abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 11 januari 2020 @ 14:33:42 #251
181667 Strani
°Amunt Valencia!
pi_190979235
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:33 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Hield mn hart wel even vast bij die andere rus
Hij ook denk ik!
Prince of Sin, Destroyer of Innocence.
pi_190979242
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:21 schreef Strani het volgende:

[..]

Als het een commerciŽle app was dan doe je er sowieso weinig tegen. Kranten/websites moeten ook overleven en in sport zit nou eenmaal meer geld dan in een artikel over ballet.
Ik snap dat sportnieuws geld oplevert en dat het standaard aan staat, maar ik had het graag uit willen zetten. Als ik die sportmeldingen uit had kunnen zetten had ik de app misschien nog steeds gehad en af en toe gebruikt. Dat kon niet, en nu missen ze mijn views in het geheel :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiŽren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 14:34:13 #253
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_190979244
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:26 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja alleen wat moeten ze dan doen? Mensen willen het blijkbaar lezen/klikken erop, anders zouden ze wel minderen.
Het was van mij ook niet per se een klacht, alleen een post om te zeggen dat widm prima te ontlopen is itt andere dingen. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 14:35:44 #254
181667 Strani
°Amunt Valencia!
pi_190979264
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:34 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik snap dat sportnieuws geld oplevert en dat het standaard aan staat, maar ik had het graag uit willen zetten. Als ik die sportmeldingen uit had kunnen zetten had ik de app misschien nog steeds gehad en af en toe gebruikt. Dat kon niet, en nu missen ze mijn views in het geheel :)
Uiteindelijk zullen ze er toch meer mee winnen dan verliezen; ze zullen het allemaal wel bestudeerd hebben, de effecten.

Onze generatie betaalt natuurlijk ook bijna nooit meer voor nieuws, dus de media worden steeds afhankelijker van sport.
pi_190979267
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:30 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Steeds meer toch. Laatst stond de tv vast aan voor het journaal, daarvoor was Studio Sport (waarvan ik me ineens realiseer dat je dat niet als afkorting in de gids wil zetten :+ :@ ). Ging vrijwel geheel over voetbal, met samenvattingen van alle (Nederlandse en belangrijke buitenlandse) wedstrijden van die dag/week oid, prima hoor.

Ik dacht het daarmee echter wel gehad te hebben, maar nee. Na het journaal kwam vervolgens Studio Voetbal, waarin ze, jawel, samenvattingen gingen laten zien en over imo dezelfde wedstrijden gingen praten enzo. Toen vroeg ik me wel een beetje af waarom zo'n groot deel van de tijd uit Studio Sport dan nog over voetbal moest gaan.

Niet dat het me verder veel uitmaakt, ik kijk beide programma's niet, maar ik vroeg het me toch ff af. :P
De zondagavonduitzending van SS (op zich nog minder vreemd dan de Koninklijke NSB, de schaatsbond) is natuurlijk wel een instituut waar miljoenen mensen naar kijken. Studio Voetbal zou wel best naar NPO 3 kunnen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 14:36:33 #256
181667 Strani
°Amunt Valencia!
pi_190979275
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:36 schreef Fred_B het volgende:
Koninklijke NSB
:D
pi_190979283
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:35 schreef Strani het volgende:

[..]

Uiteindelijk zullen ze er toch meer mee winnen dan verliezen; ze zullen het allemaal wel bestudeerd hebben, de effecten.

Onze generatie betaalt natuurlijk ook bijna nooit meer voor nieuws, dus de media worden steeds afhankelijker van sport.
Misschien werkt het in het grote geheel wel, maar niet voor mij :P Een tijdje terug kreeg ik zelfs pushmeldingen over sport van Google, terwijl ik me daar nooit voor had aangemeld
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiŽren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_190979292
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:34 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Het was van mij ook niet per se een klacht, alleen een post om te zeggen dat widm prima te ontlopen is itt andere dingen. :P
Nouja gisteren bij de talkshows zou je al een probleem hebben :p Op Twitter zou je dan #widm enzo op negeren kunnen zetten, maar dat kan met sport ook. Het ligt er misschien aan wat je kijkt en volgt, want ik zou zelf WIDM niet kunnen ontlopen (dan zou ik dit topic bijv. al niet moeten lezen :D)
pi_190979307
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Misschien werkt het in het grote geheel wel, maar niet voor mij :P Een tijdje terug kreeg ik zelfs pushmeldingen over sport van Google, terwijl ik me daar nooit voor had aangemeld
Kan ondertussen bij elke app wel uit, al wist je dat vast wel :P
  zaterdag 11 januari 2020 @ 14:43:53 #260
2681 Dave
Aardig op drave
pi_190979359
Ik weet eigenlijk niet of het feit dat iemand tweede wordt "breaking" is, goed of slecht nieuws is.
:o)
pi_190979363
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:36 schreef Fred_B het volgende:

[..]

De zondagavonduitzending van SS (op zich nog minder vreemd dan de Koninklijke NSB, de schaatsbond) is natuurlijk wel een instituut waar miljoenen mensen naar kijken. Studio Voetbal zou wel best naar NPO 3 kunnen.
Wat verder prima is :) Als gezwets over voetbal zich beperkt tot programma's over voetbal vind ik dat prima. Dan kijk ik die niet, heb ik nergens last van :) Ik heb ook geen last van de nabeschouwingen van Wie is de mol, Expeditie Robinson of welk programma dat ook nog maar meer heeft. Je weet van te voren wat je kan verwachten en als het je niet boeit kijk je niet, probleem opgelost.

Maar de voetbaluitslagen (andere sporten ook, maar in iets mindere mate) worden het hele weekend genoemd in zo ongeveer alle radio- en tv-journaals die je op kan zetten. Het wordt besproken in de late night-shows en er zijn meerdere voetbalpraatprogramma's op tv. Als er een groot voetbaltoernooi is worden de reguliere uitzendingen verschoven naar andere tijden, en omdat de voetbalwedstrijd toch veel kijkers trekt zetten de andere zenders er niet hun beste programma's tegenover omdat ze dan toch geen kijkers krijgen. Zelfs als je er dan voor kiest wel tv te kijken maar niet naar voetbal heb je er nog steeds 'last' van omdat er alleen maar bagger op tv is. Oh, en als het een keer niet expliciet over voetbal gaat worden er genoeg vergelijkingen met voetbal getrokken (een beetje het Real Madrid tegen Barcelona van onderwerp X) of worden er voetbaltermen gebruikt. Olav Mol heb ik afgelopen jaar vaak genoeg horen zwetsen over 'de VAR', waarmee hij bedoelt dat de sportcommissarissen beelden terug kunnen kijken voor ze een beslissing nemen. En dat konden ze al voor de VAR werd geÔntroduceerd.

Zo. Klaar |:) . Voor nu althans
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_190979379
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:43 schreef Dave het volgende:
Ik weet eigenlijk niet of het feit dat iemand tweede wordt "breaking" is, goed of slecht nieuws is.
Strani weer met een FAKE pushmelding.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 14:46:48 #264
181667 Strani
°Amunt Valencia!
pi_190979393
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:45 schreef Em31 het volgende:

[..]

Strani weer met een FAKE pushmelding.
Niet, het nieuws was echt en het was m'n eigen pushmelding :P
  zaterdag 11 januari 2020 @ 14:56:41 #265
181667 Strani
°Amunt Valencia!
pi_190979522
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het wordt besproken in de late night-shows
Maar je kan nooit voorkomen dat je niet in alle onderwerpen interesse hebt tijdens zulke praatprogramma's. Het is zelden het geval dat ik echt alles interessant vind tijdens Jinek of DWDD.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 15:25:56 #266
2681 Dave
Aardig op drave
pi_190979862
@Greys n.a.v. jouw recept in een ander topic, ik zie net een recept voor gehaktballen uit de Airfryer waarbij iemand door 800 gram gehakt 24 (!) fijngemalen tuc-jes mengt (12 naturel, 12 paprika). In plaats van paneermeel of zo, gok ik.
:o)
pi_190979992
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:56 schreef Strani het volgende:

[..]

Maar je kan nooit voorkomen dat je niet in alle onderwerpen interesse hebt tijdens zulke praatprogramma's. Het is zelden het geval dat ik echt alles interessant vind tijdens Jinek of DWDD.
Nee klopt, maar ik vind dat voetbal wel erg vaak langskomt als onderwerp dat ik niet interessant vind. Genoeg mensen vinden dat wel interessant en het is niet realistisch om de hele wereld aan mijn wensen aan te passen, maar ik vertel gewoon wat mijn mening is :)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_190980042
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Wat verder prima is :) Als gezwets over voetbal zich beperkt tot programma's over voetbal vind ik dat prima. Dan kijk ik die niet, heb ik nergens last van :) Ik heb ook geen last van de nabeschouwingen van Wie is de mol, Expeditie Robinson of welk programma dat ook nog maar meer heeft. Je weet van te voren wat je kan verwachten en als het je niet boeit kijk je niet, probleem opgelost.

Maar de voetbaluitslagen (andere sporten ook, maar in iets mindere mate) worden het hele weekend genoemd in zo ongeveer alle radio- en tv-journaals die je op kan zetten. Het wordt besproken in de late night-shows en er zijn meerdere voetbalpraatprogramma's op tv. Als er een groot voetbaltoernooi is worden de reguliere uitzendingen verschoven naar andere tijden, en omdat de voetbalwedstrijd toch veel kijkers trekt zetten de andere zenders er niet hun beste programma's tegenover omdat ze dan toch geen kijkers krijgen. Zelfs als je er dan voor kiest wel tv te kijken maar niet naar voetbal heb je er nog steeds 'last' van omdat er alleen maar bagger op tv is. Oh, en als het een keer niet expliciet over voetbal gaat worden er genoeg vergelijkingen met voetbal getrokken (een beetje het Real Madrid tegen Barcelona van onderwerp X) of worden er voetbaltermen gebruikt. Olav Mol heb ik afgelopen jaar vaak genoeg horen zwetsen over 'de VAR', waarmee hij bedoelt dat de sportcommissarissen beelden terug kunnen kijken voor ze een beslissing nemen. En dat konden ze al voor de VAR werd geÔntroduceerd.

Zo. Klaar |:) . Voor nu althans
Ik constateer hier 4 ergernissen in ťťn post. Als amateurpsycholoog ben ik blij dat je alles eruit gegooid hebt.

1. Voetbaluitslagen komen op andere plekken langs: Het noemen van de eindstanden tijdens het nieuws lijkt me niet echt een probleem eigenlijk. Er van uitgaande dat het niet om ellenlange nabeschouwingen gaat, duurt dat maar heel kort.
2. Als er voetbal is, dan is op de andere zenders het aanbod slecht: Ik kan me voorstellen dat dit wel hoogst irritant is. Zelf heb ik niet zo veel met al die talentenjachten, en daar wordt inderdaad ook vaak vooral iets onbenulligs tegenover gezet. Gelukkig is er nu meer aanbod dan op de TV zelf alleen.
3. In andere programma's worden voetbaltermen gebruikt: Ik kan me daar niet meteen een ergernis bij voorstellen.
4. Voetbal komt in programma's langs waar daar niet meteen aanleiding toe is: Dit is inderdaad wel kansloos, zeker als het om de publieke omroep gaat. Zeker rond grote toernooien is het vrij treurig dat actualiteitenrubrieken niet verder komen dan weer even met een net iets originelere blik de supporters in Lutjelollum in beeld te krijgen. Het is logisch, want mensen blijven makkelijker naar mindere onderwerpen kijken, zodra ze weten dat er nog iets over het Nederlands Elftal komt, maar met name de NPO zou hier verstandiger in moeten zijn.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 15:49:26 #269
181667 Strani
°Amunt Valencia!
pi_190980051
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 15:43 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Nee klopt, maar ik vind dat voetbal wel erg vaak langskomt als onderwerp dat ik niet interessant vind. Genoeg mensen vinden dat wel interessant en het is niet realistisch om de hele wereld aan mijn wensen aan te passen, maar ik vertel gewoon wat mijn mening is :)
Ik zal er eens op letten in de talkshows die ik kijk, maar ik heb oprecht de indruk dat het wel meevalt met hoe vaak voetbal er in voorkomt als onderwerp.
pi_190980155
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 15:49 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik zal er eens op letten in de talkshows die ik kijk, maar ik heb oprecht de indruk dat het wel meevalt met hoe vaak voetbal er in voorkomt als onderwerp.
Goeie kans dat het allemaal wel meevalt. Zo liggen ook niet letterlijk de pepernoten elk jaar eerder in de winkels, maar is dat al jaren rond 1 september. Omdat ik me er aan stoor zal ik het vast voor mezelf wat overdrijven. Hoe dan ook: in mijn beleving is het niet te doen om voetbal volledig te vermijden, hoe zeer je ook je best doet.
Ik ben de kleur MAGENTA
  zaterdag 11 januari 2020 @ 15:59:23 #271
181667 Strani
°Amunt Valencia!
pi_190980197
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 15:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Goeie kans dat het allemaal wel meevalt. Zo liggen ook niet letterlijk de pepernoten elk jaar eerder in de winkels, maar is dat al jaren rond 1 september. Omdat ik me er aan stoor zal ik het vast voor mezelf wat overdrijven. Hoe dan ook: in mijn beleving is het niet te doen om voetbal volledig te vermijden, hoe zeer je ook je best doet.
Dat geloof ik ook best hoor. Als zelfs ik het als sportfan het soms al overdreven vind met voetbal. Ik kijk ook zelden tot nooit naar voetbalpraatprogramma's trouwens, behalve tijdens grote toernooien.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 16:10:45 #272
38065 TheFreshPrince
oh no you didn't
pi_190980326
Naar aanleiding van de TT ben ik toch maar eens gaan zoeken...

...ik weet niet...

ZzuQOlt.jpg
"I ain't no bungee expert or nothin', but I don't think he's supposed to be slamming into the ground like that."
  ESF Reporter zaterdag 11 januari 2020 @ 16:11:43 #273
87554 Cee
Welluk?
pi_190980338
@Guanabana sorry, zie nu pas je vraag want ik was de hele dag op pad (nieuw matras en bed gekocht, paar weken wachten en dan kan ik eindelijk SLAPEN) maar hier is je Winny Puhh!

Eurovisie Songfestival Queen / Moderator zaterdag 11 januari 2020 @ 16:16:18 #274
163650 crew  Greys
Nee.
pi_190980384
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 15:25 schreef Dave het volgende:
@:Greys n.a.v. jouw recept in een ander topic, ik zie net een recept voor gehaktballen uit de Airfryer waarbij iemand door 800 gram gehakt 24 (!) fijngemalen tuc-jes mengt (12 naturel, 12 paprika). In plaats van paneermeel of zo, gok ik.
:D

Klinkt ergens nog best lekker. Wel wat veel. _O- Maar ik neem ook vaak gekruid paneermeel dus het zal niet heel veel schelen.
Koutist in opleiding.
pi_190980453
Voor de liefhebbers van de Roemeense ESF-historie (en ik verwacht hier nu een breed publiek aan te spreken), is er goed nieuws. Het topic is nu geupdate!

ESF / ESF-Land van de week: ROEMENIň
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')