SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 26-12-2019 10:27:34 ]Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
quote:Op donderdag 26 december 2019 10:15 schreef livelink het volgende:
De twee kerstsmiley's in de OP vallen me nu pas op![]()
MadMaster?
Echt wel...quote:Op donderdag 26 december 2019 10:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Bij mij nietIn het andere topic ook niet.
Je ziet het bewijs vanaf mijn iPad en hoort de reacties van de anderen, dus ik denk niet dat het aan mij ligt...quote:
Prima, geef ze voortaan even een entertje mee...quote:Op donderdag 26 december 2019 10:20 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Bij mij staan de kerstmannen boven het logo.
EIgenlijk ging het per ongeluk omdat ik ze in de titel wilde zetten. Dat ging dus niet goed. Maar ik ga eraan denken.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Prima, geef ze voortaan even een entertje mee...
quote:Op donderdag 26 december 2019 10:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je ziet het bewijs vanaf mijn iPad en hoort de reacties van de anderen, dus ik denk niet dat het aan mij ligt...
quote:
Kan jij in de OP er even een enter achter zetten?quote:
PC vs. mobiel, ik neem aan dat je het verschil kent.quote:
quote:Op donderdag 26 december 2019 10:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
PC vs. mobiel, ik neem aan dat je het verschil kent.
En er staat simpelweg geen enter achter de smileys dus kan je er op wachten dat het fout gaat..
Ik vind het niet zo gezellig eten met het geluid van de afzuigkap aan.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:23 schreef Melting het volgende:
Nog even wat tips voor als Mad nog eens van gedachten veranderd:
Zo ruikt je huis weer fris na een avondje gourmetten
Last van een penetrante en moeilijk te bestrijden baklucht in huis na een avondje gourmetten? De Nederlandse tv-kok Jet van Nieuwkerk geeft tips om je huis weer lekker te laten ruiken.
1. Afzuigkap aanzetten
Zet tijdens het gourmetten de afzuigkap aan. Zo gaat een groot deel van de geur gelijk door de afzuigkap naar buiten en blijft hij minder in je huis hangen.
2. Sinaasappel met kruidnagel
Prik een sinaasappel helemaal vol met kruidnagels en leg deze in de buurt van je eettafel. Dit geeft een heerlijke frisse geur af en neem tegelijkertijd de heftige gourmetgeur in zich op.
3. Gemalen koffie
Zet versgemalen koffie op de eettafel. De oliën die vrijkomen uit de gemalen koffie lossen alle ongewenste geuren op. Je kunt dit bakje ook in de koelkast of vriezer leggen om alle geuren van je voorbereide kerstdiner te neutraliseren.
4. Azijn koken
Zet achteraf een klein pannetje met een beetje azijn op het vuur. De dampen neutraliseren de gourmetgeur. Dat is veel beter dan luchtverfrissers te gebruiken die alleen maar mengen met de gourmetgeuren.
5. Laurierblad aansteken
Door een laurierblaadje aan te steken en de dampen door de kamer te laten gaan, haal je snel de gourmetlucht weg. De dampen van het blaadje helpen mogelijk ook goed tegen kerststress. Ze zorgen ervoor dat je spieren ontspannen en zo nemen stress en spanning af.
Dank, maar veel daarvan werkt niet, weet ik uit ervaring...quote:Op donderdag 26 december 2019 10:23 schreef Melting het volgende:
Nog even wat tips voor als Mad nog eens van gedachten veranderd:
Zo ruikt je huis weer fris na een avondje gourmetten
Last van een penetrante en moeilijk te bestrijden baklucht in huis na een avondje gourmetten? De Nederlandse tv-kok Jet van Nieuwkerk geeft tips om je huis weer lekker te laten ruiken.
1. Afzuigkap aanzetten
Zet tijdens het gourmetten de afzuigkap aan. Zo gaat een groot deel van de geur gelijk door de afzuigkap naar buiten en blijft hij minder in je huis hangen.
2. Sinaasappel met kruidnagel
Prik een sinaasappel helemaal vol met kruidnagels en leg deze in de buurt van je eettafel. Dit geeft een heerlijke frisse geur af en neem tegelijkertijd de heftige gourmetgeur in zich op.
3. Gemalen koffie
Zet versgemalen koffie op de eettafel. De oliën die vrijkomen uit de gemalen koffie lossen alle ongewenste geuren op. Je kunt dit bakje ook in de koelkast of vriezer leggen om alle geuren van je voorbereide kerstdiner te neutraliseren.
4. Azijn koken
Zet achteraf een klein pannetje met een beetje azijn op het vuur. De dampen neutraliseren de gourmetgeur. Dat is veel beter dan luchtverfrissers te gebruiken die alleen maar mengen met de gourmetgeuren.
5. Laurierblad aansteken
Door een laurierblaadje aan te steken en de dampen door de kamer te laten gaan, haal je snel de gourmetlucht weg. De dampen van het blaadje helpen mogelijk ook goed tegen kerststress. Ze zorgen ervoor dat je spieren ontspannen en zo nemen stress en spanning af.
Gedaan. Heeft het geholpen?quote:Op donderdag 26 december 2019 10:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kan jij in de OP er even een enter achter zetten?
Zijn de iPad/mobiele gebruikers ook weer tevreden ende blij...
Ja maar die gebruiken we nu niet. Ik word trouwens gek van de iPad... daar gaat Fok steeds op desktop website ipv mobiele layout.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gelukkig, jullie hebben toch ook een iPad?
In een ieder schuilt een autist.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ben kennelijk toch meer autistisch dan ik wist...
Huh?quote:Op donderdag 26 december 2019 10:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja maar die gebruiken we nu niet. Ik word trouwens gek van de iPad... daar gaat Fok steeds op desktop website ipv mobiele layout.
Ik heb ook geen idee hoe het kan. Ik heb hem als favoriet opgeslagen met mobiele layout en dan gaat hij soms gewoon tijdens het gebruik over naar de andere layout. Ik moet ook vaak cookies e.d. van Fok weer accepteren.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Huh?
Dat heb ik nog nooit voor elkaar gekregen en ik gebruik bijna niks anders meer...
twee zelfsquote:Op donderdag 26 december 2019 10:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gelukkig, jullie hebben toch ook een iPad?
Symph schiet zo te hulp. Ik heb het probleem ook niet, hij wel. Ik heb hem de truc uitgelegd, maar nu weet ik ‘m zelf niet meerquote:Op donderdag 26 december 2019 10:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Huh?
Dat heb ik nog nooit voor elkaar gekregen en ik gebruik bijna niks anders meer...
quote:Op donderdag 26 december 2019 10:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Symph schiet zo te hulp. Ik heb het probleem ook niet, hij wel. Ik heb hem de truc uitgelegd, maar nu weet ik ‘m zelf niet meer
quote:Op donderdag 26 december 2019 10:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja maar die gebruiken we nu niet. Ik word trouwens gek van de iPad... daar gaat Fok steeds op desktop website ipv mobiele layout.
Die desktop optie zit helemaal verstopt...quote:Op donderdag 26 december 2019 10:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee hoe het kan. Ik heb hem als favoriet opgeslagen met mobiele layout en dan gaat hij soms gewoon tijdens het gebruik over naar de andere layout. Ik moet ook vaak cookies e.d. van Fok weer accepteren.
Ow, Safari...quote:Op donderdag 26 december 2019 10:32 schreef Symphonic het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Websiteinstellingen en dan de keuze omdraaien
Hij staat op "Vraag om desktopsite". Die heb ik nu uitgezet.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:32 schreef Symphonic het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Websiteinstellingen en dan de keuze omdraaien
Bij mij ziet het er zo uit als bij Symph. Waar open jij Fok dan?quote:Op donderdag 26 december 2019 10:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die desktop optie zit helemaal verstopt...
[ afbeelding ]
Met de Google Chrome webbrowser...quote:Op donderdag 26 december 2019 10:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Bij mij ziet het er zo uit als bij Symph. Waar open jij Fok dan?
Aha. Is die fijner?quote:Op donderdag 26 december 2019 10:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met de Google Chrome webbrowser...
In Chrome, net als ikquote:Op donderdag 26 december 2019 10:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Bij mij ziet het er zo uit als bij Symph. Waar open jij Fok dan?
Ik ga nooit op safari.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb nooit problemen met Safari
Dat er deze dag ook weer veel vlees gevreten moge worden!quote:Op donderdag 26 december 2019 10:41 schreef peaceman het volgende:
Iedereen fijne tweede kerstdag gewenst!![]()
![]()
Wordt de vis nu gediscrimineerd?quote:Op donderdag 26 december 2019 10:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat er deze dag ook weer veel vlees gevreten moge worden!
Dat zalm lerenquote:Op donderdag 26 december 2019 10:43 schreef Melting het volgende:
[..]
Wordt de vis nu gediscrimineerd?
Ik ook niet. De meest handige browser die er is.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb nooit problemen met Safari
Uitgerekend op de dag van de kaasfonduequote:Op donderdag 26 december 2019 10:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Met jus?quote:Op donderdag 26 december 2019 10:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Safari is echt leuk, maar ook lekker.
Veel vleesquote:Op donderdag 26 december 2019 10:43 schreef ToT het volgende:
[..]
En de kroppen sla...quote:Op donderdag 26 december 2019 10:43 schreef Melting het volgende:
[..]
Vis en schaaldieren is het vandaag.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:43 schreef ToT het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 december 2019 10:43 schreef Melting het volgende:
[..]
quote:
Die is vervangen door prinsessenboontjes.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:46 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De broccoli werd ook al genegeerd door Diaan
Wat zijn dat?quote:Op donderdag 26 december 2019 10:48 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Die is vervangen door prinsessenboontjes.
Zoiets...quote:Op donderdag 26 december 2019 10:49 schreef Melting het volgende:
[..]
Wat zijn dat?
Zijn dat haricot verts?
Ja zo goed als hetzelfde.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:49 schreef Melting het volgende:
[..]
Wat zijn dat?
Zijn dat haricot verts?
quote:Op donderdag 26 december 2019 10:45 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Uitgerekend op de dag van de kaasfondue
Thx, komt wel goed!quote:Op donderdag 26 december 2019 10:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vis en schaaldieren is het vandaag.
Have fun met je familie!
Ziet er goed uit!quote:Op donderdag 26 december 2019 10:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Thx, komt wel goed!
Gisteren hebben we dit gegeten:
[ afbeelding ]
Whehe, nee dit hebben we aan een restaurant over gelaten!quote:Op donderdag 26 december 2019 10:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ziet er goed uit!
Is die kleine zo'n keukenprins?
Dat gokte ik al, maar je weet het niet, hè.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehe, nee dit hebben we aan een restaurant over gelaten!
quote:Op donderdag 26 december 2019 10:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, zover was ik inmiddels wel...
Entrecot met ossenstaart, zoete ui en pommes fondant.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat gokte ik al, maar je weet het niet, hè.
Ziet er lekker uit...
Alleen de ossenstaart herkende ik niet.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Entrecot met ossenstaart, zoete ui en pommes fondant.
Enjoy.quote:Op donderdag 26 december 2019 10:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]just to be sure
![]()
Ik ga gedichten printen en me klaar maken voor kerstmiddag! Fijne dag
Dat was helemaal verhakseld tot een soort corned beef wat er onder ligt.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alleen de ossenstaart herkende ik niet.
Ik hou er van...
Have fun!quote:Op donderdag 26 december 2019 10:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]just to be sure
![]()
Ik ga gedichten printen en me klaar maken voor kerstmiddag! Fijne dag
Ah, vandaar.quote:Op donderdag 26 december 2019 11:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat was helemaal verhakseld tot een soort corned beef wat er onder ligt.
Apart!quote:Op donderdag 26 december 2019 11:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, vandaar.
Mooi, dat soort verrassingen.
We hadden gisteren o.a. een gerechtje met een doorzichtig plakje gel dat vol met vissmaak bleek te zitten.
Briljant!
Mooi zo!quote:Op donderdag 26 december 2019 11:07 schreef brother52 het volgende:
Het valt hier gelukkig mee met de gourmetgeur.
Gourmetlucht is vreselijkquote:Op donderdag 26 december 2019 11:07 schreef brother52 het volgende:
Het valt hier gelukkig mee met de gourmetgeur.
Dapper om met mini ToT uit eten te gaanquote:Op donderdag 26 december 2019 11:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Apart!
Ze hebben ook altijd een welkomstgerechtje:
[ afbeelding ]
Een knolraapsalade met daarop een schuim van erwten.
De vorige keer hadden ze lolly's die op paddenstoelen leken en van appel en geitenkaas gemaakt waren.
Oh dat hebben we al echt heel vaak gedaan. Hij was eerst op een andere plek erg onrustig omdat daar een heel leger aan kinderen was, maar in dit restaurant ging het zoals altijd hartstikke prima.......behalve dat hij z'n luier ging vullen en Kruidvat luiers toch iets minder op kunnen vangen als echte Pampers!quote:Op donderdag 26 december 2019 11:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Dapper om met mini ToT uit eten te gaan
Mini-ToT heeft gewoon schijt aan jullie dagplanningquote:Op donderdag 26 december 2019 11:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh dat hebben we al echt heel vaak gedaan. Hij was eerst op een andere plek erg onrustig omdat daar een heel leger aan kinderen was, maar in dit restaurant ging het zoals altijd hartstikke prima.......behalve dat hij z'n luier ging vullen en Kruidvat luiers toch iets minder op kunnen vangen als echte Pampers!
Toen moesten we dus iets eerder dan bedoeld weer naar huis toe.
quote:Op donderdag 26 december 2019 13:25 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Mini-ToT heeft gewoon schijt aan jullie dagplanning
Oopsquote:Op donderdag 26 december 2019 13:48 schreef ToT het volgende:
[..]Dat sowieso!
Ik zat net aan de Jägermeister om de maaltijd af te sluiten, en ze hadden een royale scheut ervan in een frisdrankglas gedaan!![]()
Dat moest ik dus wat sneller achterover kiepen dan ik van plan was.
Dan kun je vanavond nog wel vooruit.quote:Op donderdag 26 december 2019 15:19 schreef brother52 het volgende:
Mijn tas is een stuk zwaarder dan op de heenweg. Bijna een kilo mee van wat nog over is van gister.
En de rest van de weekquote:Op donderdag 26 december 2019 17:15 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan kun je vanavond nog wel vooruit.
quote:Op donderdag 26 december 2019 17:31 schreef MadMaster het volgende:
Damn, oesters openen ging op zich perfect, maar dan snij je je lip vervolgens aan de schelp bij het eten.
Alles alsnog onder het bloed...
Graag gedaan.quote:
Nee, ik ga graag een stapje hogerop.quote:Op donderdag 26 december 2019 17:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is al een tijdje terug dat je gedraaid hebt, zijn je lokale fans er mee uitgescheden?
Ladder aangeschaft voor vanavond?quote:Op donderdag 26 december 2019 17:36 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Nee, ik ga graag een stapje hogerop.
Beide niet.quote:Op donderdag 26 december 2019 17:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ladder aangeschaft voor vanavond?
Of al ladderzat dan?
Ander radiostation?quote:
Hoe komen ze bij jou uit dan? Of ben je bij hun uitgekomen?quote:Op donderdag 26 december 2019 17:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ander radiostation?
Ik ben afgelopen week trouwens gevraagd om elders te gaan draaien, maar daar ga ik nog even over nadenken.
Is een 24/7 station door voormalig Veronica fans dat ik eigenlijk niet ken, dus eerst even kijken wat het is...
Via de Veronica Fans Facebook groep, waar men op zoek was naar een oude Veronica kerst jingle. Die had ik net zelf opnieuw gemaakt en aan een aantal van hen beschikbaar gesteld. Eén is oprichter van het station en na wat babbelen kwam hij met de vraag of ik eventueel bij hun wilde (proef)draaien.quote:Op donderdag 26 december 2019 17:41 schreef Melting het volgende:
[..]
Hoe komen ze bij jou uit dan? Of ben je bij hun uitgekomen?
quote:Op donderdag 26 december 2019 17:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Via de Veronica Fans Facebook groep, waar men op zoek was naar een oude Veronica kerst jingle. Die had ik net zelf opnieuw gemaakt en aan een aantal van hen beschikbaar gesteld. Eén is oprichter van het station en na wat babbelen kwam hij met de vraag of ik eventueel bij hun wilde (proef)draaien.
Totaal ongepland en onbedoeld dus...
Ja, het schijnt lastig te zijn om aan DJ's te komen, zeker op Gouden Ouwe gebied.quote:
Daar kampen meerdere radiostations mee. Zelfs wij.quote:Op donderdag 26 december 2019 17:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, het schijnt lastig te zijn om aan DJ's te komen, zeker op Gouden Ouwe gebied.
Volgend jaar gaan we wel kijken...
Dat zei ik ook tegen hem, dat ik soms draaide bij een klein radio stationnetje en zo begon eigenlijk ons gesprek. Zij hebben nog wel zo'n 25 DJ's, ook landelijk vanuit huis...quote:Op donderdag 26 december 2019 17:47 schreef Melting het volgende:
[..]
Daar kampen meerdere radiostations mee. Zelfs wij.
25 en dan zoeken ze er nog meer?quote:Op donderdag 26 december 2019 17:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat zei ik ook tegen hem, dat ik soms draaide bij een klein radio stationnetje en zo begon eigenlijk ons gesprek. Zij hebben nog wel zo'n 25 DJ's, ook landelijk vanuit huis...
Ja, omdat ze overdag live uitzenden.quote:Op donderdag 26 december 2019 17:52 schreef Melting het volgende:
[..]
25 en dan zoeken ze er nog meer?
Zelfs de link is Vout...quote:Op donderdag 26 december 2019 19:30 schreef Dj_Vout het volgende:
Over een half uurtje is het zo ver.
[ afbeelding ]
Ik zie hem gewoon wel goed.quote:
Dat was inderdaad even. Heb het daarna aangepast.quote:Op donderdag 26 december 2019 19:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, niks aan de hand dan...
[ afbeelding ]
Zie het tijdstip...quote:Op donderdag 26 december 2019 19:40 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Dat was inderdaad even. Heb het daarna aangepast.
Plaatje doet het nog steeds niet hier...quote:Op donderdag 26 december 2019 19:40 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Dat was inderdaad even. Heb het daarna aangepast.
Apart. Hier wel in 2 verschillende browsers.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Plaatje doet het nog steeds niet hier...
Als ik de URL op een apart tabblad open krijg ik dezelfde foutmelding...quote:Op donderdag 26 december 2019 20:13 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Apart. Hier wel in 2 verschillende browsers.
En nu?quote:Op donderdag 26 december 2019 20:14 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als ik de URL op een apart tabblad open krijg ik dezelfde foutmelding...
Het is inderdaad erg rustig.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:19 schreef MadMaster het volgende:
Het is extreem rustig hier, kerst duurt een dag te lang...
Je hebt nu 5 dagen achter elkaar vrij, de meesten althans...quote:Op donderdag 26 december 2019 20:20 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg rustig.
Misschien duurt de kerst wel een dag tekort, zodat iedereen al z'n verplichtingen in 2 dagen moet proppen.
Dat wel.....quote:Op donderdag 26 december 2019 20:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je hebt nu 5 dagen achter elkaar vrij, de meesten althans...
Gewoon net als in Engeland en de USA 1 kerstdag en dan klaar.quote:
Tja..... maar dan moet iedereen een andere invulling geven, en dat vinden Nederlanders maar niets.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gewoon net als in Engeland en de USA 1 kerstdag en dan klaar.
1 Dag gek doen en dan weer down to earth. Ik vind het genoeg...
De vrije dagen zijn prima, maar 2 dagen vreten en zuipen hoeft voor mij niet.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:26 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Tja..... maar dan moet iedereen een andere invulling geven, en dat vinden Nederlanders maar niets.
Je hoeft ook niet altijd "luxe" te eten met kerst.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De vrije dagen zijn prima, maar 2 dagen vreten en zuipen hoeft voor mij niet.
Als we geen vispakket van mijn schoonouders hadden gekregen, hadden we nu aan de andijvie stamppot gezeten..
I know, maar vaak heb je 2 families bij een gezin en 'moet' je ze allebei ‘verplicht' bezoeken met al het gedoe er bij, inclusief het eten waar iedereen toch vaak net iets extra wil doen...quote:Op donderdag 26 december 2019 20:29 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet altijd "luxe" te eten met kerst.
Andijvie stamppot is ook lekker.
Ik zat vanavond, voor het eerst sinds maanden, weer eens aan de pannenkoeken.
Ik snap wat je bedoeld. Voor mij hoeven ze niet echt heel speciale dingen te doen.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
I know, maar vaak heb je 2 families bij een gezin en 'moet' je ze allebei ‘verplicht' bezoeken met al het gedoe er bij, inclusief het eten waar iedereen toch vaak net iets extra wil doen...
Geen probleem. Ik kom de 2 uur wel door.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:34 schreef MadMaster het volgende:
Ik ga de Nieuws quiz bekijken, dus ik laat je (waarschijnlijk) alleen...
Heb je gezellige kerstdagen gehad Vout, mocht je met Melting mee ?quote:
quote:Op donderdag 26 december 2019 21:28 schreef just me het volgende:
[..]
Heb je gezellige kerstdagen gehad Vout, mocht je met Melting mee ?
Ja, was echt heerlijk om te wandelen en de kabouters hebben ook genoten van het buiten zijnquote:Op donderdag 26 december 2019 21:29 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Was gezellig. Vandaag gelukkig niet veel gedaan.
Jij lekker gewandeld?
Gelukkig heb je het droog gehouden.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:32 schreef just me het volgende:
[..]
Ja, was echt heerlijk om te wandelen en de kabouters hebben ook genoten van het buiten zijn
Als ze iets langer gebleven waren hadden ze de brandweer hier in de straat zien staanquote:Op donderdag 26 december 2019 21:32 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Gelukkig heb je het droog gehouden.
En fijn dat de kabouters zich ook vermaakt hebben.
quote:Op donderdag 26 december 2019 21:34 schreef just me het volgende:
[..]
Als ze iets langer gebleven waren hadden ze de brandweer hier in de straat zien staan
Was gelukkig "loos alarm"
er zijn hier momenteel veel autobranden.Er was 'n hele harde knal en autoalarm bleef afgaan.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:35 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Dat zal toch wel even schrikken zijn.
Wel vervelend dat die lui met kerst voor niets op moeten draven.
Een pyromaan die bezig is?quote:Op donderdag 26 december 2019 21:37 schreef just me het volgende:
[..]
er zijn hier momenteel veel autobranden.Er was 'n hele harde knal en autoalarm bleef afgaan.
daarom heb je ook vakantiequote:Op donderdag 26 december 2019 21:38 schreef Dj_Vout het volgende:
Maar zijn wel 'luie' dagen dit hoor.
Niets doen, en 's avonds toch op tijd naar bed gaan, omdat je moe bent.
Mensen hadden 2 jongens op een scooter gezien die het gedaan hebben maar of dat waar is weet ik niet...quote:
Dat kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:39 schreef just me het volgende:
[..]
daarom heb je ook vakantie
Daarom was het ook lekker om met de kabouters buiten te lopen
quote:Op donderdag 26 december 2019 21:39 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen.
Zondag ook maar eens doen.
quote:Op donderdag 26 december 2019 21:39 schreef just me het volgende:
[..]
Mensen hadden 2 jongens op een scooter gezien die het gedaan hebben maar of dat waar is weet ik niet...
autobranden, containerbranden, de brandweer heeft het maar druk
aanpakken dat tuigquote:Op donderdag 26 december 2019 21:40 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]![]()
Dat is nooit leuk. Hoop dat ze snel de oorzaak vinden, en het probleem oplossen.
Inderdaad.quote:
Ja..... kon mijn jaarlijkse kerstmuziekjes toch niet voorbij laten gaan.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:43 schreef just me het volgende:
Je hebt weer mooie nummers bij elkaar gezocht!
![]()
Tuurlijk nietquote:Op donderdag 26 december 2019 21:44 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Ja..... kon mijn jaarlijkse kerstmuziekjes toch niet voorbij laten gaan.
als hij zich omdraait in zijn graf moet ie wel veel afgevallen zijnquote:Op donderdag 26 december 2019 21:48 schreef Dj_Vout het volgende:
Elvis zou zich omdraaien in z'n graf als hij dit hoorde.
quote:Op donderdag 26 december 2019 21:49 schreef just me het volgende:
[..]
als hij zich omdraait in zijn graf moet ie wel veel afgevallen zijn
quote:Op donderdag 26 december 2019 21:51 schreef Dj_Vout het volgende:
Hierna komen 2 nummers die ook nog niet gehoord heb.
Zijn ook nieuw voor mij.
De eerste heet: we wish you a merry Christmas en de 2e heet: jingle bells.quote:
bonus nummersquote:Op donderdag 26 december 2019 21:53 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
De eerste heet: we wish you a merry Christmas en de 2e heet: jingle bells.
Zo erg kan het dus niet zijn.
Daarna komt het nummer voor de kabouters, en daarna alweer de laatste van vanavond.
quote:
ik ben liever een stiefmoeder dan een bonusmamaquote:
quote:Op donderdag 26 december 2019 21:56 schreef just me het volgende:
[..]
ik ben liever een stiefmoeder dan een bonusmama
Welkom voor de laatste paar nummers.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:56 schreef DJ11 het volgende:
Helaas ben ik net pas weer thuis. Ik schakel nog even in.
Vout!quote:Op donderdag 26 december 2019 21:57 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Welkom voor de laatste paar nummers.
quote:
Gezellige dagen gehad DJ11 ?quote:Op donderdag 26 december 2019 21:56 schreef DJ11 het volgende:
Helaas ben ik net pas weer thuis. Ik schakel nog even in.
quote:Op donderdag 26 december 2019 21:57 schreef just me het volgende:
Ik zie nu de eekhoorns spelen in de kerstboom
quote:Op donderdag 26 december 2019 21:59 schreef MadMaster het volgende:
Mw. MM dacht dat ik een Donald Duck filmpje zat te kijken...
quote:Op donderdag 26 december 2019 21:59 schreef MadMaster het volgende:
Mw. MM dacht dat ik een Donald Duck filmpje zat te kijken...
Het blijkt maar weer dat "beter" een erg rekbaar begrip is.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:59 schreef Dj_Vout het volgende:
Even de betere versie van Last Christmas.
Het waren 2 drukke gezellige dagenquote:
Zo hoort hetquote:Op donderdag 26 december 2019 22:00 schreef just me het volgende:
[..]
Het waren 2 drukke gezellige dagen
Oudste kabouter heeft een optreden gedaan, ze ging op de tafel staan en ging kerstliedjes zingenquote:
quote:Op donderdag 26 december 2019 22:04 schreef just me het volgende:
[..]
Oudste kabouter heeft een optreden gedaan, ze ging op de tafel staan en ging kerstliedjes zingen
![]()
Heeft ze niet van mijquote:
En toen volgde jij?quote:Op donderdag 26 december 2019 22:04 schreef just me het volgende:
[..]
Oudste kabouter heeft een optreden gedaan, ze ging op de tafel staan en ging kerstliedjes zingen
![]()
Kent ze Diaan al?quote:
Ze stond te zingen en niet te play backenquote:
Bedanktquote:Op donderdag 26 december 2019 22:06 schreef Dj_Vout het volgende:
Dank voor het luisteren.
Ik ga zo maar eens afsluiten voor vandaag.
Ik wens jullie allemaal welterusten, en wellicht tot een volgende keer.
Melting heeft vast aan het kerstbier gezetenquote:Op donderdag 26 december 2019 22:06 schreef DJ11 het volgende:
Waar is Melting, trouwens? Als Melting draait, duikt Vout soms nog wel eens op, maar omgekeerd dus niet hè...
Dank voor wat ik heb kunnen horen en wat ik heb willen horen...quote:Op donderdag 26 december 2019 22:06 schreef Dj_Vout het volgende:
Dank voor het luisteren.
Ik ga zo maar eens afsluiten voor vandaag.
Ik wens jullie allemaal welterusten, en wellicht tot een volgende keer.
Ik had me bewust verstopt.quote:Op donderdag 26 december 2019 22:06 schreef DJ11 het volgende:
Waar is Melting, trouwens? Als Melting draait, duikt Vout soms nog wel eens op, maar omgekeerd dus niet hè...
Zo vroeg in de morgen al?quote:Op vrijdag 27 december 2019 07:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hallo!
Even wakker worden en dan richting Duitsland of zo.
Glühwein drinken of zo...
Eerst even wakker worden, zei ik.quote:Op vrijdag 27 december 2019 07:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Zo vroeg in de morgen al?
En ga je naar Duitsland voor maar 1 dag?
Veel plezier alvast dan.quote:Op vrijdag 27 december 2019 07:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Eerst even wakker worden, zei ik.
En ja, Duitsland in 1 dag moet kunnen...
quote:
Twan is er wel, en is er niet?quote:Op vrijdag 27 december 2019 08:53 schreef Diaan73 het volgende:
Wij zijn een paar dagen kinderloos... Lennon is gisterenavond met zijn neefjes meegegaan naar huis, we hoeven hem pas op Oudejaarsdag op te halen.Best gek...
Twan is er wel en is er niet, zoals altijd. Dus dat is niet anders.
Ja die komt en gaat. Moet werken, is bij zijn vriendin of gaat daar slapen. Dat kan elke dag variëren. Hij en zijn vriendin zijn gisterenavond bij mijn moeder blijven slapen.quote:
Ah...op die manier.quote:Op vrijdag 27 december 2019 08:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja die komt en gaat. Moet werken, is bij zijn vriendin of gaat daar slapen. Dat kan elke dag variëren. Hij en zijn vriendin zijn gisterenavond bij mijn moeder blijven slapen.
Goedemorgen.quote:
Da's bij mij in de buurtquote:Op vrijdag 27 december 2019 16:33 schreef MadMaster het volgende:
Het is geen Duitsland geworden vandaag, het werd het platteland van Zwolle.
Inclusief de gebruikelijke file bij Hoevelaken...
Dat is mij bekend, ik was er al een jaar of 25 niet geweest.quote:
En waar op het platteland was je?quote:Op vrijdag 27 december 2019 16:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat is mij bekend, ik was er al een jaar of 25 niet geweest.
Had er vroegâh vrienden wonen in de Nieuwstraat, boven de Scapino en kwam er toen vaker...
Vlak voor Amersfoort besloten we om af te buigen...quote:Op vrijdag 27 december 2019 16:48 schreef Diaan73 het volgende:
Zwolle is ook veel leuker dan Duitsland...Zelfs het platteland.
Altijd leuk zo'n half uurtje in een Lamborghini...quote:Wij hebben voor morgen een afspraak gemaakt om een proefrit te gaan met maken met een auto die ik tegenkwam op internet.
Goede keusquote:Op vrijdag 27 december 2019 16:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vlak voor Amersfoort besloten we om af te buigen...
[..]
Daar heb ik echt helemaal niets mee.quote:Altijd leuk zo'n half uurtje in een Lamborghini...
Voor jou als Tukker misschien niet, maar ik heb vandaag wel 5 keer te horen gekregen of ik uit Amsterdam kwam...quote:
Toch vaker hier lezen, met CindieY heb ik onlangs het platteland van Zwolle al besproken...quote:Op vrijdag 27 december 2019 16:49 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ah, letterlijk in Zwollywood zelf, dus. Ik dacht ergens in een buurtdorp.
Ow echt? Stom.quote:Op vrijdag 27 december 2019 16:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voor jou als Tukker misschien niet, maar ik heb vandaag wel 5 keer te horen gekregen of ik uit Amsterdam kwam...
quote:Op vrijdag 27 december 2019 16:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik wil nu een shirt met als opschrift 'Mokum Defence Force'...
quote:Op vrijdag 27 december 2019 16:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Toch vaker hier lezen, met CindieY heb ik onlangs het platteland van Zwolle al besproken...
Jij woont in Heino?quote:
Is dat een Ibiza?quote:Op vrijdag 27 december 2019 16:54 schreef Diaan73 het volgende:
[ afbeelding ]We gaan naar deze kijken.
Karba ligt bij Wijthmen, gemeente Zwolle. En ja, dat bestaat nog.quote:Op vrijdag 27 december 2019 16:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Jij woont in Heino?
Bestaat Karba daar nog?
Daar ben ik bijna gestorven, voor sommigen hier helaas net niet helemaal...
Nee een Altea XLquote:Op vrijdag 27 december 2019 16:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat een Ibiza?
Daar heb ik er 3 van gehad...
Aan de Heinoseweg, als ik het goed heb...quote:Op vrijdag 27 december 2019 16:57 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Karba ligt bij Wijthmen, gemeente Zwolle. En ja, dat bestaat nog.
Klopt. Er is veel veranderd in die omgeving. Recent is de weg vierbaans geworden en is er bij Wijthmen een viaduct gekomen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 16:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Aan de Heinoseweg, als ik het goed heb...
Ik denk dat ik het, net als Zwolle (op de ijssalon Talamini na), niet meer herken...quote:Op vrijdag 27 december 2019 17:00 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Klopt. Er is veel veranderd in die omgeving. Recent is de weg vierbaans geworden en is er bij Wijthmen een viaduct gekomen.
Oh, bij Talamini gingen wij ook altijd ijs eten. Ik gok dat ik na meer dan 30 jaar weinig meer van Zwolle herken, al denk ik dat ik de straat waar mijn oom en tante woonden nog wel herken en misschien nog wel kan vinden ookquote:Op vrijdag 27 december 2019 17:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het, net als Zwolle (op de ijssalon Talamini na), niet meer herken...
Oh, wat een ellende. Hoe is ze er zelf onder?quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:09 schreef ToT het volgende:
Ah fijn, de stad waar mijn vrouw geboren is, is weer eens door een orkaan geraakt:
[ afbeelding ]
Diverse familieleden van haar zijn dakloos geraakt, maar nadere informatie ontbreekt absoluut aangezien de zendmasten daar ook verwoest zijn. De dichtstbijzijnde stad met internet is 4 uur rijden verderop.
Ken ik niet en Talamini wel.quote:Op vrijdag 27 december 2019 17:46 schreef CindieY het volgende:
Hoe kun je nou bij Talamini's ijs gaan eten als we Salute hebben?
Emotioneel, ze zou graag iets voor haar familie en vrienden willen doen, maar we hebben gewoon geen echte financiële reserves er voor.quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh, wat een ellende. Hoe is ze er zelf onder?
Doe me een lol, als je tussen maart en oktober in Zwolle bent, loop dan de Diezestraat (de winkelstraat) helemaal door tot aan het einde en ga in de rij staan voor het goddelijkste ijs van Nederlandquote:Op vrijdag 27 december 2019 18:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ken ik niet en Talamini wel.
Dus dan is de keuze niet moeilijk...
Wat een ellende zegquote:Op vrijdag 27 december 2019 18:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Emotioneel, ze zou graag iets voor haar familie en vrienden willen doen, maar we hebben gewoon geen echte financiële reserves er voor.
Gelukkig heeft ze onlangs een stenen huis voor haar moeder, stiefvader, broertje en zusje laten bouwen en die is wel overeind gebleven.
Het oude huis, dat nog in behoorlijk goede staat was, is helaas wel verwoest. Die wilde ze just aan een ander familielid doneren omdat haar huis heel slecht was.
Echt wel, en typhoon Yolanda is net 6 jaar geleden langs geweest en men was nog steeds bezig de boel op te bouwen.quote:
Damn, heftig.quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:09 schreef ToT het volgende:
Ah fijn, de stad waar mijn vrouw geboren is, is weer eens door een orkaan geraakt:
[ afbeelding ]
Diverse familieleden van haar zijn dakloos geraakt, maar nadere informatie ontbreekt absoluut aangezien de zendmasten daar ook verwoest zijn. De dichtstbijzijnde stad met internet is 4 uur rijden verderop.
Ik ben daar wel in de buurt geweest vandaag (bij de kookwinkel aan de overkant) maar toen zat het Talamini ijs al achter mijn kiezen. Als ik er over zo'n 25 jaar weer aan denk, zal ik die kant weer op gaan.quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:22 schreef CindieY het volgende:
[..]
Doe me een lol, als je tussen maart en oktober in Zwolle bent, loop dan de Diezestraat (de winkelstraat) helemaal door tot aan het einde en ga in de rij staan voor het goddelijkste ijs van Nederland
quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:09 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Het enige wat we weten is dat haar directe familie veilig en wel is; we hebben foto's van dat ze in een schuilplaats zitten. Haar stokoude oud-tante (die haar eigen leeftijd niet weet) zit daar als zielig hoopje mens op de grond tegen de muur, maar ook zij maakt het verder gelukkig wel goed. Of ze nog een huis heeft is voor ons momenteel onbekend. De kans is erg klein aangezien het oude huis waar mijn vrouw gewoond heeft dus ingestort is, en die stond pal naast het huis van die oud-tante.quote:
Heftig zeg. Sterkte gewenst.quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Emotioneel, ze zou graag iets voor haar familie en vrienden willen doen, maar we hebben gewoon geen echte financiële reserves er voor.
Gelukkig heeft ze onlangs een stenen huis voor haar moeder, stiefvader, broertje en zusje laten bouwen en die is wel overeind gebleven.
Het oude huis, dat nog in behoorlijk goede staat was, is helaas wel verwoest. Die wilde ze just aan een ander familielid doneren omdat haar huis heel slecht was.
quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:09 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Echt ja.quote:
Och geen besef dat het komt door de ligging van hun woonomgeving.quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:50 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt ja.
En iedereen daar maar bidden tot God, want velen geloven dat dit wraak van God is voor de zondaars die daar wonen enzo, terwijl daar altijd al zware orkanen zijn geweest en het door de opwarming van de aarde steeds heftiger wordt, zowel in kracht als in frequentie. En met name dat stadje zit precies op het punt waar de orkanen als eerste aan land komen.
Zeker!quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Och geen besef dat het komt door de ligging van hun woonomgeving.
Fijn dat de familie van mw. ToT veilig is.
Ow vreselijk zeg.quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Zeker!
Ja de directe familie, maar in ieder geval een tante is wel dakloos geworden.
Met de vorige orkaan (Yolanda) is haar stiefvader wel zijn dochter verloren. De details zal ik jullie uiteraard besparen, maar ik krijg een rilling over m'n rug nu ik weer aan de uitleg er over terug denk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |