Wat is dit dan?quote:De bewoners die uit hun flat moesten, konden zich nergens anders dan buiten ophouden.
Zou zo’n flat niet ergens nog een nood trap hebben? Anders zit je inderdaad als ratten in de val.quote:Op woensdag 1 januari 2020 08:49 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-brand-gelderseplein
ja, ze konden ook niet meer via de trap naar buiten
Lift kapot, trap gaat niet, dan heb je geen uitweg meer.
Nooduitgangen en noodtrappen zijn verplicht. De vraag is waarom deze mensen alsnog de lift namen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 09:19 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zou zo’n flat niet ergens nog een nood trap hebben? Anders zit je inderdaad als ratten in de val.
Echt he, klinkt alsof die flat midden in een weiland stond.quote:Op woensdag 1 januari 2020 09:18 schreef Lunatiek het volgende:
Bij brand lift niet gebruiken. Je weet nu waarom.
[..]
Wat is dit dan?
Geen openbare gebouwen in de buurt?
Geen bus van het ov die geregeld kon worden?
Dit is werkelijk schandalig.
Een achterstandswijk ?quote:Op woensdag 1 januari 2020 08:59 schreef halfway het volgende:
Het is ook wel een oude zooi die flats.
Even via google maps lopen kijken, er zitten wel trappen. Maar ik heb geen flauw idee hoe je daarmee beneden zou komen, ze lijken alleen maar setjes balkons te verbinden en geen optie van boven naar beneden te bieden. Maar misschien heb ik nog last van de alcohol van gisterenquote:Op woensdag 1 januari 2020 09:19 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zou zo’n flat niet ergens nog een nood trap hebben? Anders zit je inderdaad als ratten in de val.
quote:Op woensdag 1 januari 2020 09:24 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nooduitgangen en noodtrappen zijn verplicht. De vraag is waarom deze mensen alsnog de lift namen.
Kijk naar de rest van het bericht: de lift is tot stilstand gekomen, toch liepen geëvacueerde mensen blootvoets op straat. Hoe zijn die naar beneden gekomen? Waarschijnlijk via de (nood)trappen.
quote:De brandweer haalde andere bewoners van de flat met hoogwerkers en ladders uit hun woningen. Zij konden niet meer op de gebruikelijke manier naar buiten, omdat de brand schade heeft aangericht aan liften en het trappenhuis.
Die dan waarschijnlijk weer uitkomen bij het centrale trappenhuisquote:Op woensdag 1 januari 2020 09:46 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Even via google maps lopen kijken, er zitten wel trappen. Maar ik heb geen flauw idee hoe je daarmee beneden zou komen, ze lijken alleen maar setjes balkons te verbinden en geen optie van boven naar beneden te bieden. Maar misschien heb ik nog last van de alcohol van gisteren
[ afbeelding ]
https://www.google.com/ma(...)Q!2e0!7i13312!8i6656
Getuigen melden dat jongeren bankstellen hebben aangestoken die bij de entree lagen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 09:44 schreef Komondeja het volgende:
Brandstichting bij meerdere flats in Arnhem.
https://www.gelderlander.(...)-in-arnhem~a7eaa977/
Was misschien ook het geval met de flat aan het Gelderseplein.
Zou niet mogen gebeuren.quote:
Ja, dat mag dus niet.quote:Op woensdag 1 januari 2020 09:52 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die dan waarschijnlijk weer uitkomen bij het centrale trappenhuis
Ook logisch om bankstellen bij de entree te hebben met oud en nieuw.quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:01 schreef halfway het volgende:
[..]
Getuigen melden dat jongeren bankstellen hebben aangestoken die bij de entree lagen.
quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:01 schreef halfway het volgende:
[..]
Getuigen melden dat jongeren bankstellen hebben aangestoken die bij de entree lagen.
Er zullen ongeveer 1500 mensen op dat plein wonen, lijkt mij sterk dat niemand stond te filmen met zijn mobiel.quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:06 schreef Drxx het volgende:
[..]... Heeft zo'n flat camera's?
Hier zag ik een groepje jongeren ook een fikkie steken, maar dat was dan nog gelukkig op straat. (En met gepaste afstand van geparkeerde auto's.)
Ze waren op visite. Ik kan me voorstellen dat je je niet altijd in het ontsnappingsplan verdiept.quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:50 schreef AchJa het volgende:
Godsamme, heel triest...![]()
Lijkt me toch wel een fout in het ontsnappingsplan van die flat te zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |