abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190947655
@Gohf046, ik zie dat je inmiddels je ondertitel veranderd hebt :D
pi_190948491
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 11:49 schreef Jantje2k het volgende:
@:Gohf046, ik zie dat je inmiddels je ondertitel veranderd hebt :D
Ja klopt, al heeft dat niet specifiek met het laatste onderwerp te maken. Ik ben er al veel langer klaar mee eigenlijk. Maar het boeide me nou ook weer niet zo veel om het te veranderen, tot nu dan :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 13:34:23 #103
236264 crew  capricia
pi_190948950
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:56 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ja klopt, al heeft dat niet specifiek met het laatste onderwerp te maken. Ik ben er al veel langer klaar mee eigenlijk. Maar het boeide me nou ook weer niet zo veel om het te veranderen, tot nu dan :P
Wat heeft je van inzicht doen veranderen, eigenlijk?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_190949374
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat heeft je van inzicht doen veranderen, eigenlijk?
Een opeen stapelingen van allemaal kleine dingen eigenlijk. Daarbij begon ik me ook steeds vaker te irriteren aan de toon van het debat. Weinig constructieve opstelling, alsmaar met het vingertje wijzen. Lijkt eerder nog rechtser en platter te worden(Zelfde waarom ik ook nooit op de PVV zou stemmen). Altijd met gestrekt been erin. Zelden de nuance of het redelijke midden opzoeken.

En als laatste stoor ik me gruwelijk aan de online fanboys die alles wat Baudet doet verdedigen of goedpraten(Zoals er ook mensen zijn die alles van FvD afkraken, want FvD. Die kan ik ook niet serieus nemen) en zelden tot nooit eens kritiek hebben.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_190949902
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:51 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Sorry Hanca, maar hij sla je mi de plank finaal mis. Je insinueert hier van alles maar als je de tekst van Cliteur leest, staat dat daar gewoon simpelweg niet. Je verzint er een hoop bij wat in het stuk gewoon niet genoemd word. Jammer.
Zo kun je wel aan de gang blijven. Als mensen er niks bij mogen verzinnen, geen citaten mogen verdraaien en zeggen wat een FvD-er eigenlijk denkt of van plan is dan zat dit topic nog in deel 1.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 10:32 schreef Gohf046 het volgende:
Dit valt toch niet meer te verdedigen? Dat er problematiek met vuurwerk is zal niemand ontkennen maar zelfs dat weet forum schaamteloos in de schoenen te schuiven van "de migranten", terwijl dit net zo goed gebeurd in wijken waar vooral blanke jongeren wonen. Ik vind dit echt zo kansloos en zo opzichtig... 8)7

Helaas is de decembermaand ook in toenemende mate het toneel van ernstige misdragingen, letsel en schade. Zo wordt er vuurwerk afgestoken op tijden en plaatsen waar het niet is toegestaan, wat buurtbewoners en huisdieren grote onrust, onveiligheid en ongenoegen oplevert. Met name in migrantenwijken zien we zelfs dat jongeren auto’s in brand steken, bushokjes slopen en hulpverleners bekogelen met levensgevaarlijke explosieven.

https://forumvoordemocrat(...)st-problemen-niet-op
Is het niet waar dan? Misschien dat er Franse en Belgische toestanden op Nederland worden geprojecteerd, ik heb er geen gedetailleerd beeld van, maar is het 'met name' niet gerechtvaardigd wat betreft de brandende auto's, bushokjes en bekogelen van hulpverleners?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190950272
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Is het niet waar dan? Misschien dat er Franse en Belgische toestanden op Nederland worden geprojecteerd, ik heb er geen gedetailleerd beeld van, maar is het 'met name' niet gerechtvaardigd wat betreft de brandende auto's, bushokjes en bekogelen van hulpverleners?
In de achterstandswijken waar vooral blanken wonen gebeurd dit toch net zo goed?(je hoeft maar te googelen op "autobranden oud en nieuw en je vind zat voorbeelden van auto's die afgefikt zijn in plaatsen waar amper mensen met een migratie afkomst wonen) Om het vuurwerk misbruik met name aan migranten toe te schrijven vind ik persoonlijk erg ver gaan. Waar blijkt dat dan uit?
pi_190950287
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo kun je wel aan de gang blijven. Als mensen er niks bij mogen verzinnen, geen citaten mogen verdraaien en zeggen wat een FvD-er eigenlijk denkt of van plan is dan zat dit topic nog in deel 1.
[..]

Is Duindorp in Den Haag dan een migrantenwijk?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_190950349
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Veen
Empel
Boxtel
Twijzelerheide
Deventer
Oisterwijk
Oss
Hedel
Meppel
Oude Pekela
Baarn
Sint Willebrord

En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
pi_190950355
In Duindorp wonen vooral GL'ers en PvdA'ers. Fvd/PVVee zou zich nooit aan rellen, brandstichtingen, vernielingen en het bedreigen van hulpverleners bezondigen.

Dezelfde vlieger gaat ook op voor St. Willebrord, alle criminelen daar, en dat zijn er nogal wat, komen van GL en PvdD huize.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_190950476
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:33 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

In de achterstandswijken waar vooral blanken wonen gebeurd dit toch net zo goed?(je hoeft maar te googelen op "autobranden oud en nieuw en je vind zat voorbeelden van auto's die afgefikt zijn in plaatsen waar amper mensen met een migratie afkomst wonen) Om het vuurwerk misbruik met name aan migranten toe te schrijven vind ik persoonlijk erg ver gaan. Waar blijkt dat dan uit?
Het gaat om het in de fik steken van auto's, het vernielen van bushokjes en het bekogelen van hulpverleners. Is daarin een dusdanige correlatie met migrantenwijken dat 'met name' gerechtvaardigd is of niet? Ik weet het niet, jij zou dat wel moeten weten gezien je uitspraak.
pi_190950492
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat om het in de fik steken van auto's, het vernielen van bushokjes en het bekogelen van hulpverleners. Is daarin een dusdanige correlatie met migrantenwijken dat 'met name' gerechtvaardigd is of niet? Ik weet het niet, jij zou dat wel moeten weten gezien je uitspraak.
Aan de andere kant komt ook FvD niet met een bron, of tenminste een verklaring dat het klopt. Zij zeggen ook maar wat natuurlijk.
pi_190950580
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

FvD stelt en moet dus bewijzen. Ik geef eerlijk toe dat ik het gevoelsmatig meteen het idee had dat het onzin was. Wanneer ik dan ga googelen kom ik bovengenoemde feiten op ontelbare plekken tegen waar voornamelijk autochtonen wonen.
pi_190950913
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 16:04 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

FvD stelt en moet dus bewijzen. Ik geef eerlijk toe dat ik het gevoelsmatig meteen het idee had dat het onzin was. Wanneer ik dan ga googelen kom ik bovengenoemde feiten op ontelbare plekken tegen waar voornamelijk autochtonen wonen.
Ik heb ook even gezocht. Bij het eerste hits is het Kanaleneiland, Overvecht (Utrecht), Veldhuizen (Ede), Paddepoel (Groningen) en de Koppel (Amersfoort), terwijl het in Soest meeviel door de inzet van buurtvaders. Het probleem met de jongeren in Groningen schijnt een gemengd gebeuren (heuh, integratie).

De uitspraak dat het alleen maar Marokkanen zijn is niet terecht, de uitspraak dat het probleem van brandstichting en het bekogelen van hulpverleners met name in migrantenwijken speelt lijkt dus zonder meer terecht. Het is zelfs zacht uitgedrukt.
  donderdag 9 januari 2020 @ 16:36:42 #114
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_190951041
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:33 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Je hoeft maar te googelen op "autobranden oud en nieuw en je vind zat voorbeelden van auto's die afgefikt zijn in plaatsen waar amper mensen met een migratie afkomst wonen
Zoveel van dat soort plaatsen zijn er inmiddels niet meer. Of je moet 3e generatie allemaal als "inheems Nederlands" beschouwen.
pi_190951371
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 16:36 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zoveel van dat soort plaatsen zijn er inmiddels niet meer. Of je moet 3e generatie allemaal als "inheems Nederlands" beschouwen.
3e generatie is maar een zeer kleine groep als je de cbs definitie aanhoudt. 2e generatie is waarschijnlijker.
pi_190951380
Otten pakt een zetel van FVD in het europarlement _O-

quote:
FVD verliest extra 'Brexit-zetel' in Brussel aan Henk Otten
09 januari 2020 16:01
Laatste update: 42 minuten geleden
135

Nu de Brexit op 31 januari onafwendbaar lijkt, is het vrijwel zeker dat Nederland de drie extra zetels in het Europees Parlement krijgt die de Britten achterlaten. VVD, PVV en Forum voor Democratie (FVD) hebben hier volgens de verkiezingsuitslag recht op, maar de partij van Thierry Baudet dreigt ernaast te grijpen.

FVD won de Provinciale Statenverkiezingen afgelopen voorjaar en zou daardoor de grootste partij worden in de Eerste Kamer.

Maar door de ruzie tussen FVD-partijleider Baudet en Henk Otten, de toen beoogde lijsttrekker voor de partij in de senaat, liep dat anders.

Otten splitste zich af en nam twee andere voormalige FVD'ers, Jeroen de Vries en Dorien Rookmaker, mee. Inmiddels gaat de driemansfractie in de Eerste Kamer verder onder de naam GO.

FVD heeft op dit moment drie zetels in het Europees Parlement. Dit betekent dat de extra zetel dankzij de Brexit automatisch naar de nummer vier op de FVD-lijst gaat. Dat is de inmiddels naar Otten overgestapte Rookmaker. Het gaat namelijk niet om de partij, maar om de persoon op de kieslijst.

Rookmaker laat aan NU.nl weten dat zij in dat geval voor GO in het Europarlement zal gaan zitten. "Veel wetgeving die in de Eerste Kamer belandt, komt voort uit Europese regelgeving. Het is heel handig om daar oren en ogen te hebben", zegt Rookmaker.

Bij FVD zijn ze niet blij met dit besluit. "Bijzonder onkies en ondemocratisch", laat een woordvoerder weten. "Mensen hebben niet op haar (Rookmaker, red.) gestemd, maar op FVD."

Baudet heeft zelf nog een troef in handen
Baudet zou zelf nog naar Brussel kunnen gaan om zo de zetel voor FVD te behouden. Als lijstduwer kreeg Baudet zoveel voorkeursstemmen, dat hij daar als eerste recht op heeft. Een woordvoerder laat echter weten dat hij dit niet van plan is.

"Het is in feite een zeteldonatie aan GO", zegt Otten over dat besluit.

Die stap had FVD overigens niet veel verder gebracht. Baudet had dan namelijk zijn Tweede Kamerzetel moeten opgeven, omdat je als Kamerlid niet tegelijkertijd lid mag zijn van het Europarlement.

Baudets zetel in Den Haag zou dan gaan naar de nummer drie op de FVD-lijst: Susan Teunissen. Teunissen is inmiddels ook een ex-FVD'er. Ze zegde twee jaar geleden haar FVD-lidmaatschap uit onvrede over de partijkoers op. Die situatie is niet gewijzigd, laat ze aan NU.nl weten.

Teunissen is al jaren niet meer betrokken bij FVD en zegt de ontwikkelingen verder af te wachten.

Het is voorlopig allemaal theorie, want Baudet is niet van plan uit Den Haag te vertrekken. Maar als Teunissen zou afzien van de zetel, dan zal FVD daar alsnog niets mee opschieten. De nummer vier op de Tweede Kamerlijst is namelijk Henk Otten.

De Kiesraad zal begin februari de kandidaten voor de drie extra Nederlandse zetels in het Europees Parlement formeel benaderen. Dat mag het adviesorgaan pas doen als de Brexit officieel is. https://www.nu.nl/politie(...)-aan-henk-otten.html
pi_190953126
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 17:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]

Zou Sjerrie nu inmiddels door hebben dat bij Brexit de Britten niet meer in het EU Parlement zullen zitten?
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 19:34:00 #118
236264 crew  capricia
pi_190953314
quote:
[..]

Mooi verhaal. Precies wat @Hanca al vaak gemeld heeft.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_190953416
Het is denk ik wel zo dat het FvD weer een zetel meer in de Eerste Kamer geeft, bizar genoeg. Maar dat maakt de route over rechts met SGP, 50 plus en Groep Otten nog steeds mogelijk, dat zijn dan 38 zetels.

Edit: of staat Baljeu nu bovenaan bij FvD? Dan gaat die naar Otten...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 9 januari 2020 @ 19:39:51 #120
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_190953420
quote:
Bij FVD zijn ze niet blij met dit besluit. "Bijzonder onkies en ondemocratisch", laat een woordvoerder weten. "Mensen hebben niet op haar (Rookmaker, red.) gestemd, maar op FVD."

Baudet heeft zelf nog een troef in handen
Baudet zou zelf nog naar Brussel kunnen gaan om zo de zetel voor FVD te behouden. Als lijstduwer kreeg Baudet zoveel voorkeursstemmen, dat hij daar als eerste recht op heeft. Een woordvoerder laat echter weten dat hij dit niet van plan is.
_O-
Ja dan maak je het er ook zelf naar natuurlijk :')
Antifa
pi_190953571
Even kijken, de lijst voor de eerste kamer van FvD:

Henk Otten => GO eerste kamer
Paul Cliteur => FvD eerste kamer
Annabel Nanninga => FvD eerste kamer
Paul Frentrop => FvD eerste kamer
Jeroen de Vries => GO eerste kamer
Rob Rooken => FvD EU
Dorien Rookmaker => GO EU
Lennart van der Linden => FvD eerste kamer
Loek van Wely => FvD eerste kamer
Johan Dessing => FvD eerste kamer
Toine Beukering => FvD eerste kamer
Nicki Pouw-Verwey => FvD eerste kamer
Rob Roos => FvD EU
Bob van Pareren => FvD eerste kamer
Robert Baljeu

Ik denk dat Baljeu namens FvD de kamer in mag en dan gelijk dus naar GO over zal stappen. Alleen Hiddema heeft genoeg voorkeursstemmen om dat te voorkomen, maar dat kost FvD dus een tweede kamer zetel.

Edit: nee, Berkhout (nr16) en Hermans (nr18) hebben ook genoeg voorkeursstemmen. Eén van die beide zal de zetel wel innemen, Hermans heeft er al gezeten ipv Pouw toen zij met zwangerschapsverlof was. Zal deze Hermans wel worden dus: https://www.telegraaf.nl/(...)mens-forum-in-senaat

[ Bericht 8% gewijzigd door Hanca op 09-01-2020 20:00:53 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_190953799
quote:
Onzin, ze hebben op het FvD met Otten en Rookmaker gestemd.

Als iemand van de lijst nou zegt 'sorry, ik was even in de war maar ik ben toch echt een GroenLinkser in hart en nieren' zouden ze gelijk hebben. Maar zo zat het niet, die mensen op de lijst hebben nog steeds ongeveer dezelfde ideeen waarmee ze op de lijst zijn gekomen waarop de kiezer gestemd heeft.

Dat gelul over zetelroof is meer iets voor het partijkartel, waarin partijen rechten en macht claimen die kiezer en niemand anders toebehoren, en niet voor een partij die de politiek democratischer wil maken.
pi_190955588
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 15:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er wonen veel fans van ADO Den Haag.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 10:24:53 #124
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_190960855
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 12:56 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Voltaire?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_190961118
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:24 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Voltaire?
Nee, de wijziging onder zijn naam, van FvD, naar Ex-FvD'er
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: