Ik vertel gewoon hoe het ging. Ik ging anderen niet helpen zodat mijn plek steeg, ik ging anderen gewoon helpen omdat dat het enige was dat mij af en toe een geluksgevoel gaf. Mensen helpen en daarvoor erkenning te krijgen.quote:Op woensdag 26 februari 2020 03:05 schreef aeque het volgende:
[..]
Ah ja dat is echt de perfecte insteek.
Huisarts heeft er weer in lopen wroeten, weer voetenbadjes en antibacteriele zalf en hopen dat het nu dan wel echt weg gaat... Antibiotica leek (nog) niet op zn plek omdat ik er verder niet ziek van ben (gelukkig).quote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:52 schreef Pizzapuntje het volgende:
He balen nijna, hopelijk toch gauw minder last en kan de huisarts morgen iets nuttigs doen.
Ik heb tramadol gekregen, dat lijkt toch enigszins iets te doen voor de pijn dus dat scheelt iets.
Verder komt m'n psycholoog morgen langs, want ik heb afgezegd omdat ik me te beroerd voel dus ze bood aan om dan mijn kant op te komen dus dat is wel fijn.
Succes met afwachten... je houdt het spannendquote:Op woensdag 26 februari 2020 14:21 schreef Burner82 het volgende:
Omdat ik 5 verschillende halve diagnoses heb (en hij zelf weer wat anders denkt), was de planning: 9 weken opname (1 week detox, 8 weken diagnostiek). Detox hoeft niet, want heb zelf nu ook al een week of zo niet gedronken... Die diagnostiek etc zou ik niet erg vinden, ware het niet dat je daar niet mag roken. Dat gaat hem dus niet worden.
Nu gaat hij dus wat anders bedenken, aangezien ik zelf ook wel kan detoxxen.. Waarschijnlijk dus diagnostiek, maar dan niet klinisch, als ik abstinent blijf. En ondertussen de dagbehandeling erbij doen. Maar, dan breekt hij met het beleid.
Dus jullie raden het al: To be continued, hij belt me nog
Thnx! Hij zou vanmiddag nog terugbellen, maar ja. Zal wel morgen worden of zo denk ik.quote:Op woensdag 26 februari 2020 17:22 schreef Nijna het volgende:
[..]
Succes met afwachten... je houdt het spannend.
herkenbaar.. tegenwoordig krijg je zoveel stempeltjes. ik ga ook weer opnieuw gediagnosticeerd worden second opinion maar ik ben bang dat er nog veel meer stempeltjes bij gaan komen en je moet jezelf afvragen wat er waar van is.quote:Op woensdag 26 februari 2020 17:21 schreef Burner82 het volgende:
Tot zover:
- Sterke trekken uit cluster B persoonlijkheidsstoornis: (ASP en Narcisme)
- Stemmingsklachten en suicidale gedachtes
- Laag empathisch vermogen
- Weinig tot geen copingsmechanismes
Vandaag kwam erbij:
- Autistisch spectrum.
Heb er nog een paar, maar ja.
Iedere psycholoog/psychiater vind weer wat anders...
Knettergek word ik ervan.
Studie afgerond en veel mensen zien kwaliteit in je en willen je in je team hebben.quote:Op woensdag 26 februari 2020 00:49 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Heb een rechtenstudie afgerond, ben een beetje bekend aan het worden, redelijk populair en geliefd bij veel mensen (hier en daar ook wat vijanden en haters). Veel mensen zien kwaliteiten in me en willen me in hun team hebben of met me associëren.
Ben gestopt met werken. Lukt gewoon niet op dit moment vanwege mijn psychische klachten. Ik had eerst een baan bij een grote overheidsinstelling en daarna een baan bij universiteit utrecht. Maar het ging gewoon vanwege psychische klachten. Dus ik ga me omscholen en iets zoeken dat bij me past.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Studie afgerond en veel mensen zien kwaliteit in je en willen je in je team hebben.
Wat doe je nu dan voor werk?
Iets doen dat bij je past, dat is inderdaad belangrijk.quote:Op donderdag 27 februari 2020 21:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ben gestopt met werken. Lukt gewoon niet op dit moment vanwege mijn psychische klachten. Ik had eerst een baan bij een grote overheidsinstelling en daarna een baan bij universiteit utrecht. Maar het ging gewoon vanwege psychische klachten. Dus ik ga me omscholen en iets zoeken dat bij me past.
Wat goed dat je gaat stoppen!!quote:Op vrijdag 28 februari 2020 17:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
Lekker weekje op vakantie geweest één echt wat mindere dag gehad.
Heb elke dag wel wat sombere gedachten nog maar dat is meestal maar een minuut of 15. Nu ook langzaam stoppen met roken.
Hoe is ie verder hier?
Herkenbaar alleen kunnen wij dat allemaal verdelen tussen mij en m'n vrouw (toegegeven m'n vrouw doet iets meer..)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wat goed dat je gaat stoppen!!
Zet m op!
Hier al weer een paar dagen wat minder, onrustig, gespannen, nu ben ik ook erg moe en speelt mn winterdip ook flink op door alle wind en regen en al 4 weken allerlei virussen en ziektes met mezelf en de kinderen... kortom tijd voor extra slaap (wanneer???) En zon!!
Hebben jullie bij meer spanning ook last van oorsuizen?
Wat rot!! Kan het zijn dat juist doordat je alles wil controleren het mis gaat?quote:Op zondag 1 maart 2020 14:55 schreef kuolema het volgende:
Hier gaat het niet goed. Gedwongen opname, angst voor dreigende dwangmedicatie, grote kans dat ik mijn appartement bij beschermd wonen verlies omdat ze bang zijn dat ik een gevaar ben voor anderen. Ik verpest steeds alles terwijl ik zo mijn best doe om alles onder controle te houden. Dingen lijken steeds erger te worden, ik begrijp het niet en word er bang van. Ik voel me machteloos en verslagen.
Werkse! Ik werk maar 8 uur maar icm de fulltime zorg voor de kinderen, mn burnout en angst en een hernia is dat meer dan genoeg...quote:Op zondag 1 maart 2020 13:21 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Herkenbaar alleen kunnen wij dat allemaal verdelen tussen mij en m'n vrouw (toegegeven m'n vrouw doet iets meer..)
En ik heb eigenlijk altijd oorsuizen, maar met spanning begin ik er echt wel last van te krijgen.
Gisteren naar Theo Maassen geweest, avond flink lachen is ook goed.
Morgen beginnen aan de eerste volledige werkweek, re-integratie is voorbij dus mag lekker 40 uur aan de bak. Wil dat wel gaan minderen naar 32 uur ofzo..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ja eigenlijk wel prima... meneer was in de overtuiging dat hij wel gereageerd had, dus voelde zich achteraf wel lullig. Gelukkig konden we er gewoon over praten en zijn we afgelopen dinsdag samen weggeweest. Gaat goed dus.quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:18 schreef Pizzapuntje het volgende:
Sterkte Kuo, keep ya head up
GM,he wat naar die spanning, heel herkenbaar wel. Hoe is het nu tussen jou en hem?
Hier gaat het wel, lichamelijk iets beter, en waarschijnlijk eind april de operatie, wat tot mijn verbazing een dagopname gaat zijn dus dat is wel heel fijn.
Verder heb ik binnenkort een date, tot nu toe hele leuke gesprekken op app en ze weet ook al een aantal dingen zoals m'n automutilatie verleden en dat ik voor het ongeluk ook thuis zat door depressies. Ze reageerde supertof. Maar toch maakt dit hele gebeuren me onzeker, ook vanwege m'n omvang op dit moment. Maargoed we zullen zien.
Ahh super fijn!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel prima... meneer was in de overtuiging dat hij wel gereageerd had, dus voelde zich achteraf wel lullig. Gelukkig konden we er gewoon over praten en zijn we afgelopen dinsdag samen weggeweest. Gaat goed dus.![]()
Spannend van je date! Omvang is vaak in ons eigen hoofd vooral een probleem...
Hebben jullie last van Corona-spanning? Ik ben normaal echt een angsthaas.. bang voor ziektes en ellende..maar nu... bizar nuchter voor mijn doen, snap er niks van maar vind het stiekem wel heel fijn...
Lekker danquote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:37 schreef Burner82 het volgende:
Gisteren kennismaking gehad bij de dagbehandeling. Kwam nog een paar van mijn oude behandelaren tegen van de kliniek. 1 is de behandelaar van de 5-daagse en omdat hij mij al kent, wordt hij ook mijn trajectbegeleider. En verrassing (naja, niet echt): ze gaan dus niks anders doen dan verslaving. Ze willen wel verdere diagnostiek, maar dat moet ik zelf maar regelen. Ik heb nu wel een mail met waar zij aan denken. Ze willen me laten testen op: Borderline, Autistische Stoornis en stemmingsklachten.
Dus je gaat voor de kennismaking en komt terug als een depressieve borderliner met autisme![]()
Je moet het ze niet te moeilijk maken he, dan komen ze er zelf niet meer uit....quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:41 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Lekker dan
Wel apart, dat ze niet gewoon alles in 1 geheel kunnen doen.
quote:Op donderdag 5 maart 2020 08:18 schreef Pizzapuntje het volgende:
Hier gaat het wel, lichamelijk iets beter, en waarschijnlijk eind april de operatie, wat tot mijn verbazing een dagopname gaat zijn dus dat is wel heel fijn.
Verder heb ik binnenkort een date, tot nu toe hele leuke gesprekken op app en ze weet ook al een aantal dingen zoals m'n automutilatie verleden en dat ik voor het ongeluk ook thuis zat door depressies. Ze reageerde supertof. Maar toch maakt dit hele gebeuren me onzeker, ook vanwege m'n omvang op dit moment. Maargoed we zullen zien.
Fijn dat het goed gaat met je lief!quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel prima... meneer was in de overtuiging dat hij wel gereageerd had, dus voelde zich achteraf wel lullig. Gelukkig konden we er gewoon over praten en zijn we afgelopen dinsdag samen weggeweest. Gaat goed dus.![]()
Spannend van je date! Omvang is vaak in ons eigen hoofd vooral een probleem...
Hebben jullie last van Corona-spanning? Ik ben normaal echt een angsthaas.. bang voor ziektes en ellende..maar nu... bizar nuchter voor mijn doen, snap er niks van maar vind het stiekem wel heel fijn...
Waardeloos dat ze niet meer kunnen dan de verslaving...quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:37 schreef Burner82 het volgende:
Gisteren kennismaking gehad bij de dagbehandeling. Kwam nog een paar van mijn oude behandelaren tegen van de kliniek. 1 is de behandelaar van de 5-daagse en omdat hij mij al kent, wordt hij ook mijn trajectbegeleider. En verrassing (naja, niet echt): ze gaan dus niks anders doen dan verslaving. Ze willen wel verdere diagnostiek, maar dat moet ik zelf maar regelen. Ik heb nu wel een mail met waar zij aan denken. Ze willen me laten testen op: Borderline, Autistische Stoornis en stemmingsklachten.
Dus je gaat voor de kennismaking en komt terug als een depressieve borderliner met autisme![]()
Dat zou wel een rol kunnen spelen, ja. Het feit dat ik niet alles onder controle kan hebben levert veel spanning op.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wat rot!! Kan het zijn dat juist doordat je alles wil controleren het mis gaat?
Sterkte in ieder geval.
Heyquote:
Maar ze dachten toch eerst aan de andere cluster B- persoonlijkheidsstoornissen (anti-sociaal had je iig genoemd)? Of had je die diagnoses al officieel en krijg je er nu misschien meer?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 09:37 schreef Burner82 het volgende:
Heb je tussendoor tijd om even bij te komen?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:08 schreef duracellkonijntje het volgende:
Ik ben vandaag zo gespannen. Nam zojuist even een pauze op werk, en kreeg bijna een paniekaanval. De combinatie van veel stress privé, angst en spanning plus het dagelijkse leven is echt moeilijk.
Vanavond ook nog een beurs draaien voor werk, schiet me alsjeblieft neer. Net in ieder geval een hele gezonde lunch naar binnen gewerkt. Als ik mijn lichaam maar draaiende houd..
Vrij weinig om eerlijk te zijn. Ik probeer zo goed mogelijk ruimte te maken. Misschien wat strekken of meditatie tussendoor.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Heb je tussendoor tijd om even bij te komen?
Je naam: duracellkonijntje.... En dan zeggen dat je te veel doorgaat.. Niet als kritiek bedoeld...quote:Op maandag 9 maart 2020 13:19 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Vrij weinig om eerlijk te zijn. Ik probeer zo goed mogelijk ruimte te maken. Misschien wat strekken of meditatie tussendoor.
HA had alleen de info van de paaz en PO dat daar toen werd afgenomen.quote:Op maandag 9 maart 2020 21:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zou verslavingszorg eerder serieus nemen dan de huisarts...
Ik heb besloten een cursus kindercoaching te gaan volgen, voelt als een goede stap... een stap vooruit in mn leven. Ook wel weer een beetje spannend.
Tsja.. 😅quote:Op maandag 9 maart 2020 18:58 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Je naam: duracellkonijntje.... En dan zeggen dat je te veel doorgaat.. Niet als kritiek bedoeld...
Dikke hug voor jouquote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:23 schreef summer2bird het volgende:
Hoi,
het gaat weer eens niet goed hier. Vandaag was mijn moeder op bezoek en die bracht een hoop narigheid met zich mee. Gewoon allemaal kleine dingetjes die zo ontzettend optellen na al die jaren.
Ik heb een enorme dip vandaag gehad toen ze weg was, en uiteindelijk 113 gebeld.
Dat hielp wel en nu gaat het een beetje so-so.
Ik voel me hier zo vaak eenzaam, zo ontzettend eenzaam. Ik vind het enorm moeilijk dat ik geen familie heb waar ik op kan bouwen. Dat iedereen mij als minder dan een mens behandeld. Dat mijn zusje mij niet mag en mij het liefst nergens bij wilt hebben. Dat ik een heel groot gedeelte van de familie ongeveer 1 keer per 5 jaar zie omdat ik geen vervoer heb en mijn moeder en zusje mij nooit mee willen nemen.
Ik doe zo keihard mijn best om hier een sociale kring op te bouwen maar niks lukt! Helemaal niks!
Vrijwilligerswerk doe ik, ik loop collecte, ik ga naar avonden van de vriendendienst, ik ben zelfs alleen gaan stappen. En het loopt steeds op niks uit.
Mijn buren willen niks van contact weten, op mijn werk krijg ik ook geen contact buiten werk.
Ik ben zo moe he. Ik heb ook geen ene rooie rotcent, en dat is soms zo moeilijk. Mijn moeder vroeg mij als eerste meteen waarom ik niet spaar. Ik heb net wat geld op de spaarrekening staan maar das niet genoeg volgens haar.
Ik ben nog bezig de borg af te betalen en dan moet ik de schuld die ik bij mijn moeder betalen. Dus ik heb gewoon niet veel geld.
Ik rook niet, drink niet, ga niet uit, eet niet buiten de deur, koop geen rare dingen, koop tweedehands kleding.
Maar nog is het niet genoeg.
Vandaag was het enorm moeilijk. Ik ben wel weer over het ergste heen maar vraag me wel af of het ooit beter word. Ik ben zo eenzaam, en kan zo weinig kanten op. Ik heb het gevoel ik een soort gat te zitten, kan geen kant op.
Wat naar dat je je zo rot voelt ondanks dat je zo je best doet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 20:23 schreef summer2bird het volgende:
Hoi,
het gaat weer eens niet goed hier. Vandaag was mijn moeder op bezoek en die bracht een hoop narigheid met zich mee. Gewoon allemaal kleine dingetjes die zo ontzettend optellen na al die jaren.
Ik heb een enorme dip vandaag gehad toen ze weg was, en uiteindelijk 113 gebeld.
Dat hielp wel en nu gaat het een beetje so-so.
Ik voel me hier zo vaak eenzaam, zo ontzettend eenzaam. Ik vind het enorm moeilijk dat ik geen familie heb waar ik op kan bouwen. Dat iedereen mij als minder dan een mens behandeld. Dat mijn zusje mij niet mag en mij het liefst nergens bij wilt hebben. Dat ik een heel groot gedeelte van de familie ongeveer 1 keer per 5 jaar zie omdat ik geen vervoer heb en mijn moeder en zusje mij nooit mee willen nemen.
Ik doe zo keihard mijn best om hier een sociale kring op te bouwen maar niks lukt! Helemaal niks!
Vrijwilligerswerk doe ik, ik loop collecte, ik ga naar avonden van de vriendendienst, ik ben zelfs alleen gaan stappen. En het loopt steeds op niks uit.
Mijn buren willen niks van contact weten, op mijn werk krijg ik ook geen contact buiten werk.
Ik ben zo moe he. Ik heb ook geen ene rooie rotcent, en dat is soms zo moeilijk. Mijn moeder vroeg mij als eerste meteen waarom ik niet spaar. Ik heb net wat geld op de spaarrekening staan maar das niet genoeg volgens haar.
Ik ben nog bezig de borg af te betalen en dan moet ik de schuld die ik bij mijn moeder betalen. Dus ik heb gewoon niet veel geld.
Ik rook niet, drink niet, ga niet uit, eet niet buiten de deur, koop geen rare dingen, koop tweedehands kleding.
Maar nog is het niet genoeg.
Vandaag was het enorm moeilijk. Ik ben wel weer over het ergste heen maar vraag me wel af of het ooit beter word. Ik ben zo eenzaam, en kan zo weinig kanten op. Ik heb het gevoel ik een soort gat te zitten, kan geen kant op.
Raar.... Ik snap niks van dit verhaal.... Ik lees vooral dat je je zorgen maakt over je seksuele prestaties , dat snap ik gewoon niet. Wat is daar nou zo belangrijk aan?quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:07 schreef duracellkonijntje het volgende:
Nou, toch 6 a 7 uur geslapen vannacht. Maar het voelt al enkele dagen alsof iemand op mijn borstkast staat. Ademen is lastig en mijn hart bonkt als een idioot.
Er lijken twee grote angsten achter mijn klachten te zitten: mijn vriendin kwijt raken en weer alleen zijn en nadien ook nooit meer een vrouw kunnen vinden omdat ik haar niet tevreden kan houden (vooral op seksueel gebied).
Na mijn burn out lag ik enorm lang in de lappenmand en een van de gevolgen was, nouja, dat ik het slechts enkele seconden uithield in bed. Ik heb altijd het idee gehad dat hierdoor mijn tweede relatie stuk is gelopen. Een slecht seksleven.![]()
Ook gaf jarenlang het gevoel hebben niet seksueel te kunnen presteren (vooral als man echt niet tof) me het idee dat ik nooit een vrouw zou kunnen krijgen, laat staan behouden. Wie wil er nou een angstige, seksueel onder de maat presterend stuk probleem daten?![]()
Dat seksuele probleem heb ik door het veranderen van mijn levensstijl getackled, en daarna ontmoette ik mijn huidige vriendin. Eindelijk iemand met wie alles gewoon makkelijk ging. Steeds meer begon ik te geloven dat dit niet meer fout kon gaan. Eindelijk kon ik een toekomst voor me zien waarin ik niet alleen zou sterven. Na al die jaren geloven dat dit mijn toekomst zou worden.![]()
En toen ontdekte ik ineens er ook dingen aan mijn huidige vriendin zijn die ik minder aantrekkelijk vind. Dingen waardoor ik seksueel op haar afknapte. Ook al, zonder er diep op in te gaan, zijn die dingen allemaal grotendeels mijn eigen fantasie, ze laten me niet los. Ik verzin zelf iets wat ik aan mijn vriendin een dealbreaker zou vinden, vind er geen informatie over op internet (omdat het niet bestaat) en ga dan angstig zijn over de gevolgen als dit ding toch bestond.![]()
Het idee dat het menselijk lichaam zo complex is, we zo veel nog niet weten. Wie weet wat er allemaal in een mens kan zitten waar ik seksueel of romantisch op af kan knappen. Welke gevaren liggen er nog op de loer? Ook al vind ik geen enkel concreet bewijs, de angst houdt alles in stand. Angst om een lief meisje pijn te doen, om alleen te zijn, om alleen te sterven, om seksueel te falen en aan de schandpaal genageld te worden.![]()
Er lijkt gewoon geen pad te zijn wat ik nu kan kiezen, wat zonder risico is. Of het nou bij mijn vriendin blijven is (wat als ik niet presteer, wat als ik door alle angst niet gelukkig ben in de relatie), of weggaan is (wat als ik nooit meer een nieuwe vrouw vind omdat ik van seks niks bak, en alleen sterf). Overal risico. Loslaten van de angst (wat als ik soms bang MOET zijn omdat ik het nodig heb, en het dan niet doe omdat ik mezelf heb leren loslaten). Die angst heeft me als het ware overtuigd dat ik het nodig heb.
Ik heb hulp nodig man en ik maak snel een afspraak met een psycholoog. Maar hoe ik hier in hemelsnaam uit kom, ik weet het echt niet. Ik zie gewoon geen positieve route momenteel..
Sorry voor het lange verhaal, alleen het moest er uit.
Ach, alles levert mij ook stress op. Kleine tegenslagen en mensen op straat maken me al woedend. Ik leef ook als een kluizenaar zonder dat ik ooit ben opgenomen. Ik ben nu werkloos, dus ik ben wel aan het solliciteren, maar over het algemeen dringt de samenleving je op om niet als kluizenaar te leven. Omdat dit juist goed zou zijn voor mensen. Maar hoewel ik op zich wel van afspraken houd is het mij nog nooit overkomen dat ik gewoon door het vaak te doen minder zenuwachtig of succesvoller was.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 23:06 schreef kuolema het volgende:
Crosspost uit het ASS-topic:
Ik ben op dit moment opgenomen en vind het juist een geruststelling dat er ineens veel minder 'verplichtingen' zullen zijn als ik weer thuis ben. Als intrinsiek kluizenaar ben ik opgelucht dat ik straks thuis door kan gaan met mezelf isoleren zonder dat ik me schuldig hoef te voelen over het missen van vaste afspraken en afwijzen van mensen die contact willen.
Dagbesteding, koorrepetities- en optredens, sport, sociale afspraken zijn allemaal van de baan. Wat mij betreft mogen die maatregelen nog wel wat langer duren. Voordat deze maatregelen er waren maakte ik me druk om de chaos thuis en hoe alles meteen weer overweldigend zou zijn als ik met ontslag zou gaan, omdat ik heb gemerkt dat ik tijdens deze opname over het algemeen wel tot rust ben gekomen door het wegvallen van veel dagelijkse stressoren. Thuis heb ik wel nog steeds het probleem dat ik samenwoon met mensen waarvan alleen al het idee van hun nabijheid ergernis opwekt.
Dit is ook weer een moment waarop ik mezelf afvraag waarom ik al deze niet-noodzakelijke activiteiten moet doen van mezelf, terwijl het me zoveel stress oplevert dat ik enorm opgelucht ben dat het niet doorgaat ondanks het feit dat het mijn routine compleet door de war gooit.
Mezelf wel of niet dwingen om activiteiten te doen blijft een dilemma.
Vinden jullie het ook zo moeilijk om te bepalen wat goed voor je is? Hoe je weet of je iets juist wel moet doen omdat je anders alles gaat vermijden en daardoor ook potentieel leuke ervaringen misloopt, of juist niet omdat het veel stress oplevert?
Eh ... een opname heeft daar niets mee te maken. Ik begrijp niet echt wat je daarmee bedoelt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:54 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
knip
[..]
Ach, alles levert mij ook stress op. Kleine tegenslagen en mensen op straat maken me al woedend. Ik leef ook als een kluizenaar zonder dat ik ooit ben opgenomen.
Dat ervaar ik dus ook. Hoe vaak ik iets ook doe, hoe weinig ik ook vermijd, het blijft lastig.quote:Ik ben nu werkloos, dus ik ben wel aan het solliciteren, maar over het algemeen dringt de samenleving je op om niet als kluizenaar te leven. Omdat dit juist goed zou zijn voor mensen. Maar hoewel ik op zich wel van afspraken houd is het mij nog nooit overkomen dat ik gewoon door het vaak te doen minder zenuwachtig of succesvoller was.
Het hangt er ook maar net van af wat je definitie is van dingen die 'moeten'. Ik moet niet zoveel van andere mensen, maar wel van mezelf. En ik zie daar wel het goede van in.quote:Je moet aan jezelf denken en al het advies over wat je zou MOETEN doen gewoon negeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |