abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 december 2019 @ 20:54:41 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190749578
Titel spreekt voor zich. Maak een lijstje. En onderbouwen is wel leuk

Beste

1. Wouter Koolmees
Hele knappe prestatie met het pensioenakkoord en de WAB. De stille kracht van dit kabinet.

2. Pieter Omtzigt
Is natuurlijk al vrij lang een pitbull maar wist ook dit jaar weer zijn rol goed te vervullen

3. Frans Timmermans
Hij zorgde er voor het eerst in mijn leven voor dat ik blij was dat de PvdA won

Slechtste

1. Ron Meyer
Geen partijvoorzitter die zijn partij zo snel naar de marge dirigeerde. Dat Brusselmans filmpje is wel een klassieker.

2. Pauline Krikke
Gewogen en te licht bevonden. Hoe ze die vrouw hebben kunnen uitzoeken.

3. Menno Snel
Hoe deskundig ook, van de politiek bakte hij niet veel
pi_190750062
Ik zet als beste ook Koolmees op 1 (ja, ik kies een D66er). Maar ik wil een lans breken voor Wiebes (het lef om de gaskraan gewoon naar 0 te draaien in 2022 is gewoon enorm, hij doorbreekt echt een taboe daarmee) en voor Schouten (in een enorm lastig parket, maar toch neemt niemand haar veel kwalijk en wordt ze ook nog steeds door iedereen serieus genomen, dat is knap).
Omtzigt natuurlijk ook weer goed, ik vind het alleen jammer dat degene die echt als eerste vragen stelde (Azarkan) helemaal geen credits krijgt. Hij deed dit toen hij echt nog maar een paar maanden in de kamer zat.

Slecht vind ik altijd lastig. Bijleveld heeft er een potje van gemaakt, Grapperhaus vind ik een hele slechte minister en ook Snel was gewoon slecht bezig, vooral aan het eind. Harbers was natuurlijk ook niet goed bezig dit jaar. Maar de aller slechtste in Den Haag is denk ik Van Haga. Die heeft zoveel gele kaarten gehad en dan nog blijven prutsen met zijn huizen, dat is gewoon echt heel dom. En hij kan zich niet achter iemand verschuilen, hij heeft het geheel en alleen aan zichzelf te danken.

Beste: Koolmees
Slechtste: Van Haga
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 29 december 2019 @ 21:10:52 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190750212
Tops:

1. Pieter Omtzigt. Ik denk dat dit het enige Kamerlid is dat nog snapt wat dualisme inhoudt. Daarnaast is zijn werk in het toeslagendossier meer dan te prijzen. Ik overweeg bijna om op die man te gaan stemmen. Bijna.

2. Van der Staaij. Omdat die ook snapt hoe het werkt, niet omdat ik het ooit met die man eens ga zijn.

3. Khadija Arib. Weet zich staande te houden in een steeds onbeschofter wordende Kamer en voert strakke regie, zowel op omgangsvormen als op procedures en tijdspad.

Ja, het klopt dat ik geen enkel kabinetslid genomineerd heb. Koolmees zou een optie kunnen zijn, maar ik wil niet het lijstje van de OP kopiëren.

Flops:

1. Arie Slob. Na een aanvankelijk positieve start geeft hij inmiddels ook duidelijk te kennen dat pleisters plakken op een lek onderwijssysteem voor hem de manier gaat zijn om zijn termijn uit te zitten, en daadwerkelijk luisteren naar het werkveld geen enkele prioriteit heeft. Hij zet het beleid van Dekker om wat kleine clubjes van vergadertijgers aan te wijzen en die vervolgens als enig aanspreekpunt te gebruiken met verve voort.

2. Rob Jetten. Zou een belangrijke rol in de Kamer moeten hebben, maar is zuiver kanonnenvoer.

3. Thierry Baudet. Met al zijn pretentieuze gewauwel maakt hij zichzelf echt onsterfelijk belachelijk. Een schande voor de politiek, zo'n figuur.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190846466
Deze helemaal niet gezien. Leuk!

Toppers:
1. Het duo Omtzigt/leijten voor hun niet aflatende inzet in het toeslagendossier. Extra pluim voor omtzigt omdat doet als coalitie-kamerlid niet vanzelfsprekend is.

2. Johan Remkes. Na een stikstofadvies wat gewoon goed was als burgemeester van Den Haag uitstekend de boel onder controle gebracht in zeer uitdagende omstandigheden.

3. Henk Otten. Het getuigt van lef om op een dergelijke manier af te splitsen van een partij die de foute kant op gaat. Wetende welke bagger je over je heen gaat krijgen.

Eervolle vermelding voor Baudet. Heeft te veel gekkigheid gedaan om in de lijst te worden opgenomen. Maar om een partij te laten uitgroeien tot grootste van Nederland is een prestatie van formaat. Wat je er verder ook van vindt.

Flops:
1. Wilders. Met de opkomst van FvD is de pvv, de eenmansdictatuur van Wilders, totaal irrelevant geworden. Maar ik zie hem nog wel terug keren aan de top.

2. Hiddema. Moet ik dit nog uitleggen? Slechts een handjevol debatten gevoerd en ook nog eens slecht. Meest waardeloze kamerlid.

3. Klaver. Politiek dom bezig. Alles steunen. Geen oppositie voeren. En dan ook nog dat gedoetje met Ozdil. Nee. Niet zijn beste jaar.
zie email 27 oktober
  donderdag 2 januari 2020 @ 22:37:40 #5
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_190849508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 19:23 schreef trein2000 het volgende:
Deze helemaal niet gezien. Leuk!

Toppers:
1. Het duo Omtzigt/leijten voor hun niet aflatende inzet in het toeslagendossier. Extra pluim voor omtzigt omdat doet als coalitie-kamerlid niet vanzelfsprekend is.

2. Johan Remkes. Na een stikstofadvies wat gewoon goed was als burgemeester van Den Haag uitstekend de boel onder controle gebracht in zeer uitdagende omstandigheden.

3. Henk Otten. Het getuigt van lef om op een dergelijke manier af te splitsen van een partij die de foute kant op gaat. Wetende welke bagger je over je heen gaat krijgen.

Eervolle vermelding voor Baudet. Heeft te veel gekkigheid gedaan om in de lijst te worden opgenomen. Maar om een partij te laten uitgroeien tot grootste van Nederland is een prestatie van formaat. Wat je er verder ook van vindt.

Flops:
1. Wilders. Met de opkomst van FvD is de pvv, de eenmansdictatuur van Wilders, totaal irrelevant geworden. Maar ik zie hem nog wel terug keren aan de top.

2. Hiddema. Moet ik dit nog uitleggen? Slechts een handjevol debatten gevoerd en ook nog eens slecht. Meest waardeloze kamerlid.

3. Klaver. Politiek dom bezig. Alles steunen. Geen oppositie voeren. En dan ook nog dat gedoetje met Ozdil. Nee. Niet zijn beste jaar.
klopt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_190869553
Strategie Klaver, vmbo school,is steeds hetzelfde. Hij zegt bij interrupties bij een spreker: Eerst zei u dat en nu zegt u dit. Hij hangt steeds weer een vorm van voorbeeldgedrag (van een ander) aan.

Andere politici zijn hele harde schreeuwers maar doen verder niets als het om een uitvoering van iets gaat. Ze hebben doorlopend een sociaal gewenst gedrag.

[ Bericht 7% gewijzigd door cempexo op 04-01-2020 08:32:03 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:11:44 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190869873
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 08:04 schreef cempexo het volgende:
Strategie Klaver, vmbo school,is steeds hetzelfde. Hij zegt bij interrupties bij een spreker: Eerst zei u dat en nu zegt u dit. Hij hangt steeds weer een vorm van voorbeeldgedrag (van een ander) aan.

Andere politici zijn hele harde schreeuwers maar doen verder niets als het om een uitvoering van iets gaat. Ze hebben doorlopend een sociaal gewenst gedrag.
Klaver heeft na het VMBO een HBO-opleiding afgerond.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:13:37 #8
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_190869883
Die lui zitten er alleen maar voor hun eigen gewin en niet voor het volk, dus wmb zijn ze allemaal even slecht, of het nu rechts of links is.
pi_190870510
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Klaver heeft na het VMBO een HBO-opleiding afgerond.
Nee...hij heeft een bepaald onderwerp selectie gedaan
pi_190870712
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:23 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee...hij heeft een bepaald onderwerp selectie gedaan
Fout, dat gaat over het schakeljaar voor de master politicologie aan de UvA, dat heeft hij afgebroken omdat hij voorzitter CNV jongeren werd. Hij heeft gewoon de HBO afgerond (anders mag je ook niet aan een schakeljaar voor een master aan de UvA beginnen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_190870758
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Fout, dat gaat over het schakeljaar voor de master politicologie aan de UvA, dat heeft hij afgebroken omdat hij voorzitter CNV jongeren werd. Hij heeft gewoon de HBO afgerond (anders mag je ook niet aan een schakeljaar voor een master aan de UvA beginnen).
Naast zijn bestuurswerk studeerde hij in 2008 af aan de opleiding Social Work aan Avans Hogeschool en volgde hij een schakelprogramma om toegelaten te worden tot de master politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Met het schakelprogramma is hij voortijdig gestopt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jesse_Klaver
pi_190870772
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:51 schreef cempexo het volgende:

[..]

Naast zijn bestuurswerk studeerde hij in 2008 af aan de opleiding Social Work aan Avans Hogeschool en volgde hij een schakelprogramma om toegelaten te worden tot de master politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Met het schakelprogramma is hij voortijdig gestopt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jesse_Klaver
Ja, dat is wat ik zeg. Hij heeft de HBO dus afgerond.
pi_190870830
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat is wat ik zeg. Hij heeft de HBO dus afgerond.
Opleiding Social Work aan Avans Hogeschool is geen HBO opleiding alsmede HBO niveau
pi_190870872
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:57 schreef cempexo het volgende:

[..]

Opleiding Social Work aan Avans Hogeschool is geen HBO opleiding alsmede HBO niveau
Absoluut wel, de Avans Hogeschool is een HBO en niks anders: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Avans_Hogeschool

https://www.avans.nl/ople(...)d-bachelor/toelating
pi_190870888
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Absoluut wel, de Avans Hogeschool is een HBO en niks anders: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Avans_Hogeschool
Hoger onderwijs duiding is nog geen HBO niveau
pi_190870909
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Hoger onderwijs duiding is nog geen HBO niveau
Je bent gek, Avans is een HBO, de opleiding is een HBO opleiding (ik heb hem voor je gelinkt). Maar zoals eerder opgemerkt: jij bent zo stijfkoppig dat jij nog het bestaan van iets ontkent als je er je hoofd tegenaan gestoten hebt. Daar valt niet mee te praten.
pi_190871118
Toppers

1. Pieter Omtzigt. Uitstekende dossierkennis en voert goede oppositie. Ik overweeg op hem te stemmen bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen.
2. Martin Bosma. Ik zal nooit op de PVV stemmen, maar zijn speeches zijn altijd raak. Taalkundig ijzersterk.
3. Henk Otten. Heel dapper om tegen de pseudo-goeroe Baudet in te gaan en zijn eigen partij op te richten.

Floppers

Eigenlijk komen hier veel meer politici voor in aanmerking.

1. Gabriëlle Popken. Zij heeft letterlijk drie woorden gezegd in de Tweede Kamer het afgelopen jaar. Schandalig dat zij kiezers vertegenwoordigt. https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-zwijgzaam-pvv-cda
2. Wybren van Haga. Een ordinaire zetelrover. Meer heb ik er niet over te zeggen.
3. Selçuk Öztürk. Spreekt tenenkrommend slecht Nederlands, kan niet luisteren, niet debatteren en verdedigt het Turkse belang in de Tweede Kamer. Stapelt dieptepunt op dieptepunt in debatten en gedraagt zich zeer onbeschoft tegen Arib.

Eer'volle' vermeldingen: Ron Meyer (is al eerder geschreven waarom), Thierry Baudet: de meest vreemde overwinningsspeech ooit en gedraagt zich als een pseudo-goeroe, Nevin Özütok: spreekt zeer slecht Nederlands en zit puur bij GroenLinks vanwege haar achtergrond, Geert Wilders: wordt inmiddels door niemand serieus genomen.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 11:45:26 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190871423
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:57 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat is het wél.
pi_190872186
bij mij staat stipt op nummer 1 premier May, omdat zij zonder eigenbelang de wil van de engelsen uitvoerde, terwijl zij wist dat het ging falen en zij werd afgebrand.

In NL zou ik het echt niet weten....
De slechtste zijn niet zo moelijk namelijk alle vvders
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190872258
Slechtste:
1. Mark Harbers
2. Kasja Ollongren
3. Klaas Dijkhoff

Beste
1. Pieter Omtzigt
2. Martin Bosma
3. Thierry Baudet
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_190872382
Ik vind zulke lijstjes altijd een beetje lastig.

Beste nr 1.
Kees van der Staaij, komt voor zijn principes op en daar houd ik van want ik ben ook erg principieel.

Beste nr 2.
Gert-Jan Segers, is een stuk compromis gevender maar ik vind het fijn dat hij dat wel aan kan en durft en dat er zaken zijn die nu afgerond zijn terwijl wss dit niet zo was als hij er niet was.

Beste nr 3.
Weet ik niet
pi_190872526
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:37 schreef Selqae het volgende:
Slechtste:
1. Mark Harbers
2. Kasja Ollongren
3. Klaas Dijkhoff

Beste
1. Pieter Omtzigt
2. Martin Bosma
3. Thierry Baudet
Baudet goed vinden na het debacle met Otten en zijn overwinningspeech _O- .
pi_190872654
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Baudet goed vinden na het debacle met Otten en zijn overwinningspeech _O- .
Zeker, uitstekende uitslag voor de eerste keer bij de Provinciale Staten en ondanks het gezeik met Otten gaat het uitstekend met FvD. Daarnaast inmiddels de grootste ledenpartij en goede bijdrages van Baudet in de Kamer. Dat hij figuren zoals jij constant op de kast jaagt is ook een pluspunt uiteraard.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_190872779
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:55 schreef Selqae het volgende:

[..]

Zeker, uitstekende uitslag voor de eerste keer bij de Provinciale Staten en ondanks het gezeik met Otten gaat het uitstekend met FvD. Daarnaast inmiddels de grootste ledenpartij en goede bijdrages van Baudet in de Kamer. Dat hij figuren zoals jij constant op de kast jaagt is ook een pluspunt uiteraard.
Jij bent het schoolvoorbeeld van het sektegedrag dat ik bij FvD'ers veel zie. Hetzelfde geldt ook voor types die op GroenLinks stemmen. Baudet heeft geblunderd met Otten en zijn speech. Ook is hij een stuk minder dan andere politici in de Tweede Kamer te vinden.
pi_190872976
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Jij bent het schoolvoorbeeld van het sektegedrag dat ik bij FvD'ers veel zie. Hetzelfde geldt ook voor types die op GroenLinks stemmen. Baudet heeft geblunderd met Otten en zijn speech. Ook is hij een stuk minder dan andere politici in de Tweede Kamer te vinden.
Waarom steeg FvD dan in weken na zijn speech in de peilingen en begon de daling pas toen Otten met gestrekt been naar het NRC ging?
pi_190873090
quote:

[..]

Het is maar aan welke maatstaf je politici afweegt. Ik doe dat meestal aan de inhoud. Dan komt Baudet niet zo heel positief naar voren.
pi_190873098
quote:

[..]

Mensen wegzetten met jouw mening als je het niet met ze eens bent zonder enige onderbouwing :')

Als il moest kiezen dan doet Baudet het inderdaad minder slecht dan anderen.
Van der Staaij doet et naar mijn mening ook minder slecht omdat hij geen meeloper is.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190876055
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je bent gek, Avans is een HBO, de opleiding is een HBO opleiding (ik heb hem voor je gelinkt). Maar zoals eerder opgemerkt: jij bent zo stijfkoppig dat jij nog het bestaan van iets ontkent als je er je hoofd tegenaan gestoten hebt. Daar valt niet mee te praten.
Zoals ik je al eerder melde...ik ga niet in op je persoonlijke beledigingen ic je grove opmerkingen.
  zondag 5 januari 2020 @ 17:28:11 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190891558
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:53 schreef cempexo het volgende:

[..]

Zoals ik je al eerder melde...ik ga niet in op je persoonlijke beledigingen ic je grove opmerkingen.
Zoals al eerder opgemerkt: Klaver heeft een HBO-opleiding afgerond.
  zondag 5 januari 2020 @ 17:35:40 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190891675
Protip: niet ingaan op de alternatieve feiten van cempexo, want anders vult hij er binnen de kortste keren weer het hele topic mee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190896793
quote:

[..]

Ook is hij een stuk minder dan andere politici in de Tweede Kamer te vinden.
Bron? Volgens mij kun je van alles van Baudet vinden maar dat hij een stuk minder dan andere politici aanwezig zou zijn in de tweede kamer lijkt me een leugen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_190897279
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zoals al eerder opgemerkt: Klaver heeft een HBO-opleiding afgerond.
Communicatie of een andere alfa-studie zeker :')
  zondag 5 januari 2020 @ 22:25:00 #33
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190897401
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:20 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:

[..]

Communicatie of een andere alfa-studie zeker :')
Naast zijn bestuurswerk studeerde hij in 2008 af aan de opleiding Social Work aan Avans Hogeschool en volgde hij een schakelprogramma om toegelaten te worden tot de master politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Met het schakelprogramma is hij voortijdig gestopt.[4]

Haha
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190897436
Hahahah
pi_190897619
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:01 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Bron? Volgens mij kun je van alles van Baudet vinden maar dat hij een stuk minder dan andere politici aanwezig zou zijn in de tweede kamer lijkt me een leugen.
Hij is inderdaad niet het minst aanwezig. Zijn partij wel, maar zijn kompaan doet dan ook maar een debat of 10 per jaar. FvD doet met grote afstand de minste debatten.

https://eenvandaag.avrotr(...)kamerleden-aanwezig/

Zo was de afgelopen onderwijsbegroting het eerste onderwijsdebat van deze partij ooit. Toch geen klein onderwerp. Alle debatten over lerarentekorten hadden ze laten schieten, net als debatten over het hoger onderwijs (vreemd, zou toch een stokpaardje van Baudet moeten zijn, één van de weinige dingen waar hij uit eerste hand ervaring mee heeft).

Edit: het waren er 17 dit jaar voor Hiddema. Baudet was wel vrij veel aan het woord: https://eenvandaag.avrotr(...)kamerleden-aanwezig/
Opvallend was ook dat ze vaak afwezig waren bij grote debatten, zoals een aantal stikstofdebatten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 05-01-2020 22:40:00 ]
  zondag 5 januari 2020 @ 22:47:39 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190897927
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:25 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Naast zijn bestuurswerk studeerde hij in 2008 af aan de opleiding Social Work aan Avans Hogeschool en volgde hij een schakelprogramma om toegelaten te worden tot de master politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Met het schakelprogramma is hij voortijdig gestopt.[4]

Haha
Haha? Het is gewoon een HBO-opleiding. En waarom lach jij als docent iemand met een opleiding maatschappelijk werk uit?

En weet je waarom hij daarmee gestopt is (schakelprogramma)? Want ik vind dat niet lachwekkend.
  zondag 5 januari 2020 @ 22:48:03 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190897937
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:01 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Is gewoon op te zoeken hoor.
pi_190904262
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Mensen wegzetten met jouw mening als je het niet met ze eens bent zonder enige onderbouwing :')

Als il moest kiezen dan doet Baudet het inderdaad minder slecht dan anderen.
Van der Staaij doet et naar mijn mening ook minder slecht omdat hij geen meeloper is.
Je moet goed lezen. Mijn twee hoofdargumenten zijn 1. dat Baudet een volkomen belachelijke overwinningspeech heeft gegeven 2.zijn optreden rondom het vertrek van Henk Otten. Selqae geeft onder andere het volgende als tegenargument ‘Dat hij figuren zoals jij constant op de kast jaagt is ook een pluspunt uiteraard’. Wie zet wie weg :') ?
pi_190904398
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Haha? Het is gewoon een HBO-opleiding. En waarom lach jij als docent iemand met een opleiding maatschappelijk werk uit?

En weet je waarom hij daarmee gestopt is (schakelprogramma)? Want ik vind dat niet lachwekkend.
Waarom is hij daar toen mee gestopt dan? Ik zie dat niet heel gauw op Wikipedia?
  maandag 6 januari 2020 @ 15:04:58 #40
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190904980
quote:

[..]

Baudet heeft geblunderd met Otten en zijn speech.
Hoezo geblunderd? Die speech maakte enorme indruk en beheerste dagenlang het nieuws, en FVD steeg nog verder in de peilingen. :? Ik zie de blunder niet.

Hij had het misschien tactischer aan kunnen pakken met Otten, maar zo'n ramp was dat nou ook weer niet. FVD staat nog steeds op 18 zetels in de peilingen en Otten op 0 dus de kiezer is het daar blijkbaar mee eens.

Uiteindelijk is het voor de ledenwerving waarschijnlijk ook beter dat je mensen die het geld van de partij proberen te stelen eruit worden gekickt. Het wekt in ieder geval vertrouwen omdat misbruikers worden gestraft, in plaats van dat alles met de mantel der liefde wordt bedekt. Als Otten was gebleven was dat recordaantal leden waarschijnlijk niet gehaald.
pi_190905058
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:08 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Waarom is hij daar toen mee gestopt dan? Ik zie dat niet heel gauw op Wikipedia?
Omdat hij voorzitter van de CNV jongeren werd, dat heeft hij wel eens gezegd. Was gewoon qua tijd niet te combineren.
pi_190905068
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 15:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

Omdat hij voorzitter van de CNV jongeren werd, dat heeft hij wel eens gezegd. Was gewoon qua tijd niet te combineren.
Ja, ik las van @Whiskers2009:
quote:
Dus ik dacht dat er misschien een heel verhaal achter zat ofzo.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 11:01:32 #43
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190916626
Pieter Omtzigt die de vloer aanveegt met propagandawetenschapper, emeritusnarcist en allround ongeïnformeerde beunhaas Kees de Lange maakt hem alweer een sterke kandidaat voor 2020. Wat een baas is het ook. Zoveel doen, overal mee bezig. Heeft ie een dubbelganger die een deel van zijn taken uitvoert??

Sander_1954 twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 17:35:35 @Infocadl2015 @PieterOmtzigt ik vrees het echter niet want onze mainstream media hebben niet de geringste moed om wat aandacht aan dit zich continue ontwikkelende schandaal te schenken reageer retweet
Infocadl2015 twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 17:36:55 @Sander_1954 @PieterOmtzigt Onze volksvertegenwoordigers evenmin. reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:21:44 Beste @Infocadl2015 Dank voor je continue aanmoedigingen om scherpe vragen te stellen.Dat heb ik gedaan. Naar de rebellengroepen, naar de toeslagenaffaire, naar Malta.En dat wordt niet altijd overal gewaardeerd.Maar toch een vraag he? (1)https://t.co/5QHqYtVaBW reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:23:09 @Infocadl2015 Je bent 4 jaar senator geweest. Oppositielid.En je hebt toen precies 4 schriftelijke vragen gesteld.Twee over Friesland, een over een stomme vacaturetekst en eentje over het pensioenpact.Waarom vroeg je toen nooit naar het soort moeilijke onderwerpen waarnaar je nu vraagt? (2) reageer retweet
Infocadl2015 twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:28:50 @PieterOmtzigt Klopt. Het was me al snel duidelijk dat het stellen van kamervragen om nietszeggende antwoorden te ontvangen een weinig zinvolle bezigheid was met een partijkartel dat geen kritisch geluid tolereert. reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:34:10 @Infocadl2015 Dit antwoord is lachwekkend.Je moedigt mij aan moeilijke vragen te stellen en moties van wantrouwen in te dienen terwijl je het zelf nooit deedIn al die vier jaar dat je senator was, had de regering een minderheid in de senaat! (4)https://t.co/msb4iuBLRS reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:50:23 @Infocadl2015 En als ik nietszeggende antwoorden krijg (dat gebeurt wel eens ja), dan stel ik de vraag opnieuw. Feitelijk. Ik roep de bewindspersoon naar de Kamer. Haal de informatie ergens anders vandaan.Kost veel energie (teveel), maar ik leg me er niet bij neer (6)https://t.co/msb4iuBLRS reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:51:53 @Infocadl2015 En weet je, het levert wel eens iets op. Altijd later dan ik wil (geduld heb ik niet).Steun aan rebellen: stopte vrij snel na scherpe KamervragenToeslagen: een aantal ouders krijgt compensatie. Beleid is bijgesteld. Malta: ook daar best veranderingen(7) reageer retweet
Hierna is Kees de Lange samen met zijn bubbelgenoten weer in hoekje gaan mopperen over het Marrakeshverdrag, klimaatwaanzin en andere zelfbedachte spookverschijnselen.
Antifa
pi_190916711
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:01 schreef VoMy het volgende:
Pieter Omtzigt die de vloer aanveegt met propagandawetenschapper, emeritusnarcist en allround ongeïnformeerde beunhaas Kees de Lange maakt hem alweer een sterke kandidaat voor 2020. Wat een baas is het ook. Zoveel doen, overal mee bezig. Heeft ie een dubbelganger die een deel van zijn taken uitvoert??

Sander_1954 twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 17:35:35 @:Infocadl2015 @:PieterOmtzigt ik vrees het echter niet want onze mainstream media hebben niet de geringste moed om wat aandacht aan dit zich continue ontwikkelende schandaal te schenken reageer retweet
Infocadl2015 twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 17:36:55 @:Sander_1954 @:PieterOmtzigt Onze volksvertegenwoordigers evenmin. reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:21:44 Beste @:Infocadl2015 Dank voor je continue aanmoedigingen om scherpe vragen te stellen.Dat heb ik gedaan. Naar de rebellengroepen, naar de toeslagenaffaire, naar Malta.En dat wordt niet altijd overal gewaardeerd.Maar toch een vraag he? (1)https://t.co/5QHqYtVaBW reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:23:09 @:Infocadl2015 Je bent 4 jaar senator geweest. Oppositielid.En je hebt toen precies 4 schriftelijke vragen gesteld.Twee over Friesland, een over een stomme vacaturetekst en eentje over het pensioenpact.Waarom vroeg je toen nooit naar het soort moeilijke onderwerpen waarnaar je nu vraagt? (2) reageer retweet
Infocadl2015 twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:28:50 @:PieterOmtzigt Klopt. Het was me al snel duidelijk dat het stellen van kamervragen om nietszeggende antwoorden te ontvangen een weinig zinvolle bezigheid was met een partijkartel dat geen kritisch geluid tolereert. reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:34:10 @:Infocadl2015 Dit antwoord is lachwekkend.Je moedigt mij aan moeilijke vragen te stellen en moties van wantrouwen in te dienen terwijl je het zelf nooit deedIn al die vier jaar dat je senator was, had de regering een minderheid in de senaat! (4)https://t.co/msb4iuBLRS reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:50:23 @:Infocadl2015 En als ik nietszeggende antwoorden krijg (dat gebeurt wel eens ja), dan stel ik de vraag opnieuw. Feitelijk. Ik roep de bewindspersoon naar de Kamer. Haal de informatie ergens anders vandaan.Kost veel energie (teveel), maar ik leg me er niet bij neer (6)https://t.co/msb4iuBLRS reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:51:53 @:Infocadl2015 En weet je, het levert wel eens iets op. Altijd later dan ik wil (geduld heb ik niet).Steun aan rebellen: stopte vrij snel na scherpe KamervragenToeslagen: een aantal ouders krijgt compensatie. Beleid is bijgesteld. Malta: ook daar best veranderingen(7) reageer retweet
Hierna is Kees de Lange samen met zijn bubbelgenoten weer in hoekje gaan mopperen over het Marrakeshverdrag, klimaatwaanzin en andere zelfbedachte spookverschijnselen.
Ja dat draadje had ik ook voorbij zien komen inderdaad. Echt een mooie man hoor _O_
pi_190920076
Geen enkele politicus is best, want ze doen geen moer voor alleenstaanden, staan zelfs oogluikend toe dat het rijke heir de echte alleenstaanden pest en besteelt en wil dat iedereen werkt ten behoeve van dat rijk heir. Want anders hebben ze niets aan het openbaar vervoer of aan de auto's of aan de vrachtauto's.
pi_190920105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 15:24 schreef torentje het volgende:
Geen enkele politicus is best, want ze doen geen moer voor alleenstaanden, staan zelfs oogluikend toe dat het rijke heir de echte alleenstaanden pest en besteelt en wil dat iedereen werkt ten behoeve van dat rijk heir. Want anders hebben ze niets aan het openbaar vervoer of aan de auto's of aan de vrachtauto's.
:')

Jij hebt echt issues he? Wees blij dat er mensen zijn die iniatief en risico nemen. Zonder ondernemers konden mensen daar ook niet werken.
pi_190920218
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:18 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Toppers

1. Pieter Omtzigt. Uitstekende dossierkennis en voert goede oppositie. Ik overweeg op hem te stemmen bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen.
2. Martin Bosma. Ik zal nooit op de PVV stemmen, maar zijn speeches zijn altijd raak. Taalkundig ijzersterk.
3. Henk Otten. Heel dapper om tegen de pseudo-goeroe Baudet in te gaan en zijn eigen partij op te richten.

Floppers

Eigenlijk komen hier veel meer politici voor in aanmerking.

1. Gabriëlle Popken. Zij heeft letterlijk drie woorden gezegd in de Tweede Kamer het afgelopen jaar. Schandalig dat zij kiezers vertegenwoordigt. https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-zwijgzaam-pvv-cda
2. Wybren van Haga. Een ordinaire zetelrover. Meer heb ik er niet over te zeggen.
3. Selçuk Öztürk. Spreekt tenenkrommend slecht Nederlands, kan niet luisteren, niet debatteren en verdedigt het Turkse belang in de Tweede Kamer. Stapelt dieptepunt op dieptepunt in debatten en gedraagt zich zeer onbeschoft tegen Arib.

Eer'volle' vermeldingen: Ron Meyer (is al eerder geschreven waarom), Thierry Baudet: de meest vreemde overwinningsspeech ooit en gedraagt zich als een pseudo-goeroe, Nevin Özütok: spreekt zeer slecht Nederlands en zit puur bij GroenLinks vanwege haar achtergrond, Geert Wilders: wordt inmiddels door niemand serieus genomen.
Die Ozturk inderdaad. Tenenkrommend. Ik denk dat de leider, die platte rozijn, die platgeslagen appelflap, kan niet op zijn naam komen hem dingen influistert, van je moet dit en dit zeggen, lachen man.
Dan blijft hijzelf buiten schot.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 16:15:22 #48
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190920733
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:01 schreef VoMy het volgende:

Sander_1954 twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 17:35:35 @:Infocadl2015 @:PieterOmtzigt ik vrees het echter niet want onze mainstream media hebben niet de geringste moed om wat aandacht aan dit zich continue ontwikkelende schandaal te schenken reageer retweet
Infocadl2015 twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 17:36:55 @:Sander_1954 @:PieterOmtzigt Onze volksvertegenwoordigers evenmin. reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:21:44 Beste @:Infocadl2015 Dank voor je continue aanmoedigingen om scherpe vragen te stellen.Dat heb ik gedaan. Naar de rebellengroepen, naar de toeslagenaffaire, naar Malta.En dat wordt niet altijd overal gewaardeerd.Maar toch een vraag he? (1)https://t.co/5QHqYtVaBW reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:23:09 @:Infocadl2015 Je bent 4 jaar senator geweest. Oppositielid.En je hebt toen precies 4 schriftelijke vragen gesteld.Twee over Friesland, een over een stomme vacaturetekst en eentje over het pensioenpact.Waarom vroeg je toen nooit naar het soort moeilijke onderwerpen waarnaar je nu vraagt? (2) reageer retweet
Infocadl2015 twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:28:50 @:PieterOmtzigt Klopt. Het was me al snel duidelijk dat het stellen van kamervragen om nietszeggende antwoorden te ontvangen een weinig zinvolle bezigheid was met een partijkartel dat geen kritisch geluid tolereert. reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:34:10 @:Infocadl2015 Dit antwoord is lachwekkend.Je moedigt mij aan moeilijke vragen te stellen en moties van wantrouwen in te dienen terwijl je het zelf nooit deedIn al die vier jaar dat je senator was, had de regering een minderheid in de senaat! (4)https://t.co/msb4iuBLRS reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:50:23 @:Infocadl2015 En als ik nietszeggende antwoorden krijg (dat gebeurt wel eens ja), dan stel ik de vraag opnieuw. Feitelijk. Ik roep de bewindspersoon naar de Kamer. Haal de informatie ergens anders vandaan.Kost veel energie (teveel), maar ik leg me er niet bij neer (6)https://t.co/msb4iuBLRS reageer retweet
PieterOmtzigt twitterde op vrijdag 03-01-2020 om 19:51:53 @:Infocadl2015 En weet je, het levert wel eens iets op. Altijd later dan ik wil (geduld heb ik niet).Steun aan rebellen: stopte vrij snel na scherpe KamervragenToeslagen: een aantal ouders krijgt compensatie. Beleid is bijgesteld. Malta: ook daar best veranderingen(7) reageer retweet
Omdat Pieter Omtzigt zo ontzettend zwak en kinderachtig reageert, ja, en nergens serieus op ingaat. Beetje op de man spelen, geweldig hoor.

Maar goed, in de ogen van de progressieve zelfbevredigings-kring is dit natuurlijk weer ''een prachtige vent'' en ''een fantastische draad''. :')
  dinsdag 7 januari 2020 @ 16:35:25 #49
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190920988
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 16:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Omdat Pieter Omtzigt zo ontzettend zwak en kinderachtig reageert, ja, en nergens serieus op ingaat. Beetje op de man spelen, geweldig hoor.

Maar goed, in de ogen van de progressieve zelfbevredigings-kring is dit natuurlijk weer ''een prachtige vent'' en ''een fantastische draad''. :')
Nergens op ingaat? Kees de Lange produceert slechts zijn gebruikelijke kortzichtige bagger, met dat achterlijke gewijs naar de MSM en dat permanente gehuil over de EU waar dat soort simpele zielen zo lekker opgaan. Daar is verder niets inhoudelijks aan en is niet meer dan een aaneenschakeling van op-de-man spelen en de boodschappers verketteren, de cijfers wantrouwen en iedereen onderdeel maken van het complot omdat Kees ook wel weet dan hij en zijn volgers alleen op die manier nog een plek in het debat kunnen hebben - inhoudelijk zijn ze namelijk dusdanig kansloos, dat ze als ze de boodschapper niet aanvallen ze genant snel in hun hemd komen te staan omdat blijkt dat ze nergens verstand van hebben en op elk vlak uit hun nek zwetsen. Dus. Dat is de inhoud van Kees de Lange. Die was niet op inhoudelijk bezig, maar gewoon goedkope generieke riedeltjes aan het afgaan over kritiekloosheid.

Pieter Omtzigt daarentegen, haalde het verleden van die sneuneus er eens bij en toen bleek hij ongeveer het minst toevoegende senaatslid uit zijn periode te zijn, die niet verder kwam dan mak stemmen en op geen enkele manier 'de macht' kritisch benaderde. Zo is het en niet anders.

Jammer joh, is dat nou weer een idool van je die uit gebakken lucht blijkt te bestaan?
Antifa
pi_190921143
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 16:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Die moet je even uitleggen. Waarom is het zwak en kinderachtig om te vragen waarom Kees nu opeens allemaal met moeilijke vragen komt, en vanaf de zijlijn durft te bekritiseren, terwijl hij dat zelf in de kamer nooit deed? Dit is nou daadwerkelijk "de beste stuurlui die op wal staat". Hij had de kans, maar stelde nooit vragen, maar nu heeft hij overal kritiek op. Waarom is het dan raar dat je even de historie van iemand er bij pakt om te zien wat diegene toen deed?

Dat lijkt me niet op de man spelen, maar juist correct. Kees zit constant te roepen, maar blijkbaar vond hij dingen zelf niet belangrijk genoeg om vragen over te stellen.
pi_190922880
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 15:26 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Jij hebt echt issues he? Wees blij dat er mensen zijn die iniatief en risico nemen. Zonder ondernemers konden mensen daar ook niet werken.
De vraag was toch wie ik de beste of de slechtste politicus van 2019 vond en waarom? En op de loftrompet die jij steekt op ondernemers, jij negeert dat de ondernemers hele dure zwervers zijn, die om comfortabel te kunnen zwerven, medemensen verplichten om hen daarbij te helpen. Hetzij in de wegenbouw of als machinist op een van hun treinen of in de brandstofbranche e.d.
pi_190923015
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:38 schreef torentje het volgende:

[..]

De vraag was toch wie ik de beste of de slechtste politicus van 2019 vond en waarom? En op de loftrompet die jij steekt op ondernemers, jij negeert dat de ondernemers hele dure zwervers zijn, die om comfortabel te kunnen zwerven, medemensen verplichten om hen daarbij te helpen. Hetzij in de wegenbouw of als machinist op een van hun treinen of in de brandstofbranche e.d.
Zie je zelf niet in dat dit pure onzin is? Nee, ondernemers zijn geen hele dure zwervers. Je mag blij zijn dat er ondernemers bestaan, want zonder hen had jij geen werk / uitkering.
Ze verplichten de medemens niet om bij hen te komen werken. Je mag er voor kiezen niet te werken, maar het is logisch dat jij dan ook niet de beloning krijgt die medewerkers krijgen op arbeid.
Jij schijnt te willen dat je alles gratis krijgt ofzo? Maar als je er over nadenkt wordt ook gewoon eten door ondernemers mogelijk gemaakt. Ook boeren zijn ondernemers, hoewel dat over het algemeen geen goede ondernemers zijn, zoals ze op de staat leunen.

En inderdaad, de vraag was wie de beste politici van 2019 waren, maar het enige wat jij zegt is dat alle politici slecht zijn omdat jij er niet genoeg geld bij krijgt.
pi_190924133
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:49 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Zie je zelf niet in dat dit pure onzin is? Nee, ondernemers zijn geen hele dure zwervers. Je mag blij zijn dat er ondernemers bestaan, want zonder hen had jij geen werk / uitkering.
Ze verplichten de medemens niet om bij hen te komen werken. Je mag er voor kiezen niet te werken, maar het is logisch dat jij dan ook niet de beloning krijgt die medewerkers krijgen op arbeid.
Jij schijnt te willen dat je alles gratis krijgt ofzo? Maar als je er over nadenkt wordt ook gewoon eten door ondernemers mogelijk gemaakt. Ook boeren zijn ondernemers, hoewel dat over het algemeen geen goede ondernemers zijn, zoals ze op de staat leunen.

En inderdaad, de vraag was wie de beste politici van 2019 waren, maar het enige wat jij zegt is dat alle politici slecht zijn omdat jij er niet genoeg geld bij krijgt.
Als er geen ondernemers zouden hebben bestaan, was ik rijk geweest en had ik meer dan een gemiddelde lengte en kracht gehad, maar dat schijnt niet te willen doordringen bij degene welke steeds de loftrompet steken over ondernemers.
pi_190924488
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 19:53 schreef torentje het volgende:

[..]

Als er geen ondernemers zouden hebben bestaan, was ik rijk geweest en had ik meer dan een gemiddelde lengte en kracht gehad, maar dat schijnt niet te willen doordringen bij degene welke steeds de loftrompet steken over ondernemers.
Hoe dan? Omdat jij dan ondernemer was geweest :?

Waarom ga jij zelf niet ondernemen? Dat kan iedereen met genoeg inzet en doorzettingsvermogen. Of wil je gewoon lekker blijven schelden en door werken?
pi_190924600
quote:

[..]

Als er geen ondernemers waren, was Nederland geen rijk land. Weinig natuurlijke grondstoffen. Wel geschikt voor boeren (maar ook dat zijn eigenlijk ondernemers), we hadden geen haven, geen rijke geschiedenis van handel. Er was weinig over, eigenlijk.
pi_190924676
quote:

[..]

You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_190924837
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:49 schreef Jantje2k het volgende:
Ook boeren zijn ondernemers, hoewel dat over het algemeen geen goede ondernemers zijn, zoals ze op de staat leunen.
Dit is natuurlijk niet helemaal waar. Boeren leveren producten maar bepalen niet zelf de prijs. Daarnaast mogen boeren niet minder produceren omdat er dan schaarste ontstaat. Zo mogen alle bakkers in een land niet zomaar ervoor kiezen om maar 1 brood per dag te bakken om zo de prijs te laten stijgen.
Daarnaast wordt de prijs bepaald ook vanwege de hulp van de overheid. Als er geen hulp meer is van de overheid dan zullen de voedselprijzen stijgen wat onrust veroorzaakt.
Zo is er eigenlijk op bepaalde tereinen helemaal geen sprake van vrijemarkt, omdat bepaalde producten, oa voedsel, niet schaars gemaakt mag worden om de prijzen te laten stijgen.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 20:32:31 #58
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_190924916
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk niet helemaal waar. Boeren leveren producten maar bepalen niet zelf de prijs. Daarnaast mogen boeren niet minder produceren omdat er dan schaarste ontstaat. Zo mogen alle bakkers in een land niet zomaar ervoor kiezen om maar 1 brood per dag te bakken om zo de prijs te laten stijgen.
Daarnaast wordt de prijs bepaald ook vanwege de hulp van de overheid. Als er geen hulp meer is van de overheid dan zullen de voedselprijzen stijgen wat onrust veroorzaakt.
Zo is er eigenlijk op bepaalde tereinen helemaal geen sprake van vrijemarkt, omdat bepaalde producten, oa voedsel, niet schaars gemaakt mag worden om de prijzen te laten stijgen.
wat een ontiegelijke kletspraat,
Van de landbouwproducten gaat 90% naar het buitenland met subsidie van de overheid en export garantie voor met name de varkensexport
Concurrenten zijn Canada en Oost europa
Prijzen zijn wereldmarkt prijzen
Productiehoeveelheid is wat akkerbouw aangaat afhankelijk van het weer , dit jaar was de aardappel en mais productie zeer groot door het goede weer
https://www.boerderij.nl/(...)len-oogsten-389568E/
https://www.verantwoordev(...)tagneert-in-2019.htm
https://www.boerenbusines(...)ij-op-de-wereldmarkt

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 07-01-2020 20:50:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_190926050
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat ben ik uiteraard met je eens. Maar ik denk wel dat ze op dit moment zo erg worden gesubsidieerd dat ze toch wel geld krijgen. Echt risico is er eigenlijk niet, tenzij er natuurlijk echt wanbestuur is.

Maar zodra er weer problemen komen wordt de hand bij de staat opgehouden. Dus wat dat betreft vind ik ze niet echt ondernemer nee. Het is meer afwachten en gewoon werken. Maar bij ondernemen hoort ook vooruitzien, plannen maken, inspelen op mogelijke risico's, en dat zie ik niet gebeuren bij de meesten.
  dinsdag 7 januari 2020 @ 21:59:28 #60
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190926916
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 18:38 schreef torentje het volgende:

[..]

Thumbs up torentje, jij snapt het :)

Zie deze twee draadjes

jlowijk twitterde op dinsdag 07-01-2020 om 21:46:51 En natuurlijk moeten ook bij Shell gewone luyden aan de slag. Want onderaan de keten is er, zoals Marx zegt, de formele vrijheid om je werkgever te kiezen, maar zeker ook de vrijheid om te verhongeren. reageer retweet
lindavvermeulen twitterde op dinsdag 07-01-2020 om 20:10:48 Door het bevriezen, verlagen en niet volledig indexerenvan het #minimumloon, is het minimumloon sterk achtergebleven.Bij de invoering in 1968 bedroeg het minimumloon (gele lijn) circa 65% van het gemiddelde loon (blauwe lijn). Dat is inmiddels gedaald naar minder dan 45% https://t.co/eEE4JPEi1y reageer retweet
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190931899
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 21:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zie deze twee draadjes

jlowijk twitterde op dinsdag 07-01-2020 om 21:46:51 En natuurlijk moeten ook bij Shell gewone luyden aan de slag. Want onderaan de keten is er, zoals Marx zegt, de formele vrijheid om je werkgever te kiezen, maar zeker ook de vrijheid om te verhongeren. reageer retweet
lindavvermeulen twitterde op dinsdag 07-01-2020 om 20:10:48 Door het bevriezen, verlagen en niet volledig indexerenvan het #minimumloon, is het minimumloon sterk achtergebleven.Bij de invoering in 1968 bedroeg het minimumloon (gele lijn) circa 65% van het gemiddelde loon (blauwe lijn). Dat is inmiddels gedaald naar minder dan 45% https://t.co/eEE4JPEi1y reageer retweet
Natuurlijk snapt hij het niet. Iedereen kan ondernemen he? Als jij denkt dat jij het beter kan, meer vrijheid hebt als ondernemer, of dat je meer waard bent en dat als ondernemer kan verdienen, kun je morgen starten. Je gaat naar de kvk, en je bent voor 50 euro ingeschreven. Daarna kun je doen wat jij wilt.

Alleen dan heb je inderdaad wel risico. Logisch ook, want winst is de beloning op het risico. Als je weinig risico neemt (en in loondienst blijft) dan zul je minder verdienen dan als je veel risico neemt (en ondernemer wordt). Je kunt ook weinig winst maken, omdat je fouten begaat, maar om dat te compenseren kan de winst ook hoog zijn.

Wat sommige mensen nou schijnen te willen is wel de verdiensten die bij het hoge risico horen, maar niet het hoge risico zelf lopen. En dat kan uiteraard (gelukkig) niet. Maar dan zitten de ondernemers fout en niet zijzelf die gewoon in loondienst blijven.
  woensdag 8 januari 2020 @ 09:15:00 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190931937
De slechtste is Joel Voordewind omdat deze christelijk sociale partij anno 2020 nog steeds achter Netanyahu aan loopt

nrc twitterde op dinsdag 07-01-2020 om 18:58:59 De ChristenUnie wil met Israëliërs én Palestijnen in gesprek, dialoog is hoognodig. Vanwege onuitroeibaar antisemitisme ligt onze „eerste loyaliteit bij Israël”, schrijven Joël Voordewind en Gert-Jan Segers. https://t.co/OrfaUyaXfL reageer retweet
De beste is Jesse Klaver, voor het wegwerken van alt right knuffelaar Ozdil.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_190931973
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 09:15 schreef Klopkoek het volgende:
De slechtste is Joel Voordewind omdat deze christelijk sociale partij anno 2020 nog steeds achter Netanyahu aan loopt
Nee, ze hebben juist vaak grote kritiek op Netanyahu. Israel staat niet gelijk aan Netanyahu.
pi_190932294
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 09:15 schreef Klopkoek het volgende:

nrc twitterde op dinsdag 07-01-2020 om 18:58:59 De ChristenUnie wil met Israëliërs én Palestijnen in gesprek, dialoog is hoognodig. Vanwege onuitroeibaar antisemitisme ligt onze „eerste loyaliteit bij Israël”, schrijven Joël Voordewind en Gert-Jan Segers. https://t.co/OrfaUyaXfL reageer retweet
De beste is Jesse Klaver, voor het wegwerken van alt right knuffelaar Ozdil.
Ik vind het eigenlijk niet zo geweldig dat als iemands mening je niet aanstaat hij gewoon uit de partij wordt gezet. Die Ozdil die was er toch uitgezet, nadat de vertrouwenspersoon zijn verhaal had doorverteld aan Klaver?

En ik dacht dat hij er niet vanwege geknuffel met alt-right er uit was gezet, maar omdat hij zich tegen het leenstelsel uitsprak?
  woensdag 8 januari 2020 @ 09:58:18 #65
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190932503
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 09:41 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk niet zo geweldig dat als iemands mening je niet aanstaat hij gewoon uit de partij wordt gezet. Die Ozdil die was er toch uitgezet, nadat de vertrouwenspersoon zijn verhaal had doorverteld aan Klaver?

En ik dacht dat hij er niet vanwege geknuffel met alt-right er uit was gezet, maar omdat hij zich tegen het leenstelsel uitsprak?
Ozdil is gewoon een ongeleid projectiel. Dat is de kern van het probleem. Zit nu te knuffelen met Lukkassen en Waling (figuren die moordcommando's op links willen los laten).
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 8 januari 2020 @ 10:15:36 #66
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_190932664
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 09:11 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Natuurlijk snapt hij het niet. Iedereen kan ondernemen he? Als jij denkt dat jij het beter kan, meer vrijheid hebt als ondernemer, of dat je meer waard bent en dat als ondernemer kan verdienen, kun je morgen starten. Je gaat naar de kvk, en je bent voor 50 euro ingeschreven. Daarna kun je doen wat jij wilt.

Alleen dan heb je inderdaad wel risico. Logisch ook, want winst is de beloning op het risico. Als je weinig risico neemt (en in loondienst blijft) dan zul je minder verdienen dan als je veel risico neemt (en ondernemer wordt). Je kunt ook weinig winst maken, omdat je fouten begaat, maar om dat te compenseren kan de winst ook hoog zijn.

Wat sommige mensen nou schijnen te willen is wel de verdiensten die bij het hoge risico horen, maar niet het hoge risico zelf lopen. En dat kan uiteraard (gelukkig) niet. Maar dan zitten de ondernemers fout en niet zijzelf die gewoon in loondienst blijven.
Het is een beetje offtopic dit (kan beter in het VVD draadje?) maar het is natuurlijk wel zo dat heel veel mensen risico lopen, zeker in deze moderne opgefokte 24 uur economie maatschappij. Aan risico bloot gesteld staan is niet recht evenredig aan het spelen van ondernemertje, of dat de explosief toegenomen beloningen voor bestuurders en bepaalde ondernemers zijn toe te schrijven aan het risico dat hun bedrijfsvoering loopt (eerder het tegendeel voor sommige excessen). Sterker, zo iemand als Pikkety, Stiglitz of Milanovic plaatsen daar behoorlijke voetnoten bij, en zelfs The Economist doet dat bij tijd en wijle.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Risikogesellschaft

https://www.nrc.nl/nieuws(...)toch-1455286-a403297

https://www.groene.nl/artikel/over-de-risicosamenleving

https://www.vn.nl/vrijheid-in-een-risicomaatschappij/

https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_190932766
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 10:15 schreef Klopkoek het volgende:
Het is een beetje offtopic dit (kan beter in het VVD draadje?) maar het is natuurlijk wel zo dat heel veel mensen risico lopen, zeker in deze moderne opgefokte 24 uur economie maatschappij. Aan risico bloot gesteld staan is niet recht evenredig aan het spelen van ondernemertje, of dat de explosief toegenomen beloningen voor bestuurders en bepaalde ondernemers zijn toe te schrijven aan het risico dat hun bedrijfsvoering loopt (eerder het tegendeel voor sommige excessen). Sterker, zo iemand als Pikkety, Stiglitz of Milanovic plaatsen daar behoorlijke voetnoten bij, en zelfs The Economist doet dat bij tijd en wijle.

Ja, hoort eigenlijk ergens anders inderdaad, daarom had ik een tijdje geleden ook het topic "Politiek in Nederland" aangemaakt, om daar generieke discussies te kunnen hoduen, maar dat werd toen niks :'(

Maar om op je post te reageren: klopt er lopen meer risico's dan alleen ondernemers. Maar het valt me wel op dat mensen die op ondernemers lopen te zeiken zelf geen ondernemer zijn, of uberhaupt dat initiatief en doorzettingsvermogen hebben :)

En dan blijft staan dat zeker @torentje heel goed is in het afzeiken, maar hij zelf nooit dat iniatief zal nemen. Uiteindelijk zijn juist de ondernemers de aanduwers van de maatschappij. En uiteraard zitten er tussen die niet de juiste manier van werken hebben, maar nog steeds moeten we blij met ze zijn.

Ik vind het ook niet goed hoe sommige werknemers behandeld worden, maar dan blijft staan dat zonder ondernemers die mensen helemaal geen werk gehad hadden.
pi_190935628
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:13 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Hoe dan? Omdat jij dan ondernemer was geweest :?

Waarom ga jij zelf niet ondernemen? Dat kan iedereen met genoeg inzet en doorzettingsvermogen. Of wil je gewoon lekker blijven schelden en door werken?
Ja, dan was ik ook zo rijk geweest als de ondernemers zijn, dan ik ook veel dwazen die me niet bestelen zouden, en veel dwazen die het aan mij verraden zouden, als iemand mij kwaad zou willen doen. De kritiek op ondernemers afdoen als schelden is een teken van zwakte. Dat weet jij zelf ook wel.
pi_190935666
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:49 schreef torentje het volgende:

[..]

Ja, dan was ik ook zo rijk geweest als de ondernemers zijn, dan ik ook veel dwazen die me niet bestelen zouden, en veel dwazen die het aan mij verraden zouden, als iemand mij kwaad zou willen doen. De kritiek op ondernemers afdoen als schelden is een teken van zwakte. Dat weet jij zelf ook wel.
Maar hoe zou jij dat gedaan hebben dan? Dat moet je even uitleggen, want dat snap ik echt niet.

Zou je dan zelf ondernemer geworden zijn, maar lukt dat nu niet vanwege teveel concurrentie? Of ga jij er vanuit dat er zonder ondernemers gewoon iedereen zijn eigen werk zou doen, waarbij iedereen precies even rijk is? Puur communisme dus? Of hoe werkt dat?

Want zelfs in de middeleeuwen (dus toen er nog niet echt ondernemers waren) was er een verschil tussen rijk en arm. Dat is nu al heel veel minder dan hoe het toen was.

En hoe wil je dergelijke kritiek dan noemen? Want een goed alternatief heb jij niet toch?
pi_190936545
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:52 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Maar hoe zou jij dat gedaan hebben dan? Dat moet je even uitleggen, want dat snap ik echt niet.

Zou je dan zelf ondernemer geworden zijn, maar lukt dat nu niet vanwege teveel concurrentie? Of ga jij er vanuit dat er zonder ondernemers gewoon iedereen zijn eigen werk zou doen, waarbij iedereen precies even rijk is? Puur communisme dus? Of hoe werkt dat?

Want zelfs in de middeleeuwen (dus toen er nog niet echt ondernemers waren) was er een verschil tussen rijk en arm. Dat is nu al heel veel minder dan hoe het toen was.

En hoe wil je dergelijke kritiek dan noemen? Want een goed alternatief heb jij niet toch?
Zonder ondernemers zou iedereen even rijk zijn. Dan zouden de armen dezelfde steun en hulp krijgen als de ondernemers, maar tegenwoordig gaat het leeuwendeel van de voeding en diensten naar de ondernemers, terwijl de ondernemers zich niet dagelijks douchen en dus een lijfgeur hebben oftewel stinken.
pi_190936609
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:01 schreef torentje het volgende:

[..]

Zonder ondernemers zou iedereen even rijk zijn. Dan zouden de armen dezelfde steun en hulp krijgen als de ondernemers, maar tegenwoordig gaat het leeuwendeel van de voeding en diensten naar de ondernemers, terwijl de ondernemers zich niet dagelijks douchen en dus een lijfgeur hebben oftewel stinken.
Dat hebben ze in de Sovjetunie geprobeerd, maar het bleek vreemd genoeg dat communisme toch niet zo heel erg goed werkt.

En ik snap echt niet waar je vandaan haalt dat het meeste van voeding naar ondernemers gaat? Want dat is natuurlijk niet waar. En waar het op slaat dat ondernemers niet douchen vind ik nog raarder :?

Echt, zonder ondernemers zou er uberhaupt geen welvaart zijn, dus dan zou niet iedereen even rijk zijn, maar iedereen zou even arm zijn.
pi_190936644
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 21:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
_O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_190937566
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:07 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Dat hebben ze in de Sovjetunie geprobeerd, maar het bleek vreemd genoeg dat communisme toch niet zo heel erg goed werkt.

En ik snap echt niet waar je vandaan haalt dat het meeste van voeding naar ondernemers gaat? Want dat is natuurlijk niet waar. En waar het op slaat dat ondernemers niet douchen vind ik nog raarder :?

Echt, zonder ondernemers zou er uberhaupt geen welvaart zijn, dus dan zou niet iedereen even rijk zijn, maar iedereen zou even arm zijn.
Ik heb in mijn leven nog nooit een ondernemer ontmoet die niet stonk Ik daag jou dan ook uit om te komen met ondernemers die niet stinken.
pi_190937579
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:30 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik heb in mijn leven nog nooit een ondernemer ontmoet die niet stonk Ik daag jou dan ook uit om te komen met ondernemers die niet stinken.

Gast, gaat het voor de rest nog wel goed met je?
pi_190994285
quote:

[..]

^O^
  dinsdag 14 januari 2020 @ 04:07:37 #76
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_191019188
Ron Meyer, Jesse Klaver en Rob Jetten zijn de dorpsidioten van Nederland. Het zijn populisten die hun kiezers bewust voorliegen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  dinsdag 14 januari 2020 @ 14:30:08 #77
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_191024855
Kan Sander Dekker hier? Die marktwerking en afbraak ten koste van alles wil.

Sywert twitterde op dinsdag 14-01-2020 om 12:52:41 Wow, dit stuk móet je even lezen. Tot zover de 'vrije markt'. https://t.co/ijxhPJAemK reageer retweet
Sywert twitterde op dinsdag 14-01-2020 om 12:55:31 Of beter: de minister van Achmeazaken was bang dat marktwerking bij rechtshulp niet zo goed zou uitpakken en trekt Achmea voor. Terwijl zijn plan dus juist is om rechtshulp bij commerciële verzekeraars onder te brengen. Gelooft hij dus zelf niet in zijn eigen beleid? #dtv https://t.co/ijxhPJAemK https://t.co/UVcfPMFUMV reageer retweet
Sywert twitterde op dinsdag 14-01-2020 om 13:04:36 En 'natuurlijk' schrijft Achmea als bedrijf mee aan antwoorden op Kamervragen. Mag ook weleens wetgeving over komen (mijn stelling: het moet traceerbaar zijn voor Kamerleden wie aan documenten hebben bijgedragen/meegewerkt). Uit 2015: https://t.co/jytj8eWUl9 https://t.co/cLflHFOLbN reageer retweet
Dat arme burgers straks hun recht kunnen halen bij de belastingdienst, die met een klassenoorlog bezig is, moet in de toekomst voorkomen worden

[ Bericht 21% gewijzigd door Klopkoek op 14-01-2020 14:40:01 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_191025886
Ach mea culpa en we kunnen weer door.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 16:06:06 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_191026409
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Ach mea culpa en we kunnen weer door.
We leven in een plutocratie, waar dan een bullshitverhaal van globalisering en technologie omheen wordt gehangen.

https://sargasso.nl/neder(...)nsgroepen-in-beleid/

In navolging van Amerika is ook hier het inkomensdeel van de 1% aan het stijgen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_191026512
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 14:30 schreef Klopkoek het volgende:
Kan Sander Dekker hier? Die marktwerking en afbraak ten koste van alles wil.

Sywert twitterde op dinsdag 14-01-2020 om 12:52:41 Wow, dit stuk móet je even lezen. Tot zover de 'vrije markt'. https://t.co/ijxhPJAemK reageer retweet
Sywert twitterde op dinsdag 14-01-2020 om 12:55:31 Of beter: de minister van Achmeazaken was bang dat marktwerking bij rechtshulp niet zo goed zou uitpakken en trekt Achmea voor. Terwijl zijn plan dus juist is om rechtshulp bij commerciële verzekeraars onder te brengen. Gelooft hij dus zelf niet in zijn eigen beleid? #dtv https://t.co/ijxhPJAemK https://t.co/UVcfPMFUMV reageer retweet
Sywert twitterde op dinsdag 14-01-2020 om 13:04:36 En 'natuurlijk' schrijft Achmea als bedrijf mee aan antwoorden op Kamervragen. Mag ook weleens wetgeving over komen (mijn stelling: het moet traceerbaar zijn voor Kamerleden wie aan documenten hebben bijgedragen/meegewerkt). Uit 2015: https://t.co/jytj8eWUl9 https://t.co/cLflHFOLbN reageer retweet
Dat arme burgers straks hun recht kunnen halen bij de belastingdienst, die met een klassenoorlog bezig is, moet in de toekomst voorkomen worden
Natuurlijk mag dekkertje in je lijstje, het lijkt me een uitstekende kandidaat.
Ik ben oprecht benieuwd naar jou lijst.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')