Ja hoor, dat is altijd welkom !quote:Op zaterdag 22 februari 2020 01:59 schreef kingjotte het volgende:
Ik bedenk me net dat ik hier helemaal geen topic heb over de verbouwing / renovatie van mijn huis. Nu bijna een jaar bezig en het grootste deel zelf / met hulp van vrienden en familie gedaan.
Is er nog animo voor een "mosterd na de maaltijd" topic?
Als het maar niet van die Limburgse is met hele mosterdzaadquote:Op zaterdag 22 februari 2020 01:59 schreef kingjotte het volgende:
Ik bedenk me net dat ik hier helemaal geen topic heb over de verbouwing / renovatie van mijn huis. Nu bijna een jaar bezig en het grootste deel zelf / met hulp van vrienden en familie gedaan.
Vanavond eens wat foto's bij elkaar zoeken danquote:
Komt goed!quote:Op zaterdag 22 februari 2020 08:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is altijd welkom !
quote:Op zaterdag 22 februari 2020 09:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als het maar niet van die Limburgse is met hele mosterdzaad
Dit is prima spul:quote:Op zaterdag 22 februari 2020 17:51 schreef kingjotte het volgende:
![]()
![]()
Mosterd is sowieso een hoax en niet voor consumptie geschikt dus wees niet bang.
Bah, met van die harde punten erin ...quote:Op zondag 23 februari 2020 00:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit is prima spul:
[ afbeelding ]
Om door gehakt te doen en er gehaktballen van te draaien bijvoorbeeld. Of om te mixen met honing en thym en dan op beenham te smeren![]()
Gewoon een lik mosterd ergens bij of op, nee bedankt.
Valt wel mee hoorquote:Op zondag 23 februari 2020 11:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Bah, met van die harde punten erin ...
Net wakker en nu alweer trekquote:Op maandag 24 februari 2020 01:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor
Pond rundergehakt, twee eetlepels van desbetreffende mosterd, twee eetlepels ketjap, een fijngesnipperd uitje, mespuntje chili/cayennepeper, theelepel zout, eitje en wat paneermeel. Daar balletjes van draaien![]()
Zo maken ze ze bij de Librije ook.
Pffuu, de waslijst is nog laaaaaangquote:Op maandag 24 februari 2020 13:10 schreef bleiblei het volgende:
In het kader van de COVID paniek.
Wat gaan jullie zoal aanpakken thuis als we in lockdown zitten?
Randvoorwaarde is wel dat je de spullen al thuis hebt liggenquote:Op maandag 24 februari 2020 13:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Pffuu, de waslijst is nog laaaaaang![]()
Momenteel nog bezig met smart zooi installeren beetje bij beetje, mancave moet nog 75%, moet de schuur nog indelen en klaarmaken voor de motor, walk-in moet nog af, kantoortje moet nog starten zelfs.. ik kan wel een maandje of wat vooruit
Zorgen dat we heel snel nog wat extra verf in huis krijgen en dan alles lakken (binnen en buiten) en latex spuiten.quote:Op maandag 24 februari 2020 13:10 schreef bleiblei het volgende:
In het kader van de COVID paniek.
Wat gaan jullie zoal aanpakken thuis als we in lockdown zitten?
Spullen heb ik zat, dat red ik wel een tijdjequote:Op maandag 24 februari 2020 13:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Randvoorwaarde is wel dat je de spullen al thuis hebt liggen.
Ff rondje bouwmarkten wordt wel lastig met roadblocks enzo.
Incl. groepenkast?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:42 schreef Kyran het volgende:
Zou iemand mij kunnen vertellen of een offerte voor ¤900 een goede prijs is voor het plaatsen van een 3-fasen groepenkast met 9 groepen (van Hager).
Willen van 1x40A naar 3x25A ivm inductie in nieuwe keuken. Verzwaring is al aangevraagd bij netbeheerder en groepenkast moet aangepast zijn voordat zij langskomen. Ben dus aan het rondvragen voor offertes
Inclusief materiaal.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Incl. groepenkast?
Of alleen het plaatsen?
Dat lijkt mij een nette prijs.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Inclusief materiaal.
Hager 3-fasen groepenkast met 9 groepen, krachtgroep, 3 aardlekschakelaars en hoofdschakelaar.
10 jaar garantie.
Als het voor mij een beetje in de regio is kan ik ook wel een offerte voor je maken? Je mag me wel een pb sturen dan.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:42 schreef Kyran het volgende:
Zou iemand mij kunnen vertellen of een offerte voor ¤900 een goede prijs is voor het plaatsen van een 3-fasen groepenkast met 9 groepen (van Hager).
Willen van 1x40A naar 3x25A ivm inductie in nieuwe keuken. Verzwaring is al aangevraagd bij netbeheerder en groepenkast moet aangepast zijn voordat zij langskomen. Ben dus aan het rondvragen voor offertes
Maar dan hebbie wel echt wat in huis !quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:40 schreef bleiblei het volgende:
Vorig jaar kostte alleen de kast al 600 euro(18 groepen + 2 krachtstroom)
quote:Op dinsdag 25 februari 2020 16:18 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Als het voor mij een beetje in de regio is kan ik ook wel een offerte voor je maken? Je mag me wel een pb sturen dan.
Met 18 groepen zou iedere stopcontact een eigen groep hebben bij onsquote:Op dinsdag 25 februari 2020 21:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Maar dan hebbie wel echt wat in huis !
Vaatwasser, oven(s), wasmachine, droger. Je bent zo een paar groepen kwijt aan vaste apparatuur met een aansluitwaarde van >2000Wquote:Op woensdag 26 februari 2020 09:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
Met 18 groepen zou iedere stopcontact een eigen groep hebben bij ons(nou ja bijna dan).
Ha ha, ben ook al 3 maanden bezig met verbouwen, maar met 2 kinderen erbij en een hoop gereis wordt het delen van foto's helaas niks. En het op en neer gereis.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 01:59 schreef kingjotte het volgende:
Gaat ook wel snel ja. Wij hebben er nu zeven volgens mij (even uit mijn hoofd). Zal straks wel meer worden met sowieso een extra groep voor inductiekookplaat.quote:Op woensdag 26 februari 2020 10:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vaatwasser, oven(s), wasmachine, droger. Je bent zo een paar groepen kwijt aan vaste apparatuur met een aansluitwaarde van >2000W
Daarnaast, stopcontacten heb je nooit teveel
als de buis griet genoeg is. kan je zo nieuwe draden trekkenquote:Op woensdag 26 februari 2020 10:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gaat ook wel snel ja. Wij hebben er nu zeven volgens mij (even uit mijn hoofd). Zal straks wel meer worden met sowieso een extra groep voor inductiekookplaat.
Even een hele stomme vraag misschien, maar kan je van een gewone stopcontact een Perilex maken door gewoon andere draden te trekken? Heb verstand van vele technische dingen, maar alles wat met een groepenkast te maken heeft ben ik echt een behoorlijk leek
Hebben nu namelijk een stopcontact op de plek waar straks de inductieplaat komt. Zou fijn zijn als die gewoon kan blijven zitten, maar omgezet kan worden in perilex. Scheelt weer wat gedoe, vooral omdat er muurverwarming in die muur zit willen wij er het liefst zoveel mogelijk van afblijven.
Top, dat scheelt weer wat gedoequote:Op woensdag 26 februari 2020 10:50 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
als de buis griet genoeg is. kan je zo nieuwe draden trekken
Ik heb werkelijk geen idee. Ik ga vanavond even in de meterkast kijken wat voor buizen die kant op lopen. Woning is uit 2000, weet niet of dat uitmaakt voor welke buizen er standaard gebruikt worden. Ik zal het ook nog wel even navragen aan diegene die straks een keer de groepenkast komt vervangen. Was gewoon alvast benieuwd.quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:53 schreef Gieliovd het volgende:
5 aders 2,5mm2 in een 5/8" buisje gaat erg lastig worden. Nooit geprobeerd, weet ik niet of het mag.
Volgens mij mogen er volgens de NEN 1010 naar 4 aders door een 5/8 en moet het door een 3/4.
Ligt er niet een 3/4 buis die kant op?
Hmm, dat is ook weer waar. Nou ja we zullen het zienquote:Op woensdag 26 februari 2020 12:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Vergeet niet dat op een standaard inbouw doos een perilex stopcontact niet past. Die zijn normaal gesproken dieper en groter.
Moet je ook nog een nieuwe meterkast ?quote:Op maandag 24 februari 2020 13:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Pffuu, de waslijst is nog laaaaaang![]()
Momenteel nog bezig met smart zooi installeren beetje bij beetje, mancave moet nog 75%, moet de schuur nog indelen en klaarmaken voor de motor, walk-in moet nog af, kantoortje moet nog starten zelfs.. ik kan wel een maandje of wat vooruit
Heb je een kruipruimte ? Dan kun je eenvoudig met een kabel van de meterkast naar de keuken.quote:Op woensdag 26 februari 2020 12:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hmm, dat is ook weer waar. Nou ja we zullen het zien
Wij hebben denk ik de extra kosten voor een nieuwe keuken iets onderschat. Komt ook wel een beetje omdat wij niet van plan waren om van gas af te stappen. Nu wij naar inductie willen overstappen komt er opeens meer bij kijken.
ik ben het al meerdere malen tegen gekomen. Het past overigens wel (net)quote:Op woensdag 26 februari 2020 11:53 schreef Gieliovd het volgende:
5 aders 2,5mm2 in een 5/8" buisje gaat erg lastig worden. Nooit geprobeerd, weet ik niet of het mag.
Volgens mij mogen er volgens de NEN 1010 naar 4 aders door een 5/8 en moet het door een 3/4.
Ligt er niet een 3/4 buis die kant op?
Nee joh, rental nu, niet meer mijn probleemquote:Op woensdag 26 februari 2020 19:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Moet je ook nog een nieuwe meterkast ?
Zelfde, weer een stukkie omhoog verhuisd, naar ongeveer waar ik eerder al zatquote:Op woensdag 26 februari 2020 21:31 schreef derLudolf het volgende:
welke regio zit je tegenwoordig dan SD?
Dammit !quote:Op woensdag 26 februari 2020 21:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee joh, rental nu, niet meer mijn probleem
Jij doet ook al meterkasten plaatsen?quote:
Ja hoor, ik heb inmiddels al verschillende gebruikers verblijd met een nieuwe meterkastquote:Op woensdag 26 februari 2020 21:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jij doet ook al meterkasten plaatsen?Nooit geweten dat hier zoveel kennis/kunde zat
![]()
Waar blijft je YouTube kanaal?quote:Op woensdag 26 februari 2020 22:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb inmiddels al verschillende gebruikers verblijd met een nieuwe meterkast
Uiteindelijk kom ik uit de elektrotechnische installatietechniek; maar ben gaandeweg meer in de elektrotechnische kastenpaneelbouw en machinebouw beland.
Ik ben wel technisch; maar zeker geen Youtube materiaalquote:Op woensdag 26 februari 2020 22:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Waar blijft je YouTube kanaal?
Prachtig toch, lekker fout deuntje er onder en gaanquote:Op woensdag 26 februari 2020 22:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik ben wel technisch; maar zeker geen Youtube materiaal![]()
Moet er niet aan denken zeg !
Wel eerste 5 minuten vol lullen met waarom ze moeten subscriben en dat de volgers super awesome zijn natuurlijk!quote:Op donderdag 27 februari 2020 08:21 schreef Rauw. het volgende:
Abonneer nu op mijn kanaal door op de knop hieronder te klikken!
Toch haal ik er best veel vanaf
Babykamer?quote:Op donderdag 27 februari 2020 10:45 schreef Gieliovd het volgende:
Mja van "Nee de babykamer schilderen we niet hoor, vloertje erin en klaar!" zitten we nu vanwege scheurtjes en dingen al op scheuren repareren, schakelmateriaal en elektra aanpassen incl. dozen, gaten vullen, alles kitten, hele kamer spuiten.... En vloer en plinten.
Ik ga maar eens beginnen...
Dat jaquote:Op donderdag 27 februari 2020 11:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Babykamer?
Sterkte(en gefeliciteerd!)
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |