Wat kleine aanpassingen, hardere straffen en dan gewoon handhaven is de enige echte oplossing wat mij betret.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Doorgaan in de huidige situatie dan maar? Want het probleem blijft toch wel bestaan.
quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ook dan niet, dat is een Europese afspraak.
Oh nou ideaal toch voor Red_85, wat loopt ie dan te miepen?quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Cat.1 mag niet verboden worden. Mag ook het hele jaar worden verkocht.
Harder straffen is sowieso een oplossing maar als het nu in de praktijk al haast onmogelijk blijkt om te handhaven dan gaan hogere straffen vrij weinig opleveren.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat kleine aanpassingen, hardere straffen en dan gewoon handhaven is de enige echte oplossing wat mij betret.
Oh met minder legaal vuurwerk kunnen ze opeens wel een 14 jarig kutkindje betrappen, vinden en oppakken? Met minder legaal vuurwerk durven ze wel bij een tokkiefamilie naar binnen om vuurwerk af te pakken? Met minder legaal vuurwerk hebben ze opeens geen last meer van groepen van 70 man die hulpverleners aanvallen met cobra's? Met minder legaal vuurwerk gaan ze opeens wel daadwerkelijk controleren bij de grenzen? etc. etc.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Maar de verkoop is dan wel verdwenen. Dat er dan nog wat illegale handel is, hou je altijd. Maar dat is peanuts vergeleken met de totale markt die er nu is. Veel minder mensen die dan dus vuurwerk afsteken. Als je het over handhaven wil hebben is het dan een stuk makkelijker.
De waarheid is dat het aanpakken van vuurwerk geen prioriteit heeft voor de politie. Waarom zou je voor de jaarwisseling achter elke knal aan gaan rijden? Illegaal spul is wellicht nog de moeite waard, maar voor materiaal dat je gewoon in de winkel koopt ga je niet uitrukken. Temeer omdat we met z'n allen hebben geaccepteerd dat vuurwerk er nou eenmaal bij hoort gedurende de laatste dagen van het jaar. Er geldt weliswaar een afsteekverbod voor de 31e, maar dat is niet meer dan een wassen neus.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Welke chaos vóór de jaarwisseling doel je dan precies op? En waarom kan er dan al niet gehandhaafd worden?
Leuk idee, maar dat verbod komt er toch wel.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat kleine aanpassingen, hardere straffen en dan gewoon handhaven is de enige echte oplossing wat mij betret.
Ik pak mijn glazen bol er even bij voor een definitief antwoord.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Oh met minder legaal vuurwerk kunnen ze opeens wel een 14 jarig kutkindje betrappen, vinden en oppakken? Met minder legaal vuurwerk durven ze wel bij een tokkiefamilie naar binnen om vuurwerk af te pakken? Met minder legaal vuurwerk hebben ze opeens geen last meer van groepen van 70 man die hulpverleners aanvallen met cobra's? Met minder legaal vuurwerk gaan ze opeens wel daadwerkelijk controleren bij de grenzen? etc. etc.
Ik zie echt nergens iets in de eerste alinea staan dat tot de conclusie in de tweede alinea zou moeten leiden.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De waarheid is dat het aanpakken van vuurwerk geen prioriteit heeft voor de politie. Waarom zou je voor de jaarwisseling achter elke knal aan gaan rijden? Illegaal spul is wellicht nog de moeite waard, maar voor materiaal dat je gewoon in de winkel koopt ga je niet uitrukken. Temeer omdat we met z'n allen hebben geaccepteerd dat vuurwerk er nou eenmaal bij hoort gedurende de laatste dagen van het jaar. Er geldt weliswaar een afsteekverbod voor de 31e, maar dat is niet meer dan een wassen neus.
Als er een verbod komt, verandert dat de zaak. Dan is het wel de moeite waard om achter knallen aan te jagen.
omdat jij dat wil?quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leuk idee, maar dat verbod komt er toch wel.
Nee, omdat de politiek dat wil.quote:
Nee, dat logisch verband is er dus juist niet, want consumentenvuurwerk afsteken is al verboden (behalve tussen 31-12, 18.00 en 01-01 02.00 voor legaal vuurwerk) en dan kan er ook al niet gehandhaafd worden, ook niet als legaal vuurwerk nog niet en niet meer in de winkels ligt. Dan is er geen enkele reden om aan te nemen dat dat opeens op magische wijze wel gaat lukken als je iets gaat verbieden dat op die tijden helemaal niet beschikbaar is.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ik pak mijn glazen bol er even bij voor een definitief antwoord.
Maar als je het eerst logisch beredeneerd kan je verwachten dat die zaken inderdaad makkelijker worden als consumentenvuurwerk verboden is.
Nee, als je logisch beredeneert zal je juist zien dat het niks zal veranderen in die gevallen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Maar als je het eerst logisch beredeneerd kan je verwachten dat die zaken inderdaad makkelijker worden als consumentenvuurwerk verboden is.
Ho ho ho, we hebben een xtc verbod en dat zie je nergens meer in Nederland..quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:52 schreef Kyran het volgende:
Het is totaal bullshit dat een vuurwerkverbod voor betere handhaving gaat zorgen.
Elke hoek van het land chaos.. overdrijven is ook een vak hoor. Op een paar plekken is het inderdaad raak, maar die komen dan ook goed in het nieuws. Natuurlijk moet dat door de verbodsjammeraars geëxtrapoleerd worden over de rest van het land.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zijn aannames van jouw kant. Ik stel mij zo voor dat raddraaiers eenvoudiger zijn te monitoren als er niet in elke hoek van ons land de chaos regeert.
Maar we gaan het meemaken, want dat verbod komt er vroeg of laat toch wel.
Hoezo? Ik steek al jaren niets meer af.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
[..]
Oh nou ideaal toch voor Red_85, wat loopt ie dan te miepen?
Leuk he die tegenstanders die zo goed ingelezen zijn. Wat nog leuker is, is dat veel F1 vuurwerk zonder de rotjes en pijlen lijkt op het legale consumentenvuurwerk uit de jaren 90. Dat waren ook hoofdzakelijk fonteintjes grondbloemen enzovoort. Toen zag je ook precies in elke straat wie naar Belgie geweest was aan de cakeboxen en rollen te zien. Maar wat was het toen makkelijk om te handhaven er werdt niks van dat alles afgestoken(of toch wel). Maar goed de meeste hier denken dat het nog steeds om sterretjes en confettipoopers gaat wat er toen in een kinderpakket zat.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ook dan niet, dat is een Europese afspraak.
Dit.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Oh met minder legaal vuurwerk kunnen ze opeens wel een 14 jarig kutkindje betrappen, vinden en oppakken? Met minder legaal vuurwerk durven ze wel bij een tokkiefamilie naar binnen om vuurwerk af te pakken? Met minder legaal vuurwerk hebben ze opeens geen last meer van groepen van 70 man die hulpverleners aanvallen met cobra's? Met minder legaal vuurwerk gaan ze opeens wel daadwerkelijk controleren bij de grenzen? etc. etc.
TopHet ligt allemaal aan legaal vuurwerk dat ze niet kunnen handhaven.
En met een verbod komt het wel hoger op hun prioriteitenlijst?quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
De waarheid is dat het aanpakken van vuurwerk geen prioriteit heeft voor de politie.
Die teringklappen onderscheiden zich nu al van het normale. En die 14 jarige kutventjes of die 70 raddraaiers met cobra's kun je ook zonder het legale spul gewoon oppakken.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
We gaan het zien. Dat verbod komt er namelijk toch wel.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En met een verbod komt het wel hoger op hun prioriteitenlijst?
Als dat al zo gaat worden, hebben ze dan alsnog wel genoeg mensen om dat te handhaven?
Goede maatregel mensen, echt, super
En alle redenen om dat verbod in te stellen, blijven ook.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We gaan het zien. Dat verbod komt er namelijk toch wel.
dat is helemaal niet zo de politiek is er helemaal nog niet uit en al het vuurwerk verbieden is ook de politiek niet voorquote:Op woensdag 8 januari 2020 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, omdat de politiek dat wil.
Mij is het eerlijk gezegd om het even.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |