Meisje toch ....quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:50 schreef Claudia_x het volgende:
M’n dochter zei vanavond: “Ik wil niet dat oma doodgaat.” Ik wil het ook niet. Ik wil onder een deken kruipen en doen alsof er niks gebeurt zodat er niks gebeurt. Ik kan wat komen gaat niet verkroppen: de laatste woorden uitspreken, tekst voor de rouwkaart bedenken, muziek uitzoeken, eindeloos handen schudden, een huis leegruimen. Ik ben niet goed in afscheid nemen. Kon ik morgen maar gewoon naar m’n werk gaan en doen alsof er niks is gebeurd, zoals ik de laatste elf jaar al doe met het overlijden van mijn vader. Het zal wel geen gezonde manier van rouwen zijn, maar ik hoef ook niet zo nodig gezond te rouwen. Doen alsof ze er nog zijn, alsof we dat gezin van dertig jaar geleden nog zijn, bevalt me prima.
Ff iets anders, maar die plotse embolieën, al laten uitzoeken of het erfelijk is? Misschien kan je dan maatregelen nemen voor je kinderen?quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:50 schreef Claudia_x het volgende:
M’n dochter zei vanavond: “Ik wil niet dat oma doodgaat.” Ik wil het ook niet. Ik wil onder een deken kruipen en doen alsof er niks gebeurt zodat er niks gebeurt. Ik kan wat komen gaat niet verkroppen: de laatste woorden uitspreken, tekst voor de rouwkaart bedenken, muziek uitzoeken, eindeloos handen schudden, een huis leegruimen. Ik ben niet goed in afscheid nemen. Kon ik morgen maar gewoon naar m’n werk gaan en doen alsof er niks is gebeurd, zoals ik de laatste elf jaar al doe met het overlijden van mijn vader. Het zal wel geen gezonde manier van rouwen zijn, maar ik hoef ook niet zo nodig gezond te rouwen. Doen alsof ze er nog zijn, alsof we dat gezin van dertig jaar geleden nog zijn, bevalt me prima.
Maligniteiten zijn sterk risicoverhogemd voor thrombo-embolieën. De oorzaak ligt hoogstwaarschijnlijk daar.quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ff iets anders, maar die plotse embolieën, al laten uitzoeken of het erfelijk is? Misschien kan je dan maatregelen nemen voor je kinderen?
Hoeft niet meteen uiteraard, de huidige situatie vereist meer aandacht, maar voor later?
Sterkte komende tijd!
Hoofdverdachte was tumor bij eierstokken. Als er zo plotseling embolien zijn wordt standaard eerst naar een kwaadaardige oorzaak gezocht.quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ff iets anders, maar die plotse embolieën, al laten uitzoeken of het erfelijk is?
Ah duidelijk.quote:Op woensdag 8 januari 2020 08:32 schreef Claudia_x het volgende:
Er heeft al erfelijkheidsonderzoek bij mij plaatsgevonden indertijd. Daar is niks uitgekomen.
Ja, zo werkt dat.quote:Op woensdag 8 januari 2020 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het meedenken trouwens heel fijn. Mijn gedachten gaan ook van veel verdriet naar fijne herinneringen naar praktische zaken.
alles op zn tijd, concentreer je op wat er nu gebeurt, is mijn advies. de rest wijst zichzelf wel als het zover is.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 22:50 schreef Claudia_x het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |