quote:Op dinsdag 31 december 2019 20:07 schreef Lonaa het volgende:
Voor ik het vergeet en het bezoek straks in de woonkamer zit:
Bedankt lieve SC, voor nog een vol jaar posten, luisteren, lezen, steun, discussies, tips, adviezen en eten. (en natuurlijk het kerstpakket!)Ik vind jullie mooi. Allemaal.
Dat alle vingers en oogbollen er aan mogen blijven zitten en iedereen straks veilig in z'n bed ligt in 2020.
Niet met de mijne?quote:Op dinsdag 31 december 2019 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Helemaal eens met de posten van Lonaa en AnneX
![]()
![]()
Tuurlijk (maar we waren het toch al roerend eens?quote:
quote:Op dinsdag 31 december 2019 20:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tuurlijk (maar we waren het toch al roerend eens?)
Het was zeker geen feestje, maar ook niet zó erg als ik gevreesd had. Al duurde het wel langer (het prikdeel) dan gedacht.quote:Op dinsdag 31 december 2019 21:02 schreef AnneX het volgende:
Oh ja...Whiskers: schouder onderzoek is geweest en was geen feestje, begrijp ik.
Je hebt gekozen voor een telef. afspraak.
Het verslag inclusief conclusie zal ook naar de huisarts gaan per mail/fax.
Kan je samen met hem/haar nog eens evalueren, toch. En de printout mee naar huis.
En schrijf je vragen op voor het tel, als het je te binnenschiet de komende weken.
Affijn...eerst decennium en Jaarwisselen.
1 dode zelfsquote:Op dinsdag 31 december 2019 21:28 schreef fietsie het volgende:
Helaas achterlijk groot ongeval op A32; geen verkeer tussen Heerenveen - Leeuwarden v.v.
Waarom? Ik zie de noodzaak er niet van in.quote:Op dinsdag 31 december 2019 21:26 schreef AnneX het volgende:
@:Whiskers: “Huisarts kom ik zelden, dus dat evalueren zit er niet in denk ik.”
Ja, gut...dan maak je een afspraak binnen < 24 uur na de belafspraak.
Daarvoor zijn huisartsen.
Als je geen vragen hebt na het tel.consult, kun je nog altijd afbellen.
Nu maar eens naar Claudia kijken.
Fijne jaarwisseling!quote:Op dinsdag 31 december 2019 21:58 schreef sigme het volgende:
Nu mist het hier! Nou ja, het is toch bedtijd. Goede jaarwisseling allemaal!
Fijne jaarwisselingquote:Op dinsdag 31 december 2019 21:59 schreef Candaasje het volgende:
@ Lonaa
Ik ga jullie ook alvast een fantastisch nieuwjaar wensen!
Zolang hang ik hier nog niet rond, maar dat lijkt nooit een probleem geweest te zijn. En ondanks, of misschien juist wel omdat iedereen een andere achtergrond heeft, en mening (gut, we zijn net mensen) heb ik het hier altijd bijzonder tof gevonden!
![]()
In elk geval tot volgend jaar!!
Jullie ook een fijne jaarwisseling. En ik heb veel van je geleerd, dank je wel hier.quote:Op dinsdag 31 december 2019 21:59 schreef Candaasje het volgende:
@ Lonaa
Ik ga jullie ook alvast een fantastisch nieuwjaar wensen!
Zolang hang ik hier nog niet rond, maar dat lijkt nooit een probleem geweest te zijn. En ondanks, of misschien juist wel omdat iedereen een andere achtergrond heeft, en mening (gut, we zijn net mensen) heb ik het hier altijd bijzonder tof gevonden!
![]()
In elk geval tot volgend jaar!!
Het is wel iets helderder volgens mij. Zie m'n neefjes aan het eind van de oprit weer iets beter.quote:
Nah, het wordt hier steeds erger. Als straks het grote vuurwerk los barst ben ik bang dat we snel helemaal niets meer zien.quote:
We hebben een aantal (hele) dure dingen, maar die laten we dan maar een jaar staan als je er niks van ziet.quote:Op dinsdag 31 december 2019 22:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nah, het wordt hier steeds erger. Als straks het grote vuurwerk los barst ben ik bang dat we snel helemaal niets meer zien.
Ook ik ben heel blij met deze slowchat. Iedereen die ik hier ontmoet heb irl was super tofen iedereen die ik nog niet heb ontmoet is vast ook reuze leuk. Veel verschillende types, maar dat maakt het juist interessant. Jammer dat mensen zich er soms niet op hun plek voelen en met stille of niet zo stille trom zijn vertrokken. Dikke knuffel allemaal xxx
Jij ook dikke knuffelquote:Op dinsdag 31 december 2019 22:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nah, het wordt hier steeds erger. Als straks het grote vuurwerk los barst ben ik bang dat we snel helemaal niets meer zien.
Ook ik ben heel blij met deze slowchat. Iedereen die ik hier ontmoet heb irl was super tofen iedereen die ik nog niet heb ontmoet is vast ook reuze leuk. Veel verschillende types, maar dat maakt het juist interessant. Jammer dat mensen zich er soms niet op hun plek voelen en met stille of niet zo stille trom zijn vertrokken. Dikke knuffel allemaal xxx
Of morgenavondquote:Op dinsdag 31 december 2019 22:26 schreef derLudolf het volgende:
We hebben een aantal (hele) dure dingen, maar die laten we dan maar een jaar staan als je er niks van ziet.
Ivm de mist niet? Waarom pak je geen hotel?quote:Op dinsdag 31 december 2019 22:33 schreef z80 het volgende:
weer terug van de kerstvakantie. alleen jammer dat ik nu op schiphol gestrand ben.
met geen mogelijkheid ov te vinden.
gaat een nachtje op een paar stoelen worden.
Nee OV rijdt niet meer na 20:00 uur. Als je een taxi fixt mag je hier wel crashenquote:Op dinsdag 31 december 2019 22:33 schreef z80 het volgende:
weer terug van de kerstvakantie. alleen jammer dat ik nu op schiphol gestrand ben.
OV rijdt met Oudjaar niet na 20:00 uurquote:Op dinsdag 31 december 2019 22:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ivm de mist niet? Waarom pak je geen hotel?
Nou ja! Welkim thuis. Gestrand zijn is minder fijn. Gaat er ook na 12 uur geen trein richting iemand waar je kan logeren? Je zou hier welkom zijn, maar schiphol is niet om de hoek en je eigen huis morgen ook niet.quote:Op dinsdag 31 december 2019 22:33 schreef z80 het volgende:
NS stopt er op oudejaarsavond mee om 8 uur.quote:Op dinsdag 31 december 2019 22:36 schreef derLudolf het volgende:
Ivm de mist niet? Waarom pak je geen hotel?
quote:Op dinsdag 31 december 2019 22:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zaten er veel botjes in?quote:Op dinsdag 31 december 2019 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Cava is geslacht🍾🥂
Ik krijg 'm namelijk nooit in mijn eentje op na 12:00 uur
Je mag hier crashen. Moet je wel een taxi nemen. Of heel lang lopenquote:Op dinsdag 31 december 2019 22:44 schreef z80 het volgende:
hotel al gezocht. niets vrij of net zo duur als de vlucht.
taxi zal ook wel de hoofdprijs vragen nu.
dat de treinen niet reden wist ik. maar dat de nachttreinen inmiddels ook zijn afgeschaft is nieuwe.
busdienst licht ook op zijn gat. en de bagage afdeling is zo goed als leeg.
kijk ik door het raam naar de andere kant van de douane dan zijn daar ook een paar bankhangers.
Bij jou, de vrouw, het kind?quote:Op dinsdag 31 december 2019 19:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij zijn zojuist op de bank geland met oliebollen. Er wordt as we speak een film uitgekozen. Ik vermoed dat Claudia niet in de smaak gaat vallen
en waar is hier?quote:Op dinsdag 31 december 2019 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je mag hier crashen. Moet je wel een taxi nemen. Of heel lang lopenEn genoegen nemen met een matrasje. Jouw keus
Cava heb ik ook nog wel. En ontbijt.
Den Haag. Nogal uit de richting als je naar huis wil. Maar niet zó ver van Schiphol.quote:
Bij kind. De vrouw heeft wat moeite wat te volgen. Maar we vallen er net in, want er wordt ge-ipad.quote:Op dinsdag 31 december 2019 22:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bij jou, de vrouw, het kind?
Ze leest net voor hoe de krant 100 jaar geleden bij rechten voor vrouwen schreef: wat is de volgende stap? Rechten voor ezels, varkens en koeien?
slapen op Schiphol gaat niet. indien nog een taxi zou ik gebruik willen maken van ja aanbod.quote:Op dinsdag 31 december 2019 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
I guess dat @:z80 iets anders heeft verzonnen
Wat een gedoe johquote:Op dinsdag 31 december 2019 23:25 schreef z80 het volgende:
[..]
slapen op Schiphol gaat niet. indien nog een taxi zou ik gebruik willen maken van ja aanbod.
kun je mij een pm sturen. deze kan ik mobiel niet vinden.
als het aanbod nog staat.
Natuurlijk staat het aanbod. Moment.quote:Op dinsdag 31 december 2019 23:25 schreef z80 het volgende:
[..]
slapen op Schiphol gaat niet. indien nog een taxi zou ik gebruik willen maken van ja aanbod.
kun je mij een pm sturen. deze kan ik mobiel niet vinden.
als het aanbod nog staat.
Wij vallen er net uit. Kind is panisch...quote:Op dinsdag 31 december 2019 23:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij kind. De vrouw heeft wat moeite wat te volgen. Maar we vallen er net in, want er wordt ge-ipad.
eh nee? Niets.quote:Op dinsdag 31 december 2019 22:47 schreef fietsie het volgende:
@:isabeau KNMI meldt bij jou motsneeuw, is dat echt zo?
Akeligquote:Op dinsdag 31 december 2019 23:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij vallen er net uit. Kind is panisch...
KNMI meldt nu zelfs lichte sneeuw.quote:
Terechte vraag.quote:Op dinsdag 31 december 2019 23:40 schreef Isabeau het volgende:
Jross vraagt zich nu af hoe die chav muziek op 4 in de top 2000 is terecht gekomen.
Onderweg naar Whiskers? Goede reis!quote:Op woensdag 1 januari 2020 00:07 schreef z80 het volgende:
gelukkig nieuwjaar van uit een tesla taxi.
Veel verder komt zo'n ding niet.quote:Op woensdag 1 januari 2020 00:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Onderweg naar Whiskers? Goede reis!
Goed plan. Hier steken alleeeen onze overburen vuurwerk af en niemand anders. Dat of de mist is te dikquote:Op woensdag 1 januari 2020 00:18 schreef derLudolf het volgende:
Duurste/mooiste vuurwerk maar bewaren tot volgend jaar.
Normaal kon je overal vuurwerk zien hier. Nu zie je niks. Je hoort wel wat meer tegen 0:15 was het rustig.quote:Op woensdag 1 januari 2020 00:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goed plan. Hier steken alleeeen onze overburen vuurwerk af en niemand anders. Dat of de mist is te dik
Er kwam hier ook geen winnend lot binnen waaien.quote:
Das nog veel, hier mjnder dan 5 meter, maar 2 km verderop was het wel 10 meterquote:Op woensdag 1 januari 2020 01:54 schreef fietsie het volgende:
Toch thuis kunnen komen, eerste paar km door de weilanden wel rustig aan moeten doen wegens zicht < 50 m
hongkong en shenzhen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 02:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Wat zielig voor kind Vanyel.
Welkom thuis Z80! Waar was je? En lief van Whiskers.
Verder ook iedereen veilig thuisgekomen? Hier was het behoorlijk mistig weer vanaf 23 uur en t begint nu weer wat weg te trekken.
Gezellige avond gehad met een goede vriendin en genoten van Claudia.
Lot moet ik nog even kijken, ze hadden het over een winnaar met een half lot uit Enschede, maar helaas niet Lonaa dus.
YWquote:Op woensdag 1 januari 2020 08:53 schreef z80 het volgende:
morgen. vanuit de trein.
nog 24 % accu.
nogmaals bedankt Whiskers2009.
quote:
Jaquote:
Dat klinkt heel goed. T is natuurlijk nog helemaal nieuw voor haarquote:Op woensdag 1 januari 2020 10:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
JaGisterenochtend overwoog ik echt nog om te vertrekken met de auto, naar een bos in Duitsland ofzo. Het was zo om moedeloos van te worden. Na mooie wandeling, druppels en correcties bij het blaffen was het ineens...over. Gewoon over.
Ze heeft eigelijk de hele avond geslapen. We zijn om 12 uur zelfs buiten geweest.Heb d'r een gevulde Kong gegeven, wij allemaal naar buiten en ik zag door het raam dat toen ze m op had met 2 minuten ze zo, hop, op de bank sprong om weer te gaan liggen.
Beetje loeren naar het raam, maar niet omdat vuurwerk maar omdat wij daar waren.
![]()
![]()
Buiten was wel shiteng, maar dat is prima.
Ik noem haar meestal Dora, bij het wandelen enzo. Tegenover anderen eigenlijk altijd Mup. Weet eigenlijk niet of ze buiten ook luistert naar Muppetquote:Op woensdag 1 januari 2020 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Yay voor Mup de pup![]()
Wordt ze eigenlijk wel eens Dora genoemd? Piep heet eigenlijk Atari maar dat bleef ook niet hangen.
Ja, precies. En ik wist niet zo goed hoe ik...dat aan moest pakken? Want ik wil d'r wel vertellen dat het goed is, en dat ze veilig is. Maar niet bevestigen dat het eng is. En d'r tegelijkertijd ook zoveel mogelijk zichzelf te laten zijn in haar reactie. Ik vond het wel lastig hoor. Maar overleefd.quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat klinkt heel goed. T is natuurlijk nog helemaal nieuw voor haar
Wat een analyse, tijdens je eerste koffie.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:08 schreef minilot het volgende:
Zit mij boven eerste koffie van het jaar wel inenen te verwonderen over de leader het meutige 90's-icoon Koffietijd. Destijds 466789 keer gehoord omdat mijn mams het altijd keek maar bedenk nu pas wat een nare tekst het eigenlijk was!
Koffietijd
Een beetje gezelschap
Pak tijd voor jezelf
Dat helpt je de dag door
Het is..
Koffietijd
Voor jou en dat weet je
Lekker gezellig
Tijd voor jezelf
Koffie, koffietijd...!
Dat 'lekker gezellig' heeft iets pijnlijks bij de tragiek van 'het helpt je de dag door' en vooral het zeer onaangename 'voor jou en dat weet je'. Huuu!
Het kind, dat tot 02:30 was opgebleven, was om 08:30 alweer stuitervrolijk. Aldus al semi-vroeg eruit, champagnevlekken van de tafels aan het poetsen en cocktailprikkers uit de bank aan het peuteren en zulks.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat een analyse, tijdens je eerste koffie.Mijn brein begint nu pas iets verder te komen dan 'jezus wat koud buiten' en 'ik heb honger'
Ik heb sowieso altijd even nodig. Nu ruim een uur wakker en opgestaan, koffie gehad, hond uitgelaten, laatste vlekken van tafel geveegd en er zit nu een broodje in de oven. Bijna echt functionerend dus.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Het kind, dat tot 02:30 was opgebleven, was om 08:30 alweer stuitervrolijk. Aldus al semi-vroeg eruit, champagnevlekken van de tafels aan het poetsen en cocktailprikkers uit de bank aan het peuteren en zulks.
Blijf gewoon proberen af te vallen, maar dat deed ik al voor 1 januari. Roken doe ik niet en ik drink niet zo heel veel. Dus draait het om eten.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:36 schreef Lonaa het volgende:
Hebben jullie eigenlijk nog goede voornemens, lijstjes, doelen voor 2020?
Ik ga daar vandaag eens onder nadenken, doelen dus, voor 2020. Want lijstjesEn dan begint morgen het nieuwe jaar echt. #dedagdienietbestaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op dinsdag 31 december 2019 23:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij vallen er net uit. Kind is panisch...
Ik begin morgen met de jaarlijkse 30 dagen yoga challenge. Verder weinig plannen of doelen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:36 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga daar vandaag eens onder nadenken, doelen dus, voor 2020. Want lijstjesEn dan begint morgen het nieuwe jaar echt. #dedagdienietbestaat
Ik heb wel wat dingen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:36 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil regelmatig best wat tijd voor mezelf om half 11 om me de dag door te helpenquote:Op woensdag 1 januari 2020 11:08 schreef minilot het volgende:
Zit mij boven eerste koffie van het jaar wel inenen te verwonderen over de leader het meutige 90's-icoon Koffietijd. Destijds 466789 keer gehoord omdat mijn mams het altijd keek maar bedenk nu pas wat een nare tekst het eigenlijk was!
Koffietijd
Een beetje gezelschap
Pak tijd voor jezelf
Dat helpt je de dag door
Het is..
Koffietijd
Voor jou en dat weet je
Lekker gezellig
Tijd voor jezelf
Koffie, koffietijd...!
Dat 'lekker gezellig' heeft iets pijnlijks bij de tragiek van 'het helpt je de dag door' en vooral het zeer onaangename 'voor jou en dat weet je'. Huuu!
Maar wil je dat dat dagelijks erin gewreven wordt door:quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik wil regelmatig best wat tijd voor mezelf om half 11 om me de dag door te helpen
Huuuquote:Op woensdag 1 januari 2020 11:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Maar wil je dat dat dagelijks erin gewreven wordt door:
[ afbeelding ]
Ik ben blij dat jij het zegt want ik mag dat niet zeggen als niet-huisvrouwquote:Op woensdag 1 januari 2020 11:57 schreef minilot het volgende:
En, heel eerlijk gezegd, de doorsnee huisvrouw die de doelgroep vormde van dit televisieprogramma had natuurlijk eigenlijk zeeën van tijd voor zichzelf, maar klaagde vooral dat het niet zo was.
En dat mag ik zeggen als doorsnee huisvrouw.
Ik heb met mijn vriend samen een gezamenlijk spaardoel afgesproken. Ben benieuwd of het gaat lukken, zou fijn zijn. Even de spaarrekening goed spekken. Dat gaat samen met mijn doel om minder geld uit te geven, voordeliger boodschappen te doen en zuiniger met mijn spullen om te gaan.quote:Op woensdag 1 januari 2020 11:36 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:41 schreef Myraela het volgende:
Bewust niet beginnen op 1 januari is toch eigenlijk precies hetzelfde als bewust wel beginnen op 1 januari?
Bewust niet beginnen op 1 januari is toch eigenlijk precies hetzelfde als bewust wel beginnen op 1 januari?
En als je dat level niet haalt?quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik wil ook minder tijd aan het spelletje op mijn telefoon besteden. Dat gaat als het goed is per 26 januari gebeuren want dan heb ik een bepaald doel in het spel gehaald.
Het doel is om een X aantal dagen achter elkaar in te loggen. Tenzij ik in het ziekenhuis kom, komt dat wel goedquote:
Oh ja, vleesvoornemen heb ik ook. Maak op wat ik heb, was al grotendeels biologisc. Maar ga eens flink aandacht besteden aan mijn vega kookboeken.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb voor het eerst sinds jaren wel goede voornemens:
- ass kicken in de tuin en daar ook beweging uit halen
- kippen nemen
- meer pilates doen
- minder vlees eten en nog beter mijn best doen om het vlees dat ik eet biologisch te laten zijn. Niet meer overstag gaan bij slechts scharrel of die 35% kortingsticker
- een voedseldroger kopen
- minder plastic gebruiken
- meer toffe klanten vinden en me beter ontplooien op zakelijk vlak.
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh ja, vleesvoornemen heb ik ook. Maak op wat ik heb, was al grotendeels biologisc. Maar ga eens flink aandacht besteden aan mijn vega kookboeken.
Township. Is erg leuk, heel uitgebreid.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:50 schreef Myraela het volgende:
Wat is dat voor spelletje? Ik zoek juist meer spelletjes, ben wel weer uitgekeken op m'n huidige spelletje en speel altijd graag iets in de trein.
Die voetprint boeit me niet. Dierenwelzijn wel.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:51 schreef derLudolf het volgende:
Waarom biologisch vlees? De CO2 voetprint daarvan is hoger dan gewoon vlees.
Is dit niet een vraag waarop je het antwoord al weet?quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:51 schreef derLudolf het volgende:
Waarom biologisch vlees? De CO2 voetprint daarvan is hoger dan gewoon vlees.
Thanks!quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Township. Is erg leuk, heel uitgebreid.
Fijn dat je er zo op terug kan kijkenquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:36 schreef minilot het volgende:
Mijn schoonouders keken gisterenavond wat van eh? toen ik zei dat ik 2019 een gaaf jaar vond, maar is echt zo. Er zat voornamelijk heel veel leuks in de afgelopen twaalf maanden en wat is blijven hangen van zwangerschapsafbreking is vooral eenvoor het bestaan van echo's, goed oplettende verloskundigen en kudos voor de algehele medische kunde in dit tijdsgewricht en op deze plek in de wereld. #teamglashalfvol
![]()
Dat. Bioslager op de markt weet exact waar hij het zelf vandaan haalt. Niet bio slager in de stad weet het ook, hij haalt alles uit de buurtquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die voetprint boeit me niet. Dierenwelzijn wel.
Ga geen King of Avalon doen en leuk vinden.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:50 schreef Myraela het volgende:
Wat is dat voor spelletje? Ik zoek juist meer spelletjes, ben wel weer uitgekeken op m'n huidige spelletje en speel altijd graag iets in de trein.
Ik heb de app 'Done' daarvoor gevonden, maar nog niet gebruikt, dus kan er verder niets nuttigs over zeggen. Je maakt er simpele doelen in en kunt dan per dag/week aangeven of het je is gelukt.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik zoek een app om mijn 2020 doelen in te tracken. Sommige doelen zijn dageljks, andere wekelijks en nog anderen op jaarbasis.
Iemand een goede tip?
Maar het is maar tot 3 doelen gratis, dus weet niet of je daar voldoende aan hebt.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:11 schreef Myraela het volgende:
Ik heb de app 'Done' daarvoor gevonden, maar nog niet gebruikt, dus kan er verder niets nuttigs over zeggen. Je maakt er simpele doelen in en kunt dan per dag/week aangeven of het je is gelukt.
Ja, nee. Ik wil eigenlijk vrij veel tracken/bijhouden. Kleine dingen (2000 kcal per dag), maar ook grote doelen (dit jaar mijn P afmaken)quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar het is maar tot 3 doelen gratis, dus weet niet of je daar voldoende aan hebt.
In ieder geval dat vinkje, maar tussentijdse doelen maakt een groot doel altijd makkelijker.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:20 schreef Myraela het volgende:
Hoe wil je je P dan bijvoorbeeld tracken? Is dat puur aan het eind van het jaar een vinkje dat je het hebt gehaald of wil je daarbij de tussentijdse prestaties ook bijhouden?
Denk dat zoiets persoonlijks in veel apps erg lastig gaat worden. Misschien zelf een excel maken?
Ik ga ze even bekijken!quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:22 schreef Aure het volgende:
Misschien eentje uit dit artikel?
https://www.bustle.com/p/(...)ou-on-track-12961869
Maak je daar ook een doel vanquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
In ieder geval dat vinkje, maar tussentijdse doelen maakt een groot doel altijd makkelijker.
Misschien toch maar een bullet journal op papier, eventueel. Maar ik geloof niet dat ik daar gedisciplineerd genoeg voor ben.
Als wij je nou iedere ochtend vragen of je het ingevuld hebt, zou dat helpenquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
In ieder geval dat vinkje, maar tussentijdse doelen maakt een groot doel altijd makkelijker.
Misschien toch maar een bullet journal op papier, eventueel. Maar ik geloof niet dat ik daar gedisciplineerd genoeg voor ben.
Oh zo, omdat je ook aangaf minder vaak vlees te eten, vandaar.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die voetprint boeit me niet. Dierenwelzijn wel.
Retorische vragen stel ik voornamelijk in het echt zodat je de sarcastische ondertoon duidelijk hoortquote:Op woensdag 1 januari 2020 12:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Is dit niet een vraag waarop je het antwoord al weet?
Over kipspiesjes.. Ik moet het natuurlijk eigenlijk niet zeggen met al die mindervleesvoornemens van jullie, maar deze dingen waren gisteren dus echt fantastisch!quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De bakjes met kipspiesjes en gehaktballetjes heb ik dan weer wel overgeslagen.
Die zien er lekker uitquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Over kipspiesjes.. Ik moet het natuurlijk eigenlijk niet zeggen met al die mindervleesvoornemens van jullie, maar deze dingen waren gisteren dus echt fantastisch!
https://iamafoodblog.com/mini-sriracha-honey-chicken-skewers/
Dikke aanrader, qua hapje
Ja, mooi recept voor in het mini recepten mapje.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Over kipspiesjes.. Ik moet het natuurlijk eigenlijk niet zeggen met al die mindervleesvoornemens van jullie, maar deze dingen waren gisteren dus echt fantastisch!
https://iamafoodblog.com/mini-sriracha-honey-chicken-skewers/
Dikke aanrader, qua hapje
! dat klinkt fan-tas-tischquote:Op woensdag 1 januari 2020 13:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Honger. Tijd voor oliebolwentelteefjes.
Vertel! Er zijn er nog 6.quote:Op woensdag 1 januari 2020 13:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Honger. Tijd voor oliebolwentelteefjes.
Fijn; werd het nog veel erger dan 's middags, toen het al leek of het niet veel erger meer kon worden?quote:Op woensdag 1 januari 2020 10:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]![]()
Mooi mooi. Het is hier overigens nog steeds enorm mistig.
En ik gloei van trots ove mijn puppy. Ze deed het zo ontzettend goed gisterenavond.
Neuh, dat is vrij normaal daar. Ik heb me er wel vaker over verwonderd.quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:32 schreef fietsie het volgende:
@ Engeland kenners: is het daar met O&N snachts buiten 23 graden?
Ik zit de foto rapportage van de Dailymail te kijken en ik krijg plaatsvervangende onderkoeling...
https://www.dailymail.co.(...)oaring-Twenties.html
Nadat ik jou DM gestuurd heb ging het echt steeds en steeds beter.quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Fijn; werd het nog veel erger dan 's middags, toen het al leek of het niet veel erger meer kon worden?
Wholesome effect had dat dusquote:Op woensdag 1 januari 2020 14:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nadat ik jou DM gestuurd heb ging het echt steeds en steeds beter.
Wauw,ik ben definitief oud geloof ik. Wat erg dit (volgens mij is stof voor jurken ook op de ban, dat kan toch niet prettig ziiten)quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:32 schreef fietsie het volgende:
Ik zit de foto rapportage van de Dailymail te kijken en ik krijg plaatsvervangende onderkoeling...
Ik heb net vier of vijf oliebollen in plakken van max een centimeter dik gesneden. Een mengsel gemaakt van 3 eieren en 100ml melk. Geklutst met wat kaneel. Plakken bol er door en dan bakken tot goudbruin aan beide kanten. Opeten met suiker, jam of stoofpeertjes.quote:
Zo leuk. We hebben gisteren het boek gelezen van Strange Planet bij onze vrienden. En tegen Strange Planetkussens op de bank gezeten.quote:
Nog niet op de link geklikt maar kan me er iets bij voorstellen en stond vannacht zelf ook in flink kort jurkje met korte mouwen buiten. Alcohol -> knus warm van binnenquote:Op woensdag 1 januari 2020 14:32 schreef fietsie het volgende:
Nu is dat natuurlijk stiekem voor ons allemaal wel een beetje het voornemen, maar voor haar is het echt een goed voornemenquote:Op woensdag 1 januari 2020 14:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo leuk. We hebben gisteren het boek gelezen van Strange Planet bij onze vrienden. En tegen Strange Planetkussens op de bank gezeten.
Het nieuwjaarsvoornemen van Vriendin was trouwens om niet dood te gaan
Denk dat dat bij die Britse meiden ook helpt, de alcoholquote:Op woensdag 1 januari 2020 14:48 schreef minilot het volgende:
Nog niet op de link geklikt maar kan me er iets bij voorstellen en stond vannacht zelf ook in flink kort jurkje met korte mouwen buiten. Alcohol -> knus warm van binnen
Jaquote:Op woensdag 1 januari 2020 14:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu is dat natuurlijk stiekem voor ons allemaal wel een beetje het voornemen, maar voor haar is het echt een goed voornemenYou go girl!
Dat is daar normaal. Zo zijn ze ook gekleed als ze uitgaan en het vriest. Idem bij sneeuw.quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:32 schreef fietsie het volgende:
Nare manier om het jaar te beginnen zegquote:Op woensdag 1 januari 2020 14:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja![]()
Haar man ligt wel op de SEH sinds vanochtend Extreme maagpijn. Geen ontsteking, geen perforatie. Historie van maagzweer en gaatje in zijn middenrif. Onduidelijk wat er nu is.
Ja, nogal. Vooral als je allebei in zo'n onstabiele toestand bent. Maar ik geloof dat het wel gaat.quote:Op woensdag 1 januari 2020 15:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nare manier om het jaar te beginnen zeg
Dat had ik ook kunnen zijn. Maar dan met dimsum of stoombroodjes.quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:42 schreef fietsie het volgende:
Sommige Engelsen maakten er wel een foodie O&N van!
[ afbeelding ]
Ik zou toch na 1 zo'n broodje al zat zijn...quote:Op woensdag 1 januari 2020 15:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat had ik ook kunnen zijn. Maar dan met dimsum of stoombroodjes.
Ben je weer een beetje bijgekomen? Hoe laat was je bij Whiskers? Had je vertraging ofzo waardoor je op zo'n onpraktisch tijdstip op Schiphol was?quote:Op woensdag 1 januari 2020 15:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat had ik ook kunnen zijn. Maar dan met dimsum of stoombroodjes.
Oh lekker ideequote:Op woensdag 1 januari 2020 14:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net vier of vijf oliebollen in plakken van max een centimeter dik gesneden. Een mengsel gemaakt van 3 eieren en 100ml melk. Geklutst met wat kaneel. Plakken bol er door en dan bakken tot goudbruin aan beide kanten. Opeten met suiker, jam of stoofpeertjes.
Welkom thuis Zet en wat lief van Whiskers om je op te vangen vannachtquote:Op woensdag 1 januari 2020 15:11 schreef z80 het volgende:
Goed weer thuis. Was draait loeiheet gedoucht. Telefoon hangt aan de lader, compleet dood.
Ik had voordat ik de vlucht boekte gekeken hoe thuis te komen. Dat kon voorgaande jaren met de nachttrein. Die rond 01:00 gaan rijden. Zou een paar uur op schiphol rondhangen betekenen maar goed te doen. Echter die bleken dit jaar dus te rijden. En de dienstregeling kwam pas online nadat de vlucht al lang en breed geregeld was. Tweede optie was een hotel in de buurt van schiphol. Maar die bleken ook niet meer beschikbaar te zijn. Niet rijden van treinen zijn hier dus schuld aan. En daar kwam ik op schiphol pas achter.quote:Op woensdag 1 januari 2020 15:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ben je weer een beetje bijgekomen? Hoe laat was je bij Whiskers? Had je vertraging ofzo waardoor je op zo'n onpraktisch tijdstip op Schiphol was?
Wat een ongelooflijke dronken hoerige types.quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:32 schreef fietsie het volgende:
Ja, geloof je direct dat je pas kon zien dat er 's nachts geen treinen meer reden nadat je al geboekt had. Wat een kutzooi. Vorig jaar, 100% zeker, gingen de treinen na middernacht weer rijden. Altijd al zo geweest. Niet raar dat je er vanuit ging dat dat dit jaar weer zo zou zijn. Ik snap ook niet heel goed waarom ze dat volledig geschrapt hebben. En ook nergens iets over gelezen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 15:16 schreef z80 het volgende:
Ik had voordat ik de vlucht boekte gekeken hoe thuis te komen. Dat kon voorgaande jaren met de nachttrein. Die rond 01:00 gaan rijden. Zou een paar uur op schiphol rondhangen betekenen maar goed te doen. Echter die bleken dit jaar dus te rijden. En de dienstregeling kwam pas online nadat de vlucht al lang en breed geregeld was. Tweede optie was een hotel in de buurt van schiphol. Maar die bleken ook niet meer beschikbaar te zijn. Niet rijden van treinen zijn hier dus schuld aan. En daar kwam ik op schiphol pas achter.
Daarbij kwam nog dat de stoelen in het bagage afhaal (na paspoort controle) zwerver proof zijn gemaakt. daar kun je dus niet meer op slapen.
Weet ik. Maar mijn tas lag op de bagage band. En die moest ik toch echt weer terug hebben.quote:Op woensdag 1 januari 2020 15:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, geloof je direct dat je pas kon zien dat er 's nachts geen treinen meer reden nadat je al geboekt had. Wat een kutzooi. Vorig jaar, 100% zeker, gingen de treinen na middernacht weer rijden. Altijd al zo geweest. Niet raar dat je er vanuit ging dat dat dit jaar weer zo zou zijn. Ik snap ook niet heel goed waarom ze dat volledig geschrapt hebben. En ook nergens iets over gelezen.
Je kan wel slapen/liggen in het gedeelte voor de bagagaafhaal, maar ja, dan heb je geen bagage.
Normaal geen probleem met de trein. Ik reis dan op tijden dat het rustig is. Met de auto naar schiphol kost een vermogen. En dan is "even" met kerst weg niet leuk meer. Nu voor nog geen 700 Euro retourtje Hongkong.quote:Op woensdag 1 januari 2020 15:43 schreef fietsie het volgende:
Ik doe eigenlijk alles per auto, maar 1x maakte ik een uitzondering: na een nachtvlucht uit Seattle met de trein naar Heerenveen om daar opgepikt te worden.
Weken vooraf uitgezocht: alles zou rijden.
Dag voor vertrek gecontroleerd: alles zou rijden.
Dag van vertrek gecontroleerd: alles zou rijden.
5 dagen later arriveer ik op Schiphol: "Wegens geplande werkzaamheden rijden er vandaag en morgen geen treinen vanaf NS Station Schiphol, NS Station < en toen een rijtje met alle omliggende stations in een straal van tig kilometer>.
Vertrouwen in die organisatie is wat mij betreft nul.
Met de auto naar Schiphol was ook geen optie?quote:Op woensdag 1 januari 2020 15:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik had voordat ik de vlucht boekte gekeken hoe thuis te komen. Dat kon voorgaande jaren met de nachttrein. Die rond 01:00 gaan rijden. Zou een paar uur op schiphol rondhangen betekenen maar goed te doen. Echter die bleken dit jaar dus te rijden. En de dienstregeling kwam pas online nadat de vlucht al lang en breed geregeld was. Tweede optie was een hotel in de buurt van schiphol. Maar die bleken ook niet meer beschikbaar te zijn. Niet rijden van treinen zijn hier dus schuld aan. En daar kwam ik op schiphol pas achter.
Daarbij kwam nog dat de stoelen in het bagage afhaal (na paspoort controle) zwerver proof zijn gemaakt. daar kun je dus niet meer op slapen.
Bij de bagage maakt het uit welke maatschappij. China Southern Air kan het wel weet ik uit ervaring.quote:Op woensdag 1 januari 2020 15:51 schreef Isabeau het volgende:
ja, dit heb ik jaren geleden al geleerd: als jij moet rennen om een overstap te halen, dan weet je zeker dat je bagage niet heeft gerend en er dus niet is.
Wat zijn kleermakers met een tintje?
Klinkt als een geslaagde reis, zetMooi avontuurlijk ook. En er zijn neem ik aan foto's van het lekkere eten?
Ligt ook aan wie de bagage afhandeld en hoe de logistiek op de luchthaven is toch?quote:Op woensdag 1 januari 2020 15:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Bij de bagage maakt het uit welke maatschappij. China Southern Air kan het wel weet ik uit ervaring.
Correct. De Chinezen zijn wat dat betreft zeer efficiënt. De russen blijken er vaker een potje van te maken. Ik sprak reizigers waarbij de tas de transfer van 3 uur ook niet haalde.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ligt ook aan wie de bagage afhandeld en hoe de logistiek op de luchthaven is toch?
Dat er van die momenten in je leven zijn waarop je blij bent in België te belanden.... wonderbaarlijk he?quote:
Ik vraag me ook echt af wat die dingen 2e en 3e hands gaan doen.....quote:Op woensdag 1 januari 2020 15:53 schreef z80 het volgende:
[..]
Normaal geen probleem met de trein. Ik reis dan op tijden dat het rustig is. Met de auto naar schiphol kost een vermogen. En dan is "even" met kerst weg niet leuk meer. Nu voor nog geen 700 Euro retourtje Hongkong.
Directe vlucht, die 200 Euro duurder was, blijkt ook te laat op schiphol aangekomen te zijn voor een trein naar huis. Dan maar een taxi naar Den Haag. Met een tesla.
Maar wat een rammelbak is dat. Vol storingen en een bult lawaai van de banden en wind. Tot 50 KMh lekker stil. Maar daar boven moet je behoorlijk harder praten wil je elkaar nog verstaan. De chauffeur was ook helemaal niet blij met de auto. Stond meer stil dan dat hij rijd. En dat voor een bak uit 2016.
https://www.autotrack.nl/(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op woensdag 1 januari 2020 16:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vraag me ook echt af wat die dingen 2e en 3e hands gaan doen.....
Je moet nogal een kosten maken om een goed laadpunt aan je huis te realiseren, om vervolgens een auto te kopen die op dit moment toch de schijn tegen heeft; leuk voor een lease-constructie van de 1e eigenaar, maar daarna...
Absoluut. Die onzekerheid is ook waarom wij voor operational lease gaan. Onze nieuwe auto is een heel stuk degelijker dan zo'n rammelende Tesla maar het is toch een risico dat we niet durven nemen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je moet nogal een kosten maken om een goed laadpunt aan je huis te realiseren, om vervolgens een auto te kopen die op dit moment toch de schijn tegen heeft; leuk voor een lease-constructie van de 1e eigenaar, maar daarna...
Qua gedrag en gebrek aan "realiteitszin"hebben Appol en Tesla mensen wel een overeenkomstquote:Op woensdag 1 januari 2020 16:26 schreef Barreltje het volgende:
Is zo'n tesla ook niet op een gegeven moment een Apple? Om er bij te horen moet je er een?
Ik mis bij al die batterijvoertuigen het trekvermogen voor een trailer / caravan.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Absoluut. Die onzekerheid is ook waarom wij voor operational lease gaan. Onze nieuwe auto is een heel stuk degelijker dan zo'n rammelende Tesla maar het is toch een risico dat we niet durven nemen.
En groetjes vanaf mijn nieuwe laptop. Hij is fijn
Waffoor 1? Deze hier staat op instorten, maar de door eega gesuggereerde Macbook Air 13" lijkt me ernstig kleinschermig....quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En groetjes vanaf mijn nieuwe laptop. Hij is fijn
Om een Tesla in acht uur op te laden moet je 3*35A hebbenquote:Op woensdag 1 januari 2020 16:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wat voor gebrek aan realiteitszin hebben Apple gebruikers dan? Een OS en hardware dat gewoon werkt, dat is blijkbaar zo'n rare gedachte.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Qua gedrag en gebrek aan "realiteitszin"hebben Appol en Tesla mensen wel een overeenkomst
Dat OS is dus wat me trekt, en de behuizing. Maar prive een 16" MBP, waar ik dan 80% van de tijd Firefox op draai....quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat voor gebrek aan realiteitszin hebben Apple gebruikers dan? Een OS en hardware dat gewoon werkt, dat is blijkbaar zo'n rare gedachte.
Waarom hap ik eigenlijk ook
Die van mij wordt dit jaar vervangen na 8 jaar. Kapot? Niet echt, maar de druppel was een glas cola die Anna er overheen mikte. Trackpad doet het niet meer, duur om te vervangen voor die leeftijd. 8 jaar voor een laptop van 2400 euro vind ik echt geen slechte deal.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat OS is dus wat me trekt, en de behuizing. Maar prive een 16" MBP, waar ik dan 80% van de tijd Firefox op draai....
Of actieradius bij temperaturen rond het vriespunt als je de kachel aan wilt...quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik mis bij al die batterijvoertuigen het trekvermogen voor een trailer / caravan.
Nee. Haar moeder is bij haar.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:30 schreef AnneX het volgende:
Wat naar voor je vriendin, Lucky.
Kan vriendin alleen thuis zijn?
Ik zit nu achter een HP Probook 6550b uit 2010 en die valt letterlijk uit elkaar....quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die van mij wordt dit jaar vervangen na 8 jaar. Kapot? Niet echt, maar de druppel was een glas cola die Anna er overheen mikte. Trackpad doet het niet meer, duur om te vervangen voor die leeftijd. 8 jaar voor een laptop van 2400 euro vind ik echt geen slechte deal.
Die betalen graag teveel voor gelijk- of minderwaardige hardware toch? Waar je zelf niet echt de baas over bent.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat voor gebrek aan realiteitszin hebben Apple gebruikers dan? Een OS en hardware dat gewoon werkt, dat is blijkbaar zo'n rare gedachte.
Waarom hap ik eigenlijk ook
Ja, klopt. In die nieuwe zijn ze weer terug naar de oude variant. Wat mij betreft laten ze de focus op zo dun mogelijke laptops los. 1,3cm is een prima dikte en dan kun je ook normale toetsen kwijt.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zit nu achter een HP Probook 6550b uit 2010 en die valt letterlijk uit elkaar....
Aan de andere kant lees ik over de laatste series MBP 15" dat de toetsenborden issues hebben...
Dus een 15" MBP uit zeg, 2018, zou ook een goed kbd moeten hebben? Of moet je dan terug naar 2017?quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:42 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, klopt. In die nieuwe zijn ze weer terug naar de oude variant. Wat mij betreft laten ze de focus op zo dun mogelijke laptops los. 1,3cm is een prima dikte en dan kun je ook normale toetsen kwijt.
Helaas, dat is allemaal verre van juist. Enige is dat Apple pas hardware toevoegt wanneer ze er heel zeker van zijn dat ook 5 jaar softwarematig te kunnen blijven ondersteunen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die betalen graag teveel voor gelijk- of minderwaardige hardware toch? Waar je zelf niet echt de baas over bent.
Heb je het ooit gebruikt? Je kunt alles doen en laten wat je wilt onder OSX. De specs van de hardware is op veel punten echt niet minderwaardig. Enige waar je de hoofdprijs voor betaald is geheugen en SSD, dat is pure afzetterij.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die betalen graag teveel voor gelijk- of minderwaardige hardware toch? Waar je zelf niet echt de baas over bent.
Huidige lijn is prima, de 16” dan.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dus een 15" MBP uit zeg, 2018, zou ook een goed kbd moeten hebben? Of moet je dan terug naar 2017?
Owh, die ga ik kijkenquote:Op woensdag 1 januari 2020 16:28 schreef AnneX het volgende:
Gone with the Wind![]()
Fraaie reis, Zet👍🏼 Wat een domme pech met N.S.
Geweldig dat je bij Whiskers terecht kon.
Mjah... ik kocht onze 2e auto voor minder geld dan een 16" met 16Gb en een 512Gb SSDquote:Op woensdag 1 januari 2020 16:46 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Huidige lijn is prima, de 16” dan.
Wij ook. Daarom komt er voor mij een andere auto met trekhaak.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik mis bij al die batterijvoertuigen het trekvermogen voor een trailer / caravan.
Eerst maar eens van dit huis af, en in een nieuw huis een meterkast die geschikt is voor dat soort ongein.
Alleen als hij helemaal leeg is en je de dikste accu hebt. Zo veel bereik heeft bijna niemand nodig.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Om een Tesla in acht uur op te laden moet je 3*35A hebben
Een HP Pavillion 15. Fijn ding, ik ben heel tevreden. Prachtig scherm, verlicht toetsenbord, numeriek gedeelte en de laadkabel zit aan de rechterkant. Hij wordt nauwelijks warm aan de onderkant dus ik krijg geen last van mijn spataderbeen als de laptop op schoot staat.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Waffoor 1? Deze hier staat op instorten, maar de door eega gesuggereerde Macbook Air 13" lijkt me ernstig kleinschermig....
Beslagen ramen om maar de accu te sparen. Raampje open om de zijstraat te zien.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of actieradius bij temperaturen rond het vriespunt als je de kachel aan wilt...
Valt me de laatste tijd ook op dat ik veel Tesla's tegen kom die geen licht aan hebben overdag. Ook op grauwe/mistige dagen.
Ja mijn Toyboata moet ik het licht ook echt bewust -niet- op de sensor zetten anders rijd ik meer zonder dan met licht....quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Beslagen ramen om maar de accu te sparen. Raampje open om de zijstraat te zien.
En geen licht is niet enkel voor stekkerauto's. Er rijden zat oliestook rond zonder een lamp aan. Het schijnt voor de sensor moeilijk te zijn om bij mist lampen aan te zetten. Bij de oude auto's waar je het zelf de lampen aan moest doen heb je enkel af en toe een. Nu kijk niemand meer of zijn lichten wel/niet branden.
Ik vind het voor mijzelf te rechtvaardigen, vanwege werk en gebruik.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah... ik kocht onze 2e auto voor minder geld dan een 16" met 16Gb en een 512Gb SSD
quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:48 schreef minilot het volgende:
[..]
stond vannacht zelf ook in flink kort jurkje met korte mouwen buiten
Ja snap ik wel, zeker als je ook vaker software anders dan Firefox erop draait...quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind het voor mijzelf te rechtvaardigen, vanwege werk en gebruik.
Maar goed, mijn ouders gebruiken de instapmodellen en hebben ook geen last of hinder. Die zijn schappelijker geprijsd.
Klopt. Hadden wij ook met een overstap In Milaan toen we vlogen op Bari. Dag later kwam de bagage pas.quote:Op woensdag 1 januari 2020 15:51 schreef Isabeau het volgende:
ja, dit heb ik jaren geleden al geleerd: als jij moet rennen om een overstap te halen, dan weet je zeker dat je bagage niet heeft gerend en er dus niet is.
J heeft ook als jaren een Apple notebook. En behalve dat het scherm er al heel snel gevlekt uit ging zien, is er nooit iets mis met dat ding. Die dingen hebben echt wel voordelen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik vind het voor mijzelf te rechtvaardigen, vanwege werk en gebruik.
Maar goed, mijn ouders gebruiken de instapmodellen en hebben ook geen last of hinder. Die zijn schappelijker geprijsd.
Als ik te enthousiast op Fok! reageer dan vliegen hier nu de toetsjes in de rondtequote:Op woensdag 1 januari 2020 16:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
J heeft ook als jaren een Apple notebook. En behalve dat het scherm er al heel snel gevlekt uit ging zien, is er nooit iets mis met dat ding. Die dingen hebben echt wel voordelen.
Ik heb echt niet zo'n dure laptop nodig. Ook geen instapmodel maar een Apple is echt niet te rechtvaardigen voor normaal gebruik.
Mensen, wat typt dit toch lekker. Bijna jammer om mee te stoppen. En er zit ook weer een lampje in de capslockknop.
Nee, die rijden allemaal dieselquote:Op woensdag 1 januari 2020 16:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Alleen als hij helemaal leeg is en je de dikste accu hebt. Zo veel bereik heeft bijna niemand nodig.
Ooit ook zoiets gespeeld. Als je er eenmaal aan begint is het lastig stoppen.quote:Op woensdag 1 januari 2020 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Township. Is erg leuk, heel uitgebreid.
quote:De Tesla Model 3 is de bestverkochte
auto van 2019.Daarmee is het voor het
eerst dat een elektrische auto het
meest is verkocht.In 2019 werden bijna
30.000 Model 3-exemplaren geregistreerd,
melden de autobrancheverenigingen.
Anna ook. Wel 12 uur accu tijdquote:Op woensdag 1 januari 2020 16:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja snap ik wel, zeker als je ook vaker software anders dan Firefox erop draait...
Als ik thuiswerk achter mn laptop start ik een Citrix sessie op op een 2e scherm; ook niet heul sexy CPU consumptie
Ik zou het ook wel interessant vinden hoeveel daarvan er werkelijk 100% prive betaald zijn, en welk deel ervan zakelijk (en daarmee voorzien van allerlei fiscale kunststukjes) zijn verworven.quote:
quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou het ook wel interessant vinden hoeveel daarvan er werkelijk 100% prive betaald zijn, en welk deel ervan zakelijk (en daarmee voorzien van allerlei fiscale kunststukjes) zijn verworven.
quote:Met name aan het einde van het jaar nam
de verkoop van elektrische auto's toe.
Het ging vooral om leaseauto's.Vanaf
dit jaar is de bijtelling voor auto's
op elektriciteit hoger dan vorig jaar.
De bijtelling gaat volgend jaar opnieuw
omhoog.
Leasebakken ja. Die moesten vorig jaar nog op naam. Dit jaar worden het er een heel stuk minder.quote:
Ik weet het. Ik ging het spelen omdat Vriendin het veel speelde in de klinieken. We gingen samen in een team en hadden zo weer een simpel gespreksonderwerp.quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ooit ook zoiets gespeeld. Als je er eenmaal aan begint is het lastig stoppen.
Dit besprekend hier herinnert mevrouw V me aan de Engelsen die we jaren geleden ontmoetten ergens in Azië.quote:Op woensdag 1 januari 2020 14:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Denk dat dat bij die Britse meiden ook helpt, de alcohol
Sowieso is het handiger om tussentijds bij te laden dan helemaal vol.. tenzij je toch nergens heen gaat.quote:
Relatief weinig denk ik... want idioot duurquote:Op woensdag 1 januari 2020 17:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou het ook wel interessant vinden hoeveel daarvan er werkelijk 100% prive betaald zijn, en welk deel ervan zakelijk (en daarmee voorzien van allerlei fiscale kunststukjes) zijn verworven.
Wij gaan binnenkort naar mijn tante en dan moeten we bij haar in de buurt ook even 20-30 minuten laden. Daar kan je op plannen inderdaad. We hebben nog nooit ongepland zo ver gereden dat we het niet zouden halen op een accu.quote:Op woensdag 1 januari 2020 18:07 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Sowieso is het handiger om tussentijds bij te laden dan helemaal vol.. tenzij je toch nergens heen gaat.
Maar laatste stuk duurt langer dan het middendeel van de accu zegmaar.
Zei degene die 1e kerstdag rond kerstdinertojd met een bammetje bij de tesla supercharger stond.
(En ja.. dat was gepland... smiddags al uitgebreid gegeten dus lekker rijden terwijl iedereen zich vol zit te proppen bij familie)
Je moet vooral wat meer plannen als je zo efficiënt mogelijk wil rijden.
quote:Op woensdag 1 januari 2020 16:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat er van die momenten in je leven zijn waarop je blij bent in België te belanden.... wonderbaarlijk he?
Wij reden van rotterdam naar groningen... en hebben onderweg 15 minuten bijgeladen... puur omdat we niet wisten of we daar voor de deur konden laden.quote:Op woensdag 1 januari 2020 18:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wij gaan binnenkort naar mijn tante en dan moeten we bij haar in de buurt ook even 20-30 minuten laden. Daar kan je op plannen inderdaad. We hebben nog nooit ongepland zo ver gereden dat we het niet zouden halen op een accu.
Die foto's gingen je te ver?quote:Op woensdag 1 januari 2020 18:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit besprekend hier herinnert mevrouw V me aan de Engelsen die we jaren geleden ontmoetten ergens in Azië.
Hele normale mensen, beetje feesterig. Beetje zoals die van de foto's.
Die vonden het ook een hilarisch verhaal dat hij een keer in alcoholslaap (coma) was ergens waar ze met veel vrienden overnachten en dat die vrienden hem toen in zijn slaap ergens anaal mee penetreerden, een tekeningetje op zijn kont maakten en hem de volgende dag de foto's lieten zien.
Echt heel heel andere normen dan de mijne.
Vraag ze bij Schiphol taxi maar naar hun ervaring en mening...quote:Op woensdag 1 januari 2020 18:11 schreef Uhmmpie het volgende:
Overigens de kerstdagen 800km in een tesla gereden... (model s)
En rammelbak zou ik het toch niet noemen... rijdt echt lekker
En stuk is ie doorgaans ook niet.
Tof!quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:08 schreef z80 het volgende:
Voor wie graag plaatjes kijkt.
https://c.1und1.de/@:519912594903927659/hH46nwysSAyoHvvbRohneA
Staan helaas wel door elkaar heen, ipv netjes op datum.
Want die rijden in zo’n ding.. ohneequote:Op woensdag 1 januari 2020 18:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vraag ze bij Schiphol taxi maar naar hun ervaring en mening...
Er is veel te vinden van de taxi chauffeurs die rond Schiphol rijden en waarbij die auto's echt grote structurele problemen vertonen, ook bij die auto's die door dezelfde 2 chauffeurs worden gereden (en die er dus baat bij hebben m heel te houden)quote:Op woensdag 1 januari 2020 18:11 schreef Uhmmpie het volgende:
Overigens de kerstdagen 800km in een tesla gereden... (model s)
En rammelbak zou ik het toch niet noemen... rijdt echt lekker
En stuk is ie doorgaans ook niet.
Hmm toch rij ik regelmatig mee in zo’n ding dat al vanaf dag 1 geen kuren vertoond.quote:Op woensdag 1 januari 2020 18:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er is veel te vinden van de taxi chauffeurs die rond Schiphol rijden en waarbij die auto's echt grote structurele problemen vertonen, ook bij die auto's die door dezelfde 2 chauffeurs worden gereden (en die er dus baat bij hebben m heel te houden)
Uhuh logisch, dan hoef je pas vlak voor vertrek naar de zomer-vliegvakantie weer.quote:Op woensdag 1 januari 2020 18:23 schreef Isabeau het volgende:
Ook enorm veel auto's in de straat en de straten er naast....topdrukte in de seniorenflat eind van de straat waar per se vandaag alle kinderen en kleinkinderen op bezoek willen komen.
Jawel. Verplicht zelfs. Vannacht nog in een taxi daar gezeten. En die gasten zijn echt niet blij met de tesla.quote:Op woensdag 1 januari 2020 18:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Want die rijden in zo’n ding.. ohnee
En als je zelf niet zo slim bent om te zorgen dat je accu nog opgeladen is na 3 weken vakantie... kun je dat moeilijk de auto kwalijk nemen he
Good busyquote:Op woensdag 1 januari 2020 18:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben naar de sportschool geweestBlijkbaar was ik de enige met dat idee. Meer dan een uur binnen geweest en niemand anders is er geweest.
Ook enorm veel auto's in de straat en de straten er naast....topdrukte in de seniorenflat eind van de straat waar per se vandaag alle kinderen en kleinkinderen op bezoek willen komen.
Kleine bloemlezingquote:Op woensdag 1 januari 2020 18:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geen idee wat de taxichauffeurs te zeggen hebben over zo'n Tesla.
Slaap lekker, kan me voorstellen dat je heel moe bent!quote:Op woensdag 1 januari 2020 18:30 schreef z80 het volgende:
Goed. Bedtijd. Bioklok is nog een beetje van slag en vannacht niet heel veel geslapen. Was rond 02:30 voordat ik mijn slaapplek in bezit nam. Morgen weer vroeg op. Lekker rustig op het werk een zooitje updates draaien terwijl er niemand is.
Bij jullie is ie natuurlijk ook anders belast dan met voordurend in en uitstappend publiek, je rijdt niet in het verkeer rond die stad waarvan de bewoners vinden dat het het middelpunt van het heelal is en meer van die factoren he. Zal vast ook schelen in de slijtagequote:Op woensdag 1 januari 2020 18:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geen idee wat de taxichauffeurs te zeggen hebben over zo'n Tesla. Wij komen in zo ongeveer alle vergelijkingen over elektrische auto's tegen dat de binnenkant zo slecht is afgewerkt. Dat je veel en veel meer luxe verwacht voor een auto van die prijs. Maar goed, het is niet zo dat wij een Tesla kunnen/willen betalen dus die vergelijkingen zijn eigenlijk vrij nutteloos.
Zo'n auto is gewoon een enorme gok. Ik hoop dat we de juiste beslissing hebben genomen.
De mijne is dicht vandaag. Ik mag morgen weer. Ben benieuwd hoe druk het om 08.00u isquote:Op woensdag 1 januari 2020 18:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben naar de sportschool geweestBlijkbaar was ik de enige met dat idee. Meer dan een uur binnen geweest en niemand anders is er geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |