En zelfs voor mijn zoon! Die zou bijv. verhoogd risico op prostaatkanker kunnen hebben in geval van erfelijke aanleg.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:29 schreef Leandra het volgende:
Wat een fijn nieuws Claudia! Niet alleen voor jou persoonlijk, maar ook voor je dochter naar ik aanneem
Wat fijn!quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb net de uitslag gehad van het onderzoek naar mijn DNA. Goed nieuws: er is geen erfelijke factor gevonden voor borst- of eierstokkanker. Grote opluchting. Het meest waarschijnlijke scenario is dat mijn moeder eierstokkanker heeft gekregen door een diversiteit aan factoren. Het advies is wel dat mijn broertje ook DNA-onderzoek laat doen.
En dat idd. Mijn moeder heeft ook het borstweefsel van haar aan borstkanker overleden moeder laten onderzoeken. Daaruit kwam hetzelfde als bij Claudia. Was ook voor mij een geruststelling aangezien ik last heb van mastopathie. Anders zou ik serieus overwegen om m'n borsten preventief te laten verwijderen.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:55 schreef Leandra het volgende:
Oh, wat super dat het ook voor je zoon betekent dat hij via jou geen erfelijke aanleg heeft.
Geweldig nieuws!
Ik ben halverwege daarmee (wel maar de helft preventief) en moet zeggen dat het, sinds ik de keus gemaakt heb, helemaal niet meer echt 'een ding' is. Wel qua litteken, wondpijn, last van operatie etc, maar mijn cognitieve dissonantie maakt dat ik verander en met de dag meer voordelen zie van geen borsten hebben.quote:Op woensdag 10 juli 2024 12:13 schreef -Spring het volgende:
[..]
En dat idd. Mijn moeder heeft ook het borstweefsel van haar aan borstkanker overleden moeder laten onderzoeken. Daaruit kwam hetzelfde als bij Claudia. Was ook voor mij een geruststelling aangezien ik last heb van mastopathie. Anders zou ik serieus overwegen om m'n borsten preventief te laten verwijderen.
Fijn dat dát gedeelte iig niet ook nog eens voor extra ellende zorgt.quote:Op woensdag 10 juli 2024 12:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ben halverwege daarmee (wel maar de helft preventief) en moet zeggen dat het, sinds ik de keus gemaakt heb, helemaal niet meer echt 'een ding' is. Wel qua litteken, wondpijn, last van operatie etc, maar mijn cognitieve dissonantie maakt dat ik verander en met de dag meer voordelen zie van geen borsten hebben.
Heerlijk hoe je brein dat voor je kan organiseren
Niet eens. Wel soms wat ongeloof dat ik zoiets 'radicaals' kies terwijl het ook met veel minder cosmetische veranderingen zou kunnen, maar verder vooral begrip en bevestiging.quote:Op woensdag 10 juli 2024 13:26 schreef -Spring het volgende:
[..]
Fijn dat dát gedeelte iig niet ook nog eens voor extra ellende zorgt.
En je omgeving? Stelt die wel eens vervelende vragen als: "Voel je je dan niet minder vrouw?" oid?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |