boegschroef | dinsdag 24 december 2019 @ 09:56 |
Omdat ik het toch niet kon laten en mijn andere mustangs verkocht heb ben ik toch maar weer aan een nieuw project begonnen. Het ziet er naar uit dat dit wel mijn moeilijkste project tot nu toe gaat worden want de wagen is echt rot. Het gaat om een mustang cabrio uit 1966 waar veel onderdelen ontbreken, iemand al eens begonnen is aan een restauratie maar het duidelijk opgegeven heeft. Op dit moment zit er een halve bodem in die ook overal aan het doorrotten is, er ontbreken een hoop onderdelen en wat erbij zit is in slechte staat. De auto heeft denk ik tijdens de poging van de vorige eigenaar ook een tijdje buiten gestaan wat hem geen goed gedaan heeft. Het object: ![]() Op de aanhanger mee naar huis: ![]() Wat rotte plekjes: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kruis ingelast voor de stevigheid na het verwijderen van de vloer: ![]() En hier moet ik het allemaal doen (lekker verwarmde garage ![]() ![]() [ Bericht 32% gewijzigd door boegschroef op 24-12-2019 10:06:26 ] | |
dimmak | dinsdag 24 december 2019 @ 10:03 |
Wow, die auto is echt aan zijn einde. Benieuwd hoe je deze nog weet te redden. | |
pvdplanet | dinsdag 24 december 2019 @ 11:45 |
Wauw, dat je daar aan gaat beginnen! Een nieuwe shell heb je trouwens voor 18000 dollar https://www.cjponyparts.c(...)lies/c/60020480/?p=2 | |
Hyperdude | dinsdag 24 december 2019 @ 12:50 |
Hoe gaat het met je bus? Zo te zien prima. ![]() Mooi project. Is je versteviging wel genoeg (voor een cabrio)? Ding is wel rot. ![]() | |
Mano_ | dinsdag 24 december 2019 @ 13:32 |
Zo, da's een ambitieus project ![]() Dikke props dat je hier aan wil beginnen. Ik heb al een jaar of 4 een oldtimer in de garage staan die bijna helemaal hard is en dat project wil maar niet vlotten ![]() ![]() | |
boegschroef | dinsdag 24 december 2019 @ 18:09 |
Ik denk dat het wel te doen is, er is een nieuwe bodem, achterflanken enz onderweg, zo'n dynacore is ook een optie maar voordat je dat hier hebt ben je 25000 euro verder. Dan kan je beter een andere auto als project basis kopen. Nu ben ik voor een ongeveer een tiende aan ijzer wel klaar. De bus is weer goed hoewel die op benzine nog steeds niet geweldig loopt, maar dit ga ik van de zomer wel nakijken als de mustang naar de spuiter gaat. Doel is om de mustang in 2020 weer op de weg te hebben 😁 | |
boegschroef | zondag 29 december 2019 @ 17:42 |
En we zijn weer bezig, nieuwe vloerplaten en dorpel/chassis versteviging balken gehaald. Allemaal 'zoals origineel'.![]() ![]() Paar uurtjes hakken, zagen maar vooral puntlasjes doorboren: ![]() ![]() Nieuwe balk passen en meten: ![]() ![]() Daarna in de lak en tektiel: ![]() ![]() Toen vast zetten en erachter komen dan mijn gas op is om te lassen ![]() ![]() Morgen maar nieuw gas halen en weer verder. | |
Questular | maandag 30 december 2019 @ 12:23 |
![]() | |
Anne | maandag 30 december 2019 @ 12:57 |
Wat hij zegt! ![]() | |
StateOfMind | maandag 30 december 2019 @ 13:38 |
Wat zij zeggen! ![]() | |
boegschroef | maandag 30 december 2019 @ 23:06 |
Vanmorgen maar meteen een grote gasfles gekocht en weer verder. De andere kant zit er nu ook in maar viel erg tegen. Deze was al ooit gerepareerd en op sommige stukken op de rand gelast in plaats van alleen de puntlasjes. Dit maakte het loshalen een heel stuk lastiger. Morgen nog af lassen en netjes maken en dan kan ik aan de vloer zelf beginnen. Heb ik in ieder geval een mooie basis om de vloer aan vast te maken. ![]() Andere kant begonnen met hakken, boren en slijpen. ![]() Alles eruit: ![]() En de nieuwe erin: ![]() | |
boegschroef | vrijdag 3 januari 2020 @ 19:33 |
En vandaag nog wat geknutseld. Van de vloeren is bekend dat deze een redelijke pasvorm hebben. nou.... dat viel flink tegen. Maar na 1,5 dag slijpen en timmeren heb ik hem erin zitten. Ik wilde niet zomaar een grote overlap hebben dus ze moesten goed passen. Dit is niet echt gelukt dus ik heb nog wat werk te doen. Maar hij zit nu in ieder geval erin en op een aantal plekken gehecht. De oude vloer weghalen: ![]() Even passen: ![]() Gaatjes boren voor de puntlassen: ![]() En vast hechten: ![]() | |
StateOfMind | vrijdag 3 januari 2020 @ 19:55 |
Toch mooi als je dat allemaal zelf kunt ![]() Bij mij in het dorp woont ook een gast die helemaal zelf zijn '53 Chevy Sidestep heeft gerestaureerd. Is ie ruim 3 jaar vrijwel elk weekend mee bezig geweest. | |
Legwieh | dinsdag 14 januari 2020 @ 08:12 |
ik heb bij TS, het idee dat het wel wat vlotter geregeld gaat zijn, duidelijk dat dit niet de eerste keer is dat hij zoiets doet. | |
boegschroef | dinsdag 14 januari 2020 @ 09:59 |
Ik hoop inderdaad wel sneller te gaan maar ik werk er ook in de avonden aan.... Als je de uren gaat optellen dan worden dit al snel een hoop dagen. Gemiddeld zit ik dan ook wel op 3 uur 3 avonden in de week en een volle zaterdag/zondag van ~ 11 uur. Dus zo'n 20 uur per week. De ander vloer zit er nu ook in en ik ben begonnen aan het achterframe. ![]() ![]() Oud vs nieuw: ![]() Dit zijn 3 lagen ijzer die alle 3 weggerot zijn. Hij zit er al in, maar daar heb ik nog geen foto van. Vanavond de linker vloer erin, komende week het rechter frame vervangen en dan zijn mijn spullen op. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan dus ik heb een aantal onderdelen snel laten vervoeren en een aantal wat trager om de verzendkosten laag te houden. Dit lijkt me nu wel te vertragen. Ik heb nog wat plaatwerk te verwijderen aan de voorkant dus ik kan nog wel wat voorbereidingen doen maar het is toch jammer om stil te vallen. | |
dimmak | dinsdag 14 januari 2020 @ 10:32 |
Wat een werk zeg. ![]() | |
boegschroef | dinsdag 14 januari 2020 @ 11:51 |
Ik heb een kantoorbaan, niets met auto's. Ook niet in de familie of zo, ik ben op mijn 15 begonnen met een brommertje opknappen daarna een motor en toen auto's. | |
lipje | dinsdag 14 januari 2020 @ 13:15 |
Wil je m wel zekeren tegen omvallen? Zonde als je aan het lassen bent en je hoort een grote kabam en je lassen kan je opnieuw doen. | |
boegschroef | donderdag 23 januari 2020 @ 11:25 |
Die gasfles staat vast, die kan niet omvallen ![]() Ondertussen veel gedaan weinig nuttige foto's. Het rechter frame is vervangen, nieuw vloerdeel zit er ook in, maar er is in het verleden veel gelast aan de wielkassen en vloerdelen. Dus alles gaat eruit en nieuwe delen zijn al onderweg. ![]() Ik kom helaas nu wel redelijk stil te liggen door gebrek aan onderdelen. Ik heb alleen de onderste frame verstevigingen nog liggen. Die zullen er dit weekend onder gaan. | |
boegschroef | maandag 10 februari 2020 @ 12:35 |
Kleine update maar weer, de rechtse framerails zit er ondertussen ook in:![]() Deze kant was zelfs nog meer werk dan de andere kant omdat ook hier al een voorgaande reparatie had plaatsgevonden. Dit zat op enorm moeilijk berijkbare plekken gelast... Voorste torquebox zit ook op z'n plek: ![]() ![]() ![]() | |
Questular | maandag 10 februari 2020 @ 13:02 |
Verkoop je ze uiteindelijk? Zo ja hou je er dan nog wat aan over of leg je dan alsnog geld bij als hobby? | |
boegschroef | maandag 10 februari 2020 @ 13:28 |
Deze gaat waarschijnlijk wel weer de verkoop in aangezien ik bouwen leuk vind dan rijden. Als je puur naar kosten kijkt dan blijft er best wat over, kijk je ook naar de uren, dan blijft er niet veel over. Reken maar snel aan een 500 uur voordat zo'n wagen helemaal klaar is. | |
boegschroef | maandag 17 februari 2020 @ 12:48 |
Dit weekend was het dan zover, beginnen aan 1 van de klusjes waar ik het meeste tegen opzag. De 'cowlvent' een bekent probleem bij deze mustang. Als je de verhalen leest dan moet je zo'n 150 tot 200 puntlasjes doorboren om erbij te komen. In mijn geval waren het er slechts 149. Mijn puntlas frees heeft het goed gehouden, maar is nu wel op z'n einde gekomen merkte ik bij de laatste paar. De plaatjes: Eerst het verbindings plaatje: ![]() 149 puntlasjes verder: ![]() De 2 rotte kanten: ![]() ![]() Proefpassen: ![]() ![]() Helaas past het allemaal net niet en zal ik nog wat moeten bijslijpen, maar ik kan niet verder omdat ik eerst nog een stuk van de firewall moet vervangen en deze is nog niet binnen. | |
boegschroef | maandag 23 maart 2020 @ 15:16 |
Omdat we niet naar buiten kunnen en ik toevallig vorige week een berg spullen binnen had gekregen kan ik hier nog wat updates plaatsen ![]() Ik heb wil alvast alle voorbereidingen gedaan: ![]() ![]() Versnellingsbak en motor eruit: ![]() ![]() Beide zitten vast, geen beweging in te krijgen.... wordt een klus voor als de mustang bij de spuiter is, maar mocht de versnellingsbak niet te redden zijn ga ik mogelijk voor een automaat (koppeling enz is ook allemaal vergaan) Dan maar weer verder aan de achterkant. Rotte torque box verwijderd (met bladveer, want die zat ook vast...) ![]() En toen vergat ik een hoop foto's te maken maar na een dag tektiel verwijderen was de bodem ineens bijna klaar. (vlekkerig, maar de grondlak lak was nog aan het drogen): ![]() Zoals zichtbaar, nog een paar kleine rotte plekjes, die ga ik nog aanpakken maar nu is het de tijd voor de flanken. Eerst nog even de linker vloer van de kofferbak erin: ![]() Kofferbak uitlijnen en dan begin ik de komende tijd aan wielkas en achterflank: ![]() | |
Hyperdude | maandag 23 maart 2020 @ 17:16 |
Wat 'n werk. Maar mag je in België dan nog wel van je huis naar de schuur? ![]() | |
boegschroef | maandag 23 maart 2020 @ 18:29 |
Ik woon alweer bijna een jaartje in Nederland ![]() Af en toe mis ik wel de ruime garage, maar nu heb ik een verwarmde garage aan huis die een stuk minder vochtig is. | |
Hyperdude | maandag 23 maart 2020 @ 18:41 |
Verwarmde garage is lekker. Het is nu ook nog aardig fris buiten. Ik heb er ook nog een luchtdrogertje bij om de luchtvochtigheid wat binnen de perken te houden. | |
Buikboor | vrijdag 17 april 2020 @ 20:12 |
Als dat carosseriewerk klaar is laat je dat dan nog zuren en KTL dippen? | |
boegschroef | maandag 20 april 2020 @ 11:37 |
Zuren en dippen heb ik 1 keer gedaan, dat doe ik nooit meer (zie het parnelli project). Ondertussen ben ik aan de achterkant verder gegaan 1 flank is bijna klaar. Het uitlijnen van repro delen is echt niet geweldig. Je moet redelijk wat aanpassen om het een beetje netjes te krijgen. Eerst een nieuwe wielrand: ![]() Kleurtje erop: ![]() En dan passen en meten: ![]() ![]() ![]() | |
Sounddragon | maandag 20 april 2020 @ 11:45 |
Goed bezig ![]() Gaat ie dit jaar rijden? ![]() | |
boegschroef | maandag 20 april 2020 @ 11:52 |
De bedoeling was juli/augustus, maar Corona gooit roet in het eten ![]() Ik mis nog wat onderdelen, maar het grote probleem is dat de spuiterij in belgie een lockdown heeft. En ondertussen ontstaat daar een behoorlijke wachtrij. | |
Sounddragon | maandag 20 april 2020 @ 12:16 |
Oh, ik wilde al zeggen; tijd zat nu toch? ![]() maar idd, de spuiter is wel een dingetje.. kan hij niet anderhalve meter afstand houden van de auto, of is dat te ver om te spuiten? ![]() | |
boegschroef | maandag 20 april 2020 @ 13:40 |
Zover ik begreep zijn daar alle niet essentiele zaken gewoon dicht, als eigenaar mag je ook je personeel niet laten komen. | |
boegschroef | maandag 18 mei 2020 @ 11:35 |
In het kader veel gedaan weinig foto's. Ondertussen is de achterkant eigenlijk wel klaar voor de spuiter. ![]() ![]() ![]() ![]() Komende weken aan de voorkant werken en dan hoop ik dat hij in Juni/Juli alsnog naar de spuiter kan. | |
StretchingKoala | dinsdag 19 mei 2020 @ 12:41 |
Respect, wat een mooi project. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Interieur ga je ook helemaal zelf doen? Zijn er nog genoeg onderdelen te krijgen of wordt die niet origineel van binnen. Wat voor blok ga je erin leggen? | |
boegschroef | dinsdag 19 mei 2020 @ 18:34 |
Ik doe alles zelf behalve het spuitwerk. Interieur spullen liggen als klaar, maar daar begin ik aan als de auto naar de spuiter is. Net als de motor, versnellingsbak, achteras, kabelboom... Hmm hij moet ook niet te snel terug zijn 🙄 Ik weet nog niet wat ik met de motor doe, dat hangt af van het budget. Voor 500 euro heb je het blok zo goed als nieuw in orginele staat, mijn vorige motor ging richting de 7500 euro maar die had dan ook heel wat meer vermogen. Het zal er ergens tussen worden. | |
Questular | dinsdag 19 mei 2020 @ 20:01 |
Welke kleur gaat de auto krijgen? | |
boegschroef | dinsdag 19 mei 2020 @ 20:52 |
Hij wordt terug rood met een rood/wit interieur en wit dak. [ Bericht 43% gewijzigd door boegschroef op 19-05-2020 20:58:41 ] | |
boegschroef | zaterdag 23 mei 2020 @ 13:01 |
Ondertussen ook wat voortgang aan de voorkant: Oud stuk eruit geslepen, nieuw deel licht erachter: ![]() Nieuwe delen erin: ![]() De oorzaak van het roesten zelf ook vervangen: ![]() Zelfde natuurlijk ook aan de andere kant: ![]() En dan beginnen aan 137 puntlassen vastzetten: ![]() Vervolgens allemaal vlak slijpen: ![]() En een kleurtje erop: ![]() De kleur is hier nog nat en valt wat roze/licht uit. In 'real life' is deze een stuk donkerder ![]() Het grote probleem/oorzaak van alle problemen nog met speciale kit afkitten: ![]() Ja dit kon netter, maar dit zet ik vervolgens nog in kleur en je ziet dit onderdeel later toch niet meer. Vervolgens de plaat er weer op: ![]() Lassen: ![]() En slijpen: ![]() En dan eindelijk is de stevigheid van het chassis terug in orde en kan het kruis uit de auto ![]() ![]() | |
LoveAtFirstDrive | zaterdag 23 mei 2020 @ 13:53 |
Knap hoor, goed bezig! Zou willen dat ik dat allemaal kon 😀 | |
bleiblei | maandag 25 mei 2020 @ 10:31 |
Gaaf man! Ben wel jaloers op je skills. Lijkt mij echt tof om een auto zo grondig op te kunnen knappen. Is je gele "Boss" nu trouwens verkocht? Doet dat geen pijn? | |
boegschroef | maandag 25 mei 2020 @ 12:44 |
Die gele is al een tijdje weg, iets meer dan een jaar volgensmij. Wat ik wel begin te merken is zoals bij elk project het budget aardig overschreden wordt ![]() Veel van het chrome is het 'net niet' dus dan maar nieuwe kopen... | |
LoveAtFirstDrive | maandag 25 mei 2020 @ 12:46 |
Dat herken ik ja. Zelfs mijn, vergeleken bij jouw auto, simpele project/daily valt altijd duurder uit. Er is altijd wel iets te doen of te verbeteren. Maar ja, vind het leuker dan een modernere auto (waar ook vaak genoeg wat aan is). | |
boegschroef | donderdag 4 juni 2020 @ 08:47 |
Kleine update: Ondertussen is de voorkant gespoten: ![]() En ben ik begonnen met uitlijnen: ![]() ![]() ![]() Het begint ergens op te lijken. Zaterdag breng ik de auto naar de spuiter en mag die het verder over nemen, dan kan ik aan het blok enz gaan werken. | |
daNpy | donderdag 4 juni 2020 @ 09:14 |
Goed bezig, die naden zien er goed uit. Beter als af-fabriek ![]() | |
Legwieh | donderdag 4 juni 2020 @ 09:51 |
Domme vraag misschien, maar dat uitlijnen, die je dat door middel van bevestigingspunten die versteld kunnen worden, of scharnieren? of is dat een kwestie van duwen, trekken, sjorren totdat het allemaal goed zit? | |
ToT | donderdag 4 juni 2020 @ 09:58 |
![]() ![]() | |
boegschroef | donderdag 4 juni 2020 @ 09:59 |
Dat afstellen is echt een flinke klus, ik ben hier denk ik in totaal zo'n 4 uur mee bezig geweest voordat het goed zat. Het afstellen gaat eigenlijk met slobgaten. Dus van die ovale gaten in het chassis. Je begint met de deuren omdat die alleen te stellen zijn met de spatborden eraf en die hebben 4 'scharnier' punten waarmee je de X,Y en Z as kan stellen. 2 op het chassis waar de scharnieren zitten daarmee bepaal je de afstand met de achter flank vertikaal en horizontaal. Dan heb je de punten waarmee het scharnier in de deur zit daarmee bepaal je de diepte en de hoek van de deur. Als die eenmaal goed staan ga je verder met de spatborden aan de deurkant. Dan leg je de motorkap erop en stel je die ook op 3 assen. Als laatste pas je hier weer je spatbord op aan zodat die mooi strak ligt. Dus je moet vooral geduld hebben. Ik had 1 voordeel, de motorkap, deuren en spatborden zijn allemaal nog orgineel. Met die repro onderdelen is het helemaal een ramp. | |
boegschroef | zondag 7 juni 2020 @ 21:48 |
Zo de auto is naar de spuiter, het enige werk wat ik niet zelf doe:![]() Dus tijd om aan de motor te beginnen, echter schrik niet van de beelden ![]() ![]() Eerst maar eens de 'olie' eraf laten: ![]() Ik weet niet wat het was, maar het stonk naar riool water. De kleppendeksels er maar af: ![]() ![]() Oliepan eraf: ![]() En na een halve dag knutselen en hameren is het blok bijna leeg, alleen de nokkenas moet nog. ![]() De losse onderdelen: ![]() ![]() Morgen de nokkenas eruit en de boel goed schoonmaken en dan naar een revisie bedrijf. Het enige goede nieuws is dat het nog het orginele blok lijkt te zijn en dat deze nog nooit open is geweest. Allemaal orginele lagers en zuigers. Dus honen/boren is nog een optie om de boel te redden. Mocht dat te doen zijn dan koop ik zo'n setje en dan is het een geheel nieuwe motor. (Natuurlijk ook nog nieuwe kleppen enz) https://www.ebay.com/itm/(...)17ffebeed1%7Ciid%3A1 | |
daNpy | zondag 7 juni 2020 @ 21:56 |
Holy crap dat blok ![]() Is dat ding alleen voor 5 km ritjes gebruikt en altijd Aldi olie in gemikt ofzo? | |
Mano_ | zondag 7 juni 2020 @ 21:57 |
Jeetje, dat ziet er lekker uit ![]() Dat setje is trouwens belachelijk goedkoop zeg, inclusief nokkenas en zuigers ![]() | |
Hyperdude | zondag 7 juni 2020 @ 22:18 |
Die roest ![]() Die prijzen ![]() Is dat een beetje goede kwaliteit? | |
boegschroef | zondag 7 juni 2020 @ 22:45 |
Ja daar is niks mis mee, het is allemaal zo goedkoop omdat Ford in Amerika deze spullen 50 jaar compatible heeft gehouden over alle modellen heen. Dus er zijn miljoenen wagens met deze setup. (mijn e150 uit 92 heeft exact hetzelfde onderblok). Maar ik denk dat de meeste schade is ontstaan doordat hij met een kapotte koppakking weg is gezet in een weiland voor vele jaren. | |
boegschroef | maandag 29 juni 2020 @ 20:30 |
Ondertussen maar vast begonnen aan de versnellingsbak om te kijken waarom deze vast zit.![]() ![]() ![]() Zoals met alles in deze mustang --> roest, veel roest.... Overzichtsplaatje: ![]() Alles schoongemaakt: ![]() Tandwielen schoon, geolied en ingepakt weggezet wachtende op de lagers en pakkingen. ![]() Dan maar verder aan het interieur: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Robbberttt | maandag 29 juni 2020 @ 20:33 |
Netjes! Zelfs het interieur was verroest ![]() | |
bleiblei | maandag 29 juni 2020 @ 20:55 |
Is een verroeste versnellingsbak in die staat nog te redden? Indrukwekkend ![]() Heb je trouwens niet overwogen om een keer voor wat anders dan een Mustang te gaan? | |
boegschroef | maandag 29 juni 2020 @ 21:25 |
Wel aan gedacht, maar zou niet weten wat. Een Porsche 911 uit de eerste jaren lijkt me nog wel iets, maar die zijn zo ontzettend duur... | |
bleiblei | maandag 29 juni 2020 @ 21:41 |
Ik heb hier nog een Corvette C1 uit '60 droom open staan ![]() ![]() Maar goed, die Corvette zal in mijn geval wel een droom blijven ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door bleiblei op 29-06-2020 21:46:51 ] | |
Hyperdude | maandag 29 juni 2020 @ 21:52 |
911 onderdelen zijn meestal ook nogal prijzig. Paar voorbeelden, even nota's gecheckt: Uitlaatklep ¤40 Tandwielsetje, 5 en achterruit, ¤800 Benzineleidingen rondom blok ¤500 Alles ex. '86 911 Sorry voor off-topic ![]() | |
boegschroef | dinsdag 30 juni 2020 @ 21:30 |
Vandaag kwamen de onderdeeltjes al binnen, maar meteen begonnen met het terug opbouwen nu ik nog een beetje weet hoe het ook alweer uit elkaar ging: Stap 1: ![]() Heel veel stappen later: ![]() En zo goed als klaar: ![]() Alle lagers, pakkingen en keringen vervangen. Morgen nog het schakeldeel terug en deze kan weggezet worden tot de auto terug is | |
Noudanzeg | woensdag 1 juli 2020 @ 11:30 |
gaaf hoor, ziet er mooi uit. Hoe heb je die roest uit die versnellingsbak gekregen? (ooit hoop ik over een paar jaar een Gaz 69 onder handen te kunnen nemen ![]() | |
Candymannetje | zaterdag 4 juli 2020 @ 20:54 |
Jij bent goed bezig zeg. Heb je al dat plaatwerk uit de USA laten overkomen of heb je daar in Nederland een adresje voor? | |
boegschroef | vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:30 |
Plaatwerk koop ik allemaal lokaal, dat is sneller en voor de prijs maakt het niet veel uit. Ondertussen maak weer verder gegaan aan de motor. Eigenlijk was het blok tever heen en rijp voor het oud ijzer. Ondanks dat het blok nog nooit geboord was, kregen ze hem met 0.04 niet helemaal schoon, maar werd het 0.06. Ik had nog aangegeven dat als het niet ging met 0.04 dat het niet hoefde en dat ze met de slechtste moesten beginnen zodat ze de overbore wisten. Nou lang verhaal kort, ze hebben niet geluisterd en zat ik met een 0.06 blok en een flinke rekening. Hele discussie, samen uitgekomen en ik toch maar naar huis met een 0.06 overbore. 0.06 is op zich nog te doen voor normale toepassingen, maar er bestaat een kans dat hij te heet gaat worden. Als dit gebeurd is veel van het onderstaande voor niets geweest. ![]() Nieuwe zuigers: ![]() ![]() Nieuwe nokkenas: ![]() Alles erin: ![]() ![]() Nieuwe lifters: ![]() Inloop olie: ![]() Nieuwe klepzittingen: ![]() Schroef stud's ipv press studs: ![]() Een vage foto van het geheel :S ![]() Uiteraard ook een compressie test gedaan, allemaal strak op 165 psi. ![]() Spuiten en opbouwen: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Candymannetje | vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:30 |
Vakwerk ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:41 |
Beetje matige actie van die revisiejongens. Al eerder mee gewerkt? Ach, kan altijd een LS in ![]() | |
boegschroef | woensdag 21 oktober 2020 @ 14:32 |
Het is alweer even geleden, nog altijd is de mustang niet terug van de spuiter. Allemaal goede redenen waarom niet, maar het zou 1 tot 2 maanden duren en we zijn nu een half jaar verder. 'Goed werk heeft tijd nodig' zeggen we dan maar. Ondertussen nog maar wat kleine dingen gedaan. Begonnen met een goede schoonmaak ![]() ![]() De uitlaat stukken maar in schoongemaakt en in de juiste kleur gezet met de juiste lak en een uurtje in de oven laten bakken. Leermoment: doe dit niet binnen, de hele garage stond onder de rook ![]() Het schakel mechanisme moest ook nog aangepakt worden, helemaal uit elkaar schoongemaakt gespoten, opnieuw gesmeerd en alle slijtage onderdelen vervangen: ![]() ![]() ![]() De achterbank moest ook nog: ![]() ![]() Niet helemaal te vreden, zitten een paar vouwen in de rugleuning, dus het gaat nog een keer los om het schuim op te vullen want die is toch net te ver weggerot. Nieuwe tackstrips in het cabrio frame: ![]() Dit is nodig om het dak straks terug te kunnen nieten. Handrem systeem verfrist, opnieuw gesmeerd, gespoten en de kabelgeleider weer gerepareerd, deze was helemaal uitgescheurd. ![]() En als laatste nog even de heater box, deze was gescheurd, vies, lek, krom, geen isolatie/afsluit foam meer en gewoon lelijk: ![]() ![]() Geplamuurt en gespoten: ![]() ![]() Nieuwe dichtingen (die ik beter zelf had kunnen knippen ipv zo'n dure set te kopen) en een nieuwe radiator: ![]() ![]() En het geheel weer in elkaar: ![]() En nog wat updates van de spuiter: ![]() ![]() ![]() | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 21 oktober 2020 @ 17:36 |
Netjes weer! Tijd goed besteed ![]() | |
Questular | donderdag 22 oktober 2020 @ 10:48 |
Heb je de intentie om ooit zelf het spuitwerk te doen? Lijkt mij persoonlijk wel gaaf als je na al het werk aan de auto zelf de auto kan spuiten. | |
boegschroef | donderdag 22 oktober 2020 @ 11:37 |
Ik heb het wel eens overwogen, sterker nog ik heb het wel eens gedaan. Maar om dit echt goed te doen heb je de juiste ruimte nodig. Het schuren geeft zo enorm veel stof en vuil, dan spuitplamuur, dan weer schuren enz dat is toch lastig om zonder spuitcabine enz te doen. Aangezien dit toch een auto gaat worden met een marktwaarde boven de 50K zou het jammer zijn om de boel te verprutsen door een slechte laklaag (wat je veel ziet mij mustangs op een mustang meeting). Nee dan laat ik het liever doen door iemand die al 20jaar full-time niets anders doet dan deze modellen mustangs strakzetten en spuiten. | |
Hyperdude | donderdag 22 oktober 2020 @ 11:39 |
In dit werktempo krijg ik die 20 jaar ook wel vol. ![]() | |
Questular | vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:26 |
Laat je de auto taxeren zodra je klaar bent? Ik kan me voorstellen dat auto's in deze prijsrange aan de hand van een rapport worden voorzien van een waarde. | |
boegschroef | vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:47 |
Altijd taxeren, anders is het vrij lastig (zeg maar onmogelijk) om ze tegen diefstal te verzekeren. Maar een taxatie rapport op dit soort auto's is eigenlijk een wassen neus. De laatste 2 keer heb ik zelf het bedrag genoemd wat ik vond wat ze waard waren, dit is gewoon letterlijk overgenomen. | |
boegschroef | vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:48 |
![]() ![]() | |
Snowsquall | zaterdag 24 oktober 2020 @ 23:01 |
Respect @boegschroef ![]() | |
VanderveenJ | maandag 9 november 2020 @ 14:41 |
Leuke project om mee te starten. De mustang is een prachtige auto om mee rond te rijden. Het kost inderdaad veel tijd en geld om zo een project te doen. Er lijkt wel veel rot aanwezig te zijn. Heb je het onderstel van de auto wel goed bekeken? Als de verstevigingen rot vertonen dan zal dit project geen stap verder komen. | |
boegschroef | zaterdag 21 november 2020 @ 12:44 |
Het onderstel is compleet vervangen, alle chassisbalken waren rot, dus alles maar nieuw gestoken | |
boegschroef | zaterdag 21 november 2020 @ 12:49 |
Eindelijk was het zo ver, de auto was klaar een klus wat '1 maand' zou duren is op 1 week na uitgelopen op 6 maanden. Maar het resultaat mag er zijn ![]() Nog wat voorwerk: ![]() ![]() ![]() Op de aanhanger: ![]() En in de garage: ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 22 november 2020 @ 14:45 |
Mooi, vooruitgang ![]() Zo zonder deuren zie je pas duidelijk dat zo'n vloer goed stevig in elkaar moet zitten bij een cabrio. [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 22-11-2020 15:57:10 ] | |
boegschroef | zondag 22 november 2020 @ 16:50 |
Klopt, het is ook bekend dat als je deze wagens optilt met een 2 koloms brug, dan buigt het chassis zo ver door dat de deuren niet meer open of dicht kunnen ![]() Vandaag maar een dagje ophanging knutselen. Beginnen met rechts voor. Oude trommels eraf: ![]() Caster stang: ![]() Die is helemaal weggevreten, die stang hoort aan het uiteinde net zo dik te zijn als aan de voorkant: ![]() En de boel weer netjes gemaakt: ![]() | |
Mano_ | zondag 22 november 2020 @ 17:20 |
Lekker man ![]() | |
Snowsquall | zondag 22 november 2020 @ 17:53 |
Oei...trommels voor....Ga je die niet upgraden naar schijven? | |
boegschroef | zondag 22 november 2020 @ 18:22 |
Ik plaats inderdaad schijfremmen, maar op zich is er niets mis met trommelremmen zolang je ze maar goed afstelt en onderhoud. Komende avonden de andere kant los maken en wachten tot de nieuw spulletjes binnen zijn. | |
boegschroef | maandag 7 december 2020 @ 13:41 |
En maar weer een kleine update: Nieuwe ophangings spullen: ![]() ![]() ![]() Nieuwe stuurkogels: ![]() De schijfremmen: ![]() De velgen erop die niet blijken te passen ![]() ![]() De versnellingsbak erin (en alle nieuwe remleidingen zichtbaar): ![]() Motor er achteraan: ![]() En gisteren nog maar begonnen aan de acheras: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nieuwe lagers liggen al klaar: ![]() En natuurlijk ook meteen nieuwe bladveren: ![]() Met name die achteras was een smerig klusje, versnellingsbak/differentieel olie stinkt enorm, veel aangekoekte zooi alles vet en vies... Maar als het goed is was dit het laatste 'smerige' klusje. Vanavond maar een werkplaatspers in elkaar lassen om de nieuwe lagers op de as te persen, Kopen kan ook, maar die zijn zo groot, staan in de weg en ik heb al een goede potkrik dus ik hoef alleen maar een standaard te maken. | |
boegschroef | maandag 14 december 2020 @ 10:12 |
En weer een weekend kunnen werken aan de onderkant. Remmen, achteras en uitlaat zijn nu klaar. Nieuwe lagers, eerst de oude eraf: ![]() Toen een pers in elkaar gebakken en de nieuwe lagers erop: ![]() ![]() Achteras afgemaakt: ![]() Remmen erop: ![]() ![]() Nieuwe schokbrekers: ![]() Maar weer een keer dweilen, Versnellingsbak olie stinkt echt enorm... ![]() En toen de uitlaat: ![]() Voor een complete uitlaat voor exact dit model past deze maar bijzonder slecht. Uiteindelijk het lasapparaat en de slijptol er maar weer bijgepakt maar hij zit eronder. De klemmen ga ik nog vervangen voor andere want deze vind ik geen gezicht. (of misschien dat ik ze nog 180 graden draai) ![]() ![]() ![]() | |
Candymannetje | maandag 14 december 2020 @ 11:31 |
Wat een vakwerk 👍 | |
Hyperdude | maandag 14 december 2020 @ 17:49 |
Ouwe versnellingsbak olie ![]() | |
boegschroef | vrijdag 25 december 2020 @ 11:48 |
En weer verder, weekje vakantie helpt wel in de voorgang (aangezien we toch niet echt andere leuke dingen kunnen doen). De achterkant deels afgemaakt, maar ik kon ven niet verder met de benzine tank dus kan ik het nog niet helemaal afronden: ![]() Dan maar aan de voorkant verder: ![]() Radiator en grill erin: ![]() ![]() Dan maar weer verder aan de binnenkant, eerst de bedrading: ![]() ![]() ![]() Volgende op de planning wordt een uitdaging, het cabrio dak: ![]() Uiteraard ook nog wat tegenslagen zoals een lekkende oliepan, uiteindelijk bleek de draad van de olieplug gestript te zijn. Gelukkig heb ik nog een pan liggen die ik op kan knappen. | |
Mano_ | vrijdag 25 december 2020 @ 15:35 |
De vaart zit er lekker in ![]() | |
Candymannetje | zondag 27 december 2020 @ 14:24 |
Van de zomer lekker touren met dat ding | |
boegschroef | maandag 28 december 2020 @ 19:00 |
Nog even wat klusjes tussendoor gedaan, niet alle electronica werkte. De kachel werkte niet, de ruitenwissers deden niets en de ruitenvloeistof motor wilde niet draaien. De Kachel en ruitenvloeistor waren makkelijk, slechte massa. Dit was makkelijk verholpen, maar de ruitenwisser motor wilde helemaal niets doen. Alles doorgemeten en hij kreeg wel de juiste spanning. Echter had ik deze nog niet eerder gecontroleerd en ook niet onder de auto uitgehad. Hier had ik nu wel spijt van. Uiteindelijk met wat pijn en moeite de motor er onderuit en testen. Deze deed helemaal niets... Maar het is jaren 60 techniek dus wat kan er nu echt mis mee zijn... Uitelkaar halen dan maar: ![]() Mechanische schakelaar: ![]() ![]() En die was helemaal geoxideerd. Alles goed schoongemaakt en het werkte weer, terug inelkaar zetten en weer terug in de auto. Nog even een speaker gemonteerd en daarna aan de slag aan het dak: ![]() Het dak is wel het meest moeilijke aan de auto. Om dit allemaal netjes en strak te krijgen is veel geduld nodig. Ik ben dan ook nog niet echt tevreden met het resultaat. Eerst de bescherm lappen: ![]() Nachtje liggen om de vouwen eruit te hangen ![]() Achter ruitje erin ![]() En de voorkant gelijmt laten drogen: ![]() Helaas moesten we stoppen omdat mijn hulp naar huis moest. Dit is echt een klus voor 2 personen. Morgen weer verder hopen dat ik de vouwen eruit kan krijgen. | |
Hyperdude | maandag 28 december 2020 @ 19:43 |
Lekker stoeien met zo'n kap. ![]() | |
vannelle | dinsdag 29 december 2020 @ 17:54 |
Stukje tv "wijsheid" via Discovery channel: Je ziet vaak de stoffeerders na het monteren van een kap/dak de hele oppervlakte bewerken met stoom, juist om het dus glad te krijgen. Zou dat voor jou een optie kunnen zijn? Maar wat een prachtig project man! Heel leuk om te volgen, love it!! ![]() | |
boegschroef | vrijdag 1 januari 2021 @ 23:07 |
En nog 2 dagen in de garage doorgebracht: De voorruit erin met alle sierlijsten die voor geen meter willen passen: ![]() ![]() Kit erin: ![]() En de laatste afwerkingen waar ik aardig wat op gevloekt heb: ![]() Interieur erin, eerst de geluids dempende matjes: ![]() ![]() ![]() En dan het spannende moment, de auto de eerste keer starten, dat ging gepaard met een stukje vuurwerk ![]() Maar dat kwam door de verkeerd afgestelde timing. Daarna liep de motor als een zonnetje, na de 20 minuten 2000 rpm inloop procedure de wagen nog wat afgesteld op gevoel/gehoor. Vervolgens nog wat getest met de remmen, echter bleek de wagen niet meer in een versnelling te gaan. 1 van de versnelingsbak 'hevels' had teveel speling, dat heeft me nog wat uur gekost om te demonteren, op te lassen, op maat te slijpen/frezen en terug te monteren. Maar nu schakeld hij zoals het moet. | |
boegschroef | maandag 11 januari 2021 @ 10:34 |
Het was weer weekend dus ik kon weer aan het werk ![]() S'avonds doe ik niet zo veel meer aan de auto, geen zin, koud, zonde om voor 1 of 2 uurtjes werk de garage warm te stoken enz... Ondertussen zitten de ramen er allemaal in en ben ik begonnen met de laatste handelingen. Stripping plakken: ![]() ![]() En gaatjes boren om de emblemen erop te krijgen: ![]() Overview: ![]() | |
Questular | maandag 11 januari 2021 @ 10:41 |
Laat je dit allemaal eigenlijk ook zien bij de verkoop van de auto? Kan me voorstellen dat dit wel helpt met de koper te overtuigen dat alles goed gedaan is. | |
daNpy | maandag 11 januari 2021 @ 10:43 |
Wauw dat is heel snel opgeschoten ineens zeg! | |
boegschroef | maandag 11 januari 2021 @ 10:56 |
Ja, ik maak hier een fotobook van en zet een webpagina op met alle foto's. Dat helpt altijd met de verkoop. Ik hoop dat deze week de laatste spullen binnen komen, dan maak ik hem volgend weekend af. de week erna naar de keuring en dan de advertentie maken ![]() ![]() | |
MisChrartin | maandag 11 januari 2021 @ 11:32 |
Mooi project! Ik wou dat ik zo handig was! Veel verder dan simpel onderhoudswerk aan een buitenboordmotor kom ik niet 😄 Mag ik de oneerbiedige vraag stellen wat zoiets kost in gerestaureerde staat? | |
boegschroef | maandag 11 januari 2021 @ 11:41 |
Hij komt binnenkort tekoop dus echt een geheim is het niet. De prijzen voor een mustang in deze staat lopen tussen de 40.000 en 80.000 euro. Afhankelijk van orginaliteit enz (Orginele kleur, motor, bak enz helpen allemaal mee in de prijzen. Daarnaast staan de 80k wagens vaak jaren lang te koop maar raken uiteindelijk wel verkocht.) Natuurlijk staan ze ook te koop vanaf 25K in rijdbare staat, maar dat is niet te vergelijken met wat ik nu gebouwd heb. Ik ga er uiteindelijk ~50.000 euro voor vragen. De lijst met onderdelen alleen zit nu op 30.000 euro, dan zit je nog met de aanschaf van de auto, spuitwerk, werk materiaal en de ~500 uur aan werk. | |
Hyperdude | maandag 11 januari 2021 @ 11:59 |
Mooi hoor. Iets langer dan een jaartje geklust. ![]() | |
MisChrartin | maandag 11 januari 2021 @ 19:22 |
Dat klinkt wel als een realistische prijs, en zeker als je rekening houdt met alle uren is het helemaal niet zo’n hoge prijs. Echt mooi dat je zo’n topic maakt, laat goed zien wat er allemaal bij komt kijken. | |
boegschroef | vrijdag 29 januari 2021 @ 16:41 |
Dit zal voorlopig de laatste update zijn, het project is eigenlijk klaar. Alle onderdelen zitten erop, alles ziet er goed uit dus nog maar even een laatste foto sessie in de garage. Als het straks mooi weer wordt dan zal ik nog wat betere foto's maken voor de verkoop. Het dak afgewerkt: ![]() De bodem: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 29 januari 2021 @ 16:49 |
Wat een extreem gaaf ding. ![]() | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 29 januari 2021 @ 16:55 |
Mooi zeg! Erg knap gedaan. | |
Mano_ | vrijdag 29 januari 2021 @ 19:37 |
Niets dan lof ![]() | |
Questular | vrijdag 29 januari 2021 @ 19:39 |
Mooi man, dat je deze maar snel verkoopt zodat we een nieuw project krijgen te zien hier ![]() | |
StateOfMind | vrijdag 29 januari 2021 @ 19:45 |
Wauw ![]() Had ik maar 50.000 euro ![]() | |
Snowsquall | zaterdag 30 januari 2021 @ 19:55 |
Respect man met hoe je het allemaal gedaan hebt! ![]() ![]() ![]() | |
loveli | donderdag 25 februari 2021 @ 15:30 |
Zie dit topic nu pas, respect! ![]() | |
Yozzz | vrijdag 26 februari 2021 @ 07:56 |
Dan moet je nu alvast hier kijken ![]() PTA / [project] Mustang 1967 fastback | |
Candymannetje | zaterdag 27 februari 2021 @ 15:17 |
Echt vakwerk 👍 |