abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 december 2019 @ 20:54:41 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_190749578
Titel spreekt voor zich. Maak een lijstje. En onderbouwen is wel leuk

Beste

1. Wouter Koolmees
Hele knappe prestatie met het pensioenakkoord en de WAB. De stille kracht van dit kabinet.

2. Pieter Omtzigt
Is natuurlijk al vrij lang een pitbull maar wist ook dit jaar weer zijn rol goed te vervullen

3. Frans Timmermans
Hij zorgde er voor het eerst in mijn leven voor dat ik blij was dat de PvdA won

Slechtste

1. Ron Meyer
Geen partijvoorzitter die zijn partij zo snel naar de marge dirigeerde. Dat Brusselmans filmpje is wel een klassieker.

2. Pauline Krikke
Gewogen en te licht bevonden. Hoe ze die vrouw hebben kunnen uitzoeken.

3. Menno Snel
Hoe deskundig ook, van de politiek bakte hij niet veel
pi_190750062
Ik zet als beste ook Koolmees op 1 (ja, ik kies een D66er). Maar ik wil een lans breken voor Wiebes (het lef om de gaskraan gewoon naar 0 te draaien in 2022 is gewoon enorm, hij doorbreekt echt een taboe daarmee) en voor Schouten (in een enorm lastig parket, maar toch neemt niemand haar veel kwalijk en wordt ze ook nog steeds door iedereen serieus genomen, dat is knap).
Omtzigt natuurlijk ook weer goed, ik vind het alleen jammer dat degene die echt als eerste vragen stelde (Azarkan) helemaal geen credits krijgt. Hij deed dit toen hij echt nog maar een paar maanden in de kamer zat.

Slecht vind ik altijd lastig. Bijleveld heeft er een potje van gemaakt, Grapperhaus vind ik een hele slechte minister en ook Snel was gewoon slecht bezig, vooral aan het eind. Harbers was natuurlijk ook niet goed bezig dit jaar. Maar de aller slechtste in Den Haag is denk ik Van Haga. Die heeft zoveel gele kaarten gehad en dan nog blijven prutsen met zijn huizen, dat is gewoon echt heel dom. En hij kan zich niet achter iemand verschuilen, hij heeft het geheel en alleen aan zichzelf te danken.

Beste: Koolmees
Slechtste: Van Haga
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 29 december 2019 @ 21:10:52 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190750212
Tops:

1. Pieter Omtzigt. Ik denk dat dit het enige Kamerlid is dat nog snapt wat dualisme inhoudt. Daarnaast is zijn werk in het toeslagendossier meer dan te prijzen. Ik overweeg bijna om op die man te gaan stemmen. Bijna.

2. Van der Staaij. Omdat die ook snapt hoe het werkt, niet omdat ik het ooit met die man eens ga zijn.

3. Khadija Arib. Weet zich staande te houden in een steeds onbeschofter wordende Kamer en voert strakke regie, zowel op omgangsvormen als op procedures en tijdspad.

Ja, het klopt dat ik geen enkel kabinetslid genomineerd heb. Koolmees zou een optie kunnen zijn, maar ik wil niet het lijstje van de OP kopiëren.

Flops:

1. Arie Slob. Na een aanvankelijk positieve start geeft hij inmiddels ook duidelijk te kennen dat pleisters plakken op een lek onderwijssysteem voor hem de manier gaat zijn om zijn termijn uit te zitten, en daadwerkelijk luisteren naar het werkveld geen enkele prioriteit heeft. Hij zet het beleid van Dekker om wat kleine clubjes van vergadertijgers aan te wijzen en die vervolgens als enig aanspreekpunt te gebruiken met verve voort.

2. Rob Jetten. Zou een belangrijke rol in de Kamer moeten hebben, maar is zuiver kanonnenvoer.

3. Thierry Baudet. Met al zijn pretentieuze gewauwel maakt hij zichzelf echt onsterfelijk belachelijk. Een schande voor de politiek, zo'n figuur.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190846466
Deze helemaal niet gezien. Leuk!

Toppers:
1. Het duo Omtzigt/leijten voor hun niet aflatende inzet in het toeslagendossier. Extra pluim voor omtzigt omdat doet als coalitie-kamerlid niet vanzelfsprekend is.

2. Johan Remkes. Na een stikstofadvies wat gewoon goed was als burgemeester van Den Haag uitstekend de boel onder controle gebracht in zeer uitdagende omstandigheden.

3. Henk Otten. Het getuigt van lef om op een dergelijke manier af te splitsen van een partij die de foute kant op gaat. Wetende welke bagger je over je heen gaat krijgen.

Eervolle vermelding voor Baudet. Heeft te veel gekkigheid gedaan om in de lijst te worden opgenomen. Maar om een partij te laten uitgroeien tot grootste van Nederland is een prestatie van formaat. Wat je er verder ook van vindt.

Flops:
1. Wilders. Met de opkomst van FvD is de pvv, de eenmansdictatuur van Wilders, totaal irrelevant geworden. Maar ik zie hem nog wel terug keren aan de top.

2. Hiddema. Moet ik dit nog uitleggen? Slechts een handjevol debatten gevoerd en ook nog eens slecht. Meest waardeloze kamerlid.

3. Klaver. Politiek dom bezig. Alles steunen. Geen oppositie voeren. En dan ook nog dat gedoetje met Ozdil. Nee. Niet zijn beste jaar.
zie email 27 oktober
  donderdag 2 januari 2020 @ 22:37:40 #5
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_190849508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 19:23 schreef trein2000 het volgende:
Deze helemaal niet gezien. Leuk!

Toppers:
1. Het duo Omtzigt/leijten voor hun niet aflatende inzet in het toeslagendossier. Extra pluim voor omtzigt omdat doet als coalitie-kamerlid niet vanzelfsprekend is.

2. Johan Remkes. Na een stikstofadvies wat gewoon goed was als burgemeester van Den Haag uitstekend de boel onder controle gebracht in zeer uitdagende omstandigheden.

3. Henk Otten. Het getuigt van lef om op een dergelijke manier af te splitsen van een partij die de foute kant op gaat. Wetende welke bagger je over je heen gaat krijgen.

Eervolle vermelding voor Baudet. Heeft te veel gekkigheid gedaan om in de lijst te worden opgenomen. Maar om een partij te laten uitgroeien tot grootste van Nederland is een prestatie van formaat. Wat je er verder ook van vindt.

Flops:
1. Wilders. Met de opkomst van FvD is de pvv, de eenmansdictatuur van Wilders, totaal irrelevant geworden. Maar ik zie hem nog wel terug keren aan de top.

2. Hiddema. Moet ik dit nog uitleggen? Slechts een handjevol debatten gevoerd en ook nog eens slecht. Meest waardeloze kamerlid.

3. Klaver. Politiek dom bezig. Alles steunen. Geen oppositie voeren. En dan ook nog dat gedoetje met Ozdil. Nee. Niet zijn beste jaar.
klopt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_190869553
Strategie Klaver, vmbo school,is steeds hetzelfde. Hij zegt bij interrupties bij een spreker: Eerst zei u dat en nu zegt u dit. Hij hangt steeds weer een vorm van voorbeeldgedrag (van een ander) aan.

Andere politici zijn hele harde schreeuwers maar doen verder niets als het om een uitvoering van iets gaat. Ze hebben doorlopend een sociaal gewenst gedrag.

[ Bericht 7% gewijzigd door cempexo op 04-01-2020 08:32:03 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:11:44 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190869873
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 08:04 schreef cempexo het volgende:
Strategie Klaver, vmbo school,is steeds hetzelfde. Hij zegt bij interrupties bij een spreker: Eerst zei u dat en nu zegt u dit. Hij hangt steeds weer een vorm van voorbeeldgedrag (van een ander) aan.

Andere politici zijn hele harde schreeuwers maar doen verder niets als het om een uitvoering van iets gaat. Ze hebben doorlopend een sociaal gewenst gedrag.
Klaver heeft na het VMBO een HBO-opleiding afgerond.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:13:37 #8
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_190869883
Die lui zitten er alleen maar voor hun eigen gewin en niet voor het volk, dus wmb zijn ze allemaal even slecht, of het nu rechts of links is.
pi_190870510
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Klaver heeft na het VMBO een HBO-opleiding afgerond.
Nee...hij heeft een bepaald onderwerp selectie gedaan
pi_190870712
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:23 schreef cempexo het volgende:

[..]

Nee...hij heeft een bepaald onderwerp selectie gedaan
Fout, dat gaat over het schakeljaar voor de master politicologie aan de UvA, dat heeft hij afgebroken omdat hij voorzitter CNV jongeren werd. Hij heeft gewoon de HBO afgerond (anders mag je ook niet aan een schakeljaar voor een master aan de UvA beginnen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_190870758
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Fout, dat gaat over het schakeljaar voor de master politicologie aan de UvA, dat heeft hij afgebroken omdat hij voorzitter CNV jongeren werd. Hij heeft gewoon de HBO afgerond (anders mag je ook niet aan een schakeljaar voor een master aan de UvA beginnen).
Naast zijn bestuurswerk studeerde hij in 2008 af aan de opleiding Social Work aan Avans Hogeschool en volgde hij een schakelprogramma om toegelaten te worden tot de master politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Met het schakelprogramma is hij voortijdig gestopt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jesse_Klaver
pi_190870772
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:51 schreef cempexo het volgende:

[..]

Naast zijn bestuurswerk studeerde hij in 2008 af aan de opleiding Social Work aan Avans Hogeschool en volgde hij een schakelprogramma om toegelaten te worden tot de master politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Met het schakelprogramma is hij voortijdig gestopt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jesse_Klaver
Ja, dat is wat ik zeg. Hij heeft de HBO dus afgerond.
pi_190870830
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat is wat ik zeg. Hij heeft de HBO dus afgerond.
Opleiding Social Work aan Avans Hogeschool is geen HBO opleiding alsmede HBO niveau
pi_190870872
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:57 schreef cempexo het volgende:

[..]

Opleiding Social Work aan Avans Hogeschool is geen HBO opleiding alsmede HBO niveau
Absoluut wel, de Avans Hogeschool is een HBO en niks anders: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Avans_Hogeschool

https://www.avans.nl/ople(...)d-bachelor/toelating
pi_190870888
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Absoluut wel, de Avans Hogeschool is een HBO en niks anders: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Avans_Hogeschool
Hoger onderwijs duiding is nog geen HBO niveau
pi_190870909
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 11:01 schreef cempexo het volgende:

[..]

Hoger onderwijs duiding is nog geen HBO niveau
Je bent gek, Avans is een HBO, de opleiding is een HBO opleiding (ik heb hem voor je gelinkt). Maar zoals eerder opgemerkt: jij bent zo stijfkoppig dat jij nog het bestaan van iets ontkent als je er je hoofd tegenaan gestoten hebt. Daar valt niet mee te praten.
pi_190871118
Toppers

1. Pieter Omtzigt. Uitstekende dossierkennis en voert goede oppositie. Ik overweeg op hem te stemmen bij de volgende Tweede Kamerverkiezingen.
2. Martin Bosma. Ik zal nooit op de PVV stemmen, maar zijn speeches zijn altijd raak. Taalkundig ijzersterk.
3. Henk Otten. Heel dapper om tegen de pseudo-goeroe Baudet in te gaan en zijn eigen partij op te richten.

Floppers

Eigenlijk komen hier veel meer politici voor in aanmerking.

1. Gabriëlle Popken. Zij heeft letterlijk drie woorden gezegd in de Tweede Kamer het afgelopen jaar. Schandalig dat zij kiezers vertegenwoordigt. https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-zwijgzaam-pvv-cda
2. Wybren van Haga. Een ordinaire zetelrover. Meer heb ik er niet over te zeggen.
3. Selçuk Öztürk. Spreekt tenenkrommend slecht Nederlands, kan niet luisteren, niet debatteren en verdedigt het Turkse belang in de Tweede Kamer. Stapelt dieptepunt op dieptepunt in debatten en gedraagt zich zeer onbeschoft tegen Arib.

Eer'volle' vermeldingen: Ron Meyer (is al eerder geschreven waarom), Thierry Baudet: de meest vreemde overwinningsspeech ooit en gedraagt zich als een pseudo-goeroe, Nevin Özütok: spreekt zeer slecht Nederlands en zit puur bij GroenLinks vanwege haar achtergrond, Geert Wilders: wordt inmiddels door niemand serieus genomen.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 11:45:26 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190871423
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 10:57 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dat is het wél.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190872186
bij mij staat stipt op nummer 1 premier May, omdat zij zonder eigenbelang de wil van de engelsen uitvoerde, terwijl zij wist dat het ging falen en zij werd afgebrand.

In NL zou ik het echt niet weten....
De slechtste zijn niet zo moelijk namelijk alle vvders
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_190872258
Slechtste:
1. Mark Harbers
2. Kasja Ollongren
3. Klaas Dijkhoff

Beste
1. Pieter Omtzigt
2. Martin Bosma
3. Thierry Baudet
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_190872382
Ik vind zulke lijstjes altijd een beetje lastig.

Beste nr 1.
Kees van der Staaij, komt voor zijn principes op en daar houd ik van want ik ben ook erg principieel.

Beste nr 2.
Gert-Jan Segers, is een stuk compromis gevender maar ik vind het fijn dat hij dat wel aan kan en durft en dat er zaken zijn die nu afgerond zijn terwijl wss dit niet zo was als hij er niet was.

Beste nr 3.
Weet ik niet
pi_190872526
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:37 schreef Selqae het volgende:
Slechtste:
1. Mark Harbers
2. Kasja Ollongren
3. Klaas Dijkhoff

Beste
1. Pieter Omtzigt
2. Martin Bosma
3. Thierry Baudet
Baudet goed vinden na het debacle met Otten en zijn overwinningspeech _O- .
pi_190872654
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:49 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Baudet goed vinden na het debacle met Otten en zijn overwinningspeech _O- .
Zeker, uitstekende uitslag voor de eerste keer bij de Provinciale Staten en ondanks het gezeik met Otten gaat het uitstekend met FvD. Daarnaast inmiddels de grootste ledenpartij en goede bijdrages van Baudet in de Kamer. Dat hij figuren zoals jij constant op de kast jaagt is ook een pluspunt uiteraard.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_190872779
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 12:55 schreef Selqae het volgende:

[..]

Zeker, uitstekende uitslag voor de eerste keer bij de Provinciale Staten en ondanks het gezeik met Otten gaat het uitstekend met FvD. Daarnaast inmiddels de grootste ledenpartij en goede bijdrages van Baudet in de Kamer. Dat hij figuren zoals jij constant op de kast jaagt is ook een pluspunt uiteraard.
Jij bent het schoolvoorbeeld van het sektegedrag dat ik bij FvD'ers veel zie. Hetzelfde geldt ook voor types die op GroenLinks stemmen. Baudet heeft geblunderd met Otten en zijn speech. Ook is hij een stuk minder dan andere politici in de Tweede Kamer te vinden.
pi_190872976
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:03 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Jij bent het schoolvoorbeeld van het sektegedrag dat ik bij FvD'ers veel zie. Hetzelfde geldt ook voor types die op GroenLinks stemmen. Baudet heeft geblunderd met Otten en zijn speech. Ook is hij een stuk minder dan andere politici in de Tweede Kamer te vinden.
Waarom steeg FvD dan in weken na zijn speech in de peilingen en begon de daling pas toen Otten met gestrekt been naar het NRC ging?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')