Zou Bellingcat al instructies hebben gekregen over wie te beschuldigen?quote:
Beetje vreemd om dan een vliegtuig met overwegend Iraniërs neer te knallen. Zelfs al die "Canadezen" hadden vrijwel allemaal ook een Iraans paspoort. Ik zou dan eerder inzetten op een triggerhappy soldaat die op 'high-alert' stond voor een eventuele Amerikaanse vergeldingsactie. Die zo snel geen vluchtplan zag voor een commerciële vlucht om die tijd (het toestel had een uur vertraging) en op het rode knopje drukte.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:00 schreef Gia het volgende:
Per ongeluk? Echt niet. Dit is naar mijn mening een opzettelijke vergeldingsactie.
Daar zou je dat deel van de raket toch niet verwachten aangezien die raket het vliegtuig naderde in tegengestelde richting (clip post 5).quote:
It hurt itself in its confusion!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:00 schreef Gia het volgende:
Per ongeluk? Echt niet. Dit is naar mijn mening een opzettelijke vergeldingsactie.
Onzin. Het waren de Russenquote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:06 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Beetje vreemd om dan een vliegtuig met overwegend Iraniërs neer te knallen. Zelfs al die "Canadezen" hadden vrijwel allemaal ook een Iraans paspoort. Ik zou dan eerder inzetten op een triggerhappy soldaat die op 'high-alert' stond voor een eventuele Amerikaanse vergeldingsactie. Die zo snel geen vluchtplan zag voor een commerciële vlucht om die tijd (het toestel had een uur vertraging) en op het rode knopje drukte.
Het zijn altijd de Russen.quote:
Dat slaat natuurlijk nergens op. Ten eerste is het niet in het belang van Iran om een commerciële vlucht die net van een eigen binnenlandse luchthaven is vertrokken neer te schieten. Ten tweede zaten er een hoop Iraanse staatsburgers in het toestel. En ten 3e zaten er geen Amerikanen in het toestel. Hoe is het dan een vergeldingsactie tegen de VS?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:00 schreef Gia het volgende:
Tante van mijn vriendin was er vorig jaar en voor ons staat het op de planning voor of 2020 of 2021.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zijn altijd de Russen.
Maar goed, niemand hier die ook maar serieus zou overwegen een maandje in Iran rond te trekken.
Jullie liever dan ik.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Tante van mijn vriendin was er vorig jaar en voor ons staat het op de planning voor of 2020 of 2021.
Eerlijk gezegd wel naar gekeken maar toch voor Costa Rica gekozen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zijn altijd de Russen.
Maar goed, niemand hier die ook maar serieus zou overwegen een maandje in Iran rond te trekken.
Dat verhaal staat in post #4quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)eergehaald~a02a36dc/
Dit was ook wel interessant om te lezen. Ik kende dit verhaal niet. Wat verandert er toch weinig in de wereld.
Lijkt mij zeker nu wel zo verstandig.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd wel naar gekeken maar toch voor Costa Rica gekozen.
Watquote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lijkt mij zeker nu wel zo verstandig.
Het schijnt prachtig te zijn, maar daar geniet je toch net wat minder van als een extremistische moslim jouw hoofd en romp een meter uit elkaar wil leggen.
Valt in Iran reuze mee hoor. Zolang je er niet met een Amerikaanse flag in je armen rondloopt is het er niet echt onveiliger dan in bijvoorbeeld Dubai. Al zou ik er met de huidige gebeurtenissen wel even wegblijven als westerlingquote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
Het schijnt prachtig te zijn, maar daar geniet je toch net wat minder van als een extremistische moslim jouw hoofd en romp een meter uit elkaar wil leggen.
Ja, is eigenlijk niks nieuws dit. Gebeurt relatief echt best wel vaak.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:30 schreef VoMy het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)eergehaald~a02a36dc/
Dit was ook wel interessant om te lezen. Ik kende dit verhaal niet. Wat verandert er toch weinig in de wereld.
De VS verdacht maken. Komop, dat kon je zelf toch ook wel bedenken? Alsof Iran een fuck geeft om die burgers, dat bewezen ze met Soleimani wel. Iets met protesten en 1500 dodenquote:Op vrijdag 10 januari 2020 13:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Ten eerste is het niet in het belang van Iran om een commerciële vlucht die net van een eigen binnenlandse luchthaven is vertrokken neer te schieten. Ten tweede zaten er een hoop Iraanse staatsburgers in het toestel. En ten 3e zaten er geen Amerikanen in het toestel. Hoe is het dan een vergeldingsactie tegen de VS?
Okay, wanneer gaan ze de VS beschuldigen dan? De hele wereld heeft momenteel zijn schijnwerpers op Iran gericht. De VS heeft nog satellietbeelden als Khamanei een scheet laat, laat staan dat ze een vliegtuig uit de lucht schieten.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:32 schreef Faxie het volgende:
[..]
De VS verdacht maken. Komop, dat kon je zelf toch ook wel bedenken?
En Soleimani heeft daar wat precies mee te maken? Hij was commandant van de Quds Force, zijn werk is in het buitenland.quote:Alsof Iran een fuck geeft om die burgers, dat bewezen ze met Soleimani wel. Iets met protesten en 1500 doden
Haha er is toch helemaal niemand die de VS beschuldigt van het neerhalen van het vliegtuig. Zelfs Iran niet. Dus dat is een wat vreemde theorie.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:32 schreef Faxie het volgende:
[..]
De VS verdacht maken. Komop, dat kon je zelf toch ook wel bedenken? Alsof Iran een fuck geeft om die burgers, dat bewezen ze met Soleimani wel. Iets met protesten en 1500 doden
En waar zou je als toerist bang voor moeten zijn dan? Welke groep extremistische moslims in Iran gaat je hoofd en romp scheiden?quote:
Ik heb het over nu.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 14:29 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Valt in Iran reuze mee hoor. Zolang je er niet met een Amerikaanse flag in je armen rondloopt is het er niet echt onveiliger dan in bijvoorbeeld Dubai. Al zou ik er met de huidige gebeurtenissen wel even wegblijven als westerling
Maar tot een half jaartje geleden, neuh, prima land voor een vakantie mits je even de lokale normen en waarden in je achterhoofd knoopt zoals voor alle andere islamitische landen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |