abonnement Unibet Coolblue
pi_190870686
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:24 schreef onlogisch het volgende:

[..]

NPO gaat toch hopeloos falen? Zo'n presentatieduo moet volledig op elkaar ingespeeld zijn. En het zijn iedere dag anderen. Dit is gedoemd te mislukken.
Dat zit er dik in ja. Het enige dat in het voordeel van Op1 werkt is dat de NPO1-programma’s die ervoor zitten over het algemeen meer kijkers trekken dan programma’s op RTL4. Dus als ze een enigszins interessante gast hebben zullen er heel wat kijkers blijven hangen (die hebben dan nog geen Jinek-promo gezien, want heel de avond niet naar RTL4 gezapt).
Dat de opzet met 5 duo’s een recipe for disaster is ben ik met je eens. Het zou me dan ook niet verbazen als men na een paar weken alweer wat duo’s hercombineert of wegbonjourt, zodat er uiteindelijk twee duo’s overblijven waar de kijker dan aan kan wennen (een van deze duo’s zal natuurlijk van BNNVARA zijn). Ik zie ze ook de minste of geringste ‘bijzondere gelegenheid’ (sportevenement, verkiezingen USA, verkiezingen hier, etc.) aangrijpen als excuus om Pauw weer in te vliegen.
Het staat voor mij in ieder geval vast dat het volgen van de kijkcijferstrijd tussen beide talkshows stukken boeiender en spannender gaat zijn dan de inhoud van de talkshows zelf.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 10:47:46 #52
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_190870707
Zei Eva “ik moet minder mijzelf zijn”

Je moet meer jezelf zijn je bent toch geen pop van Rtl
pi_190870714
Ik denk dat Jinek voorlopig nog wel goed zit met de nieuwe NPO formule op komst. Ik heb niet het idee dat de NPO de komende maanden echt gaat scoren met dat formule. Maar ik hoop wel dat Jinek zich houdt aan het actuele nieuws, de waan van de dag of het nieuws dat ons bezighoud en niet met katjes, poezen of katers komt aanzetten.
  † In Memoriam † zaterdag 4 januari 2020 @ 10:53:02 #54
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190870775
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:48 schreef MakkieR het volgende:
Maar ik hoop wel dat Jinek zich houdt aan het actuele nieuws, de waan van de dag of het nieuws dat ons bezighoud en niet met katjes, poezen of katers komt aanzetten.
En maximaal één gast per keer die vooral grappig denkt te moeten zijn en overal doorheen wil tetteren. Dus Carlo óf Martijn, maar niet beiden. En liefst géén van beiden trouwens, als je nog bezig bent een 'kleur' aan het programma te geven. Dit begon mij al veel te jolig.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 10:55:27 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190870805
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 08:16 schreef Japepk het volgende:
1,7 miljoen kijkers, zelfs 63.000 meer dan The Voice 👌
En 1,5 miljoen meer kijkers voor Martijn Koning :') als hij niet zelf de act is :P _O- _O-
  zaterdag 4 januari 2020 @ 11:06:25 #56
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_190870957
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 00:06 schreef Mike het volgende:
Ik ben normaal gesproken niet echt fan van Jinek, maar dit was toch wel een vermakelijke aflevering.
Ja ik keek altijd Jinek😀. Was zeker een mooie uitzending, duurde wel lang tot bijna 24.00uur.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 11:07:24 #57
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_190870970
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 00:06 schreef TheVulture het volgende:
Dit was gewoon een prima uitzending in het verlengde van wat er ook al bij de NPO te zien was... goed maatschappelijk onderwerp aan het begin en het entertainment op het eind.
Mooi verwoord 👌👍
pi_190871025
Eva Jinek over talkshowoorlog: 'Als ik maar win'

https://www.telegraaf.nl/(...)rlog-als-ik-maar-win

'Als ik maar win'................ :{w
pi_190871122
“DAT HAD IK NIET MOETEN ZEGGEN :'(_!”
SOONY
  † In Memoriam † zaterdag 4 januari 2020 @ 11:21:07 #60
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190871156
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:10 schreef Bocaj het volgende:
Eva Jinek over talkshowoorlog: 'Als ik maar win'

https://www.telegraaf.nl/(...)rlog-als-ik-maar-win

'Als ik maar win'................ :{w
Dat ze wil winnen is toch niks geks? Of wil jij niet winnen als je ergens aan meedoet? :?
Als ze zou zeggen dat ze echt, echt, echt niet per se hoeft te winnen, dán zou Nederland pas over haar heen vallen. En RTL ook, trouwens.

Dit vind ik eerlijk gezegd wat marginale kritiek.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_190871164
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:24 schreef onlogisch het volgende:

[..]

NPO gaat toch hopeloos falen? Zo'n presentatieduo moet volledig op elkaar ingespeeld zijn. En het zijn iedere dag anderen. Dit is gedoemd te mislukken.
Ja dat wordt natuurlijk de flop van het jaar. Jinek heeft vrij spel zonder serieuze concurrentie en zal daardoor nog meer worden opgehemeld als de talkshowhost koningin die de late avond van RTL uit het slop heeft getrokken.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 4 januari 2020 @ 11:29:01 #62
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_190871237
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:48 schreef MakkieR het volgende:
Maar ik hoop wel dat Jinek zich houdt aan het actuele nieuws, de waan van de dag of het nieuws dat ons bezighoud en niet met katjes, poezen of katers komt aanzetten.
Dat is het belangrijkste. Maar een combinatie vind ik zelf wel fijn wegkijken.
pi_190871257
Zo, koekoek.
Maandag zonder The Voice trouwens de helft, gok ik.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 4 januari 2020 @ 11:51:40 #64
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_190871504
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:47 schreef KingRadler het volgende:
Zei Eva “ik moet minder mijzelf zijn”

Je moet meer jezelf zijn je bent toch geen pop van Rtl
Helaas is ze dat wel aangezien ze voor RTL werkt waar RTL bepaalt omdat RTL betaalt :') .

Als we even kijken wie er tot op heden bij RTL die late talkshows deden dan waren die stuk voor stuk prima in staat om een goed programma te maken als ze serieuze content mochten presenteren.
Bij RTL4 wil men in een late talkshow echter tegen beter weten in dingen promoten zoals musicals, CD'tjes van hip-achtige bandjes en vooral volkszangers en uiteraard veel aandacht voor de sterren uit de RTL4-stal.

Bij Beau van Erven-Dinges kwam dat nog enigszins geloofwaardig over omdat diens achtergrond meer RTL-Boulevard was dan talkshowgeweld. Bij Humberto Tan die destijds net bij Studio Sport vandaan kwam werkte het totaal niet maar die probeerde op zijn minst nog de toffe gozer uit te hangen. Bij Twan werd het pas écht een moeilijk verhaal en kwam de pijn dwars door het beeld heen als hij de loftrompet stak van de nieuwe CD van een of andere derderangs volkszanger die daarna even zijn nieuwe hit mocht jubelen.

Met in de eerste aflevering al een paar RTL-giebelbekjes en wat talkshowtafelmeubilair valt het ergste te vrezen als RTL klaar denkt te zijn om het oorspronkelijke publiek van Jinek rustigjesaan te bestoken met de door hen gewenste content als musicals, nieuwe 'muziek' en uitgekauwde RTL-programmaformules met tussendoor misschien nog wat grappige internetfilmpjes van (eer)gisteren en, als er dan nog tijd over is, drie minuten oppervlakkige actualiteit.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_190871619
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:21 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat ze wil winnen is toch niks geks? Of wil jij niet winnen als je ergens aan meedoet? :?
Als ze zou zeggen dat ze echt, echt, echt niet per se hoeft te winnen, dán zou Nederland pas over haar heen vallen. En RTL ook, trouwens.

Dit vind ik eerlijk gezegd wat marginale kritiek.
Je hebt ook gelijk! ;) Maar je weet, wie boven het maaiveld uitkomt! :D
  zaterdag 4 januari 2020 @ 12:10:55 #66
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_190871842
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:51 schreef Ouwesok het volgende:
Bij Humberto Tan die destijds net bij Studio Sport vandaan kwam werkte het totaal niet maar die probeerde op zijn minst nog de toffe gozer uit te hangen.
Bij dat 'light entertainment' leek 'ie juist het beste in z'n vel te zitten.

Een beetje te goed zelfs (ik herinner me het overdreven klappen en dansjes doen nog wel, als Martin Garrix oid te gast was).
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 12:15:56 #67
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_190871930
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:51 schreef Ouwesok het volgende:

Bij Humberto Tan die destijds net bij Studio Sport vandaan kwam werkte het totaal niet maar die probeerde op zijn minst nog de toffe gozer uit te hangen.
Humberto was al acht jaar weg bij Studio Sport toen hij aan z'n talkshow begon.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_190871988
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:18 schreef DKUp het volgende:
“DAT HAD IK NIET MOETEN ZEGGEN :'(_!”


Heks is het ook |:)
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_190871993
1,7 miljoen KOEKOEK
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 4 januari 2020 @ 12:22:58 #70
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_190872017
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:10 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Bij dat 'light entertainment' leek 'ie juist het beste in z'n vel te zitten.

Een beetje te goed zelfs (ik herinner me het overdreven klappen en dansjes doen nog wel, als Martin Garrix oid te gast was).
Exact met dat gedrag knaagde Tan een klein beetje aan zijn geloofwaardigheid al heeft ie het nog vrij lang volgehouden met zijn variant van die talkshow.

Opvallend was ook dat toen Beau een tijdje die talkshow van Tan overnam het ineens niet half zo tenenkrommend meer was. Content was hetzelfde maar de presentator paste iets beter in die complete context.
Dat ongemakkelijke dat je bij Humberto Tan en vooral bij Twan Huys zag is exact het risico dat Jinek nu ook loopt, een beetje als een topkok die tegen een topsalaris bij de Febo kroketten achter de luikjes mag schuiven :') .

Voor talkshowsucces had men waarschijnlijk beter in de RTL-kliek gekeken. Over de langere termijn zou bijv. een Chantal Janzen een beter programma hebben neergezet. Niet omdat ze in journalistiek opzicht of als programmamaker beter zou zijn dan Jinek(in tegendeel) maar gewoon omdat ze veel beter bij het meubilair past en de door RTL gewenste/vereiste content geloofwaardiger op het scherm kan brengen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 12:30:09 #71
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_190872134
Het is echt onzin dat er opeens andere gasten bij RTL zouden komen dan bij de NPO, want ook bij de NPO zaten Frans Bauer, Martien Meiland of Dries Roelvink aan tafel.

Waar Tan aan ten onder ging, nadat de eerste jaren echt heel succesvol waren, was volgens mij tweeledig. Veruit het belangrijkste verschil met z'n eerste jaren was dat RTL4 aan het inzakken was. GTST scoorde niet meer en ook de lead-ins voor Tan werden minder en minder, terwijl er bij de NPO juist het tegenovergestelde gaande was. Daarnaast kwamen er scheuren in het imago van Tan door allerlei privé-gedoe. De gunfactor was er niet meer. Men schakelde vaker over naar Jinek/Pauw en vond dat vaak ook gewoon een beter programma.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 4 januari 2020 @ 12:53:20 #72
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_190872608
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:30 schreef Mike het volgende:
Het is echt onzin dat er opeens andere gasten bij RTL zouden komen dan bij de NPO, want ook bij de NPO zaten Frans Bauer, Martien Meiland of Dries Roelvink aan tafel.
Klopt, alleen had je dat soort nitwits bijzonder gedoseerd als gast waar je bij RTL-talkshows de hele tafel gevuld ziet met de usual suspects aangevuld door één of twee mensen die oppervlakkig iets uit de actualiteit mogen melden.
Ondanks wie er de boel mocht presenteren was dat de opzet van een RTL-talkshow, nog helemaal in de Joop van den Ende doctrine dat je dingen niet te moeilijk moest maken voor 'Mien uit Assen'.
Helaas blijkt Mien zich in de loop van de jaren beter ontwikkeld te hebben dan RTL met als gevolg het succes van de talkshows op NPO met een iets betere mix van 'licht amusement' en actualiteit en niet de vrees om te diep op dingen in te gaan waardoor het bij vlagen soms zelfs bijna interessant werd.

quote:
Waar Tan aan ten onder ging, nadat de eerste jaren echt heel succesvol waren, was volgens mij tweeledig. Veruit het belangrijkste verschil met z'n eerste jaren was dat RTL4 aan het inzakken was. GTST scoorde niet meer en ook de lead-ins voor Tan werden minder en minder, terwijl er bij de NPO juist het tegenovergestelde gaande was. Daarnaast kwamen er scheuren in het imago van Tan door allerlei privé-gedoe. De gunfactor was er niet meer. Men schakelde vaker over naar Jinek/Pauw en vond dat vaak ook gewoon een beter programma.
Dat allemaal maar er is nog een opvallend ding op RTL en dat is het fenomeen 'overvoeren'. Bij RTL zie je door het jaar heen een soort van 'seizoenen' waarin een aantal mensen de boventoon voert. Zo heb je periodes waarin je de televisie niet kunt aanzetten of Humberto Tan is erop, óf als presentator óf als panellid óf als deelnemer óf als wat dan ook. Zet je hem op RTL, dan zie je onvermijdelijk Humberto Tan. Tot vervelens toe of eigenlijk tot en met vervelens toe.
Zelfde geldt voor perioden met Ruben Nicolaï of Chantal Janzen of noem ze allemaal maar op. Daar moet je als kijker een keer een soort van kotsmisselijk van worden en dan is het niet verwonderlijk dat men ergens anders naar gaat kijken.
Buiten een verminderde belangstelling voor GTST zal ook dat overvoeren een slechte zijn voor de kijkcijfers in het algemeen en het risico dat iemand dan in die talkshow terecht komt wordt beduidend kleiner.

Nu Jinek net vers is bij RTL zal het waarschijnlijk even opleven, zodra het nieuwtje eraf is is het inkakrisico enorm en zal men weer op zoek gaan naar weer een volgende die zijn/haar gezicht aan het faalconcept RTL talkshow mag verbinden.
En al die tijd hebben ze bij de NPO om wat verse talkshowhosts warm te laten lopen waar misschien wel weer een nieuw succesnummer tussen zit. Wordt niet makkelijk maar je kunt niet tot in de oneindigheid op de ouwe kliek blijven teren zullen we maar zeggen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:02:18 #73
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_190872759
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:22 schreef Ouwesok het volgende:

Over de langere termijn zou bijv. een Chantal Janzen een beter programma hebben neergezet. Niet omdat ze in journalistiek opzicht of als programmamaker beter zou zijn dan Jinek(in tegendeel) maar gewoon omdat ze veel beter bij het meubilair past en de door RTL gewenste/vereiste content geloofwaardiger op het scherm kan brengen.
Die heeft al eens een zaterdagavondvariant geprobeerd, gelinkt aan haar blad.

Dat was inhoudelijk geen succes, en qua kijkcijfers sprong het er ook niet uit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:53 schreef Ouwesok het volgende:

En al die tijd hebben ze bij de NPO om wat verse talkshowhosts warm te laten lopen waar misschien wel weer een nieuw succesnummer tussen zit. Wordt niet makkelijk maar je kunt niet tot in de oneindigheid op de ouwe kliek blijven teren zullen we maar zeggen.
Ze werken er zelfs drie tegelijk in op NPO1Extra ('Na Het Nieuws').

Afgaande op social media is het niet zo'n succes (misschien moeten ze ook geen mensen met een hoofddoek daar neer zetten, dat roept al snel bepaalde reacties op), maar er wordt iig wat geprobeerd.
  † In Memoriam † zaterdag 4 januari 2020 @ 13:04:14 #74
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_190872786
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:30 schreef Mike het volgende:
Het is echt onzin dat er opeens andere gasten bij RTL zouden komen dan bij de NPO, want ook bij de NPO zaten Frans Bauer, Martien Meiland of Dries Roelvink aan tafel.
Maar minder en niet allemaal tegelijk. Ik ben het wel een heel eind eens met Ouwesok dat RTL zijn late night slot toch wel erg graag vult met promotie voor eigen producties, GTST-acteurs en andere B-sterretjes. Prima, maar dan moet je er geen Twan of Jinek op zetten, waar we toch iets anders van verwachten.

Ik denk ook dat Jinek gaandeweg onder druk komt te staan om de nieuwste CD van Frans Duijts te promoten of een nieuw kwisje met Meiland. Dan nog wat product-placement erbij, een SMS-actie, een bannertje hier en daar en het verval kan beginnen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 4 januari 2020 @ 13:14:04 #75
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_190872933
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:02 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Die heeft al eens een zaterdagavondvariant geprobeerd, gelinkt aan haar blad.

Dat was inhoudelijk geen succes, en qua kijkcijfers sprong het er ook niet uit.

Inhoudelijk moet je aan RTL niet te hoge eisen stellen en zaterdagavond is niet de uitgelezen stek voor een talkshow. Doordeweeks zit je qua timeslot wel goed.
quote:
Ze werken er zelfs drie tegelijk in op NPO1Extra ('Na Het Nieuws').

Afgaande op social media is het niet zo'n succes (misschien moeten ze ook geen mensen met een hoofddoek daar neer zetten, dat roept al snel bepaalde reacties op), maar er wordt iig wat geprobeerd.
Als ik nog even terugdenk aan het begin van de talkshowaspiraties van Eva Jinek dan had dat ook een 'we moeten het allemaal maar even zien' gehalte. Nadat ze iets had met Bram M., de wel erg door de mand gevallen strafpleiter is er even een tijdje geweest dat niemand nog een cent gaf voor haar carrière en moet je nu toch eens zien.

Misschien moet NPO er wel een stuk of tien verslijten voor ze weer iets goeds te pakken hebben, maar men zal op zoek moeten naar nieuw bloed in talkshowland. Gewoon de nieuwe opzet even een kans geven. Doen we met Jinek immers ook.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')