abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190625851
Omdat ik het toch niet kon laten en mijn andere mustangs verkocht heb ben ik toch maar weer aan een nieuw project begonnen.
Het ziet er naar uit dat dit wel mijn moeilijkste project tot nu toe gaat worden want de wagen is echt rot. Het gaat om een mustang cabrio uit 1966 waar veel onderdelen ontbreken, iemand al eens begonnen is aan een restauratie maar het duidelijk opgegeven heeft.

Op dit moment zit er een halve bodem in die ook overal aan het doorrotten is, er ontbreken een hoop onderdelen en wat erbij zit is in slechte staat. De auto heeft denk ik tijdens de poging van de vorige eigenaar ook een tijdje buiten gestaan wat hem geen goed gedaan heeft.

Het object:


Op de aanhanger mee naar huis:


Wat rotte plekjes:








Kruis ingelast voor de stevigheid na het verwijderen van de vloer:


En hier moet ik het allemaal doen (lekker verwarmde garage :) )


[ Bericht 32% gewijzigd door boegschroef op 24-12-2019 10:06:26 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_190625940
Wow, die auto is echt aan zijn einde. Benieuwd hoe je deze nog weet te redden.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_190627318
Wauw, dat je daar aan gaat beginnen!

Een nieuwe shell heb je trouwens voor 18000 dollar

https://www.cjponyparts.c(...)lies/c/60020480/?p=2
  dinsdag 24 december 2019 @ 12:50:11 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190628182
Hoe gaat het met je bus? Zo te zien prima. :)

Mooi project. Is je versteviging wel genoeg (voor een cabrio)?
Ding is wel rot. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 24 december 2019 @ 13:32:02 #5
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_190628745
Zo, da's een ambitieus project :o
Dikke props dat je hier aan wil beginnen. Ik heb al een jaar of 4 een oldtimer in de garage staan die bijna helemaal hard is en dat project wil maar niet vlotten :D :'(
pi_190632626
Ik denk dat het wel te doen is, er is een nieuwe bodem, achterflanken enz onderweg, zo'n dynacore is ook een optie maar voordat je dat hier hebt ben je 25000 euro verder. Dan kan je beter een andere auto als project basis kopen. Nu ben ik voor een ongeveer een tiende aan ijzer wel klaar.

De bus is weer goed hoewel die op benzine nog steeds niet geweldig loopt, maar dit ga ik van de zomer wel nakijken als de mustang naar de spuiter gaat. Doel is om de mustang in 2020 weer op de weg te hebben 😁
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_190743266
En we zijn weer bezig, nieuwe vloerplaten en dorpel/chassis versteviging balken gehaald. Allemaal 'zoals origineel'.




Paar uurtjes hakken, zagen maar vooral puntlasjes doorboren:



Nieuwe balk passen en meten:



Daarna in de lak en tektiel:



Toen vast zetten en erachter komen dan mijn gas op is om te lassen :(


Morgen maar nieuw gas halen en weer verder.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_190767246
_O_ deze ga ik zeker volgen.
pi_190767992
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 12:23 schreef Questular het volgende:
_O_ deze ga ik zeker volgen.
Wat hij zegt! _O_.
  maandag 30 december 2019 @ 13:38:14 #10
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_190768914
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 12:23 schreef Questular het volgende:
_O_ deze ga ik zeker volgen.
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 12:57 schreef Anne het volgende:

[..]

Wat hij zegt! _O_.
Wat zij zeggen! _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_190787388
Vanmorgen maar meteen een grote gasfles gekocht en weer verder. De andere kant zit er nu ook in maar viel erg tegen. Deze was al ooit gerepareerd en op sommige stukken op de rand gelast in plaats van alleen de puntlasjes. Dit maakte het loshalen een heel stuk lastiger.
Morgen nog af lassen en netjes maken en dan kan ik aan de vloer zelf beginnen. Heb ik in ieder geval een mooie basis om de vloer aan vast te maken.



Andere kant begonnen met hakken, boren en slijpen.


Alles eruit:


En de nieuwe erin:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_190861940
En vandaag nog wat geknutseld. Van de vloeren is bekend dat deze een redelijke pasvorm hebben. nou.... dat viel flink tegen.

Maar na 1,5 dag slijpen en timmeren heb ik hem erin zitten. Ik wilde niet zomaar een grote overlap hebben dus ze moesten goed passen. Dit is niet echt gelukt dus ik heb nog wat werk te doen. Maar hij zit nu in ieder geval erin en op een aantal plekken gehecht.

De oude vloer weghalen:


Even passen:


Gaatjes boren voor de puntlassen:


En vast hechten:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  vrijdag 3 januari 2020 @ 19:55:36 #13
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_190862328
Toch mooi als je dat allemaal zelf kunt ^O^

Bij mij in het dorp woont ook een gast die helemaal zelf zijn '53 Chevy Sidestep heeft gerestaureerd.
Is ie ruim 3 jaar vrijwel elk weekend mee bezig geweest.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_191020003
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:55 schreef StateOfMind het volgende:
Toch mooi als je dat allemaal zelf kunt ^O^

Bij mij in het dorp woont ook een gast die helemaal zelf zijn '53 Chevy Sidestep heeft gerestaureerd.
Is ie ruim 3 jaar vrijwel elk weekend mee bezig geweest.
ik heb bij TS, het idee dat het wel wat vlotter geregeld gaat zijn, duidelijk dat dit niet de eerste keer is dat hij zoiets doet.
pi_191021173
Ik hoop inderdaad wel sneller te gaan maar ik werk er ook in de avonden aan.... Als je de uren gaat optellen dan worden dit al snel een hoop dagen.

Gemiddeld zit ik dan ook wel op 3 uur 3 avonden in de week en een volle zaterdag/zondag van ~ 11 uur. Dus zo'n 20 uur per week.

De ander vloer zit er nu ook in en ik ben begonnen aan het achterframe.



Oud vs nieuw:


Dit zijn 3 lagen ijzer die alle 3 weggerot zijn.

Hij zit er al in, maar daar heb ik nog geen foto van.

Vanavond de linker vloer erin, komende week het rechter frame vervangen en dan zijn mijn spullen op. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan dus ik heb een aantal onderdelen snel laten vervoeren en een aantal wat trager om de verzendkosten laag te houden. Dit lijkt me nu wel te vertragen.

Ik heb nog wat plaatwerk te verwijderen aan de voorkant dus ik kan nog wel wat voorbereidingen doen maar het is toch jammer om stil te vallen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_191021621
Wat een werk zeg. :{ Ik vind dat je evengoed aardig wat doet. Wat doe je zelf voor werk als ik vragen mag? Is dat gerelateerd aan je hobby?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_191022703
Ik heb een kantoorbaan, niets met auto's. Ook niet in de familie of zo, ik ben op mijn 15 begonnen met een brommertje opknappen daarna een motor en toen auto's.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 14 januari 2020 @ 13:15:08 #18
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_191023920
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 23:06 schreef boegschroef het volgende:
Vanmorgen maar meteen een grote gasfles gekocht en weer verder.
Wil je m wel zekeren tegen omvallen? Zonde als je aan het lassen bent en je hoort een grote kabam en je lassen kan je opnieuw doen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_191156677
Die gasfles staat vast, die kan niet omvallen ;) zou inderdaad wel een beetje link zijn.

Ondertussen veel gedaan weinig nuttige foto's.

Het rechter frame is vervangen, nieuw vloerdeel zit er ook in, maar er is in het verleden veel gelast aan de wielkassen en vloerdelen. Dus alles gaat eruit en nieuwe delen zijn al onderweg.



Ik kom helaas nu wel redelijk stil te liggen door gebrek aan onderdelen. Ik heb alleen de onderste frame verstevigingen nog liggen. Die zullen er dit weekend onder gaan.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_191439810
Kleine update maar weer, de rechtse framerails zit er ondertussen ook in:



Deze kant was zelfs nog meer werk dan de andere kant omdat ook hier al een voorgaande reparatie had plaatsgevonden. Dit zat op enorm moeilijk berijkbare plekken gelast...

Voorste torquebox zit ook op z'n plek:



Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_191440065
Verkoop je ze uiteindelijk? Zo ja hou je er dan nog wat aan over of leg je dan alsnog geld bij als hobby?
pi_191440385
Deze gaat waarschijnlijk wel weer de verkoop in aangezien ik bouwen leuk vind dan rijden.
Als je puur naar kosten kijkt dan blijft er best wat over, kijk je ook naar de uren, dan blijft er niet veel over. Reken maar snel aan een 500 uur voordat zo'n wagen helemaal klaar is.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_191551093
Dit weekend was het dan zover, beginnen aan 1 van de klusjes waar ik het meeste tegen opzag. De 'cowlvent' een bekent probleem bij deze mustang.

Als je de verhalen leest dan moet je zo'n 150 tot 200 puntlasjes doorboren om erbij te komen. In mijn geval waren het er slechts 149. Mijn puntlas frees heeft het goed gehouden, maar is nu wel op z'n einde gekomen merkte ik bij de laatste paar.

De plaatjes:
Eerst het verbindings plaatje:


149 puntlasjes verder:


De 2 rotte kanten:



Proefpassen:



Helaas past het allemaal net niet en zal ik nog wat moeten bijslijpen, maar ik kan niet verder omdat ik eerst nog een stuk van de firewall moet vervangen en deze is nog niet binnen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_192226634
Omdat we niet naar buiten kunnen en ik toevallig vorige week een berg spullen binnen had gekregen kan ik hier nog wat updates plaatsen :) aan de voorkant kan ik helaas niet verder, de firewall stukken zijn nog niet binnen, nu kan ik de cowlvent wel monteren maar dan maak ik het mezelf erg lastig met de firewall. Dus voorlopig wil ik wachten, ben ik straks toch met alles klaar dan kijk ik nog wel wat ik met de voorkant ga doen.

Ik heb wil alvast alle voorbereidingen gedaan:



Versnellingsbak en motor eruit:



Beide zitten vast, geen beweging in te krijgen.... wordt een klus voor als de mustang bij de spuiter is, maar mocht de versnellingsbak niet te redden zijn ga ik mogelijk voor een automaat (koppeling enz is ook allemaal vergaan)

Dan maar weer verder aan de achterkant. Rotte torque box verwijderd (met bladveer, want die zat ook vast...)


En toen vergat ik een hoop foto's te maken maar na een dag tektiel verwijderen was de bodem ineens bijna klaar. (vlekkerig, maar de grondlak lak was nog aan het drogen):


Zoals zichtbaar, nog een paar kleine rotte plekjes, die ga ik nog aanpakken maar nu is het de tijd voor de flanken.
Eerst nog even de linker vloer van de kofferbak erin:


Kofferbak uitlijnen en dan begin ik de komende tijd aan wielkas en achterflank:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 23 maart 2020 @ 17:16:57 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192229060
Wat 'n werk.
Maar mag je in België dan nog wel van je huis naar de schuur? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')