begrip vragen ofzo.![]()
Mijn dochter van 2 hangt de laatste tijd echt overdreven aan me. Tig keer per dag wilt ze bij mij drinken. De laatste weken komt ze 4 keer per nacht, gemiddeld elke 2 uur.
Echt, het is teveel.Nu heeft ze vrijwel nog geen enkele nacht doorgeslapen maar de ‘goede’ nachten kwam ze maar 2 keer.
Rond 23:30 en rond 4:30. Dat ging nog wel.
Maar ik word soms helemaal zot van haar. Het is ‘eke’ voor en ‘eke’ na. Zo noemt ze het dan.
Wie kan mij raad geven hoe ik haar ‘s nachts leer slapen zonder bij me te drinken?
Want als ik nachtdienst draai, slaapt ze ook zonder keer op keer wakker te worden.
Dan wordt ze 1 keer wakker, man neemt haar een uurtje in ons bed en weet haar zonder gedoe weer terug te leggen.
Kom ik rond 4 uur weer thuis, gelijk weer drinken.
Ik. ben. zo. moe.![]()
quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:41 schreef minilot het volgende:
Nou moe, arme Larf!Enig idee wat er loos was dan, @:Molo?
Hier voorproefje op PuberGüntherblik gekregen toen ik het waagde 'm te storen bij de Donald Duck.NiksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog vier dagen tot peuterspeel! Snif, snuf.![]()
Ja, mevrouw wilde niet slapen, en koffie, en wijn, en net zo lang opblijven als papa en mama![]()
Nukkig kind soms, met veel temperament idd en een heel lang uithoudingsvermogen.
Dag erna niks aan de hand, vrolijk en in de avond gewoon normale tijd zonder morren gaan slapen.
Ze moet zichzelf gewoon soms even laten gelden ofzo![]()
Ze sliep vannacht bij mijn zus en zei daar bij het ontbijt vanmorgen 'nee ik hoef niet te eten, ik heb thuis al gegeten'![]()
![]()
Kortom, het is gewoon een mafketel![]()
Die Günther is een partij groot man
Leuk, gaat het vast tof vinden op de peuterspeelzaal!
En Chanty, wat is Amélie een leuk meisje zo om te zien, gaaf!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Als je gedrag, want dat is het zo te lezen, wilt doorbreken, zul je toch iets moeten doen.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:10 schreef vencodark het volgende:
Ik kan je nu al vertellen dat mijn man hier niet aan mee gaat werken.Hij zorgt die 2 nachten voor haar als ik nachtdienst heb, die andere 5 nachten zijn altijd voor mij.
Hij staat doordeweeks al om 3 uur op om naar werk te gaan dus heel gek is dat dan niet, denk ik.
Ik moet het doen dus wellicht alleen water aanbieden en hoogstens 5 minuten troosten zonder borst.
Hopelijk met de winst dat de beloning niet voldoende is om keer op keer naar mij te vragen.
Overigens drinkt ze per keer misschien 10 minuten. Maar toch: ik word wel steeds uit mijn slaap gerukt en voel mij echt niet uitgerust.
Ik neem haar niet in bed maar geef haar drinken op de stoel in haar kamer. Daarna leg ik haar in haar eigen bed.
I know.quote:Op zondag 2 februari 2020 11:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je gedrag, want dat is het zo te lezen, wilt doorbreken, zul je toch iets moeten doen.
Duidelijk en consequent, zodat zij het snapt en weet waar ze aan toe is.
Tijdelijk je man jou daarin laten helpen is dat toch iets wat het overwegen waard is wellicht? Is toch ook moeilijk voor jou om alleen doorheen te bikkelenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |