abonnement Unibet Coolblue
pi_190965090
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:33 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom landen als Rusland en Iran niet gewoon kunnen zeggen: we hebben een fout gemaakt in een oorlogssituatie.

Rusland beweerde niet aanwezig te zijn in Oekraïne, dus er is verschil.
[..]

En helemaal niemand nam die claim serieus. Er waren Russen opgepakt, ze hadden Russische uniformen en ze er was ook massale sterfte onder jonge Russische militairen. Vice had nog een bijzondere docu gemaakt waarin ze langs de graven gingen. Jammer dat ze die gast niet meer hebben en alleen nog maar identiteitspolitieke freaks uitzenden.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 15:47:02 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190965093
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:39 schreef wodca het volgende:

[..]

Idd. En de passagiers hadden eventueel nog de dure keuze om eventueel op een andere manier hun bestemming te bereiken. Maar de arme bemanning kon niet anders.
Nouja, als gezagvoerder ben je eindverantwoordelijk voor de veiligheid van een luchtvaartuig en dat betekent dat je de plicht hebt om niet te vertrekken als je denkt dat dat mogelijk gevaarlijk is. Dus dat is niet helemaal waar.

De vraag is of je dit kon zien aankomen of vermoeden. Ik denk het niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190965173
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:38 schreef Peunage het volgende:

[..]

Okay, wanneer gaan ze de VS beschuldigen dan? De hele wereld heeft momenteel zijn schijnwerpers op Iran gericht. De VS heeft nog satellietbeelden als Khamanei een scheet laat, laat staan dat ze een vliegtuig uit de lucht schieten.
[..]

En Soleimani heeft daar wat precies mee te maken? Hij was commandant van de Quds Force, zijn werk is in het buitenland.
Dat gaan ze over 3 dagen, 4 uur en 2 minuten doen 8)7

Ze hoeven alleen maar te ontkennen. De timing is wel heel erg toevallig, en Iran zou zelf natuurlijk nooooooooit zoiets doen. En een zeker land heeft hun bij de complete bevolking geliefde generaal ( :') ) omgelegd net.

Soleimani heeft gewoon invloed gehad hoor. Die oefende druk uit op de regering samen met anderen. Ze vonden dat de overheid niet hard genoeg optrad tegen de demonstranten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haha er is toch helemaal niemand die de VS beschuldigt van het neerhalen van het vliegtuig. Zelfs Iran niet. Dus dat is een wat vreemde theorie.
Dat beweer ik ook niet, en dat hoeven ze ook niet. Kwestie van schijn van onschuld ophouden.

Maar het is wel in het belang, eigen burgers is een klein offer, en geen Amerikanen maakt het minder verdacht.

Een scenario direct verwerpen is pas vreemd.

Het zou mijn in ieder geval niets verbazen als over niet al te lange tijd met de vinger naar de VS gewezen wordt...
pi_190965188
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Het zou mij verbazen als jij een tweede taal kan en ook nog eens het nummer van Trudeau hebt. Ik weet dat je een hysterische angst voor vertrouwen in landen als Canada, de VS, en Nederland hebt, maar als je ook nog alle pers en je eigen oogballen gaat ontkennen zodat je kan blijven geloven in een land als Iran, ben je gewoon ziek in de kop.
Ik spreek 4 talen, jij?

Verder heb ik geen hysterische angst voor vertrouwen in Canada en Nederland, dat haal jij nu zelf uit je kont. Canada zegt zelf namelijk dat het waarschijnlijk om een tragisch ongeval gaat en dat is in lijn met wat ik in dit topic gepost heb.

Jij moet wat minder op de man spelen en gewoon bij de feiten blijven.
pi_190965252
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:55 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dat gaan ze over 3 dagen, 4 uur en 2 minuten doen 8)7

Ze hoeven alleen maar te ontkennen. De timing is wel heel erg toevallig, en Iran zou zelf natuurlijk nooooooooit zoiets doen. En een zeker land heeft hun bij de complete bevolking geliefde generaal ( :') ) omgelegd net.

Soleimani heeft gewoon invloed gehad hoor. Die oefende druk uit op de regering samen met anderen. Ze vonden dat de overheid niet hard genoeg optrad tegen de demonstranten.
[..]

Dat beweer ik ook niet, en dat hoeven ze ook niet. Kwestie van schijn van onschuld ophouden.

Maar het is wel in het belang, eigen burgers is een klein offer, en geen Amerikanen maakt het minder verdacht.

Een scenario direct verwerpen is pas vreemd.

Het zou mijn in ieder geval niets verbazen als over niet al te lange tijd met de vinger naar de VS gewezen wordt...
Wat? 8)7 8)7 8)7

Jij zegt dat ze het expres hebben gedaan, om de VS verdacht te maken. Hoe werkt dat dan? "Wij hebben het niet gedaan" == "de VS heeft het gedaan"??????? Toen de VS een vliegtuig uit de lucht schoot en 300 mensen doodden hebben ze het 8 jaar ontkend. Nu gaan ze valse beschuldigen accepteren of zo? Ik lees echt vreemdste gedachtenkronkels in dit topic.

quote:
6s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 14:32 schreef Faxie het volgende:

[..]

De VS verdacht maken. Komop, dat kon je zelf toch ook wel bedenken? Alsof Iran een fuck geeft om die burgers, dat bewezen ze met Soleimani wel. Iets met protesten en 1500 doden :')
pi_190965290
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

I am not a part of this system. Maannnnn.

Doe niet zo overgevoelig, of ga lekker in Rusland wonen. Ik verbaas mij erover dat algemeen geaccepteerde feiten niet worden overgenomen door landen terwijl het goedkoper is en betrouwbaarder en vriendelijker zou overkomen. Je kan ook na je excuus nog fuck you we geven je geen schadevergoeding zeggen, waardoor het nog weer extra goedkoop uit zou vallen.

Ik wil het je met alle plezier toelichten, maar dan in het juist topic. Ok?
pi_190965339
Het is jammer dat het over doden gaat, maar ergens zit er wel wat zwarte humor in dat die Iranezen 200 eigen burgers dood hebben vanwege incompetentie, omdat ze boos op 1 dode door de VS zijn. Hoe doe je zoiets zonder dat de regering valt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Glazenmaker op 10-01-2020 16:17:42 ]
pi_190965356
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:55 schreef Faxie het volgende:

[..]

Dat gaan ze over 3 dagen, 4 uur en 2 minuten doen 8)7

Ze hoeven alleen maar te ontkennen. De timing is wel heel erg toevallig, en Iran zou zelf natuurlijk nooooooooit zoiets doen. En een zeker land heeft hun bij de complete bevolking geliefde generaal ( :') ) omgelegd net.

Soleimani heeft gewoon invloed gehad hoor. Die oefende druk uit op de regering samen met anderen. Ze vonden dat de overheid niet hard genoeg optrad tegen de demonstranten.
[..]

Dat beweer ik ook niet, en dat hoeven ze ook niet. Kwestie van schijn van onschuld ophouden.

Maar het is wel in het belang, eigen burgers is een klein offer, en geen Amerikanen maakt het minder verdacht.

Een scenario direct verwerpen is pas vreemd.

Het zou mijn in ieder geval niets verbazen als over niet al te lange tijd met de vinger naar de VS gewezen wordt...
Ik kan je gedachtes totaal niet volgen. En ik ben nog nuchter ook.
pi_190965428
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik wil het je met alle plezier toelichten, maar dan in het juist topic. Ok?
Dit is een topic over een land dat bijna zeker zojuist een passagiersvliegtuig uit de lucht heeft geschoten toch?
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik spreek 4 talen, jij?

Verder heb ik geen hysterische angst voor vertrouwen in Canada en Nederland, dat haal jij nu zelf uit je kont. Canada zegt zelf namelijk dat het waarschijnlijk om een tragisch ongeval gaat en dat is in lijn met wat ik in dit topic gepost heb.

Jij moet wat minder op de man spelen en gewoon bij de feiten blijven.
Slachtoffertje toch. Uit je eerdere posts blijkt wat anders als het gaat om iig Nederland, maar goed. De mening van Canada is op dit moment dat ze een fout hebben gemaakt, maar het vliegtuig wel hebben neergeschoten. Ik ontken nergens dat dat mogelijk is. Bij het MH17 verhaal vraag ik mij ook echt af wat het nut van strafrecht is, omdat ik geloof dat niemand dat voor de lol had gedaan, maar ze dachten een militair vliegtuig neer te halen. Tot iemand anders bewijst, geloof ik dat ook in dit geval, omdat er zo weinig eigenbelang zit in het neerschieten van civiele luchtvaart. Wat we echter zien is dat dat scenario ook ontkent wordt door Iran, terwijl ze wel hard hun best doen om het bewijs daarvoor te vernietigen.
pi_190965522
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En helemaal niemand nam die claim serieus. Er waren Russen opgepakt, ze hadden Russische uniformen en ze er was ook massale sterfte onder jonge Russische militairen. Vice had nog een bijzondere docu gemaakt waarin ze langs de graven gingen. Jammer dat ze die gast niet meer hebben en alleen nog maar identiteitspolitieke freaks uitzenden.
Dat is wel zo.
Vraag me trouwens af aan wiens kant de god der Iraniërs staat.
Eerst het onder de voet lopen en nu weer dit uit de lucht schieten, dat zijn nou niet bepaald gunstige voortekens.
shift-knop defekt
  vrijdag 10 januari 2020 @ 17:17:42 #111
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_190966109
Ik vind het wel top dat Iran de VS heeft uitgenodigd mee uit te zoeken wat de oorzaak is van dat dit vliegtuig is neergehaald.
Het zal wel met een sisser aflopen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 10 januari 2020 @ 17:24:00 #112
408813 crew  trein2000
pi_190966182
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het wel top dat Iran de VS heeft uitgenodigd mee uit te zoeken wat de oorzaak is van dat dit vliegtuig is neergehaald.
Het zal wel met een sisser aflopen.
Internationale verplichting. Omdat de Boeing in Amerika is gemaakt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_190966436
Wordt een top onderzoek

quote:
Een journalist van Amerikaanse nieuwszender CBS is op de plek van de crash geweest. Zij zegt dat er maar heel weinig puin lag en dat mensen spullen weghalen. Volgens haar was er geen beveiliging en is er niets afgezet.
pi_190967823
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:40 schreef BeriBeri het volgende:
Wordt een top onderzoek
[..]

Schijnt dat Iran de crash sites met bulldozers heeft opgeruimd nog voor er onderzoek heeft kunnen plaatsvinden.

https://www.google.com/am(...)investigation-2020-1
  vrijdag 10 januari 2020 @ 19:28:14 #115
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_190967889
Ik denk dat het daar allemaal inderdaad niet zo goed georganiseerd is als hier, als er een ramp plaatsvindt....
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_190967961
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 19:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik denk dat het daar allemaal inderdaad niet zo goed georganiseerd is als hier, als er een ramp plaatsvindt....
Volgens de Nos zijn juist de amerikanen de kippen zonder kop en is iran de geoliede strak georganiseerde machine.

Wat wil Trump met Iran? 'Je merkt aan alles dat er geen strategie is'

Volgens Farmanfarmaian gaan zowel president Trump als minister van Buitenlandse Zaken Pompeo "amateuristisch" om met de situatie in Iran. "Ze hebben geen visie.
Dat contrasteert scherp met hoe de Iraniërs hebben gereageerd. Gecalculeerd, ervaren en strategisch."

> https://nos.nl/artikel/23(...)en-strategie-is.html

Letterlijk zijn het niet de woorden van Nos maar ik beschouw ze als de door Nos op het podium gezette buikspreekpop experts.
shift-knop defekt
pi_190967981
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:02 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat? 8)7 8)7 8)7

Jij zegt dat ze het expres hebben gedaan, om de VS verdacht te maken. Hoe werkt dat dan? "Wij hebben het niet gedaan" == "de VS heeft het gedaan"??????? Toen de VS een vliegtuig uit de lucht schoot en 300 mensen doodden hebben ze het 8 jaar ontkend. Nu gaan ze valse beschuldigen accepteren of zo? Ik lees echt vreemdste gedachtenkronkels in dit topic.
[..]

Dat zeg ik niet :') Verdraai m'n woorden niet.
pi_190968391
Bij CNN gingen ze zover dat ze Trump de schuld gaven van het neerhalen van het vliegtuig.
Want, zo redeneren zij, als Trump die terrorist niet gedood had, dan was er ging spanning geweest tussen VS en Iran. Door die spanning moest Iran afweer raketten neerzetten, die automagisch afgingen, dus geheel buiten de schuld van Iran 8)7

Valt me ook op hoe laconiek vrijwel alle media hiermee omgaan, zelfs Trump zegt vergoeielijkend dat Iran wrs een fout heeft gemaakt.
Niemand eist dat onafhankelijke teams onderzoek gaan doen, niemand heeft het over de slachtoffers en de repatrieëring van de lichamen (wat er van over is)
Niemand stelt een ultimatum of neemt maatregelen.

Door zo'n uitermate slappe houding worden de mulla's daar aangemoedigd nog meer rottigheid uit te halen en gaan geloven dat Allah het allemaal goed vindt
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_190968482
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 17:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het wel top dat Iran de VS heeft uitgenodigd mee uit te zoeken wat de oorzaak is van dat dit vliegtuig is neergehaald.
Het zal wel met een sisser aflopen.
Ik zou een :) willen plaatsen, als het niet zo triest zou zijn.
Hoe dom kun je zijn om in de propaganda van Iran te trappen.
De bewijzen zijn al weggebuldozerd en ze blijven ontkennen. De zwarte dozen worden niet afgegeven. En de linkse media vinden het allemaal goed: laten we Iran met fluwelen handschoenen aanpakken want anders komt er misschien oorlog.

De apeasement politiek van Chamberlain :'(
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:12:08 #120
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_190968573
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:02 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat? 8)7 8)7 8)7

Jij zegt dat ze het expres hebben gedaan, om de VS verdacht te maken. Hoe werkt dat dan? "Wij hebben het niet gedaan" == "de VS heeft het gedaan"??????? Toen de VS een vliegtuig uit de lucht schoot en 300 mensen doodden hebben ze het 8 jaar ontkend. Nu gaan ze valse beschuldigen accepteren of zo? Ik lees echt vreemdste gedachtenkronkels in dit topic.
[..]

De Amerikanen heb het helemaal niet 8 jaar ontkend. Een rechtszaak die aangespannen was door Iran is in 1996 afgerond. Waarbij de VS een schadevergoeding heeft betaald, maar weliswaar zonder verontschuldigingen en acceptatie van legale verantwoordelijkheid. De VS heeft vrijwel meteen toegegven, dat ze het vliegtuig hadden neergeschoten.
Horrible Cunt!
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:17:50 #121
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_190968643
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 20:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik zou een :) willen plaatsen, als het niet zo triest zou zijn.
Hoe dom kun je zijn om in de propaganda van Iran te trappen.
De bewijzen zijn al weggebuldozerd en ze blijven ontkennen. De zwarte dozen worden niet afgegeven. En de linkse media vinden het allemaal goed: laten we Iran met fluwelen handschoenen aanpakken want anders komt er misschien oorlog.

De apeasement politiek van Chamberlain :'(
Duizend bommen en granaten op Iran. Daar droom jij vast van.
Goh. Klinkt als het begin van een mooi rijmpje. Ook dat nog. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:20:09 #122
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_190968691
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 20:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Duizend bommen en granaten op Iran. Daar droom jij vast van.
Goh. Klinkt als het begin van een mooi rijmpje. Ook dat nog. :')
Kan je ook nog wat inhoudelijks posten ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_190968711
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En helemaal niemand nam die claim serieus. Er waren Russen opgepakt, ze hadden Russische uniformen en ze er was ook massale sterfte onder jonge Russische militairen. Vice had nog een bijzondere docu gemaakt waarin ze langs de graven gingen. Jammer dat ze die gast niet meer hebben en alleen nog maar identiteitspolitieke freaks uitzenden.
Het gaat er nite om of mensen in het buitenlandhet serieus nemen.... Zo heeft noord-korea ook nog echt democratische verkiezingen....
In sommige landen is status en eer van levensbelang. Fouten maken is als de marteldood en voor het eeuwig in vuur branden.
Fouten toegeven gebeurt dan ook niet. Standaard zeggen zulke leiders dat er geen bewijs is, maar er is geen enkel bewijs wat zegt dat hun fouten hebben gemaakt wat zij zullen accepteren.

De VS daarintegen heeft gewoon in 1988 gezeg dat ze per ongeluk een iranees passagiersvliegtuig hebben neergehaald, of zeggen openlijk dat ze hebben gemarteld in iraakse gevangenissen, etc.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:21:02 #124
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_190968713
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 19:59 schreef Oud_student het volgende:
Bij CNN gingen ze zover dat ze Trump de schuld gaven van het neerhalen van het vliegtuig.
Want, zo redeneren zij, als Trump die terrorist niet gedood had, dan was er ging spanning geweest tussen VS en Iran. Door die spanning moest Iran afweer raketten neerzetten, die automagisch afgingen, dus geheel buiten de schuld van Iran 8)7

Valt me ook op hoe laconiek vrijwel alle media hiermee omgaan, zelfs Trump zegt vergoeielijkend dat Iran wrs een fout heeft gemaakt.
Niemand eist dat onafhankelijke teams onderzoek gaan doen, niemand heeft het over de slachtoffers en de repatrieëring van de lichamen (wat er van over is)
Niemand stelt een ultimatum of neemt maatregelen.

Door zo'n uitermate slappe houding worden de mulla's daar aangemoedigd nog meer rottigheid uit te halen en gaan geloven dat Allah het allemaal goed vindt
ORANGE MAN BAD HMPFHGHMHGHHMNN
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_190968753
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 19:59 schreef Oud_student het volgende:
Bij CNN gingen ze zover dat ze Trump de schuld gaven van het neerhalen van het vliegtuig.
Want, zo redeneren zij, als Trump die terrorist niet gedood had, dan was er ging spanning geweest tussen VS en Iran. Door die spanning moest Iran afweer raketten neerzetten, die automagisch afgingen, dus geheel buiten de schuld van Iran 8)7

Valt me ook op hoe laconiek vrijwel alle media hiermee omgaan, zelfs Trump zegt vergoeielijkend dat Iran wrs een fout heeft gemaakt.
Niemand eist dat onafhankelijke teams onderzoek gaan doen, niemand heeft het over de slachtoffers en de repatrieëring van de lichamen (wat er van over is)
Niemand stelt een ultimatum of neemt maatregelen.

Door zo'n uitermate slappe houding worden de mulla's daar aangemoedigd nog meer rottigheid uit te halen en gaan geloven dat Allah het allemaal goed vindt
CNN kan ik totaal niet meer serieus nemen sinds project Veritas. Die pakken echt elke kans om Trump negatief neer te zetten.
Land of the free. Home of the brave.
pi_190968783
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 19:59 schreef Oud_student het volgende:
Bij CNN gingen ze zover dat ze Trump de schuld gaven van het neerhalen van het vliegtuig.
Want, zo redeneren zij, als Trump die terrorist niet gedood had, dan was er ging spanning geweest tussen VS en Iran. Door die spanning moest Iran afweer raketten neerzetten, die automagisch afgingen, dus geheel buiten de schuld van Iran 8)7

Valt me ook op hoe laconiek vrijwel alle media hiermee omgaan, zelfs Trump zegt vergoeielijkend dat Iran wrs een fout heeft gemaakt.
Niemand eist dat onafhankelijke teams onderzoek gaan doen, niemand heeft het over de slachtoffers en de repatrieëring van de lichamen (wat er van over is)
Niemand stelt een ultimatum of neemt maatregelen.

Door zo'n uitermate slappe houding worden de mulla's daar aangemoedigd nog meer rottigheid uit te halen en gaan geloven dat Allah het allemaal goed vindt
dat jij het niet hoort wil niet zeggen dat het nite gezegd of gedaan wordt.
Uiteraard zullen de lichamen worden thuisgebracht, jij hoort het alleen niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:26:52 #127
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_190968828
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 20:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kan je ook nog wat inhoudelijks posten ?
Keek je in de spiegel?

Ik heb hier de afgelopen keren heel wat inhoudelijk gereageerd, lees maar terug.
Het staat meestal wel haaks op jouw mening, denk ik... Maar dat mag.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_190968959
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Het is jammer dat het over doden gaat, maar ergens zit er wel wat zwarte humor in dat die Iranezen 200 eigen burgers dood hebben vanwege incompetentie, omdat ze boos op 1 dode door de VS zijn. Hoe doe je zoiets zonder dat de regering valt?
Volgens mij zijn er wel zes-zeven Iranezen en/of Irakezen omgekomen die die de beide auto's zaten door die drone-aanval.
pi_190969037
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 20:04 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik zou een :) willen plaatsen, als het niet zo triest zou zijn.
Hoe dom kun je zijn om in de propaganda van Iran te trappen.
De bewijzen zijn al weggebuldozerd en ze blijven ontkennen. De zwarte dozen worden niet afgegeven. En de linkse media vinden het allemaal goed: laten we Iran met fluwelen handschoenen aanpakken want anders komt er misschien oorlog.

De apeasement politiek van Chamberlain :'(
Ik denk dat Chamberlain in München oktober 1938 op zich weinig verkeerd gedaan heeft. Op dat moment vond ik de eisen van de Duitsers nog legitiem.
Pas een maand later kwam de Kristallnacht.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:42:51 #130
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_190969074
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:00 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom zijn hier überhaupt nog mensen die doen alsof de schuldvraag onduidelijk is? Je hoeft maar te kijken naar het gedrag van Iran. Iedereen moet wegblijven tot de hele crashsite is leeg geraapt en omgewoeld en dan mag je komen. Al die filmpjes en foto's van raketonderdelen zijn bullshit hoor, vertrouw ons maar. Ik snap niet waarom landen als Rusland en Iran niet gewoon kunnen zeggen: we hebben een fout gemaakt in een oorlogssituatie. Jullie krijgen je familie er niet mee terug, maar we bieden onze excuses aan en zullen ons inspannen dit in de toekomst te voorkomen, het liefst met vrede. In plaats daarvan geven ze honderden miljoenen aan desinformatie en diplomatieke problemen uit.
Heel simpel, regimes kunnen zich niet veroorloven ergens "fout" te zijn.
Je kunt en er zijn hier boekplanken mee gevuld.

"Inwoners" zouden wel's op het idee kunnen komen te twijfelen aan hun leiders.
Datzelfde ontkennende gedrag zie je telkens weer bij regeringen (en religies) die door onderdrukking en misleiding aan de macht zijn (ge/komen). Basaal de nieuwe kleren van de naakte keizer.

Overigens wil ik wel een lans breken voor "desinformatie". Het is ook een way of life.
Wanneer de "waarheid" (wat dat voor wie ook moge zijn) aan het licht komt, zal het buskruit doen ontvlammen. Veel naties zijn leefbaar omdat er gesjoemeld, gemarchandeerd en gechanteerd word. Beter in nationalisme samen strijden tegen een vijand buiten dan onderling bloedvergieten op straat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:47:23 #131
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_190969154
quote:
18s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 20:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Heel simpel, regimes kunnen zich niet veroorloven ergens "fout" te zijn.
Je kunt en er zijn hier boekplanken mee gevuld.

"Inwoners" zouden wel's op het idee kunnen komen te twijfelen aan hun leiders.
Datzelfde ontkennende gedrag zie je telkens weer bij regeringen (en religies) die door onderdrukking en misleiding aan de macht zijn (ge/komen). Basaal de nieuwe kleren van de naakte keizer.

Overigens wil ik wel een lans breken voor "desinformatie". Het is ook een way of life.
Wanneer de "waarheid" (wat dat voor wie ook moge zijn) aan het licht komt, zal het buskruit doen ontvlammen. Veel naties zijn leefbaar omdat er gesjoemeld, gemarchandeerd en gechanteerd word. Beter in nationalisme samen strijden tegen een vijand buiten dan onderling bloedvergieten op straat.
Ik denk dat je het hier wel aardig verklaart ja. ;)
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:48:09 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_190969166
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 16:08 schreef Glazenmaker het volgende:
Het is jammer dat het over doden gaat, maar ergens zit er wel wat zwarte humor in dat die Iranezen 200 eigen burgers dood hebben vanwege incompetentie, omdat ze boos op 1 dode door de VS zijn. Hoe doe je zoiets zonder dat de regering valt?
Door een pauperland te zijn.

Met een mooie historie en cultuur en vast een boel aardige mensen, maar met een stel idioten aan de macht.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:55:26 #133
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_190969276
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Door een pauperland te zijn.

Met een mooie historie en cultuur en vast een boel aardige mensen, maar met een stel idioten aan de macht.
In alle eerlijkheid... De VS is een ontwikkeld land, maar aan het roer net zo’n malloot. :'( Hij is vast wel omringd door verstandigere mensen. Hopelijk volgt hij vooral hun advies op, ipv z’n eigen koers te varen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 10 januari 2020 @ 20:58:07 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_190969312
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 20:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid... De VS is een ontwikkeld land, maar aan het roer net zo’n malloot. :'( Hij is vast wel omringd door verstandigere mensen. Hopelijk volgt hij vooral hun advies op, ipv z’n eigen koers te varen.
Trump is niet al te snugger nee, maar de VS is geen dictatuur natuurlijk. Checks and balances, iets dat in het Midden-Oosten totaal ontbreekt.
pi_190970133
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 20:12 schreef tong_poh het volgende:

[..]

De Amerikanen heb het helemaal niet 8 jaar ontkend. Een rechtszaak die aangespannen was door Iran is in 1996 afgerond. Waarbij de VS een schadevergoeding heeft betaald, maar weliswaar zonder verontschuldigingen en acceptatie van legale verantwoordelijkheid. De VS heeft vrijwel meteen toegegven, dat ze het vliegtuig hadden neergeschoten.
Check, heb je gelijk in. Ze hebben het niet ontkend.
pi_190973178
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 07:11 schreef TLC het volgende: Twee keer crasht een vliegtuig door een raket, en twee keer zit er een Russisch luchtje aan. Wat n toeval he :')
Donder maar op naar BNW.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_190973350
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 00:04 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Donder maar op naar BNW.
Realisme is a bitch huh
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_190973429
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 00:17 schreef TLC het volgende:

[..]

Realisme is a bitch huh
Complotgeneuzel is geen realisme.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_190973531
quote:
Ook volgens Bellingcat lijkt de Boeing 737 boven Iran geraakt door een raket

Een ding kan onderzoekscollectief Bellingcat al met zekerheid zeggen: de video van de mogelijke raketinslag op een passagiersvliegtuig in Iran, is inderdaad gemaakt in de buurt van de crash. "Het lijkt er steeds meer op dat het filmpje echt is", zegt onderzoeker Pieter van Huis.

Precieze locatie video
Voor de online onderzoeksgroep Bellingcat is het nog te vroeg om een conclusie over de vliegramp te trekken. Maar de website heeft dus al wel de precieze locatie van het filmpje vastgesteld. Namelijk een woonwijk in Parand, iets ten zuidwesten van de Imam Khomeini International Airport in Teheran.

Een groep van vijf Bellingcat-onderzoekers heeft de video grondig geanalyseerd. Door het matchen van gebouwen in de video met satellietbeelden, het controleren van lichtval, en het gebruik van de stelling van Pythagoras werd bepaald waar de filmer stond en hoe ver dat van de explosie af was.

De online vluchtgegevens van de Boeing 737-800, die in Teheran opsteeg en op weg was naar Oekraïne, kwamen volgens de onderzoekers ook overeen. "Het tijdstip van filmen konden we niet verifiëren, want er is 's nachts geen schaduw", zegt Van Huis in podcast De Dag. "Maar het is wel duidelijk dat de video daar is opgenomen."

Bewijs stapelt op
Het originele filmpje heeft Bellingcat niet in handen. In theorie is het mogelijk dat de video later digitaal bewerkt is, maar dat is volgens de Nederlander zeer onwaarschijnlijk. Het bewijs stapelt zich volgens hem eerder op in de richting dat het toestel is neergehaald met een of twee raketten. "Als je alle bronnen en berichtgeving naast elkaar legt, dan lijkt dat te kloppen."

"Ik denk dat er nog wel meer bewijs zal komen", vervolgt de onderzoeker. "We zijn nu online op zoek naar getuigen." Alle bruikbare informatie speelt het onderzoekscollectief door aan het Oekraïense onderzoeksteam.

Bellingcat heeft een gedegen reputatie vanwege zijn bijdrage aan het MH17-onderzoek. Het weblog kwam met diverse onthullingen die daarna door het officiële onderzoeksteam werden bevestigd. Afgelopen dinsdag kreeg het de Machiavelliprijs voor zijn vernieuwende onderzoeksjournalistiek.
https://nos.nl/artikel/23(...)-door-een-raket.html
Bellingcat _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_190973695
In 2016 nam Jeb Bush (zoon van sr en broer van jr) deel aan de republikeinse presidentskandidaats verkiezingen. Ik vraag me af of we nu in oorlog zouden zijn met iran als jeb de verkiezingen had gewonnen.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 05:15:59 #141
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_190974775
AP twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 04:58:26 BREAKING: Iran state TV, citing military, says country 'unintentionally' shot down Ukrainian jetliner because of human error. https://t.co/hifvaFeEDJ reageer retweet
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_190974842
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 00:36 schreef Cubs het volgende:
In 2016 nam Jeb Bush (zoon van sr en broer van jr) deel aan de republikeinse presidentskandidaats verkiezingen. Ik vraag me af of we nu in oorlog zouden zijn met iran als jeb de verkiezingen had gewonnen.
100%. De Bush familie zit diep in de military industrial complex en het kliekje. Gelukkig hebben we Trump die onafhankelijk is en geen oorlogen wil.
Land of the free. Home of the brave.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 06:02:00 #143
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190974904
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 05:15 schreef dellipder het volgende:
AP twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 04:58:26 BREAKING: Iran state TV, citing military, says country 'unintentionally' shot down Ukrainian jetliner because of human error. https://t.co/hifvaFeEDJ reageer retweet
Tja -O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190975134
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 05:44 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

100%. De Bush familie zit diep in de military industrial complex en het kliekje. Gelukkig hebben we Trump die onafhankelijk is en geen oorlogen wil.
Dement aan het worden?
pi_190975138
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 07:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dement aan het worden?
Duik eens even in de geschiedenis van de Bush familie zou ik zeggen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_190975140
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 06:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tja -O-
Weinig keuze. Slachtoffers overwegend Iraniër. Blijven ontkennen geeft dan intern gezeik.
pi_190975147
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 07:35 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Duik eens even in de geschiedenis van de Bush familie zou ik zeggen.
Ik heb het over dat je lijkt te zijn vergeten dat de Iran saga dit jaar begon met een oorlogsdaad van Trump.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 januari 2020 @ 07:39:26 #148
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190975157
JZarif twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 05:05:56 A sad day. Preliminary conclusions of internal investigation by Armed Forces: Human error at time of crisis caused by US adventurism led to disasterOur profound regrets, apologies and condolences to our people, to the families of all victims, and to other affected nations.💔 reageer retweet
Maar het is wel Trump zn schuld.
pi_190975174
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 07:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb het over dat je lijkt te zijn vergeten dat de Iran saga dit jaar begon met een oorlogsdaad van Trump.
Oorlogsdaad? Hij schakelde een terrorist uit zonder het verder te laten escaleren. Een betere president kunnen we ons niet wensen. Een Bush, Obama of Hillary was allang binnengevallen om de military industrial complex te pleasen. Trump is de meest vreedzame president sinds jaren. Obama heeft honderdduizenden onschuldige mensen vermoord maar kreeg nobelprijs voor de vrede. Lachwekkend.
Land of the free. Home of the brave.
pi_190975178
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 05:44 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

100%. De Bush familie zit diep in de military industrial complex en het kliekje. Gelukkig hebben we Trump die onafhankelijk is en geen oorlogen wil.
:') :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')